شبهات وهابیت سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
شبهات وهابیت
صفحه 9 از 10 نخستنخست ... 5678910 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 81 تا 90 , از مجموع 98
  1. #81
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    4 - این که ابن عبدالوهاب در پاسخ شیخ جعفر نجفی می‏گوید، استعانت از مرده کاری لغو و بیهوده است، باید گفت در این صورت چگونه شرک است؟ زیرا بین لغو بودن و شرک بودن هیچ گونه رابطه‏ی الزامی نیست، و اگر توسل از مخلوق شرک باشد، در این صورت فرق بین توسل به زنده و توسل به مرده از کجا ناشی می‏شود؟ [54] .

    5 - حتی با سخن خود ابن عبدالوهاب مغایر است: زیرا همان طور که نقل کردیم وی معتقد بود که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در قبرش زنده است و زندگانی برزخی او از زندگانی برزخی شهدا عالیتر است و صدای درودگویان را می‏شنود [55] .

    6 - فریدو جدی در دائرة المعارف خود می‏نویسد: «پروردگار متعال در عصر ما دو دریچه از علم به روی ما برگشوده و دلایل این دو برای اثبات این که انسان دارای روحی است که می‏تواند بدون احتیاج به بدن به زندگی و فعالیت مستقل بپردازد کاملا قانع کننده و بی‏اشکال می‏باشد» [56] .

    از قرن نوزدهم علم اسپری تیسم(emsitripS)یا مخابره با ارواح پس از یک سلسله مطالعات و آزمایشهای دقیق توسط بزرگترین محققان جهان به حقیقت آن پی برده شد و در امریکا و اروپا احضار روح وارد دنیای علم گردید [57] .

    از معلومات و حقایقی که از ناحیه ارواح در جلسات احضار روح برای دانشمندان کشف و مشاهده شد. می‏توان نتیجه گرفت که مسلما انسان در ماورای این بدن دارای روحی مستقل است که با مرگ از بین نمی‏رود و ارتباط ارواح مردگان با ساکنین زمین بهترین دلیل بر استقلال و بقای روح و توانمندی بیشتر آنها بر بسیاری از کارها به اذن خداوند است [58] .

    ارواج خجسته و پرهیزگار که از قفس دنیا آزاد گشته‏اند احساس و ادراکاتشان فزونی یافته و در مسیر صعودی خود مرز و انتهای محدود زمان و مکان نداشته با کمال سهولت به اعماق آسمانها و در دل دریاها راه یابند و آنها را با همان عظمت و شکوه مشاهده کنند.
    شبهات وهابیت

  2. #82
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    سد ذرایع

    سد ذرایع، جمع ذریعه وسیله‏ای که رساننده به چیزی است، به عنوان مثال حج مقصدی واجب و سفر وسیله بسوی آن است و ربا مقصدی حرام و معامله‏ی مدت دار ذریعه و وسیله‏ای برای آن علمای اصولی می‏گویند وسیله‏ای که آدمی را به مقصد حرام می‏کشاند باید سد شود. در مسأله‏ی توسل نیز بعضی از علمای وهابی می‏گویند چون توسل و تبرک، عوام را به شرک می‏کشاند باید جلوی آن را سد کرد و این را «سد ذریعه» می‏نامند.

    بعضی از علمای وهابی مانند دکتر محمد بن سعد سویعر معاون شیخ عبدالعزیز بن بن باز می‏گویند توسل و تبرک برای علمای دین که جوهر دین را می‏فهمند جایز است، اما برای مردم عوام ممنوع است زیرا که آنان به شرک روی می‏آورند و به تدریج معتقد به تأثیر ذاتی پیامبر و اولیا و آثار آنان در رفع حاجات و دفع مضرات می‏شوند، بنابراین واجب است آنان را از توسل و تبرک به عنوان سد ذرایع منع کرد.



    نقد و بررسی

    پاسخ آیت‏الله واعظ زاده خراسانی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی، این است که: وقتی جواز یا استحباب عملی به دلیل قطعی ثابت شد، جایز نیست از ترس جهال که مبادا به آن رنگ شرک دهند، آن را به طور مطلق منع کرد. والا سزاوار بود که خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به عنوان سد ذریعة مردم را از تبرک به آثارشان و یا از زیارت قبور و دست کشیدن به حجرالاسود منع کنند؛ بلکه راه سنجیده برای سد ذرایع مراقبت علمای دین است [59] .



    توسل در نزد اهل سنت

    از عثمان ‌بن ‌حنیف روایت شده است: مرد نابینایی خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و گفت: «ادع ‌الله ان‌ یعافینی، فقال: ان شئت دعوت و ان شئت صبرت فهو خیر، فقال فادعه فامره ان‌ یتوضأ فیحسن وضوئه و یصلی رکعتین و یدعو الله بهذا الدعا: اللهم انی اسئلک واتوجه الیک بنبیک نبی ‌الرحمه یا محمد انی اتوجه بک الی ربی فی حاجتی لتقضی اللهم اشعفه فیّ؛ [60] .

    ای رسول خدا، از خدا بخواه که به من عافیت دهد. پیامبر فرمود: اگر خواستی دعا می‌کنم و اگر خواستی صبر کن و صبر برای تو بهتر است؛ گفت: دعا بفرما. پیامبر به او دستور داد: با دقت وضویی نیکو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن چنین دعا کن:

    خدایا! از تو می‌خواهم به وسیله پیامبرت که پیامبر رحمت است و به سوی تو متوجه می‌شوم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا! او را شفیع من قرار بده.»

    ابن‌حنیف گوید: «فوالله ما فرقنا وطال بنا الحدیث حتی دخل علینا لم ‌یکن به ضر؛ به خدا سوگند، ما متفرق نشده بودیم و سخنی طول نکشیده بود که آن مرد بر ما وارد شد، در حالی که گویا هیچ آفتی در او نبود.»

    ابن‌ماجه و حاکم این روایت را صحیح دانسته‌اند. [61] .

    مضمون حدیث بسیار روشن است و جای هیچ گونه توجیه و تأویل نیست. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، خود، دعا نفرموده، بلکه به او آموخته است که چگونه به پیامبر توسل جوید و از خداوند منان بخواهد. آن فرد نیز رسول اکرم(ص) را وسیله تقرب خود به خدا قرار داده است.
    شبهات وهابیت

  3. #83
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    توسل به آثار اولیا در سیره اصحاب و تابعین

    علاوه بر نص آیات و روایات، توسل به اولیای الهی در سیرة اصحاب و تابعین و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد. اصحاب در صدر اسلام و مسلمانان به تابعیت آنان، تاکنون همواره در مقام دعا و نیایش به انبیای عظام، اولیا و صلحای ارجمند و انسانهای الهی متوسل شده‌اند و مقربان و آبرومندان در پیشگاه الهی را وسیله قرار داده‌اند تا خداوند به احترام آنها دعایشان را مستجاب کند و حوایجشان را برآورده سازد. اکنون چند نمونه از این امر را می‌آوریم.



    عایشه و حکم توسل به قبر نبی اکرم

    پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، در مدینه قحطی شدیدی رخ داد و مردم از این قحطی به ستوه آمدند و این مسئله را پیش حضرت عایشه شکوه نمودند. او گفت:

    «انظروا الی قبر رسول الله فاجعلوا منه کواً الی السماء حتی لا یکون بینه و بین السماء سقف؛ به قبر پیامبر نگاه کنید و آن را دریچه‌ای به آسمان قرار دهید؛ به طوری که میان قبر و آسمان سقفی نباشد.» مردم چنین کردند و باران آمد؛ زمین سرسبز شد؛ شترها چنان فربه شدند که گویا می‌ترکیدند. آن سال را «عام الفتق»، سال گشاده، نامیدند. [62] .



    عمر و توسل به عموی پیامبر اکرم

    «عن انس‌ بن‌ مالک: ان عمر بن الخطاب کان اذا قحطوا استسقی بالعباس بن عبدالمطلب فقال: اللهم انا کنا نتوسل الیک بنبینا فستقنا و انا نتوسل الیک بعم نبینا فاسقنا قال: فیسقون؛ [63] .

    انس می‌گوید: عمر ‌بن ‌خطاب در خشکسالی با توسل به عباس ‌بن ‌عبدالمطلب از خدا طلب باران می‌کرد و می‌گفت: خدایا، ما همواره به وسیله پیامبرت به تو متوسل می‌شدیم و ما را سیراب می‌کردی. اینک به وسیله عموی پیامبرمان به تو متوسل می‌شویم؛ پس ما را سیراب کن. وی می‌گوید: آنان سیراب می‌شدند.»

    در روایت تاریخی دیگری، در سال رماده، هنگامی که قحطی به اوج رسید، عمر به وسیله عباس طلب باران نمود. خداوند نیز باران فرستاد و زمین سرسبز شد. در این هنگام عمر رو به مردم کرد و گفت: به خدا سوگند، عباس وسیله ما در پیشگاه خداست و مقامی در نزد خدا دارد.

    سال الامـام وقـد تتابع جدبنا

    فسقی الغمـام بغـرة العباس

    عـم النبی وصنـوا والده الـذی

    ورث النبی بذک دون الناس

    احیی الاله به البلاد فاصبحت

    مخضرة الاجناب بعد الیأس [64] .

    این حکایت تاریخی به ما نشان می‌دهد یکی از مصادیق «وسیله»، توسل به ذوات محترم و صاحب منزلت است که مایه تقرب به خداوندند.

    قسطانی می‌گوید: وقتی عمر به وسیله عباس طلب باران نمود، گفت: ای مردم، پیامبر خدا عباس را به دیده پدری می‌نگریست. از او پیروی کنید و او را وسیله خود به سوی خدا قرار دهید. این عمل اندیشه کسانی را باطل می‌کند که مطلق توسل و یا توسل به غیر پیامبر را تحریم کرده‌اند. [65] .

    رعینی در المواهب الجلیل جلد 4 صفحه 405 می‌نویسد: آنچه منع شده قسم به غیر خداست ولی تعظیم به آنها منع نشده است بلکه امر به تعظیم آنها شده است و تعظیم در حق انبیا و اولیا و ملائکه واجب گردانیده است چنانچه در صحیح بخاری در فضل عباس آمده است که عمر در زمان قحط از او توسل جسته است و فعل عمر که در دیدگاه صحابه انجام شده است و کسی هم منع نکرده است دلیل بر جواز توسل است.
    شبهات وهابیت

  4. #84
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    راهنمایی عثمان ‌بن ‌حنیف

    در دوران خلیفه سوم، مردی برای حاجتی پیش عثمان‌ بن ‌عفان آمد. خلیفه به آن شخص توجه نکرد. این شخص در راه با عثمان‌ بن‌ حنیف ملاقات کرد و از خلیفه سوم به علت عدم توجه به او شکوه نمود. ابن‌حنیف آن شخص را به این طریق امر نمود: وضو بگیر و به مسجد برو، دو رکعت نماز بخوان و این دعا را بخوان: «اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبینا محمد نبی الرحمة یا محمد انی اتوجه بک ربی فتقضی لی حاجتی.»

    مرد رفت و به این گفته عمل نمود. سپس به خانه عثمان رفت و حاجتش برآورده شد. وقتی مرد دوباره با عثمان ‌بن ‌حنیف دیدار کرد، از راهنمایی او تشکر نمود. ابن‌حنیف گفت: من کاری نکردم. تنها آنچه را از رسول خدا دیده بودم، به تو گوشزد کردم. [66] .



    توسل به قبر نبی اکرم

    در دوران عمر ‌بن ‌خطاب خشکسالی پدیدار گشت. بلال ‌بن ‌حرث نزد قبر نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) آمد و گفت: «یا رسول الله استسق لامتک فانهم هلکوا؛ [67] ای پیامبر، برای امت خود طلب باران کن که هلاک می‌شوند.» دکتر طاهر القادری می‌نویسد: ابن‌تیمیه در کتاب اقتضاء الصراط(ص 373) این روایت را تأیید نموده است و ابن‌کثیر در البدایة و النهایة (ج 5، ص 167) نیز روایت مذکور را صحیح دانسته است. مؤلف عقیده توسل اعتراضاتی را که به این روایت نموده‌اند، پاسخ داده است. [68] .



    تکفیر شیعه بخاطر توسل

    ابن تیمیه با همه تعصبی که برای تحریم توسل به خرج می‏داد اما می‏گفت: این مسأله خلافی است و تکفیر کردن کسی که توسل می‏جوید حرام و گناه است. و هیچ کس نگفته که شخص متوسل به پیامبر بعد از وفات کافر است، زیرا که این مسأله‏ای است مبهم و ادله‏ی آن آشکار نیست، و کفر وقتی محقق می‏شود که کسانی دانسته منکر چیزی از ضروریات دین شود. و کسی که شخص متوسل را تکفیر کند مستحق شدیدترین کیفرهاست [69] .

    متأسفانه تعصبات جاهلانه و دستهای استعمار موجب شد که اختلاف بر سر توسل را که بیشتر میان خود اهل سنت و جماعت با وهابیها بود، آن را به اختلاف شیعه و سنی بکشانند و شیعه را به اتهام این که حاجات خود را از غیر خدا می‏خواهد مشرک و کافر بخوانند؛ در صورتی که به قول آیت الله واعظ زاده خراسانی، کسانی که توسل و تبرک را جایز نمی‏دانند در برابر جمهور علمای جهان اسلام بسیار اندکند و آنان طی این هفت قرن نتوانستند مخالفین خود را قانع کنند [70] بنابراین حتی بنا به اعتراف صریح ابن تیمیه مسأله اخلاقی است نه ضروری و حکم کفر در مورد کسی است که منکر یکی از ضروریات دین شود.
    شبهات وهابیت

  5. #85
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    توسل افراطی عوام اهل سنت

    بعضی از عوام اهل سنت حاجات خود را از اهل قبور می‏طلبند به عنوان نمونه دکتر مصطفی محمود می‏نویسد که بعضی از مردم مصر به سوی ضریح دفاعی و دسوقی می‏شتابند و آنها را می‏بوسند و به آنان متوسل می‏شوند و فریاد می‏زنند:

    - نظرة یا سید! (نظری به من کن ای آقا)

    - الشفا بایدک یا سیدی ابراهیم یا دسوقی!

    (شفا با دست تو است ای آقایم ابراهیم! ای دسوقی!)

    - یاست الامر امرک

    (ای ست فرمان فرمان توست) [71]

    همچنین توسل فراوان حنفیان را به ضریح ابوحنیفه در بغداد و توسل بسیار مصریان را در مصر به ضریح شافعی و یا توسل مسلمانان ترکیه را به مرقد ابوایوب انصاری می‏بینیم.

    و شیخ محمد غزالی می‏نویسد:

    در مصر ما مردمانی هستند که شکایات مکتوب خود را به ضریح امام شافعی می‏فرستند و بعضی در کنار قبر بعضی از اولیا به گریه و زاری می‏پردازند و از آنان چیزهایی می‏طلبند که جز خدای رب العالمین کسی قادر نیست آن خواسته‏ها را برآورد.

    نکته دانی در کنار مزار مشهوری نشسته بود، مردی آمد و از صاحب قبر خواست که همسرش را که دچار سختی زایمان است فارغ گرداند و به سرعت قبر را ترک کرد، چیزی نگذشت که مرد دیگری آمد و از صاحب قبر خواست که فرزندش را در امتحانات کمک کند، آن شخص نکته دان گفت: ببخشید صاحب قبر این جا نیست رفته است تا زن حامله‏ای را که دچار درد زایمان است، بچه‏اش را به دنیا بیاورد [72] .

    برخی از مفتیان وهابی وقتی این گونه عوام اهل سنت را می بینند آن را شرک دانسته و چند برابر آن را در ذهن خود به شیعه نسبت داده، و بر اساس آن شیعیان را مشرک و مرتد و مستحق کشته شدن می‏خوانند.
    شبهات وهابیت

  6. #86
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    .

    جمع ‌بندی

    1. مسئله توسل امری مسلّم بین مسلمانان بوده است و همه بدان عمل نموده‌اند. اگر اختلافی در آن وجود داشته باشد، در تعین مصداق توسل است.

    2. در قرآن مجید نیز حکم به توسل به صراحت آمده است. چون این حکم به طور مطلق و عام آمده است، دانشمندان در تعیین وسیله اختلاف کرده‌اند. بعضی از آنان فقط عمل خیر و ایمان به خدا و اطاعت رسول را وسیله قرار می‌دهند و دیگران می‌گویند چون حکم مطلق است، توسل جستن به هر آنچه آدمی را به خدا نزدیک کند، جایز است.

    3. از روایات اهل بیت روشن می‌شود که بهترین وسیله نزدیکی بندگان به خدا، پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت‌اند.

    4. از منابع اسلامی واضح می‌شود که توسل جستن و وسیله قرار دادن پیامبر گرامی اسلام جایز است و تفاوتی بین حیات و ممات آن حضرت نیست.

    5. سیره صحابه نشان می‌دهد که آنان هم در زمان رسول خدا به او توسل می‌جستند و هم بعد از رحلت آن حضرت به قبر او پناه می‌بردند.

    6. آیاتی که مخالفان توسل به عنوان دلیل آورده‌اند، همه درباره مشرکان و عبادت آنان است و هیچ ربطی به موضوع ما ندارد.

    7. کسانی که می‌گویند توسل شرک است، در حقیقت به مفهوم شرک توجه نکرده‌اند؛ چون شرک این است که ما متوسل را مستقل از خدا بدانیم یا برای او عبادت کنیم؛ ولی هیچ کس از متوسلان وسیله را پرستش نمی‌کند و آن را در مقابل خدا دارای استقلال و قادر مطلق نمی‌داند. آری، توسل عین توحید و توحید عین توسل است.

    و در نهایت سخن استاد شهید مطهری را به منظور اتمام این بحث می آوریم :

    بطور كلى، توسل به وسائل و تسبّب به اسباب، با توجه به اینكه خداست كه سبب را آفریده است و خداست كه سبب را سبب قرار داده است و خداست كه از ما خواسته است از این وسائل و اسباب استفاده كنیم به هیچ وجه شرك نیست، بلكه عین توحید است. در این جهت، هیچ فرقى میان اسباب مادى و اسباب روحى، میان اسباب ظاهرى و اسباب معنوى، میان اسباب دنیوى و اسباب اخروى نیست؛ منتهاى امر، اسباب مادى را از روى تجربه و آزمایش علمى مى‏توان شناخت و فهمید كه چه چیز سبب است؟ و اسباب معنوى را از طریق دین، یعنى از طریق وحى، و از طریق كتاب و سنّت باید كشف كرد.[73]

    «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا»(سوره انسان،آیه3)


    47- رسالتان بین الشیخین، ص 41

    48- فقه السنة، چاپ دهم، ص 355

    49- تعلیق علی الرسالتین، رسالة التقریب، شماره 1418، 17 ، ص 69

    50- سوره آل عمران، آیه 169

    51- صحیح بخاری(چاپ بیروت، دارإحیاء التراث)، ج 14، ص 111 – صحیح مسلم، کتاب 51، ص 76 و 77

    52- المجموع، ج 8، ص 274 (باب ما یستحب عن یقول عند الزیارة)

    53- عقائد اهل سنت و الجماعة در رد روحانیت و بدعت، ترجمه عبدالرحمن سربازی، چاپ1370،ص 82 تا 88

    54- رساله ای در کتاب و سنت، در کتاب ندای وحدت، ص 258

    55- رساله الکشف الشبهات به نقل از الرسول یدعوکم، ص 295

    56- دائرة المعارف قرن بیستم، ماده «روح»، ج 14، صئرة المعارف قرن بیستم، ماده «روح»، ج 14، ص365

    57- ر.ک. عالم پس از مرگ(اثر لئون دنی)، ص 78 تا 82

    58- گذشته و آینده جهان، ص 96 تا 101

    59- رسالتان بین الشیخین، رسالةالاستاذ واعظ زاده الی الاستاذ بن باز، ص 17

    60- مسند احمد بن حنبل،ج4،ص 138 – سنن ترمذی، ج 5، ص 229 – البدایة و النهایة، ج 6، ص179

    61- سنن ابن ماجه، ج 1،ص 441 – مستدرک، ج 1، ص 313

    62- وفاء الوفاء، ج 4،ص 1374 – سنن دارمی، ج 1، ص 43 و 44

    63- صحیح بخاری، ج 2، ص 16و ج 4، ص 209 – سنن الکبری، ج 3، ص 352

    64- اسد الغابة، ج 3، ص 111 – الانتصار، ج 5، ص 355

    65- المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیة فی السیرة النبویة(چاپ مصر)، ج 3 ، ص 380 – فتح الباری فی شرح البخاری(چاپ لبنان)، ج 2، ص 413 – آیین وهابیت، ص 165

    66- المعجم الکبیر، ج 9، ص 31 - فتح الباری فی شرح البخاری، ج 2، ص 413

    67- فتح الباری فی شرح البخاری، ج 2، ص 412 – تاریخ مدینة دمشق، ج 56،ص 489

    68- عقیده توسل(دکتر محمد طاهر القادری)، ص 243

    69- مجموعة فتاوی ابن تیمیه،ج 1،ص 106به نقل از المؤسوعة الفقهیة الکویتیة،ج 14،ص 163 و164

    70- رسالتان بین الشیخین، رسالةالاستاذ واعظ زاده الی الاستاذ بن باز، ص 17 و18

    71- اسرار القرآن(دار المعارف)، ص 77

    72- دستور الوحدة الثقافیة بین المسلمین، طبع القاهرة دار الانصار، ص 169 تا 175

    73- مجموعه آثار شهید مطهری، ج 1، توحید و توسلات، ص 263

    منبع : راسخون
    شبهات وهابیت

  7. #87
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    به گزارش شیعه آنلاین، "کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی" طی جدیدترین گزارش خود، به انتشار روزشمار تمام اقدامات ضدشیعی رژیم وهابیت آل سعود پرداخت. در این روزشمار موارد مختلفی از جمله بازداشت فعالان و حتی افراد غیرفعال تنها به دلیل شیعه بود، پلمپ مساجد و حسینیه های شیعیان و دیگر رفتارهای ضدشیعی آنان بیان شده است. متن کامل این گزارش به شرح ذیل است:

    بسم الله الرحمن الرحيم * وَمَا لنا أَلاَّ نتوَكّلَ عَلى الله وَقد هَدانا سبلنا وَلنصبرَنّ عَلى مَا آذيتمونا وَعَلى الله فَليتوَكل المتوَكّلونَ * وَقالَ الّذِينَ كَفرواْ لرسلهِم لَنخرجنكم مّن أرضِنآ أَو لتَعودنَ في ملتنا فَأوحَى إِلَيهِم رَبُّهم لَنهلكَنّ الظالمينَ * صدق الله العلي العظيم

    رژیم سعودی که از نسل بنی سعود تشکیل شده تلاش می‌کند با زور و قدرت و از هر طریقی که شده تسلط و سیطره خود را بر شبه جزیره عرب به ویژه مناطق شیعه نشین مانند شهرهای قطیف و أحساء، حفظ کند. این تلاش به اعمال ظلم، ستم، نژادپرستی مذهبی و طایفه ای و دیگر رفتارهای ضدشیعی و ضدانسانی منجر شده است.

    نباید فراموش کرد که اینگونه اقدامات و رفتارهای رژیم آل سعود مربوط به چند ماه و یا حتی چند سال اخیر مربوط نمی شود بلکه آنان بیش از صد سال است که اینگونه رفتارهای خود را علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تکرار می کنند. برای نمونه نباید هرگز اشغال شهرهای أحساء و قطیف در سال 1913 میلادی و نسل کشی شیعیان بی گناه در آن مناطق توسط ایادی کثیف وهابییت و مزدورانشان را فراموش کنیم. آنان با کشتار شیعیان سعی داشتند اندیشه "محمد بن عبدالوهاب" بنیانگذار مکتب وهابیت را منتشر کنند و آن را به زور در ذهن و قلب شیعیان جای بدهند اما هیچگاه به این هدف پلید خود دست نیافتند.

    از جمله حماقت هایی که آنان در راستای از بین بردن اندیشه تشیع و تثبیت اندیشه ضاله وهابیت انجام دادند، مبارزه با شعائر دینی و حسینی بود. برای مثال آنان همواره می‌پنداشته اند که با بستن حسینیه و مساجد شیعیان می‌توانند مانع از برگزاری مجالس روضه شوند اما غافل از اینکه پیروان اهل بیت(ع) با عمل به مقوله سالار شهیدان أباعبدالله الحسین(ع)، آزاده هستند و به هیچ وجه تن به ذلت نمی دهند از همین رو حتی اگر هم تمام مساجد و حسینیه ها پلمپ شوند، مجالس روضه در منازل برگزار خواهد شد، حتی اگر هم به قیمت بازداشت صاحب خانه شود.

    در سال 2009 میلادی که آخرین روزهای آن را پشت سر می گذاریم، نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم حاکم سعودی در مجموع بیش از 40 شهروند شیعی را بازداشت کرده و بیش از 11 مسجد، نمازخانه و حسینیه را پلمپ کردند. اما این اقدامات نه تنها مانع از توقف شعائر دینی شیعیان نشد، بلکه مراسم عزادارای محرم امسال باشکوه تر از سال های گذشته در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای شیعه نشین عربستان سعودی برگزار شد.

    فهرست روزهای پلمپ مساجد و حسینیه‌های وابسته به شیعیان

    در 23 مارس 2009 نیروهای امنیتی سعودی، حسینیه "الخواجه" در منطقه الکوت در شهر الهفوف را به بهانه بازسازی فضای داخلی آن بدون دریافت مجوز از مقامات دولتی، پلمپ کردند و حاج "علی الخواجه" متولی این حسینیه را نیز به اداره امنیتی منطقه فراخوانده و مورد بازجویی قرار دادند. در همان روز حسینیه "الزهرا" را نیز به بهانه وجود داشتن یک حسینیه در نزدیکی آن، پلمپ کردند. این در حالی است که حسینیه الزهرا 12 سال پیش در نزدیکی این حسینیه ساخته شد.

    10 آگوست 2009 نیروهای امنیتی نمازخانه وابسته به منزل فردی به نام حاج "حسین راشد" در منطقه بایونیه در شهر الخبر را پلمپ کردند و پس از بازداشت وی، به اجبار از او امضا گرفته و وی را از برگزار نماز جماعت در این محل منع کردند
    شبهات وهابیت

  8. #88
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    به گزارش شیعه آنلاین، "کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی" طی جدیدترین گزارش خود، به انتشار روزشمار تمام اقدامات ضدشیعی رژیم وهابیت آل سعود پرداخت. در این روزشمار موارد مختلفی از جمله بازداشت فعالان و حتی افراد غیرفعال تنها به دلیل شیعه بود، پلمپ مساجد و حسینیه های شیعیان و دیگر رفتارهای ضدشیعی آنان بیان شده است. متن کامل این گزارش به شرح ذیل است:

    بسم الله الرحمن الرحيم * وَمَا لنا أَلاَّ نتوَكّلَ عَلى الله وَقد هَدانا سبلنا وَلنصبرَنّ عَلى مَا آذيتمونا وَعَلى الله فَليتوَكل المتوَكّلونَ * وَقالَ الّذِينَ كَفرواْ لرسلهِم لَنخرجنكم مّن أرضِنآ أَو لتَعودنَ في ملتنا فَأوحَى إِلَيهِم رَبُّهم لَنهلكَنّ الظالمينَ * صدق الله العلي العظيم

    رژیم سعودی که از نسل بنی سعود تشکیل شده تلاش می‌کند با زور و قدرت و از هر طریقی که شده تسلط و سیطره خود را بر شبه جزیره عرب به ویژه مناطق شیعه نشین مانند شهرهای قطیف و أحساء، حفظ کند. این تلاش به اعمال ظلم، ستم، نژادپرستی مذهبی و طایفه ای و دیگر رفتارهای ضدشیعی و ضدانسانی منجر شده است.

    نباید فراموش کرد که اینگونه اقدامات و رفتارهای رژیم آل سعود مربوط به چند ماه و یا حتی چند سال اخیر مربوط نمی شود بلکه آنان بیش از صد سال است که اینگونه رفتارهای خود را علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تکرار می کنند. برای نمونه نباید هرگز اشغال شهرهای أحساء و قطیف در سال 1913 میلادی و نسل کشی شیعیان بی گناه در آن مناطق توسط ایادی کثیف وهابییت و مزدورانشان را فراموش کنیم. آنان با کشتار شیعیان سعی داشتند اندیشه "محمد بن عبدالوهاب" بنیانگذار مکتب وهابیت را منتشر کنند و آن را به زور در ذهن و قلب شیعیان جای بدهند اما هیچگاه به این هدف پلید خود دست نیافتند.

    از جمله حماقت هایی که آنان در راستای از بین بردن اندیشه تشیع و تثبیت اندیشه ضاله وهابیت انجام دادند، مبارزه با شعائر دینی و حسینی بود. برای مثال آنان همواره می‌پنداشته اند که با بستن حسینیه و مساجد شیعیان می‌توانند مانع از برگزاری مجالس روضه شوند اما غافل از اینکه پیروان اهل بیت(ع) با عمل به مقوله سالار شهیدان أباعبدالله الحسین(ع)، آزاده هستند و به هیچ وجه تن به ذلت نمی دهند از همین رو حتی اگر هم تمام مساجد و حسینیه ها پلمپ شوند، مجالس روضه در منازل برگزار خواهد شد، حتی اگر هم به قیمت بازداشت صاحب خانه شود.

    در سال 2009 میلادی که آخرین روزهای آن را پشت سر می گذاریم، نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم حاکم سعودی در مجموع بیش از 40 شهروند شیعی را بازداشت کرده و بیش از 11 مسجد، نمازخانه و حسینیه را پلمپ کردند. اما این اقدامات نه تنها مانع از توقف شعائر دینی شیعیان نشد، بلکه مراسم عزادارای محرم امسال باشکوه تر از سال های گذشته در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای شیعه نشین عربستان سعودی برگزار شد.

    فهرست روزهای پلمپ مساجد و حسینیه‌های وابسته به شیعیان

    در 23 مارس 2009 نیروهای امنیتی سعودی، حسینیه "الخواجه" در منطقه الکوت در شهر الهفوف را به بهانه بازسازی فضای داخلی آن بدون دریافت مجوز از مقامات دولتی، پلمپ کردند و حاج "علی الخواجه" متولی این حسینیه را نیز به اداره امنیتی منطقه فراخوانده و مورد بازجویی قرار دادند. در همان روز حسینیه "الزهرا" را نیز به بهانه وجود داشتن یک حسینیه در نزدیکی آن، پلمپ کردند. این در حالی است که حسینیه الزهرا 12 سال پیش در نزدیکی این حسینیه ساخته شد.

    آگوست 2009 نیروهای امنیتی نمازخانه وابسته به منزل فردی به نام حاج "حسین راشد" در منطقه بایونیه در شهر الخبر را پلمپ کردند و پس از بازداشت وی، به اجبار از او امضا گرفته و وی را از برگزار نماز جماعت در این محل منع کردند
    10
    شبهات وهابیت

  9. #89
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    در 22 آوریل 2009 نیروهای وهابی و مزدوران رژیم آل سعود با قرار دادن دیوارهای کاغذ و بلند در اطراف قبر مبارک ائمه بقیع(ع)، شیعیان را از دیدن قبور مبارک ائمه محروم کردند. پنهان کردن قبور ائمه چند روز پس از اقدام شنیع یک فرد وهابی و فیلمبرداری مخفی وی از زنان شیعی در نزدیکی مسجد النبی(ص) و آغاز درگیری های خونین میان شیعیان با نیروهای امنیتی و نیروهای هئیت امر به معروف و نهی از منکر سعودی در شهر مدینه منوره، رخ داد.





    پنجم دسامبر 2009 نیروهای امنیتی سعودی با همکاری نیروهای گارد ویژه، ضد شورش و غیره به تنها مسجد شیعیان اسماعیلی در شهر الخبر حمله کرده و پس از چندین ساعت دیگر با نمازگزاران و تیراندازی به سمت آنان، آن مسجد را پلمپ کردند. این مسجد بزرگ که بیش از هزار نمازگزار را در خود جای می دهد، در منطقه الثقبه قرار دارد و حدود 17 سال پیش ساخته شد. 20 می 2009 دهها تن از شیعیان اسماعیلی به سمت مسجد خود حرکت کرده و با شکستن موانع، وارد مسجد شدند و در آن نماز جماعت برگزار کردند. نیروهای امنیتی سعودی هم به دستور مقامات بالاتر برای به وجود نیامدن درگیری مجدد، هیچ اقدامی نکردند.





    اول نوامبر 2009 دو مسجد شیعی در شهرهای "راس تنوره" و "ابقیق" توسط نیروهای امنیتی پلمپ شدند. اهالی منطقه از رفتار وحشیانه و شنیع نیروهای امنیتی در هنگام پلمپ مسجد خبر دادند.


    فهرست نام شیعیانی که در سال 2009 بازداشت شدند

    پنجم مارس 2009 نیروهای امنیتی شش نوجوان شیعی را به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز در شهر صفوی در استان قطیف بازداشت کردند. این شش نوجوان عبارت بودند از: محمدعلی صفوانی، حسن محمد صادق، قاسم محمد آل‌موسى، محمد عارف محمد آل‌دهیم، عبدالله محمد خلف و مصطفى محمد فردان.

    تنها سه روز بعد یعنی در هشتم مارس 2009 نیز "محمد علی محمد صفوانی" نوجوان 14 ساله از شهر صفوی به مرکز پلیس شهر فراخوانده شد. او نیز به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز بازداشت شد.









    در همان روز یعنی 22 مارس 2009 نیروهای گارد ویژه "محمد فرج ابوعبدالله" دانش آموز دبیرستانی را بازداشت کرده و به مرکز پلیس شهر عوامیه منتقل کردند. او در آنجا به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفت. علت این اقدام وحشیانه هیچگاه اعلام نشد.

    26 ژوئن 2009 دهها خودروی وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر تعدادی از مساجد شیعیان در شهر الخبر را محاصره کرده و آنان را از برگزار نماز جماعت منع کردند. این اقدام چند هفته چندین هفته ادامه یافت. 20 اکتبر 2009 مقامات ارشد عربستان دستور منع ساخت هرگونه مسجد، حسینیه، قبرستان توسط شیعیان در شهرهای شیعه نشین احساء، قطیف و نجران صادر شد. چنین دستوری نیز 6 اکتبر 2009 برای شیعیان اسماعیلی صادر شده بود. این دستور توسط شاهزاده "بدر بن جلوی بن عبدالعزیز" حاکم منطقه شرقیه صادر شده بود. او نیز اعلام کرد که به دستور مستقیم شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور سعودی عمل کرده است. 16 مارس 2009 حجةالإسلام و المسلمین شیخ "نمر باقر النمر" چهره سرشناس شیعیان عربستان بازداشت شد. علت این امر سخنرانی تند وی علیه رژیم حاکم در سعودی عنوان شد. موضوع سخنرانی وی حوادث و درگیری‌های میان شیعیان و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر بود. 21 مارس 2009 نیروهای اداره جنائی شهر عوامیه به منزل "رمزی جمال" حمله کرده و با هدف بازداشت وی، تمام خانه را زیر و رو کردند اما در نهایت نتوانستند به هدف خود دست یابند. بهانه آنان برای بازداشت وی حضور وی در اعتصاب عمومی مسالمت آمیز صدها نمازگزار در مصلای کربلاء بود. این مصلا پس از برگزاری اعتصاب عمومی، توسط نیروهای امنیتی به طور کامل منهدم شد. 22 مارس 2009 نیروهای امنیتی سعودی "جواد علی حسین عبدالرضا" 39 ساله از منطقه "عتبان" در شهر "مبرز" در استان احساء را بازداشت کردند. او در حال انجام سفری به همراه همسر و چهار فرزندش به کشور امارات متحده عربی بود اما در نقطه مرزی، مقابل دیدگان خانواده‌اش بازداشت شد. در همان روز نیروهای امنیتی منزل پدری وی را به طور کامل بازرسی کرده و تعداد زیادی کتاب، نوار، cd های مذهبی و حتی عکس های خانوادگی وی را مصادره کردند. نه تنها علت بازداشت وی اعلام نشد بلکه حتی به خانواده و یا نزدیکانش اجازه ملاقات با وی را نداده اند. 21 سپتامبر 2009 پلیس جنائی استان الخبر حاج "عبدالله صالح مهنا" را فراخوانده و به دلیل برپایی خیمه ای بزرگ برای برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان، او را مورد بازجویی قرار دادند. حاج مهنا چندین روز نیز در بازداشت به سر می برد. 23 مارس 2009 "سید ماجد مصطفی شیبانی" 39 ساله که در منزل به سر می برد، بازداشت شد. صبح همان روز برادرش "سید حسین" 22 ساله پس از چندین روز بازداشت، آزاد شده بود. در همان روز "محمد عبدالله غواص" 40 ساله که کارمند اداره پست در شهر صفوی بود نیز به دلایل نامشخص بازداشت شد
    5 ژوئن 2009 نیروهای امنیتی سعودی مسجد الثقبه در شهر الخبر را پلمپ کرده و شیخ "یوسف مازنی" امام جماعت آن را به مدت یک روز بازداشت کردند. پس از آن دستور ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در این مسجد صادر شد. . مارس 2009 "عقیل عیسی مرهون" از روستای قدیح به دستور مستقیم حاکم منطقه شرقی عربستان بازداشت شد. علت بازداشت وی، برگزاری تئاتر برای کودکان به مناسبت اربعین حسینی(ع) در سال 2008، اعلام شد.
    10
    شبهات وهابیت

  10. #90
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : شبهات وهابیت




    در 22 آوریل 2009 نیروهای وهابی و مزدوران رژیم آل سعود با قرار دادن دیوارهای کاغذ و بلند در اطراف قبر مبارک ائمه بقیع(ع)، شیعیان را از دیدن قبور مبارک ائمه محروم کردند. پنهان کردن قبور ائمه چند روز پس از اقدام شنیع یک فرد وهابی و فیلمبرداری مخفی وی از زنان شیعی در نزدیکی مسجد النبی(ص) و آغاز درگیری های خونین میان شیعیان با نیروهای امنیتی و نیروهای هئیت امر به معروف و نهی از منکر سعودی در شهر مدینه منوره، رخ داد.





    پنجم دسامبر 2009 نیروهای امنیتی سعودی با همکاری نیروهای گارد ویژه، ضد شورش و غیره به تنها مسجد شیعیان اسماعیلی در شهر الخبر حمله کرده و پس از چندین ساعت دیگر با نمازگزاران و تیراندازی به سمت آنان، آن مسجد را پلمپ کردند. این مسجد بزرگ که بیش از هزار نمازگزار را در خود جای می دهد، در منطقه الثقبه قرار دارد و حدود 17 سال پیش ساخته شد. 20 می 2009 دهها تن از شیعیان اسماعیلی به سمت مسجد خود حرکت کرده و با شکستن موانع، وارد مسجد شدند و در آن نماز جماعت برگزار کردند. نیروهای امنیتی سعودی هم به دستور مقامات بالاتر برای به وجود نیامدن درگیری مجدد، هیچ اقدامی نکردند.





    اول نوامبر 2009 دو مسجد شیعی در شهرهای "راس تنوره" و "ابقیق" توسط نیروهای امنیتی پلمپ شدند. اهالی منطقه از رفتار وحشیانه و شنیع نیروهای امنیتی در هنگام پلمپ مسجد خبر دادند.


    فهرست نام شیعیانی که در سال 2009 بازداشت شدند

    پنجم مارس 2009 نیروهای امنیتی شش نوجوان شیعی را به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز در شهر صفوی در استان قطیف بازداشت کردند. این شش نوجوان عبارت بودند از: محمدعلی صفوانی، حسن محمد صادق، قاسم محمد آل‌موسى، محمد عارف محمد آل‌دهیم، عبدالله محمد خلف و مصطفى محمد فردان.

    تنها سه روز بعد یعنی در هشتم مارس 2009 نیز "محمد علی محمد صفوانی" نوجوان 14 ساله از شهر صفوی به مرکز پلیس شهر فراخوانده شد. او نیز به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز بازداشت شد.









    در همان روز یعنی 22 مارس 2009 نیروهای گارد ویژه "محمد فرج ابوعبدالله" دانش آموز دبیرستانی را بازداشت کرده و به مرکز پلیس شهر عوامیه منتقل کردند. او در آنجا به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفت. علت این اقدام وحشیانه هیچگاه اعلام نشد.

    26 ژوئن 2009 دهها خودروی وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر تعدادی از مساجد شیعیان در شهر الخبر را محاصره کرده و آنان را از برگزار نماز جماعت منع کردند. این اقدام چند هفته چندین هفته ادامه یافت. 20 اکتبر 2009 مقامات ارشد عربستان دستور منع ساخت هرگونه مسجد، حسینیه، قبرستان توسط شیعیان در شهرهای شیعه نشین احساء، قطیف و نجران صادر شد. چنین دستوری نیز 6 اکتبر 2009 برای شیعیان اسماعیلی صادر شده بود. این دستور توسط شاهزاده "بدر بن جلوی بن عبدالعزیز" حاکم منطقه شرقیه صادر شده بود. او نیز اعلام کرد که به دستور مستقیم شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور سعودی عمل کرده است. 16 مارس 2009 حجةالإسلام و المسلمین شیخ "نمر باقر النمر" چهره سرشناس شیعیان عربستان بازداشت شد. علت این امر سخنرانی تند وی علیه رژیم حاکم در سعودی عنوان شد. موضوع سخنرانی وی حوادث و درگیری‌های میان شیعیان و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر بود. 21 مارس 2009 نیروهای اداره جنائی شهر عوامیه به منزل "رمزی جمال" حمله کرده و با هدف بازداشت وی، تمام خانه را زیر و رو کردند اما در نهایت نتوانستند به هدف خود دست یابند. بهانه آنان برای بازداشت وی حضور وی در اعتصاب عمومی مسالمت آمیز صدها نمازگزار در مصلای کربلاء بود. این مصلا پس از برگزاری اعتصاب عمومی، توسط نیروهای امنیتی به طور کامل منهدم شد. 22 مارس 2009 نیروهای امنیتی سعودی "جواد علی حسین عبدالرضا" 39 ساله از منطقه "عتبان" در شهر "مبرز" در استان احساء را بازداشت کردند. او در حال انجام سفری به همراه همسر و چهار فرزندش به کشور امارات متحده عربی بود اما در نقطه مرزی، مقابل دیدگان خانواده‌اش بازداشت شد. در همان روز نیروهای امنیتی منزل پدری وی را به طور کامل بازرسی کرده و تعداد زیادی کتاب، نوار، cd های مذهبی و حتی عکس های خانوادگی وی را مصادره کردند. نه تنها علت بازداشت وی اعلام نشد بلکه حتی به خانواده و یا نزدیکانش اجازه ملاقات با وی را نداده اند. 21 سپتامبر 2009 پلیس جنائی استان الخبر حاج "عبدالله صالح مهنا" را فراخوانده و به دلیل برپایی خیمه ای بزرگ برای برگزاری نماز جماعت در ماه مبارک رمضان، او را مورد بازجویی قرار دادند. حاج مهنا چندین روز نیز در بازداشت به سر می برد. 23 مارس 2009 "سید ماجد مصطفی شیبانی" 39 ساله که در منزل به سر می برد، بازداشت شد. صبح همان روز برادرش "سید حسین" 22 ساله پس از چندین روز بازداشت، آزاد شده بود. در همان روز "محمد عبدالله غواص" 40 ساله که کارمند اداره پست در شهر صفوی بود نیز به دلایل نامشخص بازداشت شد
    5 ژوئن 2009 نیروهای امنیتی سعودی مسجد الثقبه در شهر الخبر را پلمپ کرده و شیخ "یوسف مازنی" امام جماعت آن را به مدت یک روز بازداشت کردند. پس از آن دستور ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در این مسجد صادر شد. . مارس 2009 "عقیل عیسی مرهون" از روستای قدیح به دستور مستقیم حاکم منطقه شرقی عربستان بازداشت شد. علت بازداشت وی، برگزاری تئاتر برای کودکان به مناسبت اربعین حسینی(ع) در سال 2008، اعلام شد.
    10
    شبهات وهابیت

صفحه 9 از 10 نخستنخست ... 5678910 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •