۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩
صفحه 2 از 19 نخستنخست 12345612 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 189
  1. #11
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    كور باطنی ابوسفيان است .
    اما اينكه چگونه شد كه حزب اموی كه در [ دوره ] اسلام به صورت حزبی‏
    فعال و مدير درآمدند ، بر حكومت اسلامی مسلط شدند ؟
    مقدمه اين مطلب را بايد بگوئيم كه يك جامعه نوساز و نوبنياد نمی‏تواند
    يكدست و يكنواخت باشد هر اندازه عامل وحدت آنها قوی باشد ( 1 ) .
    جامعه نو بنياد و تازه‏ساز اسلامی هر چند در زير لواء توحيد و پرچم لا اله‏
    الا الله وحدت نيرومندی پيدا كرده بود و اختلاف رنگها و شكلها را به‏
    صورت معجزآسائی از بين برده بود ، در عين حال طبيعی است كه مردم مختلفی‏
    كه از نژادهای مختلف و عناصر مختلف و با طبايع و عادات و اخلاق و آداب‏
    و عقائد گوناگونی پرورش پيدا كرده بودند ، همه افراد در استعداد قبول‏
    مسائل دينی و پذيرش تربيت دينی يكسان نيستند ، يكی قوی الايمان است و
    يكی ضعيف الايمان ، و يكی در شك و كفر و الحاد باطنی بسر می‏برد ، و به‏
    همين دليل اداره همچو جمعيتی بر اساس

    پاورقی :
    1 - و آيا از همين جا نمی توان گفت كه بهتر اين بود كه شتاب نمی شد و
    به فتوحات پرداخته نمی شد ، صبر می‏شد به طور طبيعی اسلام از ديوارها نفوذ
    كنند ؟ اثر اين شتابزدگی همين شكافها و اختلافهائی است كه هست . پيغمبر
    هم اصلا وصيت نكرد كه بعد از من فتوحات كنيد با آنكه انواع وصيتها كرد .
    در ذائقه‏ها فتوحات شيرين است اما معلوم نيست مورد تصويب عقل باشد .
    هيچ معلوم نيست كه علی ( ع ) اگر خليفه می‏شد اين فتوحات را تصويب‏
    می‏كرد ، همانطوری كه بعد از حكومت به اصلاح داخل پرداخت ، و به علاوه‏
    همين فتوحات منشأ فساد اخلاق اعراب شد . پس اين عجله از طرفی جامعه‏ای‏
    نامتجانس درست كرد و از طرفی جنس اعراب را فاسد كرد .

    20
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  2. #12
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    اسلامی تا سالها بلكه قرنها ، و آنها را تحت يك رژيم معين قراردادن‏
    كارآسانی نيست ( 1 ) .
    خود قرآن به وجود منافقين كه پارازيت می‏دادند و می‏گفتند : « غر هؤلاء
    دينهم »و می‏گفتند : « ا نؤمن كما آمن السفهاء » اعتراف دارد . و از
    اهتمام زياد قرآن به منعكس كردن قضايای منافقين معلوم می‏شود قرآن‏
    می‏خواهد مسلمين را از خطر مهمی پرهيز دهد ( 2 ) . عبدالله بن سلول ، رأس‏
    و رئيس منافقين مدينه بود . قرآن از مؤلفه قلوبهم نام می‏برد ، كسانی كه‏
    خواه ناخواه جزء اجتماع اسلامی شده‏اند و بايد از آنها نگاهداری كرد و
    مقداری از بودجه عمومی زكوات و صدقات را به آنها داد تا تدريجا ايمان‏
    در آنها قوت بگيرد و يا لااقل در نسلهای بعدی اسلام واقعی پيدا شود ولی‏
    نبايد آنها را در كارهای حساس دخالت داد .
    پيغمبر ( ص ) خلق كريم خود را از احدی دريغ نمی‏داشت حتی از منافقين و
    مؤلفه قلوبهم ، ولی روش محتاطانه خود را از دست نمی‏داد . تا پيغمبر
    زنده بود امويهای ضعفاء الايمان و مؤلفة القلوب و يا منافق جای پائی پيدا
    نكردند ولی مع الاسف بعد از پيغمبر تدريجا پستهای حساس را اشغال كردند ،
    مخصوصا در زمان عثمان . مروان و پدرش كه طريد ( 3 ) رسول الله بودند در
    زمان عثمان عودت داده شدند

    پاورقی :
    1 - رجوع شود به " تطور عقايد ملل " گوستاو لوبون . وی تغيير روحيه‏
    را خيلی تدريجی و بطی‏ء می‏داند .
    2 - از شجاعتهای قرآن يكی منعكس كردن منطق مخالفين از كفار و منافقين‏
    است ، و زياد هم هست .
    3 - [ مطرود ، رانده شده ] .


    21

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  3. #13
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    و حال آنكه دو خليفه پيشين شفاعت عثمان را برای برگرداندن آنها به مدينه‏
    قبول نكردند ، و همان مروان سبب اصلی فتنه‏ها و قتل عثمان شد .
    امويها بعد از حكومت عثمان بر بيت المال و مناصب دست يافتند . دو
    عامل ثروت و مناصب را در دست گرفتند ، فقط يك عامل قوی و نيرومند را
    كسر داشتند كه ديانت بود . بعد از قتل عثمان ، معاويه با يك طراری و
    زبردستی عجيبی بر اين عامل هم دست يافت و آن را هم استخدام كرد و اينجا
    بود كه توانست سپاهی به نام دين و با نيروی دين عليه شخصی مانند علی بن‏
    ابی طالب عليه السلام تجهيز كند . معاويه بعدها در زمان خلافتش با اجير
    كردن روحانيون امثال ابوهريره كاملا عامل روحانيت را علاوه بر عامل ديانت‏
    استخدام كرد و به اين اعتبار چهار عامل شد : عامل سياست و پستهای سياسی‏
    ، عامل ثروت ، عامل ديانت ، عامل روحانيت و طبقه روحانيين . حيف و
    ميل كردن بيت المال و دست بدست كردن مناصب به وسيله امويها در عهد
    عثمان موجب نارضايتی عمومی شد چه آنها كه اهل دنيا بودند و چه آنها كه‏
    اهل دين بودند . اهل دنيا بر دنيای خود نگران بودند و نمی‏توانستند ببينند
    كه می‏خورند حريفان و آنها نظاره كنند ، و اهل دين هم كه می‏ديدند اصول‏
    اجتماعی اسلام دارد از بين می‏رود . اينست كه می‏بينيم مثلا هم عمر و عاص و
    زبير مخالف بودند و هم ابوذر و عمار . عمر و عاص گفت : بر هيچ چوپانی‏
    نگذشتم مگر آنكه او را بر قتل عثمان تحريك كردم ، و وقتی كه خبر قتل‏
    عثمان را شنيد

    22
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  4. #14
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩






    گفت : انا ابو عبدالله ما حككت قرحة الا ادميتها ( 1 ) . علی ( ع ) به‏
    زبير در " جمل " فرمود : « لعن الله اولانا بقتل عثمان » ( 2 ) .
    علی ( ع ) همانطور كه با ساير خلفا رفتار می‏كرد با عثمان رفتار می‏كرد ،
    از نصيحت و خيرخواهی عموم دريغ نمی‏كرد ، در وقتی كه عثمان محصور بود هم‏
    راه صلاح را به او نشان داد و هم به او آب و آذوقه رساند . ولی معاويه با
    نيروی عظيم خودش در شام بود و از فتنه و مقدمات و نتايج فتنه هم آگاه‏
    بود و عثمان هم از او استمداد كرد و او قادر بود انقلابيون را تار و مار
    كند ( 3 ) ولی فكر كرد از كشته عثمان بيش از زنده عثمان می‏تواند
    بهره‏برداری كند ، نشست تا خبر قتل عثمان رسيد ، آنوقت فرياد او عثماناه‏
    را بلند كرد ، پيراهن عثمان را بر چوب كرد و بر منبر گريه كرد و اشكها
    از مردم گرفت و اين آيه قرآن را شعار قرار داد : « و من قتل مظلوما فقد
    جعلنا لوليه سلطانا ». صدها هزار نفر دعوت او را برای خونخواهی خليفه‏
    مظلوم اجابت كردند . اينجا بود كه توانست عامل ديانت را هم به عامل‏
    ثروت و منصب اضافه كند ( 4 ) و تمام قوا را در

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : من ابوعبدالله هستم ، هيچ زخمی را نخراشيدم جز اينكه‏
    خونش انداختم ] .
    2 - [ ترجمه : خدا لعنت كند آنكس از ما را كه به قتل عثمان اولويت‏
    دارد ] .
    3 - در جلد 3 نهج البلاغة ص 200 نامه به معاويه ، می‏نويسد : فاما
    اكثارك الحجاج فی عثمان و قتلته فانك انما نصرت عثمان حيث كان النصر

    لك و خذلته حيث كان النصر له » . [ و اما جدال بسيار و پرگفتن تو
    درباره عثمان و كشندگان او : تو عثمان را هنگامی ياری كردی كه به نفع‏
    خودت بود و هنگامی كه برای او سودمند بود او را ياری نكردی ] . در اين‏
    جمله‏ها سياست معاويه خوب روشن شده .
    4 - و به عبارت ديگر قدرت ديانت را هم برقدرت سياست و ثروت‏
    بيافزايد و مردم را يعنی پيروان علی ( ع ) را ، هم تحت فشار ماديات‏
    قرار دهد و هم تحت فشار معنويات >

    23

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  5. #15
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    قسمت مهمی از كشور اسلامی در دست بگيرد . اين بود سر تسلط معاويه بر
    دستگاه خلافت و روحانيت اسلامی كه در اين امر چند چيز دخالت داشت : اول‏
    ذكاء و فطانت خود آنها ، دوم سوء سياست و تدبير خلفا كه به اينها راه‏
    دادند ، سوم جهالت و نادانی و بساطت مردم ( 1 ) .
    معاويه و امويها برای محو دو اصل از اصول اسلام كوشش بسيار كردند يكی‏
    امتياز نژادی كه عرب را بر عجم [ ترجيح دادند ] و ديگر ايجاد فاصله‏
    طبقاتی كه بعضی مانند عبدالرحمن بن عوف و زبير صاحب آلاف الوف شدند و
    بعضی فقير و صعلوك باقی ماندند . بيجهت نيست كه علی ( ع ) می‏فرمايد :
    . . . « ان لا يقاروا علی كظة ظالم و لا سغب مظلوم » و يا می‏فرمايد :

    پاورقی :
    > خطرناكترين موقعها آنوقتی است كه اين دو قدرت يعنی قدرت ماده و
    معنی دست به دست يكديگر داده و بخواهد بر سر ملتی فرود آيد . البته‏
    ديانت به خودی همواره دفاع از مظلوم است ولی امان از وقتی كه در اثر
    جهالت مردم و خيانت اولياء امور يعنی جهالت متنسكين و خيانت متهتكين‏
    ، دين ابزار سياست واقع شود . امان از وقتی كه دين ابزار سياست واقع‏
    شود .
    1 - از اينجا معلوم می‏شود كه مردم آنوقت صلاحيت نداشتند كه خليفه يعنی‏
    ولی امر را انتخاب كنند و فرضا قبول كنيم كه اصل حكومت اسلامی بر
    انتخاب است نه بر انتصاب ، در آن روزها و بلكه تا سالها و قرنها
    می‏بايست كه حاكم انتصابی باشد ، در هر جای دنيا كه مردم لياقت آزادی و
    دخالت در تعيين قوه حاكمه را نداشته باشند نبايد به آنها آزادی داد ،
    ولی كی آزادی را از آنها بگيرد ؟ همانهائی كه از ترس انتخاب آنها نبايد
    مردم آزادی داشته باشند ؟ ! نه ، بلكه مقام نبوت . در آن زمان جهل و عدم‏
    صلاحيت سبب شد كه امويها از هوش و دهاء خود استفاده كردند .
    علی ( ع ) ، هم مجسمه عدالت بود و هم مجسمه هوشياری و پيش بينی .
    فتنه اموی كه زير پرده بود و رنگ اسلامی داشت علی ( ع ) كاملا پيش بينی‏
    كرد و به مردم گفت ولی كسی كه معنای كلمات او را درك كند وجود نداشت‏
    .

    24

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  6. #16
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    « الا و ان بليتكم قد عادت كهيئتها يوم بعث الله نبيه » ( 1 ) .

    نيروی اجتماعی علی ( ع ) و برنامه مبارزه معاويه با آن
    علی ( ع ) از دنيا رفت و معاويه خليفه شد . برخلاف انتظار معاويه ،
    علی ( ع ) به صورت نيروئی باقی ماند و معاويه آنطوری كه اعمال بيرون از
    تعادل و متانتش نشان می‏دهد از اين موضوع خيلی ناراحت بود لهذا تجهيز
    ستون تبليغاتی عليه علی ( ع ) كرد . در منابر و خطبه‏ها دستور داد علی ( ع‏
    ) را سب و لعن كنند . طرفداران خيلی جدی علی را بی‏پروا می‏كشت و دستور
    داده بود به تهمت هم شده بگيرند و مانع نشر فضيلت علی ( ع ) بشوند . با
    پول ، احاديث عليه علی ( ع ) ، له امويها جعل كردند . اين سه كار را
    برای مبارزه با فكر علی ( ع ) كه در دلها و سينه‏ها جاداشت می‏كردند . حجر
    بن عدی و عمرو بن حمق را برای همين جهت كشت . ميثم و رشيد را كه عبيد
    الله در كوفه كشت روی همان برنامه معاويه بود . بالاخره يك نيروی غير
    متشكل به نام تشيع عليه حكومت اموی هميشه در فعاليت بود .
    برای ما تحقيق در امر حادثه حكومت اموی تنها جنبه تعجب آميز ندارد .
    اين يك امر سطحی نبوده كه فقط مربوط به سيزده قرن پيش باشد كه بگوئيم‏
    آمد و رفت . اين ، خطری بود برای اسلام از آن روز تا روزی كه خدا می‏داند
    . حتما اگر ما بخواهيم به تاريخ روحيه خودمان رسيدگی كنيم بايد به تاريخ‏
    اموی رسيدگی [ كنيم . ] فكر اموی در زير پرده و لفافه با فكر اسلامی‏

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : همان كه گرفتاری و مشكلات شما بازگشته همانند روزی كه‏
    خداوند پيامبرش را برانگيخت ] .


    25

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  7. #17
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    مبارزه می‏كرد . عنصر فكر اموی داخل عناصر فكر اسلامی شد . ای بسا كه در
    فكر همانهائی كه هر صبح و شام بنی‏اميه را لعنت می‏كنند ، عنصری از فكر
    اموی موجود باشد و خودشان خيال كنند فكر اسلامی است و قطعا اينطور است (
    1 ) . مثل موضوع رعايت شؤونات در مصرف زكات و خمس و در استطاعت حج‏
    و در نفقه زوجه و امثال اينها .
    علی عليه‏السلام به خطر سلطه اموی زياد اهميت می‏داد و اعلام خطر می‏كرد
    ولی كمتر كسی متوجه می‏شد و خودش هم می‏فرمود بعدها متوجه می‏شويد :
    ²و عند ذلك تود قريش - بالدنيا و ما فيها - لو يروننی مقاما واحدا و لو
    قدر جزر جزور لا قبل منهم ما اطلب منهم اليوم بعضه و لا يعطوننی » ( 2 ) (
    نهج البلاغه ، جلد 2 ص 5 ) .
    از جمله راجع به فتنه اموی فرمود : « ان الفتن اذا اقبلت شبهت ، و
    اذا ادبرت نبهت » (3) . . . ( جلد 2 ص 4 ) ايضا : « ايها الناس سيأتی‏
    عليكم زمان يكفأ الاسلام كما يكفأ الاناء بما »

    پاورقی :
    1 - امويها رفتند ولی مع الاسف عناصر فكر اموی و رژيم اموی باقی ماند و
    با تغيير ، جزء اصول زندگی ما شده . امروز هم اصول معاويه‏ای عامل ديانت‏
    را استخدام كرده عليه ديانت ، و نمی‏شود يك كلمه عليه اصول اموی سخن‏
    گفت . به اندازه گريه ای كه در پای پيراهن عثمان ريختند باز می‏ريزند .
    2 - [ ترجمه : و آن هنگام است كه قريش آرزو می‏كند در برابر دنيا و ما
    فيها يك بار مرا ببينند هر چند به قدر كشتن شتری باشد ( لحظاتی اندك )
    تا آنچه اينك اندكش را از آنان می‏خواهم و به من نمی‏دهند بپذيرم ] .
    3 - [ ترجمه : وقتی فتنه‏ها رو آورند حق و باطل را بهم بياميزند ( و راه‏
    تشخيص را ببندند ) و چون پشت كنند و از بين روند آگاه كنند و حق را
    روشن سازند ] .

    26

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  8. #18
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    « فيه » (1) . . . (ص 21) و ايضا : « فما احلولت لكم الدنيا فی لذتها »
    (2) (ص 24) و ايضا : « مالی اراكم اشباحا بلا ارواح » (3)...(ص 32-34) .
    چند موضوع را علی ( ع ) پيش بينی كرد :
    1 - ظلم و استبداد و استيثار بنی اميه و اينكه ديگر از اين عدل و
    مساوات امروز خبری نخواهد بود و از « لا يتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون‏
    الله و از اينكه « لن تقدس امة حتی يؤخذ للضعيف حقه » . . . خبری‏
    نخواهد بود كه فرمود : « لا يكون انتصار احدكم منهم الا كانتصار العبد من‏
    ربه » ( ص 4 ) . مسلم بن عقبه در وقعه مدينه از مردم بيعت بر عبوديت و
    غلامی يزيد گرفت . اينطور پيش بينی مولا محقق شد .
    2 - اينكه نخبه‏ها و نيكان و فهميدگان و روشنفكران شما را خواهند كشت و
    هر سری كه در آن سر ، مغزی و در آن مغز ، برقی از روشنی موجود باشد روی‏
    تن باقی نخواهند گذاشت ، كه فرمود : « عمت خطتها و خصت بليتها و اصاب‏
    البلاء من ابصر فيها و اخطأ من عمی عنها » ( 5 ) ( ص 4 ) .

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : ای مردم بزودی زمانی فرا رسد كه اسلام وارونه شود چنانكه‏
    يك ظرف وارونه شود و محتوای آن بريزد ] .
    2 - [ و دنيا با لذاتش به كام شما شيرين نيامد ] .
    3 - [ چرا شما را اشباحی بی روح می‏بينيم ؟ ] .
    4 - [ ترجمه : و ياری جستن هيچكدام از شما از آنها نيست مگر بمانند
    ياری جستن بنده از مولای خودش ] .
    5 - [ ترجمه : دايره حكومتش همگانی است و گرفتاری آن برای خاصه (
    شيعيان ) است ، بلای آن دامنگير آگاهان و بينايان است و كوردلان را هدف‏
    خود نمی‏گيرد ] .

    27

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  9. #19
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    3 - حرمت احكام اسلام عملا از بين می‏رود ، حرامی باقی نمی‏ماند . مگر
    آنكه حلال می‏شود : « والله لا يزالون حتی لا يدعوا الله محرما الا استحلوه ،
    و لا عقدا الا حلوه ، و حتی لا يبقی بيت مدر و لا وبر الا دخله ظلمهم و نبابه‏
    سوء رعيهم » ( 1 ) . ( ص 12 ) . عبدالله بن حنظله گفت : ما از پيش كسی‏
    می‏آييم كه ينكح الامهات و الاخوات ( 2 ) .
    4 - اينكه اسلام مورد تحريف و پشت رو كردن قرار می‏گيرد ، عناصر غير
    اسلامی وارد افكار مردم می‏شود : « يكفأ الاسلام كما يكفأ الاناء » ( ص 21 ).
    « و لبس الاسلام لبس الفرو مقلوبا » (3) . ( ص 35 ) . همه اينها كه علی‏
    مثل اينكه در آينه ببيند ديده ، واقع شد ، و يك سر محبت زائد الوصف‏
    عده‏ای نسبت به علی ( ع ) گذشته از سيرت و عدل و خلقش ، وقوع اين پيش‏
    بينی‏ها بود .
    معاويه مرد و علاوه بر حيف و ميل اموال و غصب مناصب كه از زمان عثمان‏
    شايع شده بود چند سنت سوء هم باقی گذاشت :
    الف - لعن و سب علی ( ع ) .
    ب - پول خرج كردن و وادار كردن به جعل حديث عليه علی ( ع ) ، و به‏
    عبارت ديگر استخدام عامل روحانيت به وسيله علماء سوء علاوه بر استخدام‏
    عامل ديانت از راه قتل عثمان . ( قصه سمره

    پاورقی :
    1 - [ و به خدا سوگند پيوسته زمام حكومت را به دست دارند تا جائی كه‏
    تمام حرامهای الهی را حلال سازند و همه پيمانهای خدا را بشكند ، و خانه‏ای‏
    گلی و خيمه‏ای پشمينه‏ای نماند جز اينكه به ظلم آنها گرفتار آيد و سوء
    رفتارشان آنان را پراكنده سازند ] .
    2 - [ با مادران و خواهران خود نكاح می‏كند ( يزيد ) ] .
    3 - [ ترجمه : و اسلام مانند پيوستن وارونه پوشيده شود ] .

    28

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  10. #20
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    بن جندب و آيه : « و من الناس من يشری نفسه ابتغاء مرضاش الله » .
    ج - كشتن بيگناهان بدون تقصير كه در اسلام سابقه نداشت و از بين بردن‏
    احترام نفوس و بريدن دست و پا و به نيزه كردن سرمثل سر عمرو بن حمق‏
    خزاعی .
    د - مسموم كردن و عمل ناجوانمردانه مسموم كردن را معمول كردن كه عملی‏
    است كه با مروت و انسانيت هم سازگار نيست و بعد خلفاء ديگر هم از او
    پيروی كردند . معاويه امام حسن ( ع ) و مالك اشتر و سعد وقاص و
    عبدالرحمن بن خالد بن وليد را كه بهترين نصير او بود مسموم كرد .
    ه - اينكه خلافت را در خاندان خود موروتی كرد ( 1 ) و يزيدی را كه‏
    هيچگونه لياقت نداشت ولی عهد كرد .
    و - دامن زدن به آتش امتياز نژادی و فضيلت عرب بر عجم و قريش بر
    غير قريش .
    از اين كارها لعن و سب علی و حتی جعل حديث و ولايت عهد يزيد سوء
    تدبير معاويه شمرده می‏شود .
    يزيد مردی جاهل و سبكسر بود . خليفه زادگانی كه

    پاورقی :
    1 - و به اين ترتيب آرزوی ديرين حزب اموی كه ابوسفيان در خانه عثمان‏
    گفت : يا بنی اميه تلقفوها تلقف الكرش ، اما والدی يحلف به ابوسفيان‏
    ما زلت ارجوها لكم و لتصيرن الی صبيانكم وراثة محقق شد و خود معاويه هم‏
    باور نمی كرد محقق شود و البته امام حسين بيش از هر كس از اين منويات‏
    آگاه بود و می‏ديد كه دارند مثل گوی با آن بازی می‏كنند و به كودكان خود به‏
    وراثت می‏دهند . قيام حسين ( ع ) در برابر عمل شدن افكار حزب اموی بود .


    29

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

صفحه 2 از 19 نخستنخست 12345612 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •