معماری داخلی-طراحی داخلی سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
معماری داخلی-طراحی داخلی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9
  1. #1
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : تیر 1393
    نوشته : 5      تشکر : 1
    35 در 5 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    parisa32 آنلاین نیست.

    پیش فرض معماری داخلی-طراحی داخلی




    واحد غرفه ­سازي نمايشگاهي از گروه مهندسين و معماران مجرب و با در اختيار داشتن گروه روانشناسي افتخار طراحي و ساخت غرفه­هاي نمايشگاهي بر مبناي علم روانشناسي را دارا مي­باشد.

    نکاتي در مورد ساخت غرفه­ هاي نمايشگاهي :
    1. غرفه اثر هنري است ، غرفه مي تواند محل تجلي هنري طراح و نشان دهنده سطح دانش و بينش فرهنگي هنري سليقه وي باشد.

    2. طراحي غرفه، تخصص است در حالي برخي هنرمندان تصور مي کنند طراحي غرفه عملي تفنني است و در کنار کارهايشان به آن مي پردازند. اين طور هم مي توان نگاه کرد، اما حاصل اين رويکرد به هيچ رو غرفه حرفه اي نيست.
    3. ايده خلاقانه، محور طراحي غرفه است ايده خلاقانه، فرآيند پيچيده اي دارد و ايده يابي داراي روش هايي است که به مطالعه نياز دارد. طرح بايد مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوي افکار و احساساتش باشد. بايد دانست کارفرما چه هدفي دارد و روي آن تمرکز کرد که به طور حتم به يافتن ايده هاي ناب مي انجامد.
    4.گاه سکوت و خلوت بهتر است ، روش هاي طراحي ميني مال گاه چنان آرامشي در مخاطب ايجاد مي کند که چاره اي جز ايستادن در غرفه ندارد.
    5. سيستم هاي مدولار و پيش ساخته توصيه نمي شوند استفاده از اين سيستم ها گاه خوب و گاه بسيار بد است. اين يک روش خوب است به شرطي که فکر شده باشد و براي غرفه خودتان بومي سازي شده باشد يا اينکه هدف خاصي را تعقيب کند.
    6. سلسله مراتب ديده شدن اشيا و درک آن ها را نبايد فراموش کرد چشم انسان با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چيزهاي جديد مي گردد، به همين دليل اشياي نمايشي و اشياي تزييني را بايد در جاي مناسب گذاشت. اغلب غرفه هاي به ظاهر زيبا، بدون توجه به اين اصل طراحي مي شوند و فقط خوشگل هستند، اما هدف اصلي غرفه دار را تامين نمي کنند.

    ريشه ارتباط و علاقه انسان به گياهان از سالهاي بسيار دور شايد دوران انسانهاي اوليه نشاًت مي­گيرد . در طول تاريخ استفاده از گياه مسير تکاملي و اشتياق علمي گسترده­اي داشته است .
    با توجه به تحقيقات دانشمندان وجود فضاي سبز بر روحيه انسان تاٌثير فراوان دارد به همين منظور اهميت دادن به نقش فضاي سبز در زندگي انسان ها و ايجاد علاقه بيشتر به درخت ، گل ،چمن و ... در وجود هر کس امر بسيار مهمي است.
    امروزه ايجاد فضاي سبز بصورت يک علم جدايي ناپذير از علم ساختمان سازي و شهر سازي در آمده است .
    متاسفانه در ايران اين علم چندان جدي گرفته نشده است و اگر هم فضاي سبزي براي حياط منازل و يا شهر ها ايجاد ميشود توسط افراد غير مجرب صورت ميگيرد که تناسبي با روحيه صاحب پروژه يا نوع پروژه ندارد.
    در طراحي فضاي سبز ميبايست به عواملي مانند نوع آب و هواي منطقه ، سليقه صاحب پروژه ، ترپوگرافي محل مورد نظر ، اندازه و شکل محل مورد نظر توجه نمود. همچنين فضاي سبز ايجاد شده بايد با ساختمان موجود در محل مورد نظر هماهنگي داشته باشد.
    منبع:
    طراحی داخلی



    معماری داخلی-طراحی داخلی

  2. تشكرها 7

    anita30 (28-05-1393), mina28 (24-09-1393), nazanin22 (15-10-1393), sahel22 (07-06-1393), tanaz22 (15-08-1393), yasi30 (26-06-1393), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (25-04-1393)

  3.  

  4. #2
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : تیر 1393
    نوشته : 5      تشکر : 1
    35 در 5 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    parisa32 آنلاین نیست.

    پیش فرض معماری داخلی




    خصوصي ترين بخش يک خانه بوده که حفظ حداکثر آرامش و راحتي در آن الزاميست. اصلي ترين عنصر يک اتاق خواب تخت آن است که با رعايت کردن استاندارد در طراحي آن مي توان يک بستر مناسب و آرامش بخش را براي افراد خانه قراهم ساخت .

    از نکات مهم اتاق خواب مي توان به موارد زير اشاره کرد:
    محل تخت خواب در يک اتاق خواب مي تواند اثر مهمي در احساس راحتي شخص داشته باشد ؛ علاوه بر دکوراسيون و مبلمان، يک فضاي راحت به جهت قرار گرفتن تخت خواب نيز بستگي دارد که اين سه حالت بايد در آن وجود داشته باشد:
    1. بهتر است که سر در جهت شمال قرار گيرد.
    2. مکان قرارگيري بايد با توجه به نور (ديد از پنجره به طرف ديگر داشته) .
    3. ديد بايد به طرف درب اتاق باشد .
    در جايي که بيش از يک تخت خواب قرار مي گيرد مکان جاي گيري آن ها در رابطه با يکديگر مهم است؛ چيدمان تخت خواب بر حسب آن که افراد : دوست ، برادر ، خواهر يا ميهمانند متفاوت و داراي اهميت مي باشد .

    فضايي است که غالبا افراد خانه بيشتر وقت خود را در آن سپري مي کنند. اين فضا با توجه به نوع معماري خانه ممکن است با کاربري هاي ديگر مثل (اتاق تلويزيون) يکي باشد.

    از نکاتي که بايد در انتخاب يا طراحي مبلمان اين قسمت در نظر گرفت مي توان به موارد زير اشاره کرد :
    1. با توجه به اينکه اين مبلمان در اکثر ساعات شبانه روز مورد استفاده قرار مي گيرد بايد بسيار راحت بوده و از لحاظ ارگونومي به کمر ، گردن و پاها آسيب نرساند.

    2. ارتفاع در نظر گرفته شده براي سطح نشيمن اين مبلمان بايد با سطح ميز تلويزيون و ارتفاع ميز جلوي آن هماهنگ باشد تا استفاده از آن را راحت تر کند.
    3. وجود پشتي بلند يا قسمتي براي پشت سر لازم بوده تا براي استفاده طولاني به گردن آسيبي نرسد ، به عنوان مثال مي توان از مبلمان يک يا چند تکه تمام پارچه اي با دسته هاي نرم و تشکچه هاي حجيم استفاده کرد.

    پذيرايي
    اين فضا ملزم به رعايت دو خصوصيت مي باشد ؛ اول اينکه براي ميهمان فضايي راحت . گرم و صميمي ايجاد کند دوم اينکه به جهت احترامي که در همه جاي دنيا براي ميهمانان قائل مي شوند اين فضا بايد بسيار محترمانه و رسمي باشد.
    با توجه به اينکه اين دو نکته با هم در تضاد مي باشند ، از تلفيق اين دو مورد مي توان اينگونه نتيجه گرفت که مبلمان پذيرايي در عين شکيل بودن و حفظ حالت رسمي بايد از نظر فرم و ساخت بسيار راحت باشند تا ميهمانان از نشستن به مدت نسبتا طولاني روي آن احساس خستگي نکنند.
    منبع:
    معماری داخلی
    معماری داخلی-طراحی داخلی

  5. تشكرها 6

    anita30 (28-05-1393), mina28 (24-09-1393), sahel22 (07-06-1393), tanaz22 (15-08-1393), yasi30 (26-06-1393), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (25-04-1393)

  6. #3
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393
    نوشته : 10      تشکر : 13
    16 در 6 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    anita30 آنلاین نیست.

    پیش فرض معماری داخلی-طراحی داخلی




    توضيح فارسي : معماری داخلی که به عنوان یک حرفه ، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده ، به معنی مدیریت فضا می باشد و نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند .
    در این کار از محیطی نسبتاً کوچک در جهت نیاز کاربر بهترین استفاده از فضا شده شده است.


    طراحی و معماری داخلی
    توضيح فارسي : علاوه بر تأمین نیازهای کاربران ساختمان آنچه در این مرحله مورد توجه قرار می گیرد میزان دقت و توانایی طراح در بیان فضا در ارتباط با کاربری آن است.محیط انتظارمطب پزشک علاوه بر شیک و مدرن بودن باید سادگی یک مطب را حفظ کند و در جهت اهداف پزشک معالج طراحی و دیزایین گردد.

    لابي ( فضاي انتظار )
    در دسترس ترين فضا هنگام ورود ، مناسب ترين محل براي قرارگيري لابي است. لزوم شکل گيري چنين فضايي به اين دليل است که شخص هنگام ورود به فضاي اداري بتواند با منشي يا بخش اطلاعات ارتباط داشته باشد و در صورت لزوم لحظاتي را منتظر بماند؛ در نتيجه در اين فضا به ميز منشي يا پذيرش و مبلماني براي نشستن اشخاص نياز است. اين مبلمان الزاماً نبايد شکل رسمي و معمول مبلمان اداري را داشته باشد و تعداد و شکل اين مبلمان به تعداد اشخاص مراجعه کننده بستگي دارد. در مورد انتخاب يا طراحي اين مبلمان بايد در نظر داشت که درجه راحتي ميبايست بين مبلمان رسمي اداري و مبلمان راحتي نشيمن باشد.

    معماری داخلی رستوران
    توضيح فارسي : طراحی اماکن فراغت ، همه روزه دستخوش تحولات و خلاقیت های جدید است.طی سالیان اخیر معماران از رهگذر استفاده از شیوه های خاص مواد و فرم های نوین ، و خلق فضاهای متمایز و چشم نواز در کافی شاپ ه اورستوران ها آزادانه تر به ابراز خلاقیت های نهفته خویش مبادرت نموده اند


    معماری داخلی ساختمان
    توضيح فارسي : شما ممکن است تاکنون با عبارت ( خانه هوشمند ) يا ( اتوماسيون ساختمان ) برخورد کرده باشيد.اتوماسيون ساختمان در واقع سامانه کنترلي است که براي مديريت تجهيزات گوناگون در يک محيط مسکوني يا تجاري جهت افزايش آسايش ، امنيت و همچنين کاهش مصرف انرژي الکتريکي به کار گرفته مي شود .
    بطور اختصار مي توان به امکانات : حفاظتي ، امنيتي ،موزيک ، روشنايي ، پريزهاي برق يا هر نوع مصرف کننده الکتريکي ديگر ،گرمايش و سرمايش ، پرده ها يا سايه بان هاي الکتريکي در يک خانه اشاره نمود .
    تجهيزات کنترل شونده توسط سامانه ( ساختمان هوشمند ) مي تواند شامل کل يا بخشي از موارد فوق باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است .
    کليه سيستم هاي اتوماسيون ساختمان مبتني بر چند بخش اصلي مي باشد :
    1. حسگرها بعنوان ابزارهاي تشخيص يا اندازه گيري
    2. عملکردها براي اجراي فرامين برنامه ريزي شده
    3. ماژول هاي کنترل ( واحد هاي کنترل ) بعنوان رابط بين کاربر ( انسان ) و سيستم

    معماری داخلی اداری
    توضيح فارسي : تناسب سبک مبلمان امري بديهي است که در قسمت مبلمان منزل به طور کامل به آن اشاره شده است. اما نکتۀ قابل توجه اين است که تضاد سبکي در فضا هاي مجزا مانعي ندارد بلکه اين تضاد خود به تفکيک فضا ها کمک بسزايي مي کند. براي مثال اتاق مديريت با طراحي و مبلمان کاملاً کلاسيک در کنار فضاهاي ديگر که مدرن طراحي شده اند مانعي ندارد، بلکه اين فضا را از بخش هاي ديگر مجزا مي سازد.

    نکتۀ که بايد به آن اشاره کنيم که در طراحي و تجهيز فضاي اداري معمولاً از سبک مدرن استفاده مي شود و اتاق مديريت نيز کلاسيک طراحي مي شود-طراحی داخلی.منبع:
    معماری داخلی

    معماری داخلی-طراحی داخلی

  7. تشكرها 4


  8. #4
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : شهریور 1393
    نوشته : 1      تشکر : 5
    3 بار در 1 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    yasi30 آنلاین نیست.

    پیش فرض تاثیر طراحی ومعماری بر دکوراسیون داخلی




    طراحی داخلی علمی است برای طراحی فضاهای داخلی با عملکرد و کارایی بالا در عین شیک و مد روز بودن.
    این علم در بر گیرنده ی معماری داخلی و دکوراسیون می باشد و بر اساس آن فضاهایی خلق می شود کارامد،که رنگ ها، پارچه ها، مبلمان ها، نورپردازی ها و ... خانه شما را در عین شکوه و زیبایی به خانه ای صمیمی و راحت و محیط کاریتان را در عین شیک بودن به بالاترین راندمان می رساند.
    ظاهرا باور عمومی بر این است که در زمینه دکوراسیون منزل می توان از حس شهود بهره گرفت و ذوق و قریحه طبیعی برای این مسئله کفایت می کند. در صورتی که برای این کار باید در زمینه ی فرم ها، افت ها، رنگ ها، نور ها و ... دارای معلومات بالا و تخصص بود و این امر را باید به دکوراتورها که سال ها در مورد این مباحث به دانش آموختن و تحقیق پرداخته اند واگذار کرد. باید تذکر داد که تکرویی در این مسئله و تنها اعتماد به سلیقه ی شخصی می تواند اشتباهات پر هزینه ای را به بار آورد.
    توجه به نکات مربوط به نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است.
    لامپ های کناری باید به اندازه ی کافی بلند باشند تا به طور مستقیم به مجموعه بتابند.
    لامپ های کنار تخت باید یک سوئیچ تنظیم داشته باشند تا روشنایی زننده نباشد و همچنین مزاحمتی برای هم اتاقی خواب الوده ی شما ایجاد نشود.
    در مورد چراغ بالای آینه ای که برای آرایش به کار می رود و همچنین آینه های قدی، چراغ هایی که به سمت بیرون نور می افشانند، بهتر از چراغ هایی هستند که به سمت آینه می تابند. یعنی نور باید مستقیما بر بیننده بتابد نه بر سطح آینه
    رنگ آبی رنگ آرامش فکر و روح و صلح و تمرکز است.
    تمام طیف های رنگ آبی با رنگ سفید تناسب و هماهنگی دارند و در کنار هم تصویر زیبایی را خلق می کند.
    برای انتخاب رنگ دیوار ها در دکوراسیون داخلی خانه هیچگاه عجله نکنید. برای این انتخاب در آخر اقدام کنید. هزاران رنگ گوناگون با تیرگی و روشنایی های مختلف در دسترس می باشد. جالب اینجاست که هر کدام از این رنگ ها در هر خانه ای متفاوت دیده می شوند، چونکه منابع نوری در هر خانه ای متفاوت هستند. پس همیشه مدنظر داشته باشید که رنگی که در خانه ی فعلی شما فوق العاده زیبا به نظر می رسد ممکن است در منزل جدید آن جلوه را نداشته باشد. همچنین شما به رنگی احتیاج دارید که با لوازم منزل مانند فرش ها ، مبلمان و یا کارهای هنری که برای خانه جدید خریداری کرده اید هماهنگی کامل داشته باشد. پس زمانی رنگ دیوارها را انتخاب کنید که وسایل شما در خانه جدیدتان چیده شده باشند. به این ترتیب می توانید به هر دو نکته ی وضعیت نور خانه و وسایل منزل هنگام تصمیم گیری توجه کنید.
    معماری داخلی-طراحی داخلی

  9. تشكرها 3

    mina28 (24-09-1393), tanaz22 (15-08-1393), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (28-06-1393)

  10. #5
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آبان 1393
    نوشته : 14      تشکر : 18
    20 در 15 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tanaz22 آنلاین نیست.

    پیش فرض طراحی داخلی





    طراحی داخلی یکی از پر اهمیت ترین و جذاب ترین کارها در خانه و حتی خانه داری محسوب می شود به طوری که حتی نحوه چیدمان و رنگ ها و بازی با نور در جذابیت محیط زندگی و بر گرمای خانواده و آرامش و احساس راحتی و گاهی انسجام آن در تک تک افرادتاثیر گذار می باشد. زندگی ما پر از رنگ است و می توان با بهره گیری رنگ های گرم و شاد فضای خانه مان را هم شاد کنیم عنصری که در شروع باید مد نظر قرارگیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است.یک چهار دیواری می تواند به عنوان اتاق خواب ، آشپزخانه ، پذیرایی ، یا دفتر کار شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدمان مبلمان تقسیم گردد تا عملکرد هر یک دقیقا مشخص گردد. شکل و نظم اثاثیه می تواند همچون دیوار ها در یک فضا ی بزرگ ایجاد نوعی محصوریت کرده و الگوهای خاصی را به نمایش بگذارد. حتی یک عنصر تنها قادر است از طریق فرم اندازه و شکل خود فضای را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فضایی را نظم بخشد همچنین نور و الگو های تاریک و روشن آن باعت می شود تا قسمتی از فضا جلب نظر کرده و در عوض از اهمیت سایر قسمت ها کاسته شود و در نتیجه فضا از این طریق تقسیم بندی می شود. هدف اصلی از انجام دکوراسیون داخلی بالا بردن زیبا سازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد که جز با تاکید بر روابطی چون عاملیت و عملکرد با فرم و .. و همچنین به وسیله عناصر متعلقه و مرتبطی چون رنگ و بافت و ... میسر و مقدور نمیباشد. طراحی داخلی با بکارگیری عناصر فوق سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارایی و کارکرد مناسب در کنار زیبایی و معانی و معناها می باشد. معماری داخلی با ایجاد مجموعه ای از باید و نباید ها و کثرت ها و کاستی ها و قرار دادن فرم در برابرفرم و فضا هندسه در برابر طبیعت ، داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو احساسات زنانه از سوی دیگر می کوشد ارتباط معنایی و فرمال مفهوم میبخشد.در واقع معماری داخلی به وسیله ی این ترکیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثر دارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن می تواند فرغ از فشارهای نا خواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. بنابر این هدف طراحی داخلی بهبودعملکرد فیزیکی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.در این میان ، اصولی که در طراحی با هدف ایجاد فضایی معمارانه در نظر گرفته می شود.
    چیدمان اتاق های افتابگیر
    همانطور که از اسمش پیداست ، اتاق های آفتاب گیری از دلنشین و شادی برانگیزترین مناطق خانه هستند نور تابیده شده از پشت پنجره های مشبک اتاق بر روی کف، دیوار ،فضای زیبا و رویایی را در اتاق به وجود می آورد. اگر اتاقی با رنگ آبی و زرد باشد ،رنگ آبی که رنگ سرد است و می توان گرمای اتاق و رنگ زرد دیوار ها را کمتر کند. روکشهای شلوغ و رنگی صندلی ها و مبل ها و لوازم عتیقه همگی به فضای اتاق در کنار نور خورشید آرامش خاصی را پدید می آورد نوع چیدمان وسایل خانه در اتاق های آفتابگیر با دیگر اتاق ها خیلی متفاوت است ، در واقع در این نوع اتاق ها باید از رنگ های تند استفاده کرد.
    طراحی داخلی

    یکی از خصوصیات ویژه فرایند طراحی آن است که به سادگی به یک پاسخ ساده ،واضح و درست ختم نمی شود .در واقع همیشه بیش از یک راه حل برای حل مسئله طراحی وجود دارد.حال چگونه می توان داوری کرد که که یک طرح خوب است یا بد ؟ یک طرح ممکن است از نقطه نظر داوری طراح ،مشتری و یا مردمی که دارای تجربه اند و از طرح استفاده می کنندبه دلایلی چند خوب باشد. 1 : یک طرح می تواند به علت کارایی درست خوب باشد. 2 : یک طرح می تواند به علت اقتصادی ،کارامد و بادوام بودن خوب باشد 3 : یک طرح می تواند خوب باشد چرا که یاداور خاطره ای از زمانی دیگر و جایی دیگر است،یعنی حامل معنی است. گاهی ما می توانیم داوری کنیم که یک طرح خوب است چرا که ما احساس می کنیم از روند تبعیت کرده است و یا اینکه در دیگزان ایجاد تاثیر می کند یعنی مد روز است و یا شان ما را بالا می برد .همانگونه که این دلایل اشاره دارند،معنای گوناگونی هست که با یک طرح انتقال می یابد .برخی از انان در سطحی است که عموما توسط مردمان عام فهم و پذیرفته می شود.برخی دیگر توسط گروه خاصی از مردم قابل قبول است.طرح های موفق معمولا در بیش از یک سطح از مردمان رسوخ می کند بنابر این باید بر طیف وسیعی از مردم اثر مثبت گذارد.بنابر این یک طرح خوب باید برای بیننده قابل فهم باشد.دانستن اینکه چرا کاری انجام شده است ،کمک می کند که طرح قابل درک باشد.اگر یک طرح بیانگر یک ایده نباشد،رسانای یک معنی یا ارتباط نباشد و یا پاسخی به کسی ندهد،یا مورد بی اعتنایی قرار گیرد و یا به عنوان یک طرح قلمداد خواهد شد.

    هدف هر گونه طراحی ،سازمان دادن اجزا آن به یک مجموعه کل برای رسیدن به مقاصد خاصی است.در طراحی داخلی ، عناصر منتخب درالگوهای سه بعدی چیده می شوند و دراین چیدمان ،زیباشناسی عملکردی و رهنمود های رفتاری ایفا نقش می کنند.روابط بین عناصری که به واسطه این الگو ها بنا نهاده می شوند،در نهایت ،تعیین کنندهدیداری و قرارگیری درست اجزا در فضای داخلی است و بر آنچه ما درک می کنیم و از آن استفاده می کنیم اثر می گذارد.توسعه فرم های ساختمانی و سیستم های محیطی برای هر ساختمان ،اشارات ضمنی برای طراح داخلی دارد و اطلاعاتی که طراح داخلی درباره مشتری ،فضا و فعالیت های مورد نظر گرد می آورد ،دلالت بر کار دیگر اعضای تیم طراحی دارد.طراح داخلی ممکن است بصورت فردی و یا گروهی با دیگر طراحان ،معماران و متخصصین طراحی در یک شرکت طراحی کار میکند و یا در خدمت یک شرکت مشاور معماری باشد.در هر صورت طراح داخلی با معماران ،مهندسان و مشاورین دیگر در یک شرکت ارتباط دارد.علاوه بر ان ،طراح داخلی با نمایندگان مشتری از جمله مدیران تسهیلات ، روسا و مصرف کننده نهایی کار می کند.طراح داخلی اغلب رابط مابین مشتری و منبع تامین مصالح سخت کاری و اثاثیه است.طی ساخت نیز ،طراح داخلی با پیمانکاری و تامین کنندگان . و مصالح و وسایل در رابطه است.همه اعضای طراحی و تیم ساخت باید تلاش کنند تا جوار ارتباط ،همکاری و احترام متقابل را حفظ کنند.طی فرایند طراحی ،ما تعیین می کنیم که از چه عناصری استفاده کنیم و چگونه آن عناصر را در الگوی خود بچینیم.گرچه فرایند فرایند طراحی به صورت یک روند خطی آورده شده است اما در واقع این فرایند در اغلب موارد دارای روند داره ای است بدان صورت که تجزیه و تحلیل دقیق ،نشر و ارزیابی اطلاعات موجود در این چرخه قرار می گیرند و این چرخه آن قدر تکرار می شود تا یک مکان یابی و چیدمان موفق بین آنچه موجود است و مطبوعی که در پی آنیم ،حاصل آید.اول مسئله طراحی بیان می شود .توانایی توضیح و فهم ماهیت مسئله طراحی ،بخش اساسی یافتن راه حل را معلوم می کند .این توضیح باید معلم کند که چگونه راه حل طراحی انجام می شود و چه اهدافی قابل دستیابی است. چند رهیافت وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان تولید ایده و سنتز و راه حل های ممکن را طراحی کرد: 1-جداسازی یک یا چند مشکل اصلی دارای ارزش و اهمیت و یافتن راه حل های دردسترس انها. 2-مطالعه وضیعیت های مشابه که می توان راه حل ها را از آن شبیه سازی کرد. 3-یافتن راه حل های مطبوع برای بخش های مسئله و مجموع کردن آن ها برای رسیدن به راه حل کل با استفاده از واقعیات موجود. طراحی نیازمند دیدگاهی خرده گیرانه بر راه کاری متفاوت و موجود است و سبک و سنگین کردن دقیق نقاط ضعف و قوت هر پیشنهاد را می طلبد تا انجا که حلقه گم شده بین مسئله و راه حل یافته می شود.به فرض انکه طیفی از حل های ممکن موجود باشد،هرکدام از آنها باید برحسب موازین موجود در مسئله ارزیابی شود و سپس در آنالیز مسئله درستی ان روشن شود.
    طراحی پلان

    زیبایی شناسی : مقیاس مناسب برای کار قابل انجام در فضا گروه بندی دیداری وحدت همراه با گوناگونی الگوبندی بر اساس شکل ترکیب سه بعدی : ریتم ،هارمونی ، توازن راستای مناسب به سمت نور ،منظره یا یک نقطه کانونی شکل ،رنگ ،بافت ،و الگو انطباق تنگاتنگ:در کل ،چیدمان پلان را می توان در دو گروه و طبقه وسیع طبقه بندی کرد.بنای این طبقه بندی بر چگونگی استفاده از فضای موجود است این دو طبقه ،انطباق یا چیدمان تنگاتنگ و انطباق یا چیدمان آزاد است.در شق اول یعنی چیدمان تنگاتنگ ،فاصله و انطباق نزدیک بین اثاثیه ،مبلمان و تجهیزات وجود دارد.این وضعیت می تواند هنگامی مناسب باشد که فضا بسیار باارزش است و بهره دهی عملکردی آن با اهمیت است.از انجا که چیدمان تنگاتنگ در اکثر مواقع جهت استفاده در موقعیت دیگر قابل استفاده نیست.مهم است که آن را با دقت فراوان برای استفاده مورد نظر طراحی کنند.در چیدمان تنگاتنگ ،اجزا ،اثاثیه و مبلمانی بکار گرفتخ می شود که به روش های متعددی قابل چیدن و یکپارچه کردن هستند و در واقع چند منظوره هستند .چنین لوازمی دارای کاردهی خوب درفضای کم هستند و فضای فراوانی را در اطراف خود باز می گذراند.استفاده از یک چیدمان استاندارد (اداری)می تواند فضای آرام و خلوت را ارائه دهد. جهت حداکثر بهره وری می توان اجزا چیدمان را در محل ساخت تا انطباق کامل به وجود و اجزای ساخته شده به جز ثابت معماری اتاق تبدیل شود.وسایل چیدمان درجا ساز همانند لوازم چند منظوره از حداقل فضا استفاده می کنند.ظاهری منظم و دارای وحدت به مکان می دهند و بی نظمی در فضا را به حداقل می رسانند. انطباق آزاد : یکی دیگر از انواع عمومی چیدمان پلان نوع دوم آن است که انطباق آزادانه تری را در عملکرد بین فضا و اجزای به نمایش می گذارد.چیذمان آزاد به این دلیل مطبوع است که انعطاف پذیر و متنوع است.اتاق هایی که چیدمان آزاد در آن ها به کار گرفته شده است،استفاده های گوناگونی را ارائه می دهند،بخصوص اگر بتوان اثاثیه و مبلمان را به آسانی حرکت داد و بازچینی کرد.انعطاف پذیری ذاتی موجود در چیدمان آزاد ،انتخاب آزادانه تری از انواع ،اندازه و سبکها را در طول زمان ارائه می دهد و تقریبا هرگونه از طاحی را قابل اعمال می نماید.طراحان به رق مختلفی از ترسیمات استفاده می کنند .ترسیماتی که در انتها ی یک پروژه طراحی ارائه شوند برای متقاعد کردن و اثر گذاری به مشتری ،همکاران و یا پیشنهاد به یک ارگان به کار میرودند .ترسیمات ساختمانی یا کاری برای ساخت و تولید یک پروژه ضروری هستد.اما طراحان هم از فرایند و هم از محصول ترسیمات ب روش های دیگری نیز استفاده می کنند.در طراحی نقش ترسیمات آن قدر بسط می یابد که شامل کلیه موجودات ،ایده های کاری و نقشه دهی برای آینده می شود.طی فرایند طراحی،از ترسیمات برای راهبری پروژه و به ثمر نشاندن یک ایده از هنگامی زاده می شود تا انگاه که به یک واقعیت ساختمانی تبدیل می شود ،استفاده می کنیم.

    فضای خانه ای با احساس

    تغییر رنگ راحت ترین و موثر ترین راه سریع ایجاد حال و هوایی جدیدتر در هر اتاق خانه است. شاید شب ها به محیط اتاق خوابتان چندان گرم و صمیمی به نظر نمیرسد با اکراه وارد ان شوید یا شاید نتوانید بفهمید که چرا میهمانان همیشه ترجیح می دهند به جای اتاق پذیرایی یا غذاخوری در آشپزخانه شلوغ بنشینند ؟ از رنگ های گرم و صمیمی در فضا هایی که می خواهید حال و هوایی گرم و صمیمی به آن ها بدهید بیشتر استفاده کنید مانند اتاق پذیرایی ، اتاق نشیمن یا غذاخوری. شما ممکن است بخواهید به حمام و توالت خود حال و هوایی آرامش بخش و به دور از نگرانی و اضطراب دهید به همین منظور بهتر است از طیف های رنگ آبی که یاداور آرامش دریا هستند ، بهره بگیرید یا برای ترغیب و تزریق انرژی بین اهل خانه از رنگ های ملایم شورانگیز استفاده کنید ،بدین منظور بهتر است برای آرایش و رنگ خانه از رنگ های طبیعت الهام بگیرید. با بهره گیری از رنگ های آبی نیلی می توانید به اتاق غذاخوری خود ظاهری شیک و رسمی تر دهید ،یا شاید با استفاده بردن از رنگ دیگری بتوانید به یک اتاق ،ظاهری غیر رسمی و آرامش بخش دهید به منظور ایجاد اتاق خوابی شیک ، می توانید در از رنگ های خنثی استفاده کنید و برای ایجاد فضای جذاب و نمایشی می توانید از رنگ قرمز و بنفش بهره بگیرید از رنگ های ارامش بخش در اتاق خواب خود استفاده کنید. با تغییر در نورپردازی خانه ، به اتاق هایتان احساس دهید و فضاهای گوناگون رمانتیک ، رسمی ، سرگرم کننده و. غیره ایجاد کنید.در طراحی داخلی اتاق خواب خصوصي ترين بخش يک خانه بوده که حفظ حداکثر آرامش و راحتي در آن الزاميست.دکوراسیون در چگونگی زندگی اثر بسزایی میگذارد. اصلي ترين عنصر يک اتاق خواب تخت آن است که با رعايت کردن استاندارد در طراحي آن مي توان يک بستر مناسب و آرامش بخش را براي افراد خانه قراهم ساخت .
    معماری داخلی-طراحی داخلی
    tanaz

  11. تشكرها 2


  12. #6
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آبان 1393
    نوشته : 14      تشکر : 18
    20 در 15 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tanaz22 آنلاین نیست.

    پیش فرض معماری داخلی




    معماری داخلی که به عنوان یک حرفه ، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده ، به معنی مدیریت فضا می باشد و نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند .
    در این کار از محیطی نسبتاً کوچک در جهت نیاز کاربر بهترین استفاده از فضا شده شده است.

    آشنایی با فضا
    عناصر هندسی مانند نقطه ،سط و حجم می توانند بگونه ای چیده شوند که فضا را مفصل بندی کنند و آن را توضیح دهند درمعماری این عناصر پایه ای تبدیل به ستون ها و تیر های خطی ،دیوار ها و کف ها و بام های سطحی می شوند. یک ستون یک نقطه ای را در فضا علامت گذاری می کند و آن را در یه بعد قابل رویت می کند.دو ستون نه تنها تیر را بر دوش خود می گذارند بلکه لبه های یک سطح سو گذران را ترسیم می کنند.یک دیوار سطح غیر سوگذران است که تکه ای از فضای بی شکل را علامت گذاری می کند و اینجا را از آنجا جدا می کند.یک کف ،میدانی از فضا را توضیح می دهد که دارای مرزبندی منطقه ای است.یک کف ، میدانی از فضا را توضیح می دهد که دارای مرزبندی منطقه ای است.یک بام ،یک پناه را برای حجمی از فضا زیر خود حاصل می آورد.در طراحی معماری ،این عناصر بگونه ای سازمان داده میشوند که شکل یک ساختمان را به وجود آورند ،بین بیرون و اندرون تمایز حاصل کنند و مرزهای فضای اندرون را توضیح دهند.فورم مقیاس و سازماندهی فضایی یک ساختمان ،پاسخ یک طراح به شرایطی از جمله مقتضیات عملکردی نقشه کشی ،صور تکنولوژیک ساختمان و ساختمان سازی ،واقعیات اقتصادی و کیفیات اثر گذار تصویری و سبک است .بعلاوه معماری یک ساختمان باید پاسخگوی زمینه فیزیکی و فضای بیرونی خود باشد.

    2 آشنایی با فضا
    دیوار های بیرونی یک ساختمان تشکیل یک فضا مشترک بین محیط بیرونی و محیط درونی را می دهد.در توضیح فضای درونی و بیرونی باید گفت که دیوار ها تعیین کننده ویژگی هر کدام از فضا ها هستند.دیوار ها میتوانند ضخیم و سنگین باشند و تفاضل کاملی را بین محیط کنترل شده داخل و فضا بیرونی حاصل آورند .دیوار ها می توانند نازک و یا حتی سوگذران باشند و بیرون و درون را نشان دهند.درها و پنجره ها گشودگی هایی هستند که در دیوارهای بیرونی ساختمان نفوذ می کنند و مابین فضایی را امکان پذیر می کنند .مقیاس ،ویژگی و ترکیب آن ها حکایت از طبیعت فضا های انتقالی خاص که متعلق به دنیای بیرونی و دنیای درونی است.بدان جهت مورد استفاده قرار می گیرد تا بین دو محیط یعنی درونی و بیرونی میانجیگری و پا درمیانی کند. با ورود به ساختمان احساس ما حصار و سرپناه را تشخیص می دهد.این درک به لحاظ کف دیوارها و سطوح سقف فضای داخلی است.اینها عناصری از معماری هستند که حدود فیزیکی فضاها و اتاق را توضیع می دهند.آن ها فضا را احاطه می کنند.مرزهای آن را مفصل بندی می کنند و آن را از فضاهای جانبی درونی و بیرونی جدا می کنند.کف دیوار ها و سقف ها ،کاری بیش از علامت گذاری یک کمیت ازفضا را انجام می دهند .فورم ،شکل و الگوی گشودگی های در و پنجره نیز فضای توصیف شده را با کیفیت های خاصی از معماری و ویژگی فضایی می زیبند . ما از واژگانی مانند هال بزرگ اتاق افتابی و الاچیق نه بدین منظور استفاده می کنیم تا بزرگی یا کوچکی یک فضا را توصیف کنیم بلکه هدف آن است که مقیاس و نسبت ،کیفیت نور طبیعت سطوح محصور کننده و چگونگی ارتباط آن ها با فضاهای جانبی را بیان کنیم.


    تناسب وسیله های آشپزخانه


    یکی از عواملی که باعث احساس خستگی از آشپزی در آشپزخانه می شود انتخاب نادرست وسایل آشپزخانه و نامناسب بودن بودن آن ها از نظر سایز است. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیز باعث تنوع سایز در کالا های مختلف شده است،این موضوع علل متفاوتی دارد که در این جا به چند نمونه اشاره می کنیم. یکی از این علت ها ایجاد فضای بیشتر برای جا دادن وسایل بیشتر و دیگری تناسب میان وسایل و محل قرار گیری ان ها است. ظاهرا این روزها همه دوست دارند در تهیه لوازم خانگی خود غیر از بزرگی و جا داری آن ها به مسائل دیگری مثل این که آیا این وسیله در خانه آن ها جایی برای استقرار دارد یا خیر توجه نکنند،احتمالا به این علت است که فکر می کنند هر چه وسیله بزرگ تر باشد ،استفاده بیشتری برایشان دارد،در صورتی که انتخاب یک وسیله روندی اصولی و دقیقا برعکس روند در پیش گرفته شده توسط اکثر خریداران دارد و آن این که شما اول باید بدانید که از یک وسیله چه انتظاریدارید و مورد دوم که بسیار نیز مهم است.این که چقدر فضا در آشپزخانه می توانید به آن وسیله اختصاص دهید.برای روشن تر شدن مطلب به مثالی اشاره می کنیم.فرض کنید برای خرید ماکروفر به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنید ،فروشنده انواع مدل ها و سیز را به شما معرفی می کند ،آیا فورا باید بزرگ ترین و گران ترین آن ها را انتخاب کنید؟مسلما خیر !باید بنا به نیاز و متناسب با آشپزخانه خود ،این وسیله را با سایز مناسب انتخاب کنید مطمئن باشید یک ماکروفر 42 لیتری با ابعاد 57*35*42 بیشتر از این که باعث راحتی باشد ، در یک آشپزخانه کوچک کوچک مایه عذاب شده و دست و پا گیر خواهد شد. به همین ترتیب انتخاب سینک ظرف شویی ،اجاق گاز و به خصوص یخچال و دیگر لوازم نیز باید با در نظر گرفتن همین موارد انجام شود ،بعضا دیده می شود که مشتری از طراح کابینت می خواهد که یک یخچل ساید بای ساید ،سینک ظرفشویی دولنگه ،یک اجاق گاز پنج شعله ،ماشین لباس شویی ،ماشین ظرف شویی ،مایکروفر و کلی لوازم دیگر را در آشپزخانه ای که فقط چهار متر طول و دومتر عرض دارد و در انتهای آن در ورودی تراس به علاوه پنجره نیز وجود دارد،جاسازی و دکوری زیبا برای آشپزخانه آن ها ایجاد کند.حال شما فکر کنید که اگر همه این لوازم را حتی کنر هم بچینیم و هیچ کابینتی هم در نظر نگیریم باز هم در اشپزخانه ای با این ابعاد نمی شود آن ها ا جاسازی کرد.به همین دلیل پیشنهاد می شود که همیشه لوازم آشپزخانه را متناسب با ابعاد محل آشپزخانه انتخاب کنید تا بتوانید بیشتربن استفاده را از آن ها برده و وجود آن ها فضای کوچک آشپزخانه شما را تنگ تر و دلگیر تر نکند.

    بافت

    نور و بافت :نور بر درک ما از بافت تاثیر می گذاردیعنی اینکه بافت متاثراز نور است.نور مستقیمی که بر یک سطح می تابد ،بافت دیداری یا به چشم آینده آن را توسعه می بخشد.نوری که جذب بافت می شود،تاثیر دیداری آن را کاهش می دهد تا انجا که می تواند ساختمان سه بعدی آنرا درهم ریزد.سطح تخت و براق ،نور را به خوبی باز می تابد،به خوبی در کانون دیداری ما قرار می گیرد و توجه ما را جلب می کند.سطح مات و نیمه زبر نور را جذب یا به جهات مختلف پخش می کند و از این روست که نسبت به سطوح بسیار زبر در معرضتابش نور مستقیم قرار گیرند،الگویی از سایه روشن های نامنظم را باز می تابند.بافت و الگو :از وابستگان بسیار نزدیک عناصر طراحی هستند.الگو ،طرح تزوینی یا آرایشی یک سطح است که ازتکرار یک عنصر تکرار و تکرار آن عنصر بوجود می اید.عنصر تکرار یک شکل فورم یا رنگ مجزا و تکرار شونده است .طبیعت تکراری یک الگو اغلب یه سطح تزئین شده کیفیت بافتی می بخشد.آنگاه که عناصری کهیک الگو را می افرینند،انقدر کوچک شوند که مشخصه فردی خود را از دست دهند و تبدیل به نوعی از سایه شوند،بیشتر به سمت بافت شدن می روند تا الگو. یک الگو می تواند ساختمانی یا پرداختی باشد .یک الگو ی ساختمانی منتج از طبیعت ذاتی یک ماده و روشی است که به ان روش ،آن ماده فراوری ،بافته یا سر هم شده است.یکالگوی پرداختی ،به یک سطح افزوده می شود و این آنگاه است که ان ماده از نظر ساختمانی تکمیل شده است.



    طراحی و معماری داخلی
    توضيح فارسي : علاوه بر تأمین نیازهای کاربران ساختمان آنچه در این مرحله مورد توجه قرار می گیرد میزان دقت و توانایی طراح در بیان فضا در ارتباط با کاربری آن است.محیط انتظارمطب پزشک علاوه بر شیک و مدرن بودن باید سادگی یک مطب را حفظ کند و در جهت اهداف پزشک معالج طراحی و دیزایین گردد.

    لابي ( فضاي انتظار )
    در دسترس ترين فضا هنگام ورود ، مناسب ترين محل براي قرارگيري لابي است. لزوم شکل گيري چنين فضايي به اين دليل است که شخص هنگام ورود به فضاي اداري بتواند با منشي يا بخش اطلاعات ارتباط داشته باشد و در صورت لزوم لحظاتي را منتظر بماند؛ در نتيجه در اين فضا به ميز منشي يا پذيرش و مبلماني براي نشستن اشخاص نياز است. اين مبلمان الزاماً نبايد شکل رسمي و معمول مبلمان اداري را داشته باشد و تعداد و شکل اين مبلمان به تعداد اشخاص مراجعه کننده بستگي دارد. در مورد انتخاب يا طراحي اين مبلمان بايد در نظر داشت که درجه راحتي ميبايست بين مبلمان رسمي اداري و مبلمان راحتي نشيمن باشد.


    معماری داخلی رستوران
    توضيح فارسي : طراحی اماکن فراغت ، همه روزه دستخوش تحولات و خلاقیت های جدید است.طی سالیان اخیر معماران از رهگذر استفاده از شیوه های خاص مواد و فرم های نوین ، و خلق فضاهای متمایز و چشم نواز در کافی شاپ ه اورستوران ها آزادانه تر به ابراز خلاقیت های نهفته خویش مبادرت نموده اند

    معماری داخلی ساختمان
    توضيح فارسي : شما ممکن است تاکنون با عبارت ( خانه هوشمند ) يا ( اتوماسيون ساختمان ) برخورد کرده باشيد.اتوماسيون ساختمان در واقع سامانه کنترلي است که براي مديريت تجهيزات گوناگون در يک محيط مسکوني يا تجاري جهت افزايش آسايش ، امنيت و همچنين کاهش مصرف انرژي الکتريکي به کار گرفته مي شود .
    بطور اختصار مي توان به امکانات : حفاظتي ، امنيتي ،موزيک ، روشنايي ، پريزهاي برق يا هر نوع مصرف کننده الکتريکي ديگر ،گرمايش و سرمايش ، پرده ها يا سايه بان هاي الکتريکي در يک خانه اشاره نمود .
    تجهيزات کنترل شونده توسط سامانه ( ساختمان هوشمند ) مي تواند شامل کل يا بخشي از موارد فوق باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است .
    کليه سيستم هاي اتوماسيون ساختمان مبتني بر چند بخش اصلي مي باشد :
    1. حسگرها بعنوان ابزارهاي تشخيص يا اندازه گيري
    2. عملکردها براي اجراي فرامين برنامه ريزي شده
    3. ماژول هاي کنترل ( واحد هاي کنترل ) بعنوان رابط بين کاربر ( انسان ) و سيستم

    معماری داخلی اداری
    توضيح فارسي : تناسب سبک مبلمان امري بديهي است که در قسمت مبلمان منزل به طور کامل به آن اشاره شده است. اما نکتۀ قابل توجه اين است که تضاد سبکي در فضا هاي مجزا مانعي ندارد بلکه اين تضاد خود به تفکيک فضا ها کمک بسزايي مي کند. براي مثال اتاق مديريت با طراحي و مبلمان کاملاً کلاسيک در کنار فضاهاي ديگر که مدرن طراحي شده اند مانعي ندارد، بلکه اين فضا را از بخش هاي ديگر مجزا مي سازد.

    نکتۀ که بايد به آن اشاره کنيم که در طراحي و تجهيز فضاي اداري معمولاً از سبک مدرن استفاده مي شود و اتاق مديريت نيز کلاسيک طراحي مي شود.


    نور اتاق خواب

    نور اتاق خواب از اصلی ترین اجزای آن است و رکن اساسی به حساب می آید. .یک نور بسیار ملایم برای شب ها ،باعث می شود تا شما به راحتی خوابتان ببرد و یک خواب راحت و آسوده داشته باشید همچنین یک نور قوی باعث می شود شما صبح ها دچار مشکل بالا نشوید و برای پوشیدن لباس لازم نباشد اتاق خوابتان را ترک کنید .مهمترین چراغ و نور در اتاق خواب شما چراغ هایی است که در کنار تخت خواب است.این چراغ ها بای زمانی کارایی دارند که یکی از شما می خواهید کتاب بخوانید و یا تلوزیون تماشا کنید و فرد دیگری می خواهد بخوابد.برای قرار دادن این چراغ ها شما می توانید از دیوار پشت تخت استفاده کنید و چراغ را روی دیوار نصب کنید .دقیقا مشابه چراغ هایی که در هتل ها و بالای تخت از آن ها استفاده می شود.برای این ار از یک دیوار کاذب هم می شود استفاده کرد.چراغ ها را می توانید با استفاده از این دیوار پشت آن نصب کرد.اگر استفاده از هیچکدام از این ها را قبول ندارید و توانایی اجرای آن را ندارید می توانید از ساده ترین راه چراغ های خواب روی میز کنار تخت یا همان چراغ خواب رومیز استفاده کنید. اگر از چراغ های پشت تخت استفاده می کنید این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که ارتفاع چراغ ها پشت سرتان نباید زیاد باشد.اگر از تخت خواب دو نفره استفاده می کنید حتما آن ها را جدا کنید و کلید را هم به صورت جدا قرار دهید. اگر هم به سراغ چراغ های خواب های رومیزی رفته اید دقت کنید که ارتفاع آن ها طوری تنظیم شود که نور مستقیم به صورت شما نخورد. اما راه حل های دیگری هم هست که شما می توانید در نور و تنظیم آن در اتاق خوابتان استفاده کنید. از کلید های دیمر یا همان تنظیم کنند های نور در اتاق خوابتان استفاده کنید.از کلید ها حتی برای چراغ اصلی اتاق خواب هم می توانید استفاده کنید.بدبن ترتیب شما می توانید نور را به دلخواه تنظیم کنید. اگر نور خورشید که از پنجره اتاق داخل می شود مستقیم به صورت شما می خورد و باعث اذیت شما می شود ،راه کار این ات که از پرده های حصیری یا کرکره ای استفاده کنید تا از مشکل نجات پیدا کنید. کلید چراغ ها را در کنار در ورودی اتاق قرار دهید تا به هنگام وارد شدن و همین طور خارج شدن از اتاق بتوانید چراغ ها را روشن و خاموش کنید.کلید چراغ ها را علاوه بر کنار در،کنار تخت خواب هم بگذارید.بدین ترتیب دیگر نیازی به این ندارید که برای خاموش کردن چراغ ها از تخت خواب بیرون بیاید. اگر از صندلی در اتاق استفاده می کنید ،ارتفاع آن ها مشکل برای شما ایجاد می کند .سعی کنید از صندلی های کوتاه افقی استفاده کنید .در غیر اینصورت سایه آن ها روی صورت شما می افتد.در معماری داخلی از شمع در اتاقتان استفاده نکنید .البته تا زمانی که مطمئن نشده اید قبل از اینکه خوابتان ببرد آن را خاموش خواهید کرد.
    معماری داخلی-طراحی داخلی
    tanaz

  13. تشكرها 2


  14. #7
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آبان 1393
    نوشته : 14      تشکر : 18
    20 در 15 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tanaz22 آنلاین نیست.

    پیش فرض طراحی مدرن






    توضيح فارسي : خصوصي ترين بخش يک خانه بوده که حفظ حداکثر آرامش و راحتي در آن الزاميست. اصلي ترين عنصر يک اتاق خواب تخت آن است که با رعايت کردن استاندارد در طراحي آن مي توان يک بستر مناسب و آرامش بخش را براي افراد خانه قراهم ساخت .

    از نکات مهم اتاق خواب مي توان به موارد زير اشاره کرد:

    محل تخت خواب در يک اتاق خواب مي تواند اثر مهمي در احساس راحتي شخص داشته باشد ؛ علاوه بر دکوراسيون و مبلمان، يک فضاي راحت به جهت قرار گرفتن تخت خواب نيز بستگي دارد که اين سه حالت بايد در آن وجود داشته باشد:

    1. بهتر است که سر در جهت شمال قرار گيرد.

    2. مکان قرارگيري بايد با توجه به نور (ديد از پنجره به طرف ديگر داشته) .
    ترکیب رنگ ها :
    گاهی اوقات در مورد دو رنگ خاص این تصور وجود دارد که هرگز کنار هم نمیشینند و ترکیبشان محال است که ترکیبشان چیز زیبایی از اب دراید . گاهی درست عکس این تصور است.برای مثال رنگ هایی مثل ابی و نارنجی یا صورتی و ابی از جمله جفت هایی هستند که تصور ی شود هرگز کنار هم زیبا نیستند.اما در اصل این جفت ها ترکیبیبی نظیر و منحصر به فرد خلق میکنند
    سبز و نارنجی :
    ترکیب رنگی بسیار زیبایی که کمتر به ان فکر میشود سبز و نارنجی است. این دو رنگ در طبیعت نیز به وفور کنار هم دیده میشوند و بسیار زیبا هستند اگر به دنبال یک ترکیب رنگ تازه و متعادل و ارام بخش هستید سبز و نارنجی گزینه بسیار مناسبی برای شماست.
    ابی و نارنجی
    ابی و نارنجی دو رنگ مکمل هستند که در کنار هم ترکیبی متعادل و جذاب خلق می کنند.گرمای نارنجی و خنکی آبی به خوبی یکدیگر را تعدیل می کنند و احساسی خوب به وجود می آورند.دو مورد تناژ این دو رنگ باید بگویی اگر آبی ملایم تر باشد یا نارنجی به سمت قهوه ای متمایل شود باز هم این دو رنگ به خوبی در کنار هم مینشینند.آبی و قهوه ای نیز از دیگر ترکیب های بسیار شیک و محبوب است.
    بنفش و سبز
    شاید این ترکیب رنگی در ابتدا به نظرتان بیشتر شبیه یک جوک باشد.اما هارمونی و جذابیتی که این دو رنگ در کنار هم خلق میکنند بی نظیر و بسیار چشم نواز است در این طراحی مدرن ترکیب رنگی بسیار شیک و ارامشی وجود دارد که هر سلیقه ای را به خود جذب میکنداگر برای اتاق خواب خود به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و منحصر به فرد کمتر دیده شده هستید بنفش و سبز را امتحان کنید.
    یکی دیگر از حالت های کاملا متفاوت ترکیبی رنگی آبی فیروزه ای با نارنجی پرتغالی تند است.این ترکیب رنگی برای اناق خواب کودک بسیار مناسب است اگر مایلید از یک رنگ سوم نیز استفاده کنید بهترین گزینه رنگ طوسی است.
    معماری داخلی-طراحی داخلی
    tanaz

  15. تشكرها 2


  16. #8
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آبان 1393
    نوشته : 14      تشکر : 18
    20 در 15 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tanaz22 آنلاین نیست.

    پیش فرض







    امروزه یکی از مسائلی که ذهن طراحان بسیاری را به خود مشغول کرده ،مسئله کمبود فضاست.با رشد روزافزون و تصادی جمعیت جهان و همچنین درخواست بیشتر انسان ها برای استفاده از تکنولوژی و دستگاه های مدرن در جهت رفاه و آسایش هر چه بیشتر ،تولیدکنندگان به دنبال طرح هایی اند که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را به مردم ارائه دهند.از این رو طراحی مینیمالیستی در هر صنعتی جایگاه ویژه برای خود باز کرده است.با کمی تامل می توان دریافت بسیاری از لوازم و ادوات کاربردی نوین در حقیقت از همین سبک الگو گرفته اند و به همین دلیل نیز جایگای ویژه میان مصرف کنندگان پیداکرده اند.برای مثال موبایل های نسل جدید دیگر فقط تلفن نیستند ،بلکه وسیله ای هستند که از مجموع چندین وسیله دیگر شکل گرفته اند.شاید اگر امکانات تلفن ایفون را در قالب تکنولوژی بیست سال پیش بگذاریم ،به اندازه یک چمدان فضا اشغال می کند.این موضوع در سایر صنایع نیز به همین شکل است و تا انجا پیش رفته که طراحان پیشرو در صنعت شاختمان امکاناتی در فضا های کوچک خلق می کنند که سابقا در فضایی بسیار بزرگ هم امکان جمع اوری آن ها وجود نداشت .با مراجعه به سایت ها ،کتاب ها و مجلات جدید می توان خانه هایی را دید که با ابعاد بسیار کوچک تمام لوازم رفاهی نوین را در خود جای داده اند و از خانه های قدیمی بزرگ کارامد تر و مرفه ترند،حال انکه قیمت های بسیار پایین تری دارند و نگهداری شان نیز ارزان تر است.البته ین سبک طراحی بسیار مشکل است،زیرا طراح آن باید به اندازه کافی از تکنولوژی های روز آگاه باشد تا بتوانند ارتباطی معنا دار بین ان ها ایجاد کند.برای مثال اگر طراح درباره سیستم های خانه های هشمند اطلاعات لازم نداشته باشد،نمی توان آن ها را در طرح خود بگنجاند ،در نتیجه از ارائه طرح فضایی کوچک با امکانات کامل به کارفرمایان ناتوان می ماند.متاسفانه بسیاری از طراحان معماری و معماری داخلی و تاسیسات در کشور ما ،به دلیل نا اگاهی از تکنولوژی های نوین ساختمانی،کارفرمایان و سرمایه گذاری این صنعت را نیز ازاستفاده منع می کنند .بارها شاهد بوده ایم ک استفاده از تکنولوژی نوین می توانسته موجب کاهش بسیار چشم گیریدر هزینه های نگهداری ساختمان شود.اما طراحان و مجریان مربوط ،به دلیل بی حوصلگی و ترس از مواجهه با نادانسته ها ،کارفرمایان را به استفاده نکردن از آن مجاب کرده اند.این نااگاهی ها باعث شده در کشورمان خریداران خانه تصور کنند که هر قدر فضا کوچک تر باشد ،امکانات رفاهی نیز کمتر است که البته حق هم با انهاست زیرا طراحان هنوز نتوانسته اند در 70 متر مربع فضایی خلق کنند که امکاناتش از خانه ای 200 متر مربعی بیشتر یا حتی با ان برابر باشد.

    قاب پنجره

    اغلب پنجره هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ، واحد های پیش ساخته ای با قاب هایی از چوب و فلز هستند .قاب های چوبی معمولا از چوب نما سازی شده صاف و روشنی که در کوره خشک شده است،ساخته می شوند این نوع پنجره ها با محافظ ها دافع آب در کارخانه ساخته می شود .سطح خارجی این قاب ها را می توان به شکل منظم ،پرداخت نشده ،منقوش و اماده رنگ کردن کرد و یا برای کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری ،این پنجره ها را با وینیل و یا المینیوم اندود شده از اکلریک ،روکش کرد.قاب های فلزی محکم تر بوده و معمولا نازک تر از قاب های چوبی هستند قاب های المینیومی و فولادی از جمله متداول ترین هستند. گرچه پنجره هایی از جنس فولاد ضد زنگ و برنز نیز موجود میباشند ،قاب های الومینیومی پرداخت طبیعی دارند و یا برای حفاظت و رنگ بیشتر ،اندود و ابکاری می شوند.از انجا که الومینیوم رسانای خوب گرماست ،نم و رطوبت در هوای در هوای سرد در رویه داخلی لولای فلز متراکم می شود مگر انکه حرارت شکنی در داخل ان ساخته شود.در طراحی داخلی قاب های پنجره های فولادی به خاطر مقاومت در برابر فرسایش می بایستس گالوانیزه شده ،آستر دار شده و رنگ شوند.
    معماری داخلی-طراحی داخلی
    ویرایش توسط مدير محتوايي : 21-08-1393 در ساعت 18:32
    tanaz

  17. تشكرها 2


  18. #9
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آبان 1393
    نوشته : 14      تشکر : 18
    20 در 15 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tanaz22 آنلاین نیست.

    پیش فرض آپارتمان نشینی در معماری داخلی







    مارکو رومانلی در سل 2002 در روندساخت یک خانه ی 21 متر مربعی برای یک فیلم ساز در میلان ،تمرکز خود را کمتر بر تقاضای کارفرما و بیشتر بر الگوی اسکان معطوف کرد.و فضا را به عنوان زمینه ای برای درجه بندی الویت های کاربرد ( استراحت ،کار و فعالیت های داخل خانه ) در نظر گرت .طراح با قرار دادن یک حجم مکعبی در وسط خانه ،دو فضای مجزا در طرفین آن ایجاد کرد،یکی به سینمای خانگی اختصاص یافت و با مبلمان هری برتولیا و صندلی های پشت بلند پرنده شد و دیگری به یک دفترکارکوچک و مختصر تیدیل شد و میز های مطالعه سفارشی و سفید رنگ در آن گذاشتند.خود مکعب هم کاربرد مفیدی دارد: هم آشپزخانه است و هم سرویس حمام را در خود جای داده و یک تخت نیز در بالای آن قرار دارد.رومانلی با روح یگانه ی ایتالیا که در ذهن دارد.در توجیه طراحی فضای خدماتی ،فلسفه را دخیل می داند و از حجمی که در وسط قرار گرفته و به عنوان عامل تفکیک کننده محدوده سرگرمی (تماشای فیلم)و محدوده تفکر (استحمام و خواب) یاد می کند.اما مقدم بر همه این ها ،شاید اصیل ترین و ناب ترین جنبه ی طراحی معمار در عملکرد فرمالی باشد که توانسته در پاسخ به نیاز کاربران به ذخیره سازی و انبار کردن نشان بدهد.دیوارها ، کابینت ها و حتی سطح فوقانی میز های تحریر که لمینیت های سفید ،قهوه ای یا قرمزی از جنس چوب و پلاستیک دارند،حاوی فضای خوبی برای نگهداری وسایل هستند.فرمی که در بخش به طور ملایمی در خدمت کاربری بود نتیجه ای چشم نواز و سرگرم کننده پیدا کرد.یکی از پارادوکس های جامعه ی کاپیتالیست امروزی در خصوص روسیه است که علی رغم سابق ی کمینه خواهی که در دوران کمونییستی پیدا کرده بود.،اخیرا به یکی از پایگاه های تجمل گرایی مصرف کنندگان تبدیل شده ،سخت گیری ها و محدودیت های افراطی که در دوران کمونیستی اعمال می شد.به ولع کالاپرستی ومصرف گرایی افسارگسیخته را موجب شده و این واقعیت به وضوح در طراحی و ساخت ویلاهای پرزرق و برق جدید ،پیداست.با وجود ایین افراط و تفریط ناپسند الکسی کوزیر از استودیوی طراحی حسی قوی از تناسب و امکانات سازه ای ارائه می دهد.

    تخت خواب ها

    چون ما یک سوم عمرمان را در تخت خواب می گذرانیم انتخاب یک تخت خواب خوب و با کیفیت ضروری به نظر می رسد.از انجا که در ظاهر همه ی تخت ها یکسان به نظر می رسند.سخت است بدانیم دنبال چه نوع تخت خوابی باید باشیم.مثل مبلمان روکش دار ،تخت خواب ها نیز ارزش پنهانی دارند و هر قدر تشک و روکش گران قیمت تری داشته باشن بهتر است..اشکار و واضح است ،که تختخ باید یکنواخت و خوب ساخته شده باشد و جیر جیر کند.و تشک نیز باید هم راحت و هم مطمعئن باشد و با توجه به مشخصات شخص ،استحکام داشته باشد.اشخاص برای آزمایش تشک ،همیشه باید روی آن بخوابند.طول تختخواب همیشه در حدود 15 الی 25 سانتی متر بلندتر از قد شخص است .در تخت خواب های دو نفره طول تخت به قد شخص بلندتر بستگی دارد.سایز متناسب باشند و به گونه ای طراحی شوند که از درهای کوچک و پله های کم عرض و راهرها عبور کنند.اگر تخت خواب بزرگی ساخته شود که از در خانه و یا آپارتمان رد نشود.باید کاناپه ها دو قسمتی ساخته شوند و از تشک های مجزا که قابل اتصال به هم هستند استفاده شود. انواع تشک: چندین نوع تشک وجود داد که همه آن ها با هم تفاوت دارند.هر چند سه نوع اول از لحاظ ظاهر و پارچه تشکی مثل هم هستند.تشک ها نیز مانند اثاث و مبلمان باید دارای برچسب توضیح باشند که مواد به کار رفته و ساختمان آن ها را کاملا شرح داده باشد. تشک های فنر دار: این نوع تشک ها مثل صندلی یا کاناپه متناسب ،از 800 فنر تشکیل شده اند که با روکش کتانی ،پلی استری و یا از فوم پوشیده شده اند.معمولا شما تشکی با فنر داخلی و ضخامت 18 سانتی متری می خرید .این محبوب ترین نوع تشک است. تشک فومی : این تشک سبک از اورتان یا فوم لاتکس ساخته شده است.در معماری داخلی این نوع تشک دارای ضخامتی در حدود 10 الی 15 سانتی متر است.معمولا این نوع تشک ها با جعبه فنری عمیق تری فروخته می شوند. تشک های لایی : این نوع تشک ها برای تخت خواب هایی ساخته شده اند که آن قدر بزرگ نیستند که بتوانند تشک های فنر دار یا فومی را نگه دارند.این نوع تشک ها بسیار باریک تر و تشکیل یافته از فوم ،پلی استر و کتان می باشند.
    معماری داخلی-طراحی داخلی
    tanaz

  19. تشكرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •