روانشناسی قرآنی: مبحث شرک سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
روانشناسی قرآنی: مبحث شرک
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    کاربر عادی
    مکسوره الضلع آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1393
    نوشته : 9      تشکر : 0
    27 در 8 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مکسوره الضلع آنلاین نیست.

    doooaaa روانشناسی قرآنی: مبحث شرک




    روانشناسی قرآنی: مبحث شرک

    سوره ی یوسف آیه ی 106:
    و ما یومن اکثرهم بالله الا و هم مشرکون
    و ایمان نیاوردند بیشتر ایشان به خدا مگر آنکه آنها مشرک باشند.
    ( و اکثر مومنان ایمانشان به انواع شرک آلوده است)
    مصداق در زمان :
    وقتی که انسان ترس از فردی را به دل راه داد در واقع این بدان معناست که نگاه استقلالی به او دارد و او را مستقل از خدا منشاء اثر میداند و بخاطر احساس خطر یا ضرری که از جانب او نسبت به خود حس می کند، از جانب او بیمناک است و این یعنی شرک و او را شریک خدا قائل شدن در انجام فعل ، در حالی که همه فقط مامور و معذور اویند و اسباب حق تعالی پس در تطابق با نگرش و جهان بینی الهی ،خدایی هست که همه چیز در ید خواست و اراده ی او است و ما هم بضارین به من احد الا باذن الله و نیست ضرر رساننده ای بدان مگر به اذن خدا و او همه کاره است و غیر هیچ کاره مگر به اذن و اراده ی او که لا حول و لا قوه الا بالله و یفعل الله ما یشاء بقدرته و یحکم ما یرید بعزته یعنی همان ارجاع و رجوع به نگرش و جهان بینی الهی و اما ما بجای اینکه درگیر اصل مساله شویم که هدف و حکمت این موقعیت از دید خداوند متعال چه بوده است و چیست ( که همانا رشد و تقویت ظرفیت ایمانی و توحید و شرک زدایی و دوری از انواع شرک ورزیها وحسن ظن و توکل و اعتماد به او است)درگیر ترس از افراد می شویم و از مسیر اصلی دور می افتیم و از آنجایی که طبق فرمایش خداوند متعال شرک ظلم عظیمیست که وقتی از ما سر می زند ارتکاب به آن ما را دچار عذاب و رنج ناشی از آن می کند یعنی همان (عمل و عکس العمل ) که قانون عدل حق تعالی است و این یعنی ما ظلمونا ولکن کانوا انفسهم یظلمون : شما نیستید ظلم کننده به ما بلکه ( به واسطه ی شرک ورزی و نگاه و نگرش استقلالی داشتن به دیگران، به خود با تحمیل رنج و عذاب برخود ظلم می کنید ) چنانچه امیرالمومنان حضرت علی ع فرمود :بالاترین دشمن هر کسی نفس خویش است ، که آنجا که فرمود:ظلمت نفسی فاغفر لی :خدایا من خود به نفس خود ظلم کردم مرا ببخش و بیامرز که و ما الله یرید ظلم للعباد ولکن کانوا انفسهم یظلمون که پس خدا بر آن نبود که اراده ی ظلم بر بندگان کند ولکن این خود هستند که بر خود ظلم می کنند با نگرش غیر توحیدی و شرک آلود پس علامت شرک زدایی به دیگران این است که ترسی از ایشان به دل نداشته باشیم که ان اولیاء الله فلا خوف و لا هم یحزنون و همه چیز را از ناحیه و از جانب حق تعالی بدانیم لذا آرامش گرفته و خود را درگیر اسباب نمی کنیم و همه را در سیطره ی دستان حق تعالی می بینیم و میدانیم
    که فرمود :
    گفتا منش فرموده ام تا با تو طراری کند...


    روانشناسی قرآنی: مبحث شرک

  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •