نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید    فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محبوب کن - فیس نما
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    شهریور 1388
    شماره عضویت
    55
    نوشته
    7,147
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    تشکر
    1,515
    مورد تشکر
    3,993 در 2,075
    دریافت
    6
    آپلود
    8

    پیش فرض فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

    فضایل

    بخارى در صحیح به سند خویش از رسول خدا (ص) روایت كرده است كه فرمود:«فاطمه پاره تن من است هر كه او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.»

    نسایى در خصایص به سند خود از مسور بن مخرمه روایت كرده است كه گفت:«پیامبر (ص) فرمود:فاطمه پاره تن من است، هر كه او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.»


    مسلم نیز در صحیح خود حدیثى از پیامبر نقل كرده است كه فرمود:«همانا فاطمه پاره تن من است، هر آن چه او را بیازارد مرا آزار مى‏دهد.»

    و در روایت مسلم است كه:«همانا دخترم پاره تن من است،آن چه وى را ناپسند آید براى من نیز ناپسند است، و آن چه او را مى‏آزارد مرا نیز آزار دهد.»

    در اصابه به نقل از صحیحین از مسور بن مخرمه نقل شده است كه گفت:

    «از رسول خدا (ص) شنیدم كه بر منبر مى‏فرمود: فاطمه پاره تن من است، آن چه او را بیازارد مرا آزار دهد و آن چه او را ناپسند آید مرا نیز ناپسند آید.»

    ابو نعیم در حلیة الاولیا به سند خود از مسور بن مخرمه نقل كرده است كه گفت:«شنیدم رسول خدا (ص) مى‏فرمود:همانا فاطمه، دخترم، پاره تن من است، هر آن چه او را ناپسند آید مرا نیز پسندیده نباشد و هر آن چه او را بیازارد مرا آزارده است.»

    ابو نعیم گوید:این روایت را عمرو بن دینار از ابن ابى ملیكه از مسور و نیز ایوب سختیانى آن را از ابن ابى ملیكه از عبد الله بن زبیر روایت كرده‏اند.

    ترمذى نیز در صحیح از قول پیامبر (ص) روایت كرده است كه فرمود:«فاطمه پاره تن من است آن چه او را پسند نیاید مرا نیز ناپسند باشد و آن چه او را بیازارد مرا آزارده است.»

    آنگاه وى گوید:«این حدیث‏حسن و صحیح است.»

    و نیز در همان جا آمده است:«فاطمه پاره تن من است آن چه او را مى‏آزارد مرا آزار دهد و آن چه او را به سختى افكند مرا به دشوارى افكنده است.»

    ترمذى این حدیث را نیز حسن و صحیح دانسته است.

    در شفا آمده است:«فاطمه پاره تن من است آن چه او را به خشم آرد مرا نیز به خشم آورد.»

    حاكم در مستدرك به سند خود از مسور بن مخرمه نقل كرده است كه گفت:«رسول خدا (ص) فرمود:فاطمه شعبه‏اى از من است هر آن چه او را گشاده و مسرور مى‏دارد مرا شاد كند و هر آن چه او را افسرده سازد مرا غمین ساخته است.»

    وى گوید:«این حدیث صحیح است.»

    همچنین در همان جا به سند خود از مسور بن مخرمه نقل كرده است كه گفت:«حسن بن حسن براى خواستگارى دخترش به او پیغام فرستاد، پس او گفت: هیچ نسب و سببى در نزد من محبوب‏تر از نسب و سبب و خویشاوندى با شما نیست اما رسول خدا (ص) فرمود: فاطمه پاره تن یا پاره‏گوشت من است آن چه او را فسرده كند مرا فسرده سازد و آن چه او را شاد كند مرا مسرور كرده است و پیوندهاى خویشى در روز قیامت‏بریده گردد پیوند و خویشى من و دختر او پیش توست.اگر من او را به همسرى تو دهم این پیمان را مى‏گیرم و (در روز قیامت) پوزش خواهانه به سویش رهسپار مى‏شوم.»

    حاكم گوید:«این حدیث صحیح است.»

    ابو الفرج اصفهانى در اغانى نوشته است:«عبد الله بن حسن مثنى بن حسن السبط بر عمر بن عبد العزیز وارد شد، در آن هنگام عبد الله جوانى باوقار و نمكین بود.عمر جاى او را در صدر مجلس قرار داد و احترامش گذاشت و خواسته‏هاى او را روا كرد.یكى از عمر بن عبد العزیز علت این رفتار را جویا شد و وى پاسخ داد:افراد موثق برایم حدیثى نقل كرده‏اند كه گویى خود آن را از دهان رسول خدا (ص) شنیده‏ام.آن حضرت فرمود:همانا فاطمه پاره تن من است هر آن چه او را شاد دارد مرا خوشحال مى‏كند و هر آنچه او را به خشم آورد مرا ناراحت كرده است.بنابراین عبد الله نیز پاره‏اى از پاره تن رسول خداست.»

    شدت علاقه پیامبر (ص) به فاطمه (س)

    حاكم در مستدرك به سند خود از ابو ثعلبه خشنى نقل كرده است كه گفت:«عادت رسول خدا (ص) بر این بود كه چون از جنگ یا سفرى بازمى‏گشت‏به مسجد مى‏رفت و دو ركعت نماز مى‏گزارد، آنگاه به فاطمه درود مى‏فرستاد و سپس پیش همسرانش مى‏رفت.»

    همچنین وى به سند خود از ابن عمران نقل كرده است كه گفت:«پیامبر (ص) چون قصد مسافرت داشت، آخرین كسى را كه وداع مى‏گفت فاطمه بود و چون از سفرى بازمى‏گشت نخستین كسى را كه مى‏دید فاطمه بود.»

    ابن شهر آشوب در مناقب با چند سند از عایشه نقل كرده است كه گفت:«على (ع) از پیامبر-كه میان او و فاطمه كه در بستر خوابیده بودند،نشسته بود-پرسید:كدام یك از ما پیش تو محبوب‏تریم من یا او (فاطمه) ؟پیامبر فرمود:او نزد من محبوب‏تر است و تو عزیزترى.»

    در پاسخ به این پرسش،نمى‏توان جوابى بهتر از این یافت.فاطمه را از روى مهربانى و شفقت محبوب مى‏داند و على را به خاطر بزرگى در فضل و جایگاهش عزیز مى‏شمارد.

    منبع:

    كتاب: سیره معصومان جلد 2،ص 12 ، 13 و 19

    نویسنده: سید محسن امین

    ترجمه: على حجتى كرمانى

  2. تشكرها 3

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (31-06-1388), سجاد (29-03-1390), شكوفه ياس (18-12-1388)

  3. # ADS

    آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست تبلیغات متنی انجمن

     

  4. Top | #2

    عنوان کاربر
    کارشناس پاسخگوی سایت
    تاریخ عضویت
    امرداد 1397
    شماره عضویت
    1100
    نوشته
    727
    تشکر
    1,690
    مورد تشکر
    4,149 در 728
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض قداست حضرت زهرا (س) و یک سوال !

    یکی از مسائلی که نمیشه در آن شک کرد ، قداست خاصی است که حضرت زهرا (س) دارند !

    قداستی که باعث میشه ، هیچ مومنی ، به خودش و به دیگر اراذل و اوباش ، اجازه بی احترامی ، به حضرت زهرا (س) رو نده !

    چون این اذیت و آزار ، حتی بنابر اون چیزی که ، در کتب اهل عامه اومده ، نتیجش عذاب خوار کننده الهیست !

    چنانکه در کتاب صحیح بخاری (که بزرگان اهل عامه شدیدا اعتقاد دارند که بعد از قرآن ، صحیح ترین کتاب همین صحیح بخاری است) آوردند :

    قال رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم: «فاطمة بَضْعَة منّى فمن أغضبها أغضبني .
    (صحيح البخارى 4/210)
    رسول خدا (ص) فرمودند : فاطمه (س) پاره تن من است ، پس هرکه او را ناراحت کند ، من را اذیت نموده !

    وخداوند متعال هم در سوره احزاب سزای افرادی که رسول خدا را مورد اذیت و آزار قرار دهند را بیان نموده :

    إِنَّ الَّذِينَ يؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا(الأحزاب/57)
    آنها که خدا و پيامبرش را آزار مي‌دهند، خداوند آنها را در دنیا و آخرت ، لعن ، و براي آنها عذاب خوارکننده‌اي آماده نموده است.

    پس هر انسان مومنی (که بیشک از عقلا نیز هست) می فهمه ، که جایگاه فردیکه ، مورد غضب حضرت زهرا(س) واقع بشه کجاست .


    خوب حالا یه بررسی کوچک تا دیدگاه حضر زهرا(س) نسبت به ابابکر معلوم شود !

    خود اهل عامه در معتبرترین کتابشان آوردند :

    فغضبت فاطمة بنت رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم فهجرت ابا بكر فلم تزل مهاجرته حتى توفيت. (صحيح البخارى: 4/42)
    حضرت زهرا (س) از ابابکر غضبناک و ناراحت بود و این ناراحتی به حدی بود که تا آخرین لحظه عمرشان از او نگذشت و در همان حال هم ، روحشان عروج نمود!

    و در پایان یک سوال !

    براساس آنچه آمد ، جایگاه ابابکر (خلیفه اول اهل عامه) کجاست ؟!

  5. تشكرها 3


  6. Top | #3

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    شماره عضویت
    1181
    نوشته
    12,137
    تشکر
    19,988
    مورد تشکر
    15,906 در 7,078
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    shamee







    در كششف الغمه از كتاب «معالم العتره‏» حافظ عبدالعزیز جنابذى دانشمند بزرگ عامه نقل می كند كه عایشه گفت: هیچ كس را در گفتار شبیه‏تر از فاطمه به پیغمبر ندیدم. هرگاه وارد میشد بر پیغامبر(صلى الله علیه و آله) حضرت به احترام وى بر میخاست و دست او را می‏گرفت و می‏بوسید، و در جاى خود می‏نشانید.


    و هم عایشه میگوید: هر وقت پیغمبر به شوق بهشت می‏افتاد فاطمه را میبوسید و میبوئید و میفرمود: بوى بهشت را از فاطمه استشمام میكنم. و میافزود: فاطمه سرآمد زنان بهشت است. فاطمه انسانى آسمانى است.! (5)


    ___________________________________


    5- ( نگاه كنید به اعلام الوراى طبرسى - باب ششم، و كشف الغمه اربلى، باب فضائل فاطمه زهرا علیها السلام، و فضائل الخمسه، من الصحاح السته.)
    امضاء
    إِلَهِي أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ

  7. تشكر

    سجاد (29-03-1390)

  8. Top | #4

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    شماره عضویت
    1181
    نوشته
    12,137
    تشکر
    19,988
    مورد تشکر
    15,906 در 7,078
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    shamee









    در روایتی از اهل سنت و شیعه - که هر دو بر آن تأکید دارند - می‏خوانیم:
    پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در شب معراج از بهشت عبور می‏کرد، جبرئیل از میوه درخت طوبی به آن حضرت داد، و هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به زمین بازگشت نطفه فاطمه زهرا (سلام اللّه علیها) از آن میوه بهشتی منعقد شد.


    لذا در حدیث می‏خوانیم که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فاطمه (سلام اللّه علیها) را بسیار می‏بوسید، روزی همسرش عایشه بر این کار خرده گرفت، که چرا اینهمه دخترت را می‏بوسی؟!
    پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در جواب فرمود:


    «من هر زمان فاطمه را می‏بوسم، بوی بهشت برین را از او استشمام می‏کنم».
    امضاء
    إِلَهِي أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ

  9. تشكر

    سجاد (29-03-1390)

  10. Top | #5

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    شماره عضویت
    1181
    نوشته
    12,137
    تشکر
    19,988
    مورد تشکر
    15,906 در 7,078
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    shamee









    در فضیلت ایشان همین بس که در نام معروفش «فاطمه» بزرگترین بشارت برای پیروان مکتبش نهفته است، چرا که «فاطمه» از ماده «فطم» به معنی جدا شدن، یا باز گرفتن از شیر است، و طبق حدیثی که از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)‏ روایت شده به امیر مؤمنان علی(علیه السلام) ‏ فرمود:
    «می دانی چرا دخترم، فاطمه نامیده شد؟


    حضرت عرض کرند:
    بفرمائید.


    پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموند:


    برای آنکه او و شیعیان و پیروان مکتبش از آتش دوزخ باز گرفته شده ‏اند»!
    امضاء
    إِلَهِي أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ

  11. تشكر

    سجاد (29-03-1390)

  12. Top | #6

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    شماره عضویت
    1181
    نوشته
    12,137
    تشکر
    19,988
    مورد تشکر
    15,906 در 7,078
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    shamee








    از میان نامهای او نام «زهراء» نیز درخشندگی و فروغ خاصی دارد، از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند:
    چرا فاطمه را «زهراء» می‏نامند؟


    حضرت فرمودند:
    «زیرا زهراء به معنی درخشنده است و فاطمه چنان بود که چون در محراب عبادت می‏ ایستاد و نور او برای اهل آسمانها پرتو افکن می‏شد، همانگونه که نور ستارگان برای اهل زمین [پرتو افکن است‏]. لذا زهراء نام نهاده شد».

    امضاء
    إِلَهِي أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ

  13. تشكر

    سجاد (29-03-1390)

  14. Top | #7

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    شماره عضویت
    1181
    نوشته
    12,137
    تشکر
    19,988
    مورد تشکر
    15,906 در 7,078
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    roz1 هنگام ولادت حضرت







    حضرت خدیجه سلام الله علیها به هنگام وضع حمل به سراغ زنان قریش فرستاد و از آن‏ها خواست که در این ساعات حساس و پردرد و رنج به یاری او بیایند و تنهایش نگذارند، اما او با این پاسخ سرد و درد آلود روبرو شد که:
    «تو سخن ما را گوش نکردی، با یتیم ابوطالب که مالی نداشت ازدواج نمودی، ما نیز به کمک تو نخواهیم شتافت»!

    خدیجه با ایمان، از این پیام زشت و بی معنی سخت غمگین شد، اما در اعماق دلش نور امیدی درخشید که خدایش او را در اینحال تنها نخواهد گذاشت.

    لحظات سخت و بحرانی وضع حمل آغاز شد، او در محیط خانه تنها بود، و زنی که او را کمک کند وجود نداشت، قلب او فشرده‏تر می‏شد، و امواج خروشان بی مهریهای مردم روح پاکش را آزار می‏داد.

    ناگهان برقی در افق روحش درخشید، چشم بگشود و چهار زن را نزد خود دید، سخت نگران شد. یکی از آن چهار زن صدا زد:
    نترس و غمگین مباش. پرودرگار مهربانت ما را به یاری تو فرستاده است ما خواهران توایم.

    من ساره‏ ام!
    و این یک آسیه همسر فرعون است که از دوستان تو در بهشت خواهد بود.
    آن دیگر مریم دختر عمران.
    و این چهارمی را که می ‏بینی دختر موسی بن عمران، کلثوم است!

    ما آمده‏ایم که در این ساعت یار و یاور تو باشیم.
    و نزد او ماندند تا فاطمه بانوی اسلام دیده به جهان گشود.

    آری به مصداق‏
    «ان الذین قالوا ربنا اللّه ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الاتخافوا و لاتحزنوا».
    «کسانی که بگویند پروردگار ما اللّه است، فرشتگان بر آن‏ها نازل می‏شوند و می‏گویند نترسید و اندوهی به خود راه ندهید»

    در اینجا نیز علاوه بر فرشتگان، ارواح زنان با شخصیت جهان به یاری خدیجه با ایمان و پر استقامت شتافتند.



    امضاء
    إِلَهِي أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ

  15. تشكر

    سجاد (29-03-1390)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی