╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20
  1. #1
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    doooaaa ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣





    ╣◄*►╣
    لحظه های ناب عشق و نیایش ╣◄*►╣

    *** ویژه نامه روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان
    ***





    دعاى روز بیست و یکم ماه مبارك رمضان

    بسم الله الرحمن الرحیم


    اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً
    ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً
    واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً
    یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

    خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودى هایت راهنمایى

    و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى
    وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه
    اى برآورنده حاجتهاى جویندگان





    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكرها 3


  3.  

  4. #2
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض










    تلاوت ترتیل جزء
    بیست و یکم
    قرآن کریم




    برای شنیدن تلاوت قرآن بر روی تصویر بالا کلیک کنید






    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 17-04-1394 در ساعت 01:12
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  5. #3
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض









    21-شادى روزه دار

    قال الصادق عليه السلام

    للصائم فرحتان فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه


    امام صادق عليه السلام فرمود:


    براى روزه دار دو سرور و خوشحالى است:
    1 - هنگام افطار
    2 - هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قيامت)


    وسائل الشيعه، ج 7 ص 290 و 294 ح‏6 و 26.






    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  6. #4
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    خجالتم نده و عاصیم خطاب مکن
    نده جواب مرا لااقل جواب مکن


    تمام خواسته هایم برای نفسم بود
    دعای من که دعا نیست مستجاب مکن


    صدا بزن که سحرها کمی بلند شوم
    مرا به وقت مناجات غرق خواب مکن


    همینکه ترس برم داشته خودش کافیست
    تو با عتاب دلم را پر اضطراب مکن


    عتاب کردن تو بدتر از جهنم هست
    جهنمم ببر اما دگر عتاب مکن


    چقدر جار زدم من که "دوستم داری"
    بیا مقابل مردم مرا خراب مکن


    خودت اجازه نده بعد از این گناه کنم
    زیاد روی من و توبه ام حساب مکن


    اگر که عبد نبودم نجف نمی رفتم
    مرا به خاطر شاه نجف عذاب مکن


    سوا نکن که همه با همیم جان حسین
    همه غلام حسینیم انتخاب مکن


    علی اکبر لطیفیان





    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:30
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  7. #5
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض









    خدايا مرا به مجازات و عقوبتت ادب مكن
    و مكر مكن به من با حيله ات

    از كجا خيرى بدست آورم اى پروردگار من
    با اينكه خيرى يافت نشود جز در پيش تو

    و از كجا نجاتى برايم باشد
    با اينكه نجاتى نتوان يافت جز به كمك تو


    نه آن كس كه نيكى كند بى نياز است از كمك توو رحمتت
    و نه آنكس كه بد كند و دليرى بر تو كند
    و خوشنوديت نجويد از تحت قدرت تو بيرون رود

    اى پروردگار من !
    بوسيله خودت من ترا شناختم


    و تو مرا برخود راهنمايى كردى و بسوى خود خواندى
    و اگر تو نبودى من ندانستم كه تو كسيتى

    ستايش خدايى را كه مى خوانمش و او پاسخم دهد
    و اگرچه وقتى مى خواندم بكندى به درگاهش روم


    و ستايش خدايى را كه مى خواهم از او و به من عطا مى كند
    و اگرچه در هنگامى كه او از من چيزى قرض خواهد من بخل كنم

    و ستايش خدايى را كه هرگاه براى حاجتى بخواهم او را ندا كنم
    و هر زمان بخواهم براى راز و نياز بدون واسطه با او خلوت كنم و او حاجتم را برآورد


    ستايش خدايى را كه جز اوكسى را نخوانم
    و اگر غير او ديگرى را مى خواندم دعايم را مستجاب نمى كرد

    و ستايش خدايى را كه بجز او اميد ندارم
    و اگر به غير او اميدى داشتم نااميدم مى كرد

    و ستايش خدايى را كه مرا به حضرت خود واگذار كرده
    و از اين رو به من اكرام كرده و به مردم واگذارم نكرده كه مرا خواركنند

    و ستايش خدايى را كه با من دوستى كند
    در صورتى كه از من بى نياز است


    و ستايش خدايى را كه نسبت به من بردبارى كند
    تا به جايى كه گويا گناهى ندارم

    پس پروردگار من ستوده ترين چيزها است نزد من
    و به ستايش من سزاوارتر است


    خدايا من همه راههاى مقاصد را به سوى تو باز مى بينم
    و چشمه هاى اميد را بسويت سرشار مى يابم

    و يارى جستن به فضل تو براى آرزومندانت مباح و بى مانع است
    و درهاى دعاى بسوى تو براى فريادكنندگان باز است


    و به خوبى مى دانم كه تو براى اجابت شخص اميدوار آماده اى
    وبراى فريادرسى اندوهگين مهياى فريادرسى هستى

    پس به تو پناه می آورم ای فریاد رس بی کسان
    وای توبه پذیر گناهکاران


    پروردگارا! به حرمت این شبهای نورانی
    وبه حرمت مقام مولای متقیان

    عذرم بپذیر و دستم بگیر
    به رحمانیت یا ارحم الراحمین


    آمین یا سمیع الدعاء‌المستجرین




    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:31
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  8. #6
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض









    کوفه شده در ماتمت شام غريبان يا علي
    چون گيسوي زينب بوَد عالم پريشان يا علي


    دردا که همچون فاطمه آرام و مخفي از همه
    شب گشت درخاک زمين جسم تو پنهان ياعلي


    تو روح قرآني علي، تو شاه مرداني ولي
    مردي نديده مثل تو ظلم فراوان يا علي


    طفل يتيم بي‌غذا قوتش شده اشک عزا
    امشب صدايت مي‌زند با چشم گريان يا علي


    ديدم به اشک غربتت بنوشته روي تربتت
    عمر تو با خون جگر آمد به پايان يا علي


    سر بر زمين بگذاشتي اي کاش زهرا داشتي
    بودند بالاي سرت عمار و سلمان يا علي

    فرقت دو تا شد غم مخور از هم جدا شد غم مخور
    با اشک زهرا مي‌شود زخم تو درمان يا علي


    رويت تو از خون لاله‌گون محراب شد درياي خون
    فرق تو از هم باز شد مانند قرآن يا علي

    اجر محبت‌هاي تو شمشير زهرآلوده شد
    خون دلت شد از جبين جاري به دامان يا علي

    نخلي که با سوز و گداز خواندي کنار آن نماز
    امشب ز هجرت مي‌برد سر در گريبان يا علي


    دل گشته درياي غمت شب خيمه اي از ماتمت
    گرديده روز «ميثمت» شام غريبان يا علي



    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:34
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  9. #7
    مدیر ارشد انجمن مناسبت ها
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    3665
    دلنوشته
    21
    نوشته : 29,996      تشکر : 52,572
    86,741 در 28,695 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    معارف جزء بیست و یکم


    مرز اطاعت از پدر و مادر
    هدایتی که نصیب هر کس نمی شود

    وَ الَّذِینَ جَاهَدُواْ فِینَا لَنهَْدِیَنهَُّمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ(69- عنکبوت)


    كسانى كه در راه ما جهاد كنند ما آنها را به طرق خویش هدایت مى‏كنیم، و خداوند با نیكوكاران است‏.
    «مجاهدة» یعنى به كار بردن آخرین حد وسع و قدرت در دفع دشمن که بر سه قسم است: جهاد با دشمن ظاهرى، جهاد با شیطان و جهاد با نفس.(1) «جاهَدُوا فِینا؛ جهادشان همواره در راه ماست‏» کنایه از این است كه جهادشان چه در راه عقیده و چه در راه عمل در امورى است كه متعلق به خداوند متعال است.



    « سُبُلَنَا؛ راه‏هاى خدا» عبارت است از راه ‏هایى كه آدمى را به سوى او هدایت و به او نزدیك مى‏كند؛ چون به عنوان مثال وقتى مى‏گویند این راهِ سعادت است، معنایش این است كه: این راه به سعادت ختم مى‏شود.(2)



    نکته قابل توجه اینکه هدایتی که در آیه آمده است از جنس هدایت ابتدایی که همه انسانها از آن برخوردارند نیست. هدایت ابتدایی همان نشان دادن راه در ابتدای کار است که این هدایت ابتدایی با فرستادن پیامبران و بیان احکام الهی در مورد تمام انسانها محقق می شود. از این مرحله به بعد کسانی که طبق آن برنامه های عمل کردند و قدری در مسیر خدا حرکت کردند هدایت ویژه الهی شامل حال آنها می شود که این می شود هدایت مضاعف(3). مؤید این تفسیر اشاره به معیت یا همان همراهی اختصاصی(4) است که در جمله بعد آمده است.

    عاقبت گنهکاری که توبه نکند


    ثُمَّ كاَنَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَُواْ السُّوأَى أَن كَذَّبُواْ بَِایَاتِ اللَّهِ وَ كاَنُواْ بهَِا یَسْتَهْزِءُونَ(10- روم)


    سرانجام كسانى كه اعمال بد انجام دادند بجایى رسید كه آیات خدا را تكذیب كردند، و از آن بدتر به استهزاء و مسخره كردن آن برخاستند.
    این آیه هشداری است به کسانی که بعد از لغزش و گناه به مسیر حق بر نگشته و توبه نمی کنند. کسانی که با توبه بعد از گناه، جانشان را شستشو نمی دهند در اثر تراکم گناه بر جانشان کم کم به مرحله ای می رسند که امیدی به بازگشتشان نیست و آن زمانی است که کارشان از کذب به تکذیب برسد. اینان کسانی اند که تا دیروز برخلاف دستور دین عمل می کردند و امروز منکر اصل دین اند.

    حقیقت این است که گناه بی توبه رفته رفته سر از کفر درمی آورد. برای نمونه اگر سالهای قبل روزه نمی گرفت و گناهکار بود چون توبه نکرد و این گناهان در او انباشته شد حرف امسال او این است که: «ای بابا چه دینی چه روزه ای دلت پاک باشه!» بی تردید اگر کسی این سخن را بگوید و به آن باور داشته باشد کافر است؛ کفری که محصول تجمع گناهانی به ظاهر ساده است.


    آرى گناه مانند جذام به مرور روح ایمان را مى‏خورد و آن را از بین مى‏برد تا كار به جایى مى‏رسد كه سر از تكذیب آیات الهى در مى‏آورد؛ از آن هم فراتر رفته و او را به تمسخر پیامبران و آیات الهى وامى‏دارد. به این مرحله که رسید دیگر هیچ اندرز و انذارى در او مؤثر نیست و جز تازیانه عذاب الهى، راهى باقى نمى‏ماند.(5)


    سیل و زلزله ای که ما می سازیم

    ظَهَرَ الْفَسَادُ فىِ الْبرَِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَیْدِى النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ(41- روم)
    به سبب اعمال زشتى كه مردم به دست خود مرتكب شدند، فساد و تباهى در خشكى و دریا نمودار شد تا خداوند كیفر برخى از آنچه را که انجام داده‏اند به آنان بچشاند؛ شاید از گناه و طغیان‏ برگردند.
    مراد از فساد در زمین، مصایب و بلاهایى عمومى است كه منطقه ای را فرا گرفته و مردم را نابود مى‏كند؛ مانند زلزله، قحطى، بیماریهای واگیردار، جنگها و غارتها؛ خلاصه هر بلایى كه نظام آراسته و صالح جارى در عالم را بر هم ‏زند و زندگی خوش انسانها را از بین ببرد. آیه شریفه می فرماید: این فساد ظاهر در زمین، بر اثر اعمال مردم است؛ یعنى به خاطر شركى است كه مى‏ورزند، و گناهانى است كه مى‏كنند.(6)

    چند نکته:

    1. این آیه مخصوص به یك زمان و یا به یك مكان و یا به یك واقعه خاص نیست(7) در نتیجه مراد از « الْبرَِّ وَ الْبَحْرِ » همان معناى معروف است كه همه روى زمین را در بر می گیرد.
    2. این آیه ناظر به پیامد دنیوى گناهان و چشاندن اثر بعضى از آنها (نه همه آنها) در دنیاست و نسبت به عذاب و پیامدهای اخروى گناهان ساكت است.


    3. اینكه فرمود: « بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ؛ بعض اعمالشان را» به این جهت است که خداوند متعال از بیشتر گناهان آنها صرف نظر كرد و فرمود: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ كَثِیرٍ».(8)
    4. هر كار نادرست چه در مقیاس محدود و چه گسترده، عكس العمل نامطلوبى دارد مانند اینکه دروغ، سلب اعتماد مى‏كند و خیانت در امانت، روابط اجتماعى را بر هم مى‏زند و این همان رابطه گناه و فساد است که این آیه به آن اشاره دارد.(9)
    5. از روایات اسلامى استفاده مى‏شود كه آثار شوم بسیارى از گناهان، حداقل از نظر طبیعى شناخته شده نیست؛ مثلا در روایات آمده است: قطع رحم، عمر را كوتاه و خوردن مال حرام، قلب را تاریك و زنا سبب کوتاهی عمر و کمی روزى می شود.(10)

    عده ای که امیدی به هدایتشان نیست


    وَ مَا أَنتَ بِهَدِ الْعُمْىِ عَن ضَلَالَتِهِمْ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن یُؤْمِنُ بَِایَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ(53- روم)


    و تو نمى‏ توانى كوردلان را از گمراهى‏شان نجات دهی. فقط كسانى سخن تو را مى‏شنوند كه ایمان به آیات ما آورده و در برابر حق تسلیم‏ اند.



    قرآن کریم غیر از حیات و مرگ بدنی و همچنین شنوایى و بینایى ظاهرى، نوع دیگرى از حیات و مرگ، دید و شنود را مطرح می کند که هم فراتر از نوع مادی و ظاهری آن است و هم سعادت یا بدبختى انسان به آن بستگی دارد.
    در فرهنگ قرآن، سعادت انسان در گرو ایمان و عمل صالحی است که انسان بر اساس دستورات وحی و فطرت انجام می دهد.(11) دریافت آموزه های وحیانی از فرستادگان الهی هم تنها در صورتی ممکن است که دریافت کننده صاحب گوش درونی شنوا و روح ایمانی زنده باشد و اگر کسی در اثر گناه و پلیدی گوش باطنش کر شد و روح ایمانش مُرد(12)؛ دیگر امیدی به هدایت او توسط فرستادگان حق نخواهد بود؛ هر چند هدایتگری مانند رسول خدا صلی الله علیه و آله بخواهد او را هدایت کند؛ چون او ابزار لازم برای سعادت را به سوء اختیار خود از دست داده است؛ بنابراین امکان هدایت او دیگر وجود ندارد.

    در مقابل کسانی که روح تسلیم و ایمان در آنها زنده است و گوش و چشم دل به گناه کر و کور نکرده اند در برابر ندای وحی و فطرت تسلیم اند و همین امر سبب سعادت و خیری عاقبت آنها می شود. بر این اساس خدا به پیامبرش توصیه می کند که این قدر مشغول این گونه افراد سست عنصر نشو و غم بى ایمانیشان را مخور؛ اینها به آیات ما ایمان نمى‏آورند و در آنها تعقل نمى‏كنند؛ چون اینان مردگانى كر و كورند و تو نمى‏توانى چیزى به ایشان بفهمانی و هدایتشان كنى؛ تو تنها كسانى را مى‏ توانی هدایت ‏كنى كه به آیات ما ایمان داشته باشند؛ یعنى در این جهت‏ها تعقل كنند و تصدیق نمایند.(13)



    احترام همیشه؛ اما اطاعت تا مرز حرام



    وَ إِن جَاهَدَاكَ عَلىَ أَن تُشْرِكَ بىِ مَا لَیْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَ صَاحِبْهُمَا فىِ الدُّنْیَا مَعْرُوفًا (15- لقمان)


    و اگر پدر و مادر تلاش كردند تو چیزى را شریك من قرار دهى كه از آن آگاهى ندارى، از آنان اطاعت مكن‏ ولی در دنیا رفتار شایسته ای با آنها داشته باش.
    از این آیه دو دستور مهم درباره رفتار با والدین دیده می شود:
    1. اطاعت از پدر و مادر تا جایی رواست که نافرمانی خدا نشود. پس اگر پدر یا مادری انسان را امر به ترک واجب یا انجام معصیتی کردند انسان حق ندارد و نباید به حرف آنها گوش دهد.
    2. احترام به پدر و مادر زمان و مکان نمی شناسد. بر همه لازم و واجب است که در همه حال آنها را تکریم کند و احترام بگذارد حتی در آن لحظه ای که آنها او را به ترک واجب یا انجام معصیتی امر کرده اند و سر باز می زند هم نباید کم ترین بی احترامی نسبت به آنها کند.(14)

    یکی از دلایل عذاب در دنیا


    وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الْأَدْنىَ‏ دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبرَِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ(21- سجده)


    و بى‏تردید آنان را از عذاب نزدیك‏تر [در دنیا] که غیر از عذاب بزرگ‏تر [در قیامت‏] است مى‏چشانیم، باشد كه [از فسق و فجور دست برداشته و به سوی خدا] برگردند.
    از این آیه به دست می آید که خداوند بندگان نافرمانش را قبل از وقوع قیامت به سختی و فشاری از قبیل قحطى و مرض و جنگ و خونریزى و امثال آن مبتلا می کند تا شاید به خود آیند و از شرك و لجبازیشان توبه نمایند و به سوى او برگردند.(15)
    البته باید به این نكته توجه داشت كه در این دنیا عذابهایى وجود دارد كه به هنگام نزول آن، درهاى توبه بسته مى‏شود که به آن عذاب استیصال گفته می شود؛ یعنى مجازاتهایى كه براى نابودى اقوام سركش به هنگامى كه هیچ وسیله بیدارى در آنها مؤثر نگردد نازل مى‏شود که این نوع عذابها از بحث این آیه خارج است.(16)









       
    پی نوشت ها :

    (1) المفردات ص208
    (2) المیزان ج16 ص151
    (3) آیه 7 سوره محمد صلی الله علیه و آله
    (4) المیزان ج16 ص152
    (5) ر.ک به نمونه ج16 ص374
    (6) علامه طباطبایی (ره) در آیه 96/اعراف و نیز در مباحث نبوت جلد دوم المیزان، ثابت می کند که بین اعمال مردم و حوادث عالم رابطه مستقیم هست كه هر یك متاثر از صلاح و فساد دیگرى است.
    (7) به دلیل به ظاهر الفاظش که عام هستند. المیزان ج16 ص195
    (8) آنچه از مصائب به شما مى‏رسد به خاطر كارهایى است كه خودتان كردید و این در حالی است که خدا از بسیارى از گناهانتان گذشت مى‏كند. 30/شوری
    (9) تفسیر نمونه ج16 ص456
    (10) مانند این روایت که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: فِی الزِّنَا خَمْسُ خِصَالٍ یَذْهَبُ بِمَاءِ الْوَجْهِ وَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَنْقُصُ الْعُمُرَ وَ یُسْخِطُ الرَّحْمَنَ وَ یُخَلِّدُ فِی النَّار ؛ زنا پنج ضرر دارد: آبرو را می برد؛ باعث فقر می شود؛ عمر را کوتاه می کند؛ خشم خداوند را بر می انگیزد و انسان را در جهنم جاودان می گرداند. کافی ج5 ص542
    (11) آیات 71 سوره احزاب و 9 سوره شمس

    (12) آیه 35 سوره انعام
    (13) ر.ک به المیزان ج16 ص 204
    (14) آیه 23 سوره اسراء
    (15) المیزان ج16 ص264
    (16) ر.ک به نمونه ج17 ص159
    امید پیشگر
    بخش قرآن تبیان

    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:35


    استشمام عطر ظهور در کانال آیه های انتظار

    channel :@ayeha





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





  10. #8
    مدیر ارشد انجمن مناسبت ها
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    3665
    دلنوشته
    21
    نوشته : 29,996      تشکر : 52,572
    86,741 در 28,695 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    روز بیست و یکم: ایمنی از شر شیطان

    دعای روز بیست ویکم

    «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِكَ دلیلاً و لا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً و اجْعَلِ
    الجَنّهِ لی منْزِلاً و مَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین»







    شیطان و انسان

    قرآن کریم: «ان الشیطان للانسان عدو مبین‏؛ بدرستی که
    شیطان برای انسان دشمن آشکاری است.» (1)


    کسانی که از شر شیطان مصونند

    1 - مخلصین:

    «قال فبعزتک لاغوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین‏؛
    شیطان می‏گوید: به عزت و جلالت که همه آن‏ها را فریب دهم جز مخلصین را.» (2)


    توضیح:

    مخلص کسی است که در صدد اخلاص خود است و سعی دارد اعمالش خالصانه
    باشد و مخلص کسی است که با اعمال خالصانه به مقامی می‏رسد که خداوند
    او را برای خودش خالص می‏گرداند.


    2 - مؤمنین:

    «انه لیس له سلطان علی الذین آمنوا؛
    به درستی که شیطان بر مؤمنین (واقعی) تسلطی ندارد.» (3)


    3 - فرد با انصاف

    4 - کسی که در مصائب، جزع و ناله نکند.

    5 - راضی به قسمت الهی


    امام صادق علیه السلام فرمود:
    «قال ابلیس: خمسة لیس فیهن حیلة و سائر الناس فی قبضتی ... و من رضی لاخیه
    المؤمن ما یرضاه لنفسه و من لم یجزع علی المصیبة حتی تصیبه و من رضی بما قسم
    الله له ولم یهتم لرزقه؛ ابلیس گفت: مرا به پنج کس راه نفوذ نیست و بقیه مردم در دست
    من هستند ... [و از جمله آن‏هاست ]کسی که آنچه بر خود می‏پسندد برای برادرش بپسندد،
    کسی که در مصائب جزع و ناله نکند و صبر نماید، کسی که به قسمت‏خدا راضی باشد
    و غم روزی نخورد.» (4)







       

    1- یوسف/ 2.
    2- نساء/ 83.
    3- نحل/99.
    4- بحار الانوار، ج 78، ص 9.






    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣


    استشمام عطر ظهور در کانال آیه های انتظار

    channel :@ayeha





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





  11. #9
    مدیر ارشد انجمن مناسبت ها
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    3665
    دلنوشته
    21
    نوشته : 29,996      تشکر : 52,572
    86,741 در 28,695 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    شرح دعای روز بیست و یکم؛ چگونه بدانیم خدا از ما راضی است

    دعای روز بیست و یکم:

    اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِکَ دَلِیلاً وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاًیَا قَاضِیَ حَوَائِج الطالبین. [1]

    ای خدا در این روز مرا بسوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده، ای برآرنده حاجات طالبان.

    اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِکَ دَلِیلاً

    خدایا یک راهی برای من پیدا بشود که تو از من راضی بشوی، در حدیث آمده است که اگر می خواهید بدانید که آیا خدا از شما راضی هست یا نه؟ به خودت نگاه کن ببین که آیا از خدا راضی هستی یا نه؟ اگر تو از خدا راضی هستی، خدا هم از تو راضی هست و اگر راضی نیستی و ته دلت اعتراض داری که چرا فلانی دارد و من ندارم، بدان که خدا هم از تو راضی نیست. غالب ما در زندگی این طور هستیم که می گوئیم چرا خدا به من مال و اموال و ... نداده و به فلانی داده است!؟

    ریشه غیبت حسادت است

    در روایت آمده است که «اَنتُم کَالمَرضَی وَ رَبُّ العَالَمِین کالطَبیب» [2] شما مثل مریض هستید و خدا هم مثل طبیب است. الان در بیمارستان ها در یک اتاق ده نفر یا بیشتر بستری هستند و طبیب به هر یک دستور العمل خاص او را می دهد و هر مریضی برنامه غذایی خاصی دارد، بعضی از مریض ها هم برنامه پرهیز از غذاهای خاص را از طرف دکتر دریافت می کنند، اگر طبیب گفت: به آقای فلانی فلان غذای خاص را ندهید، آیا مریض با دکتر گلاویز می شود و شکایت می کند که چرا من نباید غذای مورد علاقه ام را بخورم؟ یا اطاعت می کند و تشکر؟ اگر عاقل باشد از دکتر تشکر می کند و هیچ چون و چرایی نمی کند، نسبت ما هم بخدا مثل همان طبیب و مریض هست و ما هم باید از خدا تشکر کنیم بخاطر خیلی از ندادها، اگر می بینم که باجناق و فامیلم مال و اموال فراوان دارند و من ندارم خداوند مصلحت من را می خواسته است، اگر از خدا راضی شدی خدا هم از تو راضی می شود و اگر راضی نشدی شروع به غیبت از فامیل و آشنا می کنی که اگر فلانی مال و اموال دارد از راه حرام بدست آورده است و بدانیم که منشاء غیبت حسادت است و تا ریشه حسادت به واسطه راضی بودن از خدا قطع نشود این حال وجود خواهد داشت.

    روزه اسب آسیابی


    باید سعی کنیم حسادت را از دل بیرون کنیم و روزه ما روزه خواص باشد که چشم و مو و پوست وهمه اعضاء و جوارح در حال روزه باشند [3] ، کسانی که روزه می گیرند و فقط به نخوردن و نیاشامیدن اکتفاء می کنند، مثل اسب آسیاب هستند که هر چه راه می روند باز هم سر جای اولشان هستند.

    * فقط دور خود نگردیم

    آقایی نقل می کرد؛ سال ها قبل در مشهد کاروان سرایی بود و آسیابانی، آسیابان بر گردن اسب خود زنگوله ای آویزان کرده و بود خیلی سر و صدا هم داشت. به او گفتم چرا این را بسته ای و اعصاب مردم را به هم می ریزد.ایشان گفت: این را بسته ام که اگر حیوان ایستاد متوجه بشوم گفتم: اگر ایستاد بود و گردنش را تکان داد و تو از کجا متوجه می شوی که او دارد کار می کند یا گردنش را تکان می دهد؟ گفت: تو را به خدا این پدر سوختگی ها را به این حیوان یاد ندهید.

    اسب عصاری و آسیاب از صبح تا غروب حرکت می کند و آخر شب که نگاه می کند می بیند که سر جای اولش هست و فقط دور خود گشته است. روزه ای که فقط صرف نخوردن و نیاشامیدن است و چشم و گوش روزه دار نیستند ، مثل حرکت همین اسب آسیاب هست و از روزه هیچ بهره ای جز گرسنگی و تشنگی نمی برد و در جا می زند و اول ماه و آخر ماه رمضان هیچ تفاوتی نکرده است

    در حدیث آمده است؛ کسانی که جاهل هستند، و روزه حقیقی نمی گیرند و عبادت خالص انجام نمی دهند مثل «حمار الطاحونه» یعنی «الاغ آسیاب» هستند. [4]

    * وفاداری را یاد بگیریم

    در حدیث آمده است که سگ ده خصلت خوب دارد، یک صفت او این است که از صاحبش راضی است، هر چه به او بدهند گله نمی کند و راضی است؛ وفا دارد و صاحب خودش را رها نمی کند [5]. ولی ما اگر دو مرتبه دعا بکنیم و مستجاب نشود در خانه خدا را رها می کنیم؛ این صفات خوب را یاد بگیریم

    حکایت:

    شیخ عباس قمی(ره) در کتاب سیر المنازل، مقامات العلیه داستانی نقل می کند: [6]، عابدی بود که در کوه های لبنان عبادت می کرد و هر شب از عالم غیب برای او افطاری آماد می شد، تا این که شبی برای او افطاری نیامد و این شخص عابد از کوه پایین آمد و در خانه گبری رفت و در آن جا هم سگی زندگی می کرد؛ عابد از گبر تقاضای نان نمود و آن گبر کافر سه قرص نان به او داد، سگ به دنبال عابد آمد و عابد یکی از سه قرص نان را به او داد، ولی باز هم سگ به دنبال عابد می آمد و ناچار قرص دوم نان را هم به سگ داد، ولی باز هم سگ به دنبال عابد می آمد و بالاخره عابد عصبانی شد و گفت: تو چقدر بی حیا هستی؟! من از صاحب تو سه قرص نان گرفته ام و دو تای آن را به تو داده ام ولی باز هم تو مرا رها نمی کنی؟! سگ بصدا درآمد و گفت: تو بی حیا هستی، من سالها بر در خانه این گبر بوده ام و خیلی وقت ها به من غذا نداد، ولی با وجود این او را رها نکردم ولی تو یک شب بی غذا ماندی از پای کوه آمدی در خانه گبر، صفت خوب دیگر سگ این است که در شب کم می خوابد « لایَنامُ بِاللیل اِلَّا قلیل »

    وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً

    خدایا کاری کن که شیطان در ماه رمضان و بعد از آن به من راه پیدا نکند حالا اگر بخواهیم شیطان به ما راه پیدا نکند چه باید کرد

    * راههای دفع شیطان

    در حدیث آمده است، سه طایفه اند که شیطان با ایشان کار ندارد « ثلاثه معصومون من ابلیس و جنوده » یکی« الذاکرون لله» کسی که یاد خدا باشد و دیگری « المستغفرین بالاسحار » کسانی که در سحرها استغفار می کنند و سوم « الباکون لله » کسی که از خوف خدا گریه می کند. شیطان با او کاری ندارد . [7]

    وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاً

    خدایا بهشت را منزل من قرار بده و آسایشگاه ما را بهشت قرار بده؛ اگر با ایمان از دنیا بروید شفاعت شامل حالتان می شود و اهل بهشت می شوید

    یَا قَاضِیَ حَوَائِجِ الطَّالِبِین

    ای خدایی که حوایج طالبین را برآورده می کنی



       

    [1] - بحارالأنوار ج : 95 ص : 159

    ُ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِکَ دَلِیلًا وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلًا وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ مَنْزِلًا لِی وَ مَقِیلًا یَا قَاضِیَ حَوَائِجِ الطَّالِبِینَ

    [2] - مستدرک الوسائل ج : 3 ص : 177

    َّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عِبَادَ اللَّهِ أَنْتُمْ کَالْمَرْضَی وَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ کَالطَّبِیبِ فَصَلَاحُ الْمَرْضَی فِیمَا یَعْلَمُهُ الطَّبِیبُ وَ یُدَبِّرُهُ بِهِ لَا فِیمَا یَشْتَهِیهِ الْمَرِیضُ وَ یَقْتَرِحُهُ أَلَا فَسَلِّمُوا لِلَّهِ أَمْرَهُ تَکُونُوا مِنَ الْفَائِزِینَ

    [3] - رک: کافی ج : 4 ص : 87

    عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِذَا صُمْتَ فَلْیَصُمْ سَمْعُکَ وَ بَصَرُکَ وَ شَعْرُکَ وَ جِلْدُکَ وَ عَدَّدَ أَشْیَاءَ غَیْرَ هَذَا وَ قَالَ لَا یَکُونُ یَوْمُ صَوْمِکَ کَیَوْمِ فِطْرِکَ

    [4] - شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر الحکم ج 2 ص 126

    المتعبّد بغیر علم کحمار الطّاحونة یدور و لا یبرح من مکانه.

    عبادت کننده بی علم و دانش مثل الاغ آسیاست که می گردد و بیرون نمی رود از جای خود یعنی او را بسبب عبادت ترّقی حاصل نشود و مرتبه او بلند نگردد بخلاف کسی که با علم و دانش عبادت کند زیرا که بسبب عبادت از جای خود بیرون رود و مرتبه او بلند گردد.

    [5] - یافت نشد

    [6] - کشکول شیخ بهایی ج 1 ص 219

    عابدی در کوه لبنان بد مقیم * در بن غاری چو اصحاب رقیم

    روی دل از غیر حق برتافته * گنج عزت را ز عزلت یافته

    روزها میبود مشغول صیام * یک ته نان میرسیدش وقت شام

    نصف آن شامش بدو نصفی سحور * وز قناعت داشت در دل صد سرور

    بر همین منوال حالش میگذشت * نآمدی از کوه هرگز سوی دشت

    از قضا یکشب نیامد آنرغیف * شد ز جوع آن پارسا زار و نحیف

    کرد مغرب را ادا وانگه عشا * دل پر از وسواس و در فکر عشا

    بسکه بود از بهر قوتش اضطراب * نه عبادت کرد عابد شب نه خواب

    صبح چون شد زان مقام دلپذیر * بهر قوتی آمد آن عابد بزیر

    بود یک قریه بقرب آنجبل * اهل آن قریه همه کبر و دغل

    عابد آمد بر در گبری ستاد * گبر او را یک دو نان جو بداد

    عابد آن نان بستد و شکرش بگفت * و ز وصول طعمه اش خاطر شگفت

    کرد آهنک مقام خود دلیر * تا کند افطار برخبز شعیر

    در سرای گبر بد گرگین سگی * مانده از جوع استخوانی و رگی

    پیش او گر خط پرگاری کشی * شکل نان بیند بمیرد از خوشی

    بر زبان گر بگذرد لفظ خبر * خبز پندارد رود هوشش ز سر

    کلب در دنبال عابد پو گرفت * از پی او رفت و رخت او گرفت

    زاندو نان عابد یکی پیشش فکند * پس روان شد تا نیابد زو گزند

    سگ بخورد آن نان و از پی آمدش * تا مگر بار دیگر آزاردش

    عابد آن نان دگر دادش روان * تا که باشد از عذابش در امان

    کلب آن نان دگر را نیز خورد * پس روان گردید از دنبال مرد

    همچو سایه از پی او میدوید * عف و عف میکرد و رختش میدرید

    گفت عابد چون بدید این ماجرا * من سگی چون تو ندیدم بیحیا!

    صاحبت غیر دو نان جو نداد * وان دو را خود بستدی ایکج نهاد

    دیگرم از پی دویدن بهر چیست * وین همه رختم دریدن بهر چیست؟

    سگ بنطق آمد که ای صاحب کمال * بیحیا من نیستم چشمت بمال

    هست از وقتی که من بودم صغیر * مسکنم ویرانه این گبر پیر

    گوسفندش را شبانی میکنم * خانه اش را پاسبانی میکنم

    که بمن از لطف نانی میدهد * گاه مشت استخوانی میدهد

    گاه از یادش رود اطعام من * در مجاعت تلخ گردد کام من

    روزگاری بگذرد کاین ناتوان * نه زنان یا بدنشان نه ز استخوان

    گاه هم باشد که این گبر کهن * نان نیابد بهر خود نه بهر من

    چونکه بر درگاه او پرورده ام * رو بدرگاه دیگر ناورده ام

    هست کارم بر در این پیر گبر * گاه شکر نعمت او گاه صبر

    تو که نامد یکشبی نانت بدست * در بنای صبر تو آمد شکست

    از در رزاق رو برتافتی * بر در گبری روان بشتافتی

    بهر نانی دوست را بگذاشتی * کرده با دشمن او آشتی

    خود بده انصاف ایمرد گزین * بیحیا ترکیست من یا تو ببین؟

    مرد عابد زین سخن مدهوش شد * دست خود بر سر زد و بی هوش شد

    ایسگ نفس بهائی یاد گیر * این قناعت از سگ ان گبر پیر

    بر تو گر از صبر نگشاید دری * از سگ گرگین گبران کمتری

    [7] - مستدرک الوسائل ج : 12 ص : 147

    الدَّیْلَمِیُّ فِی الْإِرْشَادِ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ ثَلَاثَةٌ مَعْصُومُونَ مِنْ إِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ الذَّاکِرُونَ لِلَّهِ وَ الْبَاکُونَ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَغْفِرُونَ بِالْأَسْحَارِ

    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:38


    استشمام عطر ظهور در کانال آیه های انتظار

    channel :@ayeha





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





  12. #10
    مدیر ارشد انجمن مناسبت ها
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    3665
    دلنوشته
    21
    نوشته : 29,996      تشکر : 52,572
    86,741 در 28,695 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    «انسان کامل»

    علی جان، دست تو دشت برکت و چشمانت چشمه عاطفه.

    نگاهت خواستگاه مهر و قلبت قبله اخلاص بود.
    در زندگی تو، ایمان، ایثار، عشق و عرفان تفسیر
    می‏شد و انسانیت به اوج می‏رسید.

    تو والاترین آرمان بشری و تو شکوهمندترین قاموس ارزش‏هایی.
    در محراب نیایشگر اشک‏ریزی که سر بر خاک می‏سایید؛

    در میدان، رزم‏ آور قهرمانی که شمشیرش حماسه می‏ آفرید؛
    در کوچه، پیر دل‏جویی که دستش گره می‏گشاد؛

    در بازار، ناظری عادل که با نیرنگ ستیز می‏کرد؛
    بر منبر، خطیب سخن آفرینی که طوفان احساس‏ها را بر
    می‏انگیخت و گنجینه خردها را می‏گشود؛


    و در همه جا اسوه و الگویی که انسانیت، با عطش
    او را می‏طلبید.

    علی، اسوه انسان کامل بود.





    ╣◄*►╣ لحظه های ناب عشق و نیایش* ویژه نامه روز بیست و یکم ماه رمضان *╣◄*►╣
    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 15-04-1394 در ساعت 17:41


    استشمام عطر ظهور در کانال آیه های انتظار

    channel :@ayeha





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •