*****کرامات بانوي ملکوت***** سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
*****کرامات بانوي ملکوت*****
صفحه 4 از 9 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 88
  1. #31
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    شباهت حضرت معصومه به حضرت زينب عليهماالسّلام

    در ميان خواتين باجلالت و بانوان بيت رسالت و امامت، دو بانوى آسمانى‏ اند كه از جهات گوناگون شبيه به يكديگرند و وجه شباهت و قدر مشترك بين آن دو فراوان است. آن دو بزرگوار، يكى حضرت زينب كبرى، عقيله ‏بنى‏ هاشم عليهاالسّلام است و ديگرى حضرت فاطمه‏ معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها.
    و اما وجه تشابه و جهت مشابهت و مشاركت آن دو بانوى گرانقدر الهى و آسمانى:
    1- هردو سرافرازند كه دختر امام معصوم و آسمانى ‏اند. زينب كبرى دخت بلنداختر حضرت اميرالمؤمنين، على عليه السّلام و حضرت معصومه دخت والاگهر حضرت موسى بن ‏جعفر صلوات ‏اللَّه ‏عليها و عليهم ‏اجمعين.
    2- هردو بزرگوار مفتخرند كه خواهر امام معصوم ‏اند. يكى خواهر دو حجّت خدا، حسن و حسين صلوات ‏اللَّه‏ عليهما و ديگرى خواهر حضرت على ‏بن ‏موسى ‏الرضا عليه‏ الصّلاة والسّلام است.
    3- هر دو بانوى خاندان وحى، افتخار دارند كه عمه امام معصوم مى‏ باشند؛ يكى عمه امام زين ‏العابدين عليه‏ السّلام و ديگرى عمه حضرت جوادالائمه عليه ‏السّلام.
    4- هر دو مورد تقديس و تكريم امام معصوم قرار گرفته و حجّت بالغه الهى زبان به مدح و ثناو ستايش آن دو گوهر گرانبها گشوده است.
    5- هر يك از اين دو بانوى بزرگ اسلام، مورد تعظيم و احترام سه امام مفترض‏ الطاعة قرار گرفته ‏اند؛ حضرت زينب عليهاالسّلام از ناحيه پدر بزرگوارشان اميرمؤمنان حضرت على عليه‏ السّلام و از سوى برادرشان حضرت سيدالشّهدا، امام حسين عليه‏ السّلام و از ناحيه ‏برادرزاده‏ شان حضرت امام زين ‏العابدين عليه ‏السّلام مورد ستايش قرار گرفتند.
    حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها نيز از ناحيه جدّ بزرگوارشان حضرت امام صادق عليه‏ السّلام و از جانب برادر گرانقدرشان حضرت رضا عليه ‏السّلام، و از سوى فرزند برادرشان حضرت جوادالائمه عليه ‏السّلام مورد مدح و ثنا واقع شده ‏اند.
    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  2. تشكر

    شكوه انتظار (20-07-1389)

  3. #32
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    6- هركدام از اين دو بانوى باجلالت، شدّت علاقه نسبت به برادر عزيز و والامقام خود داشتند؛ حضرت زينب عليهاالسّلام نسبت به امام حسين عليه‏ السّلام و حضرت معصومه عليهاالسّلام نسبت به امام علىّ ‏بن ‏موسى ‏الرضا عليه ‏السّلام.
    7- هر دو معظّمه به خاطر علاقه به برادرشان، خانه و زندگى خويشتن را رهاكرده، وطن را ترك گفتند و رنج سفر را بر خود هموار نمودند؛ حضرت ‏زينب سلام ‏اللَّه ‏عليها از مدينه به عراق و بالاخره به شام رفتند و حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها از مدينه به ايران و بالاخره در سرمين قم رحل اقامت افكندند.
    8- هردو بانوى بزرگوار، زادگاهشان مدينه، ولى مدفنشان نقطه ‏اى دور از زادگاهشان است؛ حضرت زينب سلام ‏اللَّه‏ عليها در شام يا مصر، على المشهور، و حضرت معصومه سلام‏اللَّه‏عليها در ايران و شهر مقدّس قم.
    9- مدفن و مضجع هر يك از اين دو بانوى بهشتى، زيارتگاه عاشقان و علاقمندان خاندان پيغمبر است و مرقد مطهّر و منوّر هر يك از آنان، دلدادگان بى‏شمار دارد و مردم مسلمان حتّى از شهرهاى دور براى زيارت آنها با تمام اشتياق سفر نموده، به تشرّف به اعتاب مقدّسه آنان فخر و مباهات مى‏كنند.
    10- هر كدام از اين دو مكرّمه، دو محلّ زيارت دارند. حضرت زينب سلام ‏اللَّه ‏عليها در مصر و در شام و حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها در بيت النّور، محلّ اقامت و عبادتشان - مدرسه ستّيه - و ديگر مدفن مقدّس و حرم مطهّر آن بانوى با جلالت.
    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  4. تشكر

    شكوه انتظار (20-07-1389)

  5. #33
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    وفات كريمه اهلبيت عليهم‏السّلام

    در تواريخ آمده است كه مأمون عباسى در سال دويست هجرى قمرى، حضرت رضا عليه‏ السّلام را از مدينه به مرو طلبيد و آن حضرت را اجباراً و به دنبال اين جريان از مدينه به سوى مرو آوردند. خواهر آن حضرت، فاطمه معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها در سال دويست و يك به خاطر اشتياق ملاقات برادرش از مدينه به جانب مرو حركت كرد و چون به ساوه رسيد بيمار شد. در اين هنگام پرسش كرد كه از اينجا تا قم چه مقدار مسافت است؟ گفتند: ده فرسخ. حضرت خادم خود را فرمودند كه مرا به جانب قم ببر و بدين ترتيب خادم، حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها را به قم آورده و در منزل موسى‏ بن‏ خزرج‏ بن‏ سعد فرود آورد.
    مطلبى كه از اين نقل استفاده مى‏ شود اين است كه قم از آن زمان شهرى بوده كه به علاقه و ولايت اهلبيت رسول اللَّه صلوات ‏اللَّه ‏عليهم‏ اجمعين شناخته شده‏بود و اين اسم، براى حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها كه تمام گذشته خود را در مدينه سپرى كرده بود، يك مركز آشنا به شمار مى ‏آمده است، ولى در اينكه چطور موسى بن خزرج را شناخته و بر او وارد شده‏اند اجمالى است و ممكن است كه در ساوه راجع به افراد سرشناس و بسيار محترم قم تحقيق شده باشد و او را معرفى كرده باشند يا آنكه بعد از ورود به قم پرسش كرده باشند و با معرفى مردم قم و ساكنان آن و شناختى كه از موسى بن خزرج براى بانوى اسلام، حاصل گرديده، بر او وارد شده باشند.
    البته نقل ديگرى در اين مورد است كه زمينه اين سؤال را به كلى منتفى مى‏ سازد و بعضى از بزرگان آن را صحيح‏ تر از نقل اول مى‏دانند و آن اين است كه چون خبر نزول اجلال حضرت فاطمه معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها به ساوه، به گوش آل‏ سعيد رسيد، همگى متّفق شدند كه به قصد تشرّف به حضور آن بانوى يگانه، بيرون روند و از وى درخواست نمايند كه به قم تشريف بياورد.
    موسى بن خزرج بر اين امر، تقدم جست. همينكه به خدمت حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها رسيد، مهار ناقه آن حضرت را گرفت و كشيد تا وارد قم ساخت و آن سيده جليله را در خانه خود فرود آورد و جا داد و مدت شانزده يا هفده روز همچنان باقى بودند و آنگاه از دنيا رفتند. پس او را غسل داده، كفن نمودند و نماز بر بدن مقدّسش خواندند و در زمين بابلان كه ملك خود موسى بن خزرج بود و اكنون روضه منوّره آن حضرت است، به خاك سپرده و دفن كردند و سقفى از بوريا بر قبر شريفش بنا نمودند و همچنان بود تا حضرت زينب، دختر امام جواد عليه‏ السّلام، قبّه‏اى بر آن قبر شريف بنا كرد. (32)
    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  6. تشكر

    شكوه انتظار (20-07-1389)

  7. #34
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    و نقل شده است كه محمد بن ‏حسن ‏بن ‏وليد گفته: چون فاطمه سلام‏ اللَّه‏ عليها وفات يافت، او را غسل داده و كفن كردند و جنازه او را به سوى بابلان حركت دادند، آنگاه آن حضرت را كنار سردابى كه براى وى حفر كرده بودند گذاشتند و آل سعد با هم به گفتگو پرداختند كه چه كسى داخل سرداب سود و جنازه آن حضرت را دفن نمايد؟. بعد از گفتگوها رأى آنان بر اين قرار گرفت كه پيرمرد كهنسال "قادر" نام، كه خادم خود آنان بود و مرد صالحى به شمار مى‏رفت، متصدّى دفن شود.
    از اين رو از پى او فرستادند كه ناگهان ديدند دو نفر سوار، كه دهان خود را با لگام بسته بودند، با شتاب بسيار از جانب ريگزار پيداشدند و چون نزديك جنازه رسيدند پياده شده، بر آن مخدّره نماز خواندند، داخل سرداب شده و آن بدن مطهّر را دفن كردند و آنگاه بيرون آمده، سوار شدند و رفتند و هيچ‏كس نفهميد كه آنان چه كسانى بودند. (33)
    شايان ذكر است كه اين جريان اصلاً قابل استبعاد نيست، زيرا شواهد بسيارى در كتب اخبار و تاريخ و سيره و معجزات دارد كه ما به بعضى از آنها اشاره مى‏كنيم:
    1- سلمان فارسى در مداين از دنيا رفت و در آن هنگام حضرت اميرالمؤمنين عليه ‏السّلام در مدينه بودند ولى براى دفن سلمان از مدينه با تصرف ‏الهى خود و به اذن ‏اللَّه‏ سبحانه به مداين ‏آمدند و پس از انجام مراسم دفن او به مدينه بازگشتند. (34)

    2- شطيطه، زن با ايمان نيشابورى در نيشابور از دنيا رفت و حضرت موسى ‏بن‏ جعفر عليه ‏السّلام از مدينه طيّبه بر حسب وعده‏اى كه از پيش داده بودند، براى نماز بر جنازه او به نيشابور آمدند در حالى كه بر شتر سوار بودند و چون از امر او فارغ شدند، سوار بر شتر خود شده به طرف بيابان برگشتند و به ابوعلى‏ بن ‏راشد فرمودند: سلام مرا به ياران خود برسان و به آنان بگو: من و ساير امامان ناچاريم كه بر جنازه شما حاضر شويم در هر شهرى كه باشيد. پس در كار خودتان از خدا بترسيد. (35)

    3- در جريان دفن حضرت سيدالشّهدا عليه ‏السّلام از مسلّمات است كه حضرت امام زين‏ العابدين از زندان كوفه به صحنه كربلا آمد و تجهيزات بدن مبارك پدر بزرگوار خود را انجام داد.
    بارى، بر حسب ظاهر و به مقتضاى اين اخبار و روايات خصوصاً جمله اخير از جريان شطيطه، مى‏ توان حدس زد كه آن دو بزرگوار دو امام معصوم از خاندان حضرت معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها مثلاً حضرت موسى بن جعفر عليه ‏السّلام و حضرت رضا عليه ‏السّلام بوده‏اند كه براى دفن بدن مطهّر حضرت معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها، آمده اقدام به دفن آن پيكره تقوا فرموده‏اند. و چه كسى به تجهيزات فاطمه معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها سزاوارتر از آن دو بزرگوار مى ‏باشد؟!
    قابل ذكر است كه گاهى شنيده مى‏ شد كه حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها به عزم ديدار برادرشان از مدينه به سمت توس حركت كرد و در قم خبر شهادت حضرت رضا عليه‏ السّلام را شنيد و در آنجا بيمار شد و بالاخره از دنيا رفت.

    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  8. تشكر

    شكوه انتظار (20-07-1389)

  9. #35
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    ولى اين مطلب خلاف تحقيق است؛ چنانكه روايت سعد بن ‏سعد از حضرت رضا عليه‏ السّلام بر اين مطلب دلالت ظاهر دارد كه حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها پيش از حضرت رضا عليه ‏السّلام از دنيا رفته‏اند، زيرا در آن روايت، سعد مى‏گويد: من از امام رضا عليه ‏السّلام راجع به زيارت فاطمه سلام‏ اللَّه ‏عليها دختر موسى بن جعفر پرسش كردم. (36)
    اين سؤال حاكى از آن است كه در زمان پرسش، حضرت معصومه سلام‏ اللَّه ‏عليها از دنيا رفته بودند و مرقد و مضجع وى معلوم بوده است.
    مرحوم محقّق بزرگ، ميرزاى قمى اعلى ‏اللَّه ‏مقامه در جواب سؤالى كه از وى راجع به اين موضوع شده، به همين روايت تمسك كرده‏اند و صورت سؤال و جواب اين است:
    سؤال: از عيون اخبارالرضا حديثى نقل شده است كه راوى گفت:
    سَأَلْتُ اَبَالْحَسَنِ الرِّضا عَنْ زيارَةِ فاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ بِقُمْ، و آنچه در زبان روضه ‏خوان‏ ها مشهور است، آنست كه حضرت معصومه سلام‏ اللَّه ‏عليهااز مدينه به اراده ديدن برادر بزرگوار خود بيرون آمدند. وقتى كه به قم رسيدند، خبر شهيد شدن آن حضرت در توس به ايشان رسيد، چند روزى در قم مكث نمودند و وفات كردند. وجه جمع چگونه است؟
    جواب: آخوند ملّامحمّدباقر رحمة اللَّه ‏عليه در بحار دو حديث بلكه سه حديث از حضرت امام رضا عليه‏ السّلام نقل كرده كه دلالت مى‏كنند بر اينكه در حيات آن حضرت، فاطمه بنت موسى بن جعفر عليه‏ السّلام در قم مدفون شده بود، و خلاف آن را نقل نكرده است. (37) علاوه بر اين تاريخ شهادت حضرت رضا عليه ‏السّلام مضبوط و در دست است و آن بر حسب نقل مورّخان، آخر ماه صفر سال 203 هجرى قمرى است و سال مسافرت آن بزرگوار به توس سال 200 از هجرت بوده است و حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها بر حسب نقل در پى مسافرت برادرشان و به تصريح بعضى از اهل تاريخ در سال 201 هجرى به عزم ديدار وى حركت كرده‏اند. بنابراين وفات آن مخدّره حدود دو سال قبل از شهادت حضرت رضا عليه ‏السّلام واقع شده است.
    و نمى ‏دانيم كه چگونه اين جريان بعكس اشتهار پيدا كرده است. اينجا اين نكته را يادآور مى‏شويم كه خوبست خطبا و وعاظ محترم در نقل مطالب، مداقّه نموده و مطالب را هرچه‏ بيشتر مستند ذكر كنند و نكند كه يك مطلب خلاف، در طى قرون و اعصارى به وسيله منبر و اهل آن ترويج شود.

    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  10. تشكر

    شكوه انتظار (20-07-1389)

  11. #36
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    زيارت حضرت معصومه عليهاالسّلام

    از جمله زيارات مسلّم و مأثور از خاندان وحى، زيارت حضرت فاطمه‏ معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها است. روايات متعدّدى از امامان معصوم در ترغيب و تشويق مردم به زيارت آن حضرت و راجع به اجر و ثواب عظيمى كه بر زيارت وى مترتّب است وارد شده است.
    علّامه مجلسى اعلى‏ اللَّه ‏مقامه از كتاب تاريخ قم نقل كرده است كه حضرت صادق عليه‏السّلام فرمودند:
    اِنَّ لِللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ اِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ مَدينَةُ وَ اِنَّ لأميرَالْمُؤمِنينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةِ قُمْ وَ سَتُدْفَنُ فيها اِمْرَأةٌ مِنْ اَوْلادى تُسَمَّى فاطِمَةُ فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةَ. قالَ عليه‏السّلام ذلِكَ وَ لَمْ تَحْمِلْ بِمُوسى اُمُّه؛ (38)
    راستى كه براى خدا حرمى است و آن مكّه است و براى رسول خدا حرمى است و آن مدينه است و براى اميرالمؤمنين حرمى است و آن كوفه است و براى ما حرمى است و آن شهر قم است و به زودى زنى از اولاد من به نام فاطمه در آن سرزمين دفن مى ‏شود، پس هركس او را زيارت كند، بهشت بر او واجب خواهد شد.

    امام‏صادق عليه‏ السّلام اين را فرمود در حالى كه هنوز مادر موسى ‏بن ‏جعفر عليه ‏السّلام به آن حضرت حمل بر نداشته بود.
    اهميّت ‏مقام اين بانوى ‏مكرّمه و عنايت ‏خاصّى كه روى ‏زيارت ‏آن‏حضرت ‏است از اين‏ روايت به ‏خوبى ظاهر مى ‏شود، زيرا:
    اوّلاً زمانى امام صادق عليه‏ السّلام از اين مكرّمه و زيارت او سخن مى ‏گويد كه هنوز انعقاد نطفه پدر بزرگوار او نشده، چه رسد به خود او.
    و ثانياً از دفن فاطمه معصومه عليهاالسّلام در قم اطّلاع مى ‏دهند و ظاهراً به همين لحاظ قم را حرم امامان قلمداد مى‏كند در حالى كه شهرهاى متعدد داريم كه مدفن امامزادگان والامقام و بلكه مدفن امامان است، ولى اين وجهه و عنوان را پيدا نكرده‏اند كه حرم امامان باشند.
    و ثالثاً وعده صريح و قطعى بهشت به زائران قبر حضرت فاطمه‏ معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها داده است.
    و اين روايت به سند ديگرى نيز آمده و در آنجا عبارت چنين است كه: حضرت صادق عليه ‏السّلام مى ‏فرمايند:
    اِنِّ زيارَتَها تَعْدِلُ الْجَنَّةَ؛ (39)
    زيارت فاطمه معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها معادل و هم ‏طراز بهشت است.

    ابن قولويه متوفّاى سال 367 ه'ق كه خود استاد شيخ مفيد اعلى ‏اللَّه ‏مقامه بوده نقل كرده است كه سعد بن ‏سعد گفته: من از حضرت اباالحسن، امام رضا عليه‏ السّلام راجع به زيارت فاطمه سلام ‏اللَّه‏ عليها، دختر حضرت موسى بن جعفر عليه ‏السّلام پرسش كردم. حضرت فرمودند: مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّة؛ (40) هركس او را زيارت كند، بهشت از براى اوست.
    و نيز از ابن الرّضا، حضرت جواد عليه‏ السّلام نقل كرده كه فرمودند: مَنْ زارَ عَمَّتى بِقُمْ فَلَهُ الْجَنَّة؛ (41) كسى كه قبر عمّه ‏ام را در قم زيارت كند، بهشت از براى اوست.
    از تعبير عَمَّتى كه در روايت حضرت جوادالائمه عليه ‏السّلام آمده به ذهن تداعى مى ‏شود كه امام جواد عليه ‏السّلام به داشتن چنين عمّه محترمه ‏اى افتخار مى‏ كند و از اين ‏رو به جاى ذكر نام آن مكرّمه، عنوان عاطفى و زيباى عمّه ‏من را به‏ كار مى‏برد.
    علّامه مجلسى رضوان‏ اللَّه‏ عليه مى‏ گويند: در بعضى از كتب و روايات ديدم كه على ‏بن ‏ابراهيم از پدرش از سعد نقل كرده كه حضرت على بن موسى الرضا عليه ‏السّلام فرمودند: يا سَعْدُ عِنْدَكُمْ لَنا قَبْرٌ؛ براى ما در نزد شما قبرى است. عرض‏كردم: جانم‏فدايت، منظورتان قبر فاطمه ‏بنت ‏موسى‏عليهما السّلام ‏است؟ فرموند:نَعَمْ،مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ‏الْجَنَّةُ. (42)
    آرى، منظورم همان است، كسى كه او را با شناخت حق و مقامش زيارت كند، بهشت از براى اوست.

    *****کرامات بانوي ملکوت*****
    ویرایش توسط عهد آسمانى : 20-07-1389 در ساعت 11:43

  12. #37
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    در عبارت اين روايت لطايفى است:
    1- طبق اين روايت، حضرت امام رضا عليه‏ السّلام ابتداءً به سعد كه قمى بوده فرموده ‏اند: براى ما در نزد شما قبرى است. عبارت چنانست كه گويى اين قبر مال همه امامان و براى خاندان عصمت و طهارت است و همگى بدان توجّه و عنايت دارند.
    2- در اين روايت نيز وعده بهشت در مقابل زيارت حضرت معصومه سلام‏ اللَّه ‏عليها داده شده است.
    3- در خصوص اين روايت براى فاطمه‏ معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها قيد شده است كه: عارِفاً بِحَقِّها؛ اگر با معرفت مقام والا و شناخت عالى نسبت به آن بانوى مكرّمه وى را زيارت كند، بهشت از براى اوست.
    و طبق اين تعبير، هنگامى بهشت جز او پاداش زيارت حضرت فاطمه‏ معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها است كه زائر، عارف به مقام شامخ و مرتبه رفيع و منيع آن بزرگوار باشد.
    بنابراين بايد كوشش كرد كه قبل از زيارت آن حضرت، شناختى نسبت به او پيدانمود و بايد زائر، آشناى به جلالت ‏قدر و منزلت رفيع وى در نزد خداى متعال شود تا به چنين فوز عظيم و مرتبه والايى نايل گردد.
    مطلب بسيار مهم و چشمگيرى كه در اين روايات آمده است و قدر مشترك و جامع بين همه آنهاست، وعده بهشت به زائران قبر شريف حضرت فاطمه معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها است. وعده صريح و آشكار به بهشت در مقابل زيارت حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها در لسان مبارك سه امام معصوم و مفترض ‏الطاعة عليهم ‏السّلام آمده است:
    حضرت امام صادق عليه ‏السّلام اين وعده را دادند، حضرت امام رضا عليه ‏السّلام نيز تصريح به اين وعده فرمودند و بالاخره حضرت جواد عليه ‏السّلام نيز زائران قبر عمه‏شان را نويد به بهشت دادند.
    بر اساس اين روايات شريفه و اخبار عديده، استحباب زيارت مرقد منوّر حضرت فاطمه معصومه عليها السّلام جاى اندك ترديدى ندارد و خود مطلبى روشن و واضح است.
    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  13. #38
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    زعيم شيعه مرحوم آيت ‏اللَّه‏ العظمى گلپايگانى اعلى ‏اللَّه‏ مقامه نيز در جواب يكى از استفتائاتى كه از ايشان شده، بدين موضوع تصريح كرده‏اند و متن سؤال و جواب اين است:
    سؤال: آيا مى‏توان گفت زيارت حضرت معصومه عليها السّلام در قم با ادلّه اجتهادى ثابت است، بدين ترتيب آيه
    وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ...
    حديث: مَنْ زارَ فاطِمَةُ بِقُمْ فَلَهُ الْجَنَّةُ.
    اجماع: اتفاق همگى علماى شيعه از گذشته تا كنون.
    سيره‏تمامى مردم شيعه از قديم تا حال؟
    جواب: بسم اللَّه الرحمن الرحيم. استحباب زيارت حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها، از نظر روايات مسلّم است و حاجتى به استدلال به ادلّه مذكور نيست. واللَّه‏العالم. 24/ج2 /1408 . (43)

    مطلبى را در اينجا براى اكمال بحث اضافه مى‏كنيم و آن اين است كه مرحوم شيخ صدوق عليه ‏الرّحمة در كتاب ثواب ‏الاعمال و نيز ابن قولويه در كتاب كامل الزّيارات و علّامه مجلسى در بحارالانوار اوّلاً زيارت حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها را ذكر كرده ‏اند و سپس به نقل روايت زيارت حضرت عبدالعظيم حسنى عليه ‏السّلام پرداخته ‏اند.
    و اين مراعات تقديم و تأخير آن هم در كتاب‏هاى علماى كم‏ نظير در عالم تشيّع اسرارى را كشف مى‏كند و خلاصه اين ترتيب در ذكر حاكى از آنست كه حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها بر حضرت عبدالعظيم - با تمام جلالت قدرش - تقدّم و ترجيح دارد، با آنكه حضرت عبدالعظيم علاوه بر شرافت امامزاده بودن، محدث نيز بوده است و از جمله راويان معروف اخبار امامان معصوم صلوات‏ اللَّه ‏عليهم ‏اجمعين به شمار مى ‏رود.
    آرى، حضرت معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها علاوه بر مقامات معنوى، فرزند بلاواسطه حضرت موسى بن جعفر، امام كاظم عليه‏ السّلام است وليكن حضرت عبدالعظيم عليه‏ السّلام با چهار واسطه به امام مجتبى عليه‏ السّلام مى‏ پيوندد. (44)

    ضمناً حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليهانيز از محدّثين و راويان اخبار به شمار مى ‏رود، چنانكه در فصل مربوط به اين موضوع خواهيد ديد كه رواياتى از روايات مهمّه را اين بانوى با عظمت نقل كرده‏ اند.

    *****کرامات بانوي ملکوت*****

  14. #39
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    حضرت ولىّ عصر و زيارت حضرت معصومه عليهماالسّلام

    به مقتضاى روايات عديده ‏اى كه از امامان بزرگوار راجع به فضايل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها و ثواب زيارت آن مخدّره معظّمه رسيده است، طبعاً ولىّ‏ عصر، امام زمان ارواحنا فداه نيز براى آن بانوى بهشتى احترام و تعظيم فراوان قائلند و از روى همين قراين و شواهد مى‏توان گفت كه آن ولى‏ اعظم خدا نيز به زيارت عمّه بزرگوار خود، حضرت فاطمه معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها اهتمام دارند و مرقد مطهّر وى مورد توجّه، عنايت و الطاف امام زمان عليه ‏السّلام مى ‏باشد.
    و به همين مناسبت زائران بقعه منوّره از زن و مرد نيز مورد لطف خاصّ امام زمان عليه ‏السّلام مى‏باشند، زيرا آن حضرت مى‏ بينند كه دلدادگان آل محمّد و شيعيان اهلبيت عليهم ‏السّلام سر بر آستان عمّه گرانقدرشان ساييده و عتبه مباركه و ضريح مقدّس او را مى‏ بوسند.
    اينها مطالبى بود كه با ملاحظه اخبار و روايات مربوط به زيارت بى ‏بى دو عالم ذكر كرديم. علاوه كه بعضى از مكاشفات و رؤياهاى صادقه نيز كه براى اهل ‏دل و صاحبان‏ نفوس ‏زكيّه واقع شده، حكايت از همين معنا مى‏ كند.
    مرحوم آيت ‏اللَّه حاج آقا مرتضى حايرى رضوان‏ اللَّه‏ عليه، فرزند برومند مؤسّس حوزه ‏علميه ‏قم مرحوم آيت ‏اللَّه ‏العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى قدس‏سرّه‏الشريف در يادداشتهاى خود نوشته‏اند: من اين جريان را كه اهل علم و تحقيق و دقّت در امور، زيارت حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها را در قسمت بالاسر حرم حضرت فاطمه ‏معصومه سلام ‏اللَّه ‏عليها انجام مى ‏دادند، نمى ‏پسنديدم براى اينكه:
    اولاً سلام به حسب اعتبار عرفى بايد به طرف آن موجود محترم باشد نه بالاى سر او و رو به قبله، كه جسم مطهّر در طرف چپ واقع مى ‏شود. و تا آنجا كه مى ‏دانم در هيچ ‏يك از سلام‏ ها به اين شكل نرسيده است.
    و ثانياً در خصوص ضريح آن حضرت كه قبر مطهّر انحراف دارد، صورت مطهّر نوعاً در پشت سر واقع مى ‏شود.
    شبى خواب ديدم كه سه ‏نفر مردمان بيابانى و بيابان‏گشته كه يكى از آن سه بزرگوار - در عالم خواب معلوم بود كه امام‏عصر عجّل ‏اللَّه ‏تعالى‏ فرجه ‏الشّريف بود، در پشت سر حضرت، رو به قبله در طرف سر مبارك ايستاده‏اند و به حسب ظاهر زيارت مى ‏كنند، يعنى معلوم بود كه براى زيارت ايستاده ‏اند، ولى من كلمات آنها را نمى ‏شنيدم.
    بعداً من به روايت سعد، كه دليل بر زيارت آن وجود مبارك است مراجعه كردم. ديدم "عندالرأس ‏مستقبل ‏القبلة" دارد؛ يعنى نزد سر و جانب سر، رو به ‏قبله و "فوق الرأس" ندارد كه معنى آن "بالاى سر" باشد. ونزد سر، روبه قبله، با توجه به عرفيّت سلام كه بايد رو به جانب جسد مطهّر باشد منطبق بر همان موضع مى‏باشد كه در عالم خواب امام عليه ‏السّلام و دو نفر از ياران آن بزرگوار ايستاده بودند. (45)
    *****کرامات بانوي ملکوت*****
    ویرایش توسط عهد آسمانى : 20-07-1389 در ساعت 14:36

  15. #40
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    setareh1 پاسخ : *****کرامات بانوي ملکوت*****




    بيت النّور يا محراب عبادت حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها

    يكى از مدارس علميّه شهرستان قم، مدرسه مباركه ستيه است كه در محلّه ميدان مير و جنب آن ميدان واقع شده و مشهور است كه حضرت فاطمه معصومه سلام اللَّه‏ عليها در دوران اقامتشان در قم - يعنى در فاصله ورود تا وفات - در اين مكان به سر مى ‏برده و دوران هفده روز نقاهت و بيمارى خود را در آنجا گذرانيده ‏اند و براى آن مجلّله معظّمه در آن مكان محرابى ‏بوده ‏است كه در آن عبادت‏مى ‏كرده‏اند و به گفته بعضى ‏از اهل ‏تحقيق آن بقعه ‏مباركه را بيت‏النّور خوانده‏اند و آن بقعه جزء خانه موسى بن خزرج بوده و او از آن حضرت در آن‏جا پذيرائى مى‏كرده است.
    در ذيل روايتى كه مرحوم مجلسى اعلى‏ اللَّه ‏مقامه در شرح حال حضرت معصومه سلام‏ اللَّه‏ عليها نقل كرده آمده است كه: محراب نماز فاطمه سلام ‏اللَّه ‏عليها تا هم‏اكنون در خانه موسى بن خزرج موجود است. (46)
    مرحوم محدث قمى رضوان ‏اللَّه‏ عليه بعد از نقل اين مطلب مى‏گويند: فقير گويد: در زمان ما نيز آن محراب موجود است و آن واقع است در محله ميدان مير و معروفست به ستّيه و ستّى، به معنى خانم و بى‏بى است. (47)
    و ما نيز مكرّر به زيارت آن مكان مقدّس رفته ‏ايم. حجره مزبور كه محراب مبارك حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها در آن قرار دارد، در قسمت جنوبى مدرسه واقع شده است.
    اين مدرسه شريف به امر و همّت مرحوم آيت اللَّه العظمى آقاى گلپايگانى قدس سرّه بازسازى شده است.
    در پيشانى درگاه شمالى بقعه عبارت: يا فاطِمَةُ اِشْفَعى لى فِى الْجَنَّةِ و در ذيل آن اين بيت ثبت شده است:
    اين جايگاه كيست كه آنقدر منوّر است اين سجده‏ گاه دختر موسى ‏بن ‏جعفر است. (48)
    البته مصراع اول اين شعر موزون نيست و احتياج به تصحيح و تغيير دارد و مى ‏توان گفت :
    اين جايگاه كيست كه اين ‏سان منوّر است اين سجده‏ گاه دختر موسى‏ بن ‏جعفر است



    *****کرامات بانوي ملکوت*****

صفحه 4 از 9 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •