###حق و باطل### سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
###حق و باطل###
صفحه 7 از 17 نخستنخست ... 34567891011 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 161
  1. #61
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    چه تعبير رسائی وجود مبارك رسول اكرم صلی الله عليه وآله وسلم دارد ، می‏فرمايد : « مثل المؤمنين فی تواددهم و تراحمهم و تعاطفهم مثل الجسد اذا اشتكی منه عضو تداعی له ساير الجسد بالسهر و الحمی » ( 1 ) ، مثل مردم با ايمان ، آنهايی كه زنده به ايمانند ، آنهائی كه مصداق « يا ايها الذين‏ آمنوا استجيبوا لله و للرسول اذا دعاكم لما يحييكم »( 2 ) هستند ، مثل‏ مؤمنين در همدلی ، در دوست داشتن يكديگر ، در عاطفه داشتن نسبت به‏ يكديگر ، در همدردی نسبت به يكديگر ، در علاقه مند بودن به سرنوشت‏ يكديگر ، مثل پيكر زنده است كه اگر عضوی از آن بدرد آيد ساير اعضا با اين عضو همدردی می‏كنند
    اولش تب است يك كانون چرك كه در يك نقطه از بدن پيدا می‏شود ، فورا يك حرارت غير عادی در تمام بدن ايجاد می‏گردد مثلا يك ضايعه در گوشه ای از كبد يا روده پيدا شده كه طبيب تشخيص نمی‏دهد ، بسا هست كه‏ اگر عكسبرداری هم بكنند تشخيص داده نمی‏شود كه چيست ، اما اين قدر معلوم‏ می‏شود كه تمام بدن از نوك سر گرفته تا ناخن پا غرق در تب می‏شود ، درجه‏ حرارتش بالا می‏رود ، گلبولهای خون به فعاليت می‏افتند ، تمام بدن به‏ فعاليت می‏افتد كه چرا در فلان جای بدن فلان ضايعه پيدا شده ، اين علامت‏ حيات است آيا ما مسلمين امروز همين جور هستيم ؟ آيا اگر ضايعه ای ، گرفتاری ای در نقطه ای از نقاط اسلامی رخ بدهد ، ما اينجور هستيم ؟
    پاورقی :
    1 - جامع الصغيرج 2 صفحه . 155
    2 - سوره انفال ، آيه . 24
    ###حق و باطل###

  2. #62
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    حدود پانصد سال پيش وقتی كه اندلس را كه يكی از شريفترين اعضای پيكر اسلامی بود از مسلمانان گرفتند كه اينهم تاريخچه ( 1 ) عجيبی دارد ، اساسا مسلمين ديگر ، هيچ متوجه نشدند و گويا اصلا خبردار نشدند كه عضو شريفی را ، يكی از مهدهای بزرگ تمدن اسلامی و جهانی را از آنها گرفتند در آن وقت‏ گرفتار جنگ شيعه و سنی بودند ، اصلا فكر نمی‏كردند كه چنين موضوعی هم در دنيا مطرح است ، و چنين فاجعه ای هم برای دنيای اسلام رخ داده است
    اقبال مدعی است كه از تاريخ مردن تفكر اسلامی پانصد سال می‏گذرد او مدعی‏ است كه پانصد سال است كه طرز تفكر مسلمين درباره اسلام به صورت مرده ای‏ درآمده و صورت زندگی خودش را از دست داده است . در گرفتاريهائی كه امروز برای اسلام هست ، مثلا در همين گرفتاری فلسطين‏ ، ما و شما چقدر همدردی داريم ؟ واقعا احساس همدردی ما چيست ؟ اگر نباشد ، به قول پيغمبر اكرم ما مسلمان نيستيم . « مثل المؤمنين فی‏ تواددهم و تراحمهم و تعاطفهم مثل الجسد اذا اشتكی منه عضو تداعی له ساير الجسد بالسهر و الحمی » ( 2 ) ، می‏فرمايد : تمام اين پيكر بی‏خوابی بسرش‏ می‏زند ، استراحت و آسايش از او گرفته می‏شود يعنی آنقدر به تكاپو می‏افتد كه ديگر خوابش نمی‏برد
    پاورقی :
    1 - كتاب تاريخ اندلس مرحوم دكتر آيتی رضوان الله عليه را حتما بگيريد و بخوانيد ، دانشگاه تهران چاپ كرده است .
    2 - جامع الصغير جلد 2 صفحه . 155
    ###حق و باطل###

  3. #63
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    اين جمله از پيغمبر اكرم بود كه نشانه ای از حيات را به دست می‏دهد ، و باز پيغمبر اكرم فرمود : « من سمع رجلا ينادی يا للمسلمين فلم يجبه‏ فليس بمسلم » ( 1 ) . هر كسی كه بشنود مردی استغاثه می‏كند و مسلمانان را به كمك می‏طلبد و او را اجابت نكند و جواب ندهد ، در منطق من او مسلمان‏ نيست كسی هم كه بستگی و پيوستگی او با برادران مسلمانش اين قدر نباشد ، او مسلمان نيست ، اينهم يك علامت ديگر
    اگر بخواهم همه اينها را برای شما عرض كنم طول می‏كشد ، ولی بهر حال‏ برای ما لازم است و ضروری است كه تفكر اسلامی خودمان را به شكل زنده ای‏ درآوريم تلقی خودمان را از اسلام عوض كنيم ، نگاهی كنيم شايد مثل كشی كه‏ قبائی يا كتی را وارونه پوشيده ، ما هم لباس اسلام را وارونه پوشيده ايم‏ بسياری وقتها برای خود ما اتفاق افتاده كه عبا را پوشيده ايم ، آمده ايم‏ بيرون يك ساعت هم در ميان مردم راه رفته ايم ، متوجه نشده ايم ، ديگران‏ هم ديده اند به ما چيزی نگفته اند تا بالاخره دوستی رسيده و گفته آقا امروز پول گيرتان می‏آيد ، عبايتان را وارونه پوشيده ايد واقعا ما بايد تجديد نظری در مسلمانی خودمان بكنيم شايد ما لباس مسلمانی را به تعبير اميرالمؤمنين وارونه پوشيده ايم
    يكی از رفقا انتقاد لطيفی می‏كرد ، می‏گفت آيا اين تجليل از اقبال نشانه‏ ای از مرده پرستی نيست كه هر مرد بزرگی پس از آنكه مرد ، ما او را تجليل می‏كنيم ؟ البته اين به تنهائی نه ، بزرگان مرده و زنده ندارند ، اما منظور او اين بود كه چرا از بعضی زنده هائی كه كمتر از اقبال نيستند و در بسياری از قسمتها بالاتر از اقبالند ، تجليل نمی‏شود ؟ علامه طباطبائی سلمه الله تعالی ، اين مرد بسيار بسيار بزرگ و ارزنده كه‏ البته مجلس امروز مجلسی نيست كه اين مقدار شايستگی داشته باشد كه حق‏ ايشان را ادا كند ، ولی چون اين شخص اين حرف را زد ، اين را عرض می‏كنم‏
    پاورقی :
    1 - وسائل الشيعه جلد 11 صفحه 108 و 560 ، اصول كافی جلد 3 صفحه 239


    ###حق و باطل###

  4. #64
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    مردی است كه صد سال ديگر بايد بنشينند و آثار او را تجزيه و تحليل‏ كنند و به ارزش او پی ببرند چرا ما از حالا به اين فكر نيفتيم ؟ اين مرد واقعا يكی از خدمتگزاران بسيار بسيار بزرگ اسلام است ، اولا مجسمه تقوی و مجسمه معنويت است ، در تهذيب نفس و تقوی ، مقامات بسيار عالی را طی‏ كرده است من ساليان دراز از فيض محضر اين مرد بزرگ بهره مند بوده ام و الان هم هستم
    كتاب تفسيرالميزان ايشان يكی از بهترين تفاسيری است كه برای قرآن‏ مجيد نوشته شده است البته قرآن مجيد مقامی دارد كه نمی‏شود هيچ تفسيری را گفت و ادعا كرد كه حق قرآن را ادا كرده است ولی مفسرين هر كدام از يك‏ جنبه بالخصوص خدمتی به قرآن كرده اند ، من می‏توانم ادعا كنم كه اين‏ تفسير از جنبه های خاصی كه الان وقت آن نيست كه برايتان عرض كنم ، بهترين تفسيری است كه در ميان شيعه و سنی از صدر اسلام تا امروز نوشته‏ شده است بسيار بسيار مرد عظيم و جليل القدری است

    ###حق و باطل###

  5. #65
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    اين وظيفه حوزه قم و وظيفه همه است و شايد وظيفه ما هم باشد كه هفتاد سالگی اين مرد را ( كه الان در حد هفتاد سالگی است ) تجليل كنيم ديگران‏ چطور يك هفتاد ساله كه پيدا می‏كنند به اعتبار اينكه مردی است كه در طول عمرش به ادب و فرهنگ و ادبيات خدمت كرده ، از او تجليل می‏كنند ، آنهائی كه يك صدم علامه بزرگ طباطبائی شمرده نمی‏شوند ! چرا از اين مرد بزرگ به اين عنوان در زندگيش تجليل نشود ؟ ! تجليل از اينها تجليل از علم است ، تجليل از اجتماع است ، يعنی اقل فايده ای كه‏ دارد اين است كه مردم صبر نمی‏كنند كه صد سال بگذرد ، بعد از فيض اين‏ مرد بهره‏مند شوند . هر چه زودتر از فيض وجود اين مرد بهره‏مند می‏شوند
    و تفاوتی كه زمان ما با زمانهای قبل دارد ، اين است كه افراد را زودتر می‏تواند بشناساند ( به وسيله چاپ كتابها و اين جور چيزها ) البته ايشان‏ تنها در ايران شناخته نيستند بلكه در دنيای اسلام شناخته هستند ، تفسيرالميزان را در بيروت همين جور بدون اطلاع چندين بار تجديد چاپ كرده‏ اند و اين خودش نشان می‏دهد كه افكار و كتابهای ايشان در دنيای اسلام چقدر برای خودش جا باز كرده است نه تنها در دنيای اسلام ، در دنيای غير اسلام‏ هم مستشرقينی كه با معارف اسلامی آشنا هستند ، در اروپا يا امريكا ، يكی‏ از كسانی كه در دنيای اسلام او را به صورت يك مفكر بزرگ می‏شناسند ، و می‏آيند سراغش ، ايشان هستند علال الفاسی كه البته در دنيای اسلام مرد دانشمندی هم هست ، وقتی كه آمد ايران مخصوصا رفت قم ، و رفت در خانه‏ ايشان برای اينكه يك ساعت از محضر اين مرد بزرگ بهره مند شود و شنيده‏ ام كه وقتی از منزل ايشان بيرون آمد ، خيلی معجب بود به مقام اين شخص‏ بزرگ ، اين كسی كه هم شخصيت اسلامی دارد ( تنها شخصيتش ، شخصيت شيعی‏ نيست ) و هم شخصيت علمی جهانی با كمال تأسف بايد عرض كنم كه يك سالی است كه ايشان فی‏الجمله يك ناراحتی قلبی پيدا كرده اند و از خداوند تبارك و تعالی مسئلت می‏كنم كه اين مرد بزرگ را برای ما نگهداری بفرمايد اين مرد ، بسيار مرد جليل القدر و عظيم المنزله ای است‏ و يكی از كارهائی كه اخيرا ايشان اقدام فرموده اند موضوع همدردی با برادران اسلامی است
    ###حق و باطل###

  6. #66
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    اين برادران فلسطينی ما كه بهر منطقی حتی امريكائی‏ها نمی‏توانند به حق‏ آنها اعتراف نكنند ايشان دو سه حساب اخيرا باز كرده اند در بانك ملی‏ ايران شعبه مركزی و بانك بازرگانی شعبه مركزی و بانك صادرات شعبه‏ بازار ، آقايان اگر ميل داشته باشند شماره ها را يادداشت كنند البته‏ ايشان هستند در درجه اول و بعد ، اين مرد بزرگی كه در همين يادبود اقبال‏ اين جلسه را افتتاح كرد ، آيت الله سيد ابوالفضل موسوی زنجانی ، ايشان‏ هم مرد بسيار جليل القدر و مجهول القدری است ، مجتهدی مسلم العداله و عادلی مسلم الاجتهاد است و البته برای اينكه پادويی هم داشته باشند ، بنده سومشان هستم اين حساب به نام سه نفر باز شده است
    توجه داشته باشيد اين حسابها و كمك كردن ها و حساب بازكردنها به اين‏ نظر نيست كه پول چقدر جمع می‏شود ، مسلم است همه ما ايرانيها اگر بخواهيم همه پولهايمان را روی هم بريزيم ، شايد بقدر پول دو تا يهودی كه‏ در امريكا نشسته اند و پول دنيا را از راه ربا و دزدی ثروت دنيا می‏برند نشود ، ولی حساب اين است كه مسلمان ، شرط مسلمانيش همدردی است ، شرط مسلمانيش همدلی است
    ###حق و باطل###

  7. #67
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    تمثيلی ذكر می‏كنند كه : در وقتی كه ابراهيم عليه السلام را به آتش‏ انداختند ، يكی از مرغان هوا ، بلبل يا مرغ ديگری ، آمده بود در صحرای‏ آتشی كه ابراهيم را در آن انداخته بودند می‏رفت و دهانش را پر از آب‏ می‏كرد و می‏ريخت برای اينكه آتش را به نفع ابراهيم سرد كند به او گفتند ای حيوان ! اين آب دهان تو در مقابل اين همه آتش چه ارزشی دارد ؟ گفت‏ من فقط به اين وسيله می‏توانم عقيده و ايمان و علاقه و وابستگی خودم را به‏ ابراهيم ابراز كنم
    شما اگر يك تومان در اين راه بدهيد ، آن كه ارزش دارد احساسات‏ شماست ، نماينده مسلمانی شماست ، پيوند خودتان را به اين پيوند با شهيدان است اگر بنا شود ما در موقعش كه می‏شود از شهيدان بگسليم ، ولی‏ بعد هميشه بنشينيم و امری را كه نشدنی است بگوئيم : « السلام عليك يا اباعبدالله ، يا ليتنا كنا معك فنفوز فوزا عظيما » ای كاش ما می‏بوديم‏ با تو حسين بن علی عليه السلام می‏گويد كربلا كه يك روز نيست ، هميشه است‏
    يكی از دلائلی كه جامعه ما جامعه مرده است ، همين جريانی است كه ما فعلا در روز اربعين داريم ببينيد ، در اين روز واقعا دو موضوع مهم داريم‏ كه بسيار شايسته اهميت است يكی آمدن جابر كه آمدنش يك تابلو بزرگ‏ است و ديگر زيارت اربعين كه الان فرصت شرح آن نيست و بايد در وقت‏ ديگری مضمونهای آن زيارت را برای شما بخوانم ، و اين سنتی كه از دور ، از هر جا كه هستيد حسين بن علی عليه السلام را در اين روز زيارت كنيد اينها دو جريان واقعی است
    ###حق و باطل###

  8. #68
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    يك جريان ساختگی كه در هيچ كتاب معتبری وجود ندارد و تنها در يك كتاب وجود دارد كه آن كتاب به اتفاق تمام ارباب مقاتل معتبر نيست ( البته صاحبش مرد بزرگواری است كه در جوانی اين كتاب را نوشته‏ و اين كتاب مشتمل است بر بسياری از مسائل كه تاريخ آنها را تكذيب‏ می‏كند ، ولی هيچكدام از مورخين و محدثين و مقتل نويسان اسلام اين را ننوشته اند بلكه تكذيب كرده اند و عقل هم آن را تكذيب می‏كند ) ، اين‏ است كه در روز بيستم ماه صفر ، اسراء ، اهل بيت پيغمبر اكرم صلی الله‏ عليه وآله وسلم ، اهل بيت امام حسين عليه السلام از شام می‏آيند به كربلا
    ما آن دو جريان اصيل را به كلی فراموش كرديم ، شايد در ميان همه ما دو نفر نباشند كه زيارت اربعين را به قصد پيوند با حسين بن علی عليه السلام‏ خوانده باشند يا داستان جابر را از روی تدبر گوش كرده باشند ، هر جا كه‏ می‏رويم صحبت از اين است كه اهل بيت امام حسين عليه السلام آمدند كربلا سر قبر امام حسين عليه السلام ، بعد چه شعرها ، چه مرثيه ها ، چه سينه‏ زنی‏ها ، همه براساس دروغ ! اين ، علامت جامعه مرده است دروغ را می‏پذيرد اما راست را هرگز حاضر نيست بپذيرد ! جابربن عبدالله انصاری از صحابه پيغمبر اكرم و از جوانان‏ اصحاب پيامبر صلی الله عليه وآله وسلم است و در جنگ خندق جوانی بوده‏ در حدود 16 سالگی ، تازه بالغ شده بود ، در وقت وفات رسول اكرم صلی‏ الله عليه وآله وسلم تقريبا بيست و دو سه ساله بوده و بنابراين در سنه‏ 61 هجری ، اين مرد هفتاد و چند ساله بوده است در آخر عمر كور شده بود ، چشمهايش نمی‏ديد با يك مرد محدث بزرگواری به نام عطيه عوفی آمد و قبل‏ از آنكه به سراغ تربت حسين عليه‏السلام برود ، رفت سراغ فرات ، غسل‏ زيارت كرد و از سعد كه گياهی خوشبو بوده و آن را خشك می‏كردند و بعد می‏سائيدند و پودر می‏كردند و از آن به عنوان يك عطر و بوی خوش استفاده‏ می‏كردند ، خودش را خوشبو كرد عطيه می‏گويد وقتی كه جابر از فرات بيرون‏ آمد گامها را آهسته برمی‏داشت و در هر گامی ذكری از اذكار الهی بر زبانش‏ بود

    ###حق و باطل###

  9. #69
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    جابر از دوستان اميرالمؤمنين و از دوستان خاندان پيغمبر صلی الله عليه‏ وآله وسلم و در حدود 12 سال از اباعبدالله بزرگتر است و با اباعبدالله‏ خيلی محشور بوده است گفت با همين حال گامها را آهسته برداشت و آمد و ذكر گفت تا به نزديكی قبر مقدس حسين بن علی عليه السلام رسيد وقتی كه‏ رسيد دوبار يا سه بار فرياد كشيد : حبيبی يا حسين ! دوستم ، حسين جان ! بعد گفت حبيب لايجيب حبيبه ؟ دوستی جواب دوستش را چرا نمی‏دهد ؟ من‏ جابر ، دوست تو هستم ، رفيق ديرين توام ، پير غلام تو هستم ، چرا جواب‏ مرا نمی‏دهی ؟ بعد گفت عزيزم ، حسينم حق داری جواب دوستت را ندهی ، جواب پير غلامت را ندهی ، من می‏دانم با رگهای گردن تو چه كردند ، من‏ می‏دانم سر مقدس تو از بدن مقدست جداست ، گفت و گفت تا افتاد و بيهوش شد وقتی كه به هوش آمد سرش را برگرداند به اين طرف و آن طرف و مثل كسی كه با چشم باطن می‏بيند گفت : السلام عليكم ايتها الارواح التی‏ حلت بفناء الحسين سلام من بر شما مردانی كه روح خودتان را فدای حسين‏ كرديد
    ###حق و باطل###

  10. #70
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ###حق و باطل###




    بعد از اينكه گفت من چنين و چنان شهادت می‏دهم ، گفت : و من شهادت‏ می‏دهم كه ما هم با شما در اين كار شريك هستيم عطيه تعجب كرد كه يعنی چه‏ ؟ ما با اينها در اينكار شريك باشيم ؟ به جابر گفت معنی جمله ات را نفهميدم ، ما كه جهاد نكرديم ؟ ما كه قبضه شمشير به دست نگرفتيم ، چرا شريك باشيم ؟ ! گفت اصلی در اسلام هست كه من از پيغمبر صلی الله عليه وآله وسلم شنيدم فرمود هر كسی كه واقعا از ته دل دوست‏ داشته باشد ، روحش هم آهنگ باشد ، در اين عمل شريك است من اگر شركت‏ نكردم نمی‏توانستم شركت كنم ، از من جهاد برداشته شده بود ولی روح من‏ پرواز می‏كرد كه در ركاب حسين عليه السلام باشد چون روح ما با روح حسين‏ بود ، من حق دارم ادعا كنم كه ما با آنها در اين عمل شريك هستيم
    ###حق و باطل###

صفحه 7 از 17 نخستنخست ... 34567891011 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •