نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نعمت هاي معنوي زندگي

جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید    نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي نعمت هاي  معنوي زندگي محبوب کن - فیس نما
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدير کل سایت
    تاریخ عضویت
    شهریور 1397
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    69,091
    صلوات
    25751
    دلنوشته
    56
    اللهم اشفع کل مرضانا به حرمت مولانا صاحب العصر و زمان (عج)
    تشکر
    64,513
    مورد تشکر
    181,595 در 53,765
    وبلاگ
    173
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض نعمت هاي معنوي زندگي




    نعمت هاى معنوى

    براى پاك بودن، و پاك ماندن، و پاك زيستن، از جانب حق نعمت هائى به انسان عنايت شده، كه جز حضرت حق احدى ارزش آن نعمت ها را نمى داند.قسمتى از اين نعمتها عبارت است از عقل، قرآن، نبوت، امامت، عالم ربانى، و مجموعه آثارى كه از اين منابع به صورت يك سلسله مسائل اعتقادى، عملى و اخلاقى ظهوردارد.لازم است جهت آگاهى عزيزان به مفهوم و معناى هر يك از اين واقعيات،در حد اختصار اشاره شود.


    عقل
    مراد از عقل نيروى ادراك است، ادراك حق و باطل در امور نظرى، و ادراك خير و شر و سود و زيان در امور عملى.

    اينن عمت بى نظير مجهز به حواس ظاهر است، كه به وسيله آنها ظواهر اشياء را مىفهمد، و مجهز به حواس باطن است، كه توسط آنها به امور معنوى و باطنى همچون اراده، دوستى ، دشمنى،اميد،ترس،و امثال اينها آگاه مى شود، و هر يك را بهمقتضاى حال و زمان بكار مى گيرد.

    براى عقل در امور نظرى قضاوت نظرى وعلمى، و در امور عملى، حكم عملى است.فعاليت نورانى عقل تا زمانى است كه درمملكت وجود انسان قدرت برتر باشد، و ساير قوا و نيروهاى انسان رعيت اوباشند،

    اما اگر قدرتى در كشور وجود انسان مافوق عقل قرار بگيرد، عقل دچارضعف و ازكارافتادگى مى شود، و انسان از جاده اعتدال منحرف، و دچار افراط وتفريط مى شود.آنان كه در امور زندگى دچار افراط يا تفريط هستند، نتيجهغلبه شهوت و غضب و حرص و طمع آنان بر عقل است.

    ميدان دادن به شهوات، آزادگذاردن غرائز و اميال، نشست و برخاست با اهل بدعت و معصيت، بى توجهى به واقعيات، عواملى هستند كه عقل را دچار ضعف و سستى مى كنند، و اين نيروىعرشى و نور ملكوتى را از كار مى اندازند، با از كار افتادن عقل، تشخيص حقو باطل، و شناخت حقايق معنوى كارى مشكل يا غيرممكن مى شود، در اين صورتانسان مستحق خزى دنيا و عذاب آخرت مى گردد، گرچه با زد و بند و هزار حيله و مكر به خير مادى برسد، و از شرور ظاهرى در امان بماند.

    منبع : کتاب نظام خانواده در اسلام
    نويسنده :استاد حسین انصاریان





    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 03-07-1388 در ساعت 10:04
    امضاء
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند
    درد ندارد ، محکم ترزدند
    *******************************
    وقتی عهدترا بخاطرآرامش دل دیگران با امام زمانت شکستی ,
    از
    شکسته شدندلت هرگز گله اینکن

    *******************************
    سکوتخطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوتمی کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخیبه شما خواهد گفت
    *******************************
    كسي كه طعم زبان عسل نمي فهمد
    توهرچه هم بخواني غزل ؛ نمي فهمد
    حكايت نرود ميخ اهني درسنگ ؛
    مخوان كه سنگ ضرب المثل نمي فهمد

    حديث عاشقي به پايان نمي رسد اما...
    دريغ ودرد كه اين را
    اجلنمي فهمد

    *******************************



  2. تشكر


  3. # ADS

    آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست تبلیغات متنی انجمن

     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی