تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی
صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 678910111213 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 126
  1. #91
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    برخی از حقو‌ق‌دان‌ها هستند که خیلی غصۀ قدرت مرد‌ها بر زن‌ها را می‌خورند.
    می‌گویند: قوانین اسلامی، تبعیض‌آمیز هستند چون قوانین حقوقی اسلام
    قدرت مرد را بر زن غلبه می‌دهد و این تبعیض است!

    بعد می‌گویند که ما باید این قدرت را کنترل کنیم.
    لذا می‌آیند و به انحاء مختلف از قدرت مرد می‌کاهند
    و به زن قدرت می‌دهند تا یک تناسبی برقرار شود.

    شما به تجربۀ بین المللی نگاه کنید؛ حالا که از قدرت مردها کاسته‌اند
    و به زن‌ها قدرت داده‌اند، آیا مردها دست از فساد و ظلم نسبت به زن‌ها برداشته‌اند؟!
    نه‌تنها این‌طور نشده بلکه می‌بینید در غرب فساد از در و دیوار بالا می‌رود.

    قدیم‌ها در غرب چون قدرت مردها بیشتر بود، به زن‌ها ظلم می‌کردند؛
    آیا الان دیگر ظلم نمی‌کنند؟ الان که وضعیت بدتر شده است!


    متاسفانه الان یک عالم دینی با افتخار می‌گوید:
    «من سال‌ها پیش(اوایل انقلاب) فلان قانون را از قوانین فرانسه
    و انگلستان برداشت کردم و با اصرار فراوان آن را به تصویب مجلس رساندم؛
    قانونی که قدرت مرد را بر زن، کم می‌کند.»

    ایشان باید بروند و ببینند که از وقتی این قانون به تصویب رسیده است،
    چقدر آمار طلاق، افزایش پیدا کرده است!
    آیا آمار طلاق و فساد بهتر شده یا بدتر شده است؟!



    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  2. #92
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    درست است که قدرت نابه‌جا فساد می‌آورد ولی قدرت به‌جا
    انسان را تطهیر خواهد کرد.


    اگر قدرت در جای خودش قرار بگیرد و به شایستگی به فردی داده شود،
    تطهیرکننده خواهد بود. و این را اسلام تشخیص می‌دهد
    که کدام قدرت را به زن بدهد و کدام قدرت را به مرد بدهد.

    خداوند هم یک قدرت‌هایی را به زن داده است و یک قدرت‌هایی را به مرد داده است.
    هر دو اگر از قدرت‌های خودشان درست استفاده کنند،
    تعادل برقرار خواهد شد.

    نه اینکه قدرتی که برای مرد است از او بگیرید
    و به زن بدهید که در این صورت هر دوی آنها را فاسد کرده‌اید.

    قدرت تطهیرکننده است.
    البته وقتی خداوند به کسی قدرت و اختیار می‌دهد،
    او نباید ظلم کند.


    بله! کسانی هم هستند که از این قدرت و اختیار سوء استفاده می‌کنند
    باید برای آنها یک فکری کرد، ولی نباید کلاً علیه قدرت قیام کرد.

    گویا بخشی از علم حقوق رسالت خودش را در این می‌بیند
    که کلاً علیه قدرت قیام کند، چون می‌گوید:
    قدرت عامل ظلم است! در حالی‌که قدرت به طور مطلق عامل ظلم نیست،
    بلکه خیلی از اوقات عامل تطهیر است...





    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  3. #93
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    جلسه ششم

    یکی از گفتگوهایی که در جامعة ما جاری است این است که معمولاً دربارة دیدگاه‌های مدیران
    و سیاستمداران جامعه بحث می‌شود و حتی به این دیدگاه‌های مختلف رأی داده می‌شود
    و ادارة جامعه به مسئولینی که دیدگاه خاصی دارند، سپرده می‌شود.

    البته نفس این کار خوب است ولی آیا واقعاً انسان‌ها می‌توانند این‌قدر با هم اختلاف نظر پیدا کنند؟
    در پاسخ باید گفت که همیشه این‌گونه نیست.
    لااقل بخشی از اختلاف نظرها و یا برخی از دیدگاه‌ها ناشی از اهواء نفسانی انسان‌هاست.


    نه اینکه مسئولین یا سیاسیون‌ نباید نظرات گوناگون داشته باشند،
    و نه اینکه اگر نظرات گوناگونی داشتند این نظرات مختلف را بیان نکنند،
    و مردم از بین دیدگاه‌های مختلف، دیدگاه مقبول خودشان را انتخاب نکنند،
    همۀ اینها می‌تواند باشد، اما در این میان باید گفت:‌
    بخش عمده‌ای از این اختلاف نظرها ‌یا لااقل بخشی از
    این اختلاف نظرها،‌ ناشی از اهواء نفسانی است.

    یعنی وقتی اختلاف نظر وجود داشت، یا هر دو طرف دچار هوای نفس هستند
    یا لااقل یکی از دو طرف. لذا عوامانه است که ما به موضوع اختلاف نظر
    سیاسیون بپردازیم،ولی به ریشه‌های نظرات آنها نپردازیم.


    حضرت امام(ره) می‌فرمود:
    «اختلاف ریشه‏ اش از حب نفس است.
    هر کس خیال مى ‏کند که من براى خدا این آقا را باهاش اختلاف مى‏ کنم،
    یک وقت درست بنشیند در نفس خودش فکر کند ببیند ریشه کجاست؟‏»
    (صحیفة امام/18/16)

    و می‌فرمود:‌ «...یک چیز مهم دیگر هم ممکن است موجب اختلاف گردد
    -که همه باید از شرّ آن به خدا پناه ببریم- که آن حب نفس است
    که این دیگر این جریان و آن جریان نمى ‏شناسد.
    رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر، وکیل، وزیر و قاضى و... نمى ‏شناسد
    و تنها یک راه براى مبارزه با آن وجود دارد و آن ریاضت است.»
    (صحیفة امام/21/179)




    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  4. #94
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    وقتی می‌گوییم اختلاف نظرها «غالباً» ناشی از حب نفس است برای این است که
    یک جایی هم برای اختلاف نظرهای ناشی از مسائل تخصصی و فنّی باقی بگذاریم
    -و الا می‌گفتیم همة‌ اختلاف نظرها ناشی از حب نفس است-
    یعنی در مواردی که مسأله کاملاً‌ تخصصی است و دو تشخیص فنی
    وجود دارد مانند اختلاف نظر دو مرجع تقلید.

    این دسته از اختلاف نظرها بین مدیران و سیاسیون، طبیعی است.
    تبادل افکار و تعاطی نظرها هم باید باشد.
    انتخاب بین آنها هم باید توسط مردم آزادانه صورت بگیرد.
    در فضای جامعه هم باید گفتگوها صورت بگیرد.
    ولی در کنارش باید گفت: بسیاری از دیدگاه‌ها ناشی از تمایلات افراد است
    و این هوای نفس است که افراد را به تئوریزه کردن
    اهواء نفسانی وادار می‌کند.


    به‌جای هر نوع توصیه‌ای به صلح و سازش مسئولین با یکدیگر،‌
    و به‌جای هر نوع توصیه‌ای به اینکه مسئولین به نظرات کارشناسی مراجعه کنند
    و این نظرات را بپذیرند،‌ و به‌جای هر نوع توصیه‌ای برای نظارت
    بر رفتار مسئولان و به‌جای هر نوع توصیه‌ای برای کنترل دیدگاه‌های
    غلط و حرکت‌های اجتماعی گسترده برای افشای یک دیدگاه نادرست،
    باید این سخن را جا بیندازیم که «اساساً‌ سیاستمداران و مدیران جامعه باید اهل مبارزه
    با هوای نفس باشند؛‌ چون اگر آنها اهل مبارزه با هوای نفس نباشند،‌
    دیگر شما نمی‌توانید بقیة‌ مسائل- فوق‌الذکر- را کنترل کنید.»







    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  5. #95
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    کسی که وارد عرصة سیاست می‌شود–اعم از سیاستمداران و افراد رسانه‌ای
    و روشنفکران و اندیشمندان- اگر دچار هوای نفس باشد،‌ طبیعتاً دیدگاه ناشی
    از هوای نفس خود را پیدا می‌کند و آن را تئوریزه می‌کند و تا شما بخواهید
    جواب آن را بدهید، دیگر کار از کار گذشته است چون او همة اوضاع را به هم ریخته‌
    و خیلی‌ها را به اغواء کشانده‌ و افکار عمومی را منحرف کرده‌ و در مقام عمل
    هم خیلی از اجرای سیاست‌ها را به اشتباه انجام داد‌ه است.

    مثل یک دیوانه‌ای که سنگی در چاه بیندازد و چهل عاقل نتوانند آن را در بیاورند.

    ما باید این بحث را مطرح کنیم که: «اگر اهالی سیاست و مدیران جامعه اهل هوای نفس باشند
    طبیعتاً در اثر این هوای نفس دیدگاه‌های غلطی پیدا می‌کنند که این دیدگاه‌ها را
    وارد جامعه کرده و جامعه را با این دیدگاه‌ها آلوده می‌کنند.»

    این مسأله، هم مربوط به سیاستمدارانی است که در قدرت هستند و هم کسانی که
    در قدرت نیستند و در مقام نقد مدیران قرار دارند. آنها با اهواء نفسانی خودشان دیدگاه‌های
    غلطی تولید می‌کنند که مردم به این سادگی نمی‌توانند به غلط بودن آن دیدگاه‌ها
    پی ببرند. و با این دیدگاه‌ها جامعه را به فساد و تباهی می‌کشانند.


    یک پزشک قبل از ورود به اتاق عمل جراحی باید دست خود را استریل کند،
    و یک آشپز هم قبل از پختن غذا باید نکات بهداشتی را رعایت کند
    و از آلودگی‌ها پاک شود. نمی‌توان گفت: «لازم نیست آنها نکات بهداشتی را رعایت کنند،‌
    اگر آنها آلودگی داشتند و مشکلی برای مردم پیش آمد، بعداً با دارو و بیمارستان،
    مشکل را حل می‌کنیم!»


    اگر کسی که وارد عرصة فعالیت سیاسی می‌شود،‌ اهل هوای نفس باشد،
    در اثر این آلودگی از خودش دیدگاه‌هایی منتشر خواهد کرد که مردم را اسیر
    و گرفتار این دیدگاه‌ها کرده و ذهن مردم را خراب خواهد کرد.
    چنین کسی اگر وارد مجلس شورای اسلامی شود،‌
    قوانین را فاسد می‌کند و اگر وارد عرصة مدیرت‌های دولتی شود،‌
    آنجا فاسد خواهد کرد.




    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  6. #96
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    امام محمد باقر(ع)‌ می‌فرماید: «امامت درست نمی‌شود
    (صلاح نیست امامت در دست کسی قرار بگیرد)‌
    مگر اینکه آن فرد دارای سه خصلت باشد:

    1- ورعی داشته باشد که او را از حرام باز دارد؛

    إِنَّ الْإِمَامَةَ لَا تَصْلُحُ إِلَّا لِرَجُلٍ فِیهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَنِ الْمَحَارِمِ»
    (خصال/1/116)


    ورع یعنی مخالفت با هوای نفسی که انسان را می‌خواهد به حرام بکشاند.
    بعضی‌ها -که تقوا را لازمة مدیریت نمی‌دانند- می‌گویند:‌
    «ما مدیریتش را می‌خواهیم، به ورعِ او کاری نداریم!»

    در حالی که اگر یک مدیر،‌ اهل ورع نباشد، مدیرتش را
    در خدمت هوای نفسش قرار می‌دهد.
    ممکن است حتی چیزی هم برای خودش بر ندارد،
    ولی هوای نفسش باعث می‌شود دیدگاه و اندیشة غلط تولید کند
    و هوای نفس خود را تئوریزه کند.

    مثلاً چنین کسی اگر اهل جهاد نباشد، تئوری‌های ضدّ جهاد از خودش تولید می‌کند.
    یا وقتی که جای صلح نیست، صلح را تئوریزه می‌کند
    و در شرایطی که جای صلح نیست، هوای نفسش او را به سمت صلح می‌کشاند.
    یا بالعکس. لذا نمی‌شود به دیدگاه کسانی که اهل ورع نیستند، اعتماد کرد.

    حضرت ویژگی دوم -برای مدیر جامعه- را چنین بیان می‌فرماید:

    «2- باید حلمی داشته باشد که مالک غضب خود باشد؛

    وَ حِلْمٌ یَمْلِکُ بِهِ غَضَبَهُ»
    (همان)‌


    نمی‌شود کسانی را وارد عرصة سیاست کنیم که مالک
    غضب خودشان نیستند.مالک غضب بودن هم یک وجه دیگر
    از مبارزه با هوای نفس است.



    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  7. #97
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    همان‌طور که قبلاً گفتیم، مبارزه با هوای نفس دو وجه دارد:

    اولاً وقتی در معرض جاذبة‌ دنیا قرار گرفت، بتواند خودداری کند و به سمت آن نرود.
    یعنی وقتی امر خدا آمد، بتواند برخلاف هوای نفس خودش، امر خدا را اطاعت کند.
    (همان ویژگی اول یعنی ورع)

    ثانیاً وقتی در موقعیت و شرایط سخت قرار گرفت بتواند برخلاف هوای نفس خودش،
    آن را تحمل کند. خلاصه اینکه در اوامر تکوینی و تشریعی خداوند،‌
    مخالفت با هوای نفس داشته باشد.
    (صبر در سختی‌ها و اطاعت در برابر اوامر سخت الهی)


    لذا در این روایت می‌بینید که هر دو وجه فوق
    به عنوان ویژگی یک امام صالح، بیان شده است.

    سومین ویژگی هم این است که:
    «مردم را خوب سرپرستی کند،
    و نسبت به مردم مانند پدری مهربان باشد؛‌

    وَ حُسْنُ الْخِلَافَةِ عَلَى مَنْ وُلِّیَ حَتَّى یَکُونَ لَهُ کَالْوَالِدِ الرَّحِیمِن»
    (همان)

    توجه کنید که این مهربان بودن نسبت به مردم، ناشی از دو ویژگی قبلی است.
    اگر یک مسئول جامعه این ویژگی‌ها را نداشته باشد،
    مصالح جامعه را اشتباه خواهد دید.

    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  8. #98
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    امام باقر(ع)‌می‌فرماید:
    «هیچ عقلی مانند عقل مخالفت هوی نیست؛‌

    لَا عَقَلَ کَمُخَالَفَةِ الْهَوَى»
    (تحف العقول/286)

    مگر ما نمی‌خواهیم مدیران و سیاسیون و اهالی سیاست ما عقل داشته باشند؟
    طبق این روایت،‌ بهترین و بالاترین مرتبة عقل آن عقلی است
    که قدرت مخالفت با هوای نفس دارد.

    اگر کسی قدرت مخالفت با هوی ندارد، اصلاً عقل درست و حسابی
    نخواهد داشت که بخواهد بر اساس آن،
    از خودش دیدگاه صادر کند.


    لذا نباید به چنین کسی میدان بدهیم وارد عرصة‌ سیاست شود.
    اگر این مسأله در جامعه جابیفتد،‌ هر کسی جرأت نمی‌کند
    وارد عرصة سیاست شود. چون عرصة سیاست
    ، عرصة‌ پاکدلی، پاکدستی، پاکدامنی و پاکی روح است
    و هر کسی نباید وارد این عرصه شود.

    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  9. #99
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    امام باقر(ع)‌ می‌فرماید:

    «خداوند فرموده است،‌
    قطعاً عذاب می‌کنم هر رعیتی را
    (هر یک از تودة مردم در جامعة اسلامی را)
    که ریاست امام ظالمی را بپذیرند
    که خداوند اطاعت از او را دستور نداده است؛


    قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ کُلَّ رَعِیَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ
    دَانَتْ بِوَلَایَةِ کُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ»
    (کافی/1/376)

    کسی که جائر و ستمگر است و اهل هوای نفس است
    و اهل ظلم است و اهل ورع نیست، نباید ریاست او را بپذیریم.

    کسانی که ریاست یک امام جائر، را می‌پذیرند نمی‌توانند بهانه بیاورند
    که «او زور می‌گوید و زور ما به او نمی‌رسد!»
    چون در این صورت باید در مقابل او مقاومت کنیم؛‌
    حتی اگر در این راه کشته شویم.

    با توجه به این روایت‌ها اصلاً ما نمی‌توانیم سیاسی نباشیم.
    اگر مدیران ما اهل هوای نفس باشند، و ما به هر دلیلی -حتی اگر خودمان
    آنها را انتخاب کرده باشیم- با آنها مخالفت نکنیم، قطعاً و
    حتماً به جهنم خواهیم رفت.


    باید مطمئن باشیم که مدیران جامعة ما اهل هوای نفس نیستند.
    البته نمی‌خواهیم باب سوء ظن را باز کنیم و نمی‌خواهیم تخریبی هم برخورد کنیم.

    ولی باید پرچم سخن حق را در جامعه بلند کرد.
    همان‌طور که گفته شده: «چوب را که بردارید، گربه دزده فرار می‌کند»
    برخی از سخنان حق، جامعه را از عوامی درمی‌آورد و باعث می‌شود
    هر کسی نتواند وارد این عرصه شود. اگر بر اینکه مدیران و مسئولین جامعه
    نباید اهل هوای نفس باشند، تأکید کنیم، به تدریج
    فضای سیاست تطهیر خواهد شد.


    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

  10. #100
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1393
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    نوشته : 7,419      تشکر : 24,273
    14,100 در 6,129 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *خادمه رقیه خاتون(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    مخالفت با هوای نفس را در درجة اول،
    مسئولین و مدیران جامعه باید داشته باشند.
    مثلاً یکی از رفتارهایی که در مسئولین نباید دیده شود،‌
    «رفتار دفاعی» است. رفتار دفاعی، یعنی از خودمان
    دفاع عجولانه و حریصانه و بی‌مورد داشته باشیم.

    انسان نباید همه‌جا از خودش دفاع کند
    (مگر اینکه واقعاً این دفاع از خود، ضرورت داشته باشد)

    بارها دیده‌ایم که حضرت امام(ره)‌ و مقام معظم رهبری
    در خیلی از مقاطع از خودشان دفاع نکرده‌اند.

    کسی که رفتار دفاعی داشته باشد،‌ معلوم می‌شود اهل صبر نیست.
    رفتار دفاعی یکی از رفتارهای زشت در سیاسیون است.
    کسی که دچار این رفتار باشد، اگر یک کار اشتباه نیز انجام دهد،
    به همین راحتی نمی‌پذیرد که اشتباه کرده است
    و مدام از کار خودش دفاع می‌کند. باید در جامعه جا بیفتد
    که رفتار دفاعی بد است و ناشی از شخصیت ضعیف آدم است.


    در این صورت جامعه رشد خواهد کرد و جلوی دفاع نابحق
    و تثبیت رفتار غلط گرفته خواهد شد.





    تنها مسیر (4): ابعاد اجتماعی و سیاسی




    .

صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 678910111213 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •