PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : كودك آزاري



عاشورا* خادمه چشم براه گل نرگس*
08-03-2010, 13:16
http://upload.tazkereh.ir/images/05246721032398545140.jpg


http://shiaupload.ir/images/ky38tcjhxxd9o2vy0kio.gif
http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif




http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gifكودك آزاريhttp://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif




والدين- سميه صيادي فر:
كودك آزاري داراي گستره وسيعي است و ممكن است در هر فرهنگ و اجتماعي كه داراي ارزش‌هاي اخلاقي خاص خود هستند، اتفاق بيفتد.






آزار كودكان مي‌تواند جسمي، عاطفي، لفظي و يا جنسي باشد. حتي ناديده انگاشتن و توجه نكردن به كودكان نيز مي‌تواند به نوعي در رده اين اختلال قرار گيرد.






اين آزارها مي‌تواند صدمه‌اي جدي به كودكان وارد كند و يا حتي باعث مرگشان شود.پژوهش‌ها نشان مي‌دهد از هر 4 دختر و هر 8 پسر، يك نفر از آنها در سنين قبل از 18 سالگي مورد آزار قرار مي‌گيرند.






همچنين سالانه يك كودك از هر 20 كودك، از نظر جسمي صدمه مي‌بيند.آزارهاي جسمي كودكان شامل مواردي چون، سوزاندن، كتك زدن و شكستن استخوان‌هاست. آزارهاي جنسي،‌ لمس بدن كودكان به‌صورتي ناشايست را شامل مي‌شود.






غفلت و بي‌توجهي مي‌تواند مواردي چون خودداري از غذا دادن به كودكان، پوشانيدن لباس، تهيه سرپناه و ساير نيازهاي اساسي را شامل شود. ناديده انگاري عاطفي شامل مواردي چون، خودداري از ابراز عشق و محبت، راحتي و توجه است.






بي‌توجهي از لحاظ سلامت و بهداشت هنگامي روي مي‌دهد كه از مراقبت‌هاي پزشكي براي كودكان خودداري شود.






نشانه‌هاhttp://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif






كودكاني كه مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند از شكايت كردن و بيان آن، مي‌ترسند. آنها از اين مي‌ترسند كه مورد سرزنش قرار بگيرند و يا اين كه بزرگترها، حرفهايشان را باور نكنند. والدين اغلب نشانه‌هاي كودك آزاري را نمي‌شناسند زيرا نمي‌خواهند با واقعيت روبه‌رو شوند.






كودكاني كه آزرده شده‌اند، بايد هر چه سريع‌تر تحت درمان و پشتيباني خاص قرار گيرند. هر قدر آزار كودكان طولاني‌تر باشد، احتمال بهبود كامل آنها كمتر خواهد بود.مراقب تغييرات جسمي و يا رفتاري كودك باشيد، هر چند توضيحي در مورد آن ندهند.






اگر دليل خاصي مبني بر مورد آزار قرارگرفتن كودك خود نداريد، انجام آزمايشات مربوطه را ضروري بدانيد. ممكن است كودك شما ترسيده باشد. به تغييرات و نشانه‌هاي زير توجه كنيد:






- نشانه‌هاي آزار جسمي:http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif






هر گونه جراحت (كوفتگي و كبودي پوست، سوختگي، شكستگي، هر گونه جراحت مربوط به سر و شكم) كه كودك در مورد آن توضيحي نمي‌دهد.






- بعضي از نشانه‌هاي آزار جنسي:http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif






رفتارهاي ناشي از ترس (كابوس، افسردگي، ترس‌هاي غيرمعمول، تلاش براي فرار كردن) دردهاي شكمي، شب ادراري، خونريزي.






- نشانه‌هاي آزار عاطفي:http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif






تغيير ناگهاني در سطح اعتماد به نفس، معده درد و يا سردرد‌هايي بدون علت مشخص پزشكي، ترس‌هاي غيرنرمال، افزايش كابوس‌ها و تلاش براي فرار.






- نشانه‌هاي بي‌توجهي عاطفي و غفلت از كودكان:http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif






به دست آوردن وزن به صورت بسيار ناموفق به خصوص در نوزادان، اشتهاي سيري ناپذير براي رفتارهاي محبت‌آميز.




http://shiaupload.ir/images/ky38tcjhxxd9o2vy0kio.gif

عاشورا* خادمه چشم براه گل نرگس*
08-03-2010, 13:31
http://www.ayehayeentezar.com/emoticons/71.gifhttp://www.ayehayeentezar.com/emoticons/71.gif



علل ايجادhttp://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif (http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif)
آزار و اذيت در بسياري از خانواده‌ها پنهان داشته مي‌شود. كودك آزاري اغلب در خانواده‌هايي اتفاق مي‌افتد كه از نظر اجتماعي بسيار منزوي بوده، دوستي نداشته و با ديگران نيز ارتباطي ندارند. والديني كه در دوران كودكي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند بيشتر امكان دارد كودكان خود را مورد آزار قرار دهند.استفاده از مخدرات و دارو مي‌تواند شمار كودك آزاري را افزايش دهد. والديني كه بيش از حد انتقاد مي‌كنند، در روش‌هاي تربيتي و رعايت نظم بسيار خشن هستند، آنهايي كه براي كودكانشان خيلي كم يا زياد ابراز نگراني مي‌كنند و يا استرس بسيار زيادي دارند ممكن است در شمار والدين كودك آزار نيز قرار داشته باشند.والدين كودك آزار اغلب قصد صدمه زدن به كودكان خود را ندارند. معمولاً آنها در هنگام عصبانيت كودكان خود را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند. اينچنين والديني نياز به كمك حرفه‌اي روان‌شناسي دارند.چگونگي مقابلهhttp://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif (http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif)
اگر حدس مي‌زنيد كه كودكي تحت آزار و اذيت قرار دارد با پزشك اطفال و مركز حمايت از كودكان تماس گرفته و از آنها كمك بخواهيد. پزشكان از نظر اخلاقي ملزم هستند، هرگونه نشانه‌هاي آزار كودكان و يا غفلت و بي‌توجهي نسبت به آنها را گزارش دهند. حتي ممكن است در صورت لزوم شما را به درمانگران ديگري معرفي كنند تا هرگونه اطلاعات مورد نياز براي بررسي‌ها، جمع‌آوري شود. پزشكان حتي اگر لازم باشد، در دادگاه براي كسب حمايت براي كودكان، شهادت داده و در صورتي كه گمان كنند ممكن است كودكان تحت آزار جنسي قرار گيرند، دادخواست جنايي تنظيم خواهند كرد.هر اقدامي كه طبيعتي آزار دهنده دارد بايد فوراً گزارش شده و براي رفع آن كمك گرفته شود. تأخير در گزارش، شانس كودكان را براي بهبودي كامل كاهش مي‌دهد. اغلب اوقات كودكي كه با او بدرفتاري شده و يا مورد آزار قرار گرفته، افسرده شده و رفتارهاي خشونت‌آميز، گوشه‌گيري و يا خودكشي از او سر خواهد زد. وقتي اين كودكان بزرگ مي‌شوند به مخدرات و دارو روي مي‌آورند و تلاش مي‌كنند به صورتي فرار كنند و يا اين كه آزار، اذيت و آسيبي كه از سوي ديگران ديده‌اند، انكار نمايند. تحمل آزار در دوران كودكي ممكن است در بزرگسالي به خودكشي و افسردگي منجر شود.اگر كودكي تحت آزار شديد قرار دارد، شايد شما تنها كسي باشيد كه مي‌توانيد به او كمك كنيد. در گزارش و اعلام اين آزار به افراد ذي‌صلاح درنگ نكنيد. بي‌توجهي و تكذيب مشكلات، تنها اوضاع را وخيم‌تر مي‌كند. با اين كار شانس كودكان را براي بهبود كامل به شدت كاهش مي‌دهيد. در بيشتر اوقات، كودكاني كه تحت آزار و يا بي‌توجهي قرار مي‌گيرند، جراحات و صدمه‌هاي عاطفيشان بسيار شديدتر از جراحات جسميشان است. كودكاني كه با آنها بدرفتاري شود بيشتر خودكشي كرده و يا افسرده مي‌شوند. از طريق برقراري ارتباط نزديك با اين كودكان، مي‌توان به ميزان جراحت‌هاي وارده از نظر عاطفي و جسمي پي برد. بزرگسالاني كه در كودكي تحت آزار قرار داشته‌اند، با مشكلات بيشتري مواجهند و رفتارهاي پر خطر در آنها بيشتر وجود دارد.اگر شما حدس مي‌زنيد كه كودكي به نوعي تحت آزار قرار دارد بايد:
- كودك را به محلي امن و آرام ببريد.
- اطلاعاتي دقيق از چگونگي آزارهايي كه به او رسيده كسب كنيد.
- آرام باشيد و كودك را عصباني نكنيد.
- براي اين كه كودك آزارهايي كه ديده آشكار كند، به او اطمينان قلبي بدهيد تا باورتان كرده و تمامي اتفاقات را صادقانه بيان كند.
- به كودك بگوييد به او كمك مي‌كنيد و از ديگران نيز برايش كمك خواهيد گرفت.
- تمامي اطلاعاتي كه به دست آورده‌ايد، يادداشت كنيد.
- فوراً به مقامات مسئول در اين زمينه گزارش دهيد.
http://cms.psychologytoday.com (http://cms.psychologytoday.com/)


ashk



http://shiaupload.ir/images/ky38tcjhxxd9o2vy0kio.gif (http://shiaupload.ir/images/ky38tcjhxxd9o2vy0kio.gif)


(http://shiaupload.ir/images/im48fld2wqza4qnhlx0.gif)