{مجموعه مقالات از نهضت حسینی تا جامعه ای مهدوی}  «پیوندها، تحلیل‌ها و رهیافت‌های عاشورا و انتظار» سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
{مجموعه مقالات از نهضت حسینی تا جامعه ای مهدوی}  «پیوندها، تحلیل‌ها و رهیافت‌های عاشورا و انتظار»
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    پى‌نوشت‌ها:

    (۱) پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: (ان لقتل الحسین حرارةً فى قلوب المؤمنین لا تبرد ابداً). مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۸، ب ۴۹ ابواب المزار، ح ۱۳.
    (۲) فاجعل لنا من امرنا فرجاً ومخرجاً یا ارحم الراحمین دعاى امام حسین علیه السلام. پیامبر در جاى دیگر مى فرماید: (ان للحسین فى بواطن المومنین معرفهً مکتومة) بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۷۲. امام صادق علیه السلام نیز فرموده است: (من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حبّ الحسین وحبّ زیارته ومن اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین وبغض زیارته) کامل الزیارات، ص ۱۴۳.
    (۳) ر.ک: مجله موعود، دکتر بلخارى، شماره هاى ۲۶ و۲۵.
    (۴) احزاب (۳۳)، آیه ۲۳.
    (۵) به برخى از این پیوندها در شماره قبلى همین مجله (موعود) در مقاله (حسین علیه السلام و مهدى علیه السلام) اشاره شده است.
    (۶) ر.ک: منتخب الاثر، ص ۱۳۹ - ۱۴۰ و ۲۶۴ - ۲۵۴.
    (۷) بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۱۵۰.
    (۸) دلائل الامامة، طبرى، ص ۲۳۹.
    (۹) اسراء (۱۷)، آیه ۳۳.
    (۱۰) تفسیر برهان، ج ۲، ص ۴۱۹.
    (۱۱) الزام الناصب فى اثبات الحجة الغائب، یزدى حائرى پور، ج ۲، ص ۲۸۲.
    (۱۲) النجم الثاقب، ص ۴۶۹ ونیز ر.ک: مستدرک الوسائل، ج ۱، پ ۴۷، (به نقل از امام صادق علیه السلام).
    (۱۳) معالى السبطین، ج ۱، ص ۲۰۸؛ ریاض القدس، ج ۱، ص ۲۶۳؛ وقایع الایام خیابانى، ص ۲۸۴؛ ناسخ التواریخ، ج ۲، ص ۱۵۸ (به نقل از سحاب رحمت، ص ۳۴۳).
    (۱۴) کمال الدین، ج ۱، ص ۳۱۸.
    (۱۵) مصباح الزائر، سید بن طاووس، به نقل از ربیع الانام فى ادعیة خیر الانام، ص ۳۶۷.
    (۱۶) مفاتیح الجنان، زیارت حضرت صاحب الامر علیه السلام.
    (۱۷) مصباح المتهجد، مفاتیح الجنان.
    (۱۸) الغیبة، شیخ طوسى، ص ۲۷۴.
    (۱۹) همان.
    (۲۰) مجله انتظار، ش ۲، ص ۱۸۲ ونیز ر.ک: حماسه عاشورا به بیان حضرت مهدى، ص ۱۱۵.
    (۲۱) مجله انتظار، ش ۲، ص ۱۸۳.
    (۲۲) بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۷۲. البته چنانچه دعاى ندبه از جانب امام زمان علیه السلام باشد.
    (۲۳) ر.ک: مفاتیح الجنان، در اعمال هر یک از این روزها.
    (۲۴) مجله انتظار، ش ۲، ص ۱۷۸.
    (۲۵) امالى صدوق، مجلس ۲۷؛ بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۵.
    (۲۶) گزیده کفایة المهتدى، ص ۱۰۵ و۱۰۶، ح ۱۹.
    (۲۷) بحار الانوار ج ۵۳، ص ۶۲ ؛ ایقاظ، ص ۳۵۲؛ فوز اکبر، ص ۳۶.
    (۲۸) اسراء، ۶.
    (۲۹) ایقاظ، ص ۳۶۸.
    (۳۰) ر.ک: مجله انتظار، شماره ۲، ص ۱۸۸ و نیز ر.ک: صالحان صالح، ص ۱۸۷ و خلاصه العبقرى الحسان، صص ۲۴۲ ۲۱۹ ۱۸۷ ۱۱۰ ۳۴ و پادشه خوبان و سوگمندان ولایى.
    (۳۱) النجم الثاقب، ص ۶۰، مفاتیح الجنان بعد از زیارت جامعه.
    (۳۲) الغدیر، ج ۷، ص ۱۴.
    (۳۳) مکیال المکارم، ج ۲، ص ۴۶.
    (۳۴) بحارالانوار، ج ۴۶، ص ۲۴۵، به نقل از مکیال المکارم.
    (۳۵) همان، ج ۴۵، ص ۱۸.
    (۳۶) احتجاج طبرسى، ج ۲، ص ۵۹۶.
    (۳۷) بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۳ (به نقل از رسول اکرم صلى الله علیه و آله).
    (۳۸) بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۳۲ ونیز ر.ک: همان، ص ۱۳۵ و کمال الدین، ص ۴۸۰.
    (۳۹) مفاتیح الجنان، زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام.
    (۴۰) همان، دعاى عهد.
    (۴۱) کافى، ج ۸، ص ۲۷۸.
    (۴۲) تحف العقول، ص ۲۴۵.
    (۴۳) نهج البلاغه، خ ۱۳۸.
    (۴۴) تبلیغات بنى امیه تا آن جا بود که مردم شام، بنى امیه را اهل بیت پیامبر مى دانستند. عبدالله بن على وقتى از شام برگشت، گفت: انهم ما علموا لرسول الله قرابة ولااهل بیت یرثونه غیربنى امیة. مسعودى نیز در مروج الذهب (ج ۳، ص ۴۴) نقل مى کند: (از یکى از بزرگان اهل شام که اهل رأى و عقل بود سؤال شد: ابوتراب کیست که این خطیب او را لعن مى کند؟ جواب داد: من فکر مى کنم یکى از دزدان فتنه انگیز باشد.
    ابن ابى الحدید، از امام باقر علیه السلام نقل مى کند: سخت‌ترین زمان براى شیعیان ما زمان معاویه بود که در هر شهرى آنها را مى یافتند به قتل مى رساندند و دست و پاى آنها را مى بریدند تا در زمان حاکمیت عبیدالله بن زیاد و حجاج در کوفه که مردم بیشتر دوست داشتند به آنها کافر و زندیق بگویند تا شیعه على علیه السلام. (زمینه هاى قیام امام حسین علیه السلام، ص ۲۵۰).
    (۴۵) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۰۸.
    (۴۶) همان، ص ۳۱۱.
    (۴۷) معجم احادیث الامام المهدى علیه السلام، ج ۳، ص ۱۰۰ (به نقل از مستدرک حاکم، ج ۵۴ ۴).
    (۴۸) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۸۶.
    (۴۹) نمل (۲۷)، آیه ۴۵.
    (۵۰) الغیبة، نعمانى، ص ۲۳۳.




    {مجموعه مقالات از نهضت حسینی تا جامعه ای مهدوی}  «پیوندها، تحلیل‌ها و رهیافت‌های عاشورا و انتظار»
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 18-08-1394 در ساعت 21:28

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  2. #22
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ادامه ي پى‌نوشت‌ها:


    (۵۱) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۷.
    (۵۲) کمال الدین، ج ۲، ص ۶۹۴.
    (۵۳) بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۵۹ (امام رضا علیه السلام).
    (۵۴) الغیبة نعمانى، ص ۱۷۱؛ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۶۴.
    (۵۵) بقره (۲)، آیه ۸۹.
    (۵۶) ر.ک: پیامدهاى عاشورا، سید ابوالفضل اردکانى.
    (۵۷) منتخب الاثر، ص ۴۹۷، فصل ۱۰، باب ۲، ح ۹.
    (۵۸) کافى، ج ۸، ص ۳۸ (امام باقر علیه السلام).
    (۵۹) دعاى ندبه.
    (۶۰) الملاحم والفتن، ج ۲، ص ۶۶.
    (۶۱) کمال الدین، ج ۱، ص ۳۳۱ (امام باقر علیه السلام).
    (۶۲) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۴۰ (امام صادق علیه السلام).
    (۶۳) رعد (۱۳)، آیه ۱۱.
    (۶۴) احزاب، ۶۲.
    (۶۵) اسراء، ۸۱.
    (۶۶) محمد(۴۷)، آیه ۷.
    (۶۷) بقره (۲)، آیه ۲۱۴.
    (۶۸) معجم احادیث الامام المهدى، ج ۱، ص ۴۷۸؛ الملاحم والفتن، سید ابن طاووس ص ۱۳۹، ب ۶۳.
    (۶۹) عقد الدرر، ص ۹۴.
    (۷۰) وى اهل بصره و خانه‎‌اش، کانون شیعیان امام على علیه السلام بود. از آن کانون تنى چند به یارى حسین علیه السلام شتافتند و شهید شدند؛ گرچه خود وى نیامد.
    (۷۱) پس از مردن یزید، برخى از بزرگان و اشراف کوفه تصمیم گرفتند عمرسعد را به عنوان امیر خود برگزینند. زنان قبیله بنى همدان تا این خبر را شنیدند، هلهله کنان داخل مسجد شدند و از این کار ممانعت کردند. آنان مى گفتند شما مى خواهید کسى را حاکم کنید که فرزند رسول خدا را به شهادت رسانده است؟
    (۷۲) العبقرى الحسان، ج ۱، ص ۹۸.
    (۷۳) بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۲۲۳.
    (۷۴) مجمع الزوائد، ج ۷، ص ۳۱۵؛ معجم احادیث الامام المهدى، ج ۱، ص ۵۰۰.
    (۷۵) تحف العقول، ص ۲۴۹؛ بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۲.
    (۷۶) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۳۵.
    (۷۷) همان، ج ۵۳، ص ۱۳۵.
    (۷۸) همان.
    (۷۹) همان، ج ۵۲، ص ۱۲۴.
    (۸۰) بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵.
    (۸۱) کمال الدین، ج ۱، ص ۳۳۱.
    (۸۲) الغیبة شیخ طوسى، ص ۳۲.
    (۸۳) الغیبة نعمانى، ص ۸۴ ونیز ر.ک: همان، ص ۷۲.
    (۸۴) ر.ک: تاریخ دمشق، ابن عساکر، ج ۱۴، ص ۲۱۶ و نیز ر.ک: ص ۲۲۴.
    (۸۵) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۳۸.
    (۸۶) مزمل (۷۳)، آیات ۱ - ۵.
    (۸۷) لن یلج فى ملکوت السماء من لا یولد مرتین (از کلمات حضرت مسیح علیه السلام). به ملکوت آسمان راه نمى یابد؛ مگر کسى که دو بار متولد شود. تولد اول ما در مُلک است و در این تولد پدر ما همان پدر شناسنامه اى ما است. با تولد دوم و درآمدن از شکم غریزه ها و تقلیدها مى توان به ملکوت آسمان راه یافت و در این تولد رسول و على، پدر ما و مربى ما هستند.
    (۸۸) ان الحسین مصباح الهدى وسفینة النجاة.
    (۸۹) علىٌ میزان الاعمال.
    (۹۰) اشاره به زیارت وارث که ائمه علیهم السلام وارث فرهنگ وحى اند واز آن پاسدارى کرده و آن را از دستبرد حوادث حفظ مى کنند.
    (۹۱) اشاره به زیارت امین الله.
    (۹۲) لکم فىّ اسوة. از سخنان امام حسین علیه السلام.
    (۹۳) و فاز الفائزون بولایتکم مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره.
    (۹۴) ولایة على بن ابى طالب حصنى فمن دخل حصنى امن من عذابى.
    (۹۵) بموالاتکم تقبل الطاعة المفترضة مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره.
    (۹۶) مفاتیح الجنان، دعاى افتتاح.
    (۹۷) نهج البلاغه، نامه ۴۵.
    (۹۸) منتخب الاثر، ص ۴۹۷.






    {مجموعه مقالات از نهضت حسینی تا جامعه ای مهدوی}  «پیوندها، تحلیل‌ها و رهیافت‌های عاشورا و انتظار»

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فرهنگ انتظار, فرهنگ بسیح, فرهنگ عاشورا, قیام امام مهدی ، عدل, قدرت نرم, منتظر واقعی, منتظران, مهدی موعود, مجموعه مقالات, محبت, مصیبت, معرفت, معرفت امام, نقش فرهنگ عاشورا, نيايش, چگونه یاران امام حسین (ع), چگونگی به ثمر رسیدن نهضت الهی, و در آخرالزمان چیست؟, وفای به عهد, ویژگی‌های گروه‌ باطل در عصر امام حسین (ع), ویژگی‌های امام زمان, وارث عاشورا, وظایف منتظران, یا لثارات الحسین, یاد امام حسین, یاد حضرت مهدى, یاری خواستن, یاران امام حسین, یاران امام حسین ، الگو ، یاران امام زمان, یاران حضرت مهدى, یزید, کتاب فروغ حق, گفتمان انتظار, پیوند عاشورا و انتظار, پیوندهای عاشورا و انتظار, پارسایی, آینده موعود, آینده روشن, الگو سازى, الگوهای عملی, الگوی عملی یاران امام زمان (عج), امید, امید آفرینی, امیرمحسن عرفان, امام مهدی, امام حسین, امام حسین حضرت مهدی, امام حسین علیه السلام در عصر ظهور, امام‌ یاوری, امر به معروف و نهى از منکر, انتقام, انتقام گیرنده خون امام حسین, انتظار, اندیشه سیاسی, احیاگر جهان, اخلاق, ارتباط فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار, ارزش‌های اسلامی, از نهضت حسینی تا جامعه ای مهدوی, اسلام, بیداء, بیعت طاغوت, باطل, بدعت‌, تکلیف الهی, تحلیل‌های عاشورا و انتظار, جامعه منتظر, جامعه منتظر چیست, جامعه مهدوی, حفظ دین, حکومت دینى, حکومت دینی, حضرت مهدی, حضرت حجّت, خونخواه حسین, خونخواهی امام مهدی, دولت کریمه مهدوى, دیپلماسی دینی ، دین, دیپلماسی سکولار, در مسیر امام‌ یاوری هستند؟, در بازنمایی افق سیاسی, رهیافت‌های عاشورا و انتظار, رجعت امام حسین, رحیم کارگر, زمینه سازى براى ظهور, زنان, زیارت امام حسین, سفیانى, سنت, سنت‌هاى الهى, سازش‌ ناپدیری, ستمگران, شب قدر, ظهور حضرت مهدی, عاشورا, عاشورا ، ویژگی‌های یاران امام حسین, عبادت, عبادت نمایش, عزّت, عزت

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •