


| ❤ |
ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 03-03-2014 در ساعت 11:01
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
╬✿╬ فاطمه ╬ ✿╬ (21-08-2013), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (16-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), معمار (16-08-2013), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (17-08-2013), شهاب منتظر (17-08-2013)
گریه علاوه بر آثار مثبتی که بر روی روان انسان دارد,از لحاظ بعد معنوی هم در روایات بر روی آن تاکید شده است,البته هر چیزی هم اندازه ای دارد,گریه کردن به این معنا نیست که یک گوشه ای بنشینیم و صبح تا شب گریه کنیم,
امام على عليه السلام:
بُكاءُ العُيونِ وخَشْيَةُ القلوبِ مِن رَحْمَةِ اللّه تعالى ذِكرُهُ ، فإذا وَجَدتُموها فاغتَنِموا الدُّعاءَ؛
گريه چشمها و ترس دلها نشانه رحمت خداى بلندنام است . هرگاه اين دو را در خود يافتيد دعا كردن را غنيمت شمريد .
(مكارم الأخلاق،ج 2، ص 96، ح 10 - منتخب ميزان الحكمة، ص78)
امام سجّاد عليه السلام:
ما مِن قَطرةٍ أحَبَّ إلى اللّه عز و جل مِن قَطْرَتَينِ : قَطرةُ دَمٍ في سبيلِ اللّه ، وقَطرةُ دَمعَةٍ في سَوادِ اللّيلِ ، لا يُريدُ بها عبدٌ إلاّ اللّهَ عز و جل؛
هيچ قطرهاى نزد خدا محبوبتر از اين دو قطره نيست : قطره خونى كه در راه خدا ريخته شود و قطره اشكى كه براى خدا در دل شب فرو افتد .
(بحار الأنوار، ج 69، ص 378، ح31 - منتخب ميزان الحكمة، ص 78)
امام حسین علیه السلام:
اَلبُکاءُ مِن خَشیةِ اللهِ نَجآةٌ مِنَ النّارِ؛(حیات امام حسین، ج 1، ص 183)
گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است.
╬✿╬ فاطمه ╬ ✿╬ (21-08-2013), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (16-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (16-08-2013), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (17-08-2013), شهاب منتظر (17-08-2013)



| ❤ |
سلام و عرض ادب و تشکر از طرح بحث
گریه واکنش انسانها و نمود ایجاد وضعیتی احساسی در آنان است.گریه درهنگام شادی و غم رخ میدهد.اغلب گریه در مواقعی که انسانها غمگین هستند صورت میگیردو البته در افراد گوناگون این واکنش ها در برابر غم متفاوت است.
در ضمن گریه فقط مربوط به مواقع ناراحتی نیست،بلکه اشک شوق ،شاید بهترین طریق برای تعادل بخشیدن به روان در هنگام شادیهای غیر منتظره باشد،که از آن به« قرة العین »هم یاد می کنند.
شاید بتوان پنج قسم اشک را در خود وجدان کرد که به علت مبادی مختلف آن ،این تقسیمات را داریم:
1 - اشک شوق
2 - اشک خوف
3 - اشک اندوه و حزن
4 - اشک فقدان و حرمان و هجران
5 - اشک توبه و ندامت
بنظرم ،گریستن لطافتی را می طلبد که براحتی بدست نمی آید.اگر دل با قساوت گناهان سخت شده باشد
دیگر قابلیتی که از موضوعات ظریف و دقیق متأثر شود را از دست می دهد.
(اعوذ بالله از قسوة القلوب)
در ضمن در نیایشهای معصومین از عین جامده به خدا پناه برده اند.
پس در مجموع قابلیت گریستن و داشتن این لطافت بسیار با ارزش است ،اما در عین حال متعلَّق گریه(دلیل گریه )هم بسیار مهم است.
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), معمار (17-08-2013), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (17-08-2013), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (17-08-2013), شهاب منتظر (17-08-2013)



| ❤ |
بی ربط به این تاپیک نیست
تقدیم به اهل بکاء
دانی که چیست مصلحت ما؟ گریستن
پنهان ملول بودن و تنها گریستن
بی درد را به صحبت ارباب دل چه کار
خندیدن آشنا نبود با گریستن
دایم به گریه غرقم و چون نیک بنگرم
زین گریه ره دراز بود تا گریستن
عمری به گریه های هوس آلود صرف شد، کنون
عمری به تازه بایدم و واگریستن
درمان من ز مسیحا مجو که هست
دردم جفای یار و مداوا گریستن
گاهی به یاد سرو قدی، گریه هم خوش است
تا کی ز شوق سدرهٔ طوبا گریستن
هر کس که هست گریه به جانش رواست و بس
نتوان به عالمی تن تنها گریستن
عرفی ز گریه دست نداری که در فراق
دردت ز دل نمی برد الا گریستن
«عرفی شیرازی»
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), معمار (17-08-2013), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (17-08-2013), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (17-08-2013), شهاب منتظر (17-08-2013)



| ❤ |
به گفته این محققان بدن هنگام مواجهه با استرس، مواد شیمیایی در بدن ترشح
میشود که اشک میتواند آنها را دفع کند و مانع از بروز حملات
قبلی و صدمه رسیدن به برخی مراکز مغزی شود.
بررسی محققان نشان داده است اشکی که در پی مواجههای با احساس
ریخته میشود حاوی مقدار فراوانی پروتئین، منیزیم، پتاسیم و هورمونهایی
شاملپرولاکتین است.هورمون پرولاکتین نقشی اصلی در مقابله
با استرس بازی میکند.
تحقیقات همچنان نشان داده حساسیت پوست در حال گریستن و بعد از آن
افزایش مییابدو فرد عمیقتر تنفس میکند. نشانههایی که حاکی
از تعادل روانی و جسمی است.
این بررسی نشان میدهد زنان به طور متوسط ۴۷ مرتبه در سال و مردان هفت
مرتبه گریه میکنند. ۷۷ درصد مردم تنها در خانه و ۱۵ درصد در ماشین یا محل
کارگریه میکنند. همچنین ۳۹ درصد افراد بیشتر در شب هنگام، ۱۶ درصد
صبحها، ۲۹ درصد ظهر و ۱۷ درصد عصرها تمایل به گریه کردن دارند. چهار
درصد تنها زمانی که تنها هستند میگریند و ۸۹ درصد احساس
خوبی بعد از گریستن پیدا میکنند.
تحقیقات متخصصان روی گریه نشان میدهد که گریستن به عنوان فعل شخصی
درکاهش اضطراب موثر است. به گزارش واحد مرکزی خبر متخصصان مغزواعصاب
و روانپزشکان میگویند ۸۵ درصد زنان و ۷۳ درصد مردان پس از گریه کردن
به احساس بهتری دست پیدا میکنند.
ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 17-08-2013 در ساعت 10:41
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (17-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), معمار (18-08-2013), شهاب منتظر (17-08-2013)



| ❤ |
گریه بازگوکننده وضع روحی است و با گریه کردن از احساساتمان آگاه میشویم.
گریه امری طبیعی و عکس العمل روحی انسان و نشانه تندرستی است.
تاثیر گریه در پایین آوردن فشار خون و افزایش سطح ایمنی
بدن ثابت شده است و با ژنتیک , جنسیت و تربیت ارتباط مستقیم دارد
به صورتی که زنان چهار برابر بیشتر از مردان گریه می کنند.
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (18-08-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (18-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), شهاب منتظر (18-08-2013)



| ❤ |
گریه تولد و مرگ آدمی را نشانه گذاری می کند.
گریستن نخستین واکنش نوزادی است که متولّد می شود و
فردی که از دنیا می رود واکنش ماتمی را در بازماندگان
بر می انگیزد که با گریه همراه است .
چرایی و چگونگی گریستن همواره یکی از رازهای
پیچیدۀ زندگی انسان بوده است .
گریه در زندگی و رشد افراد عملکردهای متفاوتی دارد
و در همراهی با موقعیت های گوناگون اجتماعی و شرایط احساسی
متغیرو گاه متضاد به چشم می خورد.
به ندرت پیش می آید که کسی از روی افسردگی و اندوه بخندد
ولی گریستن در هنگام شادی و خوشحالی غیر معمول نیست .
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (28-09-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (19-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), شهاب منتظر (19-08-2013)



| ❤ |
ویرایش توسط نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* : 20-08-2013 در ساعت 09:30
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (28-09-2013), مولاتی یا فاطمه الزهرا(س) (20-08-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), یارمهدی (20-08-2013), شهاب منتظر (20-08-2013)



| ❤ |
می توان گفت که گریستن درسه سطح متفاوت روی می دهد.
درسطح اوّل شرایط فیزیولوژیک موجب گریه می شود.
مانند گریۀ نوزاد یا صدمات فیزیکی به بزرگسالان .
درسطح دوّم خلقیات ، احساسات و حالات عاطفی پا به میدان می گذارند .
مثلاً نوجوانی که به غرورش برمی خورد و مناعت طبع او زیر
سئوال می رود براثر ناکامی ناشی از تحقیر گریه می کند.
درسطح سوّم احساسات ژرف تر و متعالی تر درکارند.
مانند گریستنی که درهنگام نیایش یادرک عمیق یک
پدیده یا حالات عرفانی روی می دهد .
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (28-09-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), شهاب منتظر (21-08-2013)



| ❤ |
گریستن مجموعه ای از نمایه های رفتاری مانند اشک ریختن ، هق هق کردن
و آه کشیدن است که توسط برخی مولفه های فیزیولوژیک و جسمانی همراهی می شود.
گریه نیز مانند خنده به گونۀ انسان تعلق دارد.
البته تحریک چشم در حیوانات نیز مانند انسان موجب ترشح اشک می شود
ولی گریستنی که ناشی از تأثر احساسی باشد منحصر به انسان است
و درسایر گونه های جانوری دیده نمی شود.
از لحاظ فیزیولوژیک ترشح اشک ها تحت کنترل دستگاه پاراسمپاتیک است
و وظیفۀ محافظت از چشمان در برابر آلودگی ها
وعفونت ها به عهدۀ اشک هاست .
ترکیب بیولوژیک اشک شامل پروتئین ها ، آنزیم ها ، چربی ها و متابولیت ها
( فرآورده های نهایی ناشی از سوخت وساز ) و الکترولیت هاست .
ترکیبات پروتئینی اشک های عاطفی با اشک ناشی از تحریک تفاوت دارند.
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
♥اَلـــلّـــ♥ـهـُـــ♥ـمَّ عَـــ♥ـجِـّــ♥ـلْ لِــ♥ـوَلــ♥ـیـــِّکَ ♥الــــْفــ♥ــَرَجْ♥
فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (28-09-2013), مدير اجرايي (28-09-2013), معمار (24-08-2013), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (10-04-2014), شهاب منتظر (24-08-2013)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)