جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,761 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    goll جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس








    جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس




    بیت المقدس بین سالهای 16 تا 17 هجری قمری مطابق با 638 میلادی به تصرف مسلمین درآمد[1]؛ در حدود دو سال پس از آن معاویه بن ابی‌سفیان به فرماندهی سپاه اسلام در منطقه شام منصوب شد و در سال40 هجری قمری در بیت‌المقدس به عنوان خلیفه از مسلمین بیعت گرفت.[2]




    در عصر معاویه گرمی بازار جعل حدیث به اوج خود رسید. از سیل احادیثی که برای خوشایند معاویه و در جهت تحکیم پایه های حکومت او جعل شد، می توان به احادیث فضیلت شام اشاره کرد که حجم انبوهی از روایات جعلی را به خود اختصاص داده است. این احادیث که غالباً ساخته و پرداخته کعب الاحبار _ یهودی تازه مسلمان _ بود، به قدری زیاد است که تنها ابن عساگر در کتاب خود تاریخ مدینه دمشق در 150 صفحه روایاتی را که در مدح شام و بیت المقدس وارد شده گردآوری کرده است.



    یهود و بنی امیه هر دو از جعل این احادیث سود می بردند.



    بنی امیه از پیش از اسلام خانه کعبه را دشمن می داشتند و این به دلیل سیادت و نفوذ معنوی بنی هاشم بر خانه خدا بود که نمونه بارز آن در حمله به خانه کعبه در زمان حجاج بن یوسف ثقفی نمود پیدا کرد و دیگر اینکه با بزرگنمایی شام قصد مشروعیت بخشیدن به حکومت معاویه را داشتند.



    برای نمونه در «سنن دارمی» آمده که فردی به نام«ذکوان» از کعب الاحبار روایت می کند که وی می گفت: «در سطر اول تورات نوشته شده: محمد (ص) فرستاده خدا وبرگزیده اوست......زادگاهش در مکه، محل هجرتش طیبه (مدینه) و پادشاهی او در شام خواهد بود.»




    جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس


  2.  

  3. #2
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,761 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض













    یهود نیز که تغییر قبله برایشان ناگوار بود با جعل احادیثی بیت المقدس را برتر از مکه جلوه می دادند و در ضمن این فکر را که اسلام بالاخره روزی مغلوب و مقهور یهود خواهد شد را تبلیغ می کردند. به عنوان مثال از کعب روایت شده:
    «قیامت بر پا نخواهد شد مگر اینکه بیت الحرام را به نزد بیت‌المقدس ببرند، آنگاه هر دو مکان مقدس پس از آرام گرفتن به طرف بهشت روانه شده، هر کدام از آن دو پیروان خود را وارد بهشت کنند و حساب بندگان و عرضه اعمال در بیت‌المقدس صورت خواهد گرفت.»



    یا در روایت دیگری از او نقل شده: «خانه کعبه هر روز صبحگاه در برابر بیت‌المقدس سجده می‌کند.»[3]
    از ائمه نیز روایاتی در عکس العمل به این جعلیات روایت شده است.



    از زراره _ یکی از شیعیان امام باقر(ع)_ نقل شده است بدین مضمون که:

    «نزد امام باقر(ع) که روبروی کعبه نشسته بود، نشسته بودم. فرمود: می‌دانستی که نگریستن به خانة خدا عبادت است؟ در این لحظه مردی از قبیلة «بُجَلیة» به نام عاصم بن عمر وارد شد و به امام گفت:
    کعب الاحبار می‌گوید:
    کعبه هر روز صبح در برابر بیت‌المقدس سجده می‌آورد.
    امام فرمود:
    نظر تو در مورد سخن کعب الاحبار چیست؟ گفت:
    راست گفته است. امام فرمود:
    تو و کعب الاحبار هر دو دروغ می‌گویید و امام خشمگین شد؛ به گونه‌ای که راوی می‌گوید هرگز امام را به‌ خاطر سخن کسی این قدر خشمگین ندیده‌بودم. امام فرمود: خداوند خانه‌ای به بلندمرتبگی این خانه (و به کعبه اشاره کرد.) نیافریده و هیچ جایی را به سان آن گرامی‌ نداشته‌است.»
    [4]






    جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس


  4. #3
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,761 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض

















    و همچنین در تفسیر عیاشی روایت کرده که بعضی از مردم از حضرت صادق علیه السلام سؤال از مسجدی کردند که آنها را مزید فضلی باشد. حضرت فرمود:
    « آن مسجدالحرام و مسجد رسول(ص) است.» بعد از این آن شخص گوید که: گفتم مردم می گویند که مراد ازمسجدالاقصی بیت المقدس است. حضرت فرمود که «مسجد الکوفه افضل منه»[5]




    البته باید توجه داشت که با توجه به مواردی که در اول مقاله ذکر شد اهمیت بیت المقدس و مسجدالاقصی در اسلام غیر قابل انکار است.




    ما در منابع به احادیثی بر می خوریم که در کنار فضیلت مسجدالحرام و مسجد حضرت رسول(ص) به فضیلت مسجدالاقصی نیز اشاره می کنند. به عنوان مثال:

    ابن شهاب زهری ، محدث معروف، از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده است که فرمود :
    «جز به سوی سه مسجد ، یعنی مسجد‌الحرام و همین مسجد من (مسجد النبی) و مسجد بیت‌المقدس ، آهنگ سفر نکنید»
    («لاتُشَدُّ الرِّحالُ اِلّا اِلی ثَلاثَ?ِ مَساجِدَ ، مَسْجِدالحَرام ، مَسْجِدی هذا و مَسْجِدُ بیت‌المقدس »)[6]

    البته گاهی در احادیث مسجد کوفه نیز به مساجد صاحب فضیلت اضافه می‌شود. به عنوان مثال :

    «عَنِ الِّرضا عَنْ آبائِهِ(ع) قالَ : قالَ امیرُالْمُؤْمِنینَ(ع) : اَرْبَعَةٌ مِنْ قُصُورِ الْجَنَّةِ فِی الدُّنْیا : اَلْمَسْجِدُالْحَرامُ وَ مَسْجِدُ الرَّسُولِ(ص) وَ مَسْجِدُ بیت‌المقدس وَ مَسْجِدُ الْکُوفَةِ.»
    (ترجمة حدیث :
    «علی(ع) فرمود : چهار مکان در دنیا از قصرهای بهشت هستند : مسجدالحرام ، مسجد الرسول(ص) ، مسجد بیت‌المقدس و مسجد کوفه»)[7]





    از مطالب بالا تنها می توان نتیجه گرفت که بیت المقدس و مسجدالاقصی در مقابل مکه و مسجدالحرام (و حتی شاید در مقابل مسجد النبی و مسجد کوفه) از اهمیت کمتری برخوردارند و البته باید توجه داشت که مسجدالاقصی یکی از چهار مسجد با فضیلت شمرده شده است.






    جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس


  5. #4
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,761 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض









    قدس قبله اول مسلمین

    یک مورد آیات 142 تا 151 سوره بقره است که به تغییر قبله مسلمین به سمت مسجد‌الحرام اشاره دارد. با اینکه در این آیات هیچ اشاره ایی به اینکه قبله اول کجا بوده است، نمی شود، ولی با مراجعه به تفاسیر در می یابیم در مورد اینکه این محل بیت المقدس بوده است، هیچ اختلافی نیست.







    منبع :
    نشریه 15 خرداد ،وبلاگ شمیم قدس

    نویسنده امیر حسین توئمی منصوری










    جعلیات بنی امیه در مورد بیت المقدس


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •