تائید کتاب سلیم در مود احادیث سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
تائید کتاب سلیم در مود احادیث
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 39 , از مجموع 39
  1. #31
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    سليم در جنگ نهروان تا شهادت اميرالمونين عليه السلام

    در سال چهلم هجرت كه جنگ نهروان واقع شد سليم در ان شركت داشت و مطالبي از ان واقعه در كتابش ثبت كرد پس از ان سليم در كوفه به همراه اميرالمومنين عليه السلام براي جنگ تازه اي با معاويه اماده مي شد كه در ماه رمضان همان سال شهادت ان حضرت پيش امد چنين حادثه اي براي شخصي همچون سليم بس دردناك بود او كه از اولياي اميرالمونين عليه السلام بود در سه روز اخر عمر شريف ان حضرت ملتزم حضور بود و وصيت نامه ي حضرتش را به قتل از لبان مبارك انحضرت نوشت
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  2. #32
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    سلسله ي متصل علما از نسخه برداري از كتاب سليم

    به عنوان نمونه يكي ا ز اسنادي كه كتاب سليم را در يك سلسله ي متصل از زمان سليم تا كنون براي ما نقل كرده اند و همگي از بزرگان علماي شيعه حساب ميشوند بيان ميشود تا ارزش كتاب و توجه خاص علما به اين كتاب بيشتر روشن شود اين سند چنين است
    مولف كتاب سليم ين قيس هلالي متوفاي 76هجري كه از اصحاب اميرالمومنين و امام حسن و امام حسين و امام زين العابدين و امام باقر عليه السلام است كتابش را به ابان تحويل داده است
    ابان بن ابي عياش متوفاي 138هجري كه زا اصحاب امام زين العابدين و امام باقر و امام صادق عليه السلام است كتاب را به بزرگ علماي شيعه در بصره عمربن اذينه تحويل داده است
    ابن اذينه متوفاي 168 هجري كه از اصحاب امام صادق و امام موسي كاظم عليه السلام است كتاب را به بزرگان علماي شيعه يعني محمدبن ابي عمير تحويل داده است
    ابن ابي عمير متوفاي 217هجري كه از اصحاب امام كاظم امام رضا و امام واد عليه السلام است كتاب را براي سه نفر از بزرگان علماي شيعه نقل كرده است كه عبارتند از :عالم بزرگ قم احمدبن محمدبن عيسي از علماي قرن سوم كه از اصحاب امام رضا و امام جواد و امام هادي عليه السلام بوده است
    شبخ معتمد يعقوب بن يزيد بن سلمي از علماي قرن سوم كه از اصحاب امام رضا و امام جواد و امام هادي عليه السلام بوده است
    شيخ جليل محمدبن حسين بن ابي الخطاب متوفاي 262هجري كه از اصحاب امام جواد امام هاديو امام حسن عسكري عليه السلام بوده است
    اين سه نفر از بزرگان اصحاب ائمه بوده اند و هر يك صاحب تاليفات بسياري هستند
    بزرگ علماي قم عبدالله بن جعفر حميري كه در سال 300 هجري زنده بوده و از اصحاب امام هادي و امام جسن عسكري بوده به نقل از سه عالم مذكور كتاب سليم را روايت كرده است
    عالم بزرگ شيعه ابو علي محمد بن همام بن سهيل متوفاي 332هجري كتاب سليم را به نقل از عبدالله حميري و عبدالرزاق بن همام از علماي قرن سوم نقل كرده است
    عالم بزرگ شيعه هارون بن موسي بن تلعكبري متوفاي 385هجري به نقل از شيخ ابو علي محمد بن همام كتاب سليم را رويات كرده است
    محدث جرير حسين بن عبدالله غضائري متوفاي 411هجري كتاب را به نقل از تلعكبري روايت كرده است
    شيخ طوسي متوفاي 460كتاب را از ابن غضائري نقل كرده شيخ طوسي كه اكثر كتب شيعه به او ممنتهي ميشود و صاحب كتاب خانه ي عظيم در بغداد بوده و موسس حوزه ي علميه ي نجف اشرف است كتاب را براي سه نفر نقل كرده است
    محدث بزرگ شهر اشب جد صاحب مناقب از علماي قرن پنجم
    فقيه صالح محد بن احمدبن شهريار خزانه داراميرالمومنين عليه السلام از علماي قرن ششم
    عالم جليل شيخ ابو علي فرزند شيخ طوسي از علماي قرن ششم
    اين سه نفر كتاب را به اين تفصيل رويات كرده اند شيخ شهر اشوب نسخه اش را براي نوه اش ابن شهر اشوب صاحب كتاب مناقب نقل كرده است و صاحب مناقب در سال 567 هجري در شهر حله كتاب سليم را نقل كرده است
    شيخ ابن شهريار كتاب را براي عالم بزرگ شيخ ابوالحسن عريضي نقل كرده و شيخ عريضي در سال 597 هجري كتاب را براي شيخ فقيه محمدبن كال نقل كرده است
    شخ ابو علي فرزند شيخ طوسي كتاب را براي دو نفر روايت كرده است
    شيخ فقيهحسن بن حبه الله بن رطبه سوراوي كه او هم در كربلا به سال 560 هجري روايت كرده است
    شيخ امين حسين احمد بن طحال مقدادي كه شيخ ابو علي در سال 490 هجري كتاب را براي او نقل كرده است شيخ مقدادي هم در سال 520 هجري در نجف كتاب را براي شيخ هبه الله بن نما نقل كرده است شيخ ابن نما هم در سال 565 هجري در شهر حله كتاب را نقل كرده است
    اين نسخه هاي كتاب كه با اين اسناد عالي از شيخ طوسي نقل شده دست به دست توسط علماي بزرگ همچنان نقل استنساخ شده و نسخه هاي ان تكثيرگرديده تا به دست دو عالم بزرگ شيعه شيخ حر عاملي متوفاي 1104و علامه مجلسي متوفاي 1111 رسيده است
    علامه مجلسي تمام نسخه ي خودر ا در كتاب بحارالانوار در ابواب مناسب هر حديث منعكس نموده است
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  3. #33
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    نسخه ي شيخ عاملي هم از روي نسخه ي عتيقه اي به سال 1085در اصفهان استنساخ شده است سپس ان نسخه به دست فرزندانش و بعد به دست افراد معيني رسيده كه نامشان در او لنسخه مذكور است در اخرين مرحله به دست شيخ محمد سماوي در سال 1370 در نجف رسيده است بارها از روي ان نسخه برداري شده تا چاپ نجف كتاب سليم از روي هان نسخه انام شده است و خود نسخه هم اكنون در كتابخانه ي ايت الله حكيم در نجف است
    نسخه ي ديگري در سال 609 هجري استنساخ شده و به دست علامه مجلسي و شيخ حر عاملي رسيده كه هم اكنون نسخه اي از روي ان با مهر علامه مجلسي در دانشگاه تهران نگهداري ميشود
    نسخه ها ديگري كه سابقه ي انها به سال 334 هجري برميگردد ابتدا در يمن بوده و سپس به دمشق منتقل شده هم اكنون بيش از ده نسخه از ان موجود است و در كتابخانههاي ايران و عراق و هند نگهداري ميشود
    نسخه ي ديگري به خط كوفي كه با قدمت هزار ساله در ايران بوده در سالهاي اخير مفقود شده است امروزه بيش از 60 نسخه ي خطي از كتاب سليم قابل معرفي است و رد همين جا بيش از 24 نسخه ي خطي ان در كتابخانه هاي خصوصي و عمومي موجود است و نسخ بسياري هم در طل تاريخ در دست علما بوده است كه در كتابهاي خود انها را ذكر كده اند
    با نگاهي به تاريخچه ي كتاب سليم در طول تاريخ هزار و چهار صد ساله ي ان نسخه هاي ان را در شهرهاي اسلامي ميابيم كه عبارتند از شهرهاي مكه و مدينه از شهرهاي حجاز صنعا و بند مخا از شهرهاي يمن نجف و كربلاو حلهو بغداد از شهرهاي عراق دمشق از شام اصفهان و قم و مشهدو تهران و يزد از ايران لنكهو و بمبئي و فيض اباد از هند
    بدين ترتيب در ميابيم كه اين كتاب در هر دوره اي از تاريخ اسلام با منزلت و ارزش خاصش مورد توجه علما بوده و به عوان اولينميراث عقيدتي و علمي اسلام حفظ شده است و به عنوان يك كتاب مرجع از مطالب ان در علوم مختلف از جمله فقه و اصول و رجال و حديث و تاريخ و تفسير استفاده هاي وافري برده اند از نيمه ي دوم قرن چهاردهم به تحقيق و چاپ عربي كتاب سليم تحت اشراف علماي بزرگ اقدام شده و در اواخر اين قرن به زبان اردو ترجمه و چاپ شده و در اغاز قرن پانزدهم اقدام به ترجمه ي فارسي ان شده و در سطح وسيعي انتشار يافته است
    خدا را شكر كه اين امانت ذيقيمت سليم و محصول عمر او كه با اقتباس از انوار علوم ائمه و با كمك اصحابش تاليف نموده بدست محدثين و علماي بزرك حفظ فرموده است در شان چنين عالماني امام هادي عليه السلام فرموده اند:
    اگر نبودند علمايي كه بعد از غيبت قائم ما باقي مي مانند و به او دعوت ميكنند و به سوي او راهنمايي مينمايند و با حجتهاي الهي از دين دفاع ميكنند و بندگان ضعيف خدا را از دام هاي ابليس و ياران او و ناصيان نجات ميدهند اگر اينان نبوند احدي نمي ماند مگر انكه از دين خود برميگشت
    در اينجا يكدوره از خلاصه ي زندگي سليم و تاريخچه ي كتابش پايان ميپذيرد كه در واقع ترسيمي از جهاد علمي و فداكاري ديني است و امادگي لازم را براي مطالعه ي دسترنج شصت ساله ي مولف و تشكر از زحمات هزار و چهارصد ساله ي علما برا يحفظ ان در ذهن خواننده ايجاد ميكند
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  4. #34
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    وفات ابان بن ابي عياش
    بيش از يك ماه ازتحويل كتاب سليم به ابن اذينه نگذشتهب ود كه ابان در ماه رجب سال 138 هجري در بصره از دنيا رفت و بحق مسئوليت بزرگ خود را در مورد كتاب به خوبي انجام رسانيد رحمت خدا بر روح پاكش بادكتاب سليم در دست محدثين بزرگ
    تا اين مرحله كتاب سليم در دست مولف عظيم الشان ان و از دست او به بزرگ علماي شيعه در بصره يعني ابن اذينه منتقل شد يعني مراحل بعدي در حفظ كتاب او را پ ميگيريم كتاب سليم پس از وفات ابان توسط ابن اذينه به دست هفت نفر از بزرگان محدثين رسيده است ابن ابي عميرحمادبن عيسي عثمان بن عيسي معمربن راشد بصري ابراهيم بن عمر يماني همام بن نافع صنعاني عبدالرزاق بن همام صنعاني
    اين عده از نسخه ي اصلي نسخه برداري كردند و از امجا كه با هم معاصر بودند احاديث كتاب را به نقل از يكديگر و گاهي از خود نسخه نقل ميكردند اينان ناقلين اوليه ي نسخه ي كتاب سليم بودند كه نسخه هاي بعدي از روي نسخه هاي انان اسنساخ شده و تا امروز به دست ما رسيده با توجه به مدارك موجود محدثيني كه در مراحل بعد كتاب سليم به دستشان رسيده معرفي ميكنيم اساتيدي كه امروزه كتاب سليم را براي ما نقل ميكند به هفت سند منتهي ميشود چهار سند ان به شيخ طوسي و يك سند ان به محمدبن صبيح بن رجا و يك سند به ابن عقده و يك سند به شيخ كشي و يك سند به حسن بن ابي يعقوب دينوري منتهي ميشود اين هفت سند به سه نفر از بزرگان محدثين يعني ابن ابي عمير و حمادبن عيسي و عبدالرزاق بن همام برميگردد يعني نسخه هاي كتاب سليم نزد اين سه نفر بوده و به دست ايشان انتشار يافته است
    اول نسخه ي عبدالرزاق:كه به چهار طرق به دست ما رسيده است طريق اين عقده متوفاي 333طريق محمدبن همام بن سهيل متوفاي 332طريق حسن بن ابي يعقوب دينوري متوفاي قرن سوم و طريق ابوطالب محمدبن صبيح بن رجا در دمش 334
    نسخه ي سوم و چهارم تا امروز متداول است و نسخه هايي از ان كتاب هم اكنون در كتابخانه هاي خطي موجود است
    دوم:نسخه ي حمادبن عيسي:كه او از طريق شيخ طوسي و شيخ نجاشي با استاد متصل براي ما نقل شده است
    سم نسخه ي ابن ابي عمير:كه از طريق شيخ طوسي با اسناد متصل بدست شيخ حر عاملي و علامه مجلسي رسيده استهم اكنون نسخه هايي از ان در كتابخانه هاي خطي وجود دارد و چاپهاي اول كتاب سليم هم از روي همين نسخه ها انجام شده است
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  5. #35
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    انتقال كتاب از ابن به ابن اذينه
    در اين حال كه عمر ابان از 70 ميكذشت در فكر كسي بود كه بتواند كتاب سليم را به او تحويل دهد تا وصيت سليم را به خوب يعمل كرده باشد اتفاق عجيبي كه در سا 138هجري در 76سالكي ابان اتفاق افتاد اين بود كه يك شب سليم را در عالم رويا ديد سليم نزديكي مرگ او را خبر داد و گفت:اي ابان تو در اين روزها از دنيا ميروي درباره ي امانت من تقوي پيشه كن و ان را ضايع مكن و به وعده اي كه به من در مورد كتمان ان داده اي عمل كن و انرا جز نزد مردي از شيعيان اميرالمومنين كه صاحب دين و ابرو باشد مسپار
    اين خواب از روياهاي صادقه بود چه انكه يكماه از ان نگذشته ابان از دنيا رفت در مقابل اين رويا ابان خود را در مقابل بزرگترين مسئوليت عمر خود ديد او براي تحويل كتاب سليم عمربن اذينه بزرگ علماي شيعه در بصره را انتخاب كرد كه يكي از اصحاب امام صادق بود و بعد از ان حضرت در شمار اصحاب امام موسي كاظم درامد ازانجا كه ابان و ابن اذينه هر دو از طايفه ي بني عبدالقيس بودند احتمال ميرود ارتباط نزديك ان دو از اين جهت هم باشد گذشته از جنب ي عقيدتي كه اصل علت ارتباط بود صبح ان شب كه ابان سليم را در خواب ديد با ابن اذينه ملاقات كرد و روياي شب گذشته را و اجمالي از تاريخچه ي كتاب را با او در ميان گذاشت سپس كتاب را رسما به او تحويل داد او هم مانند سليم تمام كتاب را براي ابن اذينه قرائت كردبدين ترتيب امانت سليم را به بزرگ مردي از شيعيان اميرالمومنين كه مورد اعتماد بود سپرد و دقيقا به وصيت سليم عمل كرد ناگفته نماند كه ابان مطالب كتاب سليم را در طول عمرش براي افرادي مورد اعتماد نقل كرد ولي كتاب را فقط به ابن اذينه تحويل داد
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  6. #36
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    ابان در زمان امام باقر و امام صادق عليه السلام

    در زمان امام زين العابدين ابان از اصحاب ان حضرت به شمار مي امدو پس از شهادت ان حضرت در زمره اصحاب امام باقر عليه السلام بود و با اصحاب انحضرت ارتباط قوي داشت بعد از ان حضرت در شمار اصحاب امام صادق عليه السلام درامد و از علماي بزرگ شيعه بود و ت ان لحظه به خوبي از عهده ي حفظ كتاب سليم برامده بود
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    ویرایش توسط محب فاطمه : 02-05-1389 در ساعت 17:01
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  7. #37
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    تحقيق كتاب سليم به دست ابان


    ابان بن ابي عياش در طول زمانهايي كه در بصره يا غير ان با ائمه و اصحابش تماس دشات انچه در رابطه با كتاب سليم و مطالب ان بدست مي اورد در محل مناسب ان اضافه ميكرد تاييدات ائمه را نسبت به احاديث كتاب ثبت ميكرد و در چند مورد احاديث جديدي كه ارتباطي با احاديث سليم داشت اضافه مينمود البته در همه ي اين موارد كاملا مشخص ميكرد كه چه مقدار حديث از طرف او اضافه شده است بدين ترتيب نسخه هايي از كتاب سليم كه هم اكنون در دست ما است شامل تحقيقات ابان اولين ناقل ان از سليم است كه در حضور ائمه انجام داده و به كتاب ملحق نموده است
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    ویرایش توسط محب فاطمه : 02-05-1389 در ساعت 17:02
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  8. #38
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    درگيري ابان با علماي مخالف شيعه

    در اين گير و دار حاكمان و نيز علماي مخالفين متوجه انتشار و مقبوليت معارف شيعه رد بين مردم شدند ولي كمي دير شده بود كه بتوانند مانع ان شوند لذا براي ايجاد سد در مقابل چشمه ي زلال معارف اهل بيت اقدام به د كار اساسي كردند
    اولا:از طريق علماي معروف خود تهمتهاي ناروا به علماي شيعه نسبت ميدادند كه كمترين ان نسبت نسيان و عدم دقت بود
    ثانيا:خود تشيع را به عنوان يك جرم به حساب مي اوردند و به مجرد تشيع راوي حديث را ساقط ميكردند اگرچه موثق بودن ان مورد قبول بود از جمله كساني كه به اين تهمتها مبتلا شد ابان بن ابي عياش بود كه او تا ديروز مورد اعتماد بزرگان علماي مخالفين واقع شده بود و صدها حديث به نقل از او روايت كرده بودند و از نظر تقوا و عبادت هم او را در درجه ي بالايي قبول داشتند و به وجود او افتخار ميكردند به محض اينكه از تشيع او كه عمري ان را مخفي كرده بود مطلع شدند شروع به طعن و تعرض به شخصت او نمودند و سخنان ناروا در حق او شايع ساختند و يكباره از او كناره گرفتند اين اهانتها پس از مرگ او نيز ادامه يافت تا انجا كه اثا راين خيانت در صفحات تاريخ باقي ماند و بسياري از انان كه به امثال شعبه بن حجاج و سفيان سوري اعتماد ميكردند طعن هاي انان را هم عليه ابان مي پذيرفتند ولي علماي شيعه در طول تاريخ با اعتمد كامل ب راو كتاب سليم را به نقل از او روايت ميكردند
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  9. #39
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : تائید کتاب سلیم در مود احادیث




    جهاد علمي ابان

    ابان پس از بازگشت به بصره بدون انكه تشييع خود را علني كند با محدثين بزرگ و علماي ديني ان عصر ارتباط برقرا كرد و از انان حديث اخذ ميكرد تا كم كم در شمار محدثين و معتمدين زمان خود درامد بطوري كه طايفه ي بني عبدالقيس به وجود فقيهي چون او افتخار ميكردند ابان در همين حال ارتباط خود را با امام سجاد و اصحاب ان حضرت حفظ كرده بود و به دور از چشم دشمن با انان رفت و امد داشت در اغاز قرا دم هجري كه ممنوعيت تدوين احاديث رسما لغو شد محدثين و مورخين ازادانه به انتشار انچه جمع كرده بودند پرداختند و بدين ترتيب دها كتاب تاليف شد ولي چه انتظاري ميتوان داشت از جانعه اي كه حدود يك قرن راه انحراف را اموخته بودند و هر چه به عنوان دين فرا گرفته بودند سب و شعن و لعن اهل بيت بود ايا اين ازادي نشر حديث نتيجه اي جز انتشار ميراث عمر و معاويه نتيجه اي در برداشت ايا كتابهاي منتشر شده در ان شرايط مجموعه اي از اكاذيب بود؟البته در چنين فرصتهايي ئمه عليهماالسلام و اصحابشان حداكثر استفاده را كردند و تا حدي معارف اصيل تشيع را د رمعرض ديد جهانيان قرار دادند كه ابان بن ابي عياش نيز از اين زمره به حساب مي امد
    تائید کتاب سلیم در مود احادیث
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •