نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
صفحه 6 از 33 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 330
  1. #51
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    آیت الله محمود امجد:

    توجیه المسائل را ببندیم


    1.مواظب باشيم! برخی، ما طلبه‌ها را نمي‌خواهند و بعضی هم به ما احترام مي‌كنند، با اينها حواسمان پرت نشود، بايد ديد ما كه بوده‌ايم؟ اين احترام‌ها همه مسوليت مي‌آورد. همه كمالات مخصوص خداست.

    2. انشاء الله خدا ما را هدایت کند اگر ما عمل و اخلاق می خواهیم همین است ولی اگر سخنرانی بخواهیم فرق می کند . با سخنرانی کاری درست نمی شود؛ چون سخنران زیاد است . حجاج وقتی به منبر می رفت و سخنرانی می کرد ، چنان صحبت می کرد « خلقتم للبقاء لاللفناء» ولی در عین حال وقتی خون می ریخت به شکرانه آن روزه می گرفت.

    3.بر مردم سخت نگیرید چشم پوشی کنید . حدیث محکم بخوانید . آیات متشابه برای مردم نخوانید.

    4.آدم باید متواضع باشد ؛ یعنی برای خودش امتیازی قائل نباشد و حق را ولو از یک بچه قبول کندنه اینکه گردنش را کج بگیرد و کج و معوج راه برود.

    5.جامعه دینی نباید دروغ بگوید. حق نداریم در انتخابات ، تهمت به نامزدهای دیگر بزنیم.

    6.هرکس هر حرف خوبی زد از آن استقبال کنید و نیز دفاع بی خود و نفی بی خود هم نکنید براساس علم و یقین رفتار کنید.

    7.حرفی نزنیم که عمل نکنیم.

    8.خداوند همه اش رحمت است ؛ چرا ما آن را با وحشت به مردم معرفی می کنیم.

    9.کو ، شاه که تمام دنیا برایش گهواره بود؟ کارش به جایی رسید که در خیابانهای ایران هم جایی نداشت! عبرت بگیریم.

    10.حق ملاک است نه شخص . امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) را می خواهیم برای حق .رهبر معظم (دامت برکاته)را می خواهیم برای حق.

    11.اگر ما اهل استماع و شنیدن باشیم بیشتر دردهای مردم حل می شود.

    12.توجیه المسائل را ببندیم توضیح المسائل را بگشائیم.

    13.ما از انتقاد بدمان می آید و از تملق خوشمان! باید به عکس شود تا رشد پیدا کنیم.

    14.مخالف و موافق در پیشگاه علامه طباطبائی علیه الرحمه خضوع داشتند.

    15.تمام مشکل ما این است که از آن چیزهایی که داریم نمی خواهیم دست بکشیم.

    16.اصلاحات باید از خود شروع شود.

    17.اگر سخت بگیری خداوند از تو سخت گیرتر است اشدّ المعاقبین

    18.از احدی کینه ندارم حتی اگر پدر و فرزندم را هم بکشند و معذرت خواهی کنند در می گذرم.

    19. اگر روضه ای که برای رهبر معظم می خوانی با روضه ای که برای یک بچه می خوانی فرق کند مرخّصی!


    20.به مطالب بولتن ها و ... خیلی ترتیب اثر ندهید . با یک جمله روزنامه که نمی توان حکم صادر کرد . فردای قیامت از ما حجت می خواهند فقط علم (یقین) حجّت است.


    *** منتخب سخنرانیهای حضرت آیت الله محمود امجد در امامزاده صالح تهران
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  2. تشكرها 2

    parsa (28-01-1389), نرگس منتظر (03-03-1389)

  3. #52
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    1- هر وقت گرفتاری داشتید به سجده بیفتید و ذكر یونسیه را بگویید. لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
    2- غير از چهارده معصوم نمي شود از کسی دفاع مطلق كرد، حتی عرفا.
    3- نگران كردن پدر و مادر-ولو يك دقيقه-گناه است. اگر مي خواهي به منزل دير بروي ، زنگ بزن اطلاع بده تا نگران نشوند.
    4- ارزش ها بايد ملاك باشد نه حزب و گروه. و الا بي دين مي شويم.
    5- همه چيز را ببازيد تا برنده شويد.
    6- اينقدر قرآن بايد بخواني تا بفهمي ، وقتي فهميدي ، ديگر قرآن رهايت نمي كند.
    7- نه مريد ؛ نه مقام ، نه كتابخانه ؛ انسان موقع مرگ ، اينها را با خود نمي برد!
    8- متاسّفانه امروز در جامعه ي ما تعقّل خيلي كم شده آقا تعقّل ؛ همين منشاء بسياري از مشكلات هست.
    9- اين يك كلمه زندگي را شيرين مي كند : « من مقصّرم»
    10- در قيامت با اينكه خود جهنّم از بوي بد آكنده است، باز اهل جهنّم از بوی بد عالم بی عمل در اذيّتی مضاعف اند.
    11- ترك و فعل خيلي مهم نيست ، نيّت خيلي مهم است.
    12- عميق ترين حرف بنده اين است: خدا هست.
    13- بي خود اين طرف و آن طرف نرويم هيچ كس غير خدا كاره اي نيست.
    14- خداوند گدای سمج را دوست دارد ولی در خانه خودش نه ديگران.
    15- بايد فقط براي خدا كار كرد ولو كم.
    16- شما عزيزان با خصوصيّات نفس ،آشنا نيستيد ! هيچ كس از عهده اش بر نمي آيد ،الّا خدا. بزرگان و نوابغ ،زمين خورده اند.
    17- زندگي مشترك بر اساس تعاون و همكاري و صفا و صميميّت است نه قانونمندي(به معني خاص مضر).
    18- وقار با تكبّر نبايد اشتباه شود.
    19- آن چيزي كه نفس را آرام مي كند ، عشق است.
    20- اگر كسي علم داشته باشد ولي حلم نداشته باشد ، مضرّ است.
    21- علامت علم اين است كه خودمان كنار گذاشته شويم.
    22- هواي نفس هم مثل هوا متغيّر است.
    23- اگر انسان بازيگري را كنار بگذارد از اولياء خدا مي شود.
    24- براي كسب اخلاص ، التماس از خدا لازم است.
    25- آدم عاقل به غير خدا اعتماد نمي كند.
    26- با مردم با محبّت رفتار كنيم كه محبّت بيش ترين اثر را دارد.
    27- انسان به اندازه هر نفس زدنش، می‏تواند به سمت‏ خدا راه داشته باشد . هر انسان، بی‏نهایت راه به سوی خدا دارد . یکی مریضخانه می‏سازد، یکی مسجد می‏سازد، یکی به فقرا کمک می‏کند، یکی می‏تواند نماز بخواند و ... همه اینها راههایی است که می‏تواند انسان را به خدا برساند . همه اینها راه خداست; ولی گرایشها فرق می‏کند . یکی از راه مهندسی، یکی از راه پزشکی، یکی از راه روحانیت و ... هر کسی از یک راهی باید برود . خود انسان راههای فراوان دارد . بهترین راه را باید انتخاب کرد به نسبت آن گرایش و طبیعتی که در هر کسی هست .»
    28- به جوان می گیم ای جوان! من نمی خوام تو رو به سمت خودم جذب کنم. من فقط به تو یه حرف می زنم. تو اگه بمب بارون بشه چی کار می کنی؟ نمی ری پناهگاه؟ خوب این دنیا همونه. همه اش ظواهره. گول این ظواهر رو نخور. برو تو پناهگاه خدا. اون جا باش بمب بارون که تموم شد بیا بیرون زندگی کن. اینا زندگی نیست که اینا ظاهرش قشنگه توش هیچی نیست.
    29- اصلا در وادى خواب نباشيد چون خواب خيلى پيچيده است. خيلى مشكل است. فقط اگر خوابتان خوب بود به فال نيك بگيريد. و اگر خواب بد ديديد، بگوييد ان شاءالله چيزى نيست، ولى يك صدقه هم بدهيد.
    30- اعتماد به نفس يك حرف غلطى است، مال ما نيست. اعتماد به خدا درست است. ما نفسى در كارمان نيست. نفس چيست كه بدان اعتماد كنيم؟ نفسى كه هر لحظه در يك حالت متغير است! فقط اعتماد به خدا مهم و مطرح است!
    31- نماز را اول وقت‏ بخوانيد. اگر بي حال هستيد بگوييد مى‏خواهم حتى با بي حالى نماز را در اول وقت‏بخوانم. البته اگر دلايلى مثل برخورد با كلاس و... هست مشكلى نيست ولى مثلا ما دور هم نشسته‏ايم و حرف مى‏زنيم; چون وقت نماز شد، بلند شويم، نمازمان را بخوانيم. به دوستانمان هم بگوييم معذرت مى‏خواهم من فعلا نماز دارم. در جايى نوشته بود آقاى مطهرى در وسط يك جلسه‏اى بلند شد و گفت وقت‏خواب من شده! همه مسخره كردند، گفتند از خوابش نمى‏گذرد. نمى‏دانستند كه او مى‏خواهد برود بخوابد كه در دل شب با حال خوش بلند شود.
    32- تمام فیوضات به دست امام حسین (ع) می باشد و پیشکارش حضرت ابوالفضل(ع) می باشد.
    33- قرآن نامه ی خداست، صحیفه ی سجادیه جواب این نامه است و نهج البلاغه شرح این نامه است.
    34- حزب الهی بی ترمز یعنی چه؟ بسیجی نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد . آخوند نور چشم همه می باشد باید ترمز داشته باشد .مومن باید ترمز داشته باشد تقوی یعنی ترمز ، آدم نمی تواند گاز بده بره توی دره می ره داغون می گردد.
    35- درباره آیت الله العظمی بهجت: ايشان فرشته روى زمين بودند، ايشان در طفوليت هم معنوّيت را احساس می كرده است، و از جوانى اهل سير و سلوك بوده اند. يكى از دوستان ايشان كه با هم درس آقاى قاضى می رفتند، می گفت: «يك روز آقاى قاضى به موقع سر درس حاضر نمی شود، آقاى بهجت می گويد: ايشان حالشان خوب نيست، و يكايك حالات او را از خانه تا به درس بيان می كند. وقتى آقاى قاضى وارد محل درس می شوند، طرف آقاى بهجت می روند و می فرمايند: «امروز شيرين كارى كردى!»
    36- پیامبر نیامده است ما دولا راست شویم، آمده است ما را ببرد آنجایی که خودش می باشد آنجایی که جبرئیل پر می اندازد جبرئیل رئیس ملائک آنجا نمی تواند برود.
    37- هرچی می خوای از خدا فقط بگو : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم!!
    38- خدا می گوید چیزی در نزد من محبوبتر و عزیزتر از واجبات نیست کجا می روید سیرو سلوک ؟ سیرو سلوک واجبات و محرماته ، مرد ، مرد باشد واجباتش را انجام دهد و محرماتش را ترک کند به همه جا می رسد .
    39- اگر قدرت داشتم خيلي از مجالس مذهبي را در اين شهر تعطيل مي كردم.
    40- انسان به تفریح هم نیاز دارد انسان که یک بعدی نیست چند بعدی می باشد همه اش عبادت کنید خشک می شوید همه اش مطالعه کنید چیزی نمی فهمید، علم همه جا محترم است منتهی علم انسان ساز علم توحید می باشد از اول تا آخر قرآن یک کلمه بیشتر نیست: نفی غیر...
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  4. تشكر

    parsa (28-01-1389)

  5. #53
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    معرفی کتاب :
    زلال معرفت: جام اول: بیانات استاد اخلاق و عرفان حضرت آیت الله امجد
    پدیدآورنده: محمدجواد سالاریان (ویراستار)
    ناشر: فرهیزش - 28 مهر، 1387


    قیمت: 25000 ریال
    مشخصات کتاب


    • تعداد صفحه: 230
    • نشر: فرهیزش (28 مهر، 1387)
    • شابک: 978-964-96523-6-8
    • قطع کتاب: رقعی
    • وزن: 600 گرم

    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  6. تشكر

    parsa (28-01-1389)

  7. #54
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    روضه خوانی ایت الله امجد حفظه الله در کنار ایت الله جوادی املی و بزرگان http://www.esramagazine.net/films/moharam/as7.wmv
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  8. تشكر

    parsa (28-01-1389)

  9. #55
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    سایت استاد :
    www.ostadamjad.blogfa.com

    www.m-amjad.com

    یا

    www.akhlaghequran.com
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  10. تشكر

    parsa (28-01-1389)

  11. #56
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    بسم الله خیر الاسماء
    بحمدالله نکاتی از سخنان و فرمایشات حضرت استاد امجد حفظه الله بیان شد.
    از بزرگوارانی که در این امر مشارکت داشتند از جمله عزیز برادر جناب کاربر طارق و بزرگواران دیگرکمال تشکر و قدردانی را داریم.از عزیزانی که مطالبی مشابه از استاد دارند، دعوت میکنیم تا برای استفاده کاربران در تاپیک قرار دهند.و من الله توفیق
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  12. تشكر

    parsa (28-01-1389)

  13. #57
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    بسم الله الرحمن الرحیم
    والحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
    مهم ترین مسئله که اساس انسانیت است و تنها عاملی که ضامن اجرایی است و در سراسر قرآن کریم از آن بحث شده توحید است؛ چه آیات مفهومی آفاقی و چه آیات انفسی و چه دیدار شهودی.

    قرآن کریم می فرماید:« سنريهم آياتنا في الآفاق و في أنفسهم حتي يتبيِّن لهم أنّه الحق ... ؛ به زودی نشانه های خود را در افق هاو در دلهایشان بدیشان خواهیم نمود تا بر ایشان روشن گردد که او خود حق است » 1
    در این زمینه برای توجه نسل جوان به مسائل عمیق قرآن و اسلام از اشعار مثنوی استفاده می کنیم . آیات قرآن در زمینه خداشناسی از نظر آفاق فراوان است. آیاتی که می گوید زمین ، آسمان ، شب ، روز ، خواب و بیداری ، تمامی آیات خداست و همه عالم در بی نشانی ، نشانی از اوست بلکه همه عالم آیات اوست :« ان فی خلق السموات والارض و اختلاف اللیل وانهار لایات لاولی الالباب ؛ مسلما در آفرینش آسمانها و زمین و در پی یکدیگر آمدن شب و روز ، برای خردمندان نشانه هایی قانع کننده است.»2
    دم چو فرو رفت هاست،هوست چوبيرون رود يعنى از او در همه،هرنفسى هاى وهوست
    چون به آثار این همه پیدا شدت چون نشد پیدا زتاثیر ایزدت
    نه سببها و اثرها مغز و پوست چون بجویی ، جملگی آثار اوست
    دوست گیری چیزها را از اثر پس چرا ز آثاربخشی بی خبر؟
    از خیالی دوست گیری خلق را چون نگیری شاه غرب و شرق را؟3

    وقتی اثری از یک هنرمند به دست انسان می رسد ، شوق و ذوقی برای دیدار و ملاقات آن هنرمند در وی بوجود می آید. وقتی انسان اینهمه آثار و عجایب و شگفتی هایی که در عالم ، انسان ، نباتات ، حیوانات ، آسمانها و مسائل ریز و درشت است می بیند ، اگر عمودی فکر کند در وجودش عشق و ذوقی به دیدار صاحب اثر که مبدا آفرینش است پیدا می شود و به عشق حقیقی خود می رسد. اصولا انسان عاشق خدا خلق شده اما فراموش کرده است؛ انبیاء ، اولیاء ، شعرا ، بزرگان علم و ادب آمدند و بشر را با زبان شعر و نثر متوجه حقیقت خودش که عشق الهی است کردند و این سعادت و کمال انسان است . وقتی ما خط خوبی یا صنعت زیبایی می بینیم به هنرمندی و استادی صاحب صنعت و هنر پی می بریم و آنقدر که از این خط لذت عاید ما می شود بیش از آن دیدار صاحب اثر ، اثربخشی پیدا می شود.

    نه سبب ها و اثرها مغز و پوست چون بجویی جملگی آثار اوست
    هرچه می بینی از زمین ، آسمان ، گیاهان ، حیوانات ، انسانها ، موجودات ریز و درشت ، مگر اثر خدا نیستند . وقتی دقت کنیم – به شرطی که فقط افقی فکر نکنیم – و اگر عمودی فکر کنیم می بینیم که همه آثار خداست ؛ همه فریاد می زنند « هو» ، «هوالحق» ، «هوالحی» .همانگونه که ما اثری را از یک هنرمند می بینیم به او علاقمند می شویم ، مگر می شود اینهمه آثار و عجایب دیده شود و انسان متاثر نگردد.

    « قل هو الله احد؛ بگو او خدایی است یکتا ».4
    « الله لا اله الا هوالحی القیوم؛ خداست که معبودی جز او نیست ، زنده و برپادارنده است».5

    این همه نقش عجیب بر در و دیدار وجود هرکه فکرت نکند نقش بود بر دیوار

    این اثر فکری عمودی است که فرد عمیقا فکر کند و از این آثار به مؤثر پی ببرد و دلبستگی پیدا کند. خداوند علی و اعلی توفیق درک معارف بلند اسلام و قرآن را که بالاترین و ارزشمندترین آن توحید است به ما مرحمت کند.در این زمینه مسائل مختلف و گوناگونی هست . خداشناسی از طریق آثار ، خداشناسی بدون واسطه و از طریق شهودی که خود دارای مراتبی است و بالاترین آن مخصوص بندگان خاص خداست. همان دیدار شهودی است که انسان ببیند که
    به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
    این وجود ربطی و فقری از خود هیچ ندارد، درواقع این جهان و همه موجودات آن با علت العلل و با حیثیت تقییدی و تعلیلی موجودیت دارند، قرآن کریم می فرماید: « یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله والله هوالغنی الحمید؛ ای مردم ، شما به خدا نیازمندید و خداست که بی نیاز و ستوده است».6
    قرآن کریم نه تنها انسان را نیازمند به خداوند متعال بلکه تمامی موجودات جهان امکان را مطیع او می شمارد و برای غیر واجب هم هیچ سهمی از استقلال قائل نیست ؛ اگر نازی می کند ازهم فرو ریزند قالب ها.
    با اینحال اگر او چشم عنایتش را از عالم بردارد ، هیچ نمی ماند و عالم در پیشگاه خود افسانه ای بیش نیست.

    اشراق جهان جمله چون نقشی است برآب آن آب ، نه آب ، بلکه موجی بر آب
    آن موج ، چه موج ، چون خیالی در خواب آن خواب ، چه خواب ، خواب مستان خراب
    عالم در پیشگاه خود بدون حیثیت تقییدی و تعلیلی ، هیچ در هیچ است ولی با او همه چیز است ، درواقع او همه است.

    عالم چو حبابی است ولیکن چه حباب نه بر سرآب ، بلکه بر روی سراب
    آن هم چه سرابی که ببینند به خواب آن خواب ، چه خواب ، خواب بدمست خراب

    خدای تعالی بیداری و آگاهی بدهد تا انسان به مسیر حقیقی خودش که همان توحید است برسد. اول و آخر کتاب مثنوی بر این محمور است و اول و آخر قرآن و لب مطالب قرآن و اسلام ، توحید و خداشناسی است.:« هو الاول والاخر والظاهر و الباطن و هو علی بکل شیء علیم ؛ اوست اول و آخر و ظاهر و باطن و او بر هر چیزی دانست».7

    *** اشراقات معنوی - درس اول / آیت الله محمود امجد
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  14. تشكر

    parsa (22-02-1389)

  15. #58
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    به محضر شریف حضرت استاد امجد مشرف شدم
    و ایشان به من فرمودند: برای خود هیچ ارزشی قائل نشو تا پیش خدا ارزش پیدا کنی!
    يکي قطره باران ز ابري چکيد خجل شد چو پنهاي دريا بديد
    که جايي که درياست من کيستم؟ گر او هست حقا که من نيستم
    چو خود را به چشم حقارت بديد صدف در کنارش به جان پروريد
    سپهرش به جايي رسانيد کار که شد نامور لعل شاهوار
    بلندي از آن يافت کو پست شد در نيستي کوفت تا هست شد
    محمد نیرو
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  16. تشكر

    parsa (07-03-1389)

  17. #59
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    استاد محمود امجد:
    من خاکم ، خاک

    موقعیتی پیش آمد که اینجانب بنا بر وضع پیش آمده می بایست از استاد عذر خواهی میکردم .اما غرور وجودم را فرا گرفت و با خودم گفتم این ماجرا چه ربطی به استاد دارد؟به خانه آمدم و ناراحت شدم و با استاد تماس گرفتم.به این حقیر فرمودند:تو چقدر سخت گیری می کنی ،من خاکم .خاک .ناراحت نمی شوم .

    ***محمد علی غریب
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  18. تشكر

    parsa (07-03-1389)

  19. #60
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله




    آیت الله محمود امجد:
    غیر از خاندان عصمت و طهارت هیچکس مدال حق نیست
    من و تو حق نداریم به اشخاص نمره بدهیم من و تو خدای مردم نیستیم /كسي كه مدح شود خودش را بزرگ مي‌بيند/حق، معیار اشخاص است نه اینکه اشخاص، معیار حق باشند. اول حق را بشناسید بعد ببینید چه کسی حق می گوید و چه کسی باطل؛ نه اینکه یک شخصی را به حق بدانیم و بعد بگوییم هر چه او گفت و هر کاری کرد حق است. تنها معصومان معیار و ملاک حق اند و بس/با عمامه كسي ارزش پيدا نمي‌كند، ملاك حق است/ما حق نداريم با يك انسان مست برخورد تند داشته باشيم چه برسد به تجسس در امور افرادي كه آبرو دارند!/چرا خواسته های خودمان٬ حب و بغض هایی که معلوم نیست ریشه آن کجاست! ملاک حق است؟/حق ملاک است نه شخص امام راحل را می خواهیم برای حق رهبر معظم را می خواهیم برای حق.

    • ما از لحاظ تئوري همه خدا پرست هستيم ولي از لحاظ عملي پا را روي حق مي‌گذاريم و طوري رفتار مي كنيم انگار خدا نيست. اين دين نيست دين يعني آدم بداند كه خدا حاضر و ناظر است و خدا دانا و تواناست.



    • من و تو حق نداریم به اشخاص نمره بدهیم من و تو خدای مردم نیستیم حق تحقیر هیچ انسانی را نداریم باید به دیده احترام به همه نگاه کنیم.



    • بالاترین منکرات حق ناپذیری می باشد.



    • شما يك وقتي بايد تكبر داشته باشيد براي آدم متكبري كه جواب سلامتان را نمي دهد. متكبر جايش جهنم است،اميرالومنين ميفرمايند: تكبر عين حماقت است. كسي متكبراست الاغ است، بهش احترام نكن ، جواب سلامش را نده متكبرانه باهاش رفتار كن. خدا جاي تكبر براي انسان نگذاشته، تكبر يعني حرف حق را نمي‌تواند بپذيرد ولو اين كه ادعاي تواضع كند. كسي كه مدح شود خودش را بزرگ مي‌بيند. تكبر يعني به بچه شاگرد سلام نمي‌كند ولي بزرگترش را كه مي‌بيند سكته مي‌كند. شخصيت پرستي اشتباه است. پهلواني يك انسان بدقيافه را ديد خنديد عمويش زد توي گوش او گفت به نقش مي‌خندي يا نقاش گفت به نقش يكي ديگر زد توي گوشش و گفت مگه تقصير خودش است؟ البته توي گوش كسي زدن بد است اما پهلوان اين مطلب را فهميد . غير خدا هيچ كس نيست. لا‌اله‌الا الله حقيقتي هست كه خداست ، خدا حق پرستمان كند.



    • خدايابه ما صميميت بده ،دل‌هايمان از هم دور شده. اگر به حق از هم دور شويم حق داريم. ولي اگر بنا باشد به خاطر سليقه هايمان از هم جدا بشويم،درد است.



    • اگر انسان در درون خود به دنبال هدايت و سعادت و معرفت باشد حتي يك شعر و يك نكته از يك مرد الهي مي­تواند او را به سعادت برساند. اما اگر شخصي به طالب حق و حقيقت نباشد حتي اگر صبح تا شب هم ملازم اولياي الهي باشد، هيچ تاثير مثبتي نمي­گيرد و حتي ممكن است بدتر هم بشود! ملاك استفاده است!



    • كربلا رفتن خوب است اما براي كسي که حق‌پرست. است تا آدم خودبين است نمي‌تواند خدا پرست باشد. هر كس پاي روي حق بگذرد نامرد است. علي مرد است لعنت بر هر چه نامرد. خيلي از خدا فاصله گرفتيم خدا را فراموش كرديم بدبخت شديم.



    • از گفتن حق نباید ترس داشت اما حرف حق را هم نباید همه جا گفت. عاقل آن است که بداند حرف حق را کجا بزند و کجا نزند؛ چگونه بزند و چگونه نزند.



    • حق، معیار اشخاص است نه اینکه اشخاص، معیار حق باشند. اول حق را بشناسید بعد ببینید چه کسی حق می گوید و چه کسی باطل؛ نه اینکه یک شخصی را به حق بدانیم و بعد بگوییم هر چه او گفت و هر کاری کرد حق است. تنها معصومان معیار و ملاک حق اند و بس.



    • ظلم نكن به كسي وزير ظلم كسي نرو كسي كه گوش به حق نمي‌دهد شيطان است.



    • با عمامه كسي ارزش پيدا نمي‌كند، ملاك حق است.



    • آقايان اگر مي‌خواهيد خدا ببخشدتان، ببخشيد. البته حق خودتان را بگيريد، اما اگر كسي توان ادا ندارد ببخشيد .



    • اگر همه شكنجه‌هاي عالم را در يك كپسول و شكنجه جان كندن را در يك كپسول ديگربگذارند، جان كندن سنگين‌تر است، براي كسي كه توي راه نباشد. اما كسي كه سينه مي‌زند، نه. به شرطي كه وقتي سينه زد نرود زير پرچم يزيد. اگر ناحق گفت خطش مي‌زنند. مداح باشد، آخوند باشد، اعلم علما باشد، عوضي كه رفت خطش مي‌كشند. خدا نكند خدا و اهلبيت بگويند: گم شو! همه عالم بگويند، ولي اهل بيت نگويند. اگر ما خلاف كنيم و خلاف حق حركت كنيم و باطل را امضا كنيم مي‌گويند: برو گم شو! ، اگر بگويند، شكنجه‌اي بالاتر از جان كندن نيست و تازه اين اولش است. اما براي خوب‌ها، لذيذ‌ترازمرگ هيچ چيز نيست.



    • مشكل ما دنيا پَرستي است .مشكل ما غم نان وبيم جان است .مي ترسم اگر حرف بزنم من را بگيرند مي ترسم عمامه ام را بردارند ."قولا بالحق" حق را بگوئيد .



    • كجا مي رويم ؟أين تذهبون «قولا بالحق » حق را بگوئيد .همه ضرركرده اند .همه خسران ديده اند.



    • مكتب علي(ع) حق پرستي است .مكتب حمايت از مظلوم ودشمني با ظالم است .



    • چرا ما با اینکه از محدود شدن اندکی از آزادی های خودمان آشفته می شویم ٬ اما آزادی دیگران را اینچنین محدود می کنیم؟ چطور ما نمی توانیم از ناحق خود بگذریم اما حق دیگران را ضایع می کنیم؟ این اسلام درست نیست٬ این اسلام معاویه ای است! معاویه هم می گفت مسلمانم وگرنه کسی او را قبول نمی کرد.



    • باید بین تظاهر به اسلام(اسلام حرفی) با اسلام در عمل(اسلام عملی) تمایز قایل شد در دنیایی که در آن همه جور تقلب٬ همه جور حقه بازی٬ همه جور وارونه کردن مطالب و داخل کردن حق و باطل وجود دارد٬ راهی نداریم مگر فرج امام زمان!



    • حق همیشه حق است! دو ضرب در دو می شود چهار!در همین قضایای اخیر ببینید که چه امتحان عجیبی برای همه پیش آمد! اگر به اندازه مثقال ذره ای انسان به فکر مصالح شخصی خودش باشد و به فکر دست بوسی اش باشد و به فکر مقام و مؤسسه اش باشد٬ شیطان او را از راه حق منصرف می کند و به گمراهی می کشاند ..



    • حسين در همه لحظات در مسير رسيدن به كربلا در همه منازل، راه حق را از باطل نشان مي داد و ياران خود را بر سر دوراهي انتخاب مرگ با عزت مخير گذاشته بود و اين مسئله فقط در شب عاشورا اتفاق نيفتاد. حسين رحمت واسعه ي الهي است! السلام عليك يا رحمه الله الواسعه. ... حسين بي نظير است.



    • ما حق نداريم با يك انسان مست برخورد تند داشته باشيم چه برسد به تجسس در امور افرادي كه آبرو دارند!



    • چرا خواسته های خودمان٬ حب و بغض هایی که معلوم نیست ریشه آن کجاست! ملاک حق است؟



    • توجه به حق وظیفه اصلی انسان است. اگر می خواهیم حقیقت را تشخیص دهیم باید به حق توجه داشته باشیم.



    • هیچوقت حق مغلوب نمی شود! و در نهایت غلبه با حق است. شما هم ممکن است مظلوم باشید اما مغلوب نیستید. اگر همه دنیا جمع شوند و بگویند دو ضرب در دو می شود سه تا! شما قبول می کنید؟!



    • بالاخره یک روز حق کلی بر جهان حاکم خواهد شد و این کش و قوس ها نشان می دهد که بشر صلاحیت لازم برای ادره جامعه را ندارد. باید حتما معصوم در رأس باشد. یک عده مظلومند و یک عده ظالم. یک عده مغلوبند و یک عده غالب. اما حق هیچگاه مغلوب نیست. در نهایت غلبه بر حق ممکن نیست. آیا یزید بر امام حسین(ع) غلبه کرد یا او را با مظلومیت به شهادت رساند؟ او مظلوم بود نه مغلوب. با این وجود ما باید دعا کنیم که : رب انی مغلوب فانتصر و ...



    • چرا دین را به دنیا می فروشیم؟ چرا همه را به خود ارجاع می دهیم؟ وقتی می پرسند چه کنیم که حق و باطل قاطی شده٬ پاسخ این است که باید حق را شناخت. عقل و فکر داریم و باید حق را شناخت.



    • مگر علی(ع) در جواب کسانی که در زمان ایشان بودند نمی فرمودند که: حق را بشناس! اهلش را می شناسی!



    • اقل تقوي اين است كه انسان طالب حق باشد. اگر ديني هم ندارد اگر حرف حقي از يك بچه هم شنيد قبول كند. بايد تابع حق بود.



    • همه عاطل و باطل اند مگرحق پرستان باید حق پرست شویم وگرنه عاطل و باطلیم .



    • اشخاص نبایستی مطرح بشوند غیر از خاندان عصمت و طهارت هیچکس مدال حق نیست.



    • حق نداری براساس زیارت عاشورا خوانی ، ریش ، عمامه و نماز شب خوانی به کسی مقام و مسئولیت بدهی است در این کشور دادوقال زیاد است حج و عمره زیاد است زیارت ، تواشیح ، حفظ قرآن و... زیاد است اما آنچه مهم است حفظ تقوی است.



    • آدم باید متواضع باشد ؛ یعنی برای خودش امتیازی قائل نباشد و حق را ولو از یک بچه قبول کندنه اینکه گردنش را کج بگیرد و کج و معوج راه برود.



    • حق ملاک است نه شخص . امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) را می خواهیم برای حق .رهبر معظم (دامت برکاته)را می خواهیم برای حق.



    • اینکه حرفی را فرد مسلمان یا غیر مسلمان می گوید مهم نیست. ما نباید به شخص کار داشته باشیم، باید ببینیم حرف حق کدام است، همان را بپذیریم.



    • اسلام واقعی را باید از حضرت علی(علیه السلام) یاد گرفت. ایشان می فرماید: « اگر خلخال از پای زن یهودی در آوردند، حق دارید بمیرید.»



    • در معارف کسی مثل علی (ع) سخن نگفته است.اهل بیت معیار حق هستند و غیر از قول معصوم و برهان حرف احدی در دنیا اعتبار ندارد.



    • بهترين خوى ها بردبارى در طريق حق است.



    • علي(ع) محور حق است، چرا که علي(ع) با حق است و حق با علي(ع) است، خيال نکنيد اهل سنت علي(ع) را دوست ندارند.



    • مسلماني که کلک مي زند مسلمان نيست، مسلماني که آبرو مي برد مسلمان نيست.


    *** حق از نگاه حضرت آیت الله محمود امجد
    نکات و سخنان گهربار از آیت الله امجد حفظه الله
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

صفحه 6 از 33 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •