ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 70
  1. #21
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    ويژگي‌هاي برجستة اين گروه‌ها

    چنان‌كه ياد شد، در يك ربع قرن گذشته، نزديك به 2500 گروه از اين گروه‌هاي غيرمتداول به نام دين در ايالات متحدة آمريكا و اروپا به سرعت به وجود آمدند. اين گروه‌ها تغييراتي اساسي در اعتقاداتشان به وجود آوردند تا خود را با فرهنگ حاكم بر جامعة غربي كاملاً تطبيق نمايند. روش اين گروه‌ها آن است كه اعضاي خود را ـ كه بيشتر از جوانان جذب مي‌نمايند ـ زير نفوذ رواني رهبر و شست‌وشوي مغزي (Brain-Washing) گروه قرار مي‌دهند. پس از جذب كامل اعضا، از آنان خواستار پول مي‌شوند و حتي آنان‌را به منظور جمع‌آوري اعانه (كمك) به استخدام خود درمي‌آورند. از آنجا كه شمار اعضاي اين گروه‌ها خيلي محدود است، ميان آنها روابط و تعامل عاطفي به وجود مي‌آيد، و اكثراً وجود روابط نامشروع در بين اعضاي اين گروه‌ها گزارش شده است.
    اين گروه‌ها با توزيع مجلات، كتب، نوارهاي سمعي و بصري و ايراد سخنراني در هتل‌ها و مراكز شهري از ايدة خود ـ كه مسائل مادي و رواني را تشكيل مي‌دهد ـ با روش‌هاي متعدد درماني ترويج مي‌كنند.10 گفتني است اين گروه‌ها مسائل رواني و درماني را كه با واقعيت قطعي علوم پزشكي و روان‌شناسي ناسازگار است، به عنوان حقيقت علمي القا مي‌كنند، كه نتايج زيانبار و معكوسي براي اعضاي آنها در پي‌داشته است.11
    بيشتر اين گروه‌ها به باورهاي مذهبي تمدن‌هاي قديم جهان، به ويژه دوران فراعنة مصر توجه خاص دارند و در كشورهاي اروپا و آمريكا كه كليسا و مسيحيت در آنها تضعيف شده است، نفوذ مي‌كنند.12 اين گروه‌هاي بيگانه فرهنگ حاكم بر جوامع غربي را منعكس مي‌نمايند و بدين‌سبب نتوانسته‌اند حتي با تبليغات گستردة خود، تأثيري در جوامع غربي داشته باشند.13 گروه‌هاي مزبور به دليل در اختيار نداشتن معيارهاي معين و به خاطر ويژگي‌ التقاطي آن همواره از درون خود تجزيه و شاخه شاخه مي‌گردند. اين گروه‌ها فقط به خواهش‌هاي فردي توجه دارند و مسائل و تحولات اجتماعي را كاملاً نفي مي‌كنند.14 پروفسور برايان ويلسون، استاد برجستة جامعه‌شناسي دانشگاه آكسفورد انگلستان، كه مطالعاتي گسترده دربارة گروه‌هاي بيگانه ديني انجام داده است، اين گروه‌ها را مظهر فردگرايي، اصالت فايده و تضادهاي دروني مي‌داند.15
    پروفسور استيو بروس، استاد جامعه‌شناسي دانشگاه ابردين اسكاتلند بريتانيا، كه آثاري دربارة سكولاريسم در جهان غرب نوشته است، اظهار مي‌دارد كه اين گروه‌ها اعتقاداتي روشن و مشخص ندارند و در حاشيه جوامع غربي قرارگرفته، ابعاد جوامع سكولار معاصر غربي را تأويل معنوي مي‌نمايند.16
    بيشتر رهبران اين گروه‌ها قبلاً عضو يكي از اين گروه‌ها بودند.17 بنيانگذاران و رهبران اين گروه‌ها بر پيروان خود تسلط و كنترل مطلق دارند و خود و پيروانشان را خير مطلق و ديگران را گمراه و شر مطلق معرفي مي‌كنند.18
    دهة 1960 در جوامع غربي را دهة اباحي‌گري و «هيپي» (Hippie) مي‌نامند و از اوايل دهة 1970 اكثر اعضاي سابق هيپي‌ها، كه به دليل اباحي‌گري و تضعيف روابط خانوادگي در جوامع غربي، از جامعه گسسته بودند، عضو اين گروه‌هاي نوظهور ديني شدند و با عضويت در اين گروه‌ها احساس عضويت در يك خانوادة مصنوعي را پيدا كردند. علاوه بر اينها افرادي كه مبتلا به شرابخواري و استفاده از مواد مخدر و سرخورده از زندگي خانوادگي و محصول خانواده‌هاي متلاشي شدة طلاق هستند، نيز عضويت در اين گروه‌هاي غيرمتداول ديني را مي‌پذيرند.19 از ويژگي‌هاي اين گروه‌ها آن است كه رهبرانشان اين عقيده را ترويج مي‌نمايند كه پيروان آنها از ارتكاب گناه و خلاف نبايد در خود هيچ‌گونه احساس حقارت و ندامت كنند و براي جذب جوانان در رده‌بندي تشكيلاتي گروه‌هايشان از زنان بهره‌مي‌گيرند.
    در جوامع غربي، زن در رسانه‌هاي عمومي براي فروش كالا به عنوان يك ابزار استفاده مي‌شود و گروه‌هاي غيرمتداول ديني هم براي جذب جوانان از وجود زن استفاده مي‌نمايند. بعضي از اين گروه‌ها ـ كه فقط جادوگري را ترويج مي‌كنند ـ اكثر زناني را كه طرفدارا نظرية «فمينيسم» مي‌باشند، جذب مي‌كنند. و پيروان اين گروه‌ها را «زنان جادوگر» (witchcraft) مي‌نامند. آنان عمل جادوگري را براي زنان «فمينيسم معنوي» (Spiritual Feminism) مي‌خوانند،20 و اين عقيده توسط يك نويسندة انگليسي به نام جرالد گارنر (1964 ـ 1884 م) در اواخر دهة 1940 ترويج گرديد؛ وي يك فراماسون بود و در موضوع جادوگري دو كتاب با عنوان جادوگري امروز21 و سايه‌ها22 را تأليف نمود. فراماسون‌ها براي مبارزه با دين هميشه از خرافات به عنوان جنبه‌هاي معنوي ترويج نموده‌اند و در اين زمينه «باشگاه آتش جهنم» را در قرن هيجدهم ميلادي در سراسر انگلستان تاسيس كرده بودند كه در آن، اعمال منافي عفت توسط اعضاي آن صورت مي‌گرفت.23
    ادامه دارد ...
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  2. #22
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    پی نوشت ها :

    1. Hunt. Stephen. J, Alternative Religions, p.32.
    2. Suthertand. stewart and others, the world’s Religion, pp.709ـ809.
    3. Alternative Religions, pp.732ـ832.
    4. Hal. John, Apocalypse Observied, pp.31ـ41.
    5. Cresswell. J, Wilson. B, New Religious Movements: Challenge and Response, p.61.
    6. Wuthnow. R, Christianity in the twentyـFirst Century, pp.93ـ104.
    7. Alternative Religions, pp.2,4,6,41,331.
    8. لژ به محل تشكيل جلسات فرماسونري گفته مي‌شود.
    9. Schuster. Simon, Malachi. Martin, the keys of this Blood, p.915.
    10. Alternative Religions, p.531.
    11. Bruce.s, Cathedral to Cult, p.522.
    12. Bainbridge. w, the sociology of Religious Movements, p.193.
    13. Barker. Eileen, New Religious Movements, p.51.
    14. Alternative Religions, p.41.
    15. Wilson. Brayan, Contemporary Transformations of Religion, p.69.
    16. Catedral to Cults, p.54.
    17. Alternative Religions, p.22.
    18. Jbid, p.42.
    19. Christianity in the twenty-First Century, pp.93-104.
    20. Alternative Religions, p.99.
    21. Witchcraft to day.
    22. Harun. Yahya, Global Freemasonry, pp. 161ـ551.

    منبع:ماهنامه موعود شماره 57
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  3. #23
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    گروه هاي مذهبي نوظهور در غرب (2)
    نویسنده : حيدررضا ضابط





    اشاره :

    جهان غرب از قرن 17ميلادي و حتي پيش از آن، از دورة «رنسانس» به اين سو، در جهت غيرديني كردن نگاه و نگرش مردم و سست كردن علايق ديني در زندگي روزمرة آنان تلاش كرده است. غرب در اين دوران به نام « اومانيسم » و « فردگرايي » (Individualism) به طور كامل درصدد مخالفت با استيلاي دين برآمد. پس از جنگ جهاني دوم و خصوصاً از دهة 1960 به اين سو، گروه‌هاي مذهبي غيرمتداول بسياري، خارج از چهارچوب اديان رايج، در غرب، ايجاد شده است كه هدف آنها سكولاريزه كردن دين مي‌باشد؛ هرچند پايه‌گذاران اين جنبش‌ها خود را به عنوان معلمان روحاني و ديني معرفي كرده‌اند.
    در قسمت اول اين مقاله ، نويسنده به بررسي علل پيدايش ، عقايد و ويژگي‌هاي برجستة اين گروه‌ها پرداخت ، اكنون قسمت دوم آنرا تقديم مي‌كنيم.
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  4. #24
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    رابطة تمدن سكولار غرب و گروه‌هاي ياد شده

    مصرف‌گرايي به عنوان يك اصل، در زندگاني جوامع غربي حاكم است و بر اين اساس، كالاهاي مصرفي براي فروش توسط رسانه‌ها تبليغ مي‌شوند. گروه‌هاي غيرمتداول ديني نيز، افكار خود را در جوامع غربي، به عنوان كالاهاي مصرفي و مطابق فردگرايي حاكم بر اين جوامع ترويج مي‌كنند. جوانان اين جوامع هم، براي يك تغيير و تجربة جديد در اين گروه‌ها جذب مي‌شوند؛ زيرا اين گروه‌ها از جهاتي با اديان سنتي تشابه دارند.1 دانشمندان غربي اين گروه‌هاي نوظهور غيرمتداول مذهبي را «شبه دين» (Quasi-religion) مي‌نامند، كه مانند كالاها در جوامع غربي خريد و فروش، عرضه و مصرف مي‌شوند و رهبران آنها مي‌كوشند افرادي را كه به اين گروه‌ها جذب شده‌اند، با هر وسيلة ممكن در گروه خود حفظ نمايند.2
    اين گروه‌هاي نوظهور، فاقد هرگونه تعليمات ديني مي‌باشند و فعاليت‌هاي آنها بر محور رهبرانشان انجام مي‌شود، كه تسلطي كامل بر اعضاي خود دارند. اعضاي اين گروه‌ها بعداز عضو شدن در تشكيلات، از خانواده و جامعة خود كاملاً منقطع مي‌شوند و در اختيار اين گروه‌ها قرار مي‌گيرند. در ايالات متحدة آمريكا، گروه‌هاي ياد شده، خود را به عنوان گروه ديني معرفي مي‌نمايند تا از تسهيلات و معافيت در پرداخت ماليات به دولت استفاده نمايند.3 اين‌گروه‌ها حتي برنامه‌هاي اساسي براي تعامل بين خود ندارند. اكثر آنها اعضاي خود را در بخش‌هاي اختصاصي سكونت مي‌دهند، تا از اين راه كاملاً تحت كنترل تشكيلات سازمان خود باشند. بيشتر اين گروه‌ها لباس متحدالشكل براي پيروان خود دارند و مراسم ويژة گروهي خود را در محل‌هاي اختصاصي برگزار مي‌نمايند و كوشش آنها اين است كه اعضاي گروه خود را از جامعه، دور نگه دارند.4
    در پروژة سكولار نمودن جوامع جهاني، اين گروه‌هاي غيرمتداول مذهبي را كه جديداً ظهور نموده‌اند، به عنوان اديان جايگزين (Altermative Religions) معرفي مي‌نمايند و دكتر «پيتر كلارك» استاد فلسفة دين در دانشگاه لندن اين گروه‌ها را به «اسب‌هاي ترومن» (Troan Horses) (حمله از درون) تشبيه مي‌كند كه هدف آنها سكولار نمودن تمامي اديان در جهان، از درون مي‌باشد.5
    بيشتر اعضاي اين گروه‌ها مورد سوء استفاده و استثمار رهبران و افراد مخصوص رهبران خود قرار مي‌گيرند، ولي به دليل شرم و ترس از آنها آنرا آشكار نمي‌كنند. با اين حال، فسادهاي جنسي و مالي از سوي بنيانگذاران اين گروه‌ها سبب جدايي شمار زيادي از اعضاي اين گروه‌ها شده است.
    اكثريت مطلق اين گروه‌ها از نظام سرمايه‌داري خصوصي‌سازي، فرضية نسبي‌گرايي (Relativism)، مكتب وحدت وجود (Monism) و فلسفة كليت (Holism) ترويج مي‌كنند و باورهاي ديني آنها تلفيقي از عقايد اديان مختلف با يكديگر است و بر اين اساس پيروان خود را در فضاي فانتزي (خيال‌بافي) غوطه‌ور مي‌نمايند.6 بيشتر پيروان اين گروه‌ها از مواد مخدر و «مديتيشن» (meditation) براي به وجود آوردن حالت خلسه و نشاط بهره مي‌گيرند كه اين باعث ايجاد تضاد ميان تعقل و احساسات و انشعاب در شخصيت فرد مي‌گردد. بعضي از اين گروه‌ها رياضت‌هاي سخت، و برخي از لذت‌جويي‌هاي افراطي را براي پيروان خود تجويز مي‌كنند، و بدين‌سان پيروان خود را از دستيابي به حقيقت ابدي باز مي‌دارند. اين گروه‌ها ادعا دارند كه اديان جديد «عصر نو» مي‌باشند، ولي اكثريت مطلق آنها، از مكاتب ديني قبل از مسيح در دوران وحشي‌گري قارة اروپا پيروي مي‌كنند و اين اعتقادات را با بعضي از افكار مذهبي اديان آسياي دور تلفيق مي‌نمايند. افكار شبه عرفاني كه در اين گروه‌ها ترويج مي‌گردد، به خودپسندي در ميان اين افراد انجاميده است.
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  5. #25
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    مخالفت شديد عليه اين گروه‌ها

    چنان‌كه گذشت، استراتژي اين گروه‌ها جذب جوانان بوده، و موفق شدند تعداد زيادي از جوانان را در اين كشورها با تبليغات گستردةخود جذب نمايند. جواناني كه عضو فعال اين گروه‌ها شدند، شغل و كار خود را رها كرده، تمام وقت در اختيار گروه خود قرار گرفتند. با اوج گرفتن فعاليت‌هاي اين گروه‌ها در اواخر دهة 1970 شماري از مؤسسات، براي مبارزه با اين گروه‌ها در ايالات متحدة آمريكا به وجود آمدند كه فعال‌ترين آنها «بنياد آزادي شهروندان»7 «بنياد خانوادة آمريكايي»،8 «شبكة بيداري از اين گروه‌ها»9 «مؤسسة تحقيقات مسيحيت»،10 «بنياد ليوجي ريان»،11 و «پروژة معنويت جعلي»12 مي‌باشند. اين مؤسسات از سوي والديني كه فرزندان خود را با جذب در اين گروه‌ها از دست داده بودند، به وجود آمد. اين مؤسسات، مراكزي را براي برگرداندن فرزندان و اعضاي اين گروه به حالت اوليه و سروسامان دادن به آنها به وجود آوردند. در اين مراكز، جوانان با مشاوره و گفت و گو از گروه‌هاي مزبور جدا مي‌شوند و به درون جامعه بازمي‌گردند. اين مؤسسات با تحقيقات علمي خود اثبات كرده‌اند مراسم عبادي و زندگي در داخل گروه‌هاي ياد شده؛ براساس شست و شوي مغزي انجام مي‌شود و از اين رو، با كمك اين مؤسسات، اعضاي سابق اين گروه‌ها چندين شكايت را به دادگاه‌هاي ايالات متحدة آمريكا ارائه كرده‌اند.13
    «انجمن روان‌شناسي آمريكا»14 كه بزرگ‌ترين مؤسسة روان‌شناسي ايالات متحدة آمريكا مي‌باشد، در سال 2002 اين گروه‌ها را تخريب‌كار و ايجاد كنندة تنفر در ميان اعضاي خود عليه جامعه معرفي كرد.15 در ايالات متحدة آمريكا در حال حاضر، بيش از يك هزار نفر از محققان دربارة تأثير مخرب اين گروه‌ها تحقيقات انجام مي‌دهند.16
    در كشور كانادا نيز چندين مؤسسه‌اي براي مقابله با اين گروه‌ها به وجود آمده است.17
    گفتني است، گروه‌هاي غيرمتداول مذهبي، در كشورهاي غربي، كه مسيحي پروتستان مي‌باشند، بيشتر نفوذ كردند؛ زيرا در پروتستانتيسم، به نام تفسير انجيل و انجام اصلاحات در اعتقادت، تاكنون 13200 فرقه به وجود آمده است. اين گروه‌ها تا حدي هم توانستند در ديگر كشورهاي مسيحي كاتوليك نفوذ كنند و دليل آن، دوري كليسا از سياست بوده كه باعث كاهش قدرت اجتماعي آنها شده و نسبي‌گرايي و نااميدي از آينده، باعث بحران‌هاي اجتماعي در جهان غرب شده است.18 حضور مسيحيان در كليساي كشورهاي پروتستان، در شمال اروپا رو به كاهش است؛ ليكن در ايالات متحده آمريكا به خاطر تبليغات گستردة ايوانجليست‌ها در دو دهة گذشته، رو به افزايش است.19 در كشورهاي مسيحي ارتدوكس، بعداز فروپاشي نظام كمونيستي، رابطة خيلي نزديكي بين دولت‌ها و كليساي اين كشورها به وجود آمده و سبب شده است جلو نفوذ و تبليغات اين گروه‌ها غيرمتداول مذهبي گرفته شود.20
    در سه دهة بعداز جنگ جهاني دوم، ايالات متحدة آمريكا و كانادا شاهد به وجود آمدن گروه‌هاي جديد مذهبي بودند، كه در طول تاريخ اين كشورها بي‌سابقه بود.21 هرچند تنها پنج درصد از كل جمعيت اين دو كشور در فعاليت‌هاي مذهبي اين گروه‌ها، شامل عضويت براي مدتي كوتاه يا انجام مراسم مذهبي، شركت داشتند؛ با گسترش فعاليت‌هاي متناقض و غيرمتداول آنها به نام دين، احساسات شديد مردمي عليه اين گروه‌ها، تحريك، و باعث شد كه توسط مردم، مؤسسات و تشكيلات قدرتمندي براي افشاي فعاليت‌هاي غيرمتداول آنها در اين دو كشور پديد آيد.22
    در اين مدت، تعداد سه هزار مركز از مراكز اقامتي متعلق به اين گروه‌ها در آمريكا به وجود آمد كه در آنها كارهاي غيرمتداول و لذت‌جويي جنسي به نام افعال عرفاني توسط گروه‌ها انجام مي‌گيرد! نويسندگان آمريكايي همانند «چارلز فراشيا»،23 و «بنيامين زابلوكي»24 كارهايي را كه اين گروه‌ها در مراكز خود انجام مي‌دهند، در كتب خود شرح داده‌اند.
    «گاردن ملتن» در دايرة المعارف اديان آمريكايي 484 گروه از گروه‌هاي غير متداول را وصف كرده است كه از بين آنها 68 گروه در دهة 1950 و 184 گروه در دهة 1960 در ايالات متحده به وجود آمدند.25 دايرة المعارف انجمن‌ها26 چاپ سال 1983 بيش از پانزده هزار انجمن غيرانتفاعي ملي در آمريكا را معرفي كرده كه در ميان آنها 700 گروه غيرمتداول ديني وجود دارد و 147 گروه از آنها در دهه 1960 در اين كشور به وجود آمده‌اند.
    در دهة 1970 سازمان‌هاي متعددي براي مقابله با اين گروه‌هاي غيرمتداول ديني در اين كشور تأسيس گرديد؛ به ويژه، بعداز خودكشيِ گروهيِ 917 نفر از اعضاي گروه «معبد مردم» به رهبري «جيم جونس» در 21 نوامبر 1978 در جونس تاون كشور گويان در منطقة كرائيب، تنفر شديدي در ميان مردم آمريكا، عليه اين گروه‌ها به وجود آمد؛ چرا كه تعدادي از اعضاي اين گروه تبعة اين كشور بودند.27
    اولين سازماني كه عليه اين گروه‌ها در آمريكا در سال 1972 به وجود آمد.، «فري كاگ»28 نام داشت و هدف آن، رهايي جوانان از گروه «فرزندان خدا»29 بود كه توسط «مورس ديويد برگ» در اوايل دهة 1970 در كاليفرنيا تأسيس شده بود. اعضاي اين گروه طرفدار آزادي و بي‌بندوباري جنسي بودند و جوانان، اكثريت اعضاي اين گروه را تشكيل مي‌دادند. والدين اعضاي اين گروه، كه فرزندانشان را با جذب در آن گروه از دست داده بودند، براي نجات آنها مؤسسة «فري كاگ» را تشكيل دادند و موفق شدند تعداد زيادي از فرزندان خود را نجات دهند.30
    در ايالات متحدة آمريكا بيش از صد مؤسسه براي مبارزه با گروه‌هاي غيرمتداول مذهبي فعاليت دارند كه بعد از آغاز دهة 1970 در اين كشور به وجود آمدند. در برخي از دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي ديني مسيحيت، در اين كشور، مراكز مطالعاتي دربارة اين گروه‌ها به‌وجود آمده است كه كتاب‌هاي بسياري در نقد و بررسي اين گروه‌ها منتشر كرده‌اند. استاد برجستة جامعه‌شناسي آمريكا پروفسور «رونالد اينرات»31 در دهة 1970 دو عنوان كتاب در نقد اين گروه‌ها تأليف نمود كه در افشاي چهرة واقعي آنها نقش به سزايي داشته است. عناوين اين دو كتاب: جوانان، شست‌وشوي مغزي و گروه‌هاي افراطي،32 (1977) و فريب گروه‌هاي غيرمتداول33 1979 مي‌باشد.
    مجلة «قدرت‌هاي اجتماعي» در شمارة دسامبر 1997، 75 مقالة علمي را معرفي كرده است كه در آنها دانشمندان غربي، تأثيرات مخرب و زيانبار وارد شده به اعضاي اين گروه‌ها را بر اثر انجام مراسم عبادي غيرعادي بررسي علمي نموده‌اند.
    در مراسم عبادي بيگانه و غيرعادي، كه اعضاي اين گروه‌ها انجام مي‌دهند، شايد در مرحلة اول، آرامش نسبي احساس كنند، ولي در درازمدت، آنها به اضطراب، ترس، رغبت به خودكشي، از دست دادن انگيزة زندگي و ضربة روحي دچار مي‌شوند.34
    افرادي كه جذب اين گروه‌ها مي‌شوند، اكثراً، افراد آشفته و مغشوشي مي‌باشند و رهبران آنها با افعال و روش‌هاي خاص، براي تسلط كامل بر اعضاي خود مي‌كوشند. رهبران اين گروه‌ها با پول‌هايي كه از عضاي خود به دست مي‌آورند، زندگي بسيار متجمل و مرفهي دارند. در دو دهة گذشته، موارد فراواني از رسوايي و فساد مالي و جنسي رهبران آنها گزارش شده و حتي گاه، مسائل مالي و جنسي بين رهبران و اعضاي آنها به درگيري‌هاي خشونت‌آميز هم انجاميده است.35
    يكي از روانشناسان معروف آمريكايي به نام پروفسور «مارگارت سينگر» از اعضاي برجستة انجمن روانشناسي آمريكا پس از تحقيقات خود دربارة 300 نفر از اعضاي سابق اين گروه‌ها، نتيجه‌گيري نمود كه آنها به دليل عضويت در اين گروه و انجام افعال غيرمتداول، دچار اضطراب، ترس، امراض قلبي، سكته و زخم معده شدند و بيش از 90 درصد آنها به همين دليل، از گروه‌هاي خود جدا مي‌شوند. پروفسور سينگر روش‌هاي اين گروه‌ها را «متقاعدسازي اجباري»36 قلمداد مي‌كند.37
    يكي از خصوصيات گروه‌هاي غيرمتداولي، كه به نام دين فعاليت مي‌كنند، ترويج معنويت منهاي عبادت خدا مي‌باشد؛ چرا كه آنها عبادت خدا را به عنوان خالق كائنات منكر مي‌باشند. اكثر اين گروه‌ها مراسم عبادي مرموزي را انجام مي‌دهند و از مواد مخدر استفاده مي‌نمايند و اين باعث انواع فساد و تجربة تلخ براي اعضاي اين گروه‌ها شده است.
    اين گروه‌ها فقط در شهرهاي بزرگ فعاليت مي‌نمايند و اين يك پديدة كاملاً شهري است. رهبران اين گروه‌ها انتقاد از خود، توسط پيروانشان را برنمي‌تابند و بدين سبب اعضاي آنها مورد سوء استفاده‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.38
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  6. #26
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    پی نوشت ها :

    1. Alternative Religions,p.16.
    2. Stark.\R , Bainbridge. W. The Future Religion, p.437.
    3. Robbins, Cults, Culture and the Law, p.98.
    4. Bromley. D, Hadden. J.K.(ed), Religion and the Social Order, vol 3A, pp 116, 251.
    5. The World’s Religoins, p.910.
    6. Alternative Religions, pp 237-238.
    7. Citizen’s Freedom Fondation.
    8. American Family Foundation.
    9. Cult Awareness Network.
    10. Christian Research Instiute.
    11. Leo J.Ryan Foundaion.
    12. Spiritual Counterfeits Project.
    13. New Religious Movements in the 21st Century, p.238.
    14. American psychological Association.
    15. New Religious Movemens in the 21st Century, p.237.
    16. Ibid, p.238.
    17. Ibid, pp.243-246.
    18. Alternative Religions, p.7.
    19. ر.ك: مقالة «تبليغات ديني و سياسي ايوانجليست‌هاي جنگ‌طلب در ايالات متحده آمريكا» مشكوه، ش 79، ص 89ـ67 و موعود، ش 55، مرداد 1374.
    20. New Religions Movements in the 21st Century, pp.104-106.
    21. Beckford. James, A New Religious Movements and Rapid Social Change. pp1-2.
    22. Ibid, pp19-20.
    23. Fracchia, Charles A, Living Together Alone: The New American Monasticism.
    24. Benjamin Alienation and Charisma: A Study of Contemporary Amerian Communes.
    25. Melton. J. Gordon, Encyclopedia of American Religion (2 Vols), Wilmington, NC: McGrath, 1978.
    26. The Encyclopedia of Association, 1983.
    27. Hall. john R. Apocalypse Observed, pp 15-43.
    28. Freecog.
    29. The children of God (coG).
    30. Alternative Religions. p25.
    31. Professor Ronald Enroth
    32. Youth, Brainwashing and the Extrmist Cults (1977).
    33. The Lure of the Cults (1979).
    34. Social Forces, volume 76, pp511-525.
    35. Alternative Religions, pp.26-29 Apocalypse Observed pp.2-4. Meltoon, J.Gordon. Encyclopedia of American Religions (2 vols) , Wilmingtion.
    36. Coersive Persuasion.
    37. Singer. Margaret Thaler, Coming Out of the cults. psychology today, pp 72-82.
    38. Beckford, james A.cult controversies, pp.12-20.

    منبع:ماهنامه موعود شماره 58
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  7. #27
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    كلوپ روتاري ، عضوي از فراماسونري جهاني





    فراماسونري ، روتاري ، فعاليت‌هاي تجاري

    نخستين باشگاه روتاري در سال 1905 توسط يك حقوقدان به نام پل هريس در شيكاگو به وجود آمد. پل هريس به همراه سه تن از بازرگانان شيكاگو به نام هاي سيلوسترايل، پيرام شوري و گوستاولوپر اولين جلسه ي رسمي روتاري را در روز 23 فوريه ي سال 1905 تشكيل دادند و موجوديت تشكيلاتي به نام كلوپ روتاري را اعلام داشتند.
    روتاري بنا به تعريف مؤسسان آن به مفهوم چرخ‌هاي دوار يك كارخانه‌ي به هم پيوسته است كه با چرخش هر دنده چرخ دنده ديگر نيز به حركت در مي‌آيد و در نتيجه كل سيستم متحرك مي‌شود. با اين تعبير كلوپ روتاري بين‌المللي به دنبال ايجاد يك نظام به هم پيوسته و متشكل جهاني است كه با اراده و حركت دندانه‌هاي كلوپ مادر تمام اين سيستم جهاني در جهت منافع غرب به حركت درآيد.
    اعضاي كلوپ روتاري در هر جامعه، از فعالان و نيروهاي و كيفي آن جامعه انتخاب مي شوند و مأموريت اصلي آن ها ايجاد حلقه ي اتصال با قدرت هاي غربي از طريق نظام بين المللي با كمك رجال سياسي و كلان سرمايه داران مي باشد.
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  8. #28
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    شرايط عضويت در كلوپ روتاري

    جان مينو يكي از استادان برجسته ي علوم سياسي در كتاب خود در مورد تعداد اعضاي روتاري متذكر مي شود:
    "ما نبايد سازمان هاي روتاري را كه در سال 1905 تشكيل شده اند و در پي تأسيس يك حكومت جهاني هستند فراموش كنيم. تعداد اعضاي اين گروه بيش از 450 هزار نفر است كه در متجاوز از صد كشور پراكنده هستند ".
    چگونگي عضويت و ورود به باشگاه هاي روتاري مانند عضويت در لژهاي فراماسونري، مستلزم انتخاب فرد از سوي تشكيلات مي باشد و براي هيچ كس مقدور نيست كه به ميل و رغبت خود به عضويت اين تشكيلات درآيد و يا براي عضو شدن در كلوپ هاي روتاري تقاضانامه ارسال دارد. بر اساس اساسنامه ي "روتاري بين الملل "تمام كلوپ ها موظفند اعضاي خود را از ميان ثروتمندان، افسران عالي رتبه، مقامات دانشگاهي و مقامات اداري انتخاب كنند، بنابراين كارمندان ساده ي دولت و كارگران از عضويت در كلوپ و حتي در جلسات سخنراني آن محرومند. در هر كلوپ روتاري و به هنگام انتخاب عضو، كميته ي مخصوص عضو جديد را در خصوص مسائلي كه در پي مي آيد تحت نظر و مراقبت كامل قرار مي دهد:
    1. ميزان نقش متقاضي چگونگي نفوذ و تأثيرش در ادارات و سازمان هاي محلي.
    2. ميزان حرف شنوي و بررسي روحيه ي فرمانبرداري و ميزان تمايل او نسبت به قبول اصول و قوانين روتاري و اجراي مأموريت هايي كه كلوپ محلي يا روتاري بين المللي به وي محول مي سازد.
    تأكيد روتاري بر نفوذ در ادارات، ميزان حرف شنوي، روحيه ي فرمانبرداري، پذيرش قوانين روتاري و بالاخره مأموريت هاي محوله، براي رسيدن به اين نتيجه است كه عضو جديد در راستاي دستورات روتاري مركز بايد پيرو اصل تساهل و تسامح لژهاي فراماسونري باشد.
    در آيين نامه‌ي كلوپ‌هاي روتاري آمده است كه هزينه‌هاي كلوپ‌ها و تشكيلات بين‌المللي روتاري از محل حق عضويت اعضا تأمين مي‌شود و سازمان‌هاي جهاني روتاري از هيچ سازمان يا دولت خاصي كمك نمي‌پذيرد.
    اعضا در كلوپ‌هاي روتاري به گروه‌هاي متفاوتي تقسيم مي‌شوند و هر يك از اعضا با توجه به اين تقسيم بندي در جريان برنامه‌ها و فعاليت‌هاي كلوپ قرار مي‌گيرند. كلوپ‌هاي روتاري تابع نظم و انضباط خاصي هستند و كليه‌ي اعضاي آنها بدون استثنا مكلف به رعايت اين نظم و تشريفات و شركت در جلسه‌ها مي‌باشند و در صورتي كه هر عضو، كوچك ترين تخلفي از مفاد آيين نامه‌ي انضباطي كلوپ داشته باشد فوراً و بدون هيچ گونه چشم پوشي اخراج خواهد شد.
    در لژهاي فراماسونري زنان از حق عضويت محرومند و تنها به عنوان زينت المجالس مي‌توانند در ميهماني‌هاي خاص (وايت پارتي، مهماني سفيد) شركت كنند. در كلوپ‌هاي روتاري نيز همين وضعيت حاكم بود و تا سال 1985 تنها مردان حق عضويت در اين كلوپ ها را داشتند، اما از اين سال به بعد بر اين اساس حكم ديوان عالي آمريكا عضويت زنان نيز در اين كلوپ‌ها مجاز شناخته شد. پس از صدور اين حكم، كنوانسيون بين المللي روتاري تشكيل شد و مسئله‌ي عضويت زنان در كلوپ‌هاي روتاري را تصويب كرد.
    لژ مزدا شماره 79
    آقاي محترم و برادر عزيز
    با كمال احترام از جنابعالي دعوت مي شود در جلسه استقرار برادر مهندس رضا رزم آرا استاد ارجمند انتخاب شده لژ محترم مزدا كه در ساعت6 بعدازظهر روز شنبه 14 اسفند ماه 1344 ( 5 مارس 1966) تشكيل مي‌گردد. به محل لژ بزرگ ناحيه ايران خيابان بهارستان شماره 410 تشريف بياوريد.
    دبير: محسن كلانتري
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  9. #29
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    لباس اسموكينگ

    در اجلاس 1978 كه در شهر شيكاگو آمريكا برگزار شد، سازمان جهاني روتاري تصميم گرفت كه به طور رسمي به فراماسونري متصل شود.
    در آمريكا فراماسونرها نفوذ فراواني دارند واخيراً يكي از جرايد آمريكا مقاله‌اي درباره ي يك شركت مهم تجارتي بين المللي نوشته و طي آن اشاره كرده است كه اين شركت به طور غيرمستقيم جزو عوامل فراماسونري جهان است. شركت مذكور "روتاري " نام دارد و مدير آن يك ميليونر آمريكايي به نام "هربرت جي تايلور " است. اخيراً شصت و يكمين سال تأسيس اين شركت در شيكاگو جشن گرفته شد و 8509 نفر از 89 كشور جهان در آن شركت داشتند. مراسم اين جشن محرمانه بود و مدعيون در پايان آن يك جلسه ي مخفيانه ي چند ساعته داشتند.
    كمپاني روتاري 402 هزار نفر عضو رسمي است كه در سراسر جهان پراكنده اند از طرف بسياري از مشاهير جهان كه مي گويند عضو فراماسونري هستند و نتوانستند در مراسم جشن شركت كنند، براي تايلور رئيس كمپاني كارت تبريك فرستاده شد كه از ميان آن ها نام اشخاص زير فاش شده است:
    چيان كاي چك رئيس جمهور چين ملي، آيزنهاور رئيس جمهور سابق آمريكا، پادشاه سوئد و شيخ الازهر.
    منظور اصلي از انعقاد اين جشن، تبادل افكار و اخذ تعليمات براي پيشرفت كارها بود.
    تشكيلات مذكور اولين بار در سال 1923 علني شد و تا آن سال كسي نمي دانست چنين تشكيلاتي در آمريكا وجود دارد. در آن سال "سيكلر لوييس " يكي از روزنامه نگاران آمريكايي پي به تشكيلات مخفي فراماسونرها برد و مقاله اي نوشت و بعد از آن اعضاي روتاري فعاليت هاي عادي خود را ظاهر و آشكار ساختند.
    اين روزنامه نگار نوشت: برنارد شاو نويسنده ي انگليسي جزو روتارين ها بود و او باعث شد كه بسياري از صاحبان صنايع انگليس كه قابل اعتماد بودند وارد تشكيلات روتاري شوند. اكنون روتارين ها بودجه ي هنگفتي در اختيار دارند و براي نشر عقايدي كه مي توانند ظاهر سازند و جنبه ي كلي دارد، پول هاي گزاف خرج مي كنند.
    در سال 1926 دو مدرسه در بالتيمور و در سال 1947 يك مدرسه در سائوپولو از طرف جمعيت داير شد. در ساير نقاط جهان نيز اعضاي جمعيت به طور مستقيم يا غير مستقيم، مدارس و آموزشگاه هاي عاليه دارند كه به نشر عقايد مي پردازند.
    البته در اين مدارس اصول عقايد فراماسونري تدريس نمي شود بلكه شاگردان و ذهن آنان را براي اصول و كلياتي آماده مي كنند و بعداً در صورتي كه واجد كليه ي شرايط شدند و به سن حداقل رشد قانوني از لحاظ فراماسونري (21 سال) رسيدند (در اين سن به آنان بچه گرگ گفته مي شود)، مي توانند "فرم فراماسونري " را پر كنند و وارد فعاليت شوند.
    از ديدگاه ساواك، كلوپ هاي روتاري و باشگاه هاي لاينز از سازمان هاي جنبي فرماسونري به شمار مي روند.
    تفاوت باشگاه هاي روتاري و لاينز با فراماسونري در ماهيت سازماني آن ها نيست بلكه در ساختار اجرايي و صور ظاهري آن مي باشد. دو باشگاه مذكور برخلاف انجمن هاي ماسوني كه پنهان كاري سايه بر فعاليت هاي آن ها انداخته بود، محافلي علني بودند و با مجوز رسمي مقامات اجرايي هر كشور تشكيل مي شدند.
    عضويت و حضور زنان در باشگاه روتاري و لاينز برخلاف لژهاي ماسوني آزاد بود و حتي باشگاه هاي روتاري و لاينز ويژه ي زنان نيز در كنار باشگاه هاي مردان به تكاپوي خود ادامه دادند و حتي هر چند ماه يا چند هفته يك بار، جلسات مشترك به منظور تحكيم مودت و دوستي و تبادل افكار در ايران و جهان تشكيل مي شد.
    حضور زنان در صحنه ي مسايل سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كه ويژگي تحولات قرن بيستم است، در وجود باشگاه هاي روتاري و لاينز تجلي خاصي پيدا كرده است.
    تفاوت ديگر فراماسونري با باشگاه هاي روتاري و لاينز در پايگاه و نقش اعضاي آن ها مي باشد. فراماسون ها بيشتر از ميان قشر روشنفكر و تحصيل كرده و داراي مباني فكري و ايدئولوژيك انتخاب مي شدند در حالي كه در باشگاه هاي روتاري و لاينز غير از افراد تحصيل كرده، مدير كل ها و صاحبان شركت ها و تكنوكرات ها نيز عضو مي شدند.
    مي توان گفت كه نظام سرمايه داري غرب حوزه فعاليت فراماسونري را به مسائل سياسي و حوزه فعاليت باشگاه هاي فوق را به مسايل اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي محدود كرده است.
    در دائره المعارف بريتانيا چاپ 1961 درباره كلوپ روتاري چنين آمده است.
    "روتاري سازماني است كه از بازرگانان و صاحبان تخصص تشكيل شده و آرمانش خدمت به ديگران در همه ي زمينه ها و پيوندهاست. به گفته ي آنان، اين انجمن به ويژه مي خواهد آشنايي را كه وسيله اي براي خدمت است، همراه با موازين عالي اخلاقي در كار و كارشناسي گسترش دهد. تفاهم بين المللي، حسن نيت و آشتي گرايي از راه همكاري مردان كار و كارشناس كه در زمينه ي كمال مطلوب خدمت همساز شده باشند نيز از آرمان هاي روتاري است ".
    روتاري بيشتر يك سازمان آمريكايي است، ولي شاخه هايش در كشورهاي ديگر در تكاپو مي باشد. رايموند تيفاني كه خود يكي از بلند پايگان "روتاري بين المللي " است مي نويسد كه اين سازمان نه پنهاني است و نه مذهبي. اجلاس جهاني روتاري سالي يك بار تشكيل مي شود و رئيسي نو همراه با چهارده مدير كه بيش از هفت تن آنان آمريكايي نيستند از ميان اعضاي خود برمي گزيند. دبيرخانه ي ثابت روتاري در شهر شيكاگو جاي دارد و شاخه هايي نيز در زور يخ، بمبئي و لندن بدان وابسته است. روتاري بين المللي با حكومت آمريكا و سازمان ملل متحد نيز پيوندي مستقيم دارد تا جايي كه رايزنان وزارت خارجه ي آمريكا به نمايندگي از سوي "روتاري بين المللي " در كنفرانس سازمان ملل متحد در سانفرانسيسكو شركت جستند.
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

  10. #30
    كاربر ويژه
    رایکا آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 7,147      تشکر : 1,515
    3,990 در 2,073 پست تشکر شده
    دریافت : 6      آپلود : 8
    رایکا آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا




    روتاري در ايران

    در اواخر سال 1332 يكي از روتارين هاي آمريكايي به نام دكتر كراتس به ايران آمد تا براي تشكيل كلوپ هاي روتاري در ايران وارد عمل شود.
    او سرانجام توانست به واسطه ي هادي اميرابراهيمي كه يكي از سرمايه داران بود، با دكتر جهان شاه صالح استاد دانشكده پزشكي دانشگاه تهران و وزير بهداري و سناتور مصطفي تجدد مالك و مدير عامل بانك بازرگاني ايران و سناتور عباس مسعودي مالك و مدير مؤسسه ي اطلاعات تماس حاصل كرده و نخستين كلوپ روتاري را در ايران تشكيل دهد.
    بعد از دكتر كراتس يكي از اعضاي "انجمن دوستداران آمريكايي خاورميانه " به نام چارلز كولاك از بيروت وارد تهران شد و با دعوت از بعضي از سرمايه داران مانند ثابت پاسال، لطف الله حي، قاسم لاجوردي و استادان دانشگاه مانند دكتر جهان شاه صالح و دكتر نجم آبادي استاد ديگر دانشكده ي پزشكي دانشگاه تهران و ديگران كلوپ روتاري تهران را در سال 1335 افتتاح كرد. اين كلوپ كار خود را در پارك هتل تهران آغاز كرد. اولين رئيس اين كلوپ دكتر جهان شاه صالح بود.
    با پايان گرفتن انتخابات نخستين هيأت مديره ي كلوپ روتاري تهران، رضا رزم آرا دبير كلوپ روتاري تهران اساس نامه ي روتاري بين المللي را به زبان فارسي ترجمه كرد كه فتوكپي جلد و قسمتي از اساس نامه ي در پي مي آيد:
    ویژه نامه فراماسونري ، روتاري ، كابالا
    خدایا...
    خسته ام از همه چیز...
    ...از فصول عاشقانه ام که بهاری ندارد
    خسته اماز اینکه دیگر دعاهایم اجابت نمی شوند
    نمی دانم در چنین راهی کجا می توانم آرامشم را بیابم
    خدایا...شنیده ام که مومنانت نمازشان را به درگاهت می آورند
    من ناتوانی ام را به درگاهت آورده ام .می پذیری؟

صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •