تائید کتاب سلیم در مود احادیث سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
تائید کتاب سلیم در مود احادیث
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 39
  1. #11
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    ابان در زمان امام باقر و امام صادق عليه السلام

    در زمان امام زين العابدين ابان از اصحاب ان حضرت به شمار مي امدو پس از شهادت ان حضرت در زمره اصحاب امام باقر عليه السلام بود و با اصحاب انحضرت ارتباط قوي داشت بعد از ان حضرت در شمار اصحاب امام صادق عليه السلام درامد و از علماي بزرگ شيعه بود و ت ان لحظه به خوبي از عهده ي حفظ كتاب سليم برامده بود
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  2. #12
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    درگيري ابان با علماي مخالف شيعه

    در اين گير و دار حاكمان و نيز علماي مخالفين متوجه انتشار و مقبوليت معارف شيعه رد بين مردم شدند ولي كمي دير شده بود كه بتوانند مانع ان شوند لذا براي ايجاد سد در مقابل چشمه ي زلال معارف اهل بيت اقدام به د كار اساسي كردند
    اولا:از طريق علماي معروف خود تهمتهاي ناروا به علماي شيعه نسبت ميدادند كه كمترين ان نسبت نسيان و عدم دقت بود
    ثانيا:خود تشيع را به عنوان يك جرم به حساب مي اوردند و به مجرد تشيع راوي حديث را ساقط ميكردند اگرچه موثق بودن ان مورد قبول بود از جمله كساني كه به اين تهمتها مبتلا شد ابان بن ابي عياش بود كه او تا ديروز مورد اعتماد بزرگان علماي مخالفين واقع شده بود و صدها حديث به نقل از او روايت كرده بودند و از نظر تقوا و عبادت هم او را در درجه ي بالايي قبول داشتند و به وجود او افتخار ميكردند به محض اينكه از تشيع او كه عمري ان را مخفي كرده بود مطلع شدند شروع به طعن و تعرض به شخصت او نمودند و سخنان ناروا در حق او شايع ساختند و يكباره از او كناره گرفتند اين اهانتها پس از مرگ او نيز ادامه يافت تا انجا كه اثا راين خيانت در صفحات تاريخ باقي ماند و بسياري از انان كه به امثال شعبه بن حجاج و سفيان سوري اعتماد ميكردند طعن هاي انان را هم عليه ابان مي پذيرفتند ولي علماي شيعه در طول تاريخ با اعتمد كامل ب راو كتاب سليم را به نقل از او روايت ميكردند
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  3. #13
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    تحقيق كتاب سليم به دست ابان

    ابان بن ابي عياش در طول زمانهايي كه در بصره يا غير ان با ائمه و اصحابش تماس دشات انچه در رابطه با كتاب سليم و مطالب ان بدست مي اورد در محل مناسب ان اضافه ميكرد تاييدات ائمه را نسبت به احاديث كتاب ثبت ميكرد و در چند مورد احاديث جديدي كه ارتباطي با احاديث سليم داشت اضافه مينمود البته در همه ي اين موارد كاملا مشخص ميكرد كه چه مقدار حديث از طرف او اضافه شده است بدين ترتيب نسخه هايي از كتاب سليم كه هم اكنون در دست ما است شامل تحقيقات ابان اولين ناقل ان از سليم است كه در حضور ائمه انجام داده و به كتاب ملحق نموده است
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  4. #14
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    كتاب سليم در محضر امام زين العابدين عليه السلام

    ابان در حالي مكه كتاب سليم را دهمراه داشت خدمت امام سجاد رسيد ابوالطفيل و عمر بن ابي سلمه دو صحابي پيامبر نيز در خدمت حضرت حضور داشتند او كتاب سليم را خدمت ان حضرت تقديم نمود تا كلامي در مورد كتاب و مولفش از ان حضرت بشنود امام دستور دادند كه كتاب سليم نزد ان حضرت قرائت شود ابوالطفيل و عمر بن ابي سلمه سه روز از صبح تا شب در حضور امام زين العابدين مي نشستند وكتاب را مي خواندند و ان حضرت استماع مي فرموند اين برنامه عنايتي بس عجيب را در شان كتاب ميرساند تا امام معصوم سه روز بنشينند تا كتاب يكي از اصحابش را كه از دنيا رفته در محضرش بخوانند قرائت كنندگان هم دو نفر از اصحاب پيامبر بودند كه تا ان زمان حيات داشتند اهميت مطلب اينكه امام بدون قرائت هم مي توانستند مطلبي درباره ي كتاب بفرمايند ولي شكل رسمي قرائت را اجرا كردند تا هيچ شبهه اي در بين نماند و همه بدانند كلمه كلمه ي كتاب را مورد توجه قرار داده است پس از قرائت كامل كتاب همه در انتظا سخن امام بودند لبان مارك ان حضرت كلامي نوراني در شان سليم و كتابش گشوده شد و فرم.دند:سليم راست گفته است خداوند او را رحمت كند همه ي اينها احاديث ما است كه نزد ما شناخته شده است اين سخن در حقيقت امضا و مهر تاييد الهي از لسان حجت الله بود كه اصالت و لاعتبار كتاب سليم را به ثبت رسانيد و انرا جاوداني ساخت و سندي محكم براي كتاب بنيادي اسلام گرديد ابوالطفيل و عمربن ابي سلمه هم گفتند تمام احاديث ان را از اميرالمومنين و از سلمان و ابوذر و مقداد شنيده ايم پس از ان ابان سوال مهمي را در باره ي كتاب خدمت امام مطرح كرد و عرضه داشت كه اكنون كه مطالب ان صحيح و مورد تاييد است پس تكليف امت اسلامي چه ميشود كه اكثرشان از راه شما اهل بيت منحرف اند ايا واقعا همه ي انها كه دين شما را نپذيرفته اند در هلاكتند؟امام در پاسخ به اين سوال دو حديث متواتر بين همه ي مسلمانان را مطرح كردند و فرمودند ايا اين حديث را شنيده اي كهپيامبر صلي الله عليه و اله و صلم فرمودند:مثل اهل بيت من چون كشتي نوح است كه هر كس بر ان سوار شد نجات يافت و هر كس برجاي ماند هلاك شد و مثل اهل بيتم همچون باب حطه در بني اسرائيل استابان اقرار كرد اين احاديث را به طور متواتر از امام شنيده است و ابوالطفيل و عمربن ابي سلمه هم گفتند ما اين حديث را لبان مبارك پيامبر شنيده ايم حضرت فرمود ايا همين حديث نگراني و تعجب تو را حل نميكند يعني اگر اهل بيت تنها راه نجات هستند و همه ي امت بايد در مقابل انان سر تعظيم فرود اورند س اين راهي كه امت اسلامي در پيش گرفته اند و زا اين كشتي نجات تخلف ورزيده و در مقابل هر كسي جز ايشان سر تعظيم فرود اورده اند ايا نتيجه اي جز هلاكت در برخواهد داشت؟پس هيچ تعجبي ندارد كه معتقد باشيم ان عده از امت اسلامي كه دستور پيامبر خود را كه پيروي از اهل بيت است رها كرده اند راه جهنم را پيش گرفته اند و خود را به هلاكت انداخته اند از اين رهگذر معلوم ميشود كه كتاب سليم با محتواي شيعي ان براحتي ميتواند تكليف بقيه ي فرق اسلامي را تعيين كند و اين را قبل از كتاب سليم احاديث متواتر منقول از پيامبر تعيين نموده است به هر حال اين مجلس پس از سه روز با اين نتيجه ي گرانبها در مورد سليم پايان يافت و اينك ابان پس از چند روز به همراه كتاب سليم به بصره باز ميگردد

    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  5. #15
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    جهاد علمي ابان

    ابان پس از بازگشت به بصره بدون انكه تشييع خود را علني كند با محدثين بزرگ و علماي ديني ان عصر ارتباط برقرا كرد و از انان حديث اخذ ميكرد تا كم كم در شمار محدثين و معتمدين زمان خود درامد بطوري كه طايفه ي بني عبدالقيس به وجود فقيهي چون او افتخار ميكردند ابان در همين حال ارتباط خود را با امام سجاد و اصحاب ان حضرت حفظ كرده بود و به دور از چشم دشمن با انان رفت و امد داشت در اغاز قرا دم هجري كه ممنوعيت تدوين احاديث رسما لغو شد محدثين و مورخين ازادانه به انتشار انچه جمع كرده بودند پرداختند و بدين ترتيب دها كتاب تاليف شد ولي چه انتظاري ميتوان داشت از جانعه اي كه حدود يك قرن راه انحراف را اموخته بودند و هر چه به عنوان دين فرا گرفته بودند سب و شعن و لعن اهل بيت بود ايا اين ازادي نشر حديث نتيجه اي جز انتشار ميراث عمر و معاويه نتيجه اي در برداشت ايا كتابهاي منتشر شده در ان شرايط مجموعه اي از اكاذيب بود؟البته در چنين فرصتهايي ئمه عليهماالسلام و اصحابشان حداكثر استفاده را كردند و تا حدي معارف اصيل تشيع را د رمعرض ديد جهانيان قرار دادند كه ابان بن ابي عياش نيز از اين زمره به حساب مي امد
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  6. #16
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    كتاب سليم در مكه و مدينه

    ابان از بصره به همراه كتاب سليم عازم سفر حج شد او در مكه با بيش از صد نفر از اصحاب پيامبر و تابعين ملاقات كرد و از انان احاديثي فرا گرفت بعد از ان مقص او رسيدن به حضور امام زين العابدين بود تا هر سوال و مشكلي دارد از امام زمانش بپرسد و از حجت خدا فرا گيرد و اين براي اطمينان كامل خود و نسلهاي اينده بود و براي اينكه هر گونه سوال اعتقادي برايش حل شود
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  7. #17
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    وصيت سليم و تحويل كتاب به ابان
    سليم پس از فرار از شر حجاج و ورود به شهر نوبندجان بيش از يك سال دوام نياورد و بيمار شد همينكه اثار مرگ را در خود ديد مخفيانه مسئله ي كتابش را با ابن در ميان گذاشت و سرگذشت خود را براي تاتليف كتاب تشريح كرد و او را متوجه اين نكته نمود كه مطالب اين كتاب براي جامعه اي كه با سيره ي ابوبكر و عمر و عثمان و معاويه پرورش يافته اند قابل تحمل نخواهد بود ونبايد دست هر نااهلي قرار بگيرد بعد از ان طي برنامه اي دقيق كتاب خود را رسما به او تحويل داد كه مراحل ان چنين بود
    اولا:ابان را از نظر اعتقادي و امانتداري مورد ارزيابي قرار داد و از هر دو جهت مطمئن شد ثانيا سه شرط اساسي با ابن قرار داد و در مورد انها عهد و پيمان الهي از او گرفت كه انها از اين قرارند 1 تا سليم زنده است از كتاب و مطالب ان به كسي خبر ندهد 2 پس از رحلت او نيز كتاب و مطالبش را جز به موثقين از شيعه خبر ندهد 3 هنگام مرگ كتاب را به شخصي موثق و ديندار از شيعه بسپارد
    ثالثا:تمام كتاب را براي ابان قرائت كرد و او بدقت گوش فرا داد تا در مطالب ان جاي ابهامي نماند
    رابعا:با دست مباركش كتاب را بطور رسمي بدست ابان داد و عبارت ديگر كتاب را تحويل او داد تا در اداي امانت و وظيفه ي خويش را بطور كامل به انجام رساند
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  8. #18
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    وفات سليم بن قيس

    در اواخر سال 76 هجري سليم در شهر نوبندجان فارس در سن78 سالگي بدرود حيات گفت و ظاهرا در همان شهر به خاك سپرده شد او در حالي كه بيش از 60 سال از عمر شريفش را در راه احياي ولايت اهل بيت سپري كرده بود به ديدار مواليانش شتاقت و اين يادگار بزرگ را از خود بر جاي گذاشت رحمت خدا بر روان پاكش باد
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  9. #19
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    كتاب سليم در نوبندجان و بصره

    پس از سليم ابان بن ابي عياش در نوبندجان به مطالعه ي كتاب سليم پرداخت و انچه درباره ي مطالب كتاب از او شنيه بود شخصا دريافت بهمين جهت تصميم گرفت به شهرهاي بزرگ اسلام يسفر كند تا اگاهي بيشتري درباهر ي دينش پيدا كند او كتاب سليم را به همراه خود برداشت و عازم بصره نزديك ترين شهر به منطقهي فارس شد در بصره كتاب سليم را به حسن بصري نشان داد و او پس از مطالعه ي كتاب مطالب ان را مورد تاييد قرار داد و گفت:تمام احاديث ان حق است كه زا شيعياناميرالمومنين عليه السلام و غير ان شنيده ام ابان بصره را به عنوان وطن دوم خود انتخاب كرد و طبق قوانين ان عصر خود را به طايفه ي بني عبدالقيس ملحق نمود و نام او در شمار ان قبيله ثبت شد
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  10. #20
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    ارتباط سليم با ابان بن ابي عياش در ايران

    در شهر نوبندان سليم با جوانيكه 14 سال داشت و نامش ابان بود ملاقات كرد البته جنبه ي اشنايي بين سليم و ابان براي ما معلوم نيست كه ايا فاميل بوده اند يا سابقه ي دوستي داشته اند يا يك اتفاق يا تصادف بوده است ولي به هر حال سليم در خانه ي پدري ابان اقامت كرد ابان در ان سنين قرائت قران را اوخته بود ولي از انچه بعد از پيامبر برا اهل بيت رفته بود اگاهي نداشت چرا كه در طول 50 سال پس از فتح فارس و توابعش همان دين منسوخ از طرف حاكمان به مردم تفهيم شده بود در چنين شرايطي مردي همچون سليم نعميتي عظيم براي ابان بود كه حقايق ديني را از او بگيرد و انچه را نديده از شاهد عيني بپرسد سليم هم در فكر كسي بود كه بتواند امانت بزرگ و ثمره ي عمرش را به خوبي حفظ كند و انرا سالم به نسل هاي بعد منتقل كند لذا به فكر تربيت عقيدتي ابان افتاد و اهسته اهسته او را با حقايق اسلام اشنا كرد و وقايع بعد از پيامبر را براي او تشريح كرد و بدين وسيله او را متوجه شرايط موجود نمودابان در مدتي كه با سليم معاشرت داشت چنين ميگويد :او پيمردي اهل عبادت بود و چهره اي نوراني داشت بسيار پر تلاش صاحب نفسي بزرگوار حزني طولاني بود او استتار را دوست ميداشت و اشتهار را پرهيز ميكرد سليم هم درباره ي ابان گفته بود :من با تو معاشرت داشتم و يزي جز انچه دوست ميداشتم نديدم بدين وسيله شرايط عقيدتي و فكري بين ابان و سليم براي تحويل كتا ب اماده شده بود
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •