تبدل امثال انسان در نشات و عوالم سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
تبدل امثال انسان در نشات و عوالم
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    پس انسانی که در آخرت دوباره ایجاد و انشاء می شود، همین انسان مادی و با همین جسم مادی زمینی و دنیوی نیست بلکه دارای جسمی است که مناسب عالم آخرت است.




    از همین رو نمی توان آن را عین جسم مادی دنیوی دانست و قایل به معاد جسمانی به معنای جسم مادی و دنیوی شد بلکه معاد جسمانی انسان مثل جسم انسانی در دنیاست نه عین آن.



    تبدل امثال انسان در نشات و عوالم

  2. تشكر

    سابحات (17-03-1393)

  3. #22
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    از نظر آموزه های قرآنی این تبدل امثال به یک معنا بی نهایت است؛ زیرا نشئات و عوالمی که انسان آن را می پیماید بی نهایت است.


    کاربرد واژه آخرت نسبت به عوالم دیگر همانند کاربرد عنوان معقول ثانوی در منطق و فلسفه است که مراد از آن معقول سوم و چهارم و فراتر از آن نیز خواهد بود.


    پس وقتی از معقول اول مانند انسان یا معقول ثانی چون کلی و جزیی یا امتناع و امکان و وجوب سخن به میان می آید مراد از ثانوی معقول ثالث و رابع نیز خواهد بود. در عبارت عالم آخرت نیز همین مراتب مراد استِ؛ زیرا عالم آخرت تنها یک عالم نیست بلکه می تواند بی نهایت عوالمی باشد که انسان می پیماید.


    در همه این عوالم امثال هر فرد انسانی است که انشاء و ایجاد می شود نه عین همین فرد با همه خصوصیات مادی و دنیوی آن یا عین همین فرد با همه خصوصیات جسم برزخی آن.



    با تشکر از سماموس
    تبدل امثال انسان در نشات و عوالم

  4. تشكرها 2


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •