سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: آیا بانوان در شغلشان مجاز به هر کاری هستند؟!! /عکس

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    آبان 1389
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,010
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,375 در 3,220
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض آیا بانوان در شغلشان مجاز به هر کاری هستند؟!! /عکس

    آیا بانوان در شغلشان مجاز به هر کاری هستند؟!! /عکس

    امضاء
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم



  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    کارشناس افتخاری سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    2479
    نوشته
    928
    تشکر
    1,108
    مورد تشکر
    4,595 در 919
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض

    حیا در جامعه مرده است,و شهوت پرستی و بی بندباری در جامعه نمایان شده است

    در حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) آمده است: «اگر سر یک مرد مسلمان را با سوزن سوراخ کنند، بهتر از این است که او بدن یک زن نامحرم را لمس کند.» ( کنزالعمال/ ج5/ ص328)

    قرآن می فرماید:

    فَجَآءَتْهُ إِحْدَيهُمَا تَمْشِى‏ عَلَى اسْتِحْيَآءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِى يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا(قصص آیه 25)
    پس (چيزى نگذشت كه) يكى از آن دو (زن) در حالى كه با حيا و عفّت راه مى ‏رفت به نزد او آمد و گفت: همانا پدرم از شما دعوت مى‏كند تا مزد اينكه براى ما آب دادى به تو بپردازد

    حياي دختر شعيب از مواردي است كه در آيات قرآن درخصوص ديدار حضرت موسي(ع) از شهر مدين آمده است كه پس از مسئله آب كشي آن حضرت، دختر شعيب(ع) به دستور پدر براي فراخوان موسي(ع) نزد وي مي رود. قرآن در بيان چگونگي آمدن اين دختر، به مسئله شرم و حياي وي اشاره مي كند تا بنمايد كه اين فضيلت و صفت نيكو چگونه در رفتار وي آشكار شده است.

    پیامی که این آیه دارد

    رفت وآمد زن در بيرون خانه بايد براساس حيا و عفّت باشد. «تمشى على استحياء» (حيا، از برجسته‏ ترين كمالات زن در قرآن مى ‏باشد.

    در آیه دیگر می فرماید:

    «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا»(احزاب / 32)

    پس به گونه‏ اى هوس‏ انگیز سخن نگویید كه بیماردلان در شما طمع كنند، و سخن شایسته بگویید!


  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    کاربر عادی
    تاریخ عضویت
    بهمن 1392
    شماره عضویت
    6527
    نوشته
    8
    تشکر
    114
    مورد تشکر
    38 در 7
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    ای بابا این جوریشو دیگه ندیده بودم
    من که شک دارم فقط به خاطر شغل باشه
    !......
    امضاء
    امام علی(ع)
    هرگز به وصل آفریدگار نمی رسی تا از آفریده منقطع نشوی

    ناراحتی؟!....غمگینی؟!.......احساس دلتنگی میکنی؟!
    من به اندازه یک دعا با تو فاصله دارم بامن حرف بزن.........
    خدا!!!!......


  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahyjoon نمایش پست ها
    ای بابا این جوریشو دیگه ندیده بودم
    من که شک دارم فقط به خاطر شغل باشه
    !......
    سلام و عرض ادب
    سرکار خانم
    mahyjoon

    ضمن خیر مقدم ،بنده هم با نظر سرکار موافقم ،

    بدین معنی که اگر کسی پایبند ارزشها باشد و حیا بعنوان یک ارزش والا برایش مطرح باشد حاضرست برای حفظ حیایش بعض دیگر ارزشهایش را فدا کند (حتی شغلش)

    بانوی پایبند به ارزشها حاضر نیست ،شغلی که اقتضای اختلاط با نامحرم و بعضی حرکاتی که با شأن بانوی مسلمان و باحیا منافات دارد،را داشته باشد.
    امضاء


  6. Top | #5

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    امام صادق علیه السلام :


    اَلحَياءُ عَشَرَةُ أَجزاءٍ تِسعَةٌ فِى النِّساءِ و َواحِدٌ فِى الرِّجالِ؛
    حيا ده جز دارد، نه جزء آن در زنان است و يك جزء در مردان.
    من لایحضر الفقیه ج3 ، ص468 ، ح4630


    امضاء


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی