سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 7 از 8 نخستنخست ... 345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 75

موضوع: زرتشت از نگاه قرآن و اسلام

  1. Top | #61

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    تابوت های مزبور گاه لعاب کاری شده و سرپوش آنها به شکل صورت اولی با ناشی گری ساخته شده و بدون شک تقلید تابوت های انسان های میمون وار است که می بایست از سوریه یا فلسطین آمده باشد . در پایان قرم اول یا درآغاز قرن دوم مسیحی ، تغییری نسبتاً مهم در عملیات تدفینی سکنه شوش پدید آمد ، مقابر افراد و دخمه های خانوادگی جای خود را به گورستان مشترکی داد که پلکان ، اطاق اموات و سقف آن ازآجر نیک پخته ساخته می شد . جسد میت را روی نیمکتی دربرابر مدخل می گذاشتند تا کاملاً پوسیده گردد ؛ سپس استخوانهای وی را بی ترتیب روی دو نیمکت مجاور در سمت راست و چپ مدخل می نهادند . این طرزجدید دفن اموات ، بدون شک با طرز تدفین مغان شمالی ایران ـ که مستلزم عرضه داشت اجساد در هوای آزاد روی کوهها یا برج خاموشی بود ـ وجه اشتراکی دارد . اما به عقیده ما طرز تدفین شوش ، درجه ای است از انتقال بین عرضه داشت در هوای آزاد و دفن » . ( ایران از آغاز تا اسلام / ترجمه دکتر محمد معین / ص ۳۰۶ و ۳۰۷ )



    امضاء


  2. Top | #62

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    « آیین های تدفین ، به خصوص جالب توجه است : سنت سوزندان اجساد مردگان را « ا.م ماند لشتام » در گورهای قرون چهارده تا سیزده پیش از میلاد در باکتریای شمالی و درترکمنستان کشف کرد . بعداً خاکسپاری معمولی جایگزین آن گردید (چاله هایی با شیب ملایم درپایان هزاره دوم وآغاز هزاره اول پیش از میلاد ) . در دوره متأخر در تولخار ( قرون دهم تاهشتم یا احتمالاً هفتم ) یک قاب سنگی درته چاله قرارداده می شد و جسد دست و پا بریده روی آن قرار می گرفت ( بدون آن که همراه آن چیزی گذاشته شود ) و با نی پوشانده می شد ، در اینجا مشاهده می کنیم که سعی می شود عنصر زمین از تماس آلوده کننده با جسد حفظ شود . همین کار را در پارت و مرغیانا نیز می توان دید : در پارت در دوره نمازگاه شش ، هنوزآتشی درگور می نهادند ، گرچه جسد را نمی سوزاندند اما در وضعیت خمیدگی و به یک پهلو قرار می دادند . … پارسیان دوره هخامنشی عناصر آتش ، آب و زمین بارور را مقدس می دانستند .




    hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said@@hasan ali ebrahimi said

    امضاء


  3. Top | #63

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    (که مادها در اوایل هزاره نخست پیش از میلاد ظاهراً چنین اعتقادی نداشتند ) ، دفن جسد پوشیده با موم یا دریک تابوت فلزی و یا در گور صخره ای عنصر زمین را آلوده نمی کرد . دشواری زمانی بودکه جنگاوران در میدان رزم به زمین می افتادند . پارسیان در چنین مواردی برای جلوگیری از تماس اجساد با زمین بارور اقدام به پوشاندن آنها با شاخه ها و برگ ها می کردند ، که انطباق با قواعد اکید ممانعت از آلودگی عناصر داشت » . ( تاریخ ایران دوره ماد / ترجمه بهرام شاگلونی / ص ۲۳۱ و ۲۳۲ ) «کتاب موسوم به وندیداد یعنی قانون «ضد دیو» … مجموعه ای است از قواعد و دستورات دینی ، مخصوصاً راجع به انواع ناپاکی ها و گناهان و وسایل و طرق تطهیر و توبه و استغفار . … و طریقه رفتاربا اجساد مردگان و غیره سخن می رود .



    امضاء


  4. Top | #64

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    . طبق این کتاب مردگان را باید در دخمه نهاد و طعمه پرندگان ساخت ( آگانیاس صریحاً می گوید که به دخمه نهادن مردگان از عادات ایرانیان عهد ساسانی بود . هیون تسیانگ زائر بودایی چینی فقط اجمالاً تذکر می دهد که ایرانیان غالباً اجساد مردگان خود را رها می کرده اند ) چه تدفین یا سوزاندن اجساد باعث آلایش عناصر می شود و به این جهت حرام است » . ( ایران در زمان ساسانیان / ترجمه رشید یاسمی / ص ۴۸ ) « هیچ جا و نزد هیچ یک از اقوام به روایت هرودت ، سوزاندن اجساد معمول نیست . پارس ها بر این باورند که سوزاندن مردگان مورد پسند خدایان نیست » . ( تاریخ ایران و باستان «جلد اول و دوم» / نوشته اردشیر خدادادیان / جلد اول / ص ۴۶۱ )



    امضاء


  5. Top | #65

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    بحثی پیرامون تحریف در کتاب آسمانی (زرتشت)
    بدون شک هر چیزی که به دست انسان سپرده شود با توجه به روح کنجکاوی و تجسس موجود در بشر، مورد تفسیر و تأویل قرار می گیرد و هر آنچه را که آدمی به ضرر خویش بیابد به نفع خویش تحریف می کند . تحریفات موجود در کتابهای آسمانی قبل از اسلام ، فقط به خاطر دشمنی و مخالفت دشمنان دین خدا نبوده است ، بلکه در بسیاری از مواقع متفکرین و اندیشمندان آن دین برداشتها و تفاسیر خویش را از آیات و فرمایشات انبیاء ،آن هم با زبان و نگاه خویش نوشته اند . برداشت های یک فرد که از روی عقل و خرد او درست است می تواند بر اساس تحلیل عقلی فرد دیگر نادرست باشد و به همین دلیل تحریف محسوب گردد .


    امضاء


  6. Top | #66

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    هماکنون نیز ما مسلمانان در مورد سفرحج و برائت از مشرکین ( در دو فرقه ی سنی و شیعه ) اختلاف عمل و نظر داریم و یا شکل وضوگرفتن (باز هم درهمین دوجناح ) و ایستادن در نماز ما با هم متفاوت است . حتی نوع حکومت مورد قبول فرقه های اسلامی از این جهت که حکومت باید مبتنی بر خلافت و بیعت باشد یا مبتنی بر امامت و ولایت فقیه ، با یکدیگر فرق دارد . این نوع تفاوتهای عملی و نظری که در بسیاری از زمینه های دیگر قابل مشاهده است را جز تحریف چه بنامیم ؟
    حال می خواهیم با توجه به آنچه که در اسلام گذشت را ملاک قرار دهیم (که ازنظرزمانی به ما نزدیکتر بوده ) و بدون تعصب و منصفانه در مورد سایر ادیان قضاوت کنیم .


    امضاء


  7. Top | #67

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    کتب آسمانی این ادیان نیز( منظور ما : یهود ، زرتشت ، مسیح است ) همانند کتاب آسمانی ما مسلمانان ( قرآن ) به صورت شفاهی نازل شده و بعداً مکتوب گردیده است . بنابراین با توجه به فاصله ی زمانی سایر ادیان از اسلام ، و عدم توانمندی بشر در حفظ متون دینی و تاریخی خویش ، می توان بسیاری از آموزه هایی که به پیامبران گذشته منسوب می شود را تفسیر به رأی برخی از اندیشمندان همان دین و یا تحریف دانست . به هر حال تعالیمی که سینه به سینه منتقل می شود در فرایند انتقال شکل اولیه خویش را از دست می دهد و بسیاری از عبارات منتقل شده مفهوم دیگری را به خویش می گیرد . همچنین انسانها فراموش کارند و به همین دلیل در انتقال سینه به سینه و نسل به نسل ، بسیاری از تعالیم دینی را یا منتقل نمی کنند و یا ناقص منتقل می کنند . از طرف دیگر می توان گفت که بسیاری از افسانه ها و مفاهیم داستانی ذکرشده در کُتُب جدیدتر این ادیان ، مربوط به برداشتهای روحانیون آن ادیان از مفاهیم مندرج در متون تحریف شده ی قدیمی تر بوده باشد . همچنین بسیاری از روایتها و تعالیم تحریفی به اعتقادات قومی و قبیله ای پیروان این ادیان مربوط است که در فرایند گذار تاریخی وارد متون دینی شده اند .


    امضاء


  8. Top | #68

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    زرتشت زمانی در ایران ظهور کرد که تعالیم برگرفته از طبیعت پرستی ، جانورستایی (totemisme) ، اعتقاد به ارواح پاک و خبیث ( آنی میزم Animisme ) ، مغ پرستی و مهرپرستی ( میترائیسم ) و پرستش انواع خدایان ؛ همچون خدای آب ، خدای خورشید ، خدای رود ، خدای باد ، خدای آتش و … در اقوام مختلف ایرانی رواج داشت . این آیین ها به وسیله مغ ها حفاظت می گشتند و آنها عالمان دینی این اقوام محسوب می شدند . از همین رو زرتشت کتاب شفاهی خود را به آنها عرضه کرد و آنها نیز به دلیل حمایت پادشاهان از دین زرتشت به این دین پیوستند و چون این مغ ها به دلیل بهره مندی از قدرت بیان و علوم و فنون رایج در آن زمان ، به لحاظ علمی و عقلی تا حدود زیادی بالاتر از مردم کوچ نشین و کشاورز و دامپرور بودند و اقوام مختلف سالیان سال در مورد مسایل دینی شان از آنها حرف شنوی داشتند ؛ پس حضرت زرتشت نیز همانها را به عنوان مبلغان آیین خود پذیرفت و همین مغ ها به مرور زمان اعتقادات قبیله ای و ایزدان موجود در ادیان قبلی را وارد دین زرتشت نمودند


    امضاء


  9. Top | #69

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    کتاب زرتشت به روایتی آخرین بار توسط دولت ساسانی گردآوری شد و آنچه که ما از آن تحت عنوان « اوستا » نام می بریم متعلق به این دوران است که به روایتی مؤبد مؤبدان آن را جمع آوری نمود . حال به بحثهایی که در کتابهای تاریخ معاصر در مورد جمع آوری کتاب اوستا صورت گرفته است ؛ اشاره می کنم :
    « بنا بر روایت پارسیان ، اردشیراول پس از جلوس ، « هیربدان هیربد تنسر » را فرمان داد که متون پراکنده اوستایی عهد اشکانی را جمع و تألیف کند ، تا آن را کتاب رسمی و قانونی قرار دهند . شاپوراول پسر اردشیر چون به شاهی نشست ،کتب علمی راجع به طب ، نجوم و حکمت را از هندی ، یونانی و سایر اسناد گرفته و به کتاب دینی الحاق نمود … اما مجادلات و اختلافات مذهبی به پایان نرسید و شاپوردوم برای ختم این گفتگوها مجمعی به ریاست مهرسپندان که مؤبد بزرگ بود تشکیل داد . این انجمن متن صحیح و قطعی اوستا را تصویب کرد وآن را به ۲۱ نسک یا کتاب تقسیم نمود … بنا بر سنت «آدرباد» برای اثبات این که اوستای مذکور به این صورت نص صحیح است ، خود را به معرض امتحان (ور=Ordalie) آتش درآورده و رخصت داد تا فلز گداخته برسینه او ریزند » . ( ایران در زمان ساسانیان / ترجمه رشید یاسمی / ص ۱۵۱ و ۱۵۲ )



    امضاء


  10. Top | #70

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و اطلاعات وهمکار انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    13,118
    صلوات
    34834
    دلنوشته
    183
    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد یا امام حسین(ع) ادرکنی#یا رسول الله(ص)
    تشکر
    12,781
    مورد تشکر
    11,600 در 6,983
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    درایران تا عصرداریوش اول ، خطی وجود نداشته و یا اگر داشته اثری از آنها بدست نیامده است « نخستین خط درایران باستان متعلق به عصر هخامنشیان است که به خط میخی پارسی باستان معروف است . اگر پیش از این خط در ایران خطی وجود داشته است که ایرانیان آریایی با آن می نوشته اند ، تا این لحظه نشانه ای از آن در دست نیست … . لذا خط میخی پارسی باستان که نخستین بار در عصر داریوش یکم ( ۵۲۲ تا ۴۸۶ ق.م ) و به فرمان او به کارگرفته شد … را باید نخستین خط ایرانیان که از سده ششم پیش از میلاد به کار برده شده دانست . … داریوش گفته است : من برای نخستین بار فرمان دادم که بنویسند . معنا و مفهوم این جمله این است که انگار پیش از عصر داریوش و صدور فرمان وی چیزی نوشته نشده است . از سویی واقعیت امراین است که ازکورش دوم (۵۹۹ تا ۵۲۹ ق.م ) اثر مکتوبی نداریم » . ( تاریخ ایران و باستان «جلد اول و دوم» / نوشته اردشیر خدادادیان / جلد دوم ص ۱۵۸۹ و ۱۵۹۰ )


    امضاء


صفحه 7 از 8 نخستنخست ... 345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی