سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 75

موضوع: زرتشت از نگاه قرآن و اسلام

  1. Top | #21

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    )
    .
    پاره ای از محققین زرتشت را از خانواده فرمانروایان هخامنشی می دانند و پاره ای دیگراو را دهقان زاده ای می دانند که پس از سالیان متمادی صحراگردی و خانه بدوشی ؛ سکونت و یکجا ماندن را برگزیده و به کشاورزی پرداخته است .
    صاحب نظران زیادی نیز دین زرتشت و بودا را هم عصر دانسته و دین زرتشت را برخاسته از طبقه ی اشراف و دین بودا را برخاسته از قشر ضعیف جامعه می دانند و حتی دلیل فزونی پیروان بودا در جهان امروز را به همین عامل غیراشرافی بودن دین بودا نسبت داده اند که برای رسیدن به یقین دراین مسئله ، نیاز به تحقیق بیشتری داریم .





    امضاء


  2. Top | #22

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    زرتشت پیامبری ازجانب اهورامزدا

    در مورد زمان و مکان تولد زرتشت آنچه باید گفته می شد ارائه گردید . حال به آغاز رسالت او اشاره می کنیم
    .


    « زندگی زرتشت را مراحلی است شگفت انگیز : چون به سن بیست سالگی رسید ، پدر و مادر و همسرخود را

    رها کرده ، برای یافتن اسرار مذهبی و پاسخ مشکلات روحانی که اعماق ضمیرش را پیوسته مشوش می داشت

    ، در اطراف جهان سرگردان شد و از هر سو رفت و با هرکس سخن گفت ، شاید که نور اشراق درون او را


    منور سازد . چون به سی سالگی رسید ، زرتشت را مکاشفاتی دست داد . روزی درکنار رودی نزدیک زاد و

    بوم خود ، شبحی که قامتش نُه برابر قامت انسان متعارف بود دید . این شبح « وهومنه vodu-mana

    »یعنی پندارنیک بود . زرتشت درعروج اززندگانی این جهان به سوی اهورامزدا رفت و همراه « وهومنه » به

    بارگاه او راه یافت . چون درآن انجمن آسمانی و جایگاه برین ، درون آمد ، سایه ی او محو گردید زیرا پرتو

    تابش فرشتگان و اشعه ی درخشان ارواح علوی در پیرامون او ، وجود او را چنان مستغرق نور ساخته بودند

    که ظلی باقی نماند . پس اهورامزدا به او تعلیم داد و او را به پیامبری برگزید و امر فرمود که حقایق و تعالیم و

    تکالیف « آیین بهی » را به عالمیان بیاموزد .


    امضاء


  3. Top | #23

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    ازآن پس هشت سال بر زرتشت گذشت وگویند وی دراین هشت سال در غاری تاریک به کشف می گذرانده است

    . وی در عالم کشف و شهود با شش فرشته ی مقرب اهورامزدا یعنی « امشاسپندان » گفتگو کرد و از مجلس

    هرکدام بر روشنایی ضمیر و صفای دل او لختی افزوده گشت . پس از آن زرتشت دعوت خویش را آشکار نمود . ده سال پس از نشر دعوت او بود که اولین نفر به آیین بهی گروید . نخستین فردی که به این آیین اهورایی

    ایمان آورد ، عموزاده ی او « میدی نیمونها
    maidhy nimonba » بود . زرتشت لحظه ای از دعوت

    اهورایی خود فروگذار نکرد . وی موفق گشت ویشتاسپا یا ویشتاسپ پدر داریوش اول را نیز به خیل پیروان

    خویش درآورد . به همراه ویشتاسب ، درباریان و اکثر مردمان به آیین بهی گرویدند و لذا مغان که پیشوایان

    روحانی آیین گذشتگان بودند به مخالفت با وی برخاستند . زرتشت درتمام عمرخود لحظه ای ازدشمنی مغان

    برکنار نبود . وی همچنین در دو جنگ که بر سرآیین بهی بین ایران و تورانیان درگرفت حضور داشت . وی در

    سن
    ۷۷ سالگی هنگامی که در شهر بلخ در برابر محراب آتش به عبادت مشغول بود به دست یکی از سربازان

    تورانی به قتل رسید » . ( ماهنامه حافظ ، شماره
    ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴/ مقاله : جستاری در بنیادهای فلسفی

    آیین بهی / نوشته مهندس ابوالفضل عسگری / مندرج در صفحات
    ۲۲تا۲۹ / ص ۲۳ و ۲۴ )



    امضاء


  4. Top | #24

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    همچنین در جای دیگر به نقل از یسنا گفته شده است :




    « زرتشت بر پیامش جامه ی دینی می پوشاند و خود را گمارده ی اهورامزدا می کند . دریسنای ۸،۲۹ این

    سخنان ازکام اهورامزدا بر می آید : او را پیدا کردم ، یگانه کسی است که آموزش های ما را می شنود ،

    زرتشت اسپیتاما … » . ( ماهنامه حافظ ، شماره
    ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴ / مقاله : پیام صلح زرتشت / نویسنده

    : مانفرد لورنس / ترجمه ا.ح.اکبری شالچی / مندرج در صفحات
    ۱۷تا۲۱ / ص ۱۹ و ۲۰ )





    امضاء


  5. Top | #25

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    تعالیم آسمانی زرتشت
    ۱ – دعوت به یکتا پرستی :

    در اعتقادات مردم ایران قبل از ظهور زرتشت ایزدان فراوانی وجود داشتند
    ، مثل خدای اینتار یا

    ایندرا
    Indra که کشنده اژدها وآورنده ی باران بود و قدرتی همچون خدایان المپ دریونان و

    زئوس داشته است . میترا خدای عام و مورد قبول اکثر اقوام وطوایف آریایی باستان ، درهرجا

    و درهرکشور بوده است . درچنین شرایطی زرتشت ظهورنمود و همه خدایان راکنار زد و تنها

    اهورامزدا را به عنوان خالق هستی معرفی نمود .



    « و برخلاف عقاید متأخرین جماعت زرتشتیان آن پیامبر باستانی گفت که برحسب مشیت و

    اراده ی متعال اهورامزدا تمام موجودات آفریده شده اند و چنان که در آیه آخرگاتها صراحت

    دارد : اهورامزدا موجب و موجد هم نور و هم ظلمت و هر دو می باشد .


    امضاء


  6. Top | #26

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    در یسنا نیز آمده است : من اهورامزدا را آفریننده همه چیز می دانم و استوانم بر این که او

    نیکی و راستی است ، فروغمند است ، دانا و توانا ست ، همه نیکی ها از اوست ، نظم و

    قانون طبیعت که در سراسرگیتی دیده می شود از او به وجود آمده وکره های درخشنده

    ازفروغ بی پایان او درخشان اند . و باز درگاتها می گوید : ما می ستاییم اهورامزدایی را که

    سرچشمه کلیه اشیاء است ، اهورامزدایی راکه فروغ سرشار است » . ( ماهنامه حافظ ،

    شماره ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴ / مقاله : جستاری در بنیادهای فلسفی آیین بهی / نوشته مهندس

    ابوالفضل عسگری / مندرج در صفحات ۲۲ تا ۲۹ / ص ۲۴ )


    حضرت زرتشت برای اولین بار برای تمام هستی یک خالق و پروردگار در نظرگرفته و حتی

    اهریمن را نیز مخلوق اهورامزدا محسوب می کند .
    در عین حال به ارواح و فرشتگان متعدد

    مقدسه غیبی ازلی نیز اعتقاد دارد و انسان را نیز مخلوق اهورامزدا می داند . در یسنا آمده

    است :




    امضاء


  7. Top | #27

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    « هنگامی فرا رسید که درون اندیشه ام موجی راه یافت و به تو

    اندیشیدم و دریافتم که تویی بی آغاز و بی انجام ، تویی خرد پاک جهان

    که تغییر و دگرگونی در تو راه ندارد و … » . ( ماهنامه حافظ ، شماره

    ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴ / مقاله : جستاری در بنیادهای فلسفی آیین بهی /

    نوشته مهندس ابوالفضل عسگری / مندرج در صفحات ۲۲تا۲۹ / ص ۲۷ )

    hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@

    امضاء


  8. Top | #28

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    ۲ نبرد با اهریمن :

    زرتشت منشأ جهان را در دو نیروی اهورامزدا و اهریمن تبیین می کند ؛ از این گفتار نوعی

    دوگانه پرستی برداشت می شود .



    « او با قائل شدن به این که از ازل دو وجود و دو روان ۱ ـ انگره مینو (روان پلیدی) و ۲ ـ سپنتا

    مینو (روان قدسی و نیکویی) توأمان همه ی هستی را در برگرفته اند ،کلیه ی کشاکش ها را

    در همه ی پدیده های هستی تعبیر کند » . ( ماهنامه حافظ ، شماره ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴/

    جستاری در بنیادهای فلسفی آیین بهی / نوشته مهندس ابوالفضل عسگری / مندرج در

    صفحات ۲۲تا۲۹ / ص ۲۶ )



    زرتشت معتقد است که سرانجام انگره مینو یا روان پلیدی شکست خواهد خورد و سپنتا مینو

    یا روان قدسی و نیکویی به پیروزی خواهد رسید .




    امضاء


  9. Top | #29

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    زرتشت اهریمن را مخلوق خدا می داند و معتقد است که انسان فقط در نبرد با شر می تواند به تکامل معنوی دست یابد چنان که اهورامزدا که مظهرخیر و نیکی مطلق است نیز همواره با شرارت و دروغ و پلشتی در نبرد است . زرتشت از انسانها می خواهدکه در جنگ بین اهورامزدا و اهریمن به مبارزه با اهریمن که خدای بدی هاست برخیزند و از اهورامزدا حمایت کنند . او معتقد است که اگرانسان بتواند در پهنه ی زمینی تکاپوی خود با اهریمن بجنگد ، بر زندگی همیشگی دست خواهد یافت و تا آنجا پیش خواهد رفت که شایسته ی تقرب به اهورامزدا وکسب خصایل اهورایی خواهد شد . وی معتقد است که در برابر هر نیکی یک بدی و در مقابل « آشا Asha » یا راستی و حقیقت ، دروغ و باطل جای گرفته و در برابر حیات نیز مرگ قرار دارد همانگونه که در مقابل روان مقدس و پاک ، روح و روان پلید قراردارد .
    براساس تعالیم زرتشت انسان موظف است که درجنگ روشنایی (اهورامزدا) با تاریکی (اهریمن) جانب روشنایی را بگیرد تا به حقیقت برسد .

    امضاء


  10. Top | #30

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    12,983
    صلوات
    34724
    دلنوشته
    182
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,491
    مورد تشکر
    11,497 در 6,928
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    ۳ مخالفت زرتشت با مشروب و دود شاهدانه :
    همانگونه که گفتیم درقبل از ورود و ظهور زرتشت مغ ها که روحانیون آیین مغ پرستی و میترائیسم بودند . در هنگام برگزاری مراسم مذهبی از مشروب هوم که ازگیاهی ساخته می شود و بسیار سکرآور بود استفاده می کردند و آن را به شرکت گنندگان در مراسم می دادند . همچنین گفتیم که ازگیاه شاهدانه نیز استفاده می کردند و دانه ی آن را بر سنگ های گداخته شده می ریختند و دود متصاعد شده ازآن توسط مردم استشمام می شد . آنها این کار را از قوم سکاها آموخته بودند و آن را برای مهیا شدن در مراسم مذهبی بسیار مفید می دانستند . زرتشت در همان ابتدای ظهور با استفاده از مشروب هوم وگیاه شاهدانه به مخالفت برخاست و استفاده ازآن را حرام دانست بطوری که ایرانیان آریایی با مصرف کنندگان این مواد به مقابله برخاستند .



    hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said

    امضاء


صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی