··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪·· سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··
صفحه 5 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 88
  1. #41
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    حيات توأم با عزّت، نتيجه‌ي تقوا و صبر

    در داستان جناب يوسف (علیه السلام) هم لغزشگاه‌هاي خيلي سنگين نشان داده شده و هم قوّت ايماني كه براي تخلّص از آن لغزشگاه‌ها ارائه شده، بسيار جالب است و وقتي انسان آن را مطالعه مي‌كند، قدرت ايمان و تقوا و عفّت براي او ملموس گشته و روحش تكان مي‌خورد و يك حال تحوّلي در او به وجود مي‌‌آيد و خودش را به منبع كمال و ذات اقدس حق نزديك مي‌بيند. چون نمونه‌ها هر چه بهتر و روشن‌تر نشان داده شود، انسان تنبّه بيشتري پيدا مي‌كند.از اين جهت«اَحسَنُ القَصَص»است.

    در اين قصّه يك نتيجه‌گيري بسيار آموزنده هم شده است، آنجا كه برادران يوسف در سفر سوّم به مصر آمدند و زمينه براي شناسايي آماده شد،حضرت يوسف‌ (علیه السلام)‌نتيجه‌ي سير پر ماجراي خود را براي آن‌ها بيان كرد و گفت:

    "...إنَّهُ مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَإنَّ اللهَ لا يُضِيعُ أجْرَ الْمُحْسِنِينَ".[39]
    ...به يقين هر كه تقوا پيشه كند و صابر باشد، خداوند اجر نيكوكاران را ضايع نمي‌كند.

    خواست بفرمايد،تمام اين جريانات كه پيش آمد و اكنون مي‌بينيد از ميان همه‌ي آن عواملي كه براي نابودي من فراهم شده بود، هم تخلّص يافتم و هم زنده ماندم و هم به عزّت رسيدم،

    اين نتيجه‌ي دو چيز بوده است:
    يكي تقوا و ديگري صبر.

    هر كسي تقوا پيشه كند و در تحمّل شدائد،صابر باشد،نتيجه‌اش در نظام خلقت، همان حيات توأم با عزّت است.
    اين نظام آفرينش نمي‌گذارد انسان‌هاي نيكوكار ، اجرشان ضايع شود.


    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  2. #42
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    پيروزي دو سرا در سايه‌ي صبر و تقوا

    آياتي كه دستور صبر به پيامبراكرم (صلی الله علیه و آله و سلم)مي‌دهد به ما هم كه پيروان آن حضرت مي‌باشيم درس صبر مي‌دهد كه:
    صبر و تقويََ پيشه كنيد، تا در هر دو سرا پيروز گرديد.فرموده‌اند:

    (الصَّبْرُ مِنَ الْإيمَانِ بِمَنْزِلَةِ الرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ).[40]
    صبر براي ايمان، به منزله‌ي سر براي بدن است.

    همچنان كه تن بي‌سر مرده است؛ايمان بي صبر هم مرده است:

    (لا إيمَانَ لِمَنْ لا صَبْرَ لَهُ).[41]
    ايمان ندارد آن كس كه صبر ندارد.

    به اين روايت از امام صادق (علیه السلام)توجّه فرماييد:

    (ماضِيكَ مَضَي وَ ما سَيَأتيكَ فَاَيْن قُمْ فَاغْتَنِمِ الْفُرْصَةَ بَيْنَ الْعَدَمَيْنِ).
    گذشته‌ات نيست و آينده‌ات هم كه نيست؛پس اين فرصت حاضر بين دو نيستي را غنيمت بشمار و برخيز و به كار خود پرداز.

    امام اميرالمؤمنين (علیه السلام)مي‌فرمايد:
    (اَلْصَّبْرُ صَبْرَانِ صَبْرٌ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ حَسَنٌ جَمِيلٌ وَ أحْسَنُ مِنْ ذَلِكَ الصَّبْرُ عِنْدَ مَا حَرَّمَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْكَ).[42]
    صبر دو گونه است: صبر در مصيبت كه نيكو و پسنديده است و نيكوتر از آن صبر و خودداري از كاري است كه خدا بر تو حرام كرده است.

    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  3. #43
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    نماز و صبر، دو وظيفه‌ي مهمّ ديني


    مي‌بينيم كه نماز و صبر در كنار هم قرار گرفته‌اند و فرموده است:

    "يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرِينَ".[43]
    اي كساني كه ايمان آورده‌ايد از صبر و نماز كمك بگيريد كه[همانا دست عنايت خداوند] بر صابران است.

    نماز، پرواز و معراج و حركت به سوي خداست.صبر هم دست و پنجه نرم كردن با دشواري‌ها و دندان روي جگر نهادن به هنگام هجوم مصيبت‌ها و پيش آمدن صحنه‌هاي فريبنده و لذّت‌بخش معصيت‌هاست، تا موانع از سر راه نماز و معراج و پرواز به سوي خدا برطرف گردد و آدمي به مقام قرب خدا كه هدف اصلي از خلقت اوست، نائل شود.

    اين آيه،‌ دو وظيفه‌ي مهمّ ديني را مورد توجّه قرار داده.يكي مربوط به عبادت كه «نماز»است و ديگري مربوط به اخلاق كه«صبر»است.

    مي‌فرمايد:

    "وَ أقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ".[44]
    نماز را در دو طرف روز و در قسمتي از اوايل شب كه نزديك به روز است به پا دار.

    «زُلَف»جمع «زُلفَه»به معناي نزديك بودناست.حال،آيا اين آيه ناظر به اوقات همه‌ي نمازهاي پنجگانه‌ي شبانه‌روز است و يا ناظر به بعضي از آنهاست، مفسّران احتمالاتي داده‌اند. در آيات قرآن گاهي روي جهات و مناسباتي،يك نماز مورد توجّه قرار گرفته است مثل:

    "حافِظُوا عَلَي الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطي...‌".[45]
    در اقامه‌ي همه‌ي نمازها،مخصوصاً نماز وُسْطَي[نماز ظهر]كوشا باشيد...!


    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  4. #44
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    گاهي اشاره به اوقات همه‌ي نمازهاي پنجگانه شده است مثل:


    "أقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إلي غَسَقِ اللَّيْلِ وَ قُرْآنَ الْفَجْرِ...‌".[46]

    نماز را به پا دار! از وقت زوال خورشيد تا وقت تاريكي نهايي شب[كه شامل اوقات نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا مي‌شود]و قرآن فجر[كه نماز صبح است]...

    در آيه‌ي مورد بحث نيز احتمال اين است كه مقصود از طرف اوّل روز وقت نماز صبح و منظور از طرف آخر آن وقت نماز عصر و«زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ»اشاره به وقت نماز مغرب و عشا دارد.

    در روايتي از امام صادق (علیه السلام)نقل شده:



    (أقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ وَ طَرَفَاهُ الْمَغْرِبُ وَ الْغَدَاةُ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ وَ هِيَ صَلاةُ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ).[47]

    دو طرف روز،مغرب و صبح است و(زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ)نماز عشاي آخر است.

    به هر حال، آنچه مهمّ است؛اقامه و به پا داشتن اصل نماز است و دانستن اين حقيقت كه:


    "إنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ"؛[48]
    به يقين،حسنات،سيئات را از بين مي‌برند.



    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  5. #45
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    صبر و توكّل، كليد پيروزي مؤمنان

    با مروري بر آيات اوّليّه‌ي سوره‌ي مباركه‌ي انفال، اين نتيجه به دست مي‌آيد در غزوه‌ي بدر، كه اوّلين جنگ و درگيري ميان مسلمين و مشركين بود، خداوند حكيم مقرّر فرمود كه مسلمين علي‌رغم داشتن امكانات بسيار كمتر، فاتح شوند.وقتي چنين معجزه و امر خارق‌العاده‌اي‌ پيش آمد، ممكن بود در مسلمان‌ها حالت غرور پيدا شود و چنين بپندارند كه كارها هميشه به طور خارق‌العاده انجام مي‌گيرد و ديگر نيازي به جهاد نيست و خدا به هر حال دين خود را حفظ مي‌كند.

    چنين نگرشي ممكن بود موجب سستي اراده‌ي مسلمين شود. از اينرو، خداوند حكيم با تأكيد دعوت به قتال مي‌كند و وظيفه‌ي مسلمان‌ها را سنگين نشان مي‌دهد. بعد هم تحذير مي‌كند كه مبادا از ميدان جنگ رو برگردانيد و فرار كنيد. خلاصه اين كه، چنين نباشد كه به عذر توكّل به خدا، خود را مكلّف به عمل كردن ندانيد.قرآن در موارد متعدّد بر اين نكته تأكيد مي‌كند . از جمله مي‌فرمايد:

    "فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللهِ فَيُقْتَلْ أوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أجْراً عَظِيماً".[49]
    آنها كه مي‌خواهند زندگي دنيا را به آخرت بفروشند بايد در راه خدا پيكار كنند و هر كس در راه خدا پيكار كند و كشته شود يا پيروز گردد، پاداش بزرگي به او خواهيم داد.

    همچنين مي‌فرمايد:
    "وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللهِ...".[50]
    چه شده شما را كه نمي‌خواهيد در راه خدا بجنگيد...؟

    در آيات قبلي سوره‌ي مباركه‌ي انفال هم خوانديم:

    "وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ...".[51]
    با آنها بجنگيد تا فتنه برچيده شود و تمام دين از آنِ خدا باشد...

    اينها از جمله ترغيب‌هاي قرآن كريم است. خودتان را مكلّف بدانيد، شدايد را تحمّل كنيد و در ميدان جهاد وارد شويد.





    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  6. #46
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    ثبات قدم، شرط لازم براي زندگي ايماني

    البتّه در قرآن كريم اين جمله هم بيان شده كه:
    "...إنْ تَنْصُرُوا اللهَ يَنْصُرْكُمْ..."؛[52]

    شما خيال نكنيد كه نصرت خدا در هر شرايطي شامل حالتان مي‌شود. نصرت خدا متفرّع برنصرت شماست.
    اگر شما اقدام كرديد و در راه خدا شدايد را تحمّل كرديد، خدا شما را ياري مي‌كند . نصرت خدا به طور مطلق نيست؛ بلكه مشروط به اقدام شماست.
    وقتي هم وارد ميدان جنگ شديد، حقّ فرار نداريد.


    آنجا هم تهديد مي‌كند كه در اوايل سوره‌ي انفال مي‌خوانيم:
    "يا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الْأدْبارَ وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أوْ مُتَحَيِّزاً إلي فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللهِ...".[53]

    چنانچه در ميدان جنگ پشت به دشمن كنيد، مغضوب خدا مي‌شويد و سر از جهنّم در مي‌آوريد .
    در اين آيات دستورالعمل‌هايي براي ميدان جهاد مي‌دهد.يكي از اين دستورها ثبات است . بايد ثابت و استوار و محكم بمانيد. نبايد تزلزل در شما پيدا شود.البتّه مسأله‌ي ثبات منحصر به ميدان جنگ نيست . انسان بايد در همه‌ي ميدان‌ها و صحنه‌هاي زندگي ثابت قدم بماند وتزلزل در او پيدا نشود. اگر انسان بخواهد به مقصد برسد، با ثبات قدم مي‌رسد. اگر يك محصّل بخواهد تحصيل علم و دانش كند، مسلّماً استقامت و ثبات و تحمّل شدايد مي‌خواهد.اگر تزلزل پيدا كند به جايي نمي‌رسد. اگر يك تاجر بخواهد به ثروت برسد، با تزلزل و اضطراب و شكّ و دودلي نمي‌رسد. بايد ثبات داشته باشد.همچنين، اگر يك سياستمدار بخواهد به مقصد سياسي برسد بايد ثبات داشته باشد.

    در همه‌ي صحنه‌هاي زندگي ثبات شرط لازم است، ولي در ميدان جهاد واجب‌تر است .

    زيرا ميدان جنگ سرنوشت ساز است.اگر تزلزل پيدا شود، ممكن است اين تزلزل منجرّ به هدم اساس قوميّت و مليّت و ديانت شود . به همين علّت است كه هم خداوند در قرآن مكرّراً بر لزوم استقامت تأكيد مي‌كند هم در دعاها بر آن تأكيد شده است.

    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  7. #47
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    دعاي امام سجّاد (علیه السلام) براي ثبات قدم رزمندگان

    در صحيفه‌ي سجّاديّه كه بحر موّاج حقايق و معارف و به تعبير برخي از بزرگان «قرآن صاعد»،«عديل القرآن»يا«اخت القرآن»نيز هست به اين امر اشاره شده است.
    امام سجّاد (علیه السلام)در اين صحيفه‌ي مباركه براي مرزبانان و رزمنده‌ها دعايي دارد كه بخش‌هايي از آن چنين است:

    (وَ أنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نُصْبَ أعْيُنِهِمْ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأبْصَارِهِمْ مَا أعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأنْوَاعِ الْأشْرِبَةِ وَ الْأشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الثَّمَرِ حَتَّي لا يَهُمَّ أحَدٌ مِنْهُمْ بِالْإدْبَارِ وَ لا يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ).

    خدايا، هنگامي كه رزمندگان مسلمان با دشمن مواجه شدند، فكر دنياي فريبنده و گول‌زن را از يادشان ببر تا در ميدان جنگ به فكر دنيا و زن و بچّه و خانه و كاشانه‌ي خود نيفتند و انديشه‌ي دنياي فتنه‌انگيز و گمراه‌كننده را از دلشان بزداي . بهشت را نصب‌العينشان قرار بده .آن مقامات عالي را در نظرشان بياور تا فقط آن را ببينند و براي رسيدن به آن مقامات از دنيا بگذرند . طوري بشوند كه هيچ كدام از آنها فكر عقب برگشتن از ميدان جنگ را نكنند و گريختن از مقابل حريف را به ذهن خود نياورند.



    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  8. #48
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    آيات زيادي هم در اين زمينه داريم.از جمله‌ي اين آيات، آيه‌ي چهارم سوره‌ي صفّ است كه در آن خداوند متعال با تعبير جالبي مي‌فرمايد:

    "إنَّ اللهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ".
    خداوند كساني را دوست مي‌دارد كه در راه او پيكار مي‌كنند، همچون بنايي محكم و آهنين.

    اگر خدا كسي را دوست بدارد،او غرق در سعادت و رحمت خواهد بود . آن كساني كه در راه خدا مقاتله مي‌كنند و صف واحدي تشكيل مي‌دهند، از اين دسته افراد هستند.
    آنها چون افراد يك صف كنار هم مي‌ايستند و هيچ فاصله‌اي ميانشان نيست. بايد آنقدر انسجام ميان مسلمان‌ها باشد كه مانند ديوار فولادين و سدّ آهنين باشند.


    كلمه‌ي«رُصاص»يعني سُرب.
    در زمان قديم وقتي مي‌خواستند ساختماني محكم و يكپارچه باشد، سرب را ذوب مي‌كردند و لابه‌لاي قطعات آن ساختمان مي‌ريختند.
    در نتيجه، آن بنا طوري محكم و يكپارچه مي‌شد كه به قول معروف، مو، لاي درزش نمي‌رفت!

    خداوند اين صف در هم فشرده را كه هيچ فاصله و شكافي ميانش نيست اين‌گونه تعبير مي‌كند:

    "صَفًّا كَأنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ".
    تعبير جالبي است. يعني مسلمان‌ها بايد آنچنان متّحد و منسجم باشند كه مثل ديوار آهنين و سدّ فولادين هيچ فاصله و شكافي ميانشان نباشد.اينها محبوب خدا هستند.

    ملّتي محبوب خداست كه ثابت قدم باشد.




    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  9. #49
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    آيه‌ي ديگر مي‌فرمايد:

    "وَ كَأيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ".[54]

    و چه بسيار پيامبراني كه مردان الهي فراواني به همراه آنها[ با دشمن]جنگيدند و هيچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنها رسيد سست نشدند و ناتوان نگرديدند
    و تن به تسليم ندادند و خداوند استقامت‌كنندگان را دوست دارد.


    چه بسيار مردان الهي كه غرق در جلب رضاي خدا هستند و در زندگي‌شان جز رضاي خدا چيزي نمي‌خواهند.

    آيه مي‌فرمايد:

    چه بسيار مردان رِبّي و رَبّاني كه همراه پيغمبر زمانشان با دشمن جنگيدند .

    تمام مشكلاتي كه در اين راه بود به آنها روي آورد، امّا آنها سستي از خود نشان ندادند و ناتوان نشدند و در مقابل دشمن تن به ذلّت و پستي ندادند.

    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


  10. #50
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,268
    14,097 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    آخر آيه مي‌فرمايد::

    "وَ اللهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ"؛


    نشان مي‌دهد كه اينها محبوب خدا هستند،چون صابرند.پس تنها آن ملّتي محبوب مي‌شود كه ثابت باشد، مثل سدّ آهنين باشد، صابر باشد، كوچك‌ترين ضعف در آنها پيدا نشود، دل‌هايشان با هم يكي باشد،بنابر گفته‌ي فضلا، مفهوم مخالف آن اين مي‌شود كه ملّتي كه اين طور نباشد مورد غضب خدا قرار مي‌گيرند . يعني مردمي كه پراكنده باشند، بدن‌هايشان به هم چسبيده ولي دل‌هايشان از هم متفرّق باشد، افكار و تصميمات مختلف داشته باشند، رو در روي هم بايستند و به دشمني با يكديگر بپردازند،مبغوض خدا مي‌شوند.


    وقتي آنچنان ملّتي محبوب باشند،طبعاً اينچنين ملّتي مبغوض و منفور مي‌شوند . در اين شرايط است كه خدا رحمت خودش را بر مي‌دارد، بركات الهي به آنها نمي‌رسد و قهر خدا شامل حالشان مي‌شود.آيا اين نشانه‌ي قهر خدا نيست كه در حضور ملّتي با اين عظمت به نام امّت اسلام، كه بيش از يك ميليارد جمعيّت دارند،يك گروه كوچك صهيونيست سرزمين‌‌هاي اسلامي را اشغال كند و اين‌ها نتوانند مشتي بر سر ا و بزنند و نابودش كنند؟ آيا اين قهر خدا نيست كه امروز شامل حال امّت اسلامي شده است؟

    ··▪▪••●●:: کیمیای صبر و ثبات ::●●••▪▪··




    .


صفحه 5 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •