از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند} سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 73
  1. #21
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    22851
    دلنوشته
    41
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    نوشته : 54,560      تشکر : 52,471
    163,797 در 46,266 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    اوصاف ستوده

    خداوند رحمان به مردمان می فرماید :
    یَابْنَ آدَمَ !
    1 . هَلْ أَدَّیتُمْ فَرائِضی کَما أَمَرْتُکُمْ ؟
    2 . وَ هَلْ واسَیْتُمُ المَساکینَ بِأَموالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ؟
    3 . وَ هَلْ أَحْسَنْتُمْ إِلیمَنْ أَساءَ إِلَیْکُمْ ؟
    4 . وَ هَلْ عَفَوتُمْ عَمَّنْ ظَلَمَکُمْ ؟
    5 . وَ هَلْ وَصَلْتُمْ مَنْ قَطَعَکُمْ ؟
    6 . وَ هَلْ أَنْصَفْتُمْ مَنْ خانَکُمْ ؟
    7 . وَ هَلْ کَلَّمْتُمْ مَنْ هاجَرَکُمْ ؟
    8 . وَ هَلْ أَدَّبَتُمْ أَوْلادَکُمْ ؟
    9 . وَ هَلْ سَأَلْتُمُ الْعُلَماءَ مِنْ أَمرِ دینِکُمْ وَ دُنْیاکُمْ ؟
    10 . فَإِنّی لاأَنْظُرُ إِلی صُوَرِکُمْ وَلاإِلی مَحاسِنِکُمْ وَ لـکِنْ أَنْظُرُ
    إِلی قُلُوبِکُمْ وَ أَعْمالِکُمْ وَ أَرْضی مِنْکُمْ بِهذِهِ الْخِصالِ .

    ای فرزندان آدم !
    1 . آیا واجبات مرا همان گونه که فرمانتان دادم ، انجام دادید ؟

    2 . و آیا به وسیله مالها و جانهاتان با بینوایان به مساوات و برابری رفتار کردید ؟

    3 . و آیا به کسی که با شما بدرفتاری کرد ، نیکی کردید ؟

    4 . و آیا کسی را که[از سر نادانی] به شما جفا کرد ، بخشیدید ؟

    5 . و آیا با کسی که[از سر غفلت و جهل] از شما پیوند برید ، پیوستید ؟

    6 . و آیا با کسی که به شما خیانت کرد ، به انصاف رفتار کردید ؟

    7 . و آیا با کسی که به شما قهر ورزید ، سخن گفتید[وبا او از در آشتی درآمدید] ؟

    8 . و آیا فرزندانتان را [به نیکی] ادب کردید ؟

    9 . و آیا از عالمانِ [راستین] درباره مسائل دین و دنیاتان پرسیدید ؟

    10 . پس [آگاه باشید که] من به صورتها و خوبیهای ظاهری تان نمی نگرم;
    بلکه به دلها و کردارتان می نگرم ، و به این اوصاف ستوده
    و رفتار پسندیده [که بیان شد] از شما خشنود و راضی می شوم .





    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    *******************************
    من اونی ام که هرگز سایه ای نداشت .... اما توبخاطر بسپار،
    گرچه گذر زمان فرصت
    مهرورزیدن رادریغ نمی کند،اما مرگ
    رااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************




  2. تشكرها 2


  3. #22
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    22851
    دلنوشته
    41
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    نوشته : 54,560      تشکر : 52,471
    163,797 در 46,266 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    عقیده وایمان ، بدون رفتار و کردار پسندیده و اوصاف ستوده ،
    همانند «روح بی جسم» است; همچنان که کردار و اوصاف نیکوی
    بدون عقیده و ایمان نیز ، به سان «جسم بی روح» است .

    در جایْ جای قرآن کریم ، واژگانِ «ایمان» و «عمل صالح» ،
    توأمان آمده اند; هرگاه سخن از ایمان و مؤمنان به میان آمده است ،
    عمل و صالحان نیکوکردار نیز در پی آن نمایانند .

    از آفتهایی که همواره گریبانگیر پیروان ادیان الهی بوده و هست ،
    «یکسونگری» و «یکسو گرایی» است; گرفتن یک جانب
    و رهانیدن جانب دیگر ، پذیرش یک بعد و طرد بعد دیگر . . .

    اسلام و همه ادیان الـهی ـ که تمامی ادیان ، همانا اسلامندـ
    آن گاه سعادتی فراگیر را ثمر می دهند که همه قوانین و ابعاد و اجزایشان ،
    بی تحریف و تخریب ، مراعات گردند .

    دل از اغیار خالی کن چو قصد کوی ما داری
    نظر بر غیر مگشا چون هوای روی ما داری


    ارجمندترین ثمره این مراعات همه جانبه ، «انسان کامل» است
    و والاترین هدف انسان کامل ، جلب رضای خداوند است
    و تقرّب به آن ذات اقدس ـ جَلَّ وَ عَلاـ .





    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    *******************************
    من اونی ام که هرگز سایه ای نداشت .... اما توبخاطر بسپار،
    گرچه گذر زمان فرصت
    مهرورزیدن رادریغ نمی کند،اما مرگ
    رااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************




  4. تشكرها 2


  5. #23
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ناهمگونی درون و برون

    خداوند به آدمی می فرماید :
    یَابْنَآدَمَ !
    1 . کَمْ تَقُولُ : «اللّهُ ! اللّهُ ! » وَ فی قَلْبِکَ غَیْرُ اللّهِ ؟ !
    2 . وَ لِسانُکَ یَذْکُرُ اللّهَ وَ تَخافُ غَیْرَ اللّهِ وَ تَرْجُو غَیْرَ اللّهِ; وَ لَوْ عَرَفْتَ اللّهَ ، لَما أَهَمَّکَ غَیْرُ اللّهِ .
    3 . وَ تُذْنِبُ وَ لاتَسْتَغْفِرُ .
    4 . فَإِنَّ الاِْسْتِغْفارَ مَعَ الاِْصْرارِ ، تَوْبَةُ الْکاذِبینَ .
    5 . وَ مارَبُّکَ بِظَلاّم لِلْعَبیدِ .

    ای فرزندآدم
    1 . چقدر «اللّه ! اللّه ! » می گویی ، در حالی که در قلبت غیر اللّه است ؟ !

    2 . و زبانت اللّه می گوید ، و تو از غیر خدا می ترسی و به غیر خداوند امید می بندی;
    و اگر اللّه را می شناختی ، از غیر خدا واهمه نمی داشتی و به غیر او اهتمام نمی ورزیدی .

    3 . و گناه می کنی و استغفار [و توبه راستین] نمی نمایی .

    4 . پس ، راستی که استغفار و توبه ای که همراه با پافشاری
    بر گناهان و ادامه معاصی باشد ، «توبه دروغگویان» است .

    5 . و [بدان که] پروردگارت ، ستم کننده بر بندگان نیست
    [بلکه با مؤمنان و صالحان ، به لطف و عنایت عمل می کند
    و توبه گران راستین را می بخشاید و پاداش می دهد;
    و امّا نامؤمنان و ناصالحان را کیفر می دهد
    و توبه کنندگان دروغین را نمی بخشاید] .

    از شگفتیهای احوال آدمیان این است که بیشترین نیرنگ را
    با کسی می بازند که هیچ نیرنگی در او کارساز نیست !

    خداوند از خود ما به احوال و افکار و کردارمان آگاهتر است
    و پیش از آن که انگیزهای در اندیشه مان صورت پذیرد
    و هدفی در فکرمان ترسیم گردد ، او بدان آگاه است .

    آفریدگار علیم ، از خفایای درونمان و امواج اندیشه هامان
    و مکنونات دلهامان ، داناتر از خودمان است;
    پس ، ما را چه می شود که با او از درِ مکر در می آییم ؟

    ! آیا خُدعه ورزی با خداوند و «خدا فریبی» ،
    عین «خودفریبی» نیست ؟ !

    گوئیا باور نمی دارند روز داوری
    کین همه قلب و دغل در کار داور می کنند !

    هرگاه فرصتی بیابیم ـ اگر بیابیم ـ
    و در ژرفنای وجود خویش به کاوش بپردازیم ـ
    اگر بپردازیم ـ به وضوح وبا تعجّب و تأسّف در می یابیم
    که بسیاری ازگفتار و کردارمان ـ که به ظاهر ،
    خدایی رنگاندـ به واقع ، نیرنگ آلودند و یا ریا اندود !

    آیا اگر «بُهلول»ی یافت شود و ناممان را از سَرْ دَرِ مسجدی ـ
    که به ظاهر برای خدا بنا کردهایم ـ حذف کند
    و نام دیگری بر آن نهد ، برنمی آشوبیم ؟ !

    آن که چو پسته دیدمش همه مغز
    پوست بر پوست بود همچو پیاز

    پارسایانِ روی در مخلوق
    پشت بر قبله می کنند نماز !

    و اگر ناممان را از کتاب و مقاله ای که نوشته ایم ،
    پاک کنند ، برمی تابیم ؟ !

    و اگر برای عمل خیری که انجام داده ایم ،
    ستایشمان نکنند ، مردم را ناسپاس و قدرناشناس نمی خوانیم ؟ !

    و یا از کسی که به او خدمتی کرده ایم ،
    توقّع تعظیم و تقدیر نداریم ؟ !

    و آیا در باب احقاق حق و ابطال باطل ،
    قلبمان از خوف غیر خدا نمی لرزد و به غیر خدا امید نداریم ؟ !

    و آیا در مراعات حقوق و حدود الهی ،
    تنها مرزبان حرمت مرزهای الهی هستیم
    و مصلحت اندیشی های فضیلت سوز ،
    ما را به چشم پوشی از حق و بی حرمتی به حریم خداوندی وا نمی دارند

    و هرگاه حقّی را ـ آگاهانه و یا ناخودآگاه ـ ضایع کردیم
    و یا به کسی ستمی روا داشتیم ، زبان به اعتراف می گشاییم
    و به جبران می پردازیم ؟ !

    . . . و سرانجام ، آیا آن گاه که طاعتی از طاعات خداوند را ترک کردیم
    و یا معصیتی از معاصی وی را مرتکب شدیم ،
    به توبهای جدّی ـ فراتر از استغفار زبانی ،
    که البته آن هم لازم است ـ و جبرانی
    از سر صدق و اخلاص ، اقدام می کنیم ؟ ! . . .

    «راجِعُوا إِلی أَنْفُسِکُمْ فَخاطِبُوها :

    به جانهایتان بازگردید و آنها را به مخاطبه و محاکمه بخوانید» !

    بس کن این یاوه سرایی ، بس کن
    تا به کیْ خویش ستایی ؟ بس کن

    مخلصان لب به سخن وا نکنند
    بر کَن این ثَوبِْ ریایی ، بس کن

    تو خطا کاری و حق آگاه است
    حیله گر ! زهد نمایی بس کن



    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  6. تشكرها 2


  7. #24
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ثمرات عبادت وآفات غفلت

    خداوند به آدمی می فرماید :
    یَابْنَ آدَمَ !
    تَفَرَّغْ لِعِبادَتی; لـِ :
    1 . أَمْلاََ قَلْبَکَ غِنیً ،
    2 . وَ یَدَکَ رِزْقاً ،
    3 . وَ جِسْمَکَ راحَةً .
    وَ لاتَغْفُلْ عَنْ ذِکْری; فـَ :
    1 . أَمْلاََ قَلْبَکَ فَقْراً ،
    2 . وَ بَدَنَکَ تَعَباً ،
    3 . وَ صَدْرَکَ غَمّاً وَ هَمّاً ،
    4 . وَ جِسْمَکَ سُقْماً ،
    5 . وَ دُنْیاکَ عُسْرَةً .

    ای فرزندآدم !
    خویشتن را برای عبادت من ، فارغ البال کن
    و خالصانه به پرستشم بپرداز تا این که :

    1 . قلبت را سرشار از بی نیازی کنم .
    2 . و دستانت را پر از رزق و روزی نمایم .
    3 . و بدنت را در راحتی و آسایش قرار دهم .

    و از یاد من غافل مشو; چرا که اگر از ذکر من غفلت ورزی :
    1 . قلبت را مملوّ از فقر و نیاز می کنم .
    2 . و بدنت را به سختی و خستگی دچار می سازم .
    3 . و سینه ات را پر از اندوه و تشویش می نمایم .
    4 . و جسمت را بیمار می گردانم .
    5 . و دنیا و زندگانی این جهانت را در تنگنا و سختی قرار می دهم .

    اگر آدمی وظیفه مند است که راه تکامل را بپوید
    و خویشتن را هرچه بیشتر به قله کمال ، نزدیک و نزدیکتر کند;
    ره توشه اصلی این راه ، عبادت است و ذکر خداوند .

    بدون پرستش و نیایش ،
    وصول به هدف اعلای آفرینش ، ممکن نیست .

    ساییدن جبین بر خاک عبودیت ، در پیشگاه ربّ العالمین
    و سرودن سرودهای عاشقانه و نغمه های عارفانه
    و سپردن سر و جان به خدای سبحان ،
    شیوه مستمر سالکان و عارفان است;

    همانان که هدف آفرینش انسان را دریافته اند
    و به یقین عقلی و قلبی دانسته اند که غنای نفس
    و حیات خجسته و آسایش حقیقی در گرو سرسپاری
    به بارگاه ربوبی خداوند است و بس ،

    و به وضوح پی برده اند که عبودیت خالصانه ،
    سعادت جاودانه دو جهان را ثمر می دهد .

    اوقات خوش آن بود که با «دوست» به سر رفت
    باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود !

    و از سویی دیگر ، غفلت و یا تغافل از یاد پروردگار
    و دل ندادن به عبادت او ، پدیدآورنده هر گونه تباهی است;

    فقرجان ، آشفتگی روان ، اندوه جانکاه ، تنگی زندگی ،
    حِرمان لذّت اُنس بامحبوب ، عدم وصول به منزلت منیع آدمیّت . . .
    و سرانجام : محروم ماندن از نعمت معنویت و حیات طیّبه دو جهان .

    پناه بر خدای رحمان ، از شرّ هوای نفس و شیطان ،
    و حِرمان از سعادت دو جهان !

    دامْ سخت است ، مگر یار شود لطف خدا
    ورنه آدم نبَرد صرفه ز شیطان رجیم






    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  8. تشكرها 2


  9. #25
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    فروافتادن پردهها!

    خداوند به آدمی می فرماید :
    یَابْنَ آدَمَ !
    1 . اَلْمَوْتُ یَکْشِفُ أَسْرارَکَ .
    2 . وَالْقیامَةُ تَبْلُو أَخْبارَکَ .
    3 . وَالْکِتابُ یَهْتِکُ أَسْتارَکَ .
    4 . فَإِذا أَذْنَبْتَ ذَنْباًصَغیراً فَلاتَنْظُرْ إِلی صِغَرِه وَلـکِنِ انْظُرْ إِلی مَنْ عَصَیْتَهُ !
    ی5 . وَإِذا رُزِقْتَ رِزْقاً قَلی فَلا تَنْظُرْ إِلی قِلَّتِه وَلـکِنِ انْظُرْ إِلی مَنْ رَزَقَکَ ! .


    ای فرزندآدم !
    1 . مرگ ، اسرارت را آشکار می کند .
    2 . و قیامت ، خبرهای پنهانی ات را فاش می سازد .
    3 . و نامه اعمال و پرونده کردار ، پرده هایت را می دَرَد .
    4 . پس ، اگر گناه کوچکی کردی; به کوچکی گناهت منگر ،
    بلکه به [بزرگی] کسی بنگر که عصیانش کرده ای !
    5 . و هنگامی که رزق و روزی اندکی به تو داده شد ،
    به کمی و اندکی آن منگر; بلکه به [عظمت] کسی بنگر که روزی ات داده است !

    گناه ، شوم است و چونان سمی مهلک
    در شریان حیات بدْفرجام معصیتکاران ، جریان می یابد
    و بنای سستْ بنیان زندگی آنان را ویران می سازد;

    اما قبیح ترین و دهشتناک ترین چهره گناه ،
    در «جرأت و جسارت آدمی در برابر خداوند» نمایان می شود !

    انسان عاصی ، گویا به خداوند اعلان جنگ می دهد
    و بی باکی خویش را از قهر و کیفر وی و بی شرمی خود را
    از خدا ابراز می دارد و یا گویی خداوند را نابینا و یا ناتوان می انگارد !

    وگر نه ، چگونه است که اگر بندهای از آفریدگان خدا
    و حتّی کودکی صاحب تشخیص [ممیّز] ما را بنگرد ،
    از انجام کارهای زشت ، خودداری می کنیم
    و حیای از او مانعمان می شود ؟ !

    آن زمانی که کنی قصد گناه
    گر کند کودکی از دور نگاه

    شرم داری; ز گنه درگذری
    پرده عفّت خود را ندری

    شرم بادت ز خداوند جهان
    که بُوَد شاهد اسرار نهان !





    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  10. تشكرها 2


  11. #26
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض









    نقل شده است که : به امامی از امامان معصوم ـ
    درود خداوند بر آنان باد ـ گفته شد :
    شخصی به گناهی [از انحرافات جنسی ]مبتلا شد
    ه و چنان معتاد گردیده که توان ترک آن را ندارد .

    حال که بی اختیار و از سر اضطرار ،
    این عمل حرام را انجام می دهد ، آیا بر او گناهی هست ؟

    امام(علیه السلام)پرسید : آیا در انظار مردم ،
    و جایی که کسی او را می بیند ، نیز آن عمل حرام را می کند ؟

    پاسخ دادند : نه ! فقط در خلوت چنین می کند .
    امام(علیه السلام)فرمود : پس می تواند نکند
    ! آری ، او گناهکار است و سزاوار کیفر . . . .

    وای اگر پرده ز اسرار بیفتد روزی
    فاش گردد که چه در خرقه این مهجور است

    چه کنم تا به سر کوی تواَم راه دهند ؟
    کاین سفر ، توشه همی خواهد و این ره دور است




    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  12. تشكرها 2


  13. #27
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    از اینان مباش!


    خداوند رحمان به آدمی می فرماید :
    یَابْنَ آدَمَ !
    لاتَکُنْ مِمَّنْ :
    1 . یَطْلُبُ التَّوْبَةَ بِطُولِ الاَْمَلِ .
    2 . وَیَرْجُوا الاْخِرَةَ بَغَیْرِ عَمَل .
    3 . یَقُولُ قَوْلَالزّاهِدینَ وَ یَعْمَلُ عَمَلَ الْمُنافِقینَ .
    4 . إِنْ أُعْطیَ لایَقْنَعُ .
    5 . وَإِنْ مُنِعَ لایَصْبِرُ .
    6 . یَأْمُرُ بِالْخَیْرِ وَلا یَفْعَلُهُ .
    7 . وَیَنْهی عَنِ الشَّرِّ وَلایُنْهَی عَنْهُ .
    8 . یُحِبُّ الصّالِحینَ وَلَیْسَ مِنْهُمْ .
    9 . ویُبْغِضُالْمُنافِقینَ وَ هُوَ مِنْهُمْ .

    ای فرزندآدم !
    از کسانی مباش که :
    1 . با درازی آرزو ، خواهان توبه اند .
    2 . و بدون عمل ، امید به آخرت دارند .
    3 . زاهدانه سخن می گویند و منافقانه عمل می کنند .
    4 . اگر[از داراییهای دنیا هرچه] به آنان داده شود ، قانع نمی شوند .
    5 . و اگر به آنان داده نشود [و درتنگنا قرارگیرند] صبر ، پیشه نمی کنند .
    6 . به نیکی فرمان می دهند و[ امّا] خود به آن عمل نمی کنند .
    7 . و از بدی نهی می کنند ، و خود از آن دوری نمی جویند .
    8 . و صالحان را دوست می دارند و[امّا] خود ، از آنان نیستند .
    9 . و منافقان را دشمن می دارند ، و حال آن که خود ، از آنانند !

    از نکوهیده ترین اوصاف آدمیان ، «قولِ بی عمل»است .
    گفتار بی کردار ، بیانگر نوعی «نفاق» در اعماق جان است .

    این شیوه مزوّرانه ، آثاری مخرّب در روان آدمی برجای می نهد ،
    زیرا رفتاری این گونه ، پیش و بیش از آن که «دیگرفریبی» باشد ،
    «خودْفریبی» است و خودفریبی ، نفاق با خویشتن است .

    روان انسان ، لطیف و حسّاس است
    و زمینه تأثیرپذیری آن ، بسیار مساعد است .

    وقتی ضمیر آدمی می فهمد که صاحب ضمیر ،
    دارد بر سر خود کلاه می گذارد ،

    احساس شرمندگی و حقارت می کند
    و دچار افسردگی و پژمردگی می شود .

    در روایات اسلامی آمده است :
    «مَنْ کانَ ظاهِرُهُ أَرْجَح مِنْ باطِنِه فَهُوَ مُنافِقٌ :
    کسی که ظاهرش پسندیده تر از باطنش باشد ، منافق است» !

    پارسایان روی در مخلوقپ
    شت بر قبله می کنند نماز !

    البته این بدان معنا نیست که آدمیان ،
    پلیدیهای پنهانشان را آشکار سازند ،
    بلکه به این مفهوم است که درون خویشتن را تطهیر کنند
    و همانسان که ظاهر خود را زیبا و پسندیده جلوه می دهند ،
    جان خویش را نیز با اوصاف ستوده بیارایند .





    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  14. تشكرها 2


  15. #28
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    بشارتها و هشدارها


    خدای سبحان به آدمیان می فرماید:

    یَابْنَ آدَمَ !
    1 . إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْعَدُوٌمُبینٌ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّاً .
    2 . فَاعْمَلُوا لِلْیَوُمِ الَّذی تُحْشَرُونَ فیهِ إِلَیاللّهِ تَعالـی فَوْجاًفَوْجاً .
    3 . وَ تَقِفُونَ بَیْنَ یَدَیِ اللّهِ صَفّاً صَفّاً .
    4 . وَ تَقْرَؤُونَ الْکِتابَ حَرْفاً حَرْفاً .
    5 . وَ تُسْأَ
    لُونَ عَمّا تَعْمَلُونَ سِرّاً وَ جَهْراً .
    6 . ثُمَ یُساقُ الْمُتَّقُونَ إِلَیالْجِنانِ وَفْداً وَفْداً .
    7 . وَ المُجْرِمُونَ إِلی جَهَنَّمَ وِرْداً وِرْداً .
    8 . کَفا کُمْ مِنَ اللّهِ وَعْداً وَ وَعیداً .
    9 . فَأَنَا اللّهُ فَاعْرِفُونی .
    10 . وَ أَنَا الْمُنْعِمُ فَاشْکُرُونی .
    11 . وَ أَنَا الغَفّارُ فَاسْتَغْفِرُونی .
    12 . وَ أَنَا الْمَقْصُودُ فَاقْصُدُونی .
    13 . وَ أَنَا العالِمُ بِالسَّرائِرِ فَاحْذَرُونی .

    ای فرزندان آدم !

    1 . آگاه باشید که شیطان ،
    دشمنِ آشکار [و پنهان] شماست; پس ، با او دشمنی ورزید .

    2 . و عمل و کوشش کنید برای روزی که در آن ،
    گروه گروه به سوی خداوند برانگیخته می شوید .

    3 . و در پیشگاه خداوند ، صف در صف می ایستید .

    4 . و کتاب [و نامه اعمالتان] را حرف به حرف می خوانید .

    5 . و درباره آنچه عملکرده اید ،
    از نهان و آشکار ، بازپرسی می شوید .

    6 . سپس ، پارسایان و متقیان [با فرحناکی و سرافرازی]
    گروه گروه روانه بهشت می شوند .

    7 . و مجرمان و تبهکاران [با ذلّت و سرافکندگی]
    کشان کشان به سوی جهنّم رانده می گردند .

    8 . و وعده و بشارتها و وعید و هشدارهای خداوند
    [برای هشیاری و اصلاح شمایان] کافی است .

    9 . و منم «اللّه» [و پروردگار شمایان] پس ، مرا بشناسید .

    10 . و من نعمت دهنده ام; پس ، شکرگزارم باشید .

    11 . و من بخشایشگرم; پس ، از من طلب عفو و بخشایش کنید .

    12 . و من مقصود [و هدف نهایی] هستم;
    پس ، مرا هدف نهایی خویش قرار دهید .

    13 . و من آگاه و دانای به پنهانها و نهانهایم;
    پس ، از من بپرهیزید و پارسایی ورزید .




    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  16. تشكرها 2


  17. #29
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض









    از عناصر بسیار مؤثّر در اعتدال روح و اصلاح اخلاق آدمیان ،
    دو عنصر «خوف» و «رجاء» است;
    بیم و امید ، خشیت و رحمت .

    در تعالیم آسمانی و معارف ادیان الـهی ، این دو عنصر اساسی ،
    در کنار یکدیگر و پهلو به پهلوی همند .

    خوف و خشیت از قهر و غضب و کیفر خداوند ،
    انسان را از دست یازیدن به گناهان بازمی دارد
    و از فروغلتیدن مردمان در باتلاق تباهیها

    و آلودگیها پیشگیری می کند ونیز ،
    امید به رحمت و مهر پروردگار ،

    شوق به اعمال نیکو و روی آوردن
    به پاکیها و نیکیها را در آدمی برمی انگیزد

    و قلب را سرشار از عشق و محبّت می کند
    و مانع چیرگی یأس و سرخوردگی بر جانها می گردد .

    یارب ! ز گناه زشت خود منفعلم
    وز قول بد و فعل بد خود خجلم

    فیضی به دلم ز عالَم قدس رسان
    تا محو شود خیال باطل ز دلم


    از ابزارهای کارآمد پیامبران و اولیای الهی برای اصلاح مردم
    و جوامع بشری ، یکی «بشارت» به رحمت و نعمتها
    و پاداشهای خداوند است ، و دیگری «هشدار» درباره کیفر و عذاب و عقاب او .

    بیم و امید ، به سان دو شاه بال نیرومندند برای پرواز آدمیان
    به سوی قلّه کمال و وصول به رضوان خداوند متعال .

    اگر جادّه ای بایدت مستقیم
    ره پارسایان امید است و بیم
    طبیعت شود مرد را بخردی
    به امید نیکی و بیم بدی




    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  18. تشكر

    عهد آسمانى (19-05-1395)

  19. #30
    مدير بخش
    سمن بویان آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1396
    نوشته : 1,851      تشکر : 881
    1,488 در 796 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سمن بویان آنلاین نیست.

    پیش فرض







    دین تو، هستی تو


    خداوند به آدمی می فرماید :
    یَابْنَ آدَمَ !

    1 . دینُکَ ، لَحْمُکَ وَ دَمُکَ; فَإِنْ صَلُحَدینُکَ ،
    صَلُحَ لَحْمُکَ وَ دَمُکَ وَإِنْ فَسَدَدینُکَ ، فَسَدَ لَحْمُکَ وَ دَمُکَ .
    2 . فَلاتَکُنْ کَالْمِصْباحِ : یُضییءُ لِلنّاسِ وَ یُحْرِقُ نَفْسَهُ بِالنّار .
    3 . وَأَخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا عَنْ قَلْبِکَ ، فَإِنّی لا أَجْمَعُ حُبّی وَ حُبَّ الدُّنْیا
    فی قَلْب واحد أَبَداً ، کَما لایَجْتَمِعُ الْماءُ وَالنّارُ فی إِناء واحِد .
    4 . وَارْفَقْ بِنَفْسِکَ فی جَمْعِ الرِّزْقِ ، فَإِنَّ الرِّزْقَ مَقْسُومٌ .
    5 . وَالْحَریصَ مَحْرُومٌ .
    6 . وَالْبَخیلَ مَذْمُومٌ .
    7 . وَالنِّعْمَةَ لاتَدُومُ .
    8 . وَالأَْجَلَ مَعْلُومٌ .
    9 . وَخَیْرُ الْحِکْمَةِ خَشْیَةُ اللّهِ تَعالی .
    10 . وَخَیْرُ الْغِنَی الْقَناعَةُ .
    11 . وَخَیْرُ الزّادِ التَّقْوی .
    12 . وَشَرُّ صَلاحِکُمُ الْکِذْبُ .
    13 . وَشَرُّ نَصیحَتِکُمُ النَّمیمَةُ .
    14 . وَما رَبُّکَ بِظَلاّم لِلْعَبیدِ .

    ای فرزندآدم !
    1 . دین تو ، [همانند] گوشت و خون تو [و همه هستی تو] است;
    پس اگر دینت صلاح یابد [و دینداری ات استوار و سلامت گردد]
    گوشت و خونت [و روح و حیاتت] نیز صلاح می یابند ،
    و اگر دینت فـاسد شـود ، گوشت و خونت
    [و تمامی هستی ات] فاسد می گردند .

    2 . پس ، مانند چراغ مباش که بر مردمان نور می افکند
    و خود را به آتش می سوزاند [چونان کسی که در اصلاح دیگران
    می کوشد ، امّا در اندیشه اصلاح خویشتن نیست ! ] .

    3 . و محبت دنیا را از قلبت بیرون افکن;
    زیرا من محبّت خودم و محبّت دنیا را هرگز در یک قلب ،
    فراهم نمی آورم; همان گونه که
    آب و آتش در یک ظرف جمع نمی شوند .

    4 . و در جمع آوری روزی [و مال دنیا] با خویشتن مدارا کن
    [و خود را به رنج و مشقّت نیفکن] زیرا رزقِ [مردمان ، میانشان]
    تقسیم شده است [و هرکس به روزی اش می رسد] .

    5 . و انسان حریص و آزمند ، محروم است .

    6 . و بخیل ، ملامت شده و ناپسند است .

    7 . و نعمتِ [این جهان ، ] ناپایدار است .

    8 . و اجل [و مدت عمر هر کس نزد خداوند] معلوم و معیّن است .

    9 . و بهترین حکمت ، خشیت خداوند متعال است .

    10 . و نیکوترین ثروت و بی نیازی ، قناعت است .

    11 . و پسندیده ترین [و کارسازترین] توشه ، تقواست .

    12 . و بدترین مصلحت اندیشی هاتان ، دروغ گفتن است .

    13 . و بدترین نصیحت گفتن هاتان ، سخن چینی است .

    14 . و پروردگارت ، ستمگر به بندگان نیست
    [بلکه برابر کردار آنان ، پاداش و یا کیفرشان می دهد] .





    از اوج آسمان {تقدیم به همه کسانی که جویای سعادتند}
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  20. تشكر

    عهد آسمانى (19-05-1395)

صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •