PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی



مدینه* خادمه یاس فاطمی *
09-08-2019, 04:51
https://davatonline.ir/Content/1397/09/20/IMG1525063025320.jpg




خورش‌خلال کرمانشاهی

مواد لازم:

گوشت خرد شده برای خورش: 500 گرم،

خلال بادام: برای هر نفر یک فنجان سر خالی،

لیمو عمانی: 5 عدد،

زعفران: 3 قاشق غذا‌خوری،

زرشک سیاه: یک فنجان،

روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم،

پیاز: یک عدد


طرز تهیه:

پیاز را خرد کرده و سرخ کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید. تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد و زعفران و فلفل یا زردچوبه را هم افزوده و سه لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید با حرارت ملایم پخته شود. خلال بادام را بشویید و با مقداری روغن تفت دهید. خلال نباید تغییر رنگ بدهد زرشک سیاه را هم تفت دهید و با خلال بادام در اواخر پخت، به گوشت اضافه کنید. لیمو را قبلا بشویید و خیس کنید و به خورش بیفزایید.
بگذارید خورش کاملا پخته و به روغن بیفتد. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق رب را به خورش اضافه کنید. زرشک این خورش حتما باید از نوع سیاه باشد که وقتی می‌جوشد بی‌رنگ نشود. وقتی خورش را در ظرف مناسب کشیدید، می‌توانید با کمی خلال پسته سبز رنگ آن را تزئین کنید و با پلو زعفرانی میل کنید. این خورش مخصوص کرمانشاه است و یکی از غذا‌های مجلسی می‌باشد. ضمنا به جای گوشت می‌توان از گوشت مرغ یا اردک هم استفاده کرد. (جام جم سرا/ چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)