PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تدوين اولين كتاب خاطرات شفاهي رزمندگان در حوزه هنري گيلان



نرگس منتظر
22-08-2010, 23:40
تدوين اولين كتاب خاطرات شفاهي رزمندگان در حوزه هنري گيلان

نويد شاهد/ محمد پورحلم؛معاون حوزه هنري گيلان از تدوين كتابي در مورد خاطرات يكي از رزمندگان اين استان خبر داد و گفت:«يك وجب،چهار انگشت» خاطرات شفاهي اسير آزاده عظيم حقي است كه در حال آماده سازي در سوره مهر است و در آينده منتشر مي شود.

به گزارش خبرنگار نويد شاهد محمد پورحلم در مورد اين كتاب گفت:«يك وجب،چهار انگشت»، خاطرات شفاهي اسير آزاده عظيم حقي است كه از كودكي ايشان شروع مي شود و تا تمام شدن دوران اسارت ادامه پيدا مي كند.

وي ادامه داد:بخش اول كتاب در مورد كودكي ايشان در شهر كومله از توابع لنگرود و آميخته با كار كشاورزي، شالي كاري و چايكاري و بعد هم اتفافات اوايل انقلاب در شهر كومله است.

پورحلم افزود:بخش دوم كتاب در مورد جنگ و اعزام ايشان به عنوان بسيجي است كه ايشان رضايت نامه جعلي از پدر و مادر دريافت مي كند و اعزام جبهه ها مي شود و در عمليات كربلاي 5 اسير مي شود.

معاون حوزه هنري گيلان ادامه داد:بقيه اتفاقات كتاب هم خاطرات دوران اسارت ايشان در تكريت عراق است كه اين خاطرات بسيار جالب است و از سال 66 شروع مي شود و تا 69 سال كه به وطن برمي گردد ادامه پيدا مي كند.

وي تعداد صفحات اين كتاب را 350 صفحه مي داند و اظهار داشت:از اين 350 صفحه، حدود 20 صفحه به عكس هاي اين آزاده اختصاص دارد و بقيه هم خاطرات ايشان است.

پورحلم در مورد اينكه براي صحت و سقم اين خاطرات به چه منابعي رجوع كرده، گفت:خاطرات شفاهي به گونه اي است كه بعضا تناقض هايي در بيان خاطرات مشاهده مي شود كه براي همين من از پژوهش ميداني استفاده كردم و به سراغ ديگر همرزمان ايشان رفتم و با انها هم در مورد خاطرات مصاحبه هايي انجام دادم.

وي در مورد چرايي نوشتن كتاب هم گفت: واقعيت امر اين است كه در حوزه هنري استان گيلان در مورد تاريخ شفاهي رزمندگان كار نشده بود و لذا به عنوان معاون حوزه هنري گيلان راغب شدم براي اولين بار اين كار را انجام دهم كه خدا را شكر نتيجه خوبي هم داد.
نوید شاهد


foz3foz3foz3