۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩
صفحه 9 از 21 نخستنخست ... 567891011121319 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 81 تا 90 , از مجموع 204
  1. #81
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    و انى قائم بمقالة فاقسم بالله لئن رد على احدكم كلمة فى مقامى هذا لاترجع اليه غيرها حتى يسبقها السيف الى راسه فلا يبقين رجل الا على نفسه ثم دعا صاحب حرسه بحضر تهم ، فقال اقم على راس كل رجل من هولاء رجلين و مع كل واحد سيف فان ذهب رجل منهم يرد على كلمة بتصديق او تكذيب فليضرباه بسيفهما ثم خرج و خرجو امعه حتى رقى المنبر فحمدالله و اثنى عليه ثم قال ان هولاء الرهط سادة المسلمين و خيار هم و لا يتبز امر دونهم و لا يقضى الا عن مشورتهم و انهم قد رضوا و بايعوا ليزيد...ثم ركب رواحله وانصرف الى المدينة .(104)
    يعنى من بر بالاى منبر مى روم و يخنى خواهم گفت و قسم به خداوند اگر هر يك از شما گفتار مرا رد كند هيچ سخنى به او گفته نمى شود مگر آن كه شمشير بر آن سخن پيشى بگيرد و بر سر او فرود آيد پس هيچ يك از شما مراقبت نكند مگر بر حفظ جان خود، سپس معاويه رئيس گارد محافظ خود را در حضور آنها خواند و به وى گفت بالاى سر هر يك از اين چهار نفر دو سرباز با شمشير بگمار، اگر هنگام سخن گفتنم يكى از اينان بخواهد كلمه اى در تصديق يا تكذيب من ادا كند آن دو مامور با شمشير به وى ضربت وارد آورند (و او را به قتل برسانند).
    در اين هنگام معاويه از آن جا خارج شد و آن چهار تن هم با او بيرون آمدند، معاويه در برابر جمعيت بر بالاى منبر رفت و آن چهار نفر در ميان جمعيت قرار گرفتند. در اين جا معاويه حمد و ثناى الهى را به جاى آورد و سپس ‍ گفت اين چهار نفر از عزيزان و بزرگان مسلمين و از خوبان آنها هستند، سلب نمى شود امرى جبرا بدون اينان و حكم نمى شود (درباره موضوعى ) بدون مشورتشان ، و اين چهار نفر راضى شدند و بيعت نمودند با يزيد، اين مطالب را معاويه به پايان رساند و از منبر به زير آمد و بلا درنگ با كاروان خود به سوى مدينه رهسپار گرديد.

    معاويه با اجراى اين نقشه شيطانى ، اين چهار تن را در برابر يك عمل انجام شده قرار داد و در برابر آنان خبر ساختگى بيعت آنها را با يزيد با اطلاع مردم رساند، اما در شرائطى كه براى آنها هيچ گونه امكان سخن گفتن و تكذيب نمودن وجود نداشت ، معاويه پس از آن كه اين پرده را بازى كرد به سوى مدينه رهسپار گرديد، اما مردم اطراف آن چهار تن را گرفتند و با آنها گفتند شما اطمينان داده بوديد با يزيد بيعت نكنيد پس چرا تخلف ورزيديد؟!
    آنها گفتند ما بيعت نكرديم و گفته هاى معاويه را تكذيب نمودند و شرائط خاصى كه معاويه در آن مجلس به وجود آورده بود تا امكان مخالفت و تكذيب را از آنان سلب كند براى مردم بازگو كردند اما به هر حال كار از كار گذشته و مقصود معاويه عملى گرديده بود و ديگر تكذيب نتيجه مهمى نداشت .
    و با اين ترتيب معاويه با آخرين آرزوى خود هم كه مكان انجام آن براى او بود رسيد و يزيد را بالاخره به جانشينى خود نصب كرد و با تهديد و تطميع و نيرنگ و افتراء و تهمت براى وى از مردم بيعت گرفت ، اين بود آخرين برنامه اى كه معاويه آرزوى انجام آن را داشت .
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2. #82
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    نتيجه مباحت اين فصل
    خوانندگان عزيز- با در نظر گرفتن مطالبى كه ما در اين فصل بر شمرديم به خوبى مى توانيد شرائط دردناك اجتماع اسلامى را تا هنگام مرگ معاويه در نظر مجسم سازيد، عوامل ريشه دار فساد كه مهمتر و خطرناكتر از همه وجود معاويه در راس حكومت شامات بود نه تنها در زمان حكومت اميرالمومنين و امام مجتبى عليهماالسلام محو و نابود نگرديد بلكه كاملا ريشه دارتر و تا سر حد تسلط بر سراسر كشور پهناور اسلامى نيرومند شد، اين ريشه اصلى فساد هنگامى كه يك تنه در محيط قدرت اسلامى ميدان دار گرديد هدفهاى شيطانى خود را يكى بعد از ديگرى با نيرنگهاى خاصى انجام داد و با در نظر گرفتن آن چه كه ما در بخش اول اين فصل نقل كرديم به طور وضوح درك مى شود كه هدفهاى پنهانى فرزند ابوسفيان و مقاصد قلبى او (كه گاهى هم از روى آنها پرده بر مى داشت ) چيزى جز محو ساختن حقيقت اسلام و جايگزين كردن يك حكومت نژادى و اموى بجاى حكومت نيرومند اسلامى نبود و همان گونه كه در بخش دوم اين فصل مطالعه فرموديد كارهائى كه براى مهيا ساختن زمينه فكرى اجتماع و آماده نمودن شرائط براى رسيدن به آن هدفهاى پنهانى با دست او بايد انجام شود، معاويه در حكومت خود انجام داد.

    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  3. #83
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩






    از يك طرف اراذل و اوباش و افراد غير اصيلى مانند زياد را كاملا در اختيار حكومت خود در آورد و با دست اين نمونه از ناپاكان مردان آزاده اجتماع و زبان هاى گوياى خلق مانند حجر بن عدى و ياران با وفاى او را از ميان برداشت و سپس با جعل احاديث و روايات ساختگى بوسيله راويان خدا نشناس و آبستنهاى سيم و زر كه روايات خود را به پيغمبر بزرگ و زبان وحى نسبت مى دادند و در مدح بنى اميه و عثمان و معاويه نقل مى كردند قلوب مردم بى درك و نادان را به نام دين به خود و خاندان بنى اميه خوش بين ساخت ، آن گاه تمام قدرت و نيروى حكومت خود را بسيج كرد تا على و خاندان او را نه تنها از آن درجه از عظمت و احترامى كه از نظر دينى در دلها و افكار مسلمين داشتند ساقط كند بلكه درصدد بر آمد، آن بزرگوار و اهل بيت معصومش را دشمن !!! و معاند با اسلام !!! جلوه دهد و سب و لعن نسبت به آن شخصيتهاى آسمانى را رائج سازد و متاسفانه بزودى هم توانست به اين مقصد پليد و شيطانى خود برسد، و بعد از آن به فكر جانشين براى خود افتاد تا حكومت اسلامى را به طور موروثى در خاندان بنى اميه حفظ كند. به فكر افتاد فرزند خلف خود را (كه راستى هم خلف معاويه بود) به ولايتعهدى نصب نمايد و همانگونه كه در گذشته خوانديد توانست اين نيت شوم را هم با هزاران تهديد و خدعه و نيرنگ عملى سازد.
    اكنون اواخر عمر معاويه است در حالى كه بنى اميه به طور كامل بر اوضاع كشور مسلطند و تمام منابع قدرت را در اختيار دارند و اهل بيت وحى و تنزيل يعنى على و خاندان او سخت از نظر اجتماع مورد طعن و لعن و سب واقع شدند، افكار اجتماع كاملا در اختيار دستگاه تبليغاتى فرزند ابوسفيان است و مسير آنها بوسيله آن حكومت تعيين مى گردد و رهبرى مى شود، كار اجتماع اسلامى به جائى رسيده كه از نظر مذهبى تا سر حد سقوط هميشگى چند قدم ديگر بيشتر فاصله ندارد. موقعيت خاص و وحشت انگيزى كه ملت مسلمان از نظر معنوى در آن روز داشت از سخنان حضرت حسين بن على عليهماالسلام كه در منى ، (پس از آن كه معاويه از مسلمين براى فرزند خود بيعت گرفت ) ايراد فرمودند به خوبى هويدا است .
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  4. #84
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    حضرت حسين (ع ) در آن هنگام كه به سفر حج رفته بودند در منى بيش از هزار تن از بنى هاشم و ديگر مردم را انجمن ساخت و سعى فرمود تا اصحاب رسول خدا و تابعين و فرزندان ايشان را كه در دسترس بودند جمع آورى نمايند و در آن جا ضمن يك خطبه طولانى بسيارى از فضائلى را كه از پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله درباره على بن ابى طالب عليه السلام صادر گرديده بود يك يك تذكر دادند و از حاضرين درباره آنها اعتراف گرفتند، اين عمل بهمان علت انجام شد كه آن بزرگوار خود در مقدمه خطبه يادآور شدند و آن مقدمه اين است :
    اما بعد فان هذه الطاغية قد صنع بنا و بشيعتنا ما قد علمتم ورايتم وشهدتم و بلغكم و انى اريدان اسالكم عن اشياء فان صدقت فصدقونى و ان كذبت فكذبونى اسمعوا مقالتى و اكتموا قولى ثم ارجعوا الى امصاركم و قبائلكم من آمنتموه و وثقتم به فادعوه الى ما تعلمون فانى اخاف ان يندرس ‍ الحق و يذهب و الله متم نوره و لو كره الكافرون (105)
    يعنى اين معاويه طاغى و متجاوز نسبت به ما و شيعيان ما انجام داد آن چه كه شما مى دانيد و خود ديديد و مشاهده كرديد و يا به اطلاع شما رسيده است و من اكنون مى خواهم از شما مسائلى را پرسش كنم اگر راست گفتم مرا تصديق كنيد و اگر خلاف بود تكذيبم نمائيد سخنان مرا بشنويد و مطالب مرا پنهان داريد و آنگاه كه به شهرها و قبيله هاى خود بر گشتيد هر كه را به او ايمان داريد و مورد اطمينان شما است او را به سوى اين حقايقى كه مى دانيد بخوانيد زيرا (اگر اين حقايق گفته نشود) مى ترسم كه دين خدا محو گردد و نابود شود، خدا نور خود را به پايان مى رساند اگر چه كفار نخواهند و كراهت داشته باشند.

    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  5. #85
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    در اين گفتار حسين (ع ) آن چنان از وضع خاص اجتماع از نظر اسلامى اظهار نگرانى مى كنند كه مى فرمايند من مى ترسم كه حق يكباره محو گردد و نابود شود، آرى اين است شرائط تلخ و ناگوارى كه تا پايان حكومت معاويه بر امت حكمفرماست اكنون نوبت حكومت به يزيد مى رسد يعنى اين كشور و اجتماع پهناور با تمام امكانات و شرائط خاص خود در اختيار فرزند معاويه قرار مى گيرد.
    حال بايد ديد يزيد كيست و چه نقشه ها و طرحهائى دارد و با سر نوشت اسلام و مسلمين چگونه مى خواهد بازى كند تا با روشن شدن اين مباحث به خوبى اثبات گردد كه عوامل و موجبات نهضت حسين عليه السلام كه ما از هنگام انعقاد نطفه آن تا اين مرحله قدم به قدم آن را تعقيب كرديم در حكومت يزيد چگونه به ثمر و به كمال رشد خود رسيده است .
    يزيد در راس حكومت اسلامى قرار مى گيرد
    حوادث و پيش آمدهاى دردناكى كه از زمان حكومت عثمان تا هنگام مرگ معاويه براى جهان اسلام و اجتماع اسلامى پيش آمد كرده بود همه آنها را (در حدود هدف كتاب ) مورد بحث قرار داده ايم اكنون نوبت حكومت به يزيد مى رسد و قدرت عظيم كشور پهناور اسلامى در اختيار وى قرار مى گيرد، حال ما بايد به وضع يزيد و بررسى زندگى شخصى و سياسى وى بپردازيم .
    تاريخ زندگى يزيد بن معاويه همانند پدرش در دو بخش مورد بحث ما واقع مى شود:
    بخش اول - مطالعه در زندگى خصوصى و روش و كردار او و اعتقادات قلبى وى كه خود صريحا با آنها اعتراف كرده است ، در اين بخش ما روش خاص ‍ يزيد را در زندگى فردى او و قضاوتهاى ديگران را درباره وى مورد توجه قرار مى دهيم .
    بخش دوم - در شرح كارهاى شرمگين و غيرانسانى است كه وى در مدت كوتاه خلافت خود آنها را انجام داده است آن گاه به روشن ساختن نتايج اين فصل به طور تفصيل مى پردازيم .
    بخش اول - يك مطالعه كوتاه و اجمالى در تاريخ زندگى يزيد بن معاويه كافى است كه اين حقيقت را براى هر فردى به خوبى اثبات نمايد كه او جوانى بود عياش ، آلوده به گناه و معتاد به مشروب كسى كه نه تنها اعتقادى به اصول اسلامى و مقررات آن نداشت بلكه در صدد بود زمينه انهدام و محو كامل اسلام را با سرعت هر چه بيشتر آماده سازد و حكومت نيرومند اسلامى را به حكومت نژادى تبديل نمايد، انحراف او از مسير آسمانى اسلام و آلودگى و ناپاكى فرزند معاويه در دوران زندگى خود تا جائى روشن و علنى بود كه طبقات مختلف و گوناگون در عصر وى و پس از وى همگى زبان به شتم و ذم گاهى هم لعن او گشودند.
    مسعودى مورخ مشهور سنى مذهب درباره علل قيام مردم مدينه و روش ‍ آنان در برابر حكومت يزيد مى نويسد:
    و لما شمل الناس جور يزيد و عماله و عماله و عمهم ظلمه و ما ظهر من فسقه من قتل ابن بنت رسول الله صلى الله عليه و آله و انصاره و ما ظهر من شرب الخمور و سيره سيرة فرعون بل كان فرعون اعدل منه فى رعيته و انصف منه لخاصته و عامته ...(106)
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  6. #86
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    يعنى ظلم و ستم يزيد و عمال او شامل طبقات مسلمين گرديد و همگان را فرا گرفت و فسق و گناه او علنى گشت زيرا وى فرزند دختر پيغمبر و ياران آن بزرگوار به قتل رساند و علنا شرب خمر مى نمود و مانند فرعون در كشور عمل مى كرد بلكه فرعون براى ملت خود عادل تر و با انصاف تر از يزيد بود.
    مسعودى از اين كه فرعون را عادل تر و با انصاف تر از يزيد مى شمرد و قانع نمى شود و دنباله سخن را در مذمت از او تا جائى پيش مى برد كه علنا وى را در شمار مشركين و منكرين نبوت به حساب آورده و او را جزء كسانى مى داند كه غفران و آمرزش خداوند شامل آنان نمى گردد و بايد از رحمت خدا مايوس باشند. مورخ نامبرده در تعقيب مطالب بالا مى نويسد:
    و ليزيد اخبار عجيبة و مثالب كثيرة من شرب الخمر و قتل ابن الرسول و لعن الوصى و هدم البيت و احراقه و سفك الدماء و الفسق و الفجور و غير ذلك مما ورد الوعيد بالياس من غفرانه كوروده فيمن جحد توحيده و خالف رسله (107)
    يعنى براى يزيد داستانهاى عجيب و معايب فراوانى مانند نوشيدن خمر، كشتن پسر پيغمبر، لعن نمودن بر على (ع ) وصى و جانشين پيامبر، ويران ساختن خانه خدا و آتش زدن ، و ريختن خونها و انجام فسوق و غير اين ها از گناهانى كه درباره آنها خداوند فرموده كه بايد از رحمت و غفران او مايوس ‍ باشند مانند وعده هاى عذابى كه درباره مشركين و دشمنان مقام نبوت و انبياء وارد گرديده است .
    احمد بن حنبل كه از ائمه بزرگ اهل تسنن است و مذهب حنبلى به دو نسبت داده مى شود در پاسخ فرزند خود صريحا لعن يزيد را با استناد صريح قرآن جايز مى شمرد و او را از شمار مسلمين خارج مى داند!
    ابن جوزى مى نويسد:
    صالح بن احمد بن حنبل قال قلت لابى ان قوما ينسبونا الى توالى يزيد فقال يا بنى و هل يتوالى يزيد احد يومن بالله فقلت فلم لا تلعنه ؟! فقال ما رايتنى لعنت شيئا. با بنى الم لانلعن من لعنه الله فى كتابه فقلت فاين لعن الله يزيد فى كتابه ؟ فقال فى قوله تعالى : فهل عسيتم ان توليتم ان تفسدوا فى الارض و تقطعوا ارحامكم اولك لعنهم الله فاصمهم و اعمى ابصارهم (108)فما يكون فساد اعظم من القتل(109)
    يعنى صالح فرزند احمد بن حنبل مى گويد: من به پدرم گفتم كه مردم ما را به دوستى يزيد نسبت مى دهند پدرم گفت فرزندم آيا ممكن است كسى داراى ايمان به خدا باشد و با اين حال يزيد را دوست بدارد؟ گفتم (اكنون كه اين گونه است ) پس چرا او را لعن نمى كنى پدرم گفت فرزندم تو تا كنون نديدى من چيزى را لعنت نمايم (سپس اضافه كرد) اى فرزند چگونه ما لعن نكنيم كسى را كه خداوند در كتاب خود او را لعنت كرده است ؟!
    گفتم در كجاى از كتاب خود خداوند يزيد را لعن نموده ؟ گفت آنجا كه مى گويد: آيا نزديك شديد كه اگر حكومت بدست گيريد و والى شويد در روى زمين فساد كنيد و قطع رحم نمائيد؟!
    اين كسان را (كه داراى اين صفاتند) خداوند لعن نموده و (از شنيدن و ديدن حق ) گوشهاى آنها را كر و چشمهايشان را كور گردانده است .
    فرزندم آيا هيچ فسادى بزرگتر از قتل نفس و كشتن (بر خلاف حق )است ؟!
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  7. #87
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    خوانندگان عزيز- در اين جا احمد بن حنبل با آن كه خود را در زندگى مردى محتاط مى داند و به فرزندش مى گويد كه در تمام عمر نديدى مرا كه چيزى را لعنت كنم با اين حال لعن يزيد را صريحا طبق نص قرآن جايز مى شمرد و او را از رحمت خدا مطرود مى داند و مى گويد امكان ندارد فردى داراى ايمان به خدا باشد و يزيد را هم دوست بدارد.
    اين گونه سخن از احمد بن حنبل جاى تعجب و شگفت نيست زيرا فرزند معاويه به حدى ننگين و رسوا بود كه حتى ناپاكترين افراد عصر او مانند زياد بن ابيه او را تقبيح مى كرد و با زمامدارى و حكومتش مخالفت مى نمود و صريحا كارهاى زشت و پليد وى را براى معاويه بر مى شمرد، و او را از اين كه مى خواهد فرزندش را به ولايتعهدى بر گزيند بر حذر مى داشت !!!
    يكى از مورخين بزرگ اسلامى گفتارى را در اين باره از زياد نقل مى كند او مى نويسد:
    ...و كتب معاوية الى زياد بالبصرة ان المغيرة قد دعا اهل الكوفة الى البيعة ليزيد بولاية العهد بعدى و ليس المغيرة باحق بابن اخيك منك فاذا وصل ايلك كتابى فادع الناس قبلك الى مثل مادعاهم اليه المغيرة و خذعليهم البيعة ليزيد فلما بلغ زيادا و قرا الكتاب دعا برجل من احابه يثق بفضله و فهمه فقال انى اريد ان ائتمنك على مالم ائتمن عليه بطون الصحائف ، ايت معاوية و قل له يا اميرالمومنين ان كتابك ورد على بكذا فما يقول الناس اذا دعونا هم الى بيعة يزيد و هوو يلعب بالكلاب و القرود و يلبس المصبغ و يدمن الشراب و يمسى على الدفوف و بحضرتهم الحسين بن على و عبدالله بن عباس و عبدالله بن زبير و عبدالله بن عمر؟! ولكن تامره يتخلق باخلاق هولاء حولا اوحولين فعسانا ان نموه على الناس فلما صارالرسول الى معاوية وادى اله الرسالة قال ويلى على ابن عبيد لقد بلغنى ان الحادى حد اله ان الامير بعدى زياد و الله باردنه الى امه سمية و الى ابيه عبيد(110)
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  8. #88
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    يعنى هنگامى كه زياد استاندار بصره بود معاويه به وى نوشت كه مغيره (استاندار كوفه ) مردم كوفه را به بيعت با يزيد دعوت نمود كه او بعد از من متصدى كار گردد و زمامدار شود، و مغيره به پسر برادرت (يزيد) از تو سزاوارتر نيست ، پس هنگامى كه نامه من به تو برسد مردم بصره را از جانب خود دعوت كن و آنها را بخوان بهمان عملى كه مغيره مردم كوفه را به آن عمل خوانده است و از آنان براى يزيد بيعت بگير، چون اين نامه بدست زياد رسيد و آن را قرائت كرد مدرى را كه به فضل و فهم او اعتماد داشت نزد خود خواند و به او گفت من مى خواهم تو را بر موضوعى امين گردانم كه بر صفحات نامه براى اين موضوع اعتماد نكردم (آن گاه گفت ) نزد معاويه به شام برو و با او بگو اى اميرالمومنين ! نامه شما درباره يزيد به من رسيده اما اگر ما مردم را براى بيعت با فرزندت دعوت كنيم آنها به ما چه مى گويند؟! با آن كه يزيد با سگها و بوزينه ها بازى مى كند و لباسهاى الوان مى پوشد و به نوشيدن خمر معتاد است و با الات موسيقى روز را به پايان مى رساند!!! (چگونه ما مردم را به بيعت چنين كسى دعوت كنيم ؟!) با آن كه در برابر اجتماع كسانى مانند حسين بن على و عبدالله بن عباس و عبدالله بن زبير و عبدالله بن عمر هستند؟! ولى (اگر تو حتما مى خواهى از مردم براى يزيد به خلافت بيعت بگيرى ) امر كن فرزندت را يك سال يا دو سال مانند اين چهار نفر رفتار كند و اخلاق و روش آنها را در پيش بگيرد تا ما بتوانيم (از اين راه ) امر را بر مردم مشتبه سازيم و از آنها براى او بيعت بگيريم اين پيام هنگامى كه بوسيله فرستاده زياد به اطلاع معاويه رسيد گفت واى بر زياد! به من خبر داده اند كه به او گفتند امير بعد از من زياد است !!! و به خدا قسم كه من (نسبت ) زياد را به مادر او سميه و پدر او عبيد برمى گردانم (پس از آن كه او را به ابوسفيان ملحق نمودم ).
    در اين پيام زياد ابن ابيه صريحا به معاويه مى گويد به يزيد بگو يك سال يا دو سال وضع خود را تغيير دهد و از كارهاى هميشگى خود دست بر دارد تا از اين راه بتوان مردم را درباره وى به اشتباه انداخت .
    زياد بن ابيه در اين پيام با صراحت معايب يزيد را بر مى شمرد و مفاسد اخلاقى او را شرح مى دهد و مى گويد كه نمى توان مردم را به بيعت با چنين فرد آلوده اى دعوت كرد، از اين پيام صريح و روشن به خوبى استفاده مى شود كه كار ننگ و فضاحت فرزند معاويه تا آن جا بالا گرفته بود كه حتى فردى مانند زياد ابن ابيه هم از وى انتقاد مى كند و او را با داشتن آن همه ناپاكى و گناه شايسته زمامدارى نمى داند!!! اين جاست مصداق كامل آن جمله اى كه گفته اند: ويل لمن كفره نمرود!كارهاى ننگين و رسوائى كه زياد براى يزيد بر شمرد و صريحا در پيام خود به معاويه آنها را شرح داد مطالبى نبود كه بر فرزند ابوسفيان مخفى باشد.
    معاويه خود بهتر از همه كس يزيد را مى شناخت و به كردار پليد او واقف بود، او به خوبى مى دانست كه فرزندش نالايق تر از آن است كه زمام حكومت اسلامى را در دست گيرد، اما چه بايد كرد؟! يزيد مورد علاقه شديد پدر قرار گرفته و معاويه سخت به اين فرزند دل بسته است ، اين علاقه و محبت ايجاب مى كند كه فرزند ابوسفيان يزيد را به جانشينى از خود انتخاب كند!
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  9. #89
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    حالا اين عمل بر خلاف مصلحت اجتماع است و به منزله بازى كردن با مصالح عمومى كشور و جهان اسلام است ! اينها مطالبى است كه اصولا از نظر معاويه مطرح نيست !!!
    معاويه خود صريحا مى گفت : لولا هواى فى يزيد لا بصرت رشدى (111)يعنى اگر نبود كه من شيفته يزيدم هر آينه مصلحت خود را مى دانستم (و بر طبق آن عمل مى كردم ).
    يزيد از نظر دانشمندان بزرگ اهل سنت
    عشقبازى هاى يزيد
    فرزند معاويه آن چنان به مصالح اجتماع و ملت اسلامى بى اعتنا است كه درد ناك ترين حادثه و پيش آمدها براى آنان (اگر به عشقبازى هاى او لطمه نزند) كوچكترين تاسف و تاثر براى وى به وجود نخواهد آورد، يزيد مى خواهد خوش باشد يا در بدبختى ، سعادتمند باشد يا تيره بخت !!! مورخين بزرگ سنى مذهب داستانى در عشقبازى يزيد و اشعارى از وى در اين باره نقل مى كنند كه بى اعتنائى او را به مصالح عمومى و درجه رسوائى وى را به خوبى در آن مجسم و آشكار مى سازند. متن داستان اين گونه است :
    فى سنة تسع و اربعين سير معاوية جيشا كثيفا الى بلاد الروم للغزاة و جعل عليهم سفيان بن عوف و امر ابه يزيد بالغزاة معهم فتثاقل و اعتل فامسك عنه ابوه فاصاب الناس فى غزاتهم جوع و مرض شديد فانشاء يزيد يقول :

    ما ان الى بما لاقت جموعهم
    بالفر قدوند من حمى و من موم
    اذا اتكات على الانماتط مرتفعا
    بدير مران عندى ام كلثوم (112)
    يعنى در سال چهل و نه هجرى معاويه جمع زيادى از مسلمين را براى جنگ به سوى روم فرستاد و سفيان ابن عوف را فرمانده آنان قرار داد و به يزيد فرزند خود هم گفت كه با آنها در جنگ شركت نمايد، يزيد كوتاهى كرد و تمارض نمود و به سوى روم حركت نكرد، معاويه هم او را معذور داشت و از وى صرف نظر نمود. اتفاقا در اين جنگ گرسنگى ، تب ، و سينه درد شديدى به مردم مسلمان روى آورد. هنگامى كه اين خبر به يزيد رسيد وى در ديرمران با يكى از معشوقه ها و سوگلى هاى خود يعنى ام كلثوم به عياشى سر گرم بود در آن جا اين اشعار را سرود:
    مرا چه باك است اگر در فرق دونه مسلمين دچار تب و سينه درد شديد شدند در اين هنگام كه در ديرمران با بالشهاى پرقو تكيه زدم و نزد من ام كلثوم است .
    در اين اشعار يزيد صريحا مى گويد كه اگر ام كلثوم در آغوش من باشد هيچ غمى ندارم از اين كه مردم مسلمان در يك نقطه دور افتاده دچار تب و مرض گرديدند و گرسنگى آنها را رنج مى دهد!!!
    آرى اين است ايده آل فردى كه زمام حكومت اسلامى را پس از معاويه در دست مى گيرد!!!
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  10. #90
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol. پاسخ : ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩





    يزيد در ستايش از خمر و غنا شعر مى سرايد
    فرزند معاويه يعنى همان كسى كه ادعاى جانشينى از پيامبر اسلام را دارد و در راس حكومت اسلامى قرار گرفته كار ننگ و رسوائى را تا جائى رساند كه علنا در مدح خمر و غنا اشعار مى سرايد و آنها را ستايش مى كند يزيد بن معاويه نه تنها خود همواره مست و مخمور است و با خوانندگان و نوازندگان بسر مى برد بلكه در اين اشعار و مديحه !!! صريحا ديگران را هم به همين اعمال شيطانى دعوت مى كند!!! وى در اين باره سروده است :
    معشر الندمان قوموا
    و اسمعوا صوت الاغانى
    و اشر بوا كاس مدام
    واتر كوا ذكر المعانى
    شغلتنى نغمة العيدان
    عن صوت الاذان
    و تعوضت عن الحور
    عجوزا فى الدنان (113)
    يعنى اى دوستان برخيزيد و صداى آلات موسيقى را بشنويد و پياله هاى پى در پى بنوشيد و مسائل معنوى و علمى را فراموش كنيد، نغمه هاى تار مرا از شنيدن صداى اذان باز داشته است و من حاضرم حورالعين را با يك شراب كهنه كه در ته ظرف است معاوضه نمايم .
    فرزند زاده هند در اين اشعار نه تنها از نغمه هاى موسيقى و پياله هاى مى تمجيد مى كند و دوستان خود را به شنيدن و نوشيدن آنها تشويق مى نمايد بلكه صريحا به نغمه هاى آسمانى اذان باز داشته است !!! فرزند معاويه در اين اشعار معتقدات اسلامى را درباره قيامت و بهشت و حور مورد انكار و استهزاء قرار مى دهد و مى گويد من حاضرم حورالعين را با شراب كهنه اى معاوضه نمايم !!! آيا اين اشعار به خوبى گواهى نمى دهد كه يزيد (همانند پدر خود) با اصول و معتقدات اسلامى هيچ گونه رابطه اى نداشت و براى آنها در دل احترامى قائل نبود؟!
    ۩۩***۩۩ درسي که امام حسين به انسانها آموخت ۩۩***۩۩



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


صفحه 9 از 21 نخستنخست ... 567891011121319 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •