جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 30
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    آن را نپايد دلبستگي را نشايد


    بله ، کاملاً در همين يک نکته با شما موافقم و تمام صحبت ما و خلاصه ي مطالب هم همينه.
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  2. #22
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    اون كسي ارزشمنده كه بتونه زير خاك نره


    اين هم جمله ي ارزشمنديه که بايد خوب بهش دقّت کنيم.

    مصداق اصلي اين جمله ي قصار شما در اعتقادات ما « خداوند متعال» و دوستان او است.

    جسم تمام انسان ها چه خوب و چه بد جذب خاک مي شود امّا روح آن ها به عالم برزخ مي رود تا قيامت فرا برسد و موقع حساب و کتاب اصلي شود.


    امّا جمله اي که فرموديد در توهّمات شما نمي دانم آيا مصداقي دارد يا نه؟! از صحبت هاي قبليتون اينگونه بر مياد که مصداقي براش نداريد اگه داريد بفرماييد ببينيم چيه مصداقتون؟!


    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 21-11-1392 در ساعت 19:22

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  3. #23
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    هنگامي كه همه چه گدا و چه شاه و چه رهبر و رهگذر با خاك پوچ يكسان مي شيم چرا بايد به اين بازيهاي بچگانه دل خوش كنيد ؟




    همه طعم مرگ را مي چشند امّا مرگ در ديدگاه ما مثل تولّد ، تنها يک گذر است از دنيايي به دنياي ديگر.

    آن چيزي که مرگ را زيبا و دلپذير مي کند تنها يک چيز است و آن عشق و ايمان به يک بي انتهاي قدرتمند و عزيز و مهربان نامتناهي است و چه سخت و تاريک است توهمات شما که قصد داريد اين موضوعات غير قابل انکار را ناديده بگيريد و همه چيز را پوچ و تصادفي و بدون معنا و بازي بچه گانه جلوه دهيد!

    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 21-11-1392 در ساعت 19:25

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  4. #24
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    خدايي كه شما مي پنداريد تنها در درون كاسه سرتان راست است و بيرون از آن هيچ نمودي نداره


    خداي ما علاوه بر کاسه ي سر ما در قلب ما هم هست و ما او را علاوه بر شناخت از راه مغز و فکر و استدلال از صميم قلب هم دوست مي داريم چرا که تنها موجود دوست داشتني است.

    تمام انسان هايي هم که در جهت او باشند مورد محبّت و ارادت ما قرار مي گيرند.امّا توهمات شما فقط در زبانتان جاري است و جالب اينجاست که بعد از اين که بر زبان مي آوريد روي آن اندکي فکر مي کنيد.
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  5. #25
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    شما تنها به پندارهاي سرابين خود سر گرميد و از راز گيتي بي دانشيد


    دانش شما از نوع صحبتتان و صغري کبري چيدنهاي صد من يک غازتان مشخص است.

    به اصطلاح شما پندار سرابين ما داراي منطق و پشتوانه ي استدلالي است که تاکنون نتوانسته ايد هيچ يک را پاسخ بگوييد هر موقع توانستيد حتي يکي از آن ها را زير سوال ببريد و مطلبتان را ثابت کنيد مشخص مي شود که سرابين هستند و پنداري بيش نيستند.

    عمق کم آگاهي شما هم از راز گيتي کاملاً مشخص است چرا که اصلي ترين چيز و نخ تسبيح همه چيز را بدون هيچ دليلي انکار مي کنيد و ناديده مي گيريد پس آگاهي تان پايه و اساس درستي ندارد.

    غلط هاي ديکته ايتان هم که جاي خود دارد.

    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  6. #26
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    يك مشت ويژگي هاي من در آوردي و پندارين را براي خدا خود تراشيده ايد و او را با آن سدا مي زنيد


    وي‍‍ژگي هاي خداوند متعال آن چنان است که با گفتن و شمردن ما ابعاد و چيستي و اندازه ي آن ها مشخص نمي شود و خود آنها گواه خود هستند و سدا زدن و نزدن ما از آن ها نمي کاهد اما صدا زدن ما تاثير مثبت در خودمان دارد.
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  7. #27
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,545      تشکر : 114,302
    41,997 در 11,149 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا نمایش پست ها


    رحيم = مهربون ؟؟


    كجاش مهربونه ؟؟؟


    چرا به كودكان رحم نمي كنه خو ؟؟؟ چرا اونا رو از چنگال از خدا بي خبران نمي رهانه ؟
    قادر متعال ؟؟



    كجاش تواناس ؟


    چرا در برابر ستمكاري هاي روزافزان خدا ناباوران هيچي از دستش بر نمياد ؟
    چرا راز و نياز هاي راستين اين كودكان و زنان و مردان و پيران ستم ديده را پاسخ نمي ده خو ب ؟


    چرا تنها پشتيبان دزدان و ستمگران و زور گويانه ؟




    و شما هنوز در خم كودكانه ي پندار هاي هزاران سال پيش هستيد

    خداوند ما در همان حال که بي نهايت مهربان است در همان حال بزرگ و حکيم و عليم است و اين قدرت و حکمت و دانش او از آنجا مشخص مي شود که شما را از چيزي که بدبو و متعفن بود به وجود آورد و در بدترين جا به بهترين شکل ممکن پرورد و به شما زندگي و مکيدن شير و ... و قدرت سخن گفتن و راه رفتن و ... تا شما توانايي هاي خود را در جهت درست استفاده کنيد حال شما اگر نخواستيد مشکل از خود شماست.

    امور الهي بر حسب حکمت است که انسان در نهايت توان فکري اش هم نمي تواند به ذرّه اي از آن ها پي ببريد. کودکان و بزرگسالاني که مورد ظلم از خدا بيخبران قرار مي گيرند هم خود و هم اطرافيان و آنهايي که از اين ستم ها مطلع هستند در بوته ي آزمايش الهي هستند .

    به بيان ديگر ، دوست داشتن یک امر، یک حقیقت است . عملی کردن آن به هر قیمتی حقیقتی دیگر؛ در واقع اینکه چرا خداوند جلوی برخی از ظلم ها و شرارت ها را نمی گیرد، به معنای آن نیست که از وضع موجود راضی است یا توان برطرف کردن آن را ندارد ، بلکه گاهی ضرورت هایی بالاتر جلوی دخالت مستقیم خداوند در برطرف شدن این امور یا مانع شدن خداوند از تحقق این شرور را می گیرد .فرض کنید دوست دارید که فرزندتان در زندگی موفق باشد و در انتخاب های زندگی از اشتباه و لغزش پرهیز داشته باشد، اما در عین حال در برابر برخی اشتباهات وی در عین اینکه از آن ناراحت هستید اما دخالتی نمی کنید تا خود او با تجربه خود به اشتباه بودن انتخابش پی ببرد و در آینده با استفاده از تجربه گذشته اش از بروز چنین اشتباهی جلوگیری نماید .

    در این وضعیت هرچند متوجه اشتباه او بوده و از انتخاب او ناراضی بودید اما رسیدن به نتیجه ای ارزشمند یعنی درک شخصی و تجربه فردی او در انتخاب ها مانع از آن شد که به طور مستقیم از رفتار او جلوگیری نمایید . در نتیجه ضرر محدود اشتباه کوچک وی را به خاطر رسیدن به منفعت بالای یک تجربه مفید نادیده گرفتید .
    در خصوص شرارت ها و ظلم های عالم هم خداوند همین نگاه را داشته ، تلاش نموده تا به کمک نیروی درونی عقل و فطرت و هدایت بیرونی انبیا و امامان و هدایت های وحیانی جلوی بروز این امور را بگیرد ، اما ضرورت داشتن حق انتخاب و آزادی برای انسان و ارزشمندی انتخاب های صحیحی که در بستر آزادی شکل می گیرد و کمالات انسانی که در نتیجه مبارزه با آن ها حاصل می شود، مانع از آن شده که خداوند در بسیاری از موارد مستقیما جلوی شرارت ها و ظلم وتعدی های بشر را بگیرد .

    اما مساله ای که در باره قربانیان شرارت ها بیان کردید ، ناشی از بی دقتی در ساختار عالم و اختیار انسان ها در رفتارهای شان و تاثیر و تاثر ناگزیری است که در زندگی افراد بشر وجود دارد . ارزش و اهمیتی که حیات اختیاری انسان و آزادی او در انتخاب گزینه های گوناگون در مسیر زندگی و رسیدن به تکامل دارد ، آن قدر والاست که تحمل انواع و اقسام ظلم ها و سوء رفتارها در کنار آن قابل تحمل است و چندان به چشم نمی آید .
    در واقع هزاران هزار قربانی ظلم ها و شرارت ها را نمی توان با هدایت مختارانه و آزادانه نسل های بعدی آن ها (که در پرتو فشارها و استضعاف های پدران خود به بیداری و اندیشه و حرکت و انتخاب درست هدایت شدند و در اثر همین امر با ریشه ظلم ها و ستم ها و شرارت ها به مقابله برخاستند) مقایسه نمود .
    به همین خاطر خداوند هدایت نهایی و همگانی بشر و رسیدن به زندگی سراسر امنیت و سعادت را برای آخرالزمان و پس از فدا شدن هزاران نسل از بشر مقدر نمود تا پس از تلاش های هزاران پیامبر و امام این امر به دست آخرین وصی آخرین پیامبر ، اما بعد از کمال اختیاری خود بشر حاصل گردد . خداوند می توانست از ابتدا و در زمان پیامبران نخستین به اجبار و اکراه بشر را به راه راست بکشاند . جلوی هر نوع انحراف و اشتباه و شرارات را در این مسیر بگیرد .
    خداي متعال در قرآن كريم به اين مطلب تصريح مي كند : « وَ كَذلِكَ زَيَّنَ لِكَثيرٍ مِنَ الْمُشْرِكينَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ شُرَكاؤُهُمْ لِيُرْدُوهُمْ وَ لِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دينَهُمْ وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُون» " همين گونه شركاى آنها [بتها]، قتل فرزندانشان را در نظرشان جلوه دادند (كودكان خود را قربانى بتها مى‏كردند، و افتخار مى‏نمودند!) سرانجام آنها را به هلاكت افكندند و آيينشان را بر آنان مشتبه ساختند. و اگر خدا مى‏خواست، چنين نمى‏كردند (زيرا مى‏توانست جلو آنان را بگيرد ولى اجبار سودى ندارد.) بنا بر اين، آنها و تهمتهايشان را به حال خود واگذار (و به آنها اعتنا مكن)"(1)
    اجبار بر مسير هدايت و جلوگيري از ظلم ظالم به وسيله امور غيبي منافات با سنت الهي ،‌يعني هدايت انسان از طريق اختيار دارد.
    البته در این مسیر بسیاری از افراد بی گناه قربانی شدند اما همین امر مقدمه حصول نتیجه نهایی است . به علاوه از آن جا که زندگی دنیا در برابر حیات ابدی انسان در آخرت به حساب نمی آید و تنها جنبه مقدماتی برای آن زندگی و سعادت بی کران دارد ، برخی ظلم ها و فشارها در دنیا در برابر عنایات و مقامات خاصی که خداوند به این افراد تحت ظلم و فشار در آخرت می دهد، چنان جبران می شود که احدی از این امر ناراضی نباشد و خود را قربانی نداند .
    بنابراين وجود اينگونه موارد نه با علم خدا و نه قدرت و نه با رحمت خدا ناسازگاري ندارد چرا كه وجود هيچ يك از آنها به معني عجز خدا از برطرف كردن و نيز راضي بودن خدا نسبت به وجود اينگونه ظلمها نمي باشد. لكن به خاطر وجود مصلحتي عظيم تر يعني به كمال رسيدن انسان به اختيار و انتخاب خود ، مانع از اين است كه خداي متعال نظم و ساختار جهان رساننده به اين هدف را دست كاري كرده و خودش هدف از خلق و آفرينش را از بين ببرد.
    به بيان ديگر اشياء از نظر خوبى و بدى اگر تنها و منفرد و مستقل از اشياء ديگر در نظر گرفته شوند يك حكم دارند و اگر جزء يك نظام و به عنوان عضوى از اندام در نظر گرفته شوند حكم ديگرى پيدا مى‏كنند كه احياناً ضدّ حكم اولى است.
    اگر بطور منفرد از ما بپرسند كه آيا خط راست بهتر است يا خط كج؟ ممكن است بگوييم خط راست بهتر از خط كج است. ولى اگر خط مورد سؤال، جزئى از يك مجموعه باشد، بايد در قضاوت خود، توازن مجموعه را در نظر بگيريم. در يك مجموعه بطور مطلق نه خط مستقيم پسنديده است و نه خط منحنى، چنانكه در چهره، خوب است «ابرو» منحنى باشد و بينى كشيده و مستقيم، خوب است دندان سفيد باشد و مردمك چشم مشكى يا زاغ. درست گفته آنكه گفته است:
    «ابروى كج ار راست بدى كج بودى».
    در يك تابلوى نقاشى حتما بايد سايه روشن‏هاى گوناگون و رنگ‏آميزى‏هاى‏ مختلف وجود داشته باشد. در اينجا يكرنگ بودن و يكسان بودن صحيح نيست. اگر بنا شود تمام صفحه تابلو يكجور و يكنواخت باشد ديگر تابلويى وجود نخواهد داشت.وقتى كه جهان را جمعاً مورد نظر قرار دهيم ناچاريم بپذيريم كه در نظام كل و در توازن عمومى، وجود پستيها و بلنديها، فرازها و نشيبها، همواريها و ناهمواريها، تاريكيها و روشناييها، رنجها و لذّتها، موفّقيّتها و ناكاميها همه و همه لازم است.(2) پس جهان عاري از پستي ها و بلنديها و فرازها و نشيبها و رنجها و لذتها ،‌ داراي نظام احسن نخواهد بود چراكه فايده و ثمر آن يقينا به كمال رسيدن انسان نخواهد بود.
    در پايان ذكر اين نكته نيز ضروري است كه عدم برخورد خداي متعال به صورت مستقيم با اينگونه امور و شرور و ظلمها ، به اين صورت كه با هر ظلمي از آسمان آتشي نازل كند و آن ظالم را در دم مجازات نمايد ويا مثلا دست ظالم را بگيرد و به اجبار نگذارد كه او ظلم كند ، منافاتي با اين مساله كه مومنين و آنان كه به خداي متعال و دستورات او اعتقاد دارند ،‌ در مقابل ظالم ، وظيفه برخورد و در حد توان جلوگيري از وقوع ظلم را داشته باشند،‌ندارد. يعني به خاطر مصلحتي كه گفته شد خداي متعال از ورود مستقيم در اينگونه امور ، در غالب موارد ، خودداري كرده است ولي به وسيله مومنين و كساني كه در حزب خداي متعال در برابر حزب شيطان قرار دارند دفع ظلم ظالمين را مي كند.
    همانگونه كه در قرآن كريم مي فرمايد: «... وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْكَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز»" و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسيله بعضى ديگر دفع نكند، ديرها و صومعه‏ها، و معابد يهود و نصارا، و مساجدى كه نام خدا در آن بسيار برده مى‏شود، ويران مى‏گردد! و خداوند كسانى را كه يارى او كنند (و از آيينش دفاع نمايند) يارى مى‏كند خداوند قوى و شكست ناپذير است."(3)
    همانگونه كه از آيه كريمه روشن است خداي متعال دفع ظلم ظالمين مي كند لكن به دست گروه ديگري از انسان ها كه به خدا ايمان دارند و كمك خود به اين گروه از مومنين براي شكست جبهه باطل ، مشروط بر ياري خدا از طرف آنها مي نمايد كه همان قيام كردن در برابر ظلم و پايمردي در اين راه مي باشد.

    براي مطالعه بيشتر و کسب اطلاعات مورد نيازتان در اين زمينه به كتابهاي :
    1- عدل الهي ، شهيد مرتضي مطهري.
    2- انسان و سرنوشت ،‌شهيد مرتضي مطهري .
    مراجعه كنيد.

    پي نوشت ها:

    1. انعام (6)، ‌آيه 137.
    2. ر.ك: مرتضي مطهري،‌ مجموعه آثار، قم، صدرا ، بيتا، ج 1،‌ ص166-167.
    3.حج (22)،‌ آيه 40.


    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 21-11-1392 در ساعت 20:45

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  8. #28
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 63,346      تشکر : 58,459
    172,942 در 50,681 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با سلام و عرض ادب

    جناب پارسا به نظر میرسه ادامه این بحث با توجه به موضوع ، در این تاپیک بیهوده است. بنده پیشنهاد می کنم شما سوالات خودتون رو و همینطور نظریاتتون رو در قالب سوال های جداگانه و در بخش مناسب ارسال بفرمائید تا اساتید کارشناس سایت به سوالات شما پاسخ دهند . درمورد دین حافظ هم در تاپیک جداگانه به ادعای شما پاسخ خواهم داد .

    موفق باشید
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،
    اما
    مرگ رااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت
    *******************************
    كسي كه طعم زبان عسل نمي فهمد
    توهرچه هم بخواني غزل ؛ نمي فهمد
    حكايت نرود ميخ اهني درسنگ ؛
    مخوان كه سنگ ضرب المثل نمي فهمد
    حديث عاشقي به پايان نمي رسد اما...
    دريغ ودرد كه اين را
    اجل نمي فهمد

    *******************************



  9. تشكرها 2


  10. #29
    عضو صمیمی

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 69      تشکر : 13
    43 در 22 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    پارسا آنلاین نیست.

    پیش فرض




    درود

    درست مي فرمايين بانو

    ولي من سخني برا گفتن ندارم
    مردني تر از آنم كه بخواهم نگري داشته باشم و گرايشي به سرنگار زدن



    به پاسداشت شما پاسخ ترانه بانو را در اين جا نمي نويسم

    اگر نامبرده خواست سرنگاري بزند و از من بخواهد تا پاسخ را بنويسم
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

  11. تشكر

    محامین (23-11-1392)

  12. #30
    عضو آشنا
    *فرشته* آواتار ها

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 41      تشکر : 18
    140 در 40 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *فرشته* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    سلام

    جناب پارسا

    شما می فرمایید که جهان خود گردان است و نیازی نیست خدایی باشد و خود خود را اداره می کند . من حرف شما را می پذیرم و بر مبنای این اعتقاد از شما سئوالاتی دارم که خوشحال می شوم پاسخ دقیقی بشنوم تا این اعتقاد محکم شود :

    1 - این خود گردانی جهان برچه پایه و اساسی هست ؟

    2 - آیا این خود گردانی مبتنی بر شعوری ذاتی هست یا بدون شعوری هوشمند و ذاتی باید دید ؟

    سئوالات بعدی من با توجه به پاسخ شما به این دو سئوال هست .


    --------------------------------------
    پاورقی :

    دوستان عزیز

    آنچه من در این تاپیک ملاحظه می کنم یک بحث منطقی نیست بلکه کل کل و جدل است که معرفتی از آن حاصل نمی شود . به جای دفاع هرکدام از عزیزان و جناب پارسا از نظر خود بهتر هست با غور در نظرها پرسشهایی عمیق مطرح شود . یعنی در اینجا جناب پارسا ان قلتی و حرفهایی معترضه بیان داشتند و در پس آن قائل به خودگردانی جهان بودن را اعلام داشتند . بهتر نیست سئوال کنید و بهتر نگاه و نظر ایشون را بفهمید و این خود گردانی را عمیقاً درک کنید و اگر قبول ندارید ا باتوجه به پاسخها به صورت منطقی اعلام دارید یعنی استدلال قوی برهانی آورده شود ؟

    جناب پارسا :

    برخورد احساسی و هیجانی نگاه و محتوای تفکر شما را نشان نمی دهد بلکه احساسات آزرده را بیانگر است که باعث واکنش دیگران و پوشیده ماندن اصل اعتقاد شما می شود اگر هدف این است که حقیقتی عمیق را بیان کنید بدور از احساسات که مخل بحث منطقی هست بحث کنید . اگر خیر فقط آزردگی هایتان را می خواهید اینگونه بیان کنید که دیگر بحث نیست و حرف دیگری هست و قاعدتاً حرف اعتقادات بی معنا می شود چون وادی وادی هیجانان و احساسات آزرده است چه از خدا چه معتقدان به خدا .

    امیدوارم هردو یعنی دوستان مخالف حرفهای جناب پارسا و خود جناب پارسا روندی منطقی و بدور از احساس و هیجان و تعصب و صرفاً بر مبنای استدلال منطقی و پرسش و پاسخ را تداوم دهند

    با تشکر
    جمله تکان دهنده کودک سه ساله سوری قبل از مرگ : همه چیو بخدا می گم

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •