جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17
  1. #1
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا



  2.  

  3. #2
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    بسم الله الرّحمن الرّحیم


    «السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ»



    1-امویان و فرهنگ ابوسفیانی ملتی را که با روی آوردن به اسلام می‌توانست در ذیل اسلام از فرهنگ جاهلی خارج شود و در این راستا به نور اتحادی مقدس دست یابد، آن ملت را از عبور از فرهنگ جاهلی -که کار اصلی اسلام بود- غافل کردند و مسلمانان عملاً تحت تأثیر فرهنگ ابوسفیانی به ملتی تبدیل شدند که از جهت فردی مسلمان بودند ولی در سبک زندگی در بستر تمدن جاهلیِ ابوسفیانی زندگی می‌کردند و این فاجعه روز به روز عمیق‌تر می‌شد و در دوران بیست‌ساله معاویه این فاجعه به اوج خود رسید و خود را نمایاند.

    حال این حسین(ع) تاریخ می‌گشاید و شیفته‌گان و عزاداران حسینِ(ع) امروز در هر هیئت و دسته‌ای، باید پیش‌تاز عبور از تمدن جاهلی امروز باشند و به سبکی از زندگی فکر کنند که اهل البیت(ع) مدّ نظر ما قرار داده‌اند.

    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  4. #3
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    2- این که حبیب بن مظاهر بسیار تلاش می‌کند تا امام(ع) زنده بماند به جهت تربیت خاص قلبی اوست، او قلب خود را طوری تربیت کرده تا همواره انسانِ کاملِ زمان خود را در منظرش داشته باشد و هرگز نمی‌خواهد امام زمان خود را فراموش کند زیرا می‌داند پشت‌کردن به امام زمان در هر شهر و کشوری موجب ویرانی است، و حبیب نگران است با شهادت امام حسین(ع) شیرازه‌ی اسلام از هم بپاشد.




    آری هر شهری پر است از انبوه خلایق ولی خداوند در پیکر بزرگ شهر، عقلی گذارده تا مردم به کمک آن عقل در آرایش جمال معنوی آن شهر بکوشند، همان‌طور که همواره تن را آرایش می‌دهد.

    در شهری که عقل و نور انسانِ کامل حضور دارد عشق‌های حیوانی جای خود را به عشق‌های آسمانی می‌دهند و مردم گرفتار غرایز شهوانیِ افراطی نخواهند بود. زیرا زیبایی‌های آن شهر ریشه در ملکوت دارد. این آن تمدنی است که در آینده باید با زندگی در کنار فرهنگ کربلا شروع کرد.
    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  5. #4
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    3- درست است که آرمان‌شهر اسلامی که در آن معنویت و عدالت از یک طرف جمع است و از طرف دیگر جمع بین ظاهر و باطن خواهد بود،

    با عدم تحقق فرهنگ غدیر این جامعیت محقق نشد، هرچند همواره مدّ نظر جامعه‌ی اسلامی بود ولی با بیست سال حکومت امویِ معاویه به‌کلّی فراموش و دست‌نایافتنی می‌شد تا آن که کربلا دوباره جهان اسلام را از لایه‌ی غلیظ جاهلیت معاویه عبور داد و افقی را گشود که انقلاب اسلامی با نظر به آن افق ظهور کرد


    و بیداری اسلامی نیز با نظر به آن افق به میدان آمد و دیگر کسی نمی‌گوید جمع بین معنویت و عدالت از یک طرف و جمع بین ظاهر و باطن از طرف دیگر دست نایافتنی است و از رویکرد تمدنی اسلام مأیوس شود.
    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  6. #5
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    4- غفلت از تمدن‌سازی غدیر و کربلا و تنها به جنبه‌ی معنوی امام علی(ع) و امام حسین(ع) نظرانداختن، موجب می‌شود تا همان‌طور که دیروز بستر ادامه‌ی تمدن جاهلیت اموی فراهم شد، امروز جاده صاف‌کن تمدن ظلمانی غرب باشیم و در این راستا روشنفکری مثل آقای علی اصغر غروی فرزند آن روحانی معلوم الحال یعنی سید جواد موسوی غروی است که این کار را به عهده گرفته،


    فرزند آن کسی که امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌ لیه» در مورد او فتوا دادند؛ «چنین شخصی منحرف از مذهب اهل البیت است و لازم است مؤمنین از او احتراز کنند و حضور در جماعت و منبر این شخص حرام و در معرض گمراهی است»
    (سایت رجانیوز 13 آبان سال 1392)

    و یا آیت الله خویی«رحمة‌الله‌علیه» فرمودند:

    «بر مؤمنین لازم است که از ترویج عقاید فاسده او جلوگیری کنند»
    (همان)

    حال فرزند ایشان یعنی آقای علی اصغر غروی که عضو شورای مرکزی نهضت آزادی و مسئول شاخه‌ی نهضت آزادی اصفهان است، آن نهضت آزادی که تمام قد برای حفظ تمدن غربی مقابل ولایت فقیهِ نظام‌ساز ایستاد.
    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  7. #6
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    او در مقاله‌ی خود که در روزنامه‌ی بهار در تاریخ اول آبان سال 1392 تحت عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» چاپ کرد، می‌گوید:

    «نه امامت حضرت ابراهیم(ع) به معنای پیشوای سیاسی جامعه بود و نه آیه‌ی 3 سوره‌ی مائده[1]مربوط به خلافت حضرت علی(ع) است بلکه ابراهیم(ع) به عنوان امام و علی(ع) اُسوه‌ی امت‌اند و شیعیان، بنده‌ی جهالت خود شده‌اند که مدام بر حق ضایع شده‌ی علی(ع) در حکومت چند روزه‌ی دنیوی می‌گریند، حکومتی که طبق فرموده‌ی مولی، ارزش آن از عطسه‌ی بُز نزد وی کم‌تر بود.»




    آیا این آقا با این حرف‌ها نمی‌خواهد بگوید نظام سیاسی و حکومتی را بدهید به نظام غربی و از دین فقط در امور شخصی استفاده کنید؟

    آیا علی
    (ع) فرمود ارزش حکومت به اندازه‌ی عطسه‌ی بُز است و آن را رها کرد تا در دست مستکبران بیفتد و آن‌ها بر مردم ظلم کنند و یا فرمود:

    «أَمَا وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَيْتُمْ دُنْيَاكُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِي مِنْ عَفْطَةِ عَنْز»

    سوگند به خدايى كه دانه را شكافت و جان را آفريد، اگر حضور فراوان بيعت كنندگان نبود، و ياران حجّت را بر من تمام نمى‏كردند و اگر خداوند از علماء عهد و پيمان نگرفته بود كه در برابر شكم‌بارگى ستمگران و گرسنگى مظلومان، سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهايش مى‏ساختم و آخرِ خلافت را به كاسه‌ی اوّل آن سيراب مى‏كردم، در آن صورت ملاحظه خواهید کرد كه دنياى شما نزد من از عطسه‌ی بزغاله‏اى بى‌ارزش‏تر است‏»


    می‌بینید که آن حضرت حاکمیت را برای اقامه‌ی عدل و دفاع از حق مظلوم می‌خواهد. ولی این شیفتگان تمدن غربی می‌خواهند حاکمیت در دست انسان‌های معنوی نباشد تا تمدن غربی و مناسبات جهان غرب بر آن حکومت کند.





    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  8. #7
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    می‌گوید:


    در باور چه کسی می‌گنجد که شیعیان علی(ع) قرآن را کنار نهاده و به جای تفقه در قرآن اسم حضرت علی(ع) را با فهم ناقص خود از آیات کتاب و روایات مجعوله در هم می‌آمیزند و در قالب حب و ولایت امیرالمؤمنین(ع) بزرگ‌ترین مظالم را در حق اهداف عالیه‌ی الهی و انسانی مرتکب می‌شوند.

    چگونه می‌توان تصور کرد اندیشه‌ی علی
    (ع) معطوف به کسب و حفظ قدرت بوده است.

    علی بیش از آن که حاکم مسلمین باشد امام و الگوی بشریت است و امر خلافت در برابر نقش یگانه امامت آن قدر ناچیز است که علی آن را به سادگی فرو می‌نهد و هرگز ذهن‌اش مشغول خلافت و حکومت دنیایی نیست. حکومتی که تأکید فرموده است:

    «زمانی شترش را برگردنش می‌افکند و رهایش می‌سازد».


    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  9. #8
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    می‌گوید:


    در باور چه کسی می‌گنجد که شیعیان علی(ع) قرآن را کنار نهاده و به جای تفقه در قرآن اسم حضرت علی(ع) را با فهم ناقص خود از آیات کتاب و روایات مجعوله در هم می‌آمیزند و در قالب حب و ولایت امیرالمؤمنین(ع) بزرگ‌ترین مظالم را در حق اهداف عالیه‌ی الهی و انسانی مرتکب می‌شوند.

    چگونه می‌توان تصور کرد اندیشه‌ی علی
    (ع) معطوف به کسب و حفظ قدرت بوده است.

    علی بیش از آن که حاکم مسلمین باشد امام و الگوی بشریت است و امر خلافت در برابر نقش یگانه امامت آن قدر ناچیز است که علی آن را به سادگی فرو می‌نهد و هرگز ذهن‌اش مشغول خلافت و حکومت دنیایی نیست. حکومتی که تأکید فرموده است:

    «زمانی شترش را برگردنش می‌افکند و رهایش می‌سازد».


    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  10. #9
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    آقای غروی نتیجه می‌گیرد:

    تعیین جانشین یا خلیفه‌، جزء وظایف رسولان الهی از جمله پیامبر اسلام نیست پس پیام غدیر از سوی رسول آزادی و رهایی و عدل، معرفی ولیّ و امام مردم است نه تعیین و نصب حاکم سیاسی.



    وقتی این حرف‌ها را جریانی می‌زند که تماماً شیفته‌ی نظام غربی است ما چه نتیجه‌ای باید بگیریم. آیا نباید متوجه شویم غدیر و امامت در حقیقتِ خود عامل پدیدآوردن تمدنی هستند که مقابل تمدن کفر و استکبار است. آیا نباید متوجه روح تمدن‌سازی غدیر و کربلا بود؟



    5- بیش از آن که به ضعف‌های این سخنان بپردازید به انگیزه گویندگان آن توجه کنید که از چه اردوگاهی مأموریت دارند تا این سخنان را بگویند و این است آن بصیرت تاریخی که باید عزیزان مدّ نظر داشته باشند. امام حسینu نشان دادند اگر ولایت و حاکمیت جامعه بعد از رسول الله(ص) با فرهنگ امامت ادامه پیدا نکند، نتیجه‌ی آن جدائی حاکمیت از معنویت، حاکمیت یزید می‌شود.

    اگر شیعیان در خطا هستند و مسیری که بعد از رحلت رسول خدا(ص) پیش آمد همان بود که باید پیش می‌آمد پس چرا ادامه‌ی آن اسلام ، حاکمیت یزید و عبدالملک مروان و متوکل عباسی و رضاخان شد؟

    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا


  11. #10
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض











    6- عموما حرف‌هایی را از دشمنان می‌شنوید که به ظاهر خوب جلوه می‌کند ولی نتیجه‌ی آن حرف‌ها، فکر و عمل نهضت آزادی است که امام«رضوان‌اللّه‌تعالی‌ لیه» در مورد آن فرمودند:

    از منافقین خطرناک‌ترند. و امروز جریان اصلاح‌طلب گرفتار آن شده. بیش از آن‌که به حرف‌های جریان‌ها نظر کنید به جایگاه آن‌ها و جایگاه سخنان آنان نظر بیندازید. باید جایگاه علی‌محمد باب را در تاریخ شناخت که چگونه دشمنان اسلام تلاش دارند با طرح او، جایگاه مرجعیت شیعه را تضعیف کنند، اشکال بر روی سخنان علی‌محمد باب حرف دیگری است.

    باید جایگاه رضاخان را در تاریخی که او به صحنه آورده شده ملاحظه کرد که چگونه سعی دارند با طرح‌کردن او روحانیت را که سنگر مقاومت در مقابل فرهنگ غرب است، از صحنه‌ی تاریخ ایران بیرون کنند. همان‌طور که رضاخان مأمور است عزاداری برای اباعبداللّه(ع) را حذف کند چون غربی‌ها خودشان گفته بودند باید عزاداری برای حسین حذف شود تا عنصر مقاومت ملت ایران از دستشان در آید.

    همان‌طور باید جایگاه وهابیت را در تاریخی که ایجادش کرده‌اند بشناسیم و نشان دهیم که چگونه وهابیت مأمور ایجاد تفرقه در جهان اسلام و زشت‌جلوه‌دادن اسلام است نه این‌که مشغول اشکال‌های فکری و عقیدتی آن‌ها شویم که این فرع مسئله است.

    جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •