زرتشت از نگاه قرآن و اسلام سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
زرتشت از نگاه قرآن و اسلام
صفحه 4 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 75
  1. #31
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    در منابع آمده است که « کاربرد مواد مخدر در نزد مغان از همان آغاز مورد مخالفت ایرانیان قرارگرفت و در جامعه ایرانی به عنوان عملی زشت و ناپسند مورد نکوهش قرارگرفت … و در قوانین عصر ساسانی سه گروه را بدون محاکمه در دادگاهها اعدام می کردند و آن عبارتند از: جادوگران ، فواحش ، مصرف کنندگان مواد مخدر . در ضوابط طلاق در ایران باستان کسانی که آلوده به فساد اخلاق بودند و معتادین ، حق ماندن در زندگی زناشویی را نداشتند » . ( تاریخ ایران و باستان «جلد اول و دوم» / نوشته : اردشیر خدادادیان / جلد اول / ص ۴۸۵ ) دریکی از منابع نیزآمده است که « آیین مزبور با قوانین سخت و اکید منظم شده بود . …نوشابه سکرآور هوم نیز مطرود شد » . ( ایران از آغاز تا اسلام / ترجمه دکتر محمد معین / ص ۱۸۵ )

    said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said
    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  2. #32
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ۴ مخالفت زرتشت با انجام قربانی های خونین :
    در بررسی اعتقادات ایران قبل از زرتشت ، مشخص می گردد که مغ ها مسئول برگزاری مراسم قربانیان خونین بودند . اگرآنها خطریا هجوم ارواح پلید و یا هرگونه قهر طبیعی را احساس می کردند و یا خواب بدی می دیدند این مراسم را برگزار می کردند و مردم نیز بایستی برای جلوگیری ازهرگونه اتفاق شوم گله هایی بزرگ از اسب ، گاو و یا گوسفند را برای قربانی دادن مهیا می ساختند . زرتشت درهمان بدو ظهور با انجام قربانی های خونین به مخالفت برخاست . از نظر او : « قربانی های خونین ممنوع بود زیرا چهارپایانی که بشر را غذا می دهند و برای او کار می کنند باید مورد احترام قرارگیرند » . ( ایران از آغاز تا اسلام / ترجمه دکتر محمد معین / ص ۱۸۵ ) زرتشت پیام یکجانشینی و گسترش کشاورزی و دامپروری را تبلیغ می کرد . او معتقد بود که انجام قربانیان خونین ؛ کشاورزان و دامپروران یکجانشین را تاراج کرده و آنها را فقیر و ناتوان می سازد .


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  3. #33
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    او درتعالیم خود از همه انسانها می خواهد که در صورت احساس هرگونه پدیده شوم یا خطر احتمالی و یا بلایای طبیعی باید به درگاه اهورامزدا دعا و نیایش کنند . چون تنها اوست که می تواند آنها را از دست خطرات محفوظ بدارد . در گاتاها آمده است « مستی از کشتار ، زور ، سنگدلی ، بدرفتاری و دل سیاهی مرا به تنگ آورده است ( یسنا ۲۹ ، ۱ ) و در یسنای ۳۱ و ۱۵ گفت : او روزی خود را نمی یابد مگر با زورورزی سیردام و مرد نافریبکار(دراینجا می توان ناگزندرسان هم برگرداند) شبان چراگاه . یا دریسنای۳۱،۱۸ : دیگر هیچ کدام از شمایان به سخنان و آموزه هایDrevant گوش نمی دهد چون وی خانه و روستا ، منطقه وکشور را در تهی دستی و تباهی فرو می غلتاند » . ( ماهنامه حافظ ، شماره ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴/ مقاله : پیام صلح زرتشت / نویسنده : مانفرد لورنس / ترجمه ی : ا.ح.اکبری شالچی / مندرج در صفحات۱۷تا۲۱ / ص ۱۸ )


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  4. #34
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ۵ اعتقاد به ظهور منجی عالم بشریت :
    درتعالیم زرتشت به ظهورآخرین منجی عالم بشریت اشاره شده است و او معتقد است که در آخر کار انسانها ، مردی ظهور خواهد کرد که اینبار برای همیشه اهریمن را شکست خواهد داد و عدالت را خواهد گستراند . بر اثر آنچه که امروز از زرتشت بیان می کنند و آثاری که بر جای مانده چنین برداشت شده که « عمردنیا بالغ بر۱۲۰۰۰ سال است ، در سه هزار سال نخستین عالم اوهرمزد یا عالم روشنایی و اهریمن یا عالم تاریکی در جوار یکدیگر آرام می زیسته اند . این دو عالم ازسه جانب نامتناهی بوده ، فقط ازجانب چهارم به یکدیگر محدود می شدند . دنیای روشن دربالا و عالم ظلمانی در زیر قرار داشته و هوا فاصله آنها بوده است . مخلوقات اوهرمزد در این سه هزار سال در حال امکانی (مینوگیما) بودند .

    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  5. #35
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    سپس اهریمن نور را دیده درصدد نابودکردنش برآمد . اوهرمزد که از آینده آگاهی داشت ، مصافی به مدت ۹۰۰۰ سال با وی طرح افکند . اهریمن که فقط از ماضی آگاه بود رضا داد .آنگاه اوهرمزد به او پیشگویی کرد که این جدال با شکست عالم ظلمت خاتمه خواهد یافت . از استماع این خبراهریمن سخت متوحش شد و مجدداً به عالم تاریکی درافتاد و سه هزارسال درآنجا بی حرکت بماند . اوهرمزد در این فرصت دست به آفرینش جهان زد … . سه هزارسال پس ازظهورانسان ، زرتشت برای تعلیم خلایق و هدایت آنان به دین بهی ظهورکرد . درموقع ظهور او ، بیش از سه هزارسال ازعمردنیا باقی نمانده بود . درآخر هر هزارسال از ذریه زرتشت که در دریاچه ای پنهان است ، یک نفر منجی یا سوشیان – در اوستا : سوشینتهSuosyanta – به طورخارق العاده قدم به عالم هستی می نهد . در وقت تولد آخرین منجی که سوشیانس خاص باشد ، جنگ قطعی بین خیر و شر درگیرد » . ( ایران در زمان ساسانیان / ترجمه رشید یاسمی / ص ۱۵۷ و ۱۵۸ )که دراین نبرد اهریمن شکست می خورد و برای همیشه نابود می شود ؛ درپایان قیامت اتفاق خواهد افتاد .



    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  6. #36
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ۶ اعتقاد به معاد ، بهشت و جهنم و پل چینوات ( صراط المستقیم ) :
    دین زرتشت نخستین مذهبی است که در دنیای آنروز از مسائلی چون حیات عقبی و قیامت سخن به میان می آورد وآخرالزمان را به مفهوم کامل خود مطرح می کند . شاید هیچ یک از دین های موجود درآن روزکه اگرتاریخ آن را تا ۱۱۰۰۰ ق.م فرض کنیم ، نتوانسته باشد قیامت را برای امتش به این خوبی تفسیرکند . « و عاقبت همه ی مردگان برخیزند و ستاره دنباله دار موسوم به گوچهر برزمین افتد و زمین مشتعل گردد ، به قسمتی که همه معادن و فلزات گداخته شوند و چون سیل سوزان جاری گردند . جمله آدمیان از زندگان و مردگانی که زنده شده اند باید از این سیل بگذرند و آن سیل برای نیکان چون شیرگرم و ملایم خواهد شد .


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  7. #37
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    مردمان پس از این امتحان ظاهر شده و به بهشت درآیند . بعد از آخرین مبارزه که خدایان با دیوان کنند ، جنود اهریمن شکسته شود و اهریمن الی الابد در ظلمات فرو رود . زمین صاف و مسطح گردد و جهان پاکیزه و مطهر شده ، بی شائبه کدورتی ابدالاباد بماند . این حالت را فرشکرد گویند که به معنی تصفیه و تجدید است (دراوستایی فرشوکِرتی Frasokereti ) » . ( ایران در زمان ساسانیان / ترجمه رشید یاسمی / ص ۱۵۸ ) به هرحال نوع نگاه آن پیامبر چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ فلسفی ، یک نوع نگرش جدید محسوب می شود بطوری که امروز هم ما در مطالعه ی آن چندان با ایراد روبرو نیستیم . البته اگر در قضاوتمان مدت زمان ظهور زرتشت را در نظر داشته باشیم .« برحسب تعالیم آن پیامبرچون روزی این جهان هستی به آخربرسد ، رستاخیز عام واقع خواهد شد .


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  8. #38
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    درآن روز خوبی ها و بدی ها را شمار خواهند کرد و برای امتحان بدکاران و نیکوکاران جایگاهی پر از آتش و آهن گداخته به وجود می آید که بدان و زشتکاران را در آنجا خواهند افکند . بدان و اشرار جاویدان درآنجا مدام به سوز و گداز عقاب می شوند ، … نیکان و ابرارآتش را گوارا و مهربان می یابند . … هرروان ، خواه خوب یا بد ، باید در روز قیامت از فراز پل چینواتChinvat یعنی « جدا کننده » عبورکند . این پل برروی دوزخ قرار دارد و یک جانب آن به دروازه بهشت منتهی می گردد . درروی این پل ، نامه ی اعمال آن روح خوانده می شود و سراسرکارهای او را در دوکفه ی ترازو می گذارند که شاهین آن در دست اهورامزدا است . اگرکفه ی حسنات برکفه ی سیئات فزونی بچربد ، هر آینه آن روان سوی بهشت می چرخد ، اگرکفه ی سیئات فزونی گیرد او را به قعر دوزخ می افکند . نیکوکاران به هدایت زرتشت از آن پل به سلامت و آسانی می گذرند ،کل بدکاران راهی و مفرّی جز فروافتادن به اعماق هاویه ندارند … . زرتشت می گوید : روان ناپاک یا نفس پلید انسان هنگامی که به پل جداکننده می رسد ،


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  9. #39
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    دچار شکنجه و عذاب خواهد گردید و جاویدان در خانه ی دروغ زندان خواهد بود ؛ … برخلاف راست کاران که درآن سوی پل در خانه ی نغمات که به گفته ی گاتها بهشت برین است جای می گیرند …» . ( ماهنامه حافظ ، شماره ۱۶ ، تیر ماه ۱۳۸۴/ جستاری در بنیادهای فلسفی آیین بهی / نوشته مهندس ابوالفضل عسگری / مندرج در صفحات ۲۲تا۲۹ / ص ۲۷ و ۲۸ ) البته زرتشت حال مردگان را قبل از روز رستاخیز نیز بیان می کند و معتقد است که داوری در مورد اعمال وکارهای زشت و نیکو پس ازمرگ مرده آغاز می شود و سرنوشت روان او از آن پس معلوم خواهد گردید . و سرانجام در روز رستاخیز حسابرسی نهایی صورت خواهد گرفت . پل چینوات برای گناهکاران به نازکی دم شمشیر است .


    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


  10. #40
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    حسنعلی ابراهیمی سعید آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    32493
    دلنوشته
    163
    هفته وحدت مبارک:خشنودی پیامبر گرامی اسلام:الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    نوشته : 10,233      تشکر : 6,742
    7,969 در 5,012 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    حسنعلی ابراهیمی سعید آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ۷ اعتقاد به انسانهای نخستین ( آدم و حوا – مشیگ و مشیانگ ) :
    برای این بحث سعی می کنیم از عبارات یک کتاب تاریخ استفاده کنیم : « … و چون کار خلقت به پایان رسید ،گاوی بیافرید که موسوم به گاو نخستین است . پس آنگاه انسانی بزرگ خلق کرد به نام گیومرد (به زبان اوستایی گیه مَِرتَن یعنی زندگی میرا – کیومرث) که نمونه نوع بشر بود .آنگاه اهریمن به آفریدگان اوهرمزد حمله برد و عناصر را بیالود و حشرات و جانداران زیان آور را بیافرید . اوهرمزد درپیش آسمان خنده می کند ، اهریمن مکرر حمله کرد و عاقبت گاو وگیومرد را بکشت اما ازتخمه گیومرد که دردل خاک نهفته بود ، چهل سال بعد گیاهی رست که اولین زوج آدمی به اسم مَشیَگ و مَشیانگ از آن بیرون آمد . دوره آمیزش نور و ظلمت ،که آن را گُمیزشن گویند ، شروع شد . انسان در این جنگ خیر و شر به نسبت اعمال نیک یا بد خود ، از یاران نور یا از اعوان ظلمت شمرده می شود » . ( ایران در زمان ساسانیان / ترجمه رشید یاسمی / ص ۱۵۷ )

    زرتشت از نگاه قرآن و اسلام


صفحه 4 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •