اصالت مهدويّت در اسلام از ديدگاه اهل تسنّن سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
اصالت مهدويّت در اسلام از ديدگاه اهل تسنّن
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,749      تشکر : 57,546
    171,605 در 50,175 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    goll اصالت مهدويّت در اسلام از ديدگاه اهل تسنّن




    بسم رب المهدي




    اصالت مهدويّت در اسلام از ديدگاه اهل تسنّن
    معترفين از طبقه حديث آوران و حديث شناسان اهل تسنن به صحت و قابل استناد بودن احاديث وارده پيرامون شئون مختلف مهدى منتظر ، پس در حدود بيست و پنج نفرند كه هر يك با تعبيرات گوناگون ، نقليات روايتى مورد بحث را صحيح و قابل قبول اعلام كرده اند و اسامى و آدرس كلامى آنها بدين قرار است:
    1ــ حافظ ترمذى
    ( متوفى 297 ) در « سنن » خود ــ كه يكى از صحاح سته حديث اهل تسنن مى باشد ــ ج 4 ص 505 و 506
    2ــ حافظ ابوجعفر عقيلى
    ( 322 ) در كتاب « الضعفا الكبير » ذيل ترجمه على بن نفيل حرانى ج 3 ص 253 ، شماره 1257
    3ــ ابومحمد حسن بن على خلف بربهارى شيخ حنبليان
    ( 329 )در كتاب « شرح السنة » بنقل شيخ حمود تويجرى در « الاحتجاج بالاثر على من انكر المهدى المنتظر » ص 28
    4ــ حاكم نيشابورى
    ( 405 ) در« مستدرك » ج4صفحات 429 ،442 ،450 ، 454 ، 457 ، 458 ، 464 ، 465 ، 502 ، 520 ، 554 ، 557 ، 558
    5ــ امام المحدثين بيهقى
    ( 458 ) در « الاعتقاد و الهداية الى سبيل الرشاد ص 127 ونيز بنقل ابن قيم در « منار المنيف » ص 130 شماره 225
    6ــ حافظ بغوى
    ( 510 يا 516 ) در « مصابيح السنة » ص 488 شماره 4199 ، 492 و 493
    7ــ مورخ شهير و محدث معروف ابن اثير
    ( 606 ) در كتاب « النهاية فى غريب الحديث و الاثر » ج 1 ص 290 ج 2 ص 172 و 325 و 386 و ج 4 ص 33 و ج 5 ص 254
    8ــ ابن منظور افريقى
    ( 711 ) در « لسان العرب » ص 59 ذيل كلمه « هدى »
    9ــ ابن تيميه
    يگانه بنيانگذار مذهب وهابى سعودى ( 728 ) در « منهاج السنه » ج 4 ص 211
    10ــ بزرگ حديث شناس اهل تسنن، حافظ ذهبى،
    ( 748 ) در « تلخيص المستدرك » ج 4 ص 553
    11ــ ابن كثيرشامى
    ( 774 )در« النهاية فى الفتنوالملاحم »ج1 ص55
    12ــ فاضل تفتازانى
    ( 793 ) در « شرح المقاصد ص 312 در شرح عقايد نسفى ص 169
    13ــ نور الدين هيثمى
    ( 807 ) در « مجمع الزوائد » ج 7 ص 115 ، 116 ، 313 ، 314 ، 316 ، 317
    14ــ شيخ محمد جزرى دمشقى شافعى
    ( 833 ) در « السمى المناقب فى تهذيب اسنى المطالب » ص 163 ، 168
    15ــ الشهاب احمد بن ابى بكر بوصيرى
    ( 840 ) در « مصباح الزجاجة فى زوائد ابن ماجه » ج 3 ص 263 شماره 1442
    16ــ علاء الدين بن حسام الدين معروف به متقى هندى
    ( 975 ) در « البرهان فى علامات مهدى آخر الزمان » كه در رد سيد محمد بن سيد محمد خان جونپورى مدعى مهدويت ، نوشته و از متن فتواهاى چهار نفر از علماى مذاهب اربعه حنفى ، شافعى ، مالكى و حنبلى هم ( كه بيانگر صحت احاديث مربوطه و وجوب ايمان بدانها بر هرمسلمانى است ) استفاده نموده .
    مراجعه شود به كتاب فوق ص 177 و 178 ــ 179 و 180 و 181 و 182 و 183
    17ــ سيد محمد مرتضى حسينى حنفى واسطى زبيدى
    ( 1205 ) در « تاج العروس » ج 10 ص 408 ، 409 ، ذيل كلمه « هدى »
    18ــ شهاب الدين احمد بن اسماعيل حلوائى شافعى مصرى
    ، ( 1308 ) در منظومه « قطر الشهدى فى اوصاف المهدى » كه شرحش بنام « عطرالوردى فى شرح القطرالشهدى » بطورمكرربنظر رسيد ص68
    19ــ ابوالبركات آلوسى حنفى
    ( 1317 ) در « غالية المواعظ » ص 76 ــ 77
    20ــ ابوالطيب، محمد شمس الحق عظيم آبادى
    ( 1329 ) در « عون المعبود شرح سنن ابى داود » ج 11 ص 361
    21ــ شيخ منصورعلى ناصف
    ( بعد 1371 ) در « التاج الجامع للأصول » باب هفتم ــ ج 5 ص 341آخر باب نهم ؟؟؟
    22ــ شيخ محمد بن عبدالعزيز مانع
    ، ( 1385 ) در « تحديق النظر باخبار الامام المنتظر »
    23ــ شيخ محمد قؤاد عبدالباقى
    ( 1388 ) در تعليقه اش بر حديث مندرج در سنن ابى داود ، بنقل شيخ عبدالمحسن عباد در مقاله « عقيدة اهل السنة و الاثر فى المهدى المنتظر » مندرج در « الامام المهدى عند اهل السنة » ج 2
    24ــ ابوالاعلى مودودى
    ، معاصر ، در « البيانيات » ص 116
    25ــ نويسنده محقق سعيد ايوب معاصر
    در « عقيدة المسيح الدّجال فى الاديان » ص 361 چاپ سوم قم ، مطبعه مهر 1413







    اصالت مهدويّت در اسلام از ديدگاه اهل تسنّن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكرها 2

    **موعود** (08-06-1391), نرگس منتظر (03-06-1391)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •