ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ
صفحه 13 از 25 نخستنخست ... 39101112131415161723 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 121 تا 130 , از مجموع 248
  1. #121
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    3 - ایستادن آفتاب



    نوشته سید اسماعیل عقیلی را می توان تایید دیگری دانست بر فرمایش امام صادق(علیه السلام) یعنی بربازگشت خورشید، که ما به تعبیر دیگر بازگشت حرکت وضعی زمین دانستیم، وی در باب علائم ظهور نوشته است: از آن علایم ایستادن آفتاب است در وسط آسمان از اول ظهر تا وقت عصر بدون آن که حرکت نماید، و این دلیل است بر تغییر حرکت افلاک3 مورخان و محدثان این سخن را ذیل آیه نوشته اند:
    «ما اگر بخواهیم از آسمان نشانه و آیت قهری نازل گردانیم تا همه بر آن گردن نهند و خاضع شوند». (شعراء:4)
    ابوبصیر گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره این آیه شنیدم فرمود: به زودی خداوند درباره آنان چنین خواهد گرد گفتم: اینان چه کسانی می باشند؟ فرمود: بنی امیه و یارانشان می باشند، گفتم آن نشانه و آیه چیست؟ فرمود: ایستادن خورشید بین اول ظهر تا وقت عصر و خارج شدن و پدیدار گشتن یک صورت تا سینه شخصی -که حسب و نسب او شناخته شده است- در خورشید، این پدیده در زمان سفیانی واقع شود در این هنگام سفیانی و دار و دسته او به هلاکت خواهند رسید.
    امام صادق (علیه السلام) فرمود: پیش از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) پنج نشانه واقع می شود:
    1 - صیحه آسمانی، آن حضرت در مکه داخل می شود و در جانب خانه کعبه ظهور می نماید و چون آفتاب بلند شود، قبل از آن منادی ندا کند که همه اهل زمین و آسمان بشنوند و بگوید: ای گروه خلایق آگاه باشید که این مهدی آل محمد است. او را به نام و کنیه جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) یاد نماید و در این باره این آیه نازل شد:
    2 - سفیانی: او از بیابان بی آب و علف واقع میان مکه و شام خروج کند، سفیانی مردی است بد صورت، آبله رو، چهارشانه، ازرق چشم و نام او «عثمان بن عنبسه » و از فرزندان یزید بن معاویه است، او شهرهای دمشق، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین را به تصرف خویش آورد....
    3 - فرو رفتن لشگر سفیانی، در بیابانی بین مکه و مدینه، نیروهای او در این محور به سیصد هزار نفر می رسند، و سرانجام خود او به دست لشگریان حضرت مهدی (علیه السلام) در بیت المقدس کشته خواهد گشت.
    4 - قتل نفس زکیه، و آن پسری است از آل محمد (صلی الله علیه و آله) که بین رکن و مقام شهید می شود.
    5- یمانی: خروج یمانی از یمن اتفاق می افتد. در پاره ای اخبار وارد شده که یمانی و خراسانی و سفیانی در زمان واحد خروج خواهند نمود یعنی در یک روز و یک ماه و یک سال و در میان این سه نفر از یمانی هدایت کننده تر نیست وی خلایق را به سوی حق دلالت می کند. 4


    گروه دین و اندیشه تبیان
    مجله درسهایی از مکتب اسلام، شماره 9 (78)، علی زمانی قمشه ای



    1) تفسیر نورالثقلین، ذیل قمر، 1،6 - بحارج 52، ص 333،337و339.
    2) پاتریک مور (patrick Moore) گری هانت (Garry unt) اطلس منظومه خورشیدی، برگردان عباس جعفری، ص 94، و بعد، نشر سازمان گیتاشناسی، تابستان 1374ش.
    3) کفایة الموحدین، سید اسماعیل نوری عقیلی، مقاله رابعه، در بیان بعضی از علائم ظهور- منتهی الآمال، محدث قمی، فصل 7، در بعضی از علامات ظهور - تفسیر نورالثقلین ذیل سوره شعراء.
    4) مدرک قبل.
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2. تشكر

    شكوفه ياس (04-05-1389)

  3. #122
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    جمعه موعود


    دست تو باز مى‏كند، پنجره‏هاى بسته را
    هم تو سلام مى‏كنى، رهگذران خسته را
    دوباره پاك كردم و به روى رف گذاشتم
    آینه قدیمى غبار غم نشسته را
    پنجره بى قرار تو، كوچه در انتظار تو
    تا كه كند نثار تو، لاله دسته دسته را
    شب به سحر رسانده‏ام، دیده به ره نشانده‏ام
    گوش به زنگ مانده‏ام، جمعه عهد بسته را
    این دل صاف، كم كمك شده‏ست سطحى از ترك
    آه! شكسته‏تر مخواه آینه شكسته را
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  4. تشكر

    شكوفه ياس (04-05-1389)

  5. #123
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ





    چرا به امام زمان(عج)، قائم گویند؟


    حضرت مهدى(علیه‎السلام)، در زبان اجداد بزرگوارش، به صفت «قائم» موصوف شده است، در حالى كه هیچ یك از نیاكان گرامى‎اش بدین صفت موصوف نشده‎اند. جدش رسول خدا(صلى الله علیه و آله) نیز بدین صفت موصوف نشده، پدرش على مرتضى (علیه‎السلام) نیز بدین صفت موصوف نشده؛ امام حسین سیدالشهداء(علیه‎السلام) نیز چنین بوده‎اند.
    آیا مقصود«قیام بالقسط » و دادگسترى جهانى است، كه هدف از ارسال انبیا از آدم تا خاتم بوده است و قیام به حق و پیاده كردن حكومت حق در «قیام بالقسط » قرار دارد؟
    آنچه كه یقین است، آن است كه قیام حضرت مهدى(علیه‎السلام)، پایان مبارزه حق علیه باطل است .
    مبارزه‎اى كه از آغاز پیدایش بشر شروع شده و پیامبران و اولیاى خدا در آن شركت كرده‎اند و گهگاه پیروزى نصیب حق مى‎شده، لیكن دوامى نداشته و جاودانى نبوده است. ولى به وجود حضرت مهدى (علیه‎السلام)، این مبارزه پایان مى‎پذیرد و حق براى همیشه پیروز شده و جاویدان مى‎گردد و دیگر راهى براى حكومت باطل باقى نمى‎ماند؛ بلكه باطلى در سراسر گیتى باقى نخواهد ماند تا بخواهد حكومت تشكیل دهد.
    احتمال دیگرى كه وجود دارد، آن است كه مقصود از «قیام»، آمادگى حضرتش براى ظهور و تاسیس حكومت عدل جهانى باشد. چون این لباس تنها بر قامت رساى حضرتش آراسته گردیده و بس .
    و چون هدف از قیام حضرت مهدى(علیه‎السلام)، جهانى است و گسترش عدل و ایمان در تمام جهان، و تاریخ بشر، چنین حكومتى را به خود ندیده، حضرتش قائم به این حكومت است و پیدایش این حكومت و قوامش به وجود مقدس اوست . پس حضرتش قائم خواهد بود. و شاید مقصود از قیام، آمادگى شخصى حضرتش است كه زمینه قیام از نظر اجتماعى آماده شده، حضرتش براى آن آمادگى همیشگى دارد و تاخیر و تعللى در كار نیست .



    برگرفته از کتاب راه مهدی، آیة الله سیدرضا صدر
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  6. تشكر

    شكوفه ياس (04-05-1389)

  7. #124
    مدیر افتخاری
    شكوفه ياس آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 2,557      تشکر : 4,053
    5,625 در 2,309 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوفه ياس آنلاین نیست.

    joheh1 پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ










    - امام موسى كاظم علیه السلام می‌فرماید:


    «طوبى لشیعتنا المتمسكین بحبّنا فى غیبة قائمنا، الثابتین على موالاتنا والبراءة من اعدائنا، اولئك منّا و نحن منهم، و قد رضوا بنا ائمة و رضینا بهم شیعة، طوبى لهم ثم طوبى لهم، هم والله معنا فى درجتنا یوم القیامة»؛"الزام الناصب، ص 68"

    خوشا به حال شیعیان ما كه در غیبت قائم ما بر محبت و ولایت ما و بیزارى از دشمنان ما پایدار ماندند، آنها از ما و ما از آنهائیم. و همانا آنان امامت ما را پذیرفتند، ما هم آنها را به عنوان شیعیان خود پذیرفتیم. خوشا به حال آنها و باز هم خوشا به حال آنها، آنها به خدا قسم در درجه ما و در كنار ما در روز قیامت‌اند.




    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ

    http://upload.tazkereh.ir/images/836...5081474558.gifhttp://shiaupload.ir/images/66430553806342539936.gif


    تا وعده قيامت تو صبر مي کنيم
    بر داغ بي نهايت تو، صبر ميکنيم

    اي از تبار آينه و آفتاب و عشق
    تا مژده زيارت تو، صبر ميکنيم


  8. تشكرها 2

    نرگس منتظر (04-05-1389), شكوه انتظار (04-05-1389)

  9. #125
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    كوكب رحمت


    سحر از دامن نرجس، برآمد نوگلى زیبا
    گلى كز بوى دلجویش، جهان پیر شد برنا

    زهى سروى كه الطافش، فكنده سایه بر عالم
    زهى صبحى كه انفاسش، دمیده روح در اعضا
    سپیده دم ز دریاى كرم برخواست امواجى
    كه عالم غرق رحمت شد، از آن مواج روح افزا

    به صبح نیمه شعبان تجلّى كرد خورشیدى
    كه از نور جبینش شد، منوّر دیده زهرا
    چه مولودى كه همتایش ندیده دیده گردون
    چه فرزندى كه مانندش، نزاده مادر دنیا
    به صولت تالى حیدر، به صورت شبه پیغمبر
    به سیرت مظهر داور، ولىّ والى والا
    قدم در عرصه عالم، نهاده پاك فرزندش
    كه چِشم آفرینش شد، ز نورش روشن و بینا
    به پاس مقدم او شد، مزیّن عالم پائین
    ز نور طلعت او شد، منوّر عالم بالا
    چو گیرد پرچم «انّا فتحنا»، در كف قدرت
    لواى نصرت افرازد، بر این نُه گنبد خضراء
    شها چشم انتظاران را، ز هجران جان به لب آمد
    بتاب اى كوكب رحمت، بر افكن پرده از سیما
    تو گر عارض بر افروزى، جهان شود روشن
    تو گر قامت برافرازى، قیامت¬ها شود برپا
    تو گر لشگر برانگیزى، سپاه كفر بُگریزد
    تو گر از جاى برخیزى، نشیند فتنه و غوغا
    بیا اى كشتى رحمت، كه دریا گشت طوفانى
    چو كشتیبان تویى، ما را چه غم از جنبش دریا
    خوش آن روزى كه برخیزد، ز كعبه بانگ جاء الحقّ
    خوش آن روزى كه برگیرد، حجاب از چهره زیبا

    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  10. تشكر

    نرگس منتظر (04-05-1389)

  11. #126
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    سحر آموختگان


    مردم دیده به هر سو نگرانند هنوز
    چشم در راه تو، صاحب نظرانند هنوز
    لاله‏ها، شعله‌كش از سینه داغند به دشت
    در غمت، همدم آتش جگرانند هنوز
    از سراپرده غیبت خبرى باز فرست
    كه خبر یافتگان، بى خبرانند هنوز!
    آتشى را بزن آبى به رخ سوختگان
    كه صدف سوز جهان، بدگهرانند هنوز
    پرده‏ بردار! كه بیگانه نبیند آن روى
    غافل از آینه، این بى‏بصرانند هنوز!
    رهروان در سفر بادیه، حیران تواند
    با تو آن عهد كه بستند، برآنند هنوز
    ذرّه‏ها در طلب طلعت رویت، با مهر
    همچنان تاخته چون نوسفرانند هنوز
    سحرآموختگانند، كه با رایت صبح
    مشعل افروز شب بى‏سحرانند هنوز
    طاقت از دست شد، اى مردمك دیده! دمى
    پرده بگشاى! كه مردم نگرانند هنوز


    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  12. تشكر

    HASSAN (04-05-1389)

  13. #127
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    حالت انتظار



    در دل خود كشیده ام نقش جمال یار را


    پیشه خود نموده ام حالت انتظار را


    ریخته دام و دانه شه از خط و خال خویشتن


    صید نموده مرغ دل برده از او قرار را


    سوزم وسازم از غمش روز و شبان بخون دل


    تا كه مگر ببینم آن طرّه مشكبار را


    دولت وصل او اگر یك شبی آیدم بكف


    شرح فراق كی توان داد یك از هزار را


    چشم امید دوختن در ره وصل تا بكی


    برده شرار هجر او از كفم اختیار را


    ای مه برج معدلت پرده زچهره برفكن


    شوی زچشم عاشقان زآب كرم غبار را


    سوختگان خویش را كن نظر عنایتی


    مرهمی از كرم بنه این دل داغدار را


    حیران را ز جلوه ای از رخ خویش مات كن


    تا رهد از خودی خود ترك كند دیار را


    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  14. #128
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ







    داستان شیرین ولادت امام زمان




    سال 254 هجری قمری است. بشر بن سلیمان در بازار برده فروشان بغداد كنجكاوانه به پیش می‏رود(2) و در این حال برای چندمین بار صحنه واگذاری مأموریتی را كه از امام هادی‏علیه السلام بر عهده داشت، به خاطر می‏آورد:
    ساعاتی از شب گذشته بود كه دَرِ خانه به صدا در آمد. با سرعت به جانب در رفتم و چون در را گشودم، كافور - خادم أبی الحسن علی بن محمدعلیه السلام - را در مقابل خویش دیدم. او را فرستاده بودند تا مرا به سوی ایشان بخواند.
    لباسم را پوشیدم و رفتم. چون بر ایشان وارد شدم، مشاهده كردم كه با پسر بزرگوارش أبا محمد، امام حسن عسكری‏علیه السلام و خواهر گرامی‏اش - حكیمه - مشغول گفت‏وگو است؛ وقتی نشستم، فرمود:
    ای بشر! تو از فرزندان انصاری و این ولایت همواره در خاندان شما از پدران به پسرانشان به ارث خواهد رسید؛ زیرا شما مورد اعتماد ما خاندان رسالتید و لذا من تو را به فضیلتی مشرّف می‏سازم كه صاحبان همت‏های بلند از شیعه برای آن، از هم سبقت می‏گیرند و آن برتری، سرّی است كه تو را به آن آگاه می‏سازم و اختیار می‏دهدم تا كنیزی را بخری.
    چون سخن امام به این جا رسید، قلم و كاغذ برداشت و شروع به نوشتن نامه‏ای به خط و زبان رومی كرد، و پایان آن را به مُهر خویش مزیّن ساخت.
    سپس كیسه‏ای زرد رنگ را كه در آن دویست و بیست دینار بود در آورد و فرمود:
    اینها را بگیر و رو به سوی بغداد آر! پیش از ظهر فلان روز، در بغداد خواهی بود، در جاده كنار رود فرات قدم گذار! پس چون به قایق‏های اسیران و بخش فروش كنیزان، رسیدی در میان فروشندگان چشم بگردان. و كیلان بنی عباس در خرید كنیز و دسته‏های كوچكی از جوانان عراق را مشاهده می‏نمایی. سپس نزدیك رو و در كنار برده فروشی كه عمربن یزید نام دارد قرار گیر، آن گاه صبر كن تا زمانی كه كنیزی با صفاتی چند را كه می‏گویم بیاورند:
    دو لباس حریر ضخیم بر تن دارد. از كشف حجابش و از این كه به او دست زنند می‏پرهیزد و چون كسی قصد می‏كند كه او را از ورای نقاب نازكی كه بر چهره زده بنگرد نگاه خود را به جانبی دیگر می‏چرخاند. با این كار، صاحبش [عصبانی شده ]او را می‏زند و او با فریاد به زبان رومی چیزی بر زبان می‏راند. بدان كه او می‏گوید: «وای از هتك حجابم!...».
    (علیهم السلام) (علیهم السلام) (علیهم السلام)
    صدای همهمه تنی چند از برده فروشان افكار بشر را از هم می‏گسلد، بشر نظری به اطراف می‏كند با خود می‏گوید، درست همین جا است و حال باید عمربن یزید برده فروش را پیدا كنم.
    بشر نشانی عمر را می‏پرسد تا این كه بالاخره او را می‏شناسد، نزدیك شده، در كنارش می‏ایستد. پس از ساعتی انتظار، كنیزی را با همان صفاتی كه امام فرموده‏اند می‏آورند.
    بشر با خود می‏اندیشد: خدایا! چه می‏بینم؟ لباس و رفتار همان است كه امام فرموده‏اند! گویی خود این جا بوده و او را مشاهده نموده‏اند. بهتر است جلو روم تا اطمینان بیشتر پیدا كنم.
    بشر پیش می‏آید، خریداران قصد برداشتن پوشش سر كنیز و دیدن چهره‏اش را دارند ولیكن كنیز، سرسختانه مقاومت می‏كند و نمی‏گذارد و حتی تیر نگاه نظر كنندگان به صورتش را با برگرداندن چهره در هم می‏شكند.
    برده فروش، خشمگین از رفتار غریب كنیز، پیش رفته او را می‏زند و كنیز آن چنان كه امام فرموده بودند، فریادی زده و به زبان رومی جمله‏ ای بر زبان می‏راند.
    خریداری با دیدن رفتار كنیز پیش آمده چنین می‏گوید:
    پاكدامنی و حیای این كنیز آن چنان شوق و رغبتی نسبت به او در من به وجود آورده كه حاضرم او را به سیصد دینار بخرم.
    كنیز با زبان عربی فصیح پاسخ می‏دهد:
    اگر در لباس سلیمان و بر تختی همچون تخت پادشاهی او ظاهر شوی، مطمئن باش كه در من میلی نسبت به تو حاصل نخواهد شد. پس مالت را حفظ كن. [و بیهوده آن را به هدر مده‏].
    برده فروش به كنیز می‏گوید:
    نرگس! چاره‏ای نیست، به هر حال باید تو را بفروشم.
    نرگس پاسخ می‏دهد:
    عجله‏ای نیست، چاره‏ای نداری جز آن كه مرا به كسی بفروشی كه قلبم نسبت به امانتداری او تسكین یابد.
    برای بشر با دیدن این صحنه - كه قبلاً آن را مو به مو از زبان مبارك امام شنیده بود - شكی باقی نمی‏ماند كه درست آمده و نرگس همان است كه مورد نظر امام بوده است. پس با خوشحالی به طرف عمربن یزید رفته، آنچنان كه امام تعلیمش داده بود، نامه را به او داده، می‏گوید:
    این نامه یكی از بزرگان است كه آن را به زبان و خط رومی نگاشته و در آن كرم و وفا و جوانمردی و سخایش را وصف كرده است. این نامه را به كنیزت بده تا در اخلاق وی تأملی نماید و اگر مایل باشد و رضایت دهد، من وكیلم، تا او را برای وی خریداری نمایم.
    فروشنده، نامه را گرفته به نرگس می‏دهد. كنیز نامه را می‏گشاید. با خواندن آن، حالش به گونه‏ای شگفت دگرگون می‏گردد و به شدت می‏ گرید و به فروشنده‏اش می‏گوید:
    مرا به صاحب این نامه بفروش و اگر چنین نكنی قسم می‏خورم كه خود را خواهم كشت.
    بشر با خوشحالی رو به برده فروش نموده می‏گوید او را به چند می‏فروشی؟
    طمع وجود فروشنده را پر ساخته. بشر بسیار چانه می‏زند تا بالاخره او را به قیمتی كه امام در كیسه نهاده بود راضی می‏كند.
    آنگاه بشر كیسه را داده نرگس را می‏خرد و رو به او می‏گوید:
    با من بیا تا به اتاقی كه اجاره كرده‏ام برویم تا زمان حركت فرا رسد.
    نرگس با شادمانی به دنبال بشر راه می‏افتد. بشر غرق فكر است: این دیگر چه جور كنیزی است؟ رومی است ولی به راحتی به زبان عربی سخن می‏گوید! از پوشش و حجابش شدیداً محافظت می‏كند و اجازه نمی‏دهد كسی به او دست بزند.
    هر مشتری را از خود می‏راند و فروشنده‏اش را مجبور می‏سازد تا بگذارد خود، خریدارش را انتخاب نماید و از همه بالاتر رغبت زیادی به امام نشان می‏دهد، آن چنان كه صاحبش را تهدید می‏كند كه اگر او را نفروشد خود را خواهد كشت!
    به اتاق اجاره‏ای رسیده‏اند. وارد اتاق می‏شوند. بشر حركات نرگس را دقیقاً زیر نظر دارد. نرگس می‏نشیند و بلافاصله نامه امام را باز كرده و می‏بوسد و برگونه و چشمانش می‏گذارد و چهره بر آن می‏ساید.
    بشر از شدت تعجب طاقت از كف داده، لب به سخن می‏گشاید:
    نامه‏ای را می‏بوسی كه صاحبش را نمی‏شناسی؟!
    نرگس آهی كشیده می‏گوید:
    براستی كه تو از شناخت فرزندان انبیا ناتوان و عاجزی! به گوش باش و قلبت را فارغ ساز تا داستان زندگیم را برایت باز گویم:

    منبع :کتاب کمال الدین و تمام النعمه



    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  15. #129
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    مقصود از انتظار فرج

    نویسنده : آيت الله سيد رضا صدر

    فرج به معناى گشايش است ؛
    گشايشى كه اميد اميدواران است و بيقين ،
    تحقق پذير است
    و نـاامـيـدى در آن راه نـدارد، و مـمـكـن اسـت كـه طـول بـكـشـد. و طـول كـشـيـدن تـحـقـق مـطـلوب ، از لوازم امـيدهاى بزرگ است . اميدهاى كوچك بزودى تحقق پذيرند و اميد، هر چه بزرگتر باشد، تحقق ديرتر و دراز مدت ترى دارد.
    بخصوص اگر بزرگترين اميدها باشد كه مقصود از فرج است .
    و آن گشايش براى همه خلق و سيادت عدل و داد براى هميشه ، در جهان است .
    انـتـظـار فـرج ، مشتمل بر يقين به تحقق مقصود است كه غم را مى زدايد و سرور مى زايد.

    مـقـصود از انتظار، نشستن و خوابيدن نيست ، بلكه اداى وظيفه اى است كه در تسريع ظهور حضرت مهدى عليه السّلام دخالت دارد.
    چـنـانـچـه مـقـصود، انتظار شخصى نيست ، بلكه وظيفه اى است اجتماعى ؛ چون انجام مقاصد اجتماعى ، قدمهاى اجتماعى لازم دارد.
    مقصود از انتظار، آمادگى است و آن دو مرتبه دارد:
    نـخـسـتـيـن مـرتـبـه آن ، انـتظار روحى است و خوشدل بودن براى تحقق اميد در آينده ، و آن عـبـارت اسـت از آمـادگـى بـراى قـبـول دعوت و زدودن مقاومت روحى براى رسيدن كسى كه انتظار آمدنش هست .
    دومين مرتبه آن ، انتظار عملى است كه اضافه بر انتظار روحى است .
    انتظار، عملى مانند آمادگى براى آمدن مهمان و پذيرايى از او، كه غذا بايستى آماده باشد و بـا مـقـام مـهـمـان و شـخـصـيـت او تـنـاسـب داشـتـه بـاشـد. محل نشستن او تميز و آماده ، خوابگاه و استراحتگاهش مرتب باشد.
    كشاورز، وقتى انتظار باران را دارد كه كشتى كرده باشد، بازرگان ، وقتى انتظار سود دارد كـه كـالاى خـود را آمـاده كـرده و در مـعـرض فـروش گـذارده بـاشـد، و ايـن انـتـظـار كامل خواهد بود.
    هـر دو مـرتـبـه انـتـظـار بايستى براى ظهور حضرت مهدى عليه السّلام فراهم باشد تا فرج همگانى تحقق پذير شود.
    مـنـتـظـران نـيـز بـه دو گـونـه انـد: مـنـتـظـران مرحله نخست كه بسيارى از منتظران از اين قبيل هستند. اينان ، كسانى هستند كه از شدت ظلم و جور به تنگ آمده و آه مى كشند و آرزومند مـنـجى و رسيدن وى هستند، وى قدمى برنمى دارد. اين انتظار، چندان تاءثيرى در تسريع قـيـام حـضـرت مـهدى ندارد. آنچه كه در تسريع قيام حضرت مهدى مؤ ثر است ، انتظار در مـرحـله دوم اسـت ؛ هـر چـه شـمـاره مـنـتـظـران ايـن گـروه افزوده مى شود، ظهور آن حضرت نزديكتر مى شود و موفقيت در دعوت را شديدتر مى سازد.
    انتظار فرج ، بجز آمادگى بارى ظهور آن حضرت نيست اكنون بايستى بدانيم كه مقصود از آمـادگـى آن هـم آمـادگـى عـمـلى چـيـسـت و مـقـصـود از انـتـظـار فـرج ، كـه بـهـتـريـن اعـمـال ناميده شده است ، چيست ؟ آيا مقصود يك عمل مخصوص است و يا مجموعه اى است از چند عمل ؟
    نـكـته حساسى كه انتظار بر آن تكيه دارد و شايد از نظرها پوشيده باشد، آن است همان طـور كـه حـكـومـت حـضـرت مـهـدى عـليـه السـّلام ريـشه كن كننده ظلم و جور و بر پا كننده عدل مجسم است و تهى از قلدرى و قساوت مى باشد، پيدايش اين مقصود نيز، بايستى چنين بـاشـد. از ظـلم و جـور دور، از قلدرى و قساوت بر كنار، از دروغگويى و رياكارى خالى باشد.
    چون قداست هدف ، مبرر وسيله گناه نمى شود، گناه ، جز گناه نمى زايد.
    با ظلم ، نمى شود عدل را به پا كرد؛ با عقده و انتقام ، نمى توان دادگرى كرد.
    اين حكومت . با كودتاى نظامى به روى كار نخواهد آمد؛ با انقلاب حزبى ، زمام امر را به دست نخواهد گرفت .
    كـودتـاى نـظـامـى ، خـواسـتـه چـند افسر است . انقلاب حزبى ، از عقده و كينه ، ريشه مى گيرد و بيگناهان بسيارى را در خاك و خون مى غلتاند و سران حزب ، از آن لذت مى برد.
    پيدايش حكومت عدل ، بايستى به وسيله عدل باشد و آن وقتى است كه مردانى بزرگوار و شريف ، در اجتماع بشرى پيدا شوند و آماده فـداكـارى بـاشـنـد و بـراى خـود چـيـزى نـخـواهـنـد، تـا بـتـوانـنـد مـژده حـكـومـت عـدل را بـه خـلق بـدهـنـد تـا خـلق بـه پـا خـيـزد و هـمـگـان از آن استقبال كنند.
    پيدايش حكومت عدل ، بر دو پايه قرار دارد:
    خواسته خلق ، نخستين پايه آن است ؛ خواه اين خواسته ، خودآگاه باشد، خواه ، خود ناآگاه .
    خـواسـتـه خـود نـاآگـاه حـكـومـت عـدل ، در اكثر افراد موجود است ، ولى چندان تاءثيرى در تسريع قيام حضرت مهدى عليه السّلام ندارد.
    پـايـه دوم ، انتظار است ؛ آن هم انتظار عملى . هر گاه شماره اين منتظران و آمادگان براى تـشـكـيـل ايـن حـكـومـت ، بـه عـددى بـرسـد كـه شايسته باشند بار اين حكومت را بر دوش بگيرند، زمان تشكيل آن فرا مى رسد.
    آن وقـت اسـت كـه بـسـيـارى از مـردم كـوچـه بـه كـوچـه ، كـو بـه كـو شهر به شهر به دنبال حكومت عدل مى گردند و بدين مقصد اعلا خواهند رسيد.
    دد5دد(( مـن سـره اءن يـكـون مـن اءصـحـاب القـائم ، فـليـنـتـظـر وليعمل بالورع و محاسن الاءخلاق ، و هو منتظر ؛ د6د (-9 -) د7ددد3دد
    كـسـى كـه دوسـت مـى دارد از يـاران قـائم بـاشـد، بـايـد آمـاده بـاشـد و در حـال آمـادگـى ، بـه پـارسـايـى و مـحـاسـن اخـلاق ، عمل كند.))
    اين راهنمايى ، حاوى چند نكته فردى و اجتماعى است :
    1 ـ امـر قـبـلى ، كـه امـيـد بـه قيام حضرت قائم داشته باشد و ياءس و نوميدى را از خود بزدايد.
    2 ـ دوسـت داشـتـه بـاشـد كـه از يـاوران آن حـضـرت بـاشـد تـا در ايـجـاد عدل جهانى ، شركت كند و از اين سعادت جاودانى ، برخوردار شود.
    3 ـ داراى ورع باشد و از گناه اجتناب كند.
    4 ـ از حسن اخلاق برخوردار باشد.
    امـيـد بـه قيام حضرت قائم ، روح و مقوم انتظار فرج است . انتظار، ضد ياءس و نا اميدى اسـت و حـيـات بـخش است و دل را زنده نگه مى دارد. برخلاف ياءس و نااميدى كه مرگ آور اسـت . كـسـى كـه يـاءس و نـاامـيدى بر او چيره باشد و اجتماعى كه اين صفت مذموم بر آن حـكـومـت كـند، از زندگى و حيات ، بيزار و متنفر مى گردد و به سوى مرگ و انتحار، قدم بر مى دارد.
    بـرخـلاف آن كه اميد بر او حكومت كند؛ حيات را خوش دارد و نقايص ‍ زندگى را بر طرف مى كند و به سوى آينده قدم بر مى دارد و روز خود را از روز دگر بهتر مى سازد.
    از ياران قائم بودن را دوست داشتن ، از ايمان به مبداء و معاد ريشه مى گيرد و كليد خود سـازى مى شود، تا آينه گردد و جمال پرى طلعتان ، طلب كند. ورع داشتن و پارسا شدن ، خـود سـازى و حـيـوانـيـت زدايـى اسـت و بـشـريـت را تبديل به انسانيت كردن است .
    انـسـانـهـا، بـايـسـتـى يـاوران حـضـرت قـائم بـاشـنـد تـا بـتـوانـنـد در ايـجـاد عدل جهانى شركت كنند؛ دگران لياقت اين وظيفه بزرگ و مقدس را ندارند.
    حسن اخلاق ، نشانه انسان شدن است و دعوت عملى است به انسان شدن دگران ؛ تا از فرد صـالح ، اجـتـمـاع صـالح بـه دسـت آيد و در تسريع قيام حضرت قائم ، تاءثير داشته باشد.
    در انتظار، اميد به آينده محقق الوقوع ، موجود است ؛ چنين اميدى ، همه رنجها و مشقتها را آسان مى سازد و انسان ، خودش به خودش مژده مى دهد.
    خـردمـندان بشر، براى رسيدن به آينده احتمالى ، كوششها مى كنند، رنجهاى مى برند. و رنـجها را در كام خود شيرين مى دانند. حال اگر آينده ، محقق الوقوع باشد، انتظارش روح افـزا و دلپـذيـر خـواهـد بـود. در مـثـل اسـت كـه گـنـج بـدون رنـج حاصل نشود و رنج در راه تحصيل گنج قطعى ، شيرين است .



    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  16. #130
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ





    تلخ و شيرين

    انتظار، گاه تلخ است و گاه شيرين .
    انـتـظـار تـلخ ، وقـتـى اسـت كـه آدم در جـاى خـود بنشيند و تكان نخورد، چشم به در خانه بـدوزد تـا مـطـلوبـش بـيـايـد. در ايـن انـتـظـار، روزش مـاه بـه نـظـر مـى آيـد و مـاهـش سال و روزگارش تلخ و انتظارش تلخ .
    انـتـظـار شـيـريـن آن اسـت كـه انـسـان از جـا بـر خـيـزد و بـه كـار پـردازد، زمـيـنـه حـصـول مـقـصـود را آمـاده سـازد و بـدانـد كـه هـر چه آمادگى بيشتر شود، مقصود، زودتر حاصل مى شود.
    از هر آمادگى كه فارغ شد، لذتى برايش پيدا مى شود و گام دگرى در راه آمادگى بر مى دارد و در دل ، با مطلوب خود راز و نيازى مى كند.
    انـتـظار ظهور حضرت مهدى از اين قبيل است . كسى كه در اين انتظار به سر مى برد.


    به حـضـرتش عشق مى ورزد.

    روز به روز آمادگى خود را بيشتر مى كند و از حضرتش كمك مى خـواهـد كه هر چه بيشتر بتواند خود را آماده كند و هر آمادگى براى او مژده موفقيت و نويد حصول مقصود خواهد بود.


    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


صفحه 13 از 25 نخستنخست ... 39101112131415161723 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •