بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است. سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.
صفحه 3 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 56
  1. #21
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 11      تشکر : 0
    4 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مشتاق آنلاین نیست.

    پیش فرض




    در جواب این سئوال شما !!!!
    (کسی که موید به ملکوت عالم است,حتما علم غیب هم باید داشته باشد,پس به او بگویید الان که من دارم این مطلب را می نویسم چه چیزی در ذهنم آمده است,من قسم می خورم اگر توانست بگوید چه در ذهن من می گذرد من سریع به او ایمان می آورم)
    ایا رسول خدا برای اثبات دعوت و رسالت خویش موظف بود که در خانه اعراب را یکی یکی بکوبد و بگوید که در ذهن انها چه میگذرد.
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  2. #22
    عضو خودماني
    انام*خادمه امام حسن مجتبی(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 1,034      تشکر : 9,790
    4,466 در 1,058 پست تشکر شده
    دریافت : 4      آپلود : 0
    انام*خادمه امام حسن مجتبی(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط د. خوانساری نمایش پست ها
    من در حین مطالعه متوجه مسئله ی مهمی شدم. اینکه عزیزانی که پاسخ دادند، اشتباه متوجه این شدند که ایشان یعنی سید احمد حسن همان مهدی موعود است، در صورتی که اگر مقداری توجه داشته باشند ایشان در ابتدا نوشته اند فرزند، وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلام.
    لطفاً آقای مشتاق این مسئله را نیز تبیان کنند، و همچنین بفرمایید که "الحسن" یعنی چه؟
    باسلام شما نیز اگر چند خط پایین تر رو بخونید متوجه میشید
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.
    « بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم »
    « لا حَولَ وَ لا قُوَّﺓَ اِلاّ بِاللّهِ العَلیِّ العَظیم »
    « اللّهمَّ لَکَ الحمدُ و اِلَیک المُشتَکَی و اَنتَ المُستَعانُ »
    « یا زَکّیُ الطّاهِرُ مِن کلِّ آﻓَﺔٍ بقُدسِهِ »
    «یا لطیفُ إرحَم علی عَبدَکَ الضّعیفَ»
    « یا دائمُ یا قائمُ »




  3. #23
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط مشتاق نمایش پست ها
    ایا رسول خدا برای اثبات دعوت و رسالت خویش موظف بود که در خانه اعراب را یکی یکی بکوبد و بگوید که در ذهن انها چه میگذرد.
    شما که ادعا احمد الحسن به عالم ملکوت وصل است باید بتوانید برای کسانی که او را انکار می کنند(ما شیعیان)دلیلی بیاورید,و من گفتم حداقل دلیلی که می آورید این باشد که به من بگویید بگویید در ذهن من چه می گذرد تا اگر او درست گفت,قسم میخورم که به او ایمان آورم,پ

    پیامبر اکرم هم بعضی اوقات برای کسانی که او را انکار می کردند معجزه ای می آورد,

    حالا ما منکر احمدالحسن هستیم ایا او حداقل نمی تواند بگوید که در ذهن من چه میگذرد,من قسم میخورم اگر توانست بگوید از مبلغین واقعی او می شوم

    قرآن هم حداقل درباره حضرت عیسی می فرماید:

    وَ أُنَبِّئُكُمْ بِما تَأْكُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ في‏ بُيُوتِكُمْ(آل عمران ایه 49)و از آنچه مى‏ خوريد، و در خانه‏هاى خود ذخيره مى‏كنيد، به شما خبر مى‏ دهم

    آیا احمدالحسن که از طرف خداست نمی تواند بگوید که در ذهن و خانه من الان چه می گذرد

    لطف کنید با دقت و بدون تعصب بخوانید
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.


  4. #24
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 11      تشکر : 0
    4 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مشتاق آنلاین نیست.

    پیش فرض




    اما احمد الحسن که موید به ملکوت است بدین معنی است که غیب یعنی ملکوت ایشان را تایید میکند. شما میتوانید از سه راه طبق گفته ایشان از غیب در مورد ادعای ایشان که ایا ایشان راستگو یا کذاب است سئوال کنید.
    اول استخاره با قران دوم توسل به اهل بیت بعد از سه روز روزه داری و سوم دعایی است که سئوال کننده میتواند قبل از خواب بدان مبادرت نماید تا از ملکوت سئوال کند که ان رویای صادقه است که بنده نیز از دو طریق اول به نتیجه رسیدم و احمد الحسن را بعنوان فرستاده ایی از طرف امام مهدی که همان یمانی موعود صاحب هدایت یافته ترین پرچم قبل از ظهور امام مهدی پذیرفتم.
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  5. #25
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 8      تشکر : 0
    7 در 2 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    د. خوانساری آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با سلام مجدد

    جناب آقای معمار با عرض پوزش ماه مبارک رمضان است و تا جایی که امکان دارد باید این آیه را حد اقل در ماه مبارک رمضان عملی کنیم "جادلهم بالتی هی احسن".
    سپس بنده ثبت نام کردم تا با آقای مشتاق بحث و گفتگو کنم اما شما با طعنه و حتی بدون دلیل می گوئید که من و هزار نفر دیگر دشمن احمد حسن هستیم، من و شما که چند روز پیش از این قضیه مطلع شدیم بر چه اساس و دلیلی دشمن ایشان شدیم؟ و بر چه اساس و دلیلی ردشان کردیم؟ و بر چه اساس و دلیلی باید به ایشان یاری دهیم؟
    تمامی این موارد با بحث روشن شود، ترسم از این است که جاهلانه ایشان را رد کنیم و فردا واقعاً یمانی موعود باشد که اهل البیت (ع) به ما دستور یاری ایشان را دادند و ترسم از این است که به دشمنی با ایشان نیز وارد جهنم شویم. پس خدا به شما خیر دهد بیایید با احترام و بدون طعنه و استهزاء گفتگو کنیم، اگر مدیران به این صورت رفتار کنند که دیگر برای این تالار اعتباری باقی نمی ماند، و از بنده سن و سالی گذشته است پسر عزیزم.
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  6. #26
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط مشتاق نمایش پست ها
    جواب سئوال شما در وصیت رسول خدا در شب وفات ایشان است که احمد الحسن از ان بعنوان مدرک برای اثبات ادعای خویش استفاده کرده است. چون طبق وصیت رسول خدا بعد از 12 امام 12 مهدی عهده دار امر رسول خدا هستند
    کدام وصیت را می گویید


    روایات اهل سنت و شیعیان که بر خلاف گفته شماست


    در صحیح بخاری از جابر بن سمره نقل شده كه من به همراه پدرم نزد پیامبر اسلام (ص) بودیم كه ایشان فرمودند: «یكون بعدی اثنا عشر امیراً... كلهم من قریش»; بعد از من برای امت اسلام دوازده امیر و خلیفه وجود خواهد داشت كه همگی آنها از قریش هستند. این حدیث به همین صورت در منابع شیعه در كتاب امالی و خصال شیخ صدوق هم بیان شده است( صحیح بخاری، دار احیاء التراث العربی، ج9، ص101)


    خوارزمی در مقتل الحسین از سلمان المحمدی نقل می كند كه: به حضور پیامبر اسلام (ص) شرفیاب شدیم كه حسین (ع) در آغوش او بود، چشمان او را بوسید و فرمود: «انك سید ابو ساده، انك امام ابن ائمه، انك حجه ابن حجه ابو حجج تسعه من صلبك، تا سعهم قائمهم; تو سید و آقا و سرور بزرگواران هستی، تو خود امام و فرزند ائمه هستی، تو خود حجت و فرزند حجت خدایی و پدر 9 امام بعد از خود هستی كه آخرین آنها قائم آل محمد (عج) است.(خوارزمی، مقتل الحسین، مكتبه المفید، قم، ج1، ص146)
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.


  7. #27
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 11      تشکر : 0
    4 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مشتاق آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با سلام و در جواب این سئوال:
    (
    نوشته اصلی توسط د. خوانساری
    من در حین مطالعه متوجه مسئله ی مهمی شدم. اینکه عزیزانی که پاسخ دادند، اشتباه متوجه این شدند که ایشان یعنی سید احمد حسن همان مهدی موعود است، در صورتی که اگر مقداری توجه داشته باشند ایشان در ابتدا نوشته اند فرزند، وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلام.
    لطفاً آقای مشتاق این مسئله را نیز تبیان کنند، و همچنین بفرمایید که "الحسن" یعنی چه؟
    )
    بله جناب خوانساری عزیز از روایات نیز به اثبات میرسد که احمد که در وصیت رسول خدا در شب وفات ایشان ذکر گردیده و اولین ایمان اورنده در دوران غیبت کبری است و پیام امام مهدی علیه السلام را به شیعیان میرساند خود نیز سه نام دارد که یکی از انها مهدی است در واقع ایشان عهده دار امر پدر تا ظهور ایشان هستند. و اهل بیت در روایات متواتر این را بیان فرموده اند.
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  8. #28
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 8      تشکر : 0
    7 در 2 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    د. خوانساری آنلاین نیست.

    پیش فرض




    آقای معمار شما که کارشناس و پاسخگو هستید باید سر رشته در دین داشته باشید.

    بنده یک سؤال از شما می پرسم لطفاً پاسخ دهید.

    معنای عصمت از منظر قرآن و اهل البیت (ع) چیست و به چه کسی معصوم گفته می شود؟
    آیا حضرت موسی بن عمران (ع) کلیم الله، معصوم است یا خیر؟
    آیا می داند در نفوس مردم چه می گذرد؟ و اگر نداند چه؟

    امیدوارم آقا مشتاق به سؤالات سابق بنده نیز پاسخ دهد.

    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  9. #29
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 11      تشکر : 0
    4 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مشتاق آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جناب اقای شهاب منتظر سلام
    در پاسخ به این بخش از مطلب شما دوست عزیز.
    ثانياً يک دليل تاريخي هم وجود دارد که قول مشهور را تأييد مي کند. کليني مي نويسد: معتمد عباسي چون شنيده بود که از حضرت عسکري ـ عليه السّلام ـ فرزندي باقي مانده درصدد يافتن او برآمد و دستور داد عدّه اي از قابله ها، زنان و کنيزان آن حضرت را معاينه نمايند و اگر آثار حمل در آنها مشاهده شد گزارش کنند. نقل شده است که يکي از قابله ها به کنيزي شک کرد، از طرف خليفه دستور داده شد که آن کنيز را در محلي تحت نظر قرار بدهند... سرانجام چون اثري از حمل ظاهر نشد آن کنيز آزاد گرديد.

    معتمد براي آنکه وانمود کند که از امام حسن عسکري ـ عليه السّلام ـ فرزندي باقي نمانده و شيعيان از وجود امام بعدي نوميد گردند، دستور داد، ميراث آن حضرت ميان مادر و برادر امام حسن عسکري ـ عليه السّلام ـ تقسيم شود: اين تقسيم ارث دلالت بر اين دارد که امام حسن عسکري ـ عليه السّلام ـ فرزند ديگري نداشته اند و با توجه به اينکه خليفه نتوانسته بود امام مهدي ـ عليه السّلام ـ را پيدا کند بنابراين دستور مي دهد که ارث امام تقسيم شود. علي بن عيسي اربلي مي نويسد: شيعيان عقيده داشتند که از امام فرزندي باقي مانده است که امامت را بر عهده دارد. زيرا تعدادي از آنان فرزند خردسال امام را قبلاً ديده بودند.

    نتيجه گيري: عقيدة علماي شيعه بر اين است که تنها فرزند امام حسن عسکري ـ عليه السّلام ـ حضرت مهدي (عج) مي باشد، که در سال 255 هـ، متولد شده است و هم اکنون غايب هستند و به امر الهي ظهور مي کند وجهان را پر از عدل و داد خواهند کرد. اقوال ديگري که در اين رابطه هست مبني بر داشتن فرزنداني ديگر، مورد قبول علماي شيعه نيست.

    بحث بر سر تعداد فرزندان امام عسکری نیست !
    احمد الحسن از فرزندان امام مهدی علیه السلام است طبق روایات از جمله حدیث وصیت رسول خدا در شب وفاتشان که از معتبر ترین احادیث شیعه است و در معتبر ترین کتاب یعنی غیبت طوسی.
    اگر صلوات ضراب اصفهانی در اعمال روزهای جمعه را مطالعه بفرمایید مشخص است که امام مهدی ذریه و فرزندانی دارد که ولایت عهدی ایشان را بعهده میگیرند یعنی مهدیین از نسل ایشان هستند که در حدیث وصیت کاملا واضح است.

    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

  10. #30
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : تیر 1392
    نوشته : 11      تشکر : 0
    4 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مشتاق آنلاین نیست.

    پیش فرض




    وصیت رسول خدا در شب وفات ایشان:



    وصيت رسول اكرم صلی الله علیه و آله در شب وفاتشان

    عن جماعة عن أبي عبد اللّه الحسين بن عليّ بن سفيان البزوفريّ عن عليّ بن سنان الموصليّ العدل عن عليّ بن الحسين عن أحمد بن محمّد بن الخليل عن جعفر بن أحمد المصريّ عن عمّه الحسن بن عليّ عن أبيه عن أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد عن أبيه الباقر عن أبيه ذي الثّفنات سيّد العابدين عن أبيه الحسين الزّكيّ الشّهيد عن أبيه أمير المؤمنين قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله في اللّيلة الّتي كانت فيها وفاته لعليّ عليه السّلام: (يا أبا الحسن أحضر صحيفة ودواة فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه وآله وصيّته حتّى انتهى إلى هذا الموضع فقال: يا عليّ إنّه سيكون بعدي إثنا عشر إماماً، ومن بعدهم إثنا عشر مهديّا و أنت يا عليّ أوّل الإثني عشر الإمام؛ سمّاك في سمائه عليّاً المرتضى وأمير المؤمنين والصّدّيق الأكبر والفاروق الأعظم والمأمون المهديّ، فلا تصلح هذه الأسماء لأحد غيرك. يا عليّ أنت وصيّي على أهل بيتي حيّهم وميّتهم وعلى نسائي؛ فمن ثبّتّها لقيتني غداً، ومن طلّقتها فأنا منها بري‏ء لم ترني ولم أرها في عرصة يوم القيامة، وأنت خليفتي على أمّتي من بعدي. فإذا حضرتك الوفاة فسلّمها إلى ابني الحسن البرّ الوصول، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابني الحسين الزّكيّ الشّهيد المقتول، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه سيّد العابدين ذي الثّفنات عليّ، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد باقر العلم، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه جعفر الصّادق، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه موسى بن جعفر الكاظم، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه عليّ الرّضا، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد التّقيّ، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه عليّ النّاصح، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه الحسن الفاضل، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد عليهم السّلام، فذلك إثنا عشر إماماً، ثمّ يكون من بعده إثنا عشر مهديّاً؛ فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه أوّل المقرّبين له ثلاثة أسامي اسم كاسمي واسم أبي، و هو عبد اللّه وأحمد والاسم الثّالث المهديّ وهو أوّل المؤمنين).


    از جماعتی از ابی عبدالله الحسین بن علی بن سفیان بزوفری از علی بن سنان موصلی عدل از علی بن الحسین از احمد بن محمد بن خلیل از جعفر بن احمد مصری از عمویش حسن بن علی از پدرش از ابی عبدالله جعفر بن محمد از پدرش باقر از پدرش زین العابدین از پدرش سيد الشهداء از پدرش امير مؤمنان عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله روايت كرده كه آن حضرت در همان شبى كه رحلتش واقع شد به على عليه السّلام فرمود: (اى ابا الحسن كاغذ و دواتى بياور و حضرت رسول اكرم (ص) وصيت خود را املاء فرمود و على مى نوشت تا بدين جا رسيد كه فرمود: يا على! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى. پس تو يا على اوّلين دوازده امام مى باشى. خداى تعالى تو را در آسمان على مرتضى، و امير مؤمنان، صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون و مهدى ناميده است، و اين نامها براى غير تو شايسته نيست. اى على تو وصىّ من بر خاندانم زنده و مرده شان هستى، و نيز وصى بر زنانم هستى، هر یک را كه تو به همسرى من باقى گذارى فرداى قيامت مرا ديدار كند و هر یک را تو طلاق دادى من از وى بيزارم و مرا نخواهد ديد و من نيز او را در صحراى محشر نخواهم ديد، و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى، هر گاه وفاتت رسيد (خلافت) را به فرزندم حسن واگذار كن، كه او برّ وصول است (برّ به معنى نيكوكار، و وصول، به معنى بسيار پيوند كننده بين خويشان). چون او وفاتش رسيد آن (خلافت) را به فرزندم حسين زكىّ شهيد مقتول بسپارد، چون هنگام وفات‏ حسين رسيد آن (خلافت) را به فرزندش سيد العابدين ذى الثّفنات علىّ بسپارد، چون هنگام وفات او رسد آن (خلافت) را به فرزندش محمد باقر العلم بسپارد، و چون وفات او رسد آن (خلافت) را به فرزندش جعفر صادق واگذار كند، و چون وفات او فرا رسد آن (خلافت) را به فرزندش موسى بن جعفر كاظم بسپارد، و چون وفات او فرا رسد آن (خلافت) را به فرزندش على بسپارد، و چون وفات او فرا رسد آن (خلافت) را به فرزندش محمد تقى واگذارد، و چون هنگام وفات او رسد آن (خلافت) را به فرزندش على ناصح بسپارد، و چون وفات او رسد آن (خلافت) را به فرزندش حسن فاضل واگذارد، و چون وفات او برسد آن (خلافت) را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است، تسليم مى كند، و ايشان دوازده امامند. بعد از آن دوازده مهدى مى باشند. پس وقتى كه وفات او رسید آن (خلافت) را به فرزندش كه نخستین مهديین است مى سپارد، و براى او سه نام است؛ یک نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد هستند، و نام سوّمين مهدى است و او اوّلين مؤمنان است).



    از باب "الناکر لأخرنا، ناکرٌ لأولنا" و حدیث فرقه ی نجات یافته، به چند نکته اشاره می کنیم.


    1- در نزد ما شیعیان اصل دین حجت الهی می باشد، و زمین از حجت الهی تا روز قیامت خالی نمی شود، و اساس عقیده ی ما شیعیان، بر تعیین خلیفه ی الهی استوار می باشد، و در وصیت مقدس رسول الله (ص) در شب وفاتشان و روایات و ادعیه ی اهل بیت (ع) مهدیین را نیز ذکر کرده اند.

    2- در نزد ما شیعیان، حجت خدا در ابتدا با وصیت شناخته می شود، و حجیت خلیفه به وصیت است، مانند وصیت خدا به آدم (ع) در محضر فرشتگان، (وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً)، و وصیت رسول الله (ص) به امام علی (ع) در روز غدیر خم.

    3- رسول الله (ص) در هنگام درخواست صحیفه و دوات، این نوشته را به کتاب بازدارنده از گمراهی وصف کردند، بدان معنا که، هر کس به این وصیت چنگ زند از گمراهی نجات می یابد.

    4- با توجه به اینکه به غیر از این وصیت مقدس، وصیت دیگری وجود ندارد، و همچنین وصیتی به مانند این وصیت نیست که به این شکل وصف شده باشد که اگر کسی به آن چنگ زد از گمراهی در امان می ماند، لذا چنگ به آن از بدیهیات هدایت است.

    5- وصیت مقدس تنها وصیتی است که خلفای رسول الله (ص) تا روز قیامت را مشخص نموده است.

    6- مهدیین نیز خلفای خدا تا روز قیامت هستند، همانطور که اشاره شده خلیفه با وصیت شناخته می شود و این قانون اول شناخت حجت الهی ست، همچنین که مهدیین در قرآن، روایات، ادعیه و ... ذکر شده اند.

    7- بعد از شهادت امام مهدی (ع) زمین نیز از حجت خالی نمی شود و باید حجتی بعد از ایشان باشد. در روایات ثابت شده است که رجعت بعد از مهدی دوازدهم صورت می گیرد. (به بخش شبهات مراجعه فرمایید).

    8- طبق حدیث فرقه ی نجات یافته و بهشتی، فرقه ای نجات می یابد که به وصیت مقدس، نوشته ی بازدارنده از گمراهی چنگ زده باشد.


    و الحمد لله وحده
    منابع وصیت:

    اصل وصيت در كتاب غيبة الطوسي چاپ سوم 1383 ، صفحه 150 و 151 و چاپهای جدید صفحه 300. فصل روايات الخاصة في أنّ الائمة عليهم السلام اثنا عشر، النجم الثاقب ج2 ص41، الشیخ الحر العاملی در إثبات الهداة ج1 ص549 ح 376 ، الشیخ الحر العاملی کتاب الايقاظ من الهجعة ص393، الشیخ حسن بن سليمان الحلي در کتابه مختصر البصائر ص 159، العلامه المجلسي در بحار الانوار ج 53 ص 147- بحار انوار ج13 باب سى و پنجم به اختصار و در ج 36 ص 260 کاملاً ذکر شده است، الشيخ عبدالله البحراني در کتاب العوالم ج 3 ص 236، غاية المرام ج 2 ص 241، سید هاشم بحرانی در کتاب غاية المرام ج 1 ص 370 ، الانصاف ص 222 سید هاشم بحراني، نوادر الأخبار فیض کاشانی ص 294، كتاب مكاتيب الرسول شيخ ميانجی ج2 ص96، مختصر معجم احاديث الامام المهدی شيخ علی کورانی صفحه 301. شیخ میرزا النوری در کتاب النجم الثاقب ج 2 ص 71 1 و اشاره بدین کرد که وصیت دارای سندی معتبر است، و این متنی است که آن را شیخ میرزا النوری ذکر نمود: (روى الشيخ الطوسي بسندٍ معتبر عن الامام الصادق (ع) خبراً ذكرت فيه بعض وصايا رسول الله (ص) لأمير المؤمنين (ع) في الليلة التي كانت فيها وفاته). (شیخ طوسی با سندی معتبر از امام صادق (ع) خبر برخی از وصیت های رسول الله (ص) به علی (ع) در شب وفاتشان را ذکر نمود).
    سید محمد محمد صادق الصدر نیز صحت سند وصیت را جستجو و آن را در کتاب تاريخ ما بعد الظهور ص641 ذکر نمود.
    مصدر فارسى دیگر: ترجمه ی حديث از كتاب مهدى موعود ج 13 صفحه 551 و 552 باب سى و چهارم: ذكر خلفاء حضرت مهدى (ع) و اولاد او و احوالى كه بعد از آن حضرت واقع مى شود
    بر عالم واجب است که در صورت پیش امد شبهات در دین پاسخگو باشد در غیر اینصورت مورد لعنت خدا و رسول و فرشتگان است.

صفحه 3 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •