نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
صفحه 33 از 33 نخستنخست ... 232930313233
نمایش نتایج: از شماره 321 تا 330 , از مجموع 330
  1. #321
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    انسانی که درنده باشد جایش جهنم است حالا هی علی علی بگوید. بگوید پنجاه سال منبر رفتم ،بگوید مدرسه ها ساختم ،می گویند برو پی کارت ، تو چرا پاچه مردم را می گرفتی؟ تو عقرب و افعی هستی تو بشر نیستی !البته ما حق نداریم به افراد نمره بدیم ،نبايد نسبت به بندگان خدا حتي اگر گناهان آشكار دارند بدبين بود. ممكن است اين افراد متحول شوند و از اولياي خدا شوند! همه قابل احترام هستند. حضرت حر(س) مگر اينچنين نبود؟! حضرت زهير چطور؟! ... در دستگاه حسين بن علي(ع)، در يك لحظه، با يك جذبه مي شود از قعر جهنم به اوج آسمان رسيد و از اين صحنه هاي زيبا در كربلا بسيار است!این معنای " و مارايت الا جميلا"... خدايا، چقدر زيبا است!




    • اگر انسان بي دليل نمازش را در اول وقت نخواند٬ به نماز که ذکر خدا است اهميت نداده و اين درست نيست اما باید توجه داشت مسئله نماز اول وقت موضوعيت ندارد ؛ آن چيزي که موضوعيت دارد اهميت دادن به فرمان خدا و رضاي او است. بايد به عمق مسئله نگاه کرد. حتي گاهي ممکن است ضرورت ايجاب کند که نماز را به خاطر کاري ضروري از نظر الهی قطع کنيم. مسئله اصلی اهميت به کاري است که رضايت خدا در آن است.
    • نبايد موضوع تقوي را با وسواس! اشتباه كرد. وسواس نوعي بي تقوايي است. نبايد مسائل شرعي را به گونه اي مطرح كرد كه مردم به وسواس بيفتند. دين اسلام دين سمحه سهله است. اسلام دين تعبد است. اصول دين تعقلي است اما احكام تعبدي است! نبايد در اين موارد اينقدر سخت گرفت. انسان وسواسي اگر راست مي گويد بايد جلوي زبانش را بگيرد. تهمت مي زند، دروغ مي گويد، ... اما صد مرتبه خود را آب مي كشد! مردم آزاري نكن. تقوي يعني خدا داري!
    • "هر کی با ما نیست علیه ماست" این غلط است ،این منطق معاویه و یزید است بله نسبت به اهل بیت (ع) صادق است ولی غیر از اهل بیت (ع) برای کس دیگری صادق نیست. باید خودخواهی را کنار بگذاریم ما خدا پرست نیستیم در عمرمون یکبار لا اله الا الله نگفتیم.
    • وقتی دعایی در جمع، توسط کسی خوانده می‌شود، شما لازم نیست در الفاظ دعا تبعیت کنید و همراه او الفاظ را ادا کنید. شما اوج بگیرید. یک نفر خواننده است، بقیه خواهنده.
    • امروز سخنرانی طولانی بدرد نمی خورد.تمام انبیاء برای یک کار آمده اند:هر که هر کجا هست یک قدم جلوتر برود.
    • بت پرست هدایت می شود ولی خود پرست هدایت نمی شود. علامه طباطبایی (ره) وقتی با کودکی مواجه می شد ، نمی گفت من علامه ام و او یک بچه، بلکه فکر می کرد شاید این بچه چیزی بلد باشد که من نمی دانم . هر قبله ای که بینی ، بهتر ز خود پرستی است.
    • باید نماز گزار شویم والا نماز خوان زیاد است .کسانی که در کربلا امام حسین (ع) را کشتند ، همه نماز خوان بودند .
    • کسی که نماز گزار شد، به پدر و مادرش احترام می گذارد ، بی ادبی نمی کند ، دیگران را آزار نمی دهد ، نماز اگر درست اقامه شود همه کارها درست می شود.
    • ممکن است یک نفر هشتاد سال عبادت کند ولی به جهنم برود شیطان هم هزاران سال عبادت کرد.پس عبادت ملاک نیست .ممکن است کسی فقط بخواهد در میدان حق سیاهی لشکر باشد و به خاطر همین ، بر سریر بهشتی تکیه زند.
    • با همین نماز می توانیم به خدا برسیم . باید قبل از نماز حواسمان را جمع کنیم . نماز وقت ملاقات است . خدای تعالی پنج نوبت فرموده بیایید ولی ما به نماز اهمیت نمی دهیم.سوسکها و قورباغه ها هم زندگی می کنند اما ما این زندگی را نمی خواهیم .زندگی یاد خداست الا بذکر الله تطمئن القلوب.
    • آنچه که در دنیا مهم است تحصیل رضایت خداست و همه مردم را نمی توان راضی کرد.
    • گاهی در بین همین روضه ها و گریه ها و .... آدم به جایی می رسد که هزار سال دیگر هم نمی تواند برسد.
    • ما اهل بیت (ع) را برای حاجت نمی خواهیم.می خواهیم با اینها باشیم چه حاجت بدهند و چه ندهند .از آنها بخواهید معرفت نصیبتان کنند.
    • در درگاه خدا باید سوغات آورد. سابق، سوغات رایج بود؛ ولی الان هرجایی می روی همه چیز هست. سوغات چیزی باید برد که جایی نباشد. پیش خدا چه چیزی باید برد که خدا نداشته باشد. یک عده ملال گر از ازل تا به ابد گریه می کنند، گور این گریه ها، خدا به این گریه ها که اعتنایی نمی کند.گریه خوب است، آنقدر بایستی گریه بکنیم تا یک قطره اشک حقیقی بیرون بیاید.خیال نکنید گریه چیز کمی است؛ ولی گریه کردن معرفت می خواهد. این که یک قطره اشک بر امام حسین (علیه السلام) آتش جهنم را خاموش میکند یعنی جانش بر امام حسین می سوزد و این بهصورت اشک از چشمانش جاری می گردد.ولی خدا معرفت و عجز میخواهد گریه نمی خواهد، در صندوق خدا عجز پیدا نمی شود همه چیز پیدا می شود الا عجز.
    • در قیامت انسان را در پنجاه موضع نگه می دارند که هر کدام هزار سال طول می کشد.بر هر موضع کلمه " چرا " نقش بسته است. این چراها را باید در دنیا پاسخ بدهیم.اگر اینجا جواب دادیم ، آنجا چراغ سبز است و عبور می کنیم.اگر اینجا جواب ندهیم ،آنجا چراغ قرمز است.متوقفمان می کنند در حالی که زیر پایمان گداخته است: چرا این درس را خواندی؟چرا آن درس را نخواندی ؟چرا این درس را تدریس کردی؟ چرا آن درس را تدریس نکردی؟چرا فلان جا روضه خواندی ؟ چرا فلان جا روضه نخواندی ؟ جوانهای مردم روی مین رفتند و پودر شدند ، آن وقت ما چرا .....
    • به حرف اسلام گوش کن، خدای تعالی بزرگ است.خدا نه در آسمان جا می گیرد،نه در زمین،نه در خانه و نه در ماشین...خدا در دل توست،با او خودمانی باش،او رفیقت است،با او رفیق باش:"یا رفیقُ یا شفیق".
    • قرآن نور است برای کسی که بخواهد از آن استفاده کند .اگر انسان با قرآن کریم انس پیدا کند به جایی می رسد که از خیلی چیزها با خبر می شود . وفایی شوشتری وقتی در نجف بود به یک نفر نامه می نویسد که فلان شب چرا نماز شبت را نخواندی ،ریز بینانند در عالم بسی / واقفند از کار و بار هر کسی .... اینها همه مربوط به نورانیت قرآن است.
    • قرآن کتاب علمی محض نیست ، کتاب غیر علمی هم نیست .قرآن کتاب مبدء و معاد است ، کتاب هدایت است.
    • تنها هدف از تعلیم قرآن باید دعوت به خدا باشد .نباید انتظار داشت همه انسانها در فهم قرآن یکسان باشند ، زیرا انسانها معدن های طلا و نقره اند هر کدام ویژه گی خاص خود دارند ، بهره آنها هم متفاوت است.
    • کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام ...آنچه نپاید دلبستگی را نشاید
    • نماز را خدا قرار داده تنزیها للکبر چون اوج نماز سجده است و سجده تمثل فناست یعنی انسان بداند خودش و همه جهان هیچ بر هیچ است .جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است هزار مرتبه من این نکته کرده ام تحقیق.



    بهترین راه حرف زدن با خدا ،همین مناجات ها است . دقت بیش از حد در تجوید دستور اسلام نیست.مناجات ها را معمولی بخوانید . هرچیزی که مانع شود،وسوسه شیطانی است.



    • قرآن ،قانون زندگی است و اهل بیت - علیهم السلام - نمونه عالی این زندگی .
    • مناجات خمسة عشر ،پانزده درمان است ،برای همه دردها.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  2. #322
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بهتر از حکومت کاری نيست که در سایۀ آن همه راحت باشند

    در قیامت دانایی به هیچ دردي نمي خورد





    1- ما با خدا سر و کار داریم و با کریمان کار دشوار نیست! فقط باید خدا را شناخت.


    2- خدا توفیق دهد تا بدانیم و بفهميم که کلید همۀ عالم دستِ امام زمان هست.

    3- «عجل علی ظهورک» بی ادبي است! مگر آقا دستِ خودش هست که بیايد؟! «العجل، العجل» یعنی به دادِ من برس!

    4- یک قطره اشک بر حسین(ع) که آتشِ جهنم را خاموش می کند، آتشِ شهوت و غضبِ من را نمی تواند خاموش کند؟!

    5- بدخواه کسی نباشيد، خیرخواه باشید، امام حسين(ع) تا لحظۀ آخر می خواست شِمر را هدایت کند!

    6- خدا کند با دارايی برویم نه دانایی! که در آنجا دانایی به هیچ دردي نمي خورد.

    7- هیچ موسیقی در عالم مثلِ مناجاتِ خمسة عشرِ امام سجاد پیدا نخواهيد کرد!

    8- همۀ علمِ خدای متعال در لفظ(قرآن) آمده است، اما کیست که بفهمد؟: «لا یمسه الا المطهرون»

    9- غیر از 14 معصوم، همه وِلند، همه احتیاج به استاد و هدایت دارند.

    10- هزاران منزل در یک گام است و آن ترکِ کام است.

    11- بهتر از حکومت کاری نيست که در سایۀ آن همه راحت باشند!

    12- اهلبیتِ امام حسین(ع)، بیچاره نبودند، بلکه بیچارۀ خدا بودند.

    13- زنده باد فکر حسین! نه ظلم کن به کسی و نه زیرِ ظلمِ کسی برو، که این مرامِ حسین و منطقِ دین است.

    14- در تعالیمِ انبیا، ضدِّ عقل... نداريم، ممکن است چیزهایی باشد که عقل آن را نفهمد!

    15- خلقِ خدا عیالِ خدایند، باید با همۀ خلقِ خدا خوب بود.

    16- بدبخت ترین حکومت، حکومتی است که بتواند به مردم برسد و نرسد!

    17- اذان از ابتکارات اسلام است و همین اذان براي سازندگیِ بشر کافی ست.

    18- خودپرستی بزرگترين تاریکی ست که نمی گذارد انسان بفهمد!

    19- بعضی سگ ها از ثروتمندترین مردم جهان، ثروتمندترند، این است ارزشِ پول!

    20- ظلمات، یعنی خودپرستی، حسادت، بخل، تنگ نظري و یک طرفه قضاوت کردن!

    21- کلُّ الخیر في بابِ الحسین علیه السلام.

    22- اگر کسی مایل باشد که جلوي پایش بلند شوند و یا دستش را ببوسند یا ناراحت شود از اینکه جوابِ سلامش را ندادند، مشرک است.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  3. #323
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    استاد محمود امجد:

    قلب انسان از عالم بزرگتر است
    حسینی باید مبارز با ظلم باشد با ظلم و ستم سرسازگاری نداشته باشد

    اختلال نظام عقلاً و شرعاً حرام است

    بهترین وسیله برای تقرب به خدا صلوات با عشق است



    ·

    آقا این مثنوی که اینقدر فحش می دهند هرمصراعش یک آیه قرآن می باشد توهین کردن به بزرگان ادب و علم خوب نیست .


    · امام زمان(عج) از روضه خوشش می آید.

    · یک فردی کتاب ها نوشته بود آمده بود از من پرسید عرفان چیست؟ گفتم استغفرالله الحمدلله . گفت : همین؟ گفتم بله .آقا سیروسلوک است همین دوکلمه . با همین دو کلمه به همه جا می توان رسید.

    · یکی می گوید سینه می زنی نماز صبحت قضا می شه برو تو جهنمی هستی این غلطه یکی هم می گوید برو یک یاعلی یا مولی بگو همه چیز درست می شود این هم غلطه.

    · آقای مطهری گفته کسی بهتر از مولوی نگفته در وصف حضرت علی که تو ترازوی احدخو بوده ای.

    · آقای بهاء الدینی به آقای بهجت گفته بود شما جلوه کنید.

    · هرطور آدم باشد خدا هم همانطور است (با آدم) باور کنید.

    · عزاداری اینست که آدم بیاید بگوید بسم الله بشود سلام.

    · اول دعا بعد دوا .... دعا می کنیم که دوا اثر کند.

    · در عبادت اگر انسان خودش را چیزی نداند خوب است هرچه متکبرتر شود بدبخت تر است.

    · یک نفر قبل از انقلاب از تهران تا قم در اتوبوس کنارم از مضرات سیگار گفت ، نزدیک قم سیگار را روشن کرد یعنی همش کشک است عالم بی عمل دزد است.

    · حسینی باید مبارز با ظلم باشد با ظلم و ستم سرسازگاری نداشته باشد.

    · معتقدم هرکس ارتباط معنوی با حضرت زهرا(س) داشته باشد یک ارتباط تکوینی هم با ایشان دارد.

    · به اندازه موضوعات ما احکام داریم.

    · صدو ده تا رادیو علیه امام حرف می زد ولی خدا با امام بود ان الله مع المتقین آنوقت اینطور دقیقه نود حق پیروز می شود.

    · موحّد زهد فی الدنیا دارد غیرموحّد می گوید این نه فلان نه.

    · باید از خدایی استعفاء بدهیم ما خدا نیستیم بشریم سراپانیازیم من اگر داد بزنم سربچه ام که ساکت شو می خواهم مطالعه کنم من فرعونم دیگر.

    · عقلاً حفظ نظام اوجب واجبات است حفظ نظام یعنی اختلال نکنیم اختلال نظام عقلاً و شرعاً حرام است اما نقد باید باشد و این حفظ نظام است. اختلال حرام است نقد واجب است. امربه معروف و نهی از منکر تقویت نظام است تضعیف نظام نیست.

    · حاجتی دارید از این مرد بخواهید(امامزاده صالح) . به نظر من ابوالفضل ایران است( ایشان).

    · نکته اینست که خدا هست زمین و زمان هم می گویند خدا هست همه چیز می گویند خدا هست اما عمل ما می گوید خدا نیست ببینیم در عمل ما با ماتریالیست ها چه فرقی داریم به اسباب و اصل اسباب (خدا) چقدر اتکا داریم به اسباب بیش از خدا اتکا داریم این شرک است.

    · از آقای بهجت نقل شده است که فرموده اند: بهترین وسیله برای تقرب به خدا صلوات با عشق است.

    · سوره حمد یعنی همه کمالات مال خداست از خدا کمال بخواه.

    · ما چهارنفر بکّاء (بسیار گریه کننده ) داریم یکی امام سجاد(ع) است که 35 سال بعد از عاشورا گریه کرد یکی هم حضرت زاهرای 18 ساله بودند که بلند بلند گریه می کردند.

    · سوره واقعه یعنی مردم سه دسته اند: یک عده مخلصان ائمه هستند که بهشت آفرینند ، عده ای مخلصان متوسط اند که بهشتی اند ، عده ای هم مخالفان آنها هستند که جهنمی اند.

    · 124 هزار پیامبر آمده اند آدم گمان هم نمی کند که آخرتی هست؟ حتی گمان هم برای رستگاری کافی است زیرا باعث پرهیز می شود.

    · تفکر است که انسان را جلو می برد کسی که زیاد حرف بزند نمی تواند تفکر کند.تفکر در خودش ، در موجودات و در صفات خدا.

    · لم یلد و لم یولد یعنی خدا مرکب نیست.

    · سیاست مداری عین دیانت است ولی سیاست بازی یعنی دغل.

    · قرآن کتاب هدایت است کتاب زنده شدن است.

    · ما فقط یک وظیفه داریم کار بد نکنیم و امید به خدا داشته باشیم.

    · فاضل اردکانی با فحش آدم می ساخته است .آقای بهجت می گفت که ایشان یک فحش می داد یا یک کلمه می گفت به طرف ، طرف می رفت و آدم می شد.آقای بهجت می گفت من می دانم چه می گفت ما اگر بگوییم امت آدم می شود ولی مجوز نداریم .چرا مجوز ندارد؟ این مساله است چون من قابلیت ندارم که بگویم.

    · تو باید تابع باشی ، باید شاگرد خوبی باشی تا بعداً بشوی استاد خوب.

    · ایشان(آقای بهجت) می گفت به دانسته هایتان عمل کنید ، من اگر به یک هزارم دانسته هایم عمل کنم آدم می شوم همه چیز حل است آن وقت این کثافات از قلب برود بیرون .
    قلب انسان از عالم بزرگتر است . دیو چو بیرون رود فرشته درآید.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  4. #324
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    چهل موضوع برگزیده از سخنرانیهای استاد محمود امجد
    در ماه محرم و صفر سالجاری
    به همراه فایل صوتی





    بازی کردن با روضه و ابزار سیاسی ساختن آن اشتباه است/ روی اغراض سیاسی آنقدر با هم دشمنی نکنیم انقدر تهمت نزنیم آنقدر دروغ نگیم آنقدر بازی نکنیم برای این چهار روز دنیا. مگر چه کردند؟/ ارزشهای قرانی پیش ما ارزش نیست / همه معیارهای قرآنی در جامعه ما عوض شده است/فقه اسلام و اخلاق اسلام در جامعه پیاده نیست / اینهمه آدم های گنده ملق خوردن تو این چهار سال/ با نظر حقارت به کسی نگاه نکنیم همه محترمند/ امام حسین ع آمده که عاقل باشیم والسلام کسی که باقی را رها میکنه فانی رو می گیره بی عقله میخواد دانشگاهی باشه میخواد حوزوی باشه هزار سال هم میخواد تو حوزه باشه/ گنده ها لغزیدن ، این چند سال دیدید که گنده ها لغزیدند با باطل. ما چه هستیم! و خیانت کردن به گنده ها. کسانی که می شد ازشون استفاده کرد ضایعش کردن کوچیکش کردن!/ ما تو مکتب امام حسین ع وظیفمون اینه با جهالت خودمون و جامعه مبارزه کنیم/ دولت و ملت دست به دست به هم بدن کمتر کارشکنی کنند کمتر خودپرستی کنند مردم و دولت مشکلات مردم رو کم کنند/ خیلی از جوان ها بر اثر بدی اعمال من آخوند من عمامه به سر دین گریز شدند دین ستیز شدند/ملاک اینن عمامه نیست ملاک این ریش نیست. ملاک کربلا رفتن نیست. ملاک حق و عدالته. غیر حق پرست ها همه هلاکند. حالا میخوای عمامه داشته باشی. بابا با پارچه کسی عالم نمیشه. عادل نمیشه. معصوم نمیشه. بسم الله از فردا همه پارچه بذارن سرشون. این پارچه است. وقتی این ارزش داره که حافظ عدالت باشه. حقوق جامعه را حمایت کند. اگر نه اگر در مسیر غیر امام حسین ع بره اون همون شمره. همون خولیه. اونها هم عمامه داشتند. عمامه شرط نیست. این وقتی احترام داره که من بتوانم راه خودشو برم وگرنه پارچه است و باید پرتش کرد/همه رو ادغام کنی یک قطره ای در مقابل زینب کبری س نیست/ این حرفایی که تو جامعه پخش می شود بسیاریش دروغ است بسیاریش تهمت است/غیر از خدا و اهل بیت کسی حجت نیست غیر معصوم نمیتواند.الان فقط دستگیر امام زمان عج هست. البته همه علما احترام دارند همه اولیاء احترام دارند و از واضحات همه می شود استفاده کرد ولی اگر متشابه بود یا اینکه مثلا با عقل موافق نبود تبعیت جایز نیست/ ما اگر این «لا اله الا الله» را بفهمیم همه چیزمان درست می شود.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  5. #325
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    1- البته همه ی اینها ارزش داره. سینه زنی ارزش داره. زنجیر زنی ارزش داره... گریه کردن...گریاندن ولی به شرطی که همه ی اینها هدف داشته باشه. هدف حسینی شدنه نه ابزار سیاسی کردن. نه با روضه بازی کردن. نه شخص پرستی کردن نه خودپرستی کردن.. فقط یک کلمه آدمه خودپرست نباشیم خداپرست باشیم والسلام.


    2- بهتر اینه که در تربیت خودمون بکوشیم. پس "علیکم انفکسم لایضرکم..." انسان یه وظیفه بیشتر نداره و اون خودسازیه دیگه هیچ وظیفه ای نداره.خودشو بسازه مثل چراغیه که روشن شده و جامعه ازش استفاده میکنه. منتها ما میخواهیم دیگری رو بسازیم و من مخصوصا منتظرم همه درست بشن تا من درست بشم این نمیشه.
    -----------------------------------------------
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لاَ يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (مائده 105)/ای کسانی که ايمان آورده ايد ، به خود پردازيد اگر شما هدايت يافته ايد ، آنان که گمراه مانده اند به شما زيانی نرسانند بازگشت همه شما نزد خداست ، تا شما را به آن کارها که می کرده ايد آگاه گرداند.



    3- الله اکبر. نمیگه الله اکبرُ. الله اکبرُ غلطه باید گفت الله اکبر با سکون. باید بگیم بسم الله الرحمن الرحیم. با نام خدایی که رحمان و رحیمه. ما باید به هم رحمت داشته باشیم الفت داشته باشیم. صمیمیت داشته باشیم.روی اغراض سیاسی انقدر با هم دشمنی نکنیم. انقدر تهمت نزنیم. انقدر دروغ نگیم. انقدر بازی نکنیم برای این چهار روز دنیا. مگر چه کردند؟ عمرو عاص گفت مصر رو به من بده من با تو هستم. خیلی از مصر خوشش میومد. اینهمه جواهرات اینهمه حرف ها وقتی جان میداد چه شد؟ میگفت ای کاش اون پشکل های بیابان را جمع میکردم این طلا و نقره ها رو جمع نمیکردم.




    4- یک بچه ای میگه عقرب تو لباسته پهلوان ترین پهلوانان هم لباسشو در میاره. 124 هزار پیامبر اومده خبرهاست. تکان نمیخوری امجد؟ خجالبت نمیکشی امجد؟ خدا نیست؟ قیامتی نیست؟ چه خبره! این همه تخلف ها... این همه ناهنجاری ها. پس معلومه قبول نداریم. راهش محبته. این محبت را خدا به همه داده. خدا زیادش کنه. منتها دنیاپرستی این محبت را میگیره و انسان ضد خدا و ضد دین و ضد مذهب و همه چی میشه. خدا میگه عقلتو کار بنداز. ببین حسین (ع) خوبه یا یزید. بدی خوبه یا خوبی؟ هر چه کنی به خود کنی هر چه که نیک و بد کنی. إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا
    .................................................. .........
    1.إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا (7 اسراء)/گر نيكى كنيد به خود نيكى كردهايد و اگر بدى كنيد به خود [بد نمودهايد] و چون تهديد آخر فرا رسد [بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در معبد[تان] چنانكه بار اول داخل شدند [به زور] درآيند و بر هر چه دستيافتند يكسره [آن را] نابود كنند.



    5- این است معنیه شیعه گری...ما محبت داریم آلوده هم هستیم. نمیگه چون آلوده هستی مجلس نیا. میگه (آقا من خجالت میکشم. من نماز بخوانم؟... عالم خاک با عالم پاک چه نسبتی داره!). درسته اون سر جای خودش. آدم میخواد بره حمام تمیز بشه یا نه؟ مجلس امام حسین (ع) حمامه. گرمابه است. پاکیزه میکنه آدم رو. شستشو میکنه آدم رو.... این مجالس فرصت خوبیست...




    6- عباد خدا چند جورند. عبدالله داریم. بنده ی خدا. عبدالکلب داریم. عبدالخنزیر داریم. عبدالشیطان. کسی که درندگی داره. کسی که به زن و بچه اش درندگی میکنه سگه. طبیعت گرگ داره درنده است. کسی که در فکر شهواته این عبدالخوک عبدالخنزیره. کسی که به فکر دست و پای مردم بسته و کلاه سر مردم گذاشتن و فرار کردنه میلیاردها به جیب زدن و فرار کردن این شیطانه. عبدالشیطانه. عبدالله میگه من بنده ی خدا هستم. خدا نیستم. این بچه حق داره تلویزیون تماشا کنه. من میخوام مطالعه کنم باید برم اتاق دیگه. مطالعه نکنم برم بخوابم آخر شب مطالعه کنم.




    7- درباره ی سلمان وارد شده سلمان از اهل بیت است...مقام از اهل بیت به سلمان فارسی اختصاص ندارد. چنانکه از امام صادق (ع) درباره ی فضیل ابن یسار نیز همین تعبیر به کار رفته.... این مقام به مردان اختصاص ندارد چنانکه فضه خدمتگزار حضرت زهرا (س) نیز به این درجه نائل آمده وبخشی از آیات سوره ی هل اتی شامل آن است. زن و مرد نداریم ما. که اسلام روی کرامت و تقوا و ارزشهای انسانی قائله. نه زن و مرد...یا حوزه رفته یا دانشگاه رفته. اینها نیست. ارزش عند اکرمکم عندالله اتقواکم. اصلا ارزشهای قرانی پیش ما ارزش نیست. همه معیارهای قرآنی در جامعه ی ما عوض شده است.




    8- آقا معیارهای دینی عوض شده. فقه اسلام در جامعه پیاده نیست. اخلاق اسلام در جامعه پیاده نیست. یک جوان باید یه مملکت رو اداره کنه. دیگه یه یاحسین (ع) نمیتونه بگه؟ بگه یا حسین (ع) خجالت بکشه؟!




    9- امتیاز عند اکرمکم عندالله اتقواکم. تا خدا کیا رو بیامرزه... اینهمه آدم های گنده ملق خوردن تو این چهار سال. دیدیم عوض شدن. از حق و حقیقت میترسه. از کسی که حرف حق رو بزنه دوری میجویه. میترسه نزدیکش بشه. میترسه اسمشو بیاره. این معنیه اسلامه؟ این معنیه حسینیه؟ امام حسین (ع) رشادت بوده. صفات کبریایی را ز مردان خدا آموز. ز مردان خدا اوصاف ذات مبریا آموز. بیا در مکتب اسلام.بشنو درس اسلام را. مروت عاطفت آزادگی احسان وفا آموز. دویدن هر روز از این حرم به اون حرم کمال نیست که. اگر به اینه اینهمه آدم های عجیب و غریب رفتند مکه اینهمه آدم. خولی رفته کربلا. شمرم رفته کربلا....




    10- سوره حمد بخوانیم، حمد مرده را زنده می کند، من خودم دیده ام. ما نمی خواهیم مرده زنده کنیم اما حمد برای شفای دردهای درونی ماست. این پرده های ما اگر برداشته شود خیلی سخت است، خیلی درد دارد. از قبل باید فکرش را بکنیم با این درد نرویم.




    11- بر اساس نقلی معروف از حضرت سکینه (س) بالای بدن مطهر امام حسین (ع) ایشان به این اصل کلی سفارش کردند که هر حادثه ی تلخی پیشامد کرد آن را بهانه کنید و برای من اشک بریزید.نه اینکه من پدرم مرده بگیم روضه خوان بیا روضه بخوان برای پدرم گریه کنم. این غلطه... من پدرم مرده برادرم مرده غم دارم... بله.. جوان از دست دادم غم دارم... ولی این تسکین خاطره بگیم حسین (ع) این قطره نیست اون دریای مصیبته آرامش میده نشاط پیدا میشه. امام حسین (ع) را وسیله نکنیم برای گریه کردن خودمون بلکه مصیبت خودمونو بهانه کنیم برای گریه کردن امام حسین (ع). این اصل کلی سفارش کردن که هر حادثه ی تلخی پیشامد کرد آن را بهانه کنید و برای من اشک بریزید... هر گاه داستان غریبی یا شهیدی را شنیدید برای مظلومیت من گریه کنید زیرا اگر امام حسین (ع) به خلافت میرسید دیگر شهید یا غریبی وجود نداشت. بنابراین اصل کلی این است که باید هر حادثه ی تلخ و ناگواری را باید بهانه کرد و برای سالار شهیدان اشک ریخت.




    12- وقتی پیغمبر (ص) دید همه گریه می کنند برای شهدای خودشون فرمود عموی من گریه کن نداره. میخواست جهت بده. مهندس اومد این گاز را مهار کرد همه جا را گرماو حرارت و نور داد. مهار کردن مهمه. نیروها. این نیروها را باید حفظ کرد. تمرکز داد. پیغمبر (ص) عمویم... سیدالشهدای زمان خودش...




    13- یه درس اینه که با نظر حقارت به کسی نگاه نکنیم. در یکی از کتب ادبی... میگه همه را احترام کنیم. چرا؟... برای هدفی که خدا اینو خلق کرده. ما رو خلق نکردن غرق در نجاست باشیم ما رو خلق کرده سلمان باشیم ما را خلق کرده پیرو اهل بیت باشیم... پس به قوه هر انسانی میتواند در اوج اعلای انسانیت به سر ببره این است که همه محترمند.




    14- دنیا میگه امام حسین ع اومد جنگ... اون هم جنگ نابرابر؟ هفتاد نفر به سی هزار نفر؟ این جنگه؟ جنگ با عقیده است. جنگ با جهالته... خود امام حسین ع میگن زبان خشکه یعنی آب بدید؟ ابالفضل ع تو (فرات) آب نخورده حالا امام حسین ع (آب بخوان)... میخواد نشان بده به دنیا که من تشنه ی هدایت شما هستم. من نمیخوام انقدر جهالت و حماقت بر جامعه حاکم باشه. من میخوام هر چی دارم فدا کنم شما رو نجات بدم. پیغمبر ص این زمینه براش ایجاد نشد که این کار رو بکنه من پیدا شده. اینه که فقط حسین ع...




    15- عاشوراست. تحول. دگرگونی. تغییر هویت. تاکی خودپرستی و خودخواهی و شخص پرستی؟... اینها آمدند حقیقت (رو بگن)... آمدند از جهالت نجات بدهند... امام حسین ع آمده که عاقل باشیم والسلام. کسی که باقی را رها میکنه فانی رو (میگیره) بی عقله میخواد دانشگاهی باشه میخواد حوزوی باشه هزار سال هم میخواد تو حوزه باشه. امیرالمومنین ع کاملا شرح داده این دنیا رو. همین که بینید. با همه زشتی ز دنیا چشم بستن مشکل است/ (هیچ مکروه اینقدر در دیده ها مرغوب نیست). چرا آمدن به جنگ امام حسین ع؟ برا چی؟ چون جاهل بودن؟ جهل داشتند. آنچه نباید دلبستگی داشتند. عاقل کسیه که بگه حسین ع...

    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  6. #326
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    16- (امام سجاد ع) دید یک نفر حمله کرد به امام حسین ع و امام حسین ع دنبالشو گرفت ولی نزد او را و نکشتش. عصر عاشورا که امامت دید. دید که این آدم هفتاد پشتش هزار پشتش مسلمان میشه...



    17- آقا برای بچه های امام حسین ع گریه کنید تا بچه هاتونو (بیمه) کنید. یک دنیاییه که گنده ها لغزیدن. این چند سال دیدید که گنده ها لغزیدند. با باطل. ما چه هستیم! و خیانت کردن به گنده ها. کسانی که میشد ازشون استفاده کرد ضایعش کردن کوچیکش کردن! آقا همه علما متوسل به علی اصغر ع میشن. آیت الله حق شناس هر مشکلی داشت متوسل میشد به علی اصغر ع. میرزای قمی شش روز روزشه میخواند به روضه خوان میگفت بگو علی اصغر ع...





    18- جامعه ی ما الان ناهنجاره. ناهنجاری ها فراوانه. باید فکرا عملا با این ناهنجاری ها مبارزه کنید نه با شخص! با جهالت. امام حسین ع آمده... شمر را میخواد بکشه؟... نه شمر هم میخواد هدایت کنه. شمر حالیش نمیشه. ما تو مکتب امام حسین ع وظیفمون اینه با جهالت خودمون و جامعه مبارزه کنیم.... عاقل باشیم. عاقل ناپایدار رو با پایدار عوض نمیکنه.




    19- اما بهتون مژده بدم... بدترین عقوبت جهال اینه که سکوت کنی.... آیت الله بهجت آخر عمرش میگفتند: خدا نکنه ما واضحات رو منکر بشیم. روز روشن چشم بذاریم بگیم شبه. اینا چه بود! چرا میگفتند؟ آقای بهاء الدینی این آخرا که با ویلچر میاوردنش حرفایی که مسئولین میومدن (پیششون) میگفتند دروغ نگید. چرا می گفت؟ الله اکبر.واضحات رو ما منکریم...




    20- یا زهرا س اینها آمدند دارند برای بچه ی تو گریه می کنند. اینها نیامدند برای خودشونن فقط حاجتت بگیرند. جامعه ی ما فلجه. این ناهنجاری های جامعه را کسی نیمتونه حل کنه.... ولی باید حل کرد. دولت و ملت دست به دست به هم بدن کمتر کارشکنی کنند کمتر خودپرستی کنند مردم و دولت مشکلات مردم رو کم کنند. ای زهرا س... ..اینهه جوان نمیتونند ازدواج کنند. خیلی از جوون ها بر اثر بدیه اعمال من آخوند من عمامه به سر دین گریز شدند دین ستیز شدند. اقا این نیست. ملاک اینن عمامه نیست. ملاک این ریش نیست. ملاک کربلا رفتن نیست. ملاک حق و عدالته. غیر حق پرست ها همه هلاکند. حالا میخوای عمامه داشته باشی. بابا با پارچه کسی عالم نمیشه. عادل نمیشه. معصوم نمیشه. بسم الله از فردا همه پارچه بذارن سرشون. این پارچه است. وقتی این ارزش داره که حافظ عدالت باشه. حقوق جامعه را حمایت کنه. اگر نه اگر در مسیر غیر امام حسین ع بره اون همون شمره. همون خولیه. اونها هم عمامه داشتند. عمامه شرط نیست. این وقتی احترام داره که من بتوانم راه خودشو برم وگرنه پارچه است و باید پرتش کرد.




    21- حاجی اشرفی از وقتی دید چشمم گرفته شد نور دلم هزار برابر شد... من خیال میکنم در اثر خدمتی که به عیال مرحومش کرد بود. هشت نه سال این خانوم را با تخته می برد حمام پذیرایی میکرد. به اینا میگن مرد. کسانی که میرن دنبال خوشگلی.. یه روزی از خوشگلی میفته... همه ی اینها از بین میره بعدش باید انداختش بیرون؟ به اینا میگن مرد. چه میخواد زن باشه چه میخواد مرد. بسیاری از زن ها مردند. بسیاری از مردها نامرد.




    22- ... نماز کبر را مثل تیزآب میب ره. بهترین جا پیشانیه. اینو بر خاک میگذاریم میگیم من خاکم. برمیگردم باز بر روی این خاک.اینهمه ادعا نداره. این روح منه که... البته این بدن خیلی مهمه. هزاران سال بر روی این بدن کار کردن میلیاردها دانشمند کار میکنند مجهولاتش زیاد میشه این بدن مرکبیه اما این روح چیه که زمین و آسمان کوچکه... دل جای خداست. خدا بینهایته انسان هم در بینهایت کمالات میتونه حرکت کنه. کجا میرود؟ آنجایی که پیغمبر (ص) رفت. پیغمبر (ص) کجاست؟ قاب قوسین اوو ادنی...




    23- کتاب کتابخانه علم... هزار سال عرفان نظری بگو... کجایی! با اینها نمیشه... گفت فلسفه خوندنیه؟ گفت نه خوردنیه! گفت فلسفه آدم رو کافر میکنه گفت نه کفر آدم رو کافر میکنه... علامه طباطبائی کافره!؟ فرض کن کسی که هزار سال فلسفه و عرفان بخوانه. سد راهه. من منم.... هر چه غیر از اوست سد راه من / آن بت است و (غیرت) من بت شکن /جان رحیم و دل اسیر چهر توست /مانع راه محبت مهر توست/آن حجاب از پیش چون دور کردمی/من تو هستم در حقیقت تو منی




    24- احترامم به تقواست. این مقام داره و اون چیه و غیره خدا میگه نخیر. ان اکرمکم عنداله اتقئکم... خدا میگه علی اکبر ع بسم الله. زینب کبری س بسم الله. کی میشه زینب کبری س؟. همه مردان عالم رو جمع کنه کی میشه زینب کبری س. همه قهرمانان عالم رو جمع کن ... همه رو جمع کن. همه رو ادغام کنی یک قطره ای در مقابل زینب کبری س نیست. تمام قهرمانان عالم ذره ای پیش قهرمان خلقت نیست..




    25- لاتمم مکارم الاخلاق... اخلاقمونو درست کنیم. اخلاق نباشه اعمالمون فاسده. اخلاق نباشه فقه هم دردمون نمیخوره. حوزه اش هم درد نمیخوره. دانشگاهشم درد نمیخوره. تخصص میخواد پول در بیاره! چه فایده داره. دنیا رو برای چی خلق کردن؟ این تخصص بیاره پول در بیاره؟ برای پول میشه (---) برا خدمت میشه خادم... مغز بهت داده. تو بهتر از من میدانی پس تکلیفت هزار برابر از من بیشتره. نه اینکه چون تو فهمیده تری پس باید برای ما ژست بگیری. تو باید خاک بشی. هر چی عظمت پیدا کنی. علامه طباطبائی چیه؟ دریای بی پایان علمه ولی خاکه. الذین یمشون علی الارضه هونا... متواضعند خودشونو کمتر میدونند ولی میگن وجعلنا للمتقین امامام. للمتقینن یعنی من میخوام جامعه را متقی کنم و خودم سلامت باشم. نه اینکه سر آمدم امتیاز مال منه مقام مال منه!... بشری که برای خودش امتیاز قائل باشه هیچ امتیازی نداره.. بله ما باید براش امتیاز و احترام کنیم به همه. ولی کسی به خیال خودش امتیاز داره به همه بزرگترین شخصیت مملکت اگر برای خودش امتیاز قائل باشه تو دستگاه خدا هیچ ارزشی نداره. حالا مردم هی تعظیمش کنند. به زور...




    26- آقای کاشی از بزرگترین شخصیت ها بود. وقتی ذکر میگفت تمام این موجودات باهاش ذکر میگفتند. بگید تسبیحات رو بگید. یه شب رفته اقای ریضی رفته بوده در تخته فولاد دعای کمیل میخوانده (دعای کمیل که اونها میخواندند. دعای کمیل با کمال میل. نه اینکه دعای کمیل بخوانیم بعد بیایم تهمت بزنیم) دیده آقای کاشی هست یه شعر خوانده حالش به هم خورده.شستشویی کن و وانگه به خرابات در آی. علمتو بذار کنار و بیا دعای کمیل... از این جهت علما قبل از درس روضه ای میخواندند که شستشویی کنند و الا ظرف نجس همه چیز رو نجس میکنند.... قرآن میگه فقد افلح من ذکاها... گفته تحقیقا فقط کسانی رستگارند که تهذیب کنند. نگفته علم (اولین و آخرین رو داشته باشین)... الحمدلله سی دی ها و اینترنت هست و با یک شاسی میزنی پرینت میشه. اینها کمالاته؟ چیزی باید ببریم....





    27- آقا علما میدونید کی اند؟ "انما یخشی الله من عباده العلماء" که غیر خدا و حق هیچی سرش نمیشه وگرنه عمامه دلیل بر علم نیست. این اقا فاضله شما همه فاضلید.. این آقا استاده. سالیان ساله در خدمتش هستیم و داریم استفاده میکنیم از حضورش ولی عمامه نداره. اتفاقا منم با عمامه اش موافق نیستم. اتفاقا میتونه نفوذ کنه در جوان ها... این عمامه تا (میبینند) میگن این آمده پول ما رو ببره... این نیست...




    28- حالا این امام حسین (ع) آیا گریه براش خوبه یا بده؟ گریه تداوم نهضت امام حسینه یه نصفه روز براش نبوده. همون نصف روز برای این نهضبت باید باشه. سلم لمن سالمکم. همه اش زیارت عاشورا بخونیم اما یه کلمه عمل نکنیم؟ سلم لکم سالمکم حرب لمن حاربکم...



    29- ولی باید آدم مواظب مجلسم باشه. این جوان ها خیلی لطیفند یه دفعه ممکنه کسی طاقت این حرف ها رو نداشته باشه. امام صادق علیهم السلام به روضه خوان گفت روضه بخوان اونم میخواست با کلاس بخوانه حضرت فرمود نه عادی بخوان. اون شروع کرد به خواندن یک دفعه جیغ از پشت پرده بلند شد. امام صادق (ع) گفت بس کن این دختر من طاقت شنیدن مصیبت جدش رو نداره.




    30- به قولی میگفتن واسه آب جنگیدن.. نه آقا حضرت ابولفضل هم، اگه کافری احتیاج داشت همین کارو میکرد، جونشم فدا میکرد.. صفات کبریایی را ز مردان خدا آموز /ز مردان خدا اوصاف ذات کبریا آموز ....بیا در مکتب اسلام و بشنو درس قرآن را (نه کبوتر حرم، نه دویدن حج و عمره و..کربلا، نه زیارت عاشورا و نه اعتکاف) ...بیا در مکتب اسلام و بشنو درس قرآن/مروت، عاطفت، آزادگی، احسان وفا آموز ....سینه زن زیاده، زنجیر زن زیاده، هدف چیه..هدف اینه که جاهل نباشیم عاقل باشیم ...عاقل کیه، اونی که باقی رو نگه میداره فانی رو رها میکنه..انچه نباید دلبستگی را...یه حقیقت در عالم هست خدا هست...بقیه تجلی الهیه...این حقیقتو باید بیابیم..امام حسین اومده که ما دارای این حقیقت بشیم..

    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  7. #327
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    31- امام حسین ع آمده برای تعالی تا انسان را از پستی نجات بدهد....پیامبر ص فرمود: احب الله من احب الحسین ع (هر کس حسین را دوست دارد، بداند که خدا دوستش دارد) آیا این دعاست؟ یا انشاء است؟ هر دو درسته اگر انشاء باشه خبر هم میده... علامه طباطبایی تو روز عاشورا، تو قبرستان نور داشت گریه میکرد، همراهشون گفت آقا حالتون خوب نیست، کلوخی برداشتن فشار دادن، خون جاری شد..گفتن زمین و آسمون خون گریه میکنن..هدف امام حسین این بود که بگن خودپرستی رو بذارید کنار..خدا پرست باشین...تکبر رو بذارین کنار..خودخواهی رو بذارین کنار..دغل بازی رو بذارین کنار...مردم بیاید با خدا...که یک حقیقت بیشتر در عالم نیست..با این حقیقت آشنا شید..


    32- ای ماه بنی هاشم /خورشید لَقا عباس (ع)/ای نور دل حیدر/شمع شهدا عباس (ع)/با محنت و درد و غم /ما رو به تو آوردیم/دست همه ی ما گیر/ای دست خدا عباس (ع)/عباس علی (ع) سردار/ای میر علم بردار/این غم ز دلم بردار/از بهر خدا عباس (ع)



    33- ما نباید به کسی بدی کنیم. کسی که به من بدی نکرده، من گناه کنم به جهنم می روم. هرچه کنی به خود کنی /گر همه نیک و بد کنی ...ما متاسفانه منتظریم همه خوب شوند بعد ما خوب شویم، اینطور نمی شود. جامعه متاثر از فرد است.


    34- صفات کبریایی را ز مردان خدا آموز /ز مردان خدا اوصاف ذات کبریا آموز/بیا در مکتب اسلام و بشنو درس قرآن را /مروت. عاطفت. آزادگی. احسان. وفا آموز.



    35- اگر من (با نوع روضه خوندن و عزاداری کردن) اختیار را از شما بگیرم و بگم چقدر اشک گرفتیم اینها معصیته! این جوان ها خیلی لطیف اند!



    36- اینطور نیست که بگوییم عالم نخوابیده، ما هم نخوابیم. جوان پای منبر من دائم بماند دیوانه می شود. انسان نخوابد کارش به تیمارستان می کشد. خوب بخورید، خوب بخوابید، خوب زندگی کنید، خوب درس بخوانید. اما به حرف برخی گوش نکنید که می گویند نخورید و نخوابید. مرد آن است که بخوابد و قبل از قافله به مقصد برسد. اسلام می گوید پرخوری و پرخوابی نداشته باشید.




    37- آدم وقتی عزاداری میکنه باید تغییر هویت بده..نماز میخونه باید تغییر هویت بده..یعنی هر چی هست بذارید کنار..بدخواه کسی نباشه..حتی اینجور..خدایا هر کس مدیون ماست بیامرزش..و ما را مدیون خلق نمیران..مدیون بودن خیلی سخته...اما خدا اینقد مهربونه که میگه من از حق خودم گذشتم..بیاید از حق همدیگه بگذرید برید بهشت...حاضر نمیشن..اینقد سخته ...خدا کنه مدیون خلق نباشیم..امروز حرف دروغ زیاده..جوونا حواستون باشه..تهمت زیاده..بیخود خودتونو تو آتیش جهنم نبرید...ندانسته حرف نزنید...این حرفایی که تو جامعه پخش میشه بسیاریش دروغه..بسیاریش تهمته..گناه داره..تهمت ایمان آدمو آب میکنه...دست به دست هم بدیم برای اصلاح جامعه بکوشیم..




    38- قرآن کتاب خداست..دریاست..همه هم می فهمند..ولی همه قرآن رو به غیر از اهل بیت نمی فهمند..ولی به اندازه فهم خودمون باید جلو بریم..و صحیفه سجادیه جواب این نامه است..نهج البلاغه شرح این نامه است..این نسل جوان اگر با این سیره آشنا بشوند ما خیالمون راحته..و الا با این منابع و این رسانه ها و این تبلیغات غلط و غولوط بچه های ما هیچ چیزی یاد نمیگیرن...بایدمایه داشته باشند...و عقلشونم حاکم باشه..عقل تا اون اخر میاد...نه اینکه هر چی من نمی فهمم قبول نداشته باشیم..عقل اینه که هر چه درسته من قبول می کنم..هر چه حق باشه قبول کنم حتی اگه بدم بیاد..
    حرف درستو قبول کنم حرف نادرستو قبول نکنم، از هیچکس..حرف درست حتی از یه بــــچه قبول کنم حرف نادرستو از هیچ پروفسوری از هیچ مجـتهدی قبول نکنم...ما نمی دانیم پس باید تقلید کورکورانه بکنیم...تقلید کورکورانه حـرامه...خلق را تقلید کورکورانه بر باد داد ای دو صد لعنت بر این تقلید..همین پیروی این جامعه فلج، یکی بیاد با سر راه بره، چون آمده از اروپا اومده از امریکا اومده، پس آمده باید با سر راه بریم..این غلطه..ولی اگر یه بچه درست گفت، اگه یه علامه ای گفت خونه آقای فتحی این طرفه، این درست میفرماید...بچه مقدمه....حق مقدمه..



    39- حجت عقله. انسان باید طبق عقلش رفتار کنه. عقل اگر نباشه هیچی نیست. فلان کس کرامت داره! خب داره! عوضی داره میره. خیلی افراد شیادی در جامعه پیدا میشن با علوم غریبه هم آشنا هستند این جوان ها رو کج و کوله بار میارن. یا دیوانه میشن یا مریض میشن. بیهوده میشن. برادران جوان خبری نیست. غیر از خدا و اهل بیت نمیتواند. غیر معصوم نمیتواند.الان فقط دستگیر امام زمان عج هست. البته همه ی علما احترام دارند. همه ی اولیاء احترام دارند و از واضحات همه میشه استفاده کرد ولی اگر متشابه بود یا اینکه مثلا با عقل موافق نبود تبعیت جایز نیست. این موسی و خضر درسته ولی نه اینکه من! من خضرم؟!!!!



    40- ما اگر این «لا اله الا الله» را بفهمیم همه چیزمان درست میشه. ما اگر این «لا اله الا الله» را بفهمیم دیگه نه از کسی توقع نداریم، دیگه هیچ کس از هیچ کس دلخور نمیشه... .

    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  8. #328
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    شجاعت اخلاقی امام در گفتگو با آیت الله شیخ محمود امجد

    احترام به امام این است که اندیشه های ناب او را سر لوحه برنامه های اصلاحی قرار دهیم

    حضرات معصومین(ع) به حضرت امام مبتهج بودند

    ثابت بودن نرخ نان و نرخ عمومی در تمام دوران جنگ در اثر درایت امام بود

    امام نقدپذیر بود و می فرمود مرد است و دو قولش





    این بار متفاوت از همیشه در ایام گرامیداشت معمار بزرگ جمهوری اسلامی بایکی از شاگردان معنوی امام، علامه طباطبائی، آیه الله حاج آقا رضا بهاء الدینی و آیه الله بهجت به گفت و گو نشستیم.
    آنچه فراروی شماست متن مصاحبه ای است که به مناسبت دهه فجر با آیت الله شیخ محمود امجد، در خصوص مبانی و سیره عملی و شاخصه های شخصیتی امام خمینی صورت گرفته است.آغاز ارتباط شما با حضرت امام، به چه صورتی بوده است؟سه سال قبل از رحلت آیت الله بروجردی که در قم بودم، با نام امام با عنوان «حاج آقا روح الله» آشنا شدم. ایشان را به عنوان یک عالم اخلاقی می شناختم و همین مسأله باعث شده بود که ندیده به ایشان عشق بورزم.ایشان که در مسجد سلماسی فقه و اصول تدریس می کردند، بنده شرح لمعه می خواندم. از آنجایی که خیلی دلم می خواست با معنویت آشنا شوم، و ایشان بین خواص به معنویت معروف بودند، بعد از اینکه تدریس ایشان تمام شد، در فاصله ای که تنها به منزل می رفتند، وقتی به درب منزل ایشان رسیدم، گفتم: «آقا استخاره ای بگیرید!»استخاره گرفتند و خوشبختانه خوب آمد. عرض کردم: استخاره گرفتم تا بیایم منزل شما. معظم له ابا و امتناعی نداشتند و وارد منزل شدیم و پس از جلوس و سکوت طولانی، به ناچار سکوت را شکستم و عرض کردم: آقا من آمدم قم و شرح لمعه می خوانم ولی آدم نشدم! آن بزرگوار متعجبانه تماشا نمود و فرمود: شما اهل کجایید و چه می کنید؟ گفتم می خواهم از شما استفاده کنم. فرمودند: من دو مباحثه [تدریس فقه و اصول] دارم که همه وقتم را گرفته است، و با یک تواضع و بزرگواری فرمودند: «من هم مثل شما یک طلبه هستم!»
    بعد دستوراتی فرمودند. متأسفانه آنچنانکه باید بدان عمل نکردم. بعد از مدتی با درایت یا از چهره ام احساس کردند که خیلی روزه می گیرم، فرمودند: خیلی روزه نگیر! ریاضتی بالاتر از اتیان واجبات و ترک محرمات نیست، قصدت خیر باشد. این جملۀ ایشان معنای خیلی وسیعی دارد که بسیار جای تأمل است.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  9. #329
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ارتباط شما با حضرت امام قبل و بعد از انقلاب چگونه بوده است؟

    وقتی ایشان را بعد از تبعید اول، شبانه به قم آوردند، ترتیبی داده بودند که مردم متوجه حضور ایشان نشوند، اما علیرغم نقشه آنها، مردم فهمیدند و تقریباً ساعت 10 شب بود که مردم همانند مور و ملخ با گریه های شوق به خانه امام رفت و آمد می کردند.

    حضرت امام پس از بازگشت به قم احکام مُستحدثات را شروع کردند و من همان زمان، سال اول تحصیل درس خارجم را با درس ایشان شروع کردم که با کمال تأسف بعد از مدتی دوباره تبعید شدند. سخنرانی آن روز ایشان مصادف بود با روز تولد فاطمه زهرا(س) و امام و شاه، که ایشان فرمودند: بجای جشن باید عزا بگیریم.

    در همان سخنرانی بود که پیرامون قضیه «کاپیتولاسیون» ایراد سخنرانی کردند و فرمودند: «من این مجلس را منحل اعلام می کنم.» و در ادامه سخنرانی به دولت حمله کردند که ادامه داستان را خودتان می دانید. با کمال تأسف بعداً ایشان را بردند و درس تعطیل گشت.

    اما بعد از انقلاب دیگر ارتباطی با امام نداشتم. البته امکان ملاقات فراهم بود، ولی چون در برخی مسئولیت ها بودم و مشکلاتی هم در آن دوره دیده می شد، به خود اجازه ملاقلات نمی دادم و دلیلش این بود که می ترسیدم که اگر امام از من سوال کند که اوضاع چگونه است؟ بگویم: خوب است! که خلافِ عقیده ام بود، و اگر بگویم بد است، امام را ناراحت می کردم. بنابراین خود را از زیارت امام محروم کرده بودم.

    روزی با ایت الله بهاء الدینی که از مشهد می آمدیم ایشان قصد زیارت و ملاقات امام را داشتند و قرار شده بود که بنده هم با ایشان نزد امام بروم، با خود گفتم که اگر امام سوال فرمودند، جواب می گویم که: الحمدلله! و خوشبختانه و متأسفانه آیت الله بهاء الدینی منصرف شدند.

    موفقیت و شاخص ترین بُعد شخصیتی امام خمینی را در چه می بینید؟

    موفقیت امام را در وظیفه شناسی و عمل به وظیفه می دانم. ایشان نسبت به اسلام غیرتمند بودند، اما نسبت به خودش حالت دفاعی نداشت و تمام حمایت و غیرت خود را در اعتلای اسلام صرف می کردند.

    هيچ وقت علامه طباطبايي و حضرت امام خودشان را بالاتر از بقيه نمي دانستند. نامه هاي امام به مرحوم سيداحمدآقا را نگاه كنيد! واقعا چيزهايي كه امام به خودشان نسبت داده اند عجيب است.

    این حس را در معصومین(ع) به وضوح می بینیم. آنچه امامان معصوم(ع) مي فرمودند انسان را مبهوت مي كند. در صحيفه سجاديه می خوانیم که: «أَنَا بَعْدُ أَقَلُّ الْأَقَلِّينَ وَ أَذَلُّ الْأَذَلِّينَ وَ مِثْلُ الذَّرَّةِ أَوْ دُونَهَا»

    با این گفته امام سجاد(ع) ما ديگر چه بگوييم؟! ما چطور خودمان را برتر از ديگران بدانيم؟!


    کسی که از خدا می ترسد، از احدی نمی ترسد. امام موقع تبعید گفت: «والله من نمی ترسم» و راست گفت. امکان ندارد یک طلبه امام زمان(عج) از احدی بترسد. علامت آخوند این است که از احدی نمی ترسد و به احدی طمع ندارد و در مقابل حق و باطل خودش را مجهز می کند.

    حالا ما نمی خواهیم به جنازه شاه لگد بزنیم چه بسا بعضی از ماها از شاه هم بدتریم چون الان بیشتر ما نشستیم روی خون شهدا، آنهم چه شهدای بزرگی، چه جوانان بزرگی، چه علمای بزرگی و چه دکترا و مهندس های بزرگی، چه جوانهای بزرگی قربانی شدند. اگر ما کمترین کوتاهی را بکنیم از شاه بدتریم اما خوب شاه از خدا برید همه چیز از او بریده شد. امام با خدا بود همه اسباب هم با او بودند. زمان شاه اسم امام را حتی از رساله ها برداشتند. از نام امام هم می ترسیدند.

    یکی از فضاهای مثبت امام نقدپذیری ایشان در مسایل مختلف بود. مرحوم آقا مصطفي خميني، فرزند امام بود؛ اما در درس، از امام اشكال هم مي ‏کرد و امام هم استقبال می کردند.

    امام خميني، حكيمي الهي و عالم جامعي بود و به خاطر همين جامعيت، موفق بود. امام، ذوب در اسلام بود. او از خودش هيچ دفاع نمي‏كرد؛ اما براي اسلام، هيچ طاقت نداشت و در اين راه، همه گونه فداكاري كرد و الحمدلله انقلاب هم پيروز شد و ان ‌شاء ‌الله ما هم پيرو ايشان باشيم تا به نتيجه برسيم. امام از وقتي به نجف رفتند، به اين مقامات رسيدند؛ يعني در واقع، اميرالمؤمنين عليه السلام قلب امام را قاپيد و بعد از رفتن به نجف بود كه امام به اوج رسيد.

    افق آيت الله بهاءالديني با امام يكي بود و با هم برادر و برابر بودند. او نشسته بود در گوشه‌ خانه و كسي او را نمي‏شناخت؛ اما امام در جامعه مطرح شده بود و ايشان به امام ذوق مي‏كرد و مي‏فرمود:‌ ائمه عليهم السلام از وجود امام، ‌خوشحال و مسرورند. چون امام، اسلام را مطرح كرده بود، ايشان مبتهج و مسرور بود که امام در خدمت اسلام بود.

    شما با وجود انتقاداتی که در موقعیت های مختلف دارید، همیشه از حضرت امام به عنوان شخصیتی بزرگ و مقدس یاد می کنید، دلیل این مسأله چیست؟

    هر شخصی که با امام و مبانی ایشان مأنوس باشد، به این نتیجه می رسد که جایگاه ایشان به قدری بالاست که انسان به خود اجازه نمی دهد که ایشان را فراموش کند.
    ا

    مام مرد با فضیلتی بود که به یاد دارم و با گوش خود از زبان ایشان شنیدم که آیت الله بهاء الدینی فرمودند که :«امام در روحانیت شاخص بود.» و چون ایت الله بهاء الدینی اهل کشف و شهود بود، همانگونه که گفتم، این را هم از ایشان شنیدم که می فرمودند: «حضرات معصومین(ع) به ایشان مبتهج بودند!»

    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  10. #330
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    از چه دیدگاهی به امام خمینی باید نگریست تا جفایی به جایگاه ایشان صورت نگیرد؟

    امام در یک مقطعی بسیار سنگین و با مشکلات زیاد، مسئولیت سنگینی را به عهده داشت و فقط فکر انجام وظیفه بود و بس!

    منتها چون انتقال قدرت صورت گرفته بود و قهراً مشکلات جنبی پیش می آمد، دیگران ناراحت می شدند، ولی با سابقه ای که از امام موجود است، یک عمر خودسازی و توجه به حق و سعی و کوشش فراوان، لذا نمی توان به راحتی اشکالات را به شخص ایشان متوجه کرد.

    هر عیب که هست از قامت ناساز ماست، نظام خیلی ارزشمند و بی سابقه در تاریخ بود، ولی ما ضایعاتی داشتیم، اگر درایت و حُسن نیت و سعه صدر امام نبود، حتماً در مملکت، قحطی و هرج و مرج می شد و مفاسد زیادی به دنبال داشت. مثلاً اگر مردم اطمینان داشته باشند که نان نباشد، دچار مشکلات بسیاری می شوند. نرخ نان و نرخ عمومی در تمام دوران جنگ ثابت بود و این خیلی در آرامش مملکت تأثیر فراوانی داشت.

    متأسفانه امروزه کمتر نسبت به اندیشه های ناب آن رادمرد جهان اسلام توجه می شود. حرفم این است که باید شخصیت امام را در مقام ثبوت دید و دانست که قدیسی به جز معصوم علیه السلام را مصون از خطا نبوده و نیست.

    امام کسی بود که در طول حیات علمی و معنوی اش، اگر حتی گامی برای ریاست و زعامت و مرجعیت و ریاست دنیوی برداشته بود، حتماً موفق بود ولی همه دیدیم که از آن بیمناک و گریزان بود.

    پس از شهادت حاج آقا مصطفی که به حق او را «امید آینده اسلام» می دانست، آنچنان صبر و تسلیم و رضا از خودش نشان داد که همه اطرافیان را متعجب و مبهوت ساخت.

    روزی او را در گوشه اتاق در حال تفکر دیدند و گمان کردند که به خاطر مصیبت بزرگی که دچارش شده، فکر و ذهن ایشان مشغول است. نگران می شوند و هرکس به فراخور خود قصد دارد سر صحبت باز کند تا پدر داغدار مقداری گریه کند و سبک شود. ولی با کمال تعجب مشاهده می کنند که آثاری از ناراحتی و ناآرامی در ایشان دیده نمی شود. امام هم رو به آنها می فرمایند: «داشتم فکر می کردم که استدراج نباشد.

    »حضرت آیت الله بهاءالدینی که از قبیله عارفانی چون امام بود، درباره ایشان گفته بودند: «ما اوایل، در جوانی های امام به امام شک داشتیم که چگونه می شود با این همه فهم و فراست و این همه پاکی و صداقت، جمع شود؟ ولی دیدیم خیر! ایشان واقعاً مقدس است.

    »شخصیت امام دارای تقدسی بود در حالی که در همه عمر با مقدس مآبی مبارزه می کرد. او خردمندی بود که طهارت درون را بر صلاحیت برون ترجیح می داد و باکی نداشت که در مسیر سلوک الی الله و سعادت اخروی همه گونه طعنه و لعن و جفاکاری ها و بازیگری ها را حتی از ناحیه همگنان وهم لباس های خود مشتاقانه خریدار باشد و مع الوصف بی آنکه با جاهلان درگیری جاهلانه کند و از سلوک معنوی اش بازماند، با دلی آرام و مطمئن به راه خود ادامه دهد.

    جایگاه روحانیت در عصر امام چگونه بود؟ دلیل موفقیت روحانیون در آن زمان چه بود؟

    یکی از دلایل اصلی که در جایگاه و امتیاز حوزه آن زمان اهمیت بسیاری دارد و نمی توان از آن غفلت نمود، این بود که امام نقدپذیر بودند و موارد بسیاری در سیره ایشان مشاهده می شدکه نقدها را قبول می کردند و بر این باور بودند که نپذیرفتن نقد و انتقاد، نشانه کم فروغ بودن چراغ تهذیب در درون جان است و پذیرش نقد، نشانه بزرگی روح و شرح صدر:«اگر انسان خودش را ساخته بود، هیچ بدش نمی آمد که یک رعیتی هم به او اشکال کند و از انتقاد بدش نمی آمد.»[صفیحه نور، ج13، ص74]

    همچنین در عبارت دیگری هم داریم که: «نباید ماها گمان کنیم که هر چه می گوییم و می کنیم، کسی را حق اشکال نیست. اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهی است برای رشد انسانها.»[صفیحه نور، ج20، ص170]

    در باب نقدپذیری ایشان، حکایتی معروف است که روزی امام از قول استادش آیت الله شیخ عبدالکریم موسس نقل فرموده که «مرد است و دو قولش!» یعنی اگر انسان متوجه شد که اشتباه کرده، باید به اشتباه خود اقرار کند و از بیان آن نهراسد.

    آدم خودساخته حتماً نقدپذیر باید باشد، نقد را بشنود، اگر نقد وارد بود اصلاح کند و در غیر این صورت توضیح دهد. البته نکته ای که می بینم از آن غفلت می شود این است که نقد را در جایگاه و فضای خود مطرح نمی کنند. نقد را باید معقولانه و در فضایی که هست، باید دید که آیا وارد است یا خیر.

    شکل حکومتی که اسلام به دنبال آن است، چیست؟

    حکومت می بایست عقلایی باشد. ما اگر بخواهیم اسلام ناب را عنوان کنیم، باید از سلیقه های شخصی خود دست برداریم تا جامعه ای سالم و دور از بداخلاقی داشته باشیم.

    در حکومت اسلامی، باید انسان ها در حدّ موازین اسلامی، آزاد و کرامتشان محفوظ باشد. در واقع در حکومت اسلامی هیچگاه نباید معروفی را با منکری، و منکری را با معروفی تبلیغ کرد!

    هدف اساسی امام اعتلای کلمه اسلام و نجات مردم در پناه اسلام بود که فرمود «جمهوری اسلامی»، لبّ همه مطالب اینجاست که اگر واقعا می خواهیم خدمت کنیم باید خودمان را بسازیم و برای مردم ارزش قائل شویم تا همگان در صحنه باشند. نظریات سودمند افراد دلسوز و فهیم را بپذیریم. احترام به امام این است که اندیشه های ناب امام را سر لوحه برنامه های اصلاحی قرار دهیم.

    «اسلام بذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از قامتِ ناساز بی اندام ماست!»

    علامه طباطبایی رضوان الله علیه درجلد دوم المیزان می فرماید: (به این مضمون) اگر فقط ظواهر دینی باشد، بدون محتوا و معنویت فساد جامعه بیشتر خواهد بود. تمام سخنرانی ها و صحیفه امام از اول تا آخر بر یک محور می چرخد که خودبینی و بزرگ بینی و خودخواهی بزرگترین و وسیله هلاکت است. شاخص ترین و بارزترین دلیل بر بی هوایی ِ امام، پذیرش قطعنامه 598 بود.

    مرحوم آیت الله بهاء الدینی از اساتیدی بود که با او مانوس بودید و از محضرش بهره می بردید، از خصوصیات اخلاقی ایشان هم برایمان بفرمایید .

    آیت الله بهاء الدینی خیلی راحت و آزاد بود و کلا از هرگونه حیله و بازیگری ای بدش می آمد. با هیچ کس هم رو در بایستی نداشت و مرد حق بود.

    روزی ایشان را به منزل دعوت کردم، بعضی از طلاب جوان هم از سر علاقه به ایشان همراه شدند. بنده مخالفتی با همراه شدنشان نداشتم ولی نگران بودم طلبه های جوان با عظمت ایشان آشنا نباشند و خدای ناکرده خامی و کم حرمتی ای از جمعمان سر بزند. بنده هم میزبان آقا بودم. لذا خودم را جمع و جور کردم و خیلی مودب نشستم که بلکه آنها متوجه باشند. آقا فرمود فلانی چرا آنطور نشسته ای؟ درست بنشین. یعنی تا این حد از
    بازیگری ابا داشت و احتراز می کرد.

    بنده در کنگره نکوداشت آیت الله بهاء الدینی گفتم پیام آیت الله بهاء الدینی به روحانیت این بود که بازیگری نکنید. این واقعا کلامی است که باید در آن بسیار فکر کرد. نکند یک عمر در لباس علم و دین و تقوی با همه چیز بازی شود. این بزرگترین خیانت است. چون باور مردم را از بین می برد. مردم از کسانی که در لباس روحانیت هستند انتظار خلاف ندارند.

    این لباس قرار است نشانه علم و تقوی باشد. بارها به دوستان و عزیزان و نسل جوان تذکر داده ام که اگر شخصی مثل بنده در لباس روحانیت بد بود دلیل بر این نیست که عالمان حقیقی با عالم نماها اشتباه شوند. دین یک حقیقت است و اصل آن قرآن و اهل بیت. خداوند ما را بیدار کند که روز روشن خودمان را به کوری نزنیم.

    من شنیده ام حضرت امام به نوه شان فرمودند: حسن طلبه شو!
    بدترین و بهترین انسانها در این طیف و طبقه هستند!

    سخنان پایانی تان را می شنویم.

    «
    یک دهان خواهم به پهنای فلک تا بگویم شرح آن رشک ملک»حد و اندازه ما چیست که از امام بگوییم! امام خمینی تمام همّ و غم خود را برای دفاع از دین خدا معطوف کرد، پس باید به بزرگی از ایشان یاد کنیم، در واقع امام با خدا بود، لذا همه اسباب هم با او بودند.
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


صفحه 33 از 33 نخستنخست ... 232930313233

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •