۩***۩  ملکوت اخلاق ۩***۩ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
۩***۩  ملکوت اخلاق ۩***۩
صفحه 15 از 15 نخستنخست ... 51112131415
نمایش نتایج: از شماره 141 تا 143 , از مجموع 143
  1. #141
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,179      تشکر : 15,630
    11,459 در 3,504 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ۩***۩ ملکوت اخلاق ۩***۩




    رفتار رسول اكرم (صلى الله عليه و آله ) به توصيف امام خمينى (ره )

    در پايان ، نوشتار را با مقصد پيامبران از منظر امام خمينى (ره ) مى بنديم ؛ همان كه نمونه اى روشن از اخلاق نبوى در جهان معاصر بود و در انتها نيز با ديدگاه دانشمندان غربى ، شيرازه كار را مى بنديم .

    تزكيه نفس

    توجه كنيد كه بعثت براى چه بوده است ، انگيزه بعثت چه بوده است و اگر كسى تخلف كند از انگيزه بعثت ، چه خواهد شد. انگيزه بعثت ، تزكيه نفس ‍ بوده است و تزكيه نفس به اين است كه خودخواهى ها برود، دنياطلبى ها برود و جاى همه ، خدا بنشيند. انگيزه بعثت اين است كه حكومت خدا در دل هاى بشر حكومت كند. تا اينكه در جامعه هاى بشرى هم حكومت كند(848).

    مكارم اخلاق و تقوا

    بايد مردم را آشنا كرد با آن چيزى كه انبيا براى آن آمده اند. براى مكارم اخلاق ، همه انبيا آمده اند: بعثت لاتمم مكارم الاخلاق ؛ ((انبيا براى تقوا و آدم سازى آمده اند(849))).

    انسان سازى

    آن چيزى كه مطرح است پيش انبيا، انسان است . آن چيز، چيز ديگرى نيست . انسان مطرح است پيش انبيا. همه چيز بايد به صورت انسان درآيد. مى خواهند انسان درست كنند. انسان كه درست شد، همه چيز درست مى شود(850).

    نشان دادن راه ، از ظلمت به نور

    خودتان را تبع تعليمات انبيا كنيد. مبداء اين است . از اينجا بايد رفت . راه را نشان داده اند. ماها راه را نمى دانيم ، آنها راه را مى دانند. طبيبند و راه سلامت را مى دانند و راه سلامت را گفته اند. بخواهيد سالم باشيد، بايد از اين راه برويد. انبيا آمده اند مردم را از اين دنيا و اين ظلمت ها بيرون بكشند و به مبداء نور برسانند. مبداء نور، نه انوار. از اين طرف ، ظلمت است و از آن طرف ، نور. نور مطلق . مى خواهند آن را فانى كنند در نور مطلق . اين قطره ها را در دريا فانى كنند. تمام انبيا براى همين آمده اند(851).
    قرآن كريم يك سفره اى است كه خداى تبارك و تعالى به وسيله پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله ) در بين بشر گسترده است كه تمام بشر از آن هر يك به مقدار استعداد خودش استفاده كنند. پس انگيزه بعثت ، نزول وحى است و نزول قرآن است و انگيزه تلاوت قرآن بر بشر اين است كه تزكيه پيدا كنند و نفوس مصفا بشوند، از اين ظلماتى كه در آنها موجود است (852).

    پيامبر (صلى الله عليه و آله ) از نگاه چند تن از انديشمندان غربى

    زندگى درخشان رسول گرامى اسلام از آغاز تا پايان به ويژه در عصر 23 ساله نبوت ، گنجينه ارزشمند اخلاق فرهنگى ، سياسى و اجتماعى است كه در تاريخ بشر، مثل و مانندى ندارد. اكنون گفتار چند تن از انديشمندان جهان را درباره زندگانى حضرت محمد (صلى الله عليه و آله ) مى آوريم ؛ چون به گفته حضرت مولانا:

    خوش تر آن باشد كه وصف دلبران
    گفته آيد در حديث ديگران

    ولتر (1694 - 1779 م .) دانشمند و نويسنده مشهور فرانسوى مى نويسد:
    محمد بى گمان مردى بسيار بزرگ بود و مردانى بزرگ را نيز در دامن فضل و كمال خويش پرورش داد. او قانون گذارى خردمند، جهان گشايى توانا، رهبرى دادگستر، پيامبرى پاك و پارسا بود و بزرگترين انقلاب هاى روى زمين را پديد آورد... . دين محمد هرگز تمايلات شهوانى را رواج نداد. محمد قانون گذارى خردمند بود كه مى خواست بشريت را از بدبختى و جهل و فساد رهايى بخشد. او تاءمين منافع همه مردم روى زمين از زن و مرد، كوچك و بزرگ ، خردمند و بى خرد، سياه و سفيد، زرد و سرخ را در نظر گرفت (853).
    جرج برنارد شاو (1856 - 1950 م .) نويسنده و انديشمند مشهور انگليسى مى نويسد:
    آيين محمد به خاطر خصلت حيات بخشش ، تنها آيينى است كه استعداد آن را دارد تا تمام دگرگونى هاى عالم وجود را در خود جذب و با مقتضيات هر عصر و زمانى تطبيق كند. من زندگى محمد را بررسى كرده ام . او مرد عجيبى است . وضع و مقام او بالاتر از آن است كه ضد مسيح باشد. او بايد به عنوان نجات دهنده بشريت ، شناخته شود. به عقيده من ، اگر مردى مانند او، زمام رهبرى سراسر جهان جديد را به دست بگيرد، توفيق آن را مى يابد كه مسائل و حوادث جهان جديد را با شيوه جامعى كه موجب تاءمين صلح و سلم و سعادت جهان است ، حل كند. به نظر من ، آيين محمد براى فرداى اروپا قابل قبول است ؛ چنان كه براى امروز آن نيز قابل قبول است (854).
    توماس كارلايل (1795 - 1881 م .) فيلسوف و دانشمند مشهور انگليسى در كتاب قهرمانان مى نويسد:
    زندگى محمد بر مبناى اصول حكيمانه اى بود كه هر انديشمند بايد از آن پيروى كند و در اين صورت ، به صراط مستقيم هدايت گام نهاده است . او پيامبر بر حق است و از سوى خداوند توانا و دانا آمده است . بعضى از مسيحيان با وارد كردن اين اتهام كه محمد، آيين خود را با شمشير و سرنيزه رواج داد، مى خواهند به آيين محمد ضربه بزنند. اين اتهام ، نسبتى بسيار دور از حقيقت است ؛ زيرا صاحبان اين اتهام بايد درست بينديشند نيرويى كه اين شمشير را از نيام بيرون كشيد و برق آن را بر فراز قله كوه هاى فرانسه ، اسپانيا و كنگره هاى تاق مداين تا سمرقند و روى اهرام مصر در دست كسانى مانند موسى بن نصير و طارق بن زياد، يعنى فاتحان بزرگ ، آشكار ساخت ، كدام نيرو بود! بدون شك ، آن نيرو، آيين (پر محتوا و سازنده ) محمد بود، نه زور شمشير. به نظر من ، حق ، وجود خود را به هر وسيله كه باشد، آشكار خواهد ساخت (855).
    ۩***۩  ملکوت اخلاق ۩***۩

  2. #142
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,179      تشکر : 15,630
    11,459 در 3,504 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ۩***۩ ملکوت اخلاق ۩***۩





    ۩***۩  ملکوت اخلاق ۩***۩

  3. #143
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,179      تشکر : 15,630
    11,459 در 3,504 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ۩***۩ ملکوت اخلاق ۩***۩




    پـــــــــــــــایـــــــ ــــــــانـــــــــــــــ ــــــــــــــ
    ۩***۩  ملکوت اخلاق ۩***۩

صفحه 15 از 15 نخستنخست ... 51112131415

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •