۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩
صفحه 3 از 19 نخستنخست 123456713 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 189
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    مرشح برای خلافت بودند می‏بايستی مدتی تعليم و تربيت شوند كه لااقل برای‏
    زعامت آماده شوند ( همانطوری كه عباسيين می‏كردند ) . يزيد در باديه نشو
    و نما يافته و بی خبر از دنيا و آخرت هيچگونه لياقتی نداشت .
    اگر در زمان عثمان اموال و مناصب غصب شد و اگر در زمان معاويه لعن و
    سب علی ( ع ) و جعل حديث و دروغ بستن به پيغمبر و كشتن بيگناهان و
    مسموم كردن و خلافت را موروثی كردن و امتياز نژادی به وجود آوردن معمول‏
    شد ، عهد يزيد عهد رسوائی اسلام و مسلمين بود . نمايندگان كشورهای ديگر
    می‏آمدند و از همه جا بی خبر بجای پيغمبر مردی را می‏ديدند كه در دستش‏
    شراب و در كنارش بوزينه‏ای با جامه‏های ديبا نشسته . ديگر چه آبروئی برای‏
    اسلام باقی می‏ماند ؟ ! يزيد ، مست غرور ، مست جوانی ، مست حكومت ،
    مست شراب بود . در اين صورت معنای كلام سيد الشهدا واضح می‏شود كه :
    ²و علی الاسلام السلام اذ قد بليت الامة براع مثل يزيد». يزيد متظاهر به فسق‏
    و متظاهر به كفر ورده گفتن بود ( و به عبارت ديگر يزيد پرده‏ها را همه‏
    دريده بود و قطعا در همچو موردی بايد قيام كرد ) ديگر چه آبروئی برای‏
    اسلام و مسلمين باقی می‏ماند ؟ !
    بنابر اين ، سؤال اينكه چرا امام حسين قيام كرد درست مثل اينست كه‏
    بگوئيم چرا پيغمبر اكرم در مكه قيام كرد و با قريش سازش نكرد ؟ و يا
    چرا علی مرتضی اينقدر رنج حمايت پيغمبر را در بدر و حنين واحد و احزاب‏
    و ليلة المبيت متحمل شد ؟ و يا چرا ابراهيم يك تنه در مقابل قدرت عظيم‏
    نمرود قيام كرد ؟ چرا موسی

    30

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  2. #22
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    در حالی كه جز برادرش هارون كسی نداشت به دربار فرعون رفت ؟ معنای اين‏
    چرا اينست كه امام حسين وقتی قيامش موجه بود كه جندی و سپاهی برابر با
    يزيد داشته باشد و حال آنكه اگر امام حسين سپاهی برابر با يزيد می‏داشت و
    در اجتماعی قيام می‏كرد كه مردم دو دسته بودند و دو صف عظيم را تشكيل‏
    می‏دادند و امام حسين در جلوی يك صف بود ، قيام حسينی يك قيام مقدس و
    جاويدان نبود . اين چراها در همه قيامهای مقدس و تاريخی هست . قيامهای‏
    مقدس بشری دارای دو تشخص است : يكی از نظر هدف قيام ، يعنی اين‏
    قيامها برای مقامات عالی انسانيت است ، برای توحيد است ، برای عدل‏
    است ، برای آزادی است ، برای رفع ظلم و استبداد است ، نه به خاطر كسب‏
    جاه و مقام يا تحصيل ثروت و به قول حنظله باد غيسی كسب مهتری و يا حتی‏
    برای تعصب وطنی ، قبيله‏ای ، نژادی . ديگر اينكه اين قيامها برقی است كه‏
    در ظلمتهای سخت پديد می‏آيد ، شعله‏ای است كه در ميان ظلمها و استبدادها
    و استيثارها و زور گوئيها می‏درخشد ، ستاره‏ای است كه در تاريكی شب در
    آسمان سعادت بشر طلوع می‏كند ، نهضتی است كه مورد تصويب " عقلای قوم !
    " قرار نمی‏گيرد .
    يكی از افتخارات نهضت حسينی همين است كه عقلای قوم ! آنرا تصويب‏
    نمی‏كردند ولی از آن جهت كه فوق نظر عقلا بود نه دون نظر آنها . عرفا كه‏
    از آن جنبه عرفانی ، جنبه فوق عقل آن را در نظر گرفته‏اند ، به آن نام‏
    مكتب عشق داده‏اند و همچنين است منطق شعرای مرثيه سرای ما ، و خيلی جنبه‏
    ايده آليستی به آن

    31
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  3. #23
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩






    داده‏اند . درست است كه مكتب عشق الهی است ، علی ( ع ) هم فرمود :
    ²مناخ ركاب و مصارع عشاق »، ولی چرا اين عشق و سلوك در صحنه‏ای مثل صحنه‏
    كربلا ظهور كرد ؟ برای خداوند ، برای اين معشوق كه فرقی نمی‏كند . آری ،
    رضای خدا در فداكاری در راه دين ، در راه سعادت بشر ، در راه قيام‏
    بالقسط است كه هدف پيغمبران است . چرا عرفای ما اگر عاشق صادق هستند
    عشقبازيهای خود را فقط در مجالس سماع به ثبوت رساندند ؟ ! عشق حسين‏
    البته عشق الهی است و عشق صادق و راستين است ، تنها در مجالس سماع‏
    اظهار نشده است . پس افتخار قيام حسينی اينست كه كسانی مانند ابن‏
    عباس [ آن را ] تصويب نمی كردند . مطلق قيامهای مقدس بشر كه در ميان‏
    تاريكيها مانند شعله ای ظاهر می‏شود مورد تصويب ديگران نيست . در زمان‏
    خود ما اگر كسی مثلا به قدرتهای روحانی ما كه در غيره راه خدا مصرف می‏شود
    اعتراض كند و بالاخره در مطلق مواردی كه قوای اهريمنی تسلط كامل پيدا
    كرده [ اگر ] كسی اعتراض كند و ايراد بگيرد و قيام كند ، عقلا به او
    ايراد می‏گيرند ، او را كج سليقه می‏خوانند ! اين سليقه چيست و مقياس‏
    استقامت و اعوجاجش چيست ؟
    چه خوب تعبيری دارد امير المؤمنين درباره پيغمبر اكرم كه می‏فرمايد :
    « ارسله علی حين فترش من الرسل » (1) . . . « و الدنيا كاسفه النور » (2)
    . . . قرآن درباره قيام ابراهيم ( ع ) می‏فرمايد :
    « و لقد آتينا ابراهيم رشده‏غ ( از كلمه " رشد " معلوم می‏شود كه ابراهيم‏

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : او را به هنگامی فرستاد كه جهان از وجود پيامبر خالی بود
    ] .
    2 - [ ترجمه : و دنيا نورش به خاموشی گرائيده بود ] .


    32

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  4. #24
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    چيزی را احساس می‏كرد كه ديگران احساس نمی كردند ) تا آنجا كه می‏گويد :
    « قالوا حرقوه و انصروا آلهتكم ». در مورد موسی می‏فرمايد : « ان فرعون‏
    علا فی الارض و جعل اهلها شيعا »( 1 ) . . . علی عليه السلام درباره فتنه‏
    بنی اميه فرمود : « انها فتنة عمياء مظلمة » ( 2 ) . پس احتياج به يك‏
    شعله حقانی نورانی هست . ايضا فرمود : « لتجدن بنی اميه لكم ارباب سوء»
    ( 3 ) ، و فرمود : « حتی لا يكون انتصار احدكم منهم الا كانتصار العبد من‏
    ربه » .

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : فرعون در زمين سركشی كرد و اهل آن را به دستجات مختلف‏
    پراكنده ساخت ] .
    2 - [ ترجمه : آن فتنه‏ای كور و تاريك است ] .
    3 - [ ترجمه : و هر آينه بنی‏اميه را زمامداران بدی خواهيد يافت ]
    .

    33
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  5. #25
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    امام حسين ( ع ) و ساير مصلحين بزرگ كه قيام كردند
    تمام كسانی كه به بشريت خدمت كرده‏اند حقی بر بشريت دارند ، از راه‏
    علم ، يا صنعت و هنر ، يا اكتشاف و اختراع و يا حكمت و فلسفه ، يا
    ادب و اخلاق ، و از هر راهی ، ولی هيچكس به اندازه شهداء راه حق بر
    بشريت حق ندارد و از همين جهت هم عكس العمل بشريت و ابراز عواطف بشر
    درباره آنها بيش از ديگران است زيرا عدل و آزادی برای محيط اجتماعی بشر
    و برای روح بشر به منزله هوا است برای تنفس ريه ، بدون آن ادامه حيات‏
    ممكن نيست . پيغمبر ( ص ) فرمود : « الملك يبقی مع الكفر و لا يبقی مع‏
    الظلم » . عالم در علم خود ، و مكتشف در اكتشاف خود ، و مربی و معلم‏
    اخلاق در تعليمات خود ، و حكيم و فيلسوف در حكمت و فلسفه خود مديون و
    مرهون شهدا هستند و شهدا در كار خود مديون كسی نيستند زيرا شهدا بودند كه‏
    محيط آزاد به ديگران دادند تا آنها توانستند نبوغ خود را ظاهر كنند .
    شهدا شمع محفل بشريتند ، سوختند و محفل بشريت را روشن كردند ( 1 ) .

    پاورقی :
    1 - در ورقه شهيد و شهادت گفتيم كه هر شهادت بعد از خود نورانيت به‏
    وجود می‏آورد و آنرا تشبيه كرديم به حالت فرد از نظر اينكه بعضی از خود
    گذشتگی‏ها و بعضی >

    34
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  6. #26
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩






    " شاهدی گفت به شمعی كامشب
    در و ديوار مزين كردم . . . "

    ²يا ايها النبی (1) انا ارسلناك شاهدا و مبشرا و نذيرا.. و سراجا منيرا
    . ، تعبير به " سراج " مبين محيط ظهور پيغمبر است . اگر مردم رشدی‏
    داشته باشند ، محيط تاريك نيست و احتياج به چراغ نيست .
    در همچو وضعی يزيد روی كارآمد . يزيد به والی مدينه نوشت كه خذ حسينا
    . . . بالبيعه اخذا شديدا . بنابر اين جز با بيعت به چيزی راضی نمی‏شد .
    اما امام حسين يكی از سه كار را بايد بكند : يا بيعت كند و تسليم شود ،
    يا آنطوری كه بعضی پيشنهاد كردند بيعت نكند و اگر لازم شد - و البته لازم‏
    هم می‏شد - خودش را به كناری بكشد ، به دره‏ای يا دامنه كوهی پناه ببرد ،
    مثل ياغيها كه مخلوطی از ترس و شجاعت است زندگی كند ، و يا ايستادگی‏
    كند تا كشته شود . اول را اعوان و انصار امويها پيشنهاد می‏كردند مثل‏
    مروان . دوم را ابن حنفيه و ابن عباس پيشنهاد كردند ( روح پيشنهاد اين‏
    دو نفر همين می‏شد بالنتيجه ) . و سوم راهی بود كه خودش انتخاب كرد .
    اما اول معنايش اين بود كه

    پاورقی :
    > اعمال مثبت فرد برای قلب او ايجاد صفا و نورانيت می‏كند . اين‏
    مطلب سوژه ای بسيار عالی است كه می‏تواند بحث شود .
    1 - خواند مزمل نبی را زين سبب . . .

    35

    هين قم الليل كه شمعی ای همام
    شمع دائم شب بود اندر قيام
    بی فروغت روز روشن هم شب است
    بی پناهت شير اسير ارنب است

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  7. #27
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    حسين ( ع ) دين و آخرت خودش را به دنيای يزيد بفروشد و كاری به كار
    مسلمين نداشته باشد ، هر چه می‏شود بشود و با يزيد سازش كند و از ترس‏
    بيعت كند برای حفظ جان خود ، و آن همان بود كه فرمود : « يأبی الله ذلك‏
    لنا و رسوله و المؤمنون و حجور طابت و طهرت و انوف حميه و نفوس ابيه‏»
    . اين كار را نه خدا اجازه می‏دارد و نه دين خدا و نه ايمان اقتضا می‏كرد
    و نه پستانی كه از آن پستان شير خورده بود و نه روح عالی كه در ميان سينه‏
    داشت .
    اما راه دوم ، درست است كه بيعت نكرده بود ولی موضوع تنها جنبه منفی‏
    نداشت كه بيعت نكند . او يك تكليف مثبت برای خود قائل بود كه‏
    می‏فرمود : « ايها الناس من رأی سلطانا جائرا مستحلا لحرم الله » . . .
    علاوه بر همه اينها روح بلند حسينی كجا و فرار در دشت و كوهها ! او حاضر
    نشد در وقتی كه از مدينه به سوی مكه حركت می‏كرد شاهراه را بگذارد و از
    بيراهه برود . در جواب پيشنهاد بعضی همراهان فرمود : « لا والله لا افارقه‏
    حتی يقضی الله ما هو قاض » ( 1 ) . او می‏فرمود : « لا اعطيكم بيدی اعطاء
    الدليل و لا اقر اقرار العبيد » . پدرش می‏گفت : « والله لو تظاهرت‏
    العرب علی قتالی لما وليت عنها و لو امكنت الفرض من رقابها لسارعت‏
    اليها » ( 2 ) . و اما راه سوم همان بود كه خودش انتخاب كرد .

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : نه ، به خدا سوگند از آن جدا نشوم تا خدا هر چه خواهد
    كند ] .
    2 - [ ترجمه : به خدا سوگند اگر عرب در جنگ با من پشت به پشت هم‏
    دهند از آنان رو نگردانم ، و اگر فرصت دست دهد به سوی آنان می‏شتابم ] .

    36
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  8. #28
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    ارزش شهادت و شهيد در اجتماع
    قبلا گفتيم كه هر شهادت نورانيتی در اجتماع به وجود می‏آورد و تشبيه‏
    كرديم آن را به نورانيتی كه برخی اعمال خير و از خود گذشتگی‏ها در قلب‏
    فرد ايجاد می‏كند . قلب كه صفا و جلا پيدا كرد و هدايت يافت تاريكيها
    زايل می‏شود ، راه نمودارتر می‏گردد . اين مطلب سوژه‏ای عالی است برای‏
    بحث درباره ارزش شهادت و شهدا ، و مخصوصا از نظر آثار قيام حسينی در
    جهان اسلام و از نظر اينكه امام اگر به قصد شهادت هم حركت كرده باشد
    منطقی صحيح دارد . جمله : « ان الله شاء ان يراك قتيلا » اگرسند صحيح‏
    داشته باشد ، از لحاظ مطلب و معنی سخن درستی است .

    37
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  9. #29
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    منطق منفعت و منطق حقيقت
    منطق منفعت پرستی يك منطق است و منطق حق پرستی و اصلاح ، منطق ديگری‏
    است ( 1 ) . عقلاء قوم مانع ابی‏عبدالله می‏شدند از حركت ، و نصايح آنها
    همه بر محور مصلحت شخصی حسين ( ع ) و زندگی دنيوی او و سلامت تن و حفظ
    فرزندان دور می‏زد . می‏گويند جامع‏ترين بيانها همان است كه ابن عباس گفت‏
    . اگر جای تعجب باشد بايد از منطق ابن عباس تعجب كرد . چيزی كه در اين‏
    منطق ابن عباس يافت نمی‏شود ، فكر اسلام و منطق ايثار و گذشت است و
    آنچه در منطق است حسين ( ع ) هرگز ديده نمی‏شود منافع و مصالح شخص خودش‏
    است ( 2 ) .

    پاورقی :
    1 - علی عليه السلام درباره سرزمين كربلا فرمود : مناخ ركاب و مصارع‏
    عشاق » . ايضا درباره آن خاك فرمود : واها لك ايتها التربة ليحشرن‏

    منك اقوام يدخلون الجنة بغير حساب » . [ ترجمه : شگفتار از توای خاك‏
    كه اقوامی از درون تو محشور گردند كه بدون حساب وارد بهشت شوند ] .
    2 - هر بارت اسپنسر به نقل فروغی می‏گويد : " بلندترين آرمان نيكان‏
    اينست كه در آدم سازی شركت كنند يعنی مصلح باشند " . پيغمبر ما فرمود
    : بعثت لاتمم مكارم الاخلاق » . خدا درباره‏اش فرمود :
    عزيز عليه ماعنتم ».


    38
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  10. #30
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    می‏دهند . گفتم مقدس و نگفتم بزرگ . ممكن است مقصد ، بزرگ ، و با
    اهميت باشد ولی مقدس نباشد . اسكندر كه آرزوی جهانگيری را تعقيب می‏كرد
    هدف به اصطلاح بزرگ داشت ولی مقدس نبود و بلكه عالی هم نبود . كسی كه‏
    در اين راه كشته بشود در چشم بشر احترام و تقدس ندارد ( 1 ) .

    پاورقی :
    1 - شهيد كسی است كه به خون خود ارزش و ابديت و جاودانگی داده است‏
    . آنكس كه مال خود را صرف خدمت و بنای خير می‏كند به مال خود ابديت و
    ارزش می‏دهد . آنكس كه اثر علمی باقی می‏گذارد ، به فكر خود ، و آنكس كه‏
    اثر صنعتی و فنی باقی می‏گذارد ، به هنر خود ، و آنكس كه فرزند خود يا
    ديگران را تربيت می‏كند ، به عمل خود ارزش و ابديت می‏دهد ، و شهيد به‏
    خون خود ارزش و ابديت می‏دهد . اين >


    39

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

صفحه 3 از 19 نخستنخست 123456713 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •