ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ
صفحه 6 از 25 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 248
  1. #51
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ





    الف- به طریق حكمت باشد، یعنى با بیان دقایق و حقایق و اسرار خفیّه در آیات الهی كه در زمین و آسمان و جمیع آفاق و در همه مصنوعات و آفریدگان خداوند اوست، بر وجهى كه آن حكمتها و اسرار و دقایق بوسیله حسن بیان روشن و آشكار در عقل و فهم گردد، كه به سبب آن به وجه یقین به امر خداوند اذعان نمایند، و آیات او را تسلیم نمایند.
    و تأثیر این نوع دعوت مخصوص اهل كمال و عرفان است، و در مورد آنها در صورتی كه رد و انكارى نداشته باشند؛ مفید و مؤثّر مى‌شود، و این انكار از خودخواهى و استكبار حاصل مى‌شود و از بزرگترین رشته‌هاى حبّ دنیا است كه مجموع آنها هفت رشته است، چنانچه در «كافى» روایت فرموده است.(7)
    ب- ارشاد از طریق موعظه حسنه است، یعنى در مقام تبشیر و بشارت؛ یعنی فرد هادی فواید و آثار و فضایل مهم و نیكوىِ دنیوى و اُخروىِ حسنات و اعمال نیك را بیان نماید، و در مقام انذار؛ مفاسد و خطرات عظیم و شدید دنیوى و اُخروىِ گناهان را بیان كند، و در هر كدام به نرمى كلام و حسن و زیبایى بیان؛ و به ذكر مثال‌هاى واضح و اخبار و سرگذشت امت‌هاى گذشته، بطورى كه موجب رغبت نفوس و واقع شدن كلام در قلوب باشد، رفتار نماید.
    ج- هدایت از طریق مجادله به وجه احسن است، یعنى با بیان امر حق و اثبات آن به امر واضح و برهان قطعى كه انكار آن ممكن و جایز نباشد.
    مهمترین وسیله در نفوذ كلام و تأثیر قول هدایت كننده در قلوب و نفوس، اخلاقِ نیكوى ظاهرى و باطنى در هدایت كننده است، و دیگر حُسن نیّت و خلوص است به آن كه غرض او همان نصرت و یاری رسانی امام (علیه‌السلام) در امر دین الهى و امر حق باشد.
    چرا كه این نوع نصرت؛ یعنى تعلیم عباد و هدایت آنها به وجه مزبور، نصرت كاملی است كه افضل از تمام اقسام و كیفیّات یاری کردن‌ها نسبت به آن حضرت(علیه‌السلام) است، و این نوعى نصرت است به وجود مبارك ایشان، چه آن كه امر هدایت و ارشاد عباد امرى است الهى، كه از طرف رسول الله(صلى الله علیه و آله) به وجود مبارك حضرت ولى عصر(صلواة الله علیه) موكول شده است .
    پس هر كس در جهت انجام این امر ـ به یكى از وجوه سه گانه ـ اقدام نماید چه از نظر مالى و چه از نظر گفتارى و چه از نظر عملى و كردارى؛ و با توفیق الهى وسیله هدایت گروهى بشود؛ در واقع حضرت ولىّ الله الاعظم(علیه‌السلام) را در امر دین الهى یاری كرده است، و به این عمل؛ نصرت الهى محقق شده است، و مصداق " اِنْ تَنْصُرُوا الله یَنْصُرْكُمْ" واقع مى‌شود.
    در تفسیر امام حسن عسگری(علیه‌السلام) روایت شده كه امام محمد تقى(علیه‌السلام) فرمود:
    عالمى كه یتیمان آل محمّد(علیهم‌السلام) را پرستارى كند، یعنی آن كسانی كه از امام خود دور افتاده‌اند، و حیران مانده‌اند، و در دست شیاطین اسیر شده‌اند، و به دست دشمنان ما گرفتارند، پس آنها را از حیرت نجات دهد، و وسوسه‌هاى شیاطین را از آنها دور كند، و دشمنان آنها را به دلیل و برهانى كه از ائمّه آنها رسیده ذلیل و مغلوب نماید؛ فضیلت این نوع از علماء بر عابدها بیشتر از فضیلت آسمان و عرش و كرسى و حجابها بر زمین است، و مانند فضیلت ماه شب چهارده بر كوچك‌ترین ستاره‌هاى آسمان است.(8)
    همچنین در همین روایت آمده است كه حضرت امام محمّدتقى(علیه‌السلام) فرمود:
    اگر نباشد به بركت علمایى كه در زمان غائب بودن حضرت قائم(علیه‌السلام) مردم را بسوى آن حضرت دعوت مى‌كنند، و با دلائل محكم شبهات ملحدین را دفع مى‌نمایند، و عوام ضعیف را از دام شیطان و دشمنان دین نجات مى‌دهند، هر آینه تمام مردم گمراه شوند، و از دین برمى‌گردند، لكن این نوع از علماء دل‌هاى ضعفاى شیعیان را نگاه مى‌دارد، همانطور كه صاحب كشتى سُكّان كشتى را نگاه مى‌دارد، و این طائفه از علماء نزد خداوند از هر كسى افضل و بهترند.(9)
    حضرت على (علیه السلام) فرمودند: هركس از شیعیان ما عالم به احكام شریعت ما باشد و ضعیفان از شیعیان ما را از تاریكى جهل به نور علمى كه بخشیده ایم راهنمائى كند ، روز قیامت مى آید در حالیكه بر سر او تاجى نورانى است و بر همه اهل محشر نور افشانى مى كند ، و بر تن او لباسى قیمتى است كه قیمت یك رشته از نخ آن به دنیا و پیرایه هایش مى ارزد. (10)
    سپس منادى ندا مى كند كه: اى بندگان خدا! این دانشمندى از بعضى شاگردان آل محمّد(صلى الله علیه و آله)است، آگاه باشید؛ هر كسى را در دنیا از حیرت جهل و نادانى بیرون آورده؛ به نور او چنگ زند تا او را از حیرت تاریكى محشر به نور بهشت برساند، پس تمام كسانی كه در دنیا از او خیرى را آموخته بودند، یا از قلبشان قفل جهل و نادانى را باز كرده، یا شبهه اى را از آنها حل كرده باشد؛ خارج مى شوند. (11)



    پی‌نوشت‌ها:
    1- اشاره به آیه مباركه زكات در سوره توبه آیه 60 مى باشد .
    2- بحارالانوار ج18 ص181 حدیث11.
    3- سوره مائده آیه 32 .
    4- كافى ج 4 ص 210 حدیث 2
    5- براى اطلاع بیشتر از احادیثى كه در این مورد نقل شده به كتاب شریف كافى ج 2 ص 210 باب « فی احیاء المؤمن » مراجعه شود .
    6- سوره نحل آیه 125 .
    7- كافى ج 2 ص 316 حدیث 8 .
    8- تفسیرامام حسن(علیه السلام) ص344 حدیث224.
    9- تفسیر امام حسن(علیه السلام)ص344 حدیث225.
    10- كافى ج1 ص34 ضمن حدیث1.
    11- تفسیر امام حسن عسكرى(علیه‌السلام)، ص 339، ح 215.
    برگرفته از شیوه‌هاى یارى قائم آل محمد(علیهم‌‌السلام)، مرحوم آیة الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانى(با تصرف)
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2. تشكر


  3. #52
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    امام زمان(عج) را چگونه یاری کنیم؟


    یارى حضرت قائم(علیه‌السلام) با امر به معروف و نهى از منكر

    امر به معروف و نهى از منكر است، یکی از راههای یاری رسانی به حضرت ولی عصر(عج) است و این نوع؛ نصرت و یارى كاملى نسبت به وجود مبارك ایشان است، بواسطه آن كه هرگاه امر به معروف و نهى از منكر با شرایط مقررّه آن واقع شود؛ آثار زیادى چه از نظر ظاهرى و چه از نظر باطنى از آن ظاهر مى‌شود .
    اما آثار ظاهرى این است كه: با امر به معروف و نهى از منكر، كسى كه اهل معصیت و گناه است یا بطور كلى آن گناه را ترك مى‌كند و یا كمتر انجام مى‌دهد، یا موجب كمى جرأت او مى‌شود؛ خصوصاً براى گناه در آشكارا، و همچنین بوسیله امر به معروف كسانى كه تارك واجبات و معروفات بوده‌اند؛ آنها را بجا مى‌آورند.
    و فایده دیگر آن كه: دیگران دفع مى‌شوند، یعنى دیگر جرأت بر اقدام به گناهان و ترك واجبات را پیدا نمى‌كنند .
    و این دو جهت موجب ثبات احكام و اقامه فرائض و اعلام دین مى‌شود، و وسیله نشر و ظهور آنها مابین بندگان مى‌گردد، زیرا هرگاه بنا شد عدّه‌اى آنها را انجام داده و بر آنها مواظبت داشته باشند؛ عده دیگر هم قهراً تأسّى و تبعیّت مى‌كنند، و عده‌اى هم متذكر مى‌شوند .

    آثار باطنی امر به معروف و نهی از منکر

    و اما آثار باطنى: آن كه موجب نزول بركات و فیوضات الهى مى‌شود، و سبب دفع و رفع بلیّات و نقمات مى‌گردد .
    و در این آثار ظاهرى و باطنى كیفیّاتى از نصرت حاصل مى‌شود كه ذیلا بیان مى‌كنیم:
    آثار ظاهرى این امر این است كه اقامه واجبات و استحكام آن و امثال آنها امورى است كه راجع به وجود مبارك امام(علیه‌السلام) است، پس هر كس موفق در جهتى از آن جهات گردد؛ البته ایشان را نصرت و یارى نموده است .
    و آثار باطنى این امر این است که، چون بركات و فیوضات الهى به یمن وجود مبارك امام(علیه‌السلام) مى‌باشد، پس هر كس وسیله شد در رفع موانع آن و سبب ظهور آنها شد؛ امام را در ظهور آثار وجود مبارك ایشان نصرت و یارى كرده است، و این یارى در جهت عزّ و شرف ایشان مى‌باشد، و نیز نصرت ایشان است نسبت به وابستگان و شیعیان كه منتفع به آن بركات مى‌شوند.
    و اما در دفع نقمات و بلیاّت؛ پس آن حضرت را در دفع ضرر دنیوى از دوستان ایشان یارى كرده است؛ و نیز در دفع ضرر اُخروى كه به جهت ترك معاصى و انجام واجبات از عذاب آخرت نجات مى‌یابند و مبتلا به آنها نمى‌شوند .




    برگرفته از شیوه‌هاى یارى قائم آل محمد(علیهم‌السلام)، مرحوم آیت الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانى.
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  4. تشكر


  5. #53
    مدیر افتخاری
    شكوفه ياس آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 2,557      تشکر : 4,053
    5,625 در 2,309 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوفه ياس آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ









    اينبــــار ديــگه مي خوام برم تا خـــود وعده گاه نور

    تا ســــــــــــرزمین آینـــــه نزدیکی باغ بلـــــــــــــــور


    اونــــجايي کــه ستاره ها اشــکاي آسمون ميشن

    به حرمت طلــــوع تو شــــــــهاب بی نشون میشن


    جـــايي که رسم آدمــــاش يک رنگـــي و محـــــبته

    لحظه به لحظه آرزوش بــــــــــرام یه دنیـــا حسرتــه


    دنـــبال رد پــاي عشق مـــيرم تــا جــــمعه حـــضور

    اونـــــجایی که ســـــتاره ها سر میدن آیه های نور


    هــــــمون روزي کـــه اقــــتدا ميـــشه به آب و آيـــنه

    همون روزی که دســت نور طلســــم خواب میشکنه


    اگــــه بــــياي نگـــاهم و فرش حــضورت مي کــــنم

    ســـــــینه بی قـــــــرارمو سنـــــــگ صبورت می کنم


    اگــــه بيــــاي پاک مي کـــنم اشـــکاي انــــــتظارمو

    پر می کنــــــــم از گل ســـــــــــرخ فصلای بی بهارمــو


    تــــموم آرزوم ايــــنه کــــه عـــاشقونه جــــــون بـــدم

    کنار پات بمیـــــــــرم و با عشقت آسمــــون بــــــــرم


    وقـــتي ميگــن جـــمعه شده نــــگام همش منتظره

    خونــــــــه به دوش لحظــــــه هام آخــــه دلم منتظره


    غـــــروب جمــــعه کـــه ميشه باغ بلوريم مــيشکنه

    تو تار و پود لحظــــــــــــــه هام تنهایی ریشه میزنه


    میگـــــــن که تنهـــــــــایی بده ولی مگــــــه تا ابــده

    یه روز میاد فرشته ها میگن که خورشــــــــید اومده

    خدا کنه وقتی میای منم تــــــــوی قصـــــــــه باشم

    رو ســــــــر آسمونیا غنچه نرگـــــــس بپــــــــاشـــــم




    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ

    http://upload.tazkereh.ir/images/836...5081474558.gifhttp://shiaupload.ir/images/66430553806342539936.gif


    تا وعده قيامت تو صبر مي کنيم
    بر داغ بي نهايت تو، صبر ميکنيم

    اي از تبار آينه و آفتاب و عشق
    تا مژده زيارت تو، صبر ميکنيم


  6. تشكر


  7. #54
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    یارى امام عصر(عج) با علوم و معارف دینى


    سعى و تلاش در تحصیل علوم و معارف دینى از اصول و فروع دین، و نیز اهتمام در معرفت انسان نسبت به نفس خود و شناسایی وجود خود، در مقام فراگیرى علوم و رفع جهل از خود مى‌باشد.
    علت مهم بودن این امر و چگونگی یاری رساندن به چند جهت است که در ذیل می‌آید:
    1- خود انسان از جمله كسانى است كه هدایت او راجع به امام مى‌باشد، پس همان طور كه در هدایت دیگران نصرت حاصل مى‌شود، بدست آوردن وسایل هدایت خود و سعى در آن نیز؛ نصرت و پیروزی محسوب مى‌شود، چنانچه در امر تقوا هم این چنین است.
    2- علم مثل چراغ است كه هرگاه روشن شود حتماً از آن روشنایى حاصل مى‌شود، پس بنده هم بعد از آن كه واقعاً داراى مقام و مرتبه‌اى از علم نافع شد، پس قهراً از علم او نور حاصل و افاضه مى‌شود، و جاهلین از آن نور هدایت مى‌یابند.
    پس با این ملاحظه؛ تعلّم و یادگیرى به منزله مقدّمه نصرت و یارى مى‌شود، مثل آن كه انسان هرگاه خود را براى جهاد با دشمنان مهیّا نماید، بی آن كه نیازی به اسلحه داشته باشد، و چگونگی جنگ را براى جهاد با دشمنان بیاموزد، ــ مانند اسب دوانى و تیراندازى ــ نمی‌تواند بجنگد. پس با این آمادگى در مقدمات؛ نصرت در جهاد فى سبیل الله مى‌شود، و به این مقدار شخص در زمره انصار وارد شده، و فائز به فضیلت آنها مى‌شود.
    پس همچنین است در علوم كه از براى هدایت كردن مهیّا مى‌شود، و این هدایت از افضل كیفیّات نصرت و یارى امام(علیه‌السلام) است، و اگر چه تعلّم و یادگیری به این دو عنوان نصرت مى‌شود، ولى این خصوصیت در آن مؤكّد مى‌شود.
    هر گاه نصرت امام(علیه‌السلام) را در هنگام اشتغال به یادگیرى قصد كند، یعنى متذكر این جهت باشد، و این علاوه بر فوائد و فضائل دیگر است كه از جهت حصول آنها اقدام به یادگیرى علم مى‌كند، پس نصرت امام (علیه‌السلام) را هم یكى از آن خواسته‌ها قرار دهد، و افضل از همه فواید دیگر بداند .




    برگرفته از کتاب شیوه‌هاى یارى قائم آل محمد(علیه‌السلام)، آیة الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانى(با تصرف)
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  8. تشكر


  9. #55
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    برای ظهور امام زمان(عج) چگونه مهیا شویم؟


    نصرت و یارى حضرت قائم علیه السّلام با مرابطه

    در «كافى» روایت شده از حضرت صادق(علیه‌السلام) كه در بیان این آیه فرمود :«اِصبِرُوا عَلى الفرائض و صابروا علی المصائب و رابطو علی الائمة(علیهم‌السلام)»؛ بر سختى انجام واجبات صبر كنید، و یكدیگر را در صبر بر مصائب امر كنید؛ و تسلیت دهید، و براى ائمّه(علیهم‌السلام) مرابطه نمایید یعنى در مقام نصرت و موالات آنها باشید.

    اقسام مرابطه

    مرابطه بر دو قسم است:
    قسم اوّل: كه معهود است در احكام ظاهرى شرعى؛ آن است كه جمعى از مسلمین و از اهل ایمان در مرزهاى ممالك اسلامى آماده باشند براى دفع دشمنان؛ كه داخل در بلاد مسلمین نشده و هجوم بر آنها نیاورند .
    و نصرت بودن این كیفیّت واضح است، زیرا این هم ــ یعنى دفع شر دشمنان دین و اهل آن و حفظ اسلام و مؤمنین ــ از امورى است كه راجع به وجود مبارك امام(علیه‌السلام)، پس سعى در آن به هر وجه و هر درجه‌اى از درجات آن؛ نصرت و یارى آن حضرت(علیه‌السلام) است، هم نسبت به وجود مباركش كه رفع سختى و مشقّتى از ایشان نموده، و هم نسبت به عزّ و شرف ایشان، چرا كه در غلبه مشركین؛ آثار ایشان از بین مى‌رود، و در غلبه اهل دین؛ احیای امر و ظهور آثار و شئونات ایشان مى‌شود، و هم یارى ایشان است نسبت به متعلّقان و دوستان ایشان كه از شرّ دشمنان از نظر جان و مال و عرض و دین حفظ مى‌شوند.
    قسم دوّم :از مرابطه این است كه مؤمنین در هر حال منتظر فرج ائمّه دین(علیهم‌السلام) باشند، و در تسلیم و اطاعت امر آنها و صبر بر طول زمان ظهور و فرج، و در آنچه در حال استتار آنها و امر آنها است ـ از ابتلائات ـ ثابت قدم باشند، و در این حال در حدّ امكان اسباب جهاد و اسلحه ـ و لو یك تیرى باشد ـ مهیّا نمایند، و قلباً عزم بر یارى ایشان در هنگام ظهور داشته باشند، و از نظر ظاهرى و جسمى هم در امر آنها ثابت قدم باشد .
    و از شواهد بر این قسم و بر كمال فضل آن، روایتى است كه در «روضه كافى» از ابوعبدالله جعفى نقل شده كه جعفى گوید:
    حضرت امام محمّدباقر(علیه‌السلام) فرمود: مرابطه در نزد شما چند روز است؟
    گفتم : چهل روز .
    فرمود:لكن مرابطه ما مرابطه ایست كه همیشه روزگار است، و هر كس مرابطه نماید در راه ما ــ یعنى براى یارى ما اسبى را مهیّا نماید ــ براى او به اندازه دو برابر وزن آن ثواب و پاداش است، مادامى كه آن را نگاه داشته، و هر كس براى یارى ما سلاحى را ــ یعنى اسباب جنگى را ــ مهیّا كرده و نگاه دارد؛ براى او ثوابى به اندازه وزن آن است، مادامى كه نزد او هست .
    و نیز در «بحارالانوار» از «غیبت نعمانى» روایت شده كه امام صادق(علیه‌السلام) فرمود:
    هر یك از شما براى ظهور قائم(علیه‌السلام) ابزار جنگی مهیّا كنید، اگر چه یك تیر باشد، امید است همین كه این نیّت را داشته باشد، حقّ تعالى او را از اصحاب و یاوران او قرار دهد.
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  10. تشكر


  11. #56
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    goll پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ







    آستان شعرهایم خاک پایت،
    مقدمت سبز خیره ام تا دورها، تا انتهاى شوق دیدار، کى مىآیى تا که دنیا مست عطر داد گردد؟!
    فرش دل،گسترده ام شاید که مهمانم شوى تا ـ لحظه اى سیراب گردان تشنه ى دیار خود را بهترین اعجاز شعر و قامت شوق شاعرانى کى مىآیى؟
    اولین و آخرین گلواژه ى عشق!
    اىگلوى زخمى ام نغمه سرایت;مقدمت سبز!
    از زمین تا آسمان تابى نهایت،
    مقدمت سبز تا که بسرایم حدیث دل برایت;
    مقدمت سبز اى تمام هستى زردم فدایت;
    مقدمت سبز رویش بوسه شوم بر دستهایت;
    مقدمت سبز از زلال چشمه ى سبز هدایت;
    مقدمت سبز درحریم اهل دل خالى ست جایت;مقدمت سبز اىگلوى زخمى ام نغمه سرایت;
    مقدمت سبز! اىگلوى زخمى ام نغمه سرایت;مقدمت سبز!
    حیدر على شفیعى

    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ

  12. #57
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ







    افعال انسان در مقام رتبه ثواب و اجر

    بنابر آنچه در معناى مرابطه ذكر و نیز از حدیث امام محمّدباقر(علیه‌السلام) و احادیث دیگر استفاده مى‌شود، ظاهر مى‌گردد كه تقوا و برخی امور دیگه مرابطه محسوب مى‌شوند؛ به این بیان كه: افعال صادره از انسان در مقام ترتّب اجر و ثواب بر آنها، بر چهار قسم است :
    1- افعالى است كه ذاتا جنبه عبادى ندارند، یعنى در جمله عبادات متعارف و معیّن در شرع محسوب نمى‌شوند، پس اجر و ثوابى هم بر آنها مترتّب نمى‌شود، مگر در حالتى كه در آنها قصد عبادت بشود، و به یك عنوان از عناوین عبادت او را در آورند.
    و این قسم مثل كلیّه اُمور مباح ــ مانند خوردن و آشامیدن و خواب و رفت و آمد و معاشرت و امثال آنها ــ هر گاه در مقام مقدّمه امر مستحبى یا واجبى واقع شوند در آنها قصد عبادت كند؛ اجر و ثواب بر آن مترتّب شده؛ و از عبادات محسوب مى‌شود، مثل آن كه چیزى را بخورد یا بیاشامد، یا مباحى را انجام دهد از جهت خواهش یا شادی مؤمنى؛ كه در این حال استحباب پیدا مى‌نماید، و فضل و اجرهاى بزرگ و مهم بر آن مترتب مى‌شود، یا آنكه مقدارى كه به حدّ ضرورت است از خوردنی و نوشیدنی و خواب یا معاملات را از جهت رفع ضرورت از جهت مقدمه عمل به فرائض و تكالیف الهی بجاى آورد، پس در این حال عنوان وجوب پیدا مى‌كند.
    بعضى از این امور مباح در بعضى از مقامات فضل و شرافت پیدا مى‌كنند، و اجر و ثواب بر آن مترتّب مى‌شود، بدون آن كه در آن قصد عبادت كند، مثل خواب عالم كه عبادت است، و این از جهت شرافت علم او است، و مثل خوابیدن شخص روزه‌دار كه از جهت شرافت روزه است، و مثل خوابیدن در ماه مبارك رمضان كه از جهت شرافت آن ماه شریف است، و امثال آنها .
    قسم دوّم: افعالى است كه صورت عبادت دارد، ولكن اگر در آنها قصد عبادت نكند عبادت نمى‌شود و اجر و ثوابى بر آن مترتّب نمى‌شود، و این قسم مثل همه عبادات ــ مانند روزه و نماز ــ مى‌باشد كه هر گاه قصد قربت در آن نشود از عبادت بودن خارج مى‌شوند، اگر چه ظاهرا عبادت است بر حسب آنچه در تفصیل نیّت در كتب فقهى بیان شده است .
    قسم سوّم : افعالى است كه خصوصیّتى دارد كه ذاتا محبوب الهى است، ولو آنكه قصد قربت در آن نشود، و با قصد قربت افضل و اكمل خواهد شد، مثل احسان كردن كه آن ذاتا امرى محبوب و مطلوب است حال از هر كس که صادر شود ـ ولو از كافر باشد ـ جزاى خیرى مترتّب بر آن مى‌شود چه در دنیا و چه در آخرت، ولو به تخفیف عذاب باشد .
    پس در این قسم هر گاه بنده مؤمن اقدام كند، و قصد قربت هم در آن بنماید؛ موجب كمال اجر و ثواب آن مى‌شود، و وسیله ارتفاع مقام او در درجات عالی بهشت مى‌شود .
    قسم چهارم: افعالى است كه در عنوان و مصداق خارجى یك عمل است، ولكن به حسب نیّت و قصد اگر انسان مصداق اعمال متعدد قرار دهد؛ پس اجر و ثواب كامل هر یك را دریابد . مثل آن كه شخصى مؤمن باشد، سیّد باشد، عالم باشد، مضطرّ هم باشد، پس احسان به او در عنوان و مصداق خارجى یك عمل است، ولكن عنوان احسان به مؤمن، و احسان به ذریّه رسول خدا(صلى الله علیه و آله)، و احسان به عالم، و احسان به مضطرّ، و احسان به مظلوم، و اگر رحمیّت هم باشد؛ احسان به رحم است، و هر چه از این عنوان‌ها باشد؛ هر كدام عمل و عبادتى مستقل است كه هر گاه انسان به هر یك در هر مورد خاصّى اقدام كند؛ اجر كامل دارد، ولكن ممكن است در چنین موردى همه آن عناوین را قصد كند، و اجر هر یك را كاملا دریابد .
    بنابراین این اعمال در جهت یاری حضرت ولى عصر(علیه‌السلام) است. یعنی هر گاه عملی ذاتا از اُمور مباح باشد؛ به واسطه همان كه قصد نماید در آن حصول نصرت ولى عصر(علیه‌السلام) را در مقامى كه امید حصول آن باشد، عمل او نصرت آن حضرت مى‌شود، و عنوان مرابطه پیدا مى‌كند، و بوسیله آن داخل در انصار ایشان و مرابطین در امر ایشان مى‌شود، و فضیلت نصرت و مرابطه با ایشان را در مى‌یابد، خصوصاً در حالى كه در خارج هم اثر نصرت بر آن مترتّب شود .
    اما هر یك از امور مزبور كه فى نفسه از جمله عبادات باشد، كه جنبه عبادى آن به غیر عنوان نصرت باشد، به حسب مصداق خارجى آن، چون تقوا و همه فرائض الهى، یا از جمله عباداتى باشد كه عنوان نصرت هم قهراً بر آن مترتّب مى‌شود ولو بدون قصد آن ــ مثل هدایت جاهلین و امر به معروف و نهى از منكر ــ پس در این نوع هر گاه بنده بالخصوص قصد نصرت و یارى نماید، این موجب كمال درجه اجر و ثواب او به چندین برابر مى‌شود، علاوه بر آن كه اجر و ثواب كامل آن عناوین دیگر هم كه خود آن اعمال دارند؛ در مى‌یابد، پس بواسطه همین قصد نصرت، همه آن امور عنوان مرابطه پیدا مى‌نمایند، و اجر كامل آن بر هر یك از آنها مترتب مى‌شود .





    برگرفته از شیوه‌هاى یارى قائم آل محمد(علیهم‌السلام)، مرحوم آیت الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانى.
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  13. تشكر


  14. #58
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ








    آفتاب

    نفس‌های گلوگیر،‌ دیرگاهی است هوای خفته را می‌خواهد به بوته نسیم روح‌فزای تو بیفکند.
    به هر سو که می‌نگرى، از پونه‌های مسیر توست، نگاهی که چراغی افکنده به تاریکیمان، روشنایی که می‌درخشند بر واماندگیمان.

    صدای وهم آلود از حنجره امروز زمان تو را می‌خواند: «أیْنَ ابْنُ النّبِیُّ المُصْطَفی».
    توده‌های اندوه،‌ گرداگرد زمین در چرخش دوّار روزهایش می‌چرخد.
    سرانگشت نسیم‌وارت اگر نبود، چه می‌گذشت بر گردش این خسته منتظر!
    منتظر به نظاره ایستاده است پنجره‌هایی که فانوس‌هایش آویخته به نوید آمدنت است.
    گوش خوابانده‌ایم در همهمه صداها، تا رستاخیز صدایت را در اوج بی‌کرانگی کعبه بشنویم آنگاه که قاصدک‌ها از راه برسند و گریختگی روزها و شب‌های طولانی پرتکرار را به چکاوک صورت صدایت خبر دهند.
    آنگه حفره‌های شب در طلوع حلولت بپیچید.
    در قلب این شهر،‌ داغی خوابیده است تا رنجش را از رگ‌های زندگی بیرون کشى.
    کجاست تیغه عدل آمدنت که درخشندگی‌اش ظلمت‌ِ افکنده بر خاک را بزداید!
    زمین از شادی می‌چرخد و می‌رقصد؛ بر رد گام‌هایت یاس می‌روید، پونه‌ پونه عطر قدمهایت را به ذرات خاک می‌ریزد.
    بهار جانی دوباره یافته و بوی مست‌کننده‌اش، به تن مسافران مسیر توفان‌های داغ می‌دود.
    کفش‌های خسته از عبور، ‌در کنار جاده های پر از فانوس، کنار گذاشته می‌شوند.
    همهمه‌های سرخ، از نیام قیام بیرون کشیده شده است رستاخیزی دوباره جان‌ها را به طعم گس عدالت رسانده است.
    بذری نو به جان‌ها پاشیده می‌شود و ندبه‌ها به سرود چلچه‌های شادی بدل می‌گردد.
    شادی در پوست خود نمی‌گنجد چلچراغ‌های آویزان، روشنی‌شان را به چشمان خیره شهر ریخته‌اند.
    سماعی این چنین را کدام حلقه صوفیانه به نظاره نشسته است!
    آفتاب از کعبه طلوع کرده و صدای بلال از فراز صداهای دوردست تاریخ دوباره شنیده می‌شود.
    فتحی عظیم اتفاق افتاده است: «انّا فَتَحْنا فَتْحاً مُبِینا».



    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ

  15. تشكر


  16. #59
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ






    فواید توبه و دعا برای تعجیل درفرج



    اگر همه بندگان خدا اهل توبه نباشند؛ ولیكن بعضى از مؤمنین به تنهایى ــ كه از اهل اخلاص و مودّت حقیقی مى‌باشند ــ علاوه بر دعا و توبه براى خود؛ برای دیگران نیز توبه انجام دهد، و دعا و طلب مغفرت از براى همه مؤمنین نماید، چنین دعا و توبه‌اى چند فایده دارد:
    1- اگر چنین دعا و توبه‌اى موجب تعجیل در زمان فرج نشود كه یك مرتبه وقت آن سر آمده و فرج واقع شود، در این صورت امید است كه این نوع دعا و توبه وسیله تخفیف در طول زمان تأخیر شود، كه اگر مثلا دوران آن صد سال بود؛ چند سالش كم شود.
    2- هرگاه بعضى از دوستان از براى همه برادران دینى ــ از احیاء و اموات آنها ــ از گناهى كه سبب تأخیر فرج شده است، توبه و طلب مغفرت نمودند، و با این حال دعا كردند، به مقتضاى آنچه خداوند وعده اجابت دعا به هر یك از بندگان ــ خصوصاً دعاى در حقّ غیر ــ فرموده، پس امید است كه در اثر استجابت این دعا همه مؤمنین از براى توبه و دعا در امر فرج توفیق یابند، خصوصاً اگر در دعایش بر این وجه قید نماید كه از خداوند طلب كند: آنچه وسیله تعجیل در فرج است میسّر و فراهم نماید .
    پس توبه و دعای عموم مؤمنین یك وسیله فرج است، كه این وسیله به مستجاب شدن دعاهاى او فراهم خواهد شد، و آنها هم موفّق به این دعا و توبه خواهند گردید.
    3- فرد بواسطه این توبه و دعا چه از جانب خودش و چه از جانب برادران ایمانى خودش از جمله انصار و یاران آن حضرت(علیه‌السلام) محسوب مى‌شود، ولو بر فرض آن كه تأثیرى در تعجیل فرج ــ از عدم جهت اقدام دیگران ــ ننماید.
    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  17. تشكر


  18. #60
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    parandeh پاسخ : ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ





    و این مانند آن است كه براى نصرت و یارى امام عده‌اى به مجادله و جنگ با دشمنان مى‌روند و مغلوب مى‌شوند، در این صورت آنها حتماً از مجاهدین مى‌باشند و از انصار و یاران محسوبند، بلكه در این حالت مغلوبیّت از اجر و پاداش بزرگترى برخوردارند، خصوصاً در صورتى كه عدد مجاهدین كمتر باشد، پس اجر و پاداش آنها به چندین برابر بیشتر و برتر از كسانی كه از جهاد تخلف كرده‌اند؛ خواهد بود .
    چون بر اساس آیات و روایات نصرت و یارى هر مظلومى خصوصاً وجود مبارك امام(علیه‌السلام)؛ بر همه اهل ایمان و بر فرد فرد آنها واجب است كه: به هر وسیله‌اى كه با آن یارى ممكن است؛ یارى كنند، و این وجوب با این كیفیت مانند وجوب نمازهاى روزانه؛ یقینى و قطعى است و بر فرد فرد از بندگان واجب است و به ترك بعضى، از بعض دیگر ــ در صورت قدرت ــ ساقط نمى‌شود، و ترك نمودن بعضى هم موجب ناقص و ضایع بودن فعل بعضى دیگر كه بجا بیاورند؛ نمى‌شود .
    و در چنین زمانى كه فعلا مولا و امام ما مظلوم واقع شده‌اند، بواسطه آن كه حقّ الهى ایشان، از جهت طغیان ظالمین و اشرار و قلّت اعوان و انصار مغضوب گردید، و از این جهت غائب شده‌اند، و معلوم شد كه توبه و دعاهاى مؤمنین تأثیر در تعجیل در امر فرج ایشان دارد كه یا یك مرتبه دوران غیبت سر آید یا تخفیف در آن حاصل شود، پس این یك نوع نصرتى است كه مقدور همه بندگان هست، و اگر همگى این نوع نصرت و یارى را انجام مى‌دادند، رفع مظلومیّت از آن حضرت(علیه‌السلام) مى‌شد.
    چنانچه اگر همه بندگان مؤمن اتفاق در نصرت و یارى حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) مى‌كردند، ایشان مظلوم و مغلوب نمى‌شدند .
    ولكن مادامى كه این اتّفاق در توبه و دعا از همه بندگان واقع نشود، پس هر گاه عدّه اى از بندگان به این نوع توبه و دعا عمل نمایند، در واقع عمل به تكلیف واجب خود نموده، و در زمره انصار واقعى آن حضرت محسوب خواهند گردید، و هم از عقوبت ترك یارى مظلوم سالم خواهند ماند، كه اگر خداوند در دنیا یا در آخرت كسانی كه ترك یارى مظلوم و یارى امام(علیه‌السلام) را كرده‌اند عذاب و عقوبت كند؛ بر حسب تمكّن حالشان، پس آنها از شرّ آن عذاب و عقوبت الهى در عافیت خواهند بود .

    ღ.•*♥*•.ღ وبژه نامه ولادت فرخنده جان جهان مهدي صاحب الزمان (عج) ღ.•*♥*•.ღ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


صفحه 6 از 25 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •