سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 14 , از مجموع 14

موضوع: ویژه نامه روز دوم ماه مبارک رمضان * لحظات ناب مناجات *

  1. Top | #11

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن مناسبت ها
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    1889
    نوشته
    30,305
    صلوات
    3665
    دلنوشته
    21
    تشکر
    53,332
    مورد تشکر
    88,560 در 29,341
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض




    معارفی از جزء دوم قرآن کریم


    حرکت، سرعت، سبقت

    فراز اول: فَاسْتَبِقُواْ الْخَیرَْاتِ (148- بقره)


    توصیه قرآن کریم در انجام امور خیر و عمل صالح، ابتدا حرکت است(1) و بعد سرعت است(2) و سپس سبقت.
    حرکت، همان عمل کردن به کارهای خیر است که تمام عبادت‌های مستحب و واجب را در بر می‌گیرد و متصف شدن به فضایل اخلاقی را شامل می‌شود.

    سرعت در این امور هم به این است که هرگاه زمینه انجام آن فراهم شد، بدون فوت وقت آن کار عملی شود. امام باقر علیه‌السلام مرتب سفارش می‌کردند: «إِذَا هَمَمْتَ بِخَیْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّکَ لَا تَدْرِی مَا یَحْدُثُ» هنگامی که تصمیم به کار خیری گرفتی فوراً آن را انجام بده و آن را به بعد موکول نکن؛ چون نمی‌دانی بعد چه می‌شود.(3)
    سبقت که به معنای پیشی گرفتن است به دو صورت واقع می‌شود یکی در اصل انجام است که فرد از دیگرانی که آن‌ها نیز داوطلب آن کار خیر هستند پیشی گرفته و مثلاً زودتر از آن‌ها دست به جیب شده و مشکل نیازمندی را به میزان توان خودش برطرف می‌سازد. دیگری سبقت در کمیت آن کار خیر است؛ به این شکل که فرد از دیگرانی که آن‌ها هم عامل به کار خیر یا دارای فضیلت اخلاقی‌اند گوی سبقت را ربوده و از آن‌ها متواضع‌تر، صبورتر و مانند آن است.

    قرآن کریم چنین مؤمنانی را به مقام قرب الهی بشارت می‌دهد و می‌فرماید: «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ*أُوْلَئکَ الْمُقَرَّبُونَ»(4)

    آنچه که ما با آن امتحان می‌شویم؟



    فراز دوم: وَ لَنَبْلُوَنَّکُم بِشیَ‌ْءٍ مِّنَ الخَْوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابرِِینَ(155- بقره)


    جهان، صحنه آزمون الهی است. کسی وارد بهشت نمی‌شود مگر آنکه با موفقیت این آزمون‌ها را که پیشینیان هم به آن آزموده شدند یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و سربلند بیرون آید. در همین سوره می‌خوانیم: أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَ لَمَّا یَأْتِکُم مَّثَلُ الَّذِینَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِکُم مَّسَّتهُْمُ الْبَأْسَاءُ وَ الضَّرَّاءُ (214- بقره) آیا گمان کردید داخل بهشت می‌شوید بی آنکه حوادثی همچون حوادث سخت گذشتگان به شما برسد؟ همان‌ها که شدائد و زیان‌های فراوان به آن‌ها رسید.

    آیه مورد بحث به شکلی جزئی‌تر به آن ناملایمات پرداخته و با بیان دقیق ترآسیبهایی که برای امتحان بشر، همواره در زندگی او رخ می‌دهند را بیان می‌کند: «به طور قطع ما همه شما را با اموری همچون ترس و گرسنگی و زیان مالی و جانی و کم شدن فرزندان(5) یا میوه‌ها(6) آزمایش می‌کنیم.» آنان که در این آزمایش‌ها صبر سازنده، پیشه ساختند؛ اهل هدایتند و درود و رحمت الهی روزی آن‌ها می‌شود.(7)

    سنت‌هایی که کورکورانه تکرار می‌شود
    فراز سوم: وَ إِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُواْ مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَیْنَا عَلَیْهِ ءَابَاءَنَا أَ وَ لَوْ کاَنَ ءَابَاؤُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ شَیًْا وَ لَا یَهْتَدُونَ(170- بقره)


    این آیه، رفتار کسانی که کورکورانه از سنت گذشتگان خود پیروی می‌کنند را خطایی بس بزرگ می شمارد و برای بیدار کردن وجدان خفته آن‌ها چنین می‌گوید: اگر نیاکان آن‌ها دانشمندان صاحب نظر و افراد هدایت یافته‌ای بودند جای این بود که از آن‌ها تبعیت شود؛ اما وقتی آن‌ها مردمی نادان و بی سواد و موهوم‌پرست بودند پیروی آن‌ها چه معنایی خواهد داشت؟ آیا این کار، مصداق تقلید جاهل از جاهل نیست؟!(8)
    تنها تقلید و تبعیتی که عقل می‌پذیرد و نقل دستور می‌دهد(9) تقلید جاهل از عالم است. مانند تبعیت بی چون و چرایی که بیمار نسبت به دستورات پزشک دارد یا تبعیتی که جاهل به احکام شرعی از سخنان عالم به احکام شرعی دارد.
    غیر از این را نه عقل می‌پذیرد و نه نقل اجازه می‌دهد؛ مانند پیروی جاهل از جاهل یا عالم از جاهل. کاری که مصداق این نوع تقلیدها باشد از نظر قرآن مردود است و داشتن عناوینی مانند میراث فرهنگی هم نمی‌تواند رنگ صحت و حقیقت به این پیروی غلط و باطل بزند؛ خواه این کار بت پرستی باشد، خواه چهارشنبه سوری.

    تقوا مهم‌ترین اثر و شاخص قبولی روزه

    فراز چهارم: یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلیَ الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ(183- بقره)



    بنا بر نظر علامه طباطبایی (ره)(10) این آیه مقدمه ایست برای اعلام حکم وجوب روزه که در دو آیه بعد(11) می‌آید. آنچه در این آیه آمده و از اهمیت بالایی هم برخوردار است بیان اثر روزه است.
    عبارت لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ که در پایان آیه آمده است در حقیقت اشاره به اثری است که روزه بر روح و جان آدمی می‌گذارد. تقوا به زبان ساده، یعنی حالتی در انسان که او را از گناه باز دارد. تقوا همان حال خوشی است که روزه داران ماه خدا آن را در ایام پایانی ماه رمضان به خوبی احساس می‌کنند. حال خوشی که انسان رغبتی به گناه نداشته بلکه از آن متنفر است و در عوض به عبادات، خصوصاً قرائت قرآن و خواندن دعا بسیار رغبت دارد.
    نکته دیگر اینکه این اثر، ملاک خوبی برای نمره دادن به روزه است. هر کس به خود مراجعه کند و با توجه به تأثیری که روزه در تقوا سازی او داشته است به روزه خود نمره دهد و بداند که این کار، عمل به توصیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که فرمود: حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا عملکرد جان خود را محاسبه کنید قبل از آنکه در قیامت آن را به حساب کشند.(12)

    دو شرط مهم در اجابت دعا

    فراز پنجم: وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ (186- بقره)

    هنگامی که بندگانم از تو سراغ مرا می‌گیرند، همانا من نزدیکم؛ دعای دعا کننده‌ای که مرا بخواند اجابت می‌کنم. در این آیه، خداوند متعال با مقید کردن وعده اجابت به «إِذا دَعانِ»، دو شرط مهم در دعا را به ما گوشزد می‌کند:

    یکی اینکه دعا باید حقیقتاً دعا باشد. «أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» مانند آن است که بگوییم: عالم را احترام کن در صورتی که عالم باشد. این جمله یعنی آن عالمی را احترام کن که حقیقتاً عالم باشد و به علم خود عمل کند. جمله إِذا «دَعانِ» نیز می‌فهماند که وعده اجابت در مورد دعایی است که حقیقتاً دعا باشد یعنی قلب دعاکننده آن با زبانش موافق باشد؛ چون دعای حقیقی آن دعائی است که قبل از زبان سر، زبان قلب و فطرت که دروغ در کارش نیست آن را بخواهد.
    دوم اینکه فرمود «دَعَانِ؛ مرا بخواند». دعایی وعده اجابت دارد که دعاکننده واقعاً آن را از خدا بخواهد؛ پس اگر کسی به زبان، خدا را خواند و در دل، امیدش به اسباب عادی و امور وهمی بود چنین کسی خدا را به دل نخوانده و شرط اجابت دعا را رعایت نکرده است.(13)

    ورود ممنوع‌های الهی

    فراز ششم: تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَعْتَدُوهَا وَ مَن یَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُوْلَئکَ هُمُ الظَّالِمُونَ(229- بقره)


    این فراز در پایان آیه‌ای قرار دارد که خداوند متعال تعدادی از احکام الهی را در آن بیان کرده و در نهایت فرموده است: این‌ها حدود و مرزهای الهی است؛ از آن تجاوز نکنید و آن‌ها که از آن تجاوز می‌کنند ستمگرند.

    در این آیه تعبیر لطیفی درباره قوانین الهی به چشم می‌خورد و آن تعبیر به «حد» و «مرز» است. بر این اساس، در میان کارهایی که انسان می‌تواند انجام دهد یک سلسله مناطق ممنوعه‌ای وجود دارد که ورود در آن‌ها فوق‌العاده خطرناک است. خداوند متعال با قوانین و احکام این مناطق را مشخص کرده و بسان علائمی هشدار دهنده انسان را از ورود به آن منع می‌کند. بنابراین کسی که معصیت کرد و به این قوانین بی اعتنایی نمود در حقیقت با تجاوز از حد و مرز الهی خود را به دست خود به هلاکت انداخت و بدبخت کرد.(14)
    با توجه به این اصل است که در آیه 187 همین سوره می‌بینیم که حتی از نزدیک شدن به این مرزها هم نهی شده است تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها؛ زیرا نزدیکی به این مرزها، انسان را بر لب پرتگاه قرار می‌دهد و نیز در روایات وارده از طرق اهل بیت علیهم السلام می‌خوانیم که از موارد شبهه‌ناک نهی فرموده‌اند و گفته‌اند: این کار در حکم نزدیک شدن به مرز است و چه بسا با یک غفلت انسانی که به مرز نزدیک شده گام در آن طرف بگذارد و گرفتار هلاکت و نابودی شود.(15)

    دو جور دعای متفاوت

    فراز هفتم: فَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فیِ الدُّنْیَا وَ مَا لَهُ فیِ الاَْخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ(200) وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فیِ الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فیِ الاَْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ(201) أُوْلَئکَ لَهُمْ نَصِیبٌ مِّمَّا کَسَبُواْ وَ اللَّهُ سَرِیعُ الحِْسَابِ(202- بقره)


    بر اساس این بخش از آیات، درخواست‌های قلبی مردم از خداوند متعال به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول درخواست‌هایی اند که فقط به دنیا ختم می‌شوند و کاری به آخرت ندارند؛ یعنی کسی که چنین می‌خواهد برایش مهم نیست که آیا این خواسته او برایش بهشت می‌سازد یا جهنم؛ او پول می‌خواهد و حلال و حرامش برایش مهم نیست. وعده خدا به این عده بی نصیبی از نعمت‌های آخرت است.

    دسته دوم درخواست کسانی است که با نگاه به آخرت از خدا طلب می‌کنند. برای این‌ها مهم است که مطلوبشان چه تأثیری در قیامت آن‌ها خواهد گذاشت از این رو درخواست خود را با قید حسنه از خدا می‌خواهند. وعده خدا به این گروه بهره مندی از نعمت‌های بهشت است.(16)


    جنگ تا کی ادامه خواهد داشت؟

    فراز هشتم: لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّی یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا (217- بقره)



    شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این جنگ افروزی های دشمنان بر علیه اسلام و مسلمانی از هر دو نوع، نرم و سخت یا گرم و سردش تا به کی ادامه خواهد داشت؟ آیا این نظریه درست است که اگر ما دست دوستی به سوی آنان دراز کنیم و بر سر میز مذاکره به هم لبخند بزنیم و در مقابل دوربین‌های خبری دست یکدیگر به محکمی بفشاریم این فشارها بر داشته می‌شود؟
    پاسخ به این سوال نیاز به فرضیه سازی و تحلیل‌های آنچنانی ندارد؛ همین آیه مورد بحث به روشنی و صراحت فوق‌العاده ای پاسخ را بیان می‌کند که‌ای مسلمانان بدانید جنگ دشمن با شما پایانی ندارد؛ هدف دشمن، گرفتن دین شماست و او به کمتر از این راضی نیست(17)؛ البته اگر بتواند. پس باید به هوش بود و فریب دست‌های مخملین و حرف‌های رویایی او را نخورد.
    مگر آنکه دست از دشمنی بردارد و بر تمام قراردادهایی که بین دو طرف بسته می‌شود به واقع پایبند باشد(18)؛ اینجاست که جنگ خاتمه یافته اما بیداری و حفظ آمادگی ادامه می‌یابد.









       



    پی نوشت ها :
    (1) آیه 51 سوره مؤمنون
    (2) آیات 114و133 سوره آل عمران
    (3) الکافی ج2ص142
    (4) آیات 10-11 سوره واقعه
    (5) المیزان ج1ص353
    (6) نمونه ج1ص525
    (7) آیه 157 سوره بقره
    (8) نمونه ج1ص576
    (9) «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ » آیه 43 سوره نحل
    (10) المیزان ج2ص5
    (11) « فَمَن شَهِدَ مِنکُمُ الشهَّْرَ فَلْیَصُمْهُ » آیه 185 سوره بقره
    (12) غررالحکم ص236 حدیث4741
    (13) المیزان ج2ص33
    (14) آیه 14 سوره نساء
    (15) ر.ک به نمونه ج2ص171
    (16) ر.ک به المیزان ج2ص81
    (17) « وَ لَنْ تَرْضی‌ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصاری‌ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ » آیه 120 سوره بقره
    (18) آیه 8 سوره ممتحنه

    امید پیشگر
    بخش قرآن تبیان



    امضاء


    استشمام عطر ظهور در کانال آیه های انتظار

    channel :@ayeha





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





    اَلـــلّــــهـُــــمَّ عَــــجِـّـــلْ لِـــوَلـــیـــِّکَ الــــْفــــَرَجْ





  2. Top | #12

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    9367
    نوشته
    5,640
    صلوات
    114
    دلنوشته
    1
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    تشکر
    7,446
    مورد تشکر
    8,458 در 3,557
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    این بزم را خداوند، برای تو آماده کرده است تا رستگاری‏ات را تضمین کند

    بزمی که در آن تنها تو هستی که باید سرنوشت خویش را

    به سمت رستگاری سوق دهی ،مهیای سفر شو . . .

    چه خوشبختیم که این ماه رمضان هم

    بر سفره یار مهمانیم


    امضاء
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند






  3. Top | #13

    عنوان کاربر
    مدير کل سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    66,816
    صلوات
    23723
    دلنوشته
    50
    یا صاحب الزمان .... بهار قرآن رسید ... بهار دلها بیا .....
    تشکر
    61,719
    مورد تشکر
    177,963 در 52,597
    وبلاگ
    173
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض




    شرح دعای روز دوم توسط آیت الله مجتهدی









    چگونه بدانيم خدا از ما راضي است؟


    مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني در شرح دعاي روز دوم ماه مبارك رمضان با تاكيد بر اينكه در اين دعا از خداوند مي‌خواهيم؛ در ماه رمضان كاري كند كه به رضايت و خشنودي او نزديك بشويم‌، مي‌گويد: در روايت وارد شده، اگر مي‌خواهي بداني خدا از تو راضي است، ببين كه تو از خدا راضي هستي يا نه ؟!

    بعضي‌ها از خدا راضي نيستند و به درگاه الهي گله مي‌كنند كه خدايا چرا همه دارا هستند و من چيزي ندارم، يا چرا همه سالمند و من مريضم؟
    نبايد اين طور حالتي داشت، بلكه بايد در هر حالتي كه هستي از خدا راضي باشي.

    آيت‌الله مجتهدي تهراني در مورد ملاك رضايت خدا با اشاره به صفحه 186 جلد سوم تفسير 'روض الجنان و روح الجنان' گفت: يكي از اوليا الهي 30 سال مريض بود، از ايشان سوال كردند آيا دوست نداري خوب شوي و از اين مساله بيماري ناراحت نيستي؟ ايشان اصلا ابراز ناراحتي نكرده بود، چون رضايت خدا را ملاك قرار داده بود و نمي‌خواست خلاف خواست خدا بخواهد.

    پس اگر مي‌خواهي بداني خدا از تو راضي است يا نه، به دلت مراجعه كن! ببين در زندگي از خدا راضي هستي؟
    اگر راضي هستي؛ بدان كه خدا هم از تو راضي است و اگر در گوشه دلت از خدا ناراضي هستي. متوجه باش كه خدا هم از تو نا‌راضي است.

    خداوند از سه گروه تعجب مي‌كند

    آيت‌الله مجتهدي تهراني با تاكيد بر اينكه در روايات اسلامي آمده است كه خداوند از سه گروه تعجب مي‌كند، در بيان اين سه گروه گفت:

    1ـ كسي كه نماز مي‌خواند و مي‌داند مقابل چه خدايي ايستاده است، ولي در نماز حضور قلب ندارد و حواسش به نماز نيست.

    2ـ كسي كه عمري است روزي خدا را مي‌خورد و غصه روزي فردا را دارد.

    3ـ كسي كه مي‌خندد در حالي كه نمي‌داند خدا از او راضي هست يا نه!

    وي در توضيح افعال اين سه دسته گفت: در مورد دسته اول، استادي داشتيم كه معتقد بود؛ ما بايد از نماز خواندن خود نيز استغفار كنيم. آنچنان كه در گلستان سعدي مي‌خوانيم: 'عاصيان از گناه توبه كنند / عارفان ار عبادت استغفار'

    اين استاد اخلاق در بيان حالات گروه دوم به خواندن يك بيت شعر اكتفا كرد: 'غم روزي مخور بر هم مزن اوراق دفتر را / كه قبل از طفل ايزد پر كند پستان مادر را.'

    به نيت امام زمان (عج) يا پدر و مادر يا اموات، يك‌بار قرآن را ختم كنيد

    مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني در ادامه شرح دعاي روز دوم ماه مبارك رمضان، در تبيين عبارت 'وَجَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ' گفت: خدايا يك كاري كن كه از غضب تو اجتناب كنم؛ و كاري نكنم كه در ماه رمضان از من ناراضي باشي.'وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِقِرَاءَةِ آياتِكَ بِرَحْمَتِكَ يا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين' يعني؛ خدايا مرا موفق به خواندن قرآن كن.

    در قديم رسم بود كه در ماه مبارك رمضان چند ختم قرآن مي‌كردند، ولي طلبه‌ها چون درس دارند، حداقل يك ختم قرآن به نيت امام زمان (‌عج) داشته باشند، يا به نيت پدر و مادر و امواتتان حداقل يك بار قرآن را ختم كنند.

    كسي كه در ماه رمضان موفق به يك ختم قرآن نمي‌شود، دچار خسارت بزرگي مي‌شود، ماه رمضان ماه قرآن است و بايد قرآن خواند؛ اگر كسي مي خواهد زنگار دلش پاك بشود، بايد موقع سحر قرآن بخواند.

    اين استاد اخلاق، پاك كردن زنگار دل را از چند طريق امكان‌پذير دانسته و گفت: با توجه به روايت 'همانا اين دل‌ها زنگار مي‌گيرد، همان‌طوري كه آهن زنگار مي‌گيرد و همانا جلاي دل‌ها، به‌خواندن قرآن است' از رسول خدا (ص) كه در 'ارشاد القلوب' آمده است، بنابراين بايد در سحرها قرآن خواند.

    وي يكي ديگر از عوامل از بين‌بردن زنگار دل را 'استغفار' دانست و به حديثي از پيامبر (ص) اشاره كرد كه مي‌فرمايد:'پنج چيز دل را صفا دهد و سختي قلب را برطرف مي‌كند: همنشيني علما، دست به سر يتيم كشيدن، نيمه‌شب استغفار كردن،كم خوابيدن در شب و روزه‌داري.'

    مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني در پايان گفت: خدايا در روز دوم ماه رمضان ما را موفق كن كه آيات تو را بخوانيم. اي خدايي كه از همه رحم‌كننده‌ها رحمتت بيشتر است!






    امضاء
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند
    درد ندارد ، محکم تر زدند
    *******************************
    وقتی عهدت را بخاطرآرامش دل دیگران با امام زمانت شکستی ,
    از
    شکسته شدن دلت هرگز گله ای نکن

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت
    *******************************
    كسي كه طعم زبان عسل نمي فهمد
    توهرچه هم بخواني غزل ؛ نمي فهمد
    حكايت نرود ميخ اهني درسنگ ؛
    مخوان كه سنگ ضرب المثل نمي فهمد

    حديث عاشقي به پايان نمي رسد اما...
    دريغ ودرد كه اين را
    اجل نمي فهمد

    *******************************




  4. Top | #14

    عنوان کاربر
    مدير کل سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    66,816
    صلوات
    23723
    دلنوشته
    50
    یا صاحب الزمان .... بهار قرآن رسید ... بهار دلها بیا .....
    تشکر
    61,719
    مورد تشکر
    177,963 در 52,597
    وبلاگ
    173
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض








    نیایش، پر و بال کشیدن از صحرای تفتیده تنهایی است.
    نیایش، جامی است لبریز از زلال وصل که در کام
    خشکیده زندگی ریخته می شود و به آن حیات می بخشد.

    نیایش، ما را وصله همرنگ جهان هستی می کند.
    آن کس که نیایش ندارد نغمه ناهماهنگ است.

    نیایش، بارقه امیدی است که در فضای دودزده عصر
    بیخودی و یأس، از اعماق جان بر می خیزد.

    هیچگاه شادابی و نشاط روح به اندازه زمان نیایش نمی رسد.
    نیایش، مونس و همدم تنهایی ها و غربت هاست.

    نسیمی است که از ابدیت برخاسته است تا مشام جان ما
    را به عطر خویش بنوازد و ما را در دریای نور غوطه ور کند.

    نیایش، پرواز مرغ روح از قفس تن و پر و بال زدن در
    بی نهایت است.در آن هنگام که تمام خیالات و توهّم های
    روزانه ما بی پایگیِ خود را نشان می دهد


    این خورشیدِ حقیقتِ جان است که روح را به نیایشی فرحناک می خواند
    . پرواز از ژرفای روح تا قرب پروردگار، یک آه سوزان است و بس.




    ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 27-02-1397 در ساعت 13:28
    امضاء
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند
    درد ندارد ، محکم تر زدند
    *******************************
    وقتی عهدت را بخاطرآرامش دل دیگران با امام زمانت شکستی ,
    از
    شکسته شدن دلت هرگز گله ای نکن

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت
    *******************************
    كسي كه طعم زبان عسل نمي فهمد
    توهرچه هم بخواني غزل ؛ نمي فهمد
    حكايت نرود ميخ اهني درسنگ ؛
    مخوان كه سنگ ضرب المثل نمي فهمد

    حديث عاشقي به پايان نمي رسد اما...
    دريغ ودرد كه اين را
    اجل نمي فهمد

    *******************************




صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

(ویژه نامه سال 1391), ramazan, ramazhan sms, sms, فواید بسیار جالب گرسنگى, فشرده ای از احکام روزه, فصل سبز بندگی (ویژه نامه ماه پر فیض رمضان الکریم), لحطه های ناب عشق و نیایش, لحظه های ناب عشق و نیایش, مناجات با خدا, ماه مبارک رمضان, ماه وصال ( مجموعه سخنرانی ها پیرامون ماه مبارک رمضان ), ماهيت روزه در اسلام, متن های عرفانی ماه رمضان, متن ادبی ماه رمضان, مجموعه نفيس امضاهاي تصويري ويژه ماه مبارک رمضان(ع), مجموعه پیامک های زیبای وداع با ماه مبارک رمضان, محافظ صفحه ي رمضان screesaver, مشاعره, مشاعره║✿ŏ✿║فقط با اشعار ماه مبارک رمضان║✿ŏ✿║, چهل حديث روزه, نکات مهم دعای روزسی ام, نکات کلیدی جزءسی ام قرآن کریم, نکات بهداشتی ماه رمضان, نرم افزار مهمان خدا - مخصوص ماه مبارك رمضان, نرم افزار ویژه ماه مبارک رمضان با شهدای نیاک, نرم افزارفرشته های رمضان الکریم ( ویژه کودکان عزیز ), نرم افزارمناجات باخدا ( ویژه ماه مبارک رمضان 1390 ), چراغهای راهنما در بزرگراه رمضان, هدیه نثار 14 معصوم علیهم السّلام, ويژگي ها و آداب ماه رمضان, ویژه نامه روز اول ماه رمضان, ویژه نامه روزسی ام ماه رمضان, کودکانه ( ویژه ماه مبارک رمضان ), پیام کوتاه مذهبی, آلبوم تصاویر ویژه ماه مبارک رمضان, آمرزش, آداب و سنت هاي رمضان در نزد ملل گوناگون غير ايراني, آداب و سنت هاي رمضان در اقوام گوناگون ايراني, آسيب شناسي روزه از منظر روايات اسلامي, آشپزی در ماه مبارک رمضان, انس بیشتر با کلام الهی, اولیاء و شهدا, ای ساربان آهسته رو کآرام جانم می رود, احادیث روزه ماه رمضان, اس ام اس زیبا وداع با ماه مبارک رمضان, اشعار مناجات با خدا ، اشعار عرفانی, اشعار ماه رمضان, اعمال و ادعيه روزها و شبهاي ماه مبارك رمضان, بهترین فرصت, بهترین فرصت آمرزش را از دست ندهیم!, با انتخاب آواتارهاي رمضاني به استقبال مهماني خدا برويم, بشارت نور "پیامک های تبریک ماه مبارک رمضان", تلاوت جزء یک قرآن کریم, تسبیحات و صلوات هر روز ماه رمضان, تغذيه غلط در ماه رمضان و عوارض آن, تغذیه در ماه رمضان, جدا کننده های ویژه مطالب ماه مبارک رمضان, دانلود نرم افزار باران رحمت ((ويژه ماه مبارك رمضان )), دانلود نرم افزار رمضان الکریم(ویژه ماه رمضان), دانلود برنامه هلال نعمت ويژه ماه رمضان با فرمت جاوا, دعاي ابو حمزه ثمالي با ترجمه فارسي, دعای اللهم رب شهر رمضان با صدای حاج محمود کریمی, دعای روز اول ماه مبارک رمضان, رمضان نرم افزارصوتی تصویری دعای روزهای ماه مبارک رمضان, رمضان در اینه احادیث اهل البیت(علیهم السلام), روزه در قرآن, روزه در عصر اضطراب, راهکارهای درک بهتر ماه مبارک رمضان, سیره عملی امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان, سخنان معصومین: رمضان ماه خودسازی

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی