اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟
صفحه 5 از 15 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 144
  1. #41
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 19      تشکر : 26
    73 در 20 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حق گو آنلاین نیست.

    پیش فرض با 5 عکس عظمت خلقت خدا را درک کنید














    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  2. #42
    عضو آشنا
    *فرشته* آواتار ها

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 41      تشکر : 18
    140 در 40 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *فرشته* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    باز هم مایلم تخصص شما را صادقانه بدانم .

    اینکه کهکشانهای زیادی بیهوده هستند بر اساس چه مدرکی بیهوده می دانید ؟ .... آیا علم امروز مطلق و کامل هست و گذشته و حال و آینده را در بر گرفته است و بر اساس همین علم به قطع و یقین بیهوده بودنش را درک کرده اید ؟ نظرتان راجع به هزاران پدیده ای که در هزاران سال گذشته به نظر بیهوده می آمده اند و امروز بشر هدفمندی و خاصیت آنها را کشف کرده چیست ؟ آیا همین نشان از آن نیست که جایی که گذشته چنین بوده امروز هم پدیده هایی که بیهوده به نظر می رسند چه بسا فردا معلوم شود کارکردشان چیست ؟

    آیا این خودگردانی سپهری بیهوده آفرینی دارد ؟
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  3. #43
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 19      تشکر : 26
    73 در 20 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حق گو آنلاین نیست.

    پیش فرض




    اما در کنار این اشکالات متعدد در متون ایشان و سوالاتی که مطرح شد، سوالاتی هم بزرگواران مطرح کردند که باقی مانده، و ممنون میشم آنها را هم پاسخگو باشید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    جناب پارسا اگر مافرض شما وهاوکینگ رامبنی بریک جهان خودگردان بپذیریم که قوانین دقیق و منظمی هم دارد. خب پس انسانها هم زیرمجموعه این سیستم خودگردان وبسیار دقیق هستند؟همه چیز حتی تفکرات انسانهاهم ،درشکم وزیرمجموعه این سیستم قرار دارد.حالاسوال اینجاست پس چرا این سیستم خودگردان اجازه داده عده ای ازانسانها ازسر سادگی یافریب دیگران،ضد سیستم خودگردان عمل کنند،وبگویند خدایی جهان رو خلق کرده،چراباید سیستم چنین اجازه ای بدهد مگرنه اینکه هرتفکری ذیل این سیستم هست.پس سیستم خودگردان نبایداجازه ضدسیستم بدهد حالاسازندگان این تفکرات ضدسیستم هرانگیزه ای که داشته اند،این رو چگونه توجیه میکنید‏.
    نقل قول نوشته اصلی توسط *فرشته* نمایش پست ها
    پاسختان در خصوص احتمالات قانع کننده نیست ، هم آنکه شما در پاسخ قبلی آنرا پایه کار جهان دانسته اید هم اینکه در پاسخ بعدی آنرا به انسان و قوه خیالش و دانش آماری ارتباط داده اید . سئوال این است مگر این انسان با این تخیل و .... زیر مجموعه این شعور خودگردان نیست ؟ و اینکه استقلالی که بین ایندو قائلید با اصل سخن شما در تعارض قرار می گیرد چون اگر اساساً در این نظام خلقت ولو خودگردان وحدتی نباشد هماهنگی نخواهد بود و عدم همانگی نیز در هم ریختگی می زاید و در هم ریختگی با قوام نمی سازد . در حالی که مادر میان طبیعیت و روند سالیان دراز آن هماهنگی و همگرایی و حرکت بر مداری مشخص و منظم و بدور از تزاحم شکننده می بینیم و قوانین علمی هم بنا به همین ثبات به کشف درآمده و مورد استفاده قرار گرفته است . اگر این احتمالاتی که از آدمی سر می زند و قوه خیال او خارج از این سیستم و خودگردانی است که قضیه چیز دیگری می شود و دوئیتی می آید و بسیار اشکالات دیگر ، اگر در دل این خود گردانی است چه در حوزه خیال باشد چه در تحقق ، بی ثباتی می آفریند . نیاز هست در این خصوص اقناع بفرمایید پاسخ قبلی خود را با نظر به این اشکال وارد آمده ؟

    دیگر آنکه فرمودید روزگاری این جهان نابسامان بوده و به نظم کنونی نبوده و در طی بیلیونها سال این چنین شده و به سامان آمده . آیا شما تا به حال دیده ای نابسامانی خود به خود به سامان آید ، یا اینکه عاملی قوی تر و مسلط تر آنرا به سامان آورده ؟ چطور از نابسامانی خود به خود سامان پدید می آید حال آنکه سامان و بی سامانی ، نظم و بی نظمی ، قاعده مندی و بی قاعده گی و .... نقیض هم هستند هرجا یکی باشد دیگری نیست ؟

    نظرات هاوکینک از بیلوینها سال پیش دم می زند ، آیا این صرفاً یک احتمال نیست که چنین بوده باشد ( و در احتمالات خطا و صواب ممکن است ) ؟ اگر می گویید نه احتمال نیست بلکه قطع و یقین این بوده سئوال بنده این است که ایشان که از بیلوینها سال پیش تا کنون نزیسته که این سیر را عینی و آزمایشگاهی دیده باشد سند محکم نظریاتش چیست ؟ فرمودید که این جهان به گونه ای دیگر بوده و این شده و در آینده نیز چیز دیگری خواهد شد که شاهد مثالهایی آوردید ، پس آدمی تا این سیر را خود بصورت عینی نبیند نمی تواند نظر مطمئن و قطعی دهد و حتی در مقطع زمانی ای که حیات دارد نیز باید برای اعاهایش حتما یک سیر زمانی که خود شاهد بوده باشد را طی کند . مگر اینکه قبول کنیم قواعدی مبنایی و ثابت وجود دارد که مبنای دانش ماست که بوده و هست و خواهد بود ، در این صورت وجود قواعد و قوانین با ثابت که از سالیان پیش تا کنون برقرار باشد و مبنای دانش و تشخیص ما و نظریه پردازیها باشد با آن بی ثباتی و تغییرات بنیادی که حتی نابسامان را به سامان آورده نمی خواند ... ( چه بسا در آینده این جهان دوباره نابسامان شود ..... ) پس نظر بر خودگردانی و دانش آقای هاوکینگ هم نسبی است و هرچیز نسبی هم مطلق نیست و قابل تأکید و تکیه هم نیست . برای این ان قلت پاسخ شما چیست ؟

    و همچنین سئوال بعدی بنده این است که :

    در ابتدای این تاپیک و بعضی پستهای دیگر ، شما اشاراتی داشتید به مواردی که در متن بعضی حکایت از ظلم هایی هست که از عده ای به دست عده ای دیگر رخ داده ، با نظر به این خودگردانی آیا جای ان قلت و اعتراض وجود دارد ؟ آیا اگر شما بر سرمن پتکی بکوبی و مغز از دهان من بیرون زند ، نباید کسی متعرض شما نشود چون کار این خودگرانی است و خاصیتش این است ؟

    وضعیت نظام اجتماعی انسانها چطور می شود ، با این نگاه صرفاً مادی به خلقت جهان جایی برای ارزش گذاری نمی ماند
    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    ۱_تعریف شما از"علم"یا آنچه آنرا علم میدانید چیست؟مبناوسند تعریف شما از علم رو هم لطفا بفرمایید

    ۲_همانطورکه خودتان مطلعید اکنون درتمام کشورها رشته های مختلفی تدریس وتحصیل وتحقیق میشد مثل جامعه شناسی،فلسفه،فیزیک ،ریاضی،تاریخ و...که هرکدام داده هایی را ازجهان صورتبندی وارائه میکنند،وانگیزه تحقیق ، براساس اهداف پروژه هایست که نیاز جامعه بوده ودولت یابنگاه های خصوصی منابع مالی آنراتأمین نموده اند

    ،دلیل شما ازاینکه داده ها وجملات فیزیک که هاوکینگ هم دراین حوزه فعالیت میکند،باید به صورت عام وجهانشمول برای همه بخشهامثل جامعه شناسی(چون گفتید این کلکی برای اداره جامعه بوده)یاسیاست،اخلاق وسایر عرصه ها مصداق داشته باشد چیست؟

    لطفا درصورت اینکه نظر شما مبنی برجهانشمول بودن وعام بودن واعلابودن فیزیک برسایر رشته هاوعلوم هست،لطفا سند ومدرک این ادعا یانقل قولی از دانشمند صلاحیت داروشناخته شده رو که صحبتش موردتأیید دانشمندان تاریخ علم باشد رابیاورید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    ۱_شما میگید این سامانه هدفمند نیست،که بخاد جلوی قلبهاوافکاری که ضد اون عمل میکنندو قائل بوجود خداهستند روبگیره

    _اما درپاسخ به خانم فرشته گفتید تنها احتمالاتی روگزینش میکنه که باقوانینش سازگارند!!

    این تناقض داره باحرفهای خودتون .زمانی جهان خودگردان غیرهدفمنداست که قانونی هم نداشته باشد"قانون"ضد احتمال هست.یعنی ما دراین صورت جهانی روناچاریم بپذیریم که همه پدیده ها براساس احتمال هست،بنابراین دیگه نمیتونیم اسم قانون جاذبه رو ببریم.به قول انیشتین خدایی که من میشناسم طاس بازی نمیکند
    .
    ۲_دوباره گفتید که "هیچ چیز قطعی نیست" من کلمه ی"هیچ"خودت روتوسعه میدم چون فرض خودت روالان قبول کردم.اگه هیچ چیز قطعی نیست.پس "گزاره ی"خدایی وجود ندارد وجهان خودگردان است"هم قطعی نیست واحتمالاتی میباشد.
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  4. #44
    عضو آشنا
    *فرشته* آواتار ها

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 41      تشکر : 18
    140 در 40 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *فرشته* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جناب پارسا تقاضا می کنم منصفانه و بدون گزینش سئوالات را پاسخ دهید . اگر متن پستهای قبلی بنده را مطالعه کنید خواهید دید که کلام را ناقص کرده و پاسخ داده اید .

    برای نمونه بنده بر اساس احتمالات و آمارها و آزمون و خطای مورد ادعا گفتم آیا همین نظریه هاوکینگ هم نمی تواند یک احتمال باشد ( و در خطا ) ؟ و در ادامه جملاتی دیگر که شما تنها بخشی از انتهای آنرا گرفته پاسخ دادید و دقیقاً همین بخش که ثقل سئوال آن متن و دیگر سئوالات بود را گویی عامدانه رها کردید ، چرا ؟انصاف و منطق حکم می کند که درست پیش برویم .



    از دوستان عزیزی که مایلند در بحث شرکت کنند هم تقاضا می کنم از کلمات و جملات احساسی و تند پرهیز کنند . به شکل منطقی و مباحثه محترمانه ولو با نظر مخالف می توان پیش رفت .


    با تشکر
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  5. #45
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    فکر کنم دوستان پاسخ رو دادند ولی چند نکته با یک بیان دیگر

    نکته اول:

    اگر فرضیه تصادف را قبول کنیم باید قائل شویم که این جهان ناظمی ندارد و خود به خود بر اثر انفجار به وجود آمده است

    نکته دوم:

    فرض كنيد شعرى در كمال فصاحت و بلاغت و داراى مضمونى اخلاقى و بسيار موزون، و خوش قافيه بر روى كاغذى نوشته شده است. آيا كسى، احتمال مى‏دهد كه بچّه خردسالى به قصد بازى، قلمى در دست گرفته و از روى اتّفاق، اين شعر زيبا را به وجود آورده باشد!؟

    نکته سوم:

    جهان هستى درهم و برهم نيست و همه موجودات و حوادث در يك خط سير معينى سير مى‏ كنند. به عبارت دیگر: يك نوع ارتباط وهماهنگى خاصى در ميان تمام اجزاء و موجودات عالم هستى مشاهده مى‏ شود كه در اولين نظر محسوس است.

    نکته چهارم:

    هنگامى كه موجودات و دستگاه ‏هاى مختلف جهان پهناور هستى را مورد مطالعه قرار مى‏ دهيم، در مى‏يابيم كه آنها نه تنها در هم و بر هم نيستند، بلكه در تمام گوشه و كنار جهان، از موجودات بى‏ نهايت ريز تا كهكشان‏ها و آسمان‏هاى بى‏ نهايت وسيع، نظم و حساب دقيقى حكمفرماست؛ سراسر جهان تحت قوانين‏ معيّنى اداره مى‏ شود و در ميان دستگاه‏ها و پديده‏ هاى آن، همكارى و هماهنگى حيرت‏ انگيزى برقرار است؛ هر موجودى در مسيرى معيّن و به سوى هدفى مشخّص، پيش مى ‏رود و همه از يك نظام شگفت‏ آور- كه سراسر جهان هستى را فرا گرفته- حكايت مى‏ كنند.

    هر دستگاه و پديده‏اى كه چنين باشد نمى‏تواند معلول تصادف (علل فاقد شعور و عوامل بى عقل و هدف) باشد و هميشه نظم، از يك منبع عقل، شعور، علم، هدف و قدرت حكايت مى‏كند

    تمام موجودات و دستگاه ‏هاى كوچك و بزرگ جهان، معلول يك مبدأ بزرگ علم و قدرت است كه از روى هدف و اراده مشخّصى، چرخ‏هاى عظيم آفرينش را به گردش در آورده است و در پشت دستگاه حيرت‏آور مجموعه علل و قوانين طبيعت، آفريدگار و خداى دانا و توانايى وجود دارد كه سرچشمه هستى جهان و پديدآورنده تمام علّت‏ها و نظم دهنده تمام قوانين عالم است.
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  6. #46
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نکته اول:

    ما هستيم و موجودات ديگرى نيز در پيرامون ما وجود دارد.

    نکته دوم:

    هر معلولى علتى و هر علتى معلولى دارد.

    در اين مقدمه غرض ما اثبات امور غيرمحسوس است و با ذكر چند مثال به سادگى امور غير محسوس روشن و تبيين مى گردد.

    به امورى كه با هيچ كدام از حواس پنجگانه ما قابل درك نباشد، غيرمحسوس گويند. مثل تشنگى، گرسنگى، و.. هيچ كس نمى تواند امور غيرمحسوس را انكار نمايد چون بارها هر كدام از ما آنها را تجربه كرده ايم.

    نتيجه اين كه غير از امور محسوس امور غيرمحسوس نيز وجود دارد.

    نکته سوم:

    با توجه به مطالب بالا :ما علاوه بر جسم و بدن داراى روح و جان مى باشيم. براى اثبات روح و جان ذكر یک مثال كفايت مى كند.

    خواب ديدن فرايندى است كه در عين حال كه جسم ما در بستر استراحت است اما ما با جسم نيستيم بلكه مشغول سير و سفر و ديدار مناظر و بحث و جدل و خوردن و مى باشيم اگر ما جسم بوديم جسم كه در حال استراحت در بستر است. پس آن كيست كه در عالم خواب فعل و انفعال دارد. آن روح ماست كه حقيقت ماست و در وقت بيدارى به جسم تعلق مى گيرد.

    پس ما وجود داريم و در اين موجوديت يا خود ما علت وجود خويش مى باشيم يا ديگرى علت وجود ماست.

    مسلما ما علت وجود خود نمى باشيم چون اگر ما آفريننده خود بوديم چرا زودتر خود را نيافريديم؟ چرا مى ميريم؟ چرا هميشه در دار دنيا نيستيم؟ چرا با بهترين شكل و زيباترين هيئت خود را نيافريديم؟ و ده ها اشكال ديگر.

    نتيجه اين كه اگر ما علت وجود خود نمى باشيم پس بايد معلول ديگرى باشيم و اگر ديگرى نيز مثل ما محدود و ناقص و باشد همين اشكال ها پيش مى آيد پس بايد علتى در كار باشد كه آن علت هيچ گونه ضعف و نقص و كاستى نداشته باشد چون اگر ذره اى نقص در وجودش باشد معلول است. و آن علت كامل و تام را ما خدا مى ناميم.

    نکته چهارم:

    ممكن است اشكال شود كه پس علت خدا كيست؟ پاسخ مى دهيم كه هر معلولى نيازمند به علت است. خداوند معلول نيست تا نيازمند به علت باشد او فقط علت است و آفريننده همه هستى و از اين همه شگفتى و تدبير و نظم و دقت و حكمت و كه در خويشتن و عالم هستى مشاهده مى كنيم در مى يابيم كه خداوند عليم و قدير و حكيم و مى باشد و چون علت، همه كمالات معلول را داراست براى اين كه اگر كمالات معلول را دارا نباشد نمى تواند آن را ايجاد كند.

    نکته پنجم:

    چون موجود ضعيف و ناقص در آن راه يافتن به كمالات و درجات عالى رشد را ندارد و صلاح و فساد خود را نمى تواند تشخيص دهد. خداوند حكيم و مهربان انسان هاى كاملى را آفريده است كه راهنماى انسان هاى ناقص باشند و او را به راه راست هدايت از بدى ها باز دارند و به خوبى ها ارشاد نمايند اين انسان هاى كامل كه واسطه خدا و خلق خدايند، انبياء و اولياى الهى مى باشند.

    نکته ششم:

    امور محسوس، گذرا و متغير مى باشند و ثبات و ماندگارى را نمى توان در جسم و ماده جستجو كرد و لذا فراز و فرود شكفتن و پژمردگى جوانى و پيرى خاصيت جسم و ماده و عالم تغيير و تحول است.

    پس ما نمى توانيم در دنيا دائمى باشيم هر چيز زمانمند، در آن كهنه و پژمرده مى شود. نتيجه اين كه عالم ديگرى بايد باشد كه ما در آن عالم ثابت و جاودان مى باشيم و آن عالم قيامت است.
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  7. #47
    عضو آشنا
    *فرشته* آواتار ها

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 41      تشکر : 18
    140 در 40 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *فرشته* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    جناب پارسا

    ما شما را عالم بر گیتی شناسی می دانیم و خود را نادان این حوزه ، شما هم ادعاهایی دارید و ما سئوالاتی .... خردمندانه نیست که حواله دهید ما را به مطالعه و .... از پاسخ سرباز زنید ، از شما بعید است .... من را جاهل فرض کنید و به جای حواله دادن پاسخ را ارائه بفرمایید تا هدایت شوم ..... بر این اساس سئوالاتی که به اینگونه با ذکر ناآگاهی بنده رها ساختید پاسخ دهید . و زیبنده است که به زبان فهم نه الفاظ مغلق .... که اگر این خود گردانی بخواهد خردمندانه اثبات شود نیاز هست مخاطبان خود را در حد درکشان راهنما شوید و چنان باشید که جاذبه فهماندن از سوی شما جذبشان کند .

    باز هم انتظار دارم که فرو گذاشته ها را پاسخ از شما دریافت دارم ..... چه می دانید شاید با ادله محکم شما و توضیحات متقنتان بنده بی سئوال همراه شما شدم و مبلغی برای این حقیقت مورد ادعا .....


    سپاس
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟


  8. #48
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض









    بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

    سَبَّحَ لِلَّـهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ﴿١هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّـهِ فَأَتَاهُمُ اللَّـهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ ﴿٢وَلَوْلَا أَن كَتَبَ اللَّـهُ عَلَيْهِمُ الْجَلَاءَ لَعَذَّبَهُمْ فِي الدُّنْيَا ۖ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ ﴿٣ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ ۖ وَمَن يُشَاقِّ اللَّـهَ فَإِنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿٤


    به نام خداوند بخشنده ی مهربان

    آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، برای خدا تسبیح می‌گوید؛ و او عزیز و حکیم است! (۱)او کسی است که کافران اهل کتاب را در نخستین برخورد (با مسلمانان) از خانه‌هایشان بیرون راند! گمان نمی‌کردید آنان خارج شوند، و خودشان نیز گمان می‌کردند که دِژهای محکمشان آنها را از عذاب الهی مانع می‌شود؛ امّا خداوند از آنجا که گمان نمی‌کردند به سراغشان آمد و در دلهایشان ترس و وحشت افکند، بگونه‌ای که خانه‌های خود را با دست خویش و با دست مؤمنان ویران می‌کردند؛ پس عبرت بگیرید ای صاحبان چشم!(۲) و اگر نه این بود که خداوند ترک وطن را بر آنان مقرّر داشته بود، آنها را در همین دنیا مجازات می‌کرد؛ و برای آنان در آخرت نیز عذاب آتش است! (3) این به خاطر آن است که آنها با خدا و رسولش دشمنی کردند؛ و هر کس با خدا دشمنی کند (باید بداند) که خدا مجازات شدیدی دارد! (4) { سوره حشر آیات 1 الی 4 }


    سلام و صبح همگی به خیر.

    ابتدا برای این که صبحمون رو علاوه بر آیات الهی ، با فرهنگ غنی کشور عزیزمون هم آغاز کرده باشیم یک ضرب المثل خدمت تمامی کاربران محترم آیه های انتظار هدیه می کنم ، از قدیم گفته اند:


    « اگر کسی خواب باشه به راحتی و با کوچک ترین تلنگری بیدار می شه امّا امان از کسی که خودش رو به خواب زده باشه ،

    هر کاریش کنی تا خودش نخواد بیدار نمی شه که نمی شه... »






    در ابتدای این تاپیک سؤالی دیدم که خود سؤال برام خیلی جالب و قابل تامّل آمد:


    "اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟"



    این سؤال از دو بخش که هر دو در تناقض دیگری هستند تشکیل شده: " آیا اصلاً خدایی هست ." و " (چنین خدایی در صورت وجود داشتن البته) چرا خدا در مقابل خشونت ها و جنایت ها واکنشی نشان نمی دهد؟ "

    فرد سؤال کننده احتمالاً از تناقض این دو قسمت با یکدیگر غافل بوده چرا که اگر متوجه می بود ، چنین سؤال مرکبی که پاسخ قسمت اوّل را خودش در قسمت دوم داده را اساساً نمی پرسید.

    ایشان ضمن تایید ضمنی وجود خدا این شک و تردید را در ذهن خواننده سؤال به وجود می آورد که این خدا که هست و این شخص خودش وجودش را تأیید نموده چرا واکنشی در قبال خشونت ها و جنایت ها نشان نمی دهد؟!

    از آنجا که غفلت ایشان احیاناً مزمن و بی حدّ و مرز است می توان این غفلت را به غافل بودن ایشان از جزای ظلم ها و ستم های ستمگران در طول تاریخ نیز تسرّی داد که بی اطّلاعی و عناد ایشان هم مزید بر علّت شده و ماجرای قوم ثمود و عاد و بنی اسرائیل و ... را هم مورد غفلت قرار می دهند و از اساس تمامی این ماجراها را منکر می شوند و آن ها را سراب و پندار کودکانه و ... می پندارند.


    در پایان ، توجه تمامی حق جویان و حق طلبان را به نامه دانشمند بزرگ آلبرت انیشتین به آیت الله العظمی بروجردی جلب می کنم:

    (با کلیک بر روی متن ، می توانید متن کامل نامه را مطالعه بفرمایید.)

    « ...آلبرت اینشتین در رساله­ی پایانی عمر خود با عنوان : دی ارکلرونگ"، یعنی : بیانیه" ، که در سال 1954 ( =1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه­ی اینشتین با آیت­الله العظمی بروجردی (فوت 1340 ش = 1961 م) است که توسط مترجمین برگزیده­ی شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

    اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خو درا با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج­البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه­ی مجلسی (که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می­شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی­شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده­اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می­کند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می­خورد و آن ظرف واژگون می­شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می­گردند مشاهده می­کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه­ی "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می­نویسد....

    همچنین اینشتین در این رساله "معاد جمسانی" را از راه فیزیکی اثبات می­کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون = عمل و عکس العمل .) او فرمول ریاضی "معاد جسمانی " را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می­داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا" به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

    اینیشتین در این کتاب همواره از آیت­ الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...
    »





    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 27-11-1392 در ساعت 10:08

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  9. #49
    عضو صمیمی

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 69      تشکر : 13
    43 در 22 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    پارسا آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط *فرشته* نمایش پست ها
    وضعیت نظام اجتماعی انسانها چطور می شود ، با این نگاه صرفاً مادی به خلقت جهان جایی برای ارزش گذاری نمی ماند ، پس آیا نباید در باره هیچ چیز ارزش گذاری به حسن و قبح نمود ؟ به عبارتی نباید چیزی را بد و چیزی را خوب دانست ؟
    گفتم كه انسان هدفمند پيدا نشده است بلكه بر پايه ي آمار و بختكي پديدار شده است

    من در شگفتم چرا برخي اين اندازه انسان انسان مي كنند ؟

    انسان در برابر جهان هستي هيچ اندر هيچ است هستي بيكران انسان را چيزي نمي داند كه بخواهد بر پايه ي انديشه و خواسته هاي او قانونگذاري كند


    ارزش هاي انساني كه بر خي آن را برجسته ي مي كنند تنها بين انسانها و تنها در چار چوب زمين ارزش است نه در هستي بيكران

    ارزش هاي انساني را انسانها با انديشه ي و پندار خود ساخته اند قانون هستي نيست



    نقل قول نوشته اصلی توسط *فرشته* نمایش پست ها
    دیگر آنکه آن نخستینی که در بیلیونها سال پیش آمده و فرگشت پیدا کرده و ... رسیده به اکنون ،چه بوده و از کجا آمده
    همه چيز بگونه اي پيش بيني نشده از ريزه هاي جهان هستي بنام بوزون بوجود آمده است بوزن هيگز هم كه تازگي وجود آن روش شد

    بنامخرده ي خدا نامگذاري شده است و ماهم در روند ميليارد سال با آزمون و لغزش سپهر بدين جا رسيده ايم

    دانشمندان دانسته اند كه ماده و نيرو بهم دگر گون مي گردند نيرو( انرژي) ماده را پديد آورد و ماده هم مي تواند نيرو را پديد آورد

    پايستگي ماده و نيرو يك قانون پايور شده در گيتيك است


    نقل قول نوشته اصلی توسط *فرشته* نمایش پست ها
    یعنی وقتی خدایی وجود ندارد ، چطور تصورش و سخن گفتن از آن و جدل و بحث سالیان دراز در باره اش و به تبع آن ادیانی تأثیر گذار باید از دل این خودگردانی قائم به خود بیرون بزند ؟
    خدا زاده ي پندار انسانهاي ستم ديده و ناتوان بود هنگامي كه مي ديدند در برابر زور گويان كاري از دستشان بر نمي آيد پس با خود گفتند

    چكار كنيم كه هم آنها را بترسانيم و هم خود را خشنود گردانيم پس الله ساخته شد

    گزينه ي ذهن ساخته ي خدا پاسخ ندانسته هاي پندار كوچك انسان است

    هرگاه انسان به كنه چيزي پي نمي تواند ببرد و توان دريافت آن را نداشته باشد به سادگي آن را به پديده اي بنام خدا پيوندش مي دهد ؟

    چند نمونه

    درباستان نمي دانستند نيروي گرانش چي هست و بسيار بسيار در شگفت بودند كه اين پرندگان را چه كسي در هوا نگه مي دارد

    پس دست به دامان افسانه بافي شده كه خداآن را نگه مي دارد !!1
    ولي اكنون دانش دريافته كه آنچه نياكان كوته انديش ما خدا مي پنداشته اند همون نيروي گرانش است كه پرنده را نگاه مي دارد

    يا باز همان نياكان به پندار سرابين خود مي پنداشتند كه الله آب را از آسمان مي فرستد ولي ما مي دانيم كه اين كار گرانش زمين است كه اب از آسمان مي چكد نه افسانه بافي الله

    و نمونه ها بسيار است



    نقل قول نوشته اصلی توسط taraneh bahar نمایش پست ها
    کدوم پروردگار مخاطب شماست و از کدوم پروردگار کمک خواستید ؟!
    اگر پروردگاری برای دراز کردن دست یاری دارید ، پس این بحث برای چیه ؟
    پرورد گار من هر چه كه هست خداي افسانه اي و پنداربافته ي اديان نيست
    من تنها همين را از او مي دانم نه بيشتر

    خدا ي من شايد تمام هستي و كيهان باشد نمي دانم ! ولي يك چيز را با آزمون لغزش دانسته ام و آن اينكه الله اديان هستي ووجود برون مغزي ندارد !

    آيه را آوردم تا بدانيد هنوز به خداي شما باور ندارم ولي همه ي انسانها را كه ارزش هاي انساني را پاس مي مي دارند دوست دارم و كينه اي از كساني كه چون من نمي انديشند بدل ندارم




    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    تعریف شما از"علم"یا آنچه آنرا علم میدانید چیست؟مبناوسند تعریف شما از علم رو هم لطفا بفرمایید
    دانش ؛ دانستن همه ي راهكار هايي است كه انسان را در روند زندگي كمك مي كند تا تنش آسوده تر باشد و پندارش آزاد تر و آرامش يافته تر باشد



    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    دلیل شما ازاینکه داده ها وجملات فیزیک که هاوکینگ هم دراین حوزه فعالیت میکند،باید به صورت عام وجهانشمول برای همه بخشهامثل جامعه شناسی(چون گفتید این کلکی برای اداره جامعه بوده)یاسیاست،اخلاق وسایر عرصه ها مصداق داشته باشد چیست؟
    مردم شناسي - باور ها - سياست - رفتار -و چون اينها شناسه هاي قرار دادي هستن و تنه و شاخه ي آنها هميشه در كشورها و انديش هاي گوناگون يكسان نيس بلكه و در نزد انسانها ي شناسه ي يكساني ندارد كه جها ن شمول شوند

    ولي گفته ي هاو كينگ دانشيك واز دل بررسي راز هاي گيتي و جهان هستي بر آمده است



    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    چه کسی هاوکینگ رومامور تایید یا رد خدا کرده ایا مطالعات او نبازهای فنی بخشی از جامعه در مورد فیزیک مثل توسعه تلسکوپها و...رو تامین میکنه یانه فراتر از اون ایشان مامور تامین معنای زندگی واین امرات رو هم دارد

    دانش و و بررسي راز هاي جهان هستي او را كاربند اين كار كرده است نه چيزي افسانه اي بنام سخن گفتن خدا در گوش كس ديگر
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟

  10. #50
    عضو صمیمی

    تاریخ عضویت : بهمن 1392
    نوشته : 69      تشکر : 13
    43 در 22 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    پارسا آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    شما میگید این سامانه هدفمند نیست،که بخاد جلوی قلبهاوافکاری که ضد اون عمل میکنندو قائل بوجود خداهستند روبگیره

    _اما درپاسخ به خانم فرشته گفتید تنها احتمالاتی روگزینش میکنه که باقوانینش سازگارند!!
    گرامي هدفمند بودن يك سامانه با پيش بيني پذير بودن آن سامانه شناسايي مي شود
    هنگامي مي گوييم سامانه اي هدفمند است كه بتوان فرآيند هاي آن را بر پايه ي دانسته هاي پيشين پيشگويي كرد

    اگر من گفته ام پيدايش جهان هدفمند نبوده است از آن روي است كه از پيش بوجود آمدن جهان كنوني پيش بيني نمي شده است

    چون اگر پيش بيني پذير بود الله اديان در زمان بسيار بسيار كمتر آن را به نماي كنوني مي رساند




    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    .زمانی جهان خودگردان غیرهدفمنداست که قانونی هم نداشته باشد"قانون"ضد احتمال هست.یعنی ما دراین صورت جهانی روناچاریم بپذیریم که همه پدیده ها براساس احتمال هست،بنابراین دیگه نمیتونیم اسم قانون جاذبه رو ببریم.به قول انیشتین خدایی که من میشناسم طاس بازی نمیکند
    .
    همسخن ارجمند اينگونه بر داشت نكن

    هدفمندي يك جستار فلسفي است و لي هماهنگي و به سامان بودن؛ يك پديده ي مادي و ديداري
    اينها در يك زمينه ي يكسان قرار نگرفته اند كه بخواهيم در يك زمان آنها را باهم بسنجيم كه با هم سنجيدني نيستند

    اينكه مي گويم جهان نا هدفمند است يني برابر آمار و راز هاي گيتكي در آغاز كه هستي آغاز شد قرار نبود ه است جهان اينگونه باشد كه اكنون مي بينيم


    سامان مند بودن هستي يني ساز گاري و همگاهنگي ريزگان آن باهم در زماني همتراز

    ولي ناهدفمند بودن يني آينده و آماج اين سامانه ي هماهنگ را نمي توان بر پايه ي فلسفه پيش بيني كرد

    يني نمي توان آينده اي را از نگر فلسفي براي آن پيش بيني كرد




    نقل قول نوشته اصلی توسط imman نمایش پست ها
    دوباره گفتید که "هیچ چیز قطعی نیست" من کلمه ی"هیچ"خودت روتوسعه میدم چون فرض خودت روالان قبول کردم.اگه هیچ چیز قطعی نیست.پس "گزاره ی"خدایی وجود ندارد وجهان خودگردان است"هم قطعی نیست واحتمالاتی میباشد.اینم تناقض دوم گفته های شماست.چ

    اره من مي پذيريم كه هيچ چيز سد درسد نيست ولي شما اين را نمي پذيريد و تنها به الله سد در سد باور داريد كه هيچ نشانه اي هم از هستي آن در جهان نداريد !

    من اگر مي گويم خدايي نيست و جهان خود گران است بر پايه آمار و آزمون و لغزش مي گويم نه اينكه يكباره بدون پيش زمينه اين را بگويم

    من اگر تيزي بين بوده باشيد همواره گفته ام كه هستي خداي اديان را نمي پذيرم چون بر پايه ي آمار و دانش روز در پايين ترين ترازه ي امكان وجودي قرار دارد
    اگر خدائی هست چرا در مقابل خشونتها و جنایتها واکنشی نشان نمیده؟

صفحه 5 از 15 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •