سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: دفاع از یزید توسط سرشناس وهابی

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    کارشناس افتخاری سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    2479
    نوشته
    928
    تشکر
    1,108
    مورد تشکر
    4,595 در 919
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض دفاع از یزید توسط سرشناس وهابی

    چند مدت پیش یکی از مفتیان وهابی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت یزید، به شدت از یزید دفاع کرد و یزید را مردی بزرگ دانست. مطلبی که اکنون در بیان آن هستیم بیان شخصیت این فاجر طبق نقل های معتبر تاریخ است.

    يزيد نه تنها اهل مدينه را ترسانيد، بلكه بزرگان آن را به فجيع‏ ترين جنايات به قتل رسانيد و سه روز براى لشكريانش مدينه و اهلش را مباح قرار داد.

    يزيد در باره‏ مردم مدينه به مسلم بن عقبه چنين دستور داد: «مردم مدينه را سه بار دعوت كن. اگر اجابت كردند چه بهتر وگرنه در صورتى كه بر آن‏ها پيروز شدى سه روز آن‏ها را قتل عام كن (يعنى هر كسى را كه ديدى وخواستى بكش) وهر چه در آن‏ شهر باشد براى لشكر مباح خواهد بود. اهل شام هرچه با دشمنانشان مى‏خواهند انجام بدهند و تو مانع ايشان مشو. وقتى مدت سه روز گذشت از ادامه قتل و غارت دست بردار و از مردم بيعت بگير كه برده و بنده يزيد باشند ويزيد با مال اهل شما هر چه خواست انجام مى‏ دهد. و هرگاه از مدينه خارج شدى به طرف مكه حركت كن دو قريشى گفتند: به شرط عمل به قرآن وسنت با تو بيعت مى‏كنيم. مسلم گردن آن دو زد.»

    در يورش شاميان به مدينه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله به هزاران زن تجاوز شد كه پس از آن هزاران كودك به دنيا آمدند كه پدرانشان معلوم نبود. از اين رو آن‏ها را اولاد حرّه مى ‏ناميدند. (1)

    كوچه‏ هاى مدينه از جسدهاى كشته شدگان پر و خون‏ ها تا مسجد پيامبر صلى الله عليه وآله بر زمين ريخته شده بود. (2)

    كودكان در آغوش مادرانشان محكوم به مرگ شده‏ . (3)

    شدت كشتار به حدى بود كه از آن به بعد مسلم بن عقبه را به خاطر زياده ‏روى در قتل مردم «مسرف بن عقبه» ناميدند. اهل مدينه از آن به بعد لباس سياه پوشيدند و تا يك سال صداى گريه و ناله از خانه‏ هاى آن‏ ها قطع نشد. (4)


    منابع:

    1. الامامة و السياسة،ابن قتیبه، ج 2، ص 10؛ الفتوح، ابن اعثم، ج 3، ص 381؛
    2. . كامل ابن اثير، ج 4، ص 113.
    3. . الامامة و السياسة، ج 2، ص 215.
    4. الامامة و السياسة، ج 1، ص 220


  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    تاریخ عضویت
    آبان 1390
    شماره عضویت
    1938
    نوشته
    11,533
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    تشکر
    114,344
    مورد تشکر
    42,037 در 11,159
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط معمار نمایش پست ها
    چند مدت پیش یکی از مفتیان وهابی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت یزید، به شدت از یزید دفاع کرد و یزید را مردی بزرگ دانست. مطلبی که اکنون در بیان آن هستیم بیان شخصیت این فاجر طبق نقل های معتبر تاریخ است.

    يزيد نه تنها اهل مدينه را ترسانيد، بلكه بزرگان آن را به فجيع‏ ترين جنايات به قتل رسانيد و سه روز براى لشكريانش مدينه و اهلش را مباح قرار داد.

    يزيد در باره‏ مردم مدينه به مسلم بن عقبه چنين دستور داد: «مردم مدينه را سه بار دعوت كن. اگر اجابت كردند چه بهتر وگرنه در صورتى كه بر آن‏ها پيروز شدى سه روز آن‏ها را قتل عام كن (يعنى هر كسى را كه ديدى وخواستى بكش) وهر چه در آن‏ شهر باشد براى لشكر مباح خواهد بود. اهل شام هرچه با دشمنانشان مى‏خواهند انجام بدهند و تو مانع ايشان مشو. وقتى مدت سه روز گذشت از ادامه قتل و غارت دست بردار و از مردم بيعت بگير كه برده و بنده يزيد باشند ويزيد با مال اهل شما هر چه خواست انجام مى‏ دهد. و هرگاه از مدينه خارج شدى به طرف مكه حركت كن دو قريشى گفتند: به شرط عمل به قرآن وسنت با تو بيعت مى‏كنيم. مسلم گردن آن دو زد.»

    در يورش شاميان به مدينه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله به هزاران زن تجاوز شد كه پس از آن هزاران كودك به دنيا آمدند كه پدرانشان معلوم نبود. از اين رو آن‏ها را اولاد حرّه مى ‏ناميدند. (1)

    كوچه‏ هاى مدينه از جسدهاى كشته شدگان پر و خون‏ ها تا مسجد پيامبر صلى الله عليه وآله بر زمين ريخته شده بود. (2)

    كودكان در آغوش مادرانشان محكوم به مرگ شده‏ . (3)

    شدت كشتار به حدى بود كه از آن به بعد مسلم بن عقبه را به خاطر زياده ‏روى در قتل مردم «مسرف بن عقبه» ناميدند. اهل مدينه از آن به بعد لباس سياه پوشيدند و تا يك سال صداى گريه و ناله از خانه‏ هاى آن‏ ها قطع نشد. (4)


    منابع:

    1. الامامة و السياسة،ابن قتیبه، ج 2، ص 10؛ الفتوح، ابن اعثم، ج 3، ص 381؛
    2. . كامل ابن اثير، ج 4، ص 113.
    3. . الامامة و السياسة، ج 2، ص 215.
    4. الامامة و السياسة، ج 1، ص 220


    شاخه ناگزیره از ریشه اش تعریف و تمجید و دفاع کنه.
    امضاء

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  4. تشكر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی