PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : (...◕✿◕◕✿◕ برخی از بانوان با وجود به سر داشتن چادر حجاب را رعایت نمی‌‏کنند ◕✿◕◕✿◕...)



یاس بهشتی* خادمه باب الحوائج جواد الائمه (ع)*
18-10-2013, 16:43
https://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/11407160537644747013.gif

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان:


مسئول نمایندگی ولی‌‏فقیه در سپاه سمنان گفت: نداشتن درک صحیح از واقعیت و ماهیت حجاب اسلامی و مبانی آن باعث شده که برخی از بانوان با وجود به سر داشتن چادر، حجاب را رعایت نکنند.


حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدتقی خیری‏‌گنجی اظهار کرد: حجاب و عزت نفس در واقع رابطه معنوی با یکدیگر داشته و به عبارتی دیگر هرکس عزت دارد، سعی می‏‌کند تا با رعایت حجاب خود را از معرض گناه دور دارد.

وی افزود: افراد باید حجاب درونی که همان حفظ زبان و اعضا و جوارح بدن از محرمات الهی است و همچنین حجاب ظاهری خویش را که همان حفظ ظاهر و رعایت موازین و مقررات تعیین شده نسبت به حجاب و عفاف است، رعایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان خاطرنشان کرد: بهترین راه اشاعه فرهنگ عفاف در جامعه، الگوگیری از بانوی دو عالم فاطمه‏ زهرا (س)، حفظ حجاب و عفاف و همچنین رعایت شئون اسلامی در حد معین است.

خیری‏‌گنجی ادامه داد: عدم آگاهی و درک صحیح از واقعیت و ماهیت حجاب اسلامی و مبانی آن باعث شده که برخی از بانوان با وجود اینکه چادر به سر دارند، ولی حجاب را رعایت نکنند.

وی در خصوص تأثیر حجاب بر بنیاد خانواده گفت: حجاب باعث استحکام ظاهری و باطنی خانواده می‏‌شود و خانواده مانند صدف ارزش‏های خود را پنهان می‏‌کنند و به موقع از آن بهره‏‌مند می‏‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان تصریح کرد: رابطه‌‏ای التزامی بین عفت و حیا با حجاب ظاهری وجود دارد؛ حجاب وابسته به عفت و حیاست و تا عفت و حیا نباشد، حجاب معنا پیدا نمی‏‌کند.

خیری‏‌گنجی، اثرات سوء بدحجابی را این‏گونه بیان کرد: بدحجابی در جامعه قطعاً دارای اثرات سوئی خواهد بود و از جمله می‏‌توان به ریزش بنیان خانواده، آلت دست نامحرمان قرار گرفتن، سوء‏استفاده بیگانگان از افراد، زیر پا گذاشتن اساس و ارزش‌‏های اسلامی و دوری از خدا اشاره کرد.

وی عنوان کرد: باید فرهنگ اصیل حجاب اسلامی برگرفته از قرآن و روایات و مبانی آن و گفت‏‌وگوی چهره به چهره ترویج شود.

مسئول نمایندگی ولی‌‏فقیه در سپاه سمنان اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفتار عملی و رعایت حجاب اسلامی توسط خود و فرزندانمان، در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات مرتبط با این بحث می‏‌تواند راهکارهای مثمری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشد.







https://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/06626314841392468619.gif