۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩
صفحه 6 از 19 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 189
  1. #51
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    رؤساؤهم فقد اعظمت رشوتهم و ملئت غرائرهم ( 1 ) .

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : اما رؤسای آنها كه رشوه فراوان بدانها داده شده و
    خرجينهايشان پرشده است ] .


    60

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  2. #52
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    دو چيزی كه مايه روشنی چشم اباعبدالله بود
    در ايام كربلا و آن ابتلاء عجيب چند چيز بود كه موجب ازدياد مصيبتهای‏
    اباعبدالله می‏شد . از همه بالاتر بعضی دنائتها و سخنان ناروا و بی ادبی‏ها
    و وحشی گری‏هائی بود كه از كوفيان می‏ديد . ولی دو چيز بود كه چشم‏
    اباعبدالله را روشن و دلش را خرم می‏داشت . آندو ، اصحاب و اهل بيتش‏
    بودند . وفاداريها و جان نثاری‏ها و بی‏مضايقه خدمت كردن‏ها و به عبارت‏
    ديگر صفات‏ها و وفاها و همگاميها و هماهنگی نشان دادن‏های آنها دل حضرت‏
    را شاد و خرم می‏داشت ( برای مرد عقيده و ايمان و مسلك ، مايه خوشدلی‏
    بالاتر از ديدن همگام و هماهنگ يافت نمی‏شود ) و مكرر در مواقعی از ته دل‏
    به آنها دعا كرد . علاوه همان شهادت به اينكه : « انی لا اعلم اصحابا ابر
    و لا اهل بيت اوصل و لا اوفی من اصحابی » حاكی از كمال اعتماد اباعبدالله‏
    و دلخوشيش به آنها است .
    مسلما تذكر ابوثمامه صائدی برای نماز كه آخرين نماز را در خدمتت‏
    بخوانيم دل حسين را ارشاد كرد كه درباره‏اش دعا كرد . و از آن بالاتر آن‏
    فداكاری عجيب سعيد بن عبدالله حنفی و گفتن

    61
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  3. #53
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    جمله : اوفيت ؟
    اباعبدالله درباره عده‏ای دعا كرد . جانسوزتر از همه دعايی است كه‏
    درباره جوانش كرد . درباره جوانش دعا كرد كه اميدوارم هر چه زودتر ! از
    دست جدت سيراب بشوی . جوابهای قاسم در شب عاشورا دل حسين ( ع ) را
    شاد و روشن كرد كه درباره مرگ گفت : احلی من العسل .

    دعاهای حسين ( ع ) در ايام كربلا درباره اشخاص
    ابا عبدالله در روز عاشورا درباره عده‏ای دعا كرد :
    1 - ابوثمامه صائدی
    2 - علی اكبر
    3 - درباره عموم در شب عاشورا بعد از آنكه گفتند ما از تو جدا نمی‏شويم‏
    ، فرمود : « جزاكم الله خيرا » ( نفس المهموم ص 122 ) .

    بيان قرآن در فلسفه قيام مصلحين الهی
    در سوره مباركه هود آية 116 و 117 می‏فرمايد : « فلولا كان من القرون من‏
    قبلكم اولوا بقية ينهون عن الفساد فی الارض الا قليلا ممن انجينا منهم و
    اتبع الذين ظلموا ما اترفوا فيه و كانوا مجرمين . و ما كان ربك ليهلك‏
    القری بظلم و اهلها مصلحون »( 1 ) .

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : پس چرا در ميان امتهای پيش از شما مردمی ديندار پيدا
    نشدند كه از فساد در زمين جلوگيری كنند ، جز دسته اندكی كه ما نجاتشان‏
    داديم . و ستمگران ، نعمتها و رفاهی را كه بديشان داده بوديم در راه فساد
    به كار گرفتند و گنهكار بودند . و چنين >


    62
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  4. #54
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    از قرآن كريم استفاده می‏شود كه هيچ پيغمبری نيامده مگر آنكه قومی با او
    مخالف بوده‏اند يعنی مگر اينكه او به مخالفت قومی برخاسته . اينطور
    نبوده كه پيغمبران سخنی را از آسمان و غير مربوط به نظام زندگی مردم‏
    بگويند ، و يكعده هم فقط برای آنكه با هر حرفی مخالفت می‏شود و مرض‏
    مخالفت دارند ، با پيغمبران مخالفت می‏كرده‏اند . خير اينطور نيست ( هر
    چند ما عموما اينطور مطلب را بيان می‏كنيم و هر كس كه می‏خواهد بگويد
    فلانی بی جهت يعنی بدون علت و موجب - نه بدون حق و عدالت - با من‏
    مخالفت می‏كند ، می‏گويد مردم با پيغمبران هم مخالفت می‏كرده‏اند ) .
    پيغمبران به مخالفت و مبارزه با مردم برمی‏خاستند . در قرآن كريم علت‏
    مخالفت مردم را و منطقی كه بعد به باعث همان علت مخالفت درست‏
    می‏كردند و اينكه سوق دهندگان مخالفت با پيغمبران و علمداران نهضت عليه‏
    پيغمبران عده خاصی بودند و آنها بودند كه منطقی برای مشوش ساختن ذهن‏
    عموم كه به آن درد گرفتار نبودند درست می‏كردند ، همه اينها را ذكر می‏كند
    .
    قرآن می‏گويد درد اصلی مخالفت ، ترف مترفين است و به عبارت ديگر
    نظام ظالمانه موجود زندگی است . در سوره سبا آيه 34 می‏فرمايد :
    ²وما ارسلنا فی قرية من نذير الا قال مترفوها انا بما ارسلتم به كافرون .
    و در سوره زخرف آيه 23 می‏فرمايد : « و كذلك ما ارسلنا من قبلك فی قرية
    من نذير الا قال مترفوها انا وجدنا آباءنا علی امة و انا علی آثارهم‏
    مقتدون . قال : ا ولو »

    پاورقی :
    > نيست كه پروردگار تو به خاطر شرك ، اهل قريه ای را كه كار شايسته‏
    می‏كنند هلاك سازد ] .

    63
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  5. #55
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    « جئتكم باهدی مما وجدتم عليه آباءكم ، قالوا انا بما ارسلتم به كافرون
    (1) . در اين آيه اخير اشاره شده است به ابتلاء خاتم الانبياء و اينكه اين‏
    ابتلاء عموميت داشته و اينكه درد آنها ترف و اسراف و تنعم از وضع‏
    ظالمانه موجود بوده و اينكه اين منطق را كه پدران ما چنين بوده‏اند آنها
    برای خود و برای حمايت از ترف خود تراشيده‏اند كه غير مترفين و
    بيچاره‏های ضعيف را كه دعوت جديد برای نجات آنها آمده در ناحيه فكر
    گمراه كنند كه سنن ماضی لازم الاحترام است و اگر نه خود آنها به آن سنن‏
    كوچكترين علاقه‏ای نداشتند .
    قريش يعنی اكابر قريش به پيغمبر ايراد می‏گرفتند كه چرا غذا می‏خورد و
    راه می‏رود و چرا گنجی از طلا و باغی پر از ميوه ندارد . آيا واقعا امثال‏
    ابوسفيان و ابوجهل گرفتار شبهه و شك بودند و برای اظهار شك خود اين‏
    سخنان را می‏گفتند و يا برای القاء شك در ديگران می‏گفتند ؟ آنها كه‏
    ابراهيم را پيغمبر می‏دانستند و آيا معتقد بودند كه ابراهيم طعام نمی‏خورد
    و در ميان مردم راه نمی رفت و گنجی از طلا و باغی پرميوه داشت ؟ ! همه‏
    اينها بهانه و برای فريب مستضعفين بود .
    به هر حال قرآن هدف پيغمبران را قيام به قسط معرفی می‏كند : « لقد
    ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الكتاب »

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : و همينگونه هيچ بيم دهنده‏ای را پيش از تو در قريه‏ای‏
    نفرستاديم جز اينكه افراد خوشگذران آنجا گفتند : ما پدران خود را بر راهی‏
    يافته‏ايم و خود نيز از آثارشان پيروی می‏كنيم ، و آن پيامبر گفت : هر چند
    من چيزی آورده باشم كه از آنچه شما پدران خود را بر آن يافته‏ايد بهتر
    باشد ؟ گفتند : ما به آنچه شما بدان فرستاده شده‏ايد كافريم ] .

    64
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  6. #56
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    « و الميزان ليقوم الناس بالقسط »( 1 ) . قهرا چون انبياء چنين هدفی‏
    دارند كسانی كه بر هم زننده عدل اجتماعی هستند و كفه آنها از ترازوی‏
    اجتماع چربيده مخالفتی می‏كرده‏اند و اين بود سر بزرگ مخالفت امثال‏
    ابوسفيان با پيغمبر كه تا پای فدای نفرات هم آمدند . پس مخالفت سران‏
    قريش با پيغمبر روی همان اصلی است كه فرعون با موسی ، و نمرود با
    ابراهيم ، و هر قوم پيغمبری با آن پيغمبر مخالفت می‏كردند .
    و اما آيه : « فلولا كان من القرون من قبلكم ». . . از اين آيه چند
    مطلب استفاده می‏شود :
    الف - وجوب نهی از فساد در روی زمين و مبارزه با فساد .
    ب - اينكه بودن عدد قليلی كافی نيست .
    ج - علت العلل فساد ترف است .
    د - حافظ بقاء يك ملت عدل است و ملك با كفر باقی می‏ماند و با بهم‏
    خوردن تعادل باقی نمی‏ماند .
    بيضاوی معنای " « اولوا بقية » " را اولوا بقية من الرأی والعقل يا
    اولوا الفضل و يا اولوا الابقاء يعنی كسانی كه بر نفوس خودشان ابقاء
    می‏كنند [ می‏داند ] و می‏گويد در آيه بعدی : " « و ما كان ربك ليهلك‏
    القری بظلم ». . . " بظلم يعنی بشرك ، مقصود از ظلم شر ك است و
    معنای آيه اين می‏شود كه پروردگار به شرك قريه‏ها را هلاك نمی‏كند اگر اهل‏
    اصلاح و رعايت عدالت باشند .

    پاورقی :
    1 - سوره حديد ، آيه . 25

    65
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  7. #57
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩




    كلام شهرستانی در اينكه هسته همه حوادث در قرن اول ريخته شد :
    در صفحه 5 " سموالمعنی " از شهرستانی در " ملل و نحل " نقل می‏كند
    كه گفته : " كل التبليلات التی مرت بالتاريخ الاسلامی سواء فی العقيدش أو
    السياسة يمكننا أن نجد لها مرتجعا و مردا فی حوادث صدر التاريخ " ( 1 )
    .

    مرد بزرگ يعنی چه ؟
    مردان بزرگ تاريخ ، عظمت و بزرگی : مقياس عظمت و بزرگی افراد ،
    شخصيت روحی آنها است . البته واضح است كه مقياس عظمت افراد مشخصات‏
    بدنی يا نژادی آنها نيست . ما در تاريخ به افراد و اشخاصی بر می‏خوريم كه‏
    آنها افراد برجسته تاريخ به شمار می‏روند و در صفحات تاريخ مانند قله‏های‏
    كوه بر روی صفحه زمين برجستگی دارند و نمايان می‏باشند برخلاف ساير افراد
    كه در حكم سنگريزه‏ها بر روی صفحه تاريخ به شمار می‏روند كه انسان در همان‏
    نقطه بالخصوص اگر بايستد و مطالعه كند آنها را می‏بيند و بعضيها هم‏
    اينقدر ريز و كوچكند كه اصلا ديده نمی‏شوند .
    مثلا اسكندر و ناپلئون و نادر و شاه اسماعيل و امثال اينها افراد بزرگ‏
    و برجسته تاريخند همانطوری كه انبياء بزرگ و اولياء

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : تمامی مشكلات و گرفتاريهائی كه بر تاريخ اسلامی گذشته‏
    است ، در عقيده باشد يا سياست ، ما را رسد كه سرچشمه آن را در حوادث‏
    صدر تاريخ بيابيم ] .

    66
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  8. #58
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    بزرگ الهی نيز مانند ابراهيم و موسی و عيسی عليهم السلام و محمد ( ص ) و
    علی ( ع ) از برجستگان تاريخ و بزرگان بشريتند . حالا می‏خواهيم ببينيم‏
    بزرگی دسته اول و دسته دوم با هم قابل مقايسه هستند يا نه ؟ البته نه .
    زيرا درست است كه آن افراد از آنجهت كه همت بزرگ و اراده قوی‏
    داشته‏اند و شعاع دائره خواستشان طولانی بوده و به كم و كوچك قناعت‏
    نداشته‏اند ، و قهرا انسان وقتی كه همت و دلاوری برخی از آنها را می‏خواند
    در مقابل عظمت آنها خيره و مبهوت می‏شود و احيانا سر تعظيم فرود می‏آورد
    و در قلب خود يك نوع محبتی نسبت به آنها احساس می‏كند ( اثری كه از
    شاهنامه فردوسی در نفوس پيدا می‏شود از اين نوع است ) ولی بزرگی دسته‏
    دوم يك نوع ديگر و يك جنس ديگر است ، از آن نوع بزرگی است كه مقام‏
    تقدس پيدا می‏كند تا آنجا كه نام آنها مقدس می‏شود همانطوری كه می‏بينيم‏
    نام محمد ( ص ) و علی ( ع ) و امام حسين ( ع ) و همچنين ابراهيم و موسی‏
    و عيسی عليهم السلام را هاله‏ای از قدس احاطه كرده است . چرا ؟ برای‏
    اينكه درست است كه دسته اول بزرگ و عظيمند ولی عظمت آنها و درشتی‏
    آنها از نوع عظمت و درشتی خودخواهی است . هر يك از آنها سبع بزرگی و
    حيوان بزرگی هستند . فرق نمی‏كند : انسان در برابر كسی هم كه خيلی پرخور
    است . و برابر ده نفر می‏خورد اعجاب و احيانا تحسين دارد . يكی خورنده‏
    ريز است و ديگری خورنده درشت ، يكی جاه طلب ريز است و يكی جاه طلب‏
    درشت ، مثلا يك كدخدای ده ده خانواری كه همه همت و آرزويش كدخدائی اين‏
    ده است يك جاه طلب خرده پا است و آنكه دنبال كدخدائی قصبه هزار

    67
    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  9. #59
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    خانواری می‏رود از نوع اولی است ولی درشتتر ، و آنكه دنبال حكومت يك‏
    شهرستان يا يك استان و يا يك كشور می‏رود به همين نسبت درشتتر است و
    آنكه سودای جهانگيری و جهانداری در سردارد يك جاه طلب درشتتر است .
    شخصيت اينها عظيم است و شخصيت خودخواهی شأن عظيم است ، سبع عظيم و
    جاه طلب عظيم و استثمارگر عظيم هستند . اينها وسعت روح و سعه شخصيت‏
    پيدا كرده‏اند ولی تمام آن توسعه و وسعت در ناحيه حوائج شخصی خودشان است‏
    ، می‏خواهند تمام دنيا را در هاضمه بزرگ خود بريزند . اينها پرخورهای‏
    روزگارند ، می‏خواهند همه دنيا را جزء خود بكنند ، همه شخصيتها را فانی‏
    بكنند مگر شخصيت خودشان را و شخصيتهای طفيلی خودشان يعنی آن شخصيتها كه‏
    جزء شخصيت آنها است و هضم شده در شخصيت آنها است . پس آنها بزرگند و
    فعال ولی مانند غده سرطان كه يك سلول ، بی تناسب شروع می‏كند به رشد ، و
    همان ، منشأ هلاكت بدن می‏شود . ولی دسته دوم توسعه شخصيت پيدا می‏كنند
    آنطور كه مادر توسعه شخصيت پيدا می‏كند كه فرزند و شخصيت فرزند ، مستقل‏
    و محفوظ و محترم می‏ماند و او همانطور برای آن شخصيت كار می‏كند كه برای‏
    خودش كار می‏كند . او نمی‏خواهد آن شخصيتها را در خودش هضم كند بلكه‏
    می‏خواهد آنها را حفظ كند و مستقل و محترم بشمارد . او به منزله غده سرطان‏
    نيست ، به منزله يك روح قوی است كه در پيكر اجتماع می‏دود و همه را
    زنده و فعال می‏سازد. او مصداق مخالف « من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين‏
    فليس بمسلم » است . او شخصيت انسانيش توسعه پيدا كرده و روح بشری نه‏

    68

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

  10. #60
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    shamee پاسخ : ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩





    حيوانی او بزرگ شده . او توسعه وجدان و ايمان پيدا كرده و به قول مولوی:
    روح حيوانی ندارد اتحاد
    تو مجو اين اتحاد از روح باد
    گر خورد اين نان نگردد سير آن
    ور كشد بار اين نگردد آن گران

    ما چرا امروز فدائی حسين هستيم ؟ چون آنچه را پيغمبر فرمود كه « حسين‏
    منی و انا من حسين » همه ما در خودمان احساس می‏كنيم يعنی حسين را از خود
    و خود را از حسين جدا نمی‏بينيم . ما حسين را به صورت يك فرد كه منظورش‏
    انجام تقاضاهای شخصی خود است نمی‏بينيم . ما او را يك روح كلی می‏بينيم‏
    كه قبل از وقت در فكر ما بوده ، پس او از ما است و ما از او هستيم ،
    او از بشريت است و بشريت از اوست ، او با روح ما و سرنوشت ما آميخته‏
    است . ما از او و او از ما است .
    توسعه شخصيت انسانی همان بود كه علی ( ع ) داشت و می‏فرمود :
    و حسبك داء ان تبيت ببطنه
    و حولك اكباد تحت الی القد (1)

    يا می‏گفت : « و هذا اخو غامد و قد ورد خيله الانبار . . . و لو ان امرء
    مسلمامات علی هذا اسفا » . . .
    توسعه شخصيت اينست كه واقعا انسان بگويد :
    من از بينوايی نيم روی زرد
    غم بينوايان رخم زرد كرد

    توسعه شخصيت اينست كه حسين ( ع ) فرمود : « انی لم »

    پاورقی :
    1 - [ ترجمه : و همين درد برای تو بس كه سير بخوابی در حالی كه در
    اطراف تو جگرهائی تشنه مشكی آب باشند ] .

    69

    ۩۞۩ حماسه حسيني - جلد3 ۩۞۩

صفحه 6 از 19 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •