***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥*** سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***
صفحه 11 از 26 نخستنخست ... 78910111213141521 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 101 تا 110 , از مجموع 259
  1. #101
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    3 - از مولى المتقين اميرالمومنين على (عليه السلام ) وارد شده كه روز جمعه اى در منبر بود و بعد از آنكه جقايق و رياحين مواعظ را در دلهاى مستمعان مى كاشت ، فرمود:
    ((چنين پينه و وصله بر جامه مرقع خود دوخته ام كه از دوزنده آن شرمنده شدم ، على را بازينت دنيا چه كار چگونه خوشحال شوم به لذت فانيه و نعيمى كه ناپايدار است (244).
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  2. #102
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    4 - از جمله لباسهايى كه پوشيدن آن در اسلام مذموم است ، لباس شهرت است و اين دو قسم تصور مس شود: يكى آنكه لباس سنگين قيمتى بپوشد كه از اين جهت مشهور شود، دوم اينكه لباسى بپوشد كه انگشت نماى مردم گردد، مانند اينكه لباسش از جهت رنگ و برش و ضخامت خلاف لباسهاى مردم باشد، مثل اينكه عوض قباياكت و شلوار مثلا: نمد بپوشد و عوض كمربند، ريسمان به كمر ببندد و عوض كلاه و عمامه ، چيز ديگرى بر سر بگذارد تا با اين صفات ، مشهور شود، چنانكه رسم متصوفه بد سير و داب شهرت طلبان مريد پرور است و احاديث متعدده بر مذمت آن وارد شده است .
    از آن جمله از حضرت صادق (عليه السلام ) نقل شده است كه : ((همانا خداوند دشمن مى دارد شهرت لباس را(245))).
    و از سرو چمن امامت ، حضرت امام حسين (عليه السلام ) روايت شده است : ((كسى كه بپوشد لباسى را به جهت شهرت ، خداوند در روز قيامت مى پوشاند بر او لباسى را از آتش (246).
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  3. #103
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    5 ــ گويند عمر ابن عبد العزيز كه از خلفا و ملوك بوده و به صفت هوشمندى و نيكويى سلوك ، امتياز تمامى داشت ، او را پسرى بود و آن انگشترى را تمام كرده بود كه نگين آن را به هزار دينار قيمت كرده بودند، چون خبر به پدر رسيد، به وى نوشت كه آن انگشتر را بفروش و هزار فقير و ناتوان را رعايت كن و از يك درهم نقره انگشترى را تمام كن و بر آن نقش كن كه :سزاوار است كه هر كدام از اصناف مردم ، وضع متعارف را در لباس مراعات نموده و از متابعت هوا و هوس و مد بودن آن دورى كرده و مقدارى در حالات پيشوايان نظر انداخته و جوانان عزيز از آن جوان عمر بن عبدالعزيز سرمشق گرفته ، اولا مطيع و فرمانبردار پدر و مادر و بزرگان گشته ، و ثانيا مقدارى از اين آلايشهاى ظاهرى پرهيز نموده به آرايش باطنى بپردازند و تدبر كنند كه هر چه آرايش و اصلاح لباس نمايد، او را به اوج حقيق و به عالم اسرار و دقايق نمى دساند. سپس كوشا باسد و بداند كه اين لباس را از كجا بايد تهيه نمود و آن را از راه ظلم به ضعفا و غصب حق آنها به دست نياورد؛ زيرا يكى ديگر از لباسهايى كه در شرع مقدس اسلام بيش از پيش ‍ نهى از آن شده ، لباسى است كه از حرام تهيه شود.
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  4. #104
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    موعظه هشتم : انتخاب دوست

    آدمى نمى تواند به خودى خود به زندگانى خويش ادامه دهد و قادر نيست براى خود دور از ديگر افراد بشر، گوشه عزلتى را انتخاب كند، بلكه ناچار است از اينكه رفت و آمد با همنوع خود داشته و با آنان داد و ستد نمايد، لكن بر فرد هوشمند و دانا لازم است نظر عميقانه و دقيق در ميان افراد بشر انداخته ، مانند مرغى كه دانه هاى پاكيزه را از ميان خاك و خاشاك بر مى چيند و انتخاب مى نمايد، افراد برجسته دور از هواى و هوس و دوستان عاقل و دانا و متدين و با تقوا رابراى خويش انتخاب كند.
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  5. #105
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    از پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) نقل گرديده كه : قال الحواريون لعيسى (عليه السلام ) لمن نجالس ؟ فقال : من يذكر كم الله رويته ويرغبكم فى الاخره عمله ويزيد فى منطقكم علمه ؛(247) حواريون كه خواص حضرت عيسى (عليه السلام ) بودند، به آن حضرت عرضه داشتند: يا روح الله ! براى همنشينى خود چه كسى را انتخاب كنيم ؟ آن حضرت فرمودند: كسى كه ديدن او شما را به ياد خدا اندازد و عمل و رفتار و كردارش شما را به آخرت وادارد و ترغيب نمايد و گفتار او به علم و دانش شما بيفزايد.
    ونيز از آن جناب روايت شده است كه : مثل الجليس الصالح مثل الدارى ان لم تجد عطره علقك من ريحه و مثل جليس السوء مثل صاحب الكير ان لم يحرقك من شرار ناره علقك من نتنه ؛(248) همنشين صالح مانند عطار است ، اگر به عطرش دسترسى پيدا نكنى ، از مجالست او معطر و خوشبو مى شوى ، و همنشين بد مانند صاحب كوره است (چون آهنگران و نانوايان و امثال اينها) اگر تو را به شعله آتش خويش نسوزاند، اثر دودش به تو مى رسد.
    پس همان طورى كه از آن حضرت نقل شده و از درهاى گرانبهاى آن پيغمبر عظيم الشان استفاده مى شود، انسان بايد همنشينى را براى خودش تهيه نمايد كه جلوه گاه انوار خداوندى را به وسيله زنگ سخنان بيهوده و لغو، تيره وتار نگرداند و در زمين كشتزار اسرار و حقايق تخم مطالب ضاله و نفاق نيفشاند و گوش شنواى ظرايف و طرايف را به سخنان بى اصل و پايه كر نسازد و چشم بينا را به وسيله لباسها و سينه ها و امثال آنها كور نگرداند؛ به عبارت مختصر آدمى بايد هوشيار باشد كه سرمايه عمر عزيز را به سبب مجالست با حريفان از دست نداده و نقد گوهر ايمان و تقوا به قمار حريفان هوسران نبازد.
    مولوى سروده است :

    تا توانى مى گريز از يار بد
    يار بد بدتر بود از مار بد

    مار بد تنها تو را بر جان زند
    يار بد بر جان و بر ايمان زند

    آدمى بايد از يار بد بگريزد و آن رفيقى ايت كه انسان را از ياد خدا غافل و به ياد شيطان مى اندازد، و گوشى كه لايق گوشواره مواعظ و نصايح پسنديده خداوند جليل و پيغمبر وائمه (عليه السلام ) است ، از وادى نمل حرفهاى باطله برگرداند، و چون آنها داراى صفتهاى چندى هستند كه آدمى بايد به جهت بدى آن صفات ، از آنها اجتناب نمايد، هر كدام از آنها را در يك بخش ‍ ذكر نموديم تا خوانندگان گرامى همه آنها را پيش چشم قرار داده و دورى نمايند و صفت مقابل آن را براى خود اختيار نمايند، ان شاء الله .
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  6. #106
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    فوايد خاموشى

    هرزه گويى و خنديدن سيلاب ويران كننده خانه دين و آتش خرمن و قار و تمكين است و آدمى به واسطه آن از حصار زنده دلى و عافيت دين خارج و به مصيبت مرده دلى كه بزرگترين مصيبت است ، مبتلا مى گردد:

    زنده فكر است دل تا از سخن لب بسته ايم
    پيش ما آوازه مرگ دل است آواز ما

    آدمى بايد بداند كه هيچ گفتارى به وجود نمى آيد مگر اينكه در نزد آن نگهبانى است ، همان طورى كه حضرت پروردگار در كتاب آسمانى ما را متذكر نموده كه : ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد؛(249) ((سخنى از خير و شر بر زبان نياورده جز آنكه هماندم وقيب و عتيد بر نوشتن آن آماده اند)).
    و حضرت مولى المتقين على (عليه السلام ) از يگانه عقل كل ، جناب مقدس نبوى (صلى الله عليه و آله و سلم ) روايت فرموده است : ان مقعد ملكيك على ثنييك لسانك قلمهما وريقك مدادهما و انت تجرى فيما لايعنيك و لا تستحيى من الله و لا منهما؛(250) همانا جايگاه دو فرشته تو بر روى دو دندان ثنايا و پيشين توست ؛ زبان تو قلم ايشان است و آب دهانت مداد و مركب آنها، و تو بدون فكر و تامل مى گويى آنچه نفعى به حالت ندارد و نه از خدا شرم و حيا دارى و نه از آن دو فرشته .
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  7. #107
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    از حضرت امام زين العابدين (عليه السلام ) وارد گرديده است كه : لسان ابن آدم يشرف كل يوم على جوارحه كل صباح فيقول كيف اصبحتم فيقولون بخير ان تركتنا؛(251)(252) زبان آدمى رو مى آورد هر روز به سوى جوارح و مشرف بر آنها مى گردد، پس مى گويد چگونه صبح كرديد، سپس جوارح مى گويند: به خير صبح نموديم اگر ما را بگذارى (يعنى حال ما خوش است اگر از جانب تو آسيبى به ما نرسد و ما را ناخوش گرداند).
    وحشى بافقى گويد:

    زبان بسيار سر بر باد داده است
    زبان سر را عدوى خانه زاد است

    عدوى خانه خنجر تيز كرده
    تو از خصم برون پرهيز كرده

    نشد خاموش كبك كوهسارى
    از آن شد طعمه باز شكارى

    اگر طوطى زبان مى بست در كام
    نه خود را در قفس مى ديد و نه دام

    خموشى پرده پوش راز باشد
    نه مانند سخن غماز باشد

    بزرگان ، فوايد بسيارى براى خاموشى شمرده اند، وليكن جامع بسيارى از آنها هفت فايده است :
    اول : عبادتى است بى رنج و عنا.
    دوم : زينتى است بدون پوشيدن لباسهاى گرانبها.
    سوم : هيبتى است بى شوكت سلطنت و حكومت .
    چهارم : حصارى است محفوظ و احتياج به نگهبان ندارد.
    پنجم : آدمى را از شرمندگى و عذر خواهى بعدى دوستان بى نياز مى گرداند.
    ششم : كرام الكاتبين را به رنج و زحمت نوشتن مزخرفات و لاطائلات نمى اندازد.
    هفتم : پرده زشتى ها و عيوب است .
    و از بهترين مخلوقات ، حضرت سيد كائنات (صلى الله عليه و آله و سلم ) نقل گرديده است كه : طوبى لمن انفق فضلات ماله و امسك فضلات لسانه ؛(253) خوشا به حال كسى كه انفاق كند زياديهاى مال خود را و نگاه دارد زياديهاى زبان خويش را.
    و نيز روايت شده است كه : من حفظ لقلقه و قبقبه و ذبذبه دخل الجنه ؛(254) كسى كه نگاه دارد زبان و شكم و فرج خود را، داخل بهشت مى شود.
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  8. #108
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    سخنان چهار حكيم

    بزرگان ، چهار سخن را از چهار حكيم به يك معنا ضبط كرده اند كه الحق هر يك گوهرى است گرانبها:
    يكى از آنها گفته : هرگز پشيمان نشده ام از آنچه نگفته ام و بسى از گفته ها كه از پشيمانى آن در خاك و خون غلطيده ام .
    ديگرى گفته : قدرت من بر ناگفته بيشتر است از آنچه گفته ام ، آنچه نگفته ام مى توانم گفت و آنچه گفته ام ، ديگر نتوانم نهفت .
    سومى از آنها گفته : پشيمانى گفتن سخت تر باشد از پريشانى نهفتن .
    چهارمى گفته : هر حرف كه از زبان من جسته ، دست تصرف مرا از خود بسته و هر حرف كه نگفته ام مالك اويم ، خواهم گويم و خواهم نگويم (255 ).
    همين معنا را حضرت سيد كائنات (صلى الله عليه و آله و سلم ) در حديث معراج ، در رديف ذكر عجايبى كه در آن شب ملاحظه كرده بودند، فرمودند كه : سوراخى را ديدم كه گاو بزرگى از آنجا بيرون آمد و مى خواست باز به جاى خود رود نمى توانست ، گفتم : اى جبرائيل ! اين چيست ؟ گفت : اين مثل مردى است كه سخن بزرگى از دهان بيرون اندازد و پشيمان شود، خواهد كه به موضع خود باز گرداند، نتواند.
    و از جمله وصاياى حضرت رسالت پناه (صلى الله عليه و آله و سلم ) به ابى ذر غفارى اين جمله است كه : عليك بالصمت الا من الخير فانه مطرده الشيطان عنك وعون لك على امر دينك ؛ بر تو باد به خاموشى مگر از گفتار خوب ؛ زيرا خاموشى شيطان را از تو ور مى گرداند و وسيله طرد شيطان است و يار و مددكار توست بر امر دينت .
    ابوذر گويد، عرضه داشتم : ((زدنى يا رسول الله ؛ زياده از اين بفرما)).
    آن سرور عالميان فرمودند: عجبا لمن ايقن بالموت كيف يفرح عجبا لمن ايقن بالنار كيف يضحك ؛(256) تعجب است از حال كسى كه يقين دارد كه خواهد مرد چگونه خرم مى باشد و تعجب است بر كسى كه يقين به آتش ‍ جهنم دارد چگونه خندان است و مى خندد.
    از حضرت اميرالمومنين (عليه السلام ) نقل گرديده است كه فرمود: خنده پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) تبسم بود.
    روزى به جمعى از جوانان انصار عبور كردند، ايشان با هم گفتگو داشتند و بسيار مى خنديدند، آن حضرت فرمودند: يا هولاء من غره منكم امله و قصر به فى الخير عمله فليطلع القبور و ليعتبر بالنشور واذكروا الموت فانه هادم اللذات ؛(257) اى جماعت ! از شما كسى است كه آرزويش او را مغرور ساخته و به سبب آرزو عملش در نيكويى ها كم گشته ، پس بايد كه به قبور، گذشتگان نظر كند و خويش را از حال آنان مستحضر نمايد و در حشر مردگان از روى اعتبار تدبرى نمايد و مرگ را به خاطر رساند كه همانا ياد مرگ ويران كننده لذات است .
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  9. #109
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    از سلمان فارسى - رضى الله عنه - نقل گرديده است كه : ثلث اعجبتنى حتى اضحكتنى مومل الدنيا والموت يطلبه و غافل و ليس بمغفول عنه وضاحك ملا فيه لايدرى اساخط رب العالمين عليه ام راض عنه ؛(258) سه چيز مرا به تعجب آورد چندان كه مرا به خنده در آورد يكى آنكه در آرزوى دنيا و كامجويى از اين دنياى بى وفاست با آنكه مرگ در طلب اوست ؛ و كسى كه غافل از مرگ و عاقبت كار خويش است با آنكه مرگ از آن غافل نيست و حسابش رسيده مى شود؛ و كسى كه خنده سرشار كند و پركند دهان را از خنده با آنكه نداند آيا پروردگار جهانيان بر او غضبناك است يا از او راضى است .
    يكى از هوشمندان گفته است چندانكه گريستن بهشتيان كمال تعجب دارد؛ زيرا بهشت معدن فرح و شادى است و سراى غم و رنج نيست ، خنديدن اهل دنيا نيز در دنيا كه محل اندوه و غم است ، نهايت تعجب دارد(259).
    از مولاى متقيان ، حضرت على (عليه السلام ) نقل شده است كه آن جناب فرمودند:
    لا تبدين عن واضحه وقد عملت الاعمال الفاضحه و لاتامن البيات و قد عملت السيئات ؛(260) ظاهر مگردان البته دندانهاى خود را و حال اينكه انجام دادى عملهايى را كه باعث رسوايى توست ، و ايمن مباش از بلاهاى شبگير و حال آنكه مرتكب عملهاى زشت شدى )).
    از حضرت امام حسن (عليه السلام ) روايت شده است كه عبور فرمودند بر جوانى كه مى خنديد، اين مضمون را فرمودند كه : اى جوان ! آيا از پل صراط گذشته اى ؟ عرضه داشت : نه . فرمودند: مى دانى به بهشت خواهى رفت يا به دوزخ ؟ عرضه داشت : نه . فرمودند:
    ((فما هذا الضحك ؛ (تو كه هنوز عاقبت امر خود را نمى دانى ) پس خنده ات براى چيست ؟)).
    گويند بعد از اين نصيحت ، آن جوان را خندان نديدند.
    نگارنده گويد: اخبار بر اين مضمون بسيار است و براى صاحب بصيرت يك اشاره كافى است آدم باهوش بايد تدبر كه حال آدمى در اين دنيا چون حال مسافرى است كه آماده براى مسافرت است و در جايى قرار گرفته كه دزدان چند در كمين اويند تا اينكه غافل و مشغول تفريح و سرگرم شود و سرمايه او را بزنند و ببرند، انسان وقتى بايد خوشحال و خرم و خندان باشد كه به مقصد رسيده و خوف از راهزنان نداشته باشد، پس ما در وقتى بايد خرم و شادمان بوده باشيم كه در بهشت وارد گرديده و با حور و غلمان دوست شده باشيم :

    در اين باغ چون غنچه هرزه خند
    دل خويش را بر شكفتن مبند

    ز شادى مزن دست بر هم چو برگ
    كه فردا شوى دست فرسوده مرگ

    بيا اى دل از اثر بى خبر
    هم از غيرت خويش آسوده تر

    كه چون تاك با ديده خونچكان
    بسازيم برگ ره آن جهان

    چو برگ خنا ترك خامى كنيم
    برون زين چمن شادكامى كنيم

    درين گلشن از ديده اعتبار
    بگرييم بر خود چه ابر بهار
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

  10. #110
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,956 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***




    غيبت
    اين قسمت در دورى كردن از شخصى است كه غيبت كردن نقل زبان اوست و از غيبت كردن و بدگويى مسلمانان باك نداشته ؛ گمان بد در حق مردم بردن و تجسس در احوال آنان و كشف عيوب نمودن و دروغ و افترا بستن وبه فتنه گرى و سخن چينى خاطر ديگران را خستن نظير غيبت است .
    اما غيبت : پوشيده نماند كه يكى از صفات رذيله و از حالات خبيثه است و مردم روشنفكر، يعنى مومنين كه پى به حقيقت آن برده اند، از آن گريزانند و آن را چون مار مهلك ديده كه افراد ناشناس فريفته آن رنگ و بدن خوش ‍ خط و خالش گشته با او مانوس گرديده ، سپس او را هلاك نمايد.
    ظاهر غيبت هم بسيار جلوه گر و شيرين مى نمايد، ولى ضرر آن مانند سمى است كه آدمى را هلاك نمايد.
    ظاهر غيبت هم بسيار جلوه گر و شيرين مى نمايد، ولى ضرر آن مانند سمى است كه آدمى را هلاك مى نمايد. غيبت در مذاق اهل ايمان و به نص صريح قرآن كريم به منزله خوردن گوشت ((ميته )) است ، ...ولا يغتب بعضكم بعضا ايحب احد كم ان يا كل لحم اخيه ميتا فكر هتموه ...؛(261) ((نبايد غيبت كند بعض شما بعضى را آيا يكى از شما دوست دارد اينكه بخورد گوشت برادر خودش را در حالى كه او مرده باشد، پس دوست نداريد و كراهت داريد آن را)).
    ***پندهاي شيرين♥ خلاصه كتاب ابواب الجنان♥***

صفحه 11 از 26 نخستنخست ... 78910111213141521 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •