اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    22609
    دلنوشته
    38
    بحق حرمت صلوات ، زیارت کربلا را قسمت ما کن
    نوشته : 52,860      تشکر : 51,148
    162,288 در 45,400 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 87
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین









    کوپرنیک(کپرنیک، کوپرنیکوس ، Copernicus ، به لهستانی Mikołaj Kopernik و بهآلمانیNikolaus Kopernikus) اخترشناس برجسته قرن شانزدهم میلادی که پیشترخودکشیش بود ،‌ کشفیات جالب توجهی در زمینه اخترشناسی داشت ؛‌ اما ازترس تکفیر شدن و در نتیجه سوزانده شدن در دادگاه تفتیش عقاید جرأتابرازنظریات خود را نداشت (دادگاه تفتیش عقاید بعدها نام خود را به اداره تجمع برای علوم اعتقادی تغییر داد و پاپ بندیکت شانزدهم با نام اصلی ژوزف آلوس راتزینگر که اهل آلمان است، پیش از این که پاپ شود و زمانی که اسقف بود ، مدتی مسئول همین اداره بود. در این اداره بین یک تا ده میلیون انسان زنده زنده سوزانده شدند.).

    کوپرنیک فهمیده بود که زمین محور چرخش کیهانی نبوده و آنچه کتاب مقدس گفته ، صحیح نیست. کلیسا پیوسته بر دیدگاه کتاب مقدس مبنی بر سکون زمین و حرکت خورشید به آیات زیر استناد می‌کرد و صاحب هر نظر مخالفی را همراه با آثارش ، زنده زنده در آتش می‌سوزاند:



    نظریه زمین مرکزی کتاب مقدس

    پیدایش،‌ ۱ : ۱ در ابتدا خدا آسمانها و زمین را آفرید. ۲ و زمین تهی وبایر بود…۶و خدا گفت: “فلکی باشد در میان آبها و آبها را از آبها جداکند.” ۷ و خدافلک را بساخت و آبهای زیر فلک را از آبهای بالای فلک جداکرد. و چنین شد. ۸و خدا فلک را آسمان نامید. … ۹ و خدا گفت: “آبهای زیرآسمان در یکجا جمعشود و خشکی ظاهر گردد.” و چنین شد. ۱۰ و خدا خشکی رازمین نامید و اجتماع آبها را دریا نامید.

    …۱۴ و خدا گفت: “نیرها در فلکآسمان باشند تا روز رااز شب جدا کنند و برای آیات و زمانها و روزها وسالها باشند. ۱۵ و نیرها درفلک آسمان باشند تا بر زمین روشنایی دهند.” وچنین شد. ۱۶ و خدا دو نیربزرگ ساخت نیر اعظم را برای سلطنت روز و نیراصغر را برای سلطنت شب وستارگان را. ۱۷ و خدا آنها را در فلک آسمان گذاشت تا بر زمین روشنایی دهند۱۸ و تا سلطنت نمایند بر روز و بر شب و روشنایی را از تاریکی جدا کنند. وخدا دید که نیکوست … .

    جامعه ۱ : ۳ انسان را از تمامی مشقّتش که زیرآسمان میکشد چه منفعتاست؟ ۴ یک طبقه میروند و طبقة دیگر میآیند و زمین تابه ابد پایدارمیماند. ۵ آفتاب طلوع میکند و آفتاب غروب میکند و به جایی کهاز آن طلوعنمود می‌شتابد. ۶ باد بطرف جنوب میرود و بطرف شمال دور میزنددورزنان دورزنان میرود و باد به مدارهای خود برمیگردد.

    یوشع ۱۰ : ۱۲آنگاه یوشع در روزیکه یهُوَه اَموریان را پیش بنی‌اسرائیل تسلیم کرد به یهُوَه در حضور بنی‌اسرائیل تکلم کرده گفت:

    “ای آفتاب برج بعون بایست و توای ماه بر وادی ایلُون.” ۱۳ پس آفتاب ایستاد و ماه توقف نمود تا قوم ازدشمنان خود انتقام گرفتند. مگر این در کتاب یاشِر مکتوبن یست که آفتاب درمیان آسمان ایستاد و قریب به تمامی روز به فرو رفتن تعجیل نکرد. (بدین معناکه آفتاب و ماه وظیفه دارند گرد زمین بچرخند وزمین ساکن است اما با فرمانیوشع مدتی گردش فلک به دور زمین متوقف شد.)

    مزامیر ۱۹ : ۱ آسمان جلال خدا را بیان میکند و فلک از عمل دستهایش خبرمیدهد. ۲ روز سخن میراند تاروز و شب معرفت را اعلان میکند تا شب. ۳ سخننی ست و کلامی نی و آواز آنهاشنیده نمیشود. ۴ قانون آنها در تمام جهان بیرون رفت و بیان آنها تا اقصایربع مسکون. ۵ خیمه ای برای آفتاب در آنهاقرار دارد و او مثل داماد از حجله خود بیرون میآید و مثل پهلوان از دویدندر میدان شادی میکند. ۶ خروجش ازکرانه آسمان است و مدارش تا به کرانه دیگر و هیچ چیز از حرارتش مستور نیست.

    مزامیر۹۳ : ۱ یهُوَه سلطنت را گرفته و خود را به جلال آراسته و کمر خودرا به قوتبسته است. ربع مسکون (کره زمین) نیز پایدار گردیده است و جنبش نخواهد خورد.۲ تخت تو از ازل پایدار شده است و تو از قدیم هستی.

    مزامیر ۱۰۴ : ۱ ایجان من یهُوَه را متبارک بخوان! ای یهُوَه خدای من توبینهایت عظیم هستی!به عزّت و جلال ملبس هستی. ۲ خویشتن را به نور مثل رداپوشانیده ای.آسمانها را مثل پرده پهن ساخته ای. ۳ آنکه غرفات خود را برآبها بنا کردهاست و ابرها را مرکب خود نموده و بر بالهای باد میخرامد ۴فرشتگان خود رابادها میگرداند و خادمان خود را آتش مشتعل ۵ که زمین را براساسش استوارکرده تا جنبش نخورد تا ابدالآباد. ۶ آنرا به لجه ها مثل رداپوشانیده ای که آبها بر کوهها ایستاده اند.

    اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین

  2. تشكرها 4

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (02-07-1388), صافات (02-07-1388), طباطبايي (25-07-1388), عاشورا (02-07-1388)

  3.  

  4. #2
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    22609
    دلنوشته
    38
    بحق حرمت صلوات ، زیارت کربلا را قسمت ما کن
    نوشته : 52,860      تشکر : 51,148
    162,288 در 45,400 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 87
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین





    همان گونه که می بینید ، کتاب مقدس در آیات فوق در برخی صراحتا و در برخی تاویلا ،‌ بر زمین محور بودن ، چرخش کیهانی دلالت می کند.

    این همان چیزی است که با یافته های علمی که از زمان کپرنیک آغازشد ، مخالفت داشت. در ابتدا کسی از ترس سوزانده شدن ، جرات نداشت نظریات علمی خود بر خلاف کتاب مقدس اعلام کند. به طوری که وقتی نظریه کپرنیک دهان به دهان منتشر شد (وی از ترس کتاب خود را در زمان احتضارش چاپ ومنتشر کرد)، ا

    ربابان کلیسا به شدت از نظریه او خشمگین شدند. به طوری که حتی مارتین لوتر Martin Luther (بنیانگذار Lutherien و مدعی اصلاحات دینی)، نیز ازنظریه کوپرنیک بر آشفت و نوشت:

    مردم سخنان طالع بین نوخاسته ای را استماع می کنند که می کوشد نشان دهد که زمین می چرخد ، نه قبه فلکی وخورشید وماه. گویا هر کس بخواهد خود را زیرک جلوه دهد باید برای خوددستگاهی اختراع کند که از همه دستگاه ها ی گذشته بهتر باشد. این احمق میخواهد که علم نجوم را به کلی زیر و رو کند. اما کتاب مقدس به ما می گوید که یوشع به خورشید فرمان داد تا بی حرکت بایستد ، نه به زمین. (راسل ، ج۲ ، ص ۷۳۰)

    ژان کالون (بنیانگذار Calviniste) نیز می گوید: کیست که جرات کند حکم کوپرنیک را به جای حکم روح القدس قرار دهد؟ (راسل ، ج۲ ، ص ۷۳۰)

    جالب اینجاست که بدانید نظریه غیر بطلمیوسی کپرنیک ازمکتب مراغه و از دانشمندان مسلمان گرفته شده است. این را هم مامسلمانان ادعا نمی کنیم. پروفسور کندی مورخ شهیر و از اساتید دانشگاه کمبریج که خودمسیحی است ، مستندات این حقیقت را ارائه نموده است.

    راهکارهای هندسی کپرنیک و مدل وی از کتاب های منجمان مسلمان برگرفته شده.قضیه هندسی جفت طوسی ،روش فلک تدویر ابن شاطر در حذف معدل المسیر از جمله مدل هایی است که ازدانشمندان اسلامی گرفته شده و در کارهای کپرنیک عینامنعکس شده است.

    این در حالی است که پیش از آن ۱۷ قرن نظریه هیئت بطلمیوسی ( بطلمیوس اخترشناس یونانی ، متولد در صد سال بعد از میلاد مسیح) که متاثر از کتاب مقدس بود ، بر عالم حاکم بود.

    بطلمیوس زمین را ساکن و مرکز همه کرات می پنداشت. او می گفت: « سه چهارم از سطح زمین راآب فراگرفته و کره هوا به مجموع خاک و آب احاطه کرده و کره هوا راکره آتش در میان گرفته و آتش را کره قمر در آغوش دارد. (فلک قمر را جز خودماه ستاره‌ای نیست) و پس از فلک قمر افلاک عطارد و زهره و شمس و مریخ ومشتری وزحل به ترتیب هر فلک بعدی محیط بر فلک قبلی است و هر یک را فقط یک ستاره است که هم به نام آن نامیده می‌شود.

    پس از فلک زحل کره هشتم یا فلک ثوابت است که جمیع کواکب ثابته مانند میخ بر پیکر آن کوبیده است. پس ازفلک هشتم کره نهم یا فلک اطلس است که تمام افلاک هشت‌گانه به ترتیبی که ذکر شد؛ درشکم آن جا دارد. (مانند پیازی که لایه‌لایه بر همدیگر هستند)فلک مزبورخالی از ستاره و دارای قطر نامحدود است… و در یک شبانه‌روز باکلیه افلاکی که در جوف آن است، به گرد زمین می‌چرخد. »(اسلام و هیئت ،صفحه ۵-۷).

    اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین

  5. تشكرها 4

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (02-07-1388), صافات (02-07-1388), طباطبايي (25-07-1388), عاشورا (02-07-1388)

  6. #3
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    22609
    دلنوشته
    38
    بحق حرمت صلوات ، زیارت کربلا را قسمت ما کن
    نوشته : 52,860      تشکر : 51,148
    162,288 در 45,400 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 87
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین




    بطلان نظریه بطلمیوس یا همان نظریه کتاب مقدس ، توسط اخترشناسان مسلمان که دراندیشه‌های کپرنیک عالم‌گیر شد ،‌ به مرور کامل گردید. بدین ترتیب که براساس هیئت کپرنیک زمین به دور خورشید می‌چرخید؛ ولی شکل چرخش آن دایره‌ایب ود.

    پس از وی کپلر(۱۶۵۰ م) شکل بیضوی گردش زمین به دور خورشیدرا کشف کرد. سپس عقیده این دو نفر توسط گالیله ایتالیایی مدلل گردید و ازآن پسن ظام منظومه شمسی به صورت نوین پایه‌گذاری شد اما باز هم عقیده اخترشناسان(حتی کپرنیک، کپلر و گالیله) بر آن بود که خورشید ثابت ایستاده است. به عبارت دیگر این دانشمندان با نظریه سکون زمین در کتاب مقدس مخالفت کردند ،اما نظریه حرکت خورشید در کتاب مقدس را نپذیرفتند.

    این در حالی است که براساس نظریه قرآنی واسلامی که توضیح خواهیم داد ، علاوه بر زمین خورشید و ماه نیز در مداری خاص حرکت می‌کنند. یعنی نظریه‌ای درست و نه مانند اشتباه کتاب مقدس ونیزنظریه‌ای کامل که کپرنیک و کپلر و گالیله به بخشی از آن رسیدند.

    اکنون مشخص شده است که علاوه بر حرکت زمین ، خورشید نیز چندین حرکت دارد.
    این همان اعجاز شگفت انگیزی است که حقانیت قرآن رابرای ما اثبات می‌کند. جالب آن که در زمان پیامبر اسلام همه جا سخن ازهیئت بطلمیوسی بود و این نظریه همه جا حاکم بود. آباء کلیسا با پافشاری برنظریه های نادرست و مخالف با علم در کتاب مقدس ، چنان که گفتیم به برخوردهای قهریو نادرستی با دانشمندان پرداختند.
    صرف نظر از این موضوع ،به سراغ قرآن مي رويم . بر اساس قرآن کریم هم خورشید حرکت می کند و هم ماه و هم زمین. در آیات زیر به حرکت خورشید و ماه اشاره شده است :

    ۱/ …وَالشَّمْسَ تَجْرِی لِمُسْتَقَرِّ لَهَا… : …
    و خورشید به[سوی] قرارگاه ویژه خود روان است. [یس، ۳۸].

    در این آیه «لام» در کلمه «لمستقر» ممکن است به چند معنا باشد ، که در هر صورت بر حرکت خورشید دلالت می‌کند:

    الف: لام به معنای « الی» (خورشید به سوی قرارگاه خود روان است) (تفسیر المیزان ، ج ۱۷ ، ص ۷۹ ) ؛

    ب: لام به معنای «فی» (خورشید در قرارگاه خود روان است) (سیدهبة الدین شیرازی: اسلام و هیئت ، ص ۱۸۱)؛

    ج: لام برای غایت «تا» باشد(خورشید تا قرارگاه خود روان است) (تفسیر المیزان ، ج ۱۷ ، ص ۸۹ ) ؛

    د: لام به معنای تأکید باشد(خورشید روان است مر قرارگاه خود را).
    واژه مستقر در « لمستقر » نیز هم می‌تواند اسم زمان باشد(زمان قرار گرفتن)و هم اسم مکان(مکان قرار گرفتن و محل استقرار). یعنی خورشید پایان زمانی(قیامت)یا مکانی حرکت دارد.

    ۲/ «لَا الشَّمْسُ یَنْبَغِی لَهَا أَنْتُدْرِکَ الْقَمَرَ وَ لَااللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلُّ فِیفَلَکِ یَسْبَحُونَ» :
    نه خورشید را سزد که به ما رسد، و نه شب به روز پیشی جوید و هر کدام در سپهری شناورند. [یس، ۴۰]

    اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین

  7. تشكرها 4

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (02-07-1388), صافات (02-07-1388), طباطبايي (25-07-1388), عاشورا (02-07-1388)

  8. #4
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    22609
    دلنوشته
    38
    بحق حرمت صلوات ، زیارت کربلا را قسمت ما کن
    نوشته : 52,860      تشکر : 51,148
    162,288 در 45,400 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 87
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین




    و آیه « وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ وَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلُّ فِی فَلَکٍ سْبَحُونَ» :

    «اوست آن کسی که شب و روز و خورشید و ماه را پدید آورده است. هر کدام ازاین دو در مداری [معین] شناورند.» [انبیاء، ۴۳]

    واژه فُلْک به معنی کشتی است . فَلَک نیز یعنی محل جریان یافتن کواکب است که به سبب شباهت آن با کشتی (در شناور بودن) فَلَک نامیده شده است(مفردات راغب).

    تفسیرنمونه در معنای فلک نوشته است: « کلمه فلک در لغت به معنی برآمدن پستان دختران و شکل دورانی به خود گرفتن است. سپس به قطعاتی از زمین که مدور است، یا اشیای مدور دیگر نیز اطلاق شده. از همین رو به مسیر دورانی کواکب نیزاطلاق می‌شود (تفسیر نمونه ، ج۱۸ ، ص ۳۸۷) » .

    سید هبة الدین شهرستانی با ذکر ۱۴ دلیل اثبات می‌کند که کلمه « فلک» دراسلام به معنای مدار نجوم ومجرای کواکب است (اسلام و هیئت ، مطبعة الغری، نجف، ۱۳۵۶ ق، ص ۱۹).

    در هر دو آیه کریمه ، یسبحون از ماده « سباحت» گرفته شده که در اصل به معنای حرکت سریع در آب و هواست(مفردات راغب).

    ۳/ «وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلُّ یَجْرِی لِاَجَلِ مُسَمّیً» :

    « وخورشید و ماه را رام گردانید؛ هر کدام برای مدتی معین بهسیر خود ادامه می‌دهند.»[رعد، ۲].

    ۴/ « وَسَخَّرَ لَکُمْ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَدَائِبَیْنِ » :


    « خداوندخورشید و ماه را در حالی که هر دو در حال حرکت هستند، به نفع شما مقهور ومسخر گردانید. [ابراهیم، ۳۳] .

    در این آیه، واژه دائبین از ریشه « دأب» است که به معنای « ادامه دادن به سیر » است ، به معنای عادت مستمره هم می‌آید(مفردات راغب)..

    چنانکه از آیات فوق ملاحظه کردید ، خورشید و ماه در گردشند ،‌ اما درمسیری معین. از این آیات چنین استنباط نمی شود که گردش آنان بر محوریت زمین است.بلکه آنچه در آیات فوق آمده است این است که گردش آنها بر مداری معین است.ممکن است این سوال مطرح شود که پس زمین چه؟ آیا آن هم در حرکت است یا آن که زمین ساکن می‌باشد؟

    وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّالسَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍإِنَّهُ خَبِیرٌبِمَا تَفْعَلُونَ :

    و کوهها را مى‏بینى [و] مى‏پندارى که آنها بى‏حرکتندو حال آنکه آنها ابرآسا در حرکتند [این] صنع خدایى است که هر چیزى را درکمال استوارى پدید آورده است در حقیقت او به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است[نمل : ۸۸] .

    بدیهی است که کوه به تنهایی و خودی خود حرکتی ندارد. بلکه حرکت آن عرضی و منتسب به حرکت زمین استنه استقلالی. به عنوان مثال وقتی که شما راه می روید و از مکانی به مکاندیگر منتقل می شوید ، قلب شما نیز از آن مکان به مکان دیگر منتقل شدهاست .اما آیا قلب هم حرکت کرده است؟ خیر. بلکه جا به جایی و حرکت قلب یک حرکت عرضی است.

    هُوَ الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ ذَلُولاً فَامْشُوافِی مَنَاکِبِهَا وَکُلُوا مِن رِّزْقِهِ وَإِلَیْهِ النُّشُورُ :

    اوست کسى کهزمین را براى شما رام گردانید پس در فراخناى آن رهسپار شوید و ازروزى[خدا] بخورید و رستاخیز به سوى اوست [ملک : ۱۵].

    در این آیه کریمه زمین به ذلول یا شتر راهوار و رام (که بر اثر حرکت سوار خود را نمی‌رنجاند)تشبیه شده است. زمین با سرعت سی کیلومتر در ثانیه یا ۱۰۷۰۰۰ کیلومتر درساعت گرد خورشید می‌گردد در حالی که شما این حرکت را حس نمی‌کنید.

    أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَاداً :

    آیا زمین را گهواره‏اى نگردانیدیم[نبأ :۶].

    همان طور که حرکت گهواره به رشد و آرامش کودک کمک می‌کند ، حرکت زمین نیز همین گونه است.

    الَّذِیجَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْداً وَجَعَلَ لَکُمْ فِیهَاسُبُلاًلَّعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ :

    همان کسى که این زمین را براى شماگهواره‏اى گردانید و براى شما در آن راهها نهاد باشد که راه یابید [زخرف :۱۰].

    همان طور که در آیات فوق مشاهده کردید قرآن با ظرافت تمام به حرکت ماه وخورشید و زمین اشاره کرده و حتی در آیاتی از قرآن به کروی بودن زمین نیزاشاره شده است. هر چند چنین آیاتی در قرآن کریم وجود دارد ، اما قرآنی که کتاب کدکس یا جغرافیا یا یک دائره المعارف علمی نیست. بلکه کتابی است که برای هدایت بشر آمده است ولی در ذکر نعمت ها و فرمایشات معرفتی خود ،جایی برخلاف علم سخن نرانده است.

    و من خدا را شکر می‌کنم که مسلمان و پیرو قرآنی هستم که علم روز و تجربه نیز آن را تایید می‌کند.

    منبع : thttp://www.pedar.ne
    اشتباه علمی کتاب مقدس در حرکت زمین

  9. تشكرها 4

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (02-07-1388), صافات (02-07-1388), طباطبايي (25-07-1388), عاشورا (02-07-1388)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •