سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: تبیان تناقض در عرفان‏های کاذب

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض تبیان تناقض در عرفان‏های کاذب

    امضاء


  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    تارنمای فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای دینی با عنوان «جادوگرانی که جانشین خدا می شوند!» به بررسی تناقضهای موجود در عرفانهای کاذب و نحله های مذهبی و فرهنگی پرداخت.



    به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،بخش اخلاق و عرفان اسلامی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را تهیه و منتشر کرده است.


    حمزه شریفی دوست در این مقاله می نویسد:

    « امروزه در کشور ما دستِ کم ۵۰ جریان فعال در حوزه معنویت و عرفان وجود دارد که نود درصد آن‏ها وارداتی‏ اند.


    یکی از شاخص‏های مشترک این گروه ‏ها، وجود تناقض در اندیشه یا مرام این گروه‏‏ هاست. انواعِ تناقض در عرفان‏های کاذب درمعنویت‏هاى جدید، دین و مذهب و در یک کلمه، شریعت جایى ندارد.




    امضاء


  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    یکى از تعارضات این معنویت‌ها آن است که از یک طرف احکام عبادى، مناسک و عبادات رایج در ادیان را محکوم مى ‏کنند و از طرف دیگر، خود عبادت‏هایى جدید و مناسکى ویژه با آدابی خاص به پیروان خویش آموزش مى‏ دهند.


    نماز را لازم نمی‏ شمارند؛ اما خود مدل‏هایی از عبادت و ذکر و خلوت‏ نشینی را ضروری معرفی می‏ کنند. مثلاً در مکتب اکنکار، شریعت‌های رایج کنار گذاشته مى‏ شود و مناسک ادیان محکوم می‌گردد؛ اما روزه روز جمعه، لازم شمرده شده است؛ به‌ این‌ صورت که فرد در خانه بنشیند، از اجتماع کناره گیرد، ذهن خود را بر استاد زنده آک متمرکز کند و فقط به فکر او باشد.
    ( حکمت آک، صص ۸ ۴ و ۷/)


    در مرام اشو، مراقبه‌هایى با آداب و اوقاتی خاص، تبلیغ و توصیه مى‏ شود به صورتی که یک دوره دوازده جلدی با نام مراقبه برای برنامه دوازده ماهه مریدان اشو تألیف شده و حتی برای هر روز ایشان یک متن عرفانی برای انس و مطالعه و در نتیجه مراقبه و مدی‌ تیشن تنظیم گردیده است
    ( اشو، شهامت، بخش آخر).


    لوییز‏هی کتابی دارد با نام در زمان حال زندگی کن که دربردارنده ۳۶۵ دستورالعمل روزانه برای دست‌یابی به حیات معنوی است. اکهارت توله کلمات قصاری برای مرور و تمرکز درونی نگاشته است؛وین دایر مراقبه‏ هایی برای تهذیب روح با نام عبادت پیشنهاد می‌دهد و کتاب مستقلی برای این هدف گردآوری کرده است.







    امضاء

  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    دیانا کوپر، دیپاک چوپرا، والش، دالایی لاما همه چنین برنامه‏ هایی را دارند.

    عرفان‏هاى جدید،اماکن پذیرفته‏ شده در ادیان هم‏چون مسجد، حسینیه، معبد و کلیسا را مردود اعلام کرده‏ اند، اما هرکدام به طریقى، مکانى‏ مقدس برای عبادت ابداع نموده است.!!!!


    اشو، مکانى به نام «کمون بین ‏المللى اشو» را در هند پایه‏ گذارى کرد.

    ساى بابا، کاخى به نام «آشیانه صلح برین» دارد که در اعیاد همه ادیان، در آن مراسمی برگزار مى‏ شود و هم‌چنین محل ملاقات و تشرّف ساى باباست که پیروان وى در آن‌جا او را دیدار مى‏ کردند.






    امضاء

  6. تشكر

    معمار (26-09-1392)

  7. Top | #5

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    پیروان مکتب اکنکار، هر چند مکتب خود را جهانى اعلام کرده‏ اند و آن را فرا مکانى مى‏ دانند، معبدى مقدس در یکى ازشهرهاى آمریکا دارند و هر ساله در سالروز تولّد پال‌توئیچل (بنیان‌گذار این مکتب که افسر نیروى دریایى امریکا بوده است) در آن‌جا جمع مى‏ شوند.

    این مکان مقدّس به «معبد زرین اک» مشهور است. یادآورى می‌شود که پاره‏ اى از فرقه‏ هاى اسلامى، مانند صوفیان که معمولاً با مسجد و حسینیه میانه‌ای ندارند، خانقاه را به جاى آن برگزیده‏ اند. عرفان‏هاى جدید، از پیامبران نام می‌برند و گاهی از ایشان تمجید می‌کنند؛اما جایی برای پیامبران الهی در زندگی معنوی بشر باز نمی‌کنند.

    در جنبش‌های نوین، به جاى پیامبران، رهبران معنویت مدرن قرار دارند و به جاى منجى و موعود، افرادی مثل «جن‌گیر»، «جادوگر» و «مرتاض» معرفى مى‏ شوند.






    امضاء

  8. تشكر

    معمار (26-09-1392)

  9. Top | #6

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    از افول معنویت حقیقى و ظهور معنویت‏هاى پفکى در عصر جدید، همین بس که پائولو کوئلیو که آثارش به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است مخالفت سرسختانه دین مسیح با جادوگری را نادیده می‌گیرد و به سنّت دینی خویش (دین مسیحیت) پشت می‌کند و دو کتاب مستقل در باب جادوگرى (کتاب‏هاى بریدا ووالکیرى‏ ها) و یک کتاب در باب روسپی‏گرى و فاحشه‏ گری تألیف می‌کند و خود را به ناحق در حوزه معنویت و عرفان جا می‌زند.


    در بسیارى از عرفان‏هاى جدید، بهشت و جهنم اخروی انکار می‌شود؛ اما خود نوعی از بهشت و جهنم و نظام محاسبه اعمال را تبلیغ می‌کنند.






    امضاء

  10. Top | #7

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض









    این نظام جدید که در قالب ایده کارما مطرح است، برای راحت‌طلبان جذّابیت دوچندانی دارد. در معنویت‏های جدید به جاى حیات اخروى که همه ادیان الهى بر آن تکیه کرده‌اند
    ـ تا جایى‌ که یک سوم آیات قرآن در مورد زندگى پس از مرگ است ـ مفهومى به نام «تناسخ» وارد شده است. تناسخ به معنى وارد شدن روح فرد مرده، به کالبد کودک تازه متولّد شده و یا به جسم موجوداتى دیگر و حتى در اشیاى بى ‏جان...»

    منبع:سازمان تبلیغات اسلامی(
    سمیرا حسن خبرنگار )



    امضاء

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی