سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22

موضوع: توحید صمدی قرآنی

  1. Top | #21

    عنوان کاربر
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت
    مهر 1388
    شماره عضویت
    160
    نوشته
    1,009
    تشکر
    700
    مورد تشکر
    2,232 در 814
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    توحید صمدی قرآنی

    در توحید صمدی قرآنی تنها راهی که بهترین راه است حرف شنیدن است . باید حرف شنید تا یکدفعه چشم باز شود ببیند همه چیز او شده است . باید آنقدر حرف بشنود که ببیند لحظه به لحظه اشتیاق او بیشتر می شود.حضرت علامه حسن حسن زاده آملی می فرمایند:
    منم آن تشنه دانش که گر دانش شود آتش مرا اندر دل آتش همی باشد نشیمن ها
    کثرات مرآت هستند و مرآت نمایاندن است و همه او را می نمایانند سراسر نظام عالم آیینه است همه نشانه هستند عالم آیات است و اگر از این آیات آن اصل را دیدیم اینها می شوند آیات و الا اصلا کثرات آیات نمی شوند. علامت آنگاه علامت است که ذی العلامت را نشان دهد و اگر به همین ظاهر نگاه شود این می شود دنیا ؛می شود غفلت.هر چه هست یا بود است یا نمود بود و هر چه هست نمود این یک بود است .(خدا را محدود به حد نکنید و نگویید زمین و آسمان خدا است . خدا یعنی زمين و آسمان و ... غلط است خدا یعنی وجود درست است)

    حضرت آیت الله صمدی آملی - شرح بسم الله الرحمن الرحیم - جلسه6
    با تشکر از وبلاگ بیکرانه وجود
    امضاء
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  2. Top | #22

    عنوان کاربر
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت
    مهر 1388
    شماره عضویت
    160
    نوشته
    1,009
    تشکر
    700
    مورد تشکر
    2,232 در 814
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    قال أمیر المومنین علـیّ الوصیّ

    علیه الصلاه و السلام

    فی توحید الله :

    « لیس فی الأشیاء بوالجٍ و لا عنها بخارجٍ »

    نهج البلاغه ، خطبه ی 184


    عارف ربانی و حکیم متأله میرزا مهدی الهی قمشه ای رحِمَهُ الله در ترجمه و شرح این حدیث می فرماید :
    ترجمه : نه خدا در اشیاء داخل است و نه از آنها خارج .
    شرح : یعنی ذات یکتا و یگانه ی خدا با آنکه با تمام موجودات و مقوّم کلیّه حقایق وجودیه است داخل در عالم است و خارج از عالم ، از چیزی بطور مباینت خارج نیست و در چیزی به نحو حلول داخل نیست . به عبارت دیگر خدا در حدود و ماهیات اشیاء داخل نیست و از وجود و خیث نورانیت عالم هم خارج نیست . « عالم ز تو هم تهی و هم پر » . پس نور وجهش که تجلّی فعلی اوست با تمام موجوداتست « و هو معکم أینما کنتم » چون ذات بحت بسیط الحقیقه است و بسیط الحقیقه کلّ الإشیاء و لیس بشی ءٍ منها ، و در هیچ تعیّن و حد و ماهیت نمی گنجد و مقوّم تمام موجوداتست و محیط به کلیّه ی وجودات و در هر مکان آن لا مکانی حاضر و از کلیّه ی أمکنه خارج است .

    حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی صفحه ی 57
    امضاء
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی