صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: جایزه ای خاص برای بندگان خاص!

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض جایزه ای خاص برای بندگان خاص!






    خداوند متعال انسان را با ظرفیتی چشمگیر برای رسیدن به بالاترین
    کمالات آفرید و برای رساندنش به جایگاهی که مستحق آن است
    برای او برنامه ای دقیق و متناسب با خلقتش قرار داد
    که ما به آن دین می گوییم و در جواب کسانی که گمان می کنند
    بی هدف خلق شده اند و هیچ وظیفه ای بر دوش آنان
    نیست می فرماید:

    أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثا (1)

    آیا گمان كردید كه ما شما را بیهوده آفریده ایم ؟!



    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    همه بندگان مکلف به یکسری امور عبادیند
    تا در پرتو عمل به آنها به رشد و سعادت ابدی خویش دست یابند.

    البته خداوند یکسری از عبادات را مستحب قرار داد
    تا راه برای کسانی که خواهان رشد و تعالی
    بیشتری هستند باز باشد.

    در میان عبادات مستحب برخی تاکید بیشتری
    بر آنها شده و از فضیلت بالاتر و
    بالتبع اجر بیشتری برخوردارند.


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    یکی از عباداتی که بسیار به آن تاکید شده است و نشانه ی
    ایمان واقعی یک بنده به حساب می آید خواندن نماز شب
    و تلاوت قرآن در سحرگاهان است.

    زمانی که همه ی مردم در بسترهای نرم وگرم و در خواب ناز
    به سر می برند، بیدار شدن و مشغول راز و نیاز با پروردگار شدن
    امری است بسیار دشوار که تنها از عهده ی افرادی خودساخته
    بر می آید که شیفته و شیدای پروردگار
    و مولای خویش هستند.


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    خداوند متعال در سوره ی سجده با تاکید می فرماید :

    إِنَّما یُوْمِنُ بِآیاتِنَا الَّذِین ....تَتَجافى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِع
    یَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفاً وَ طَمَعا...(2)


    «تنها كسانى به آیات ما ایمان مى آورند كه ... پهلوهایشان
    از بسترها در دل شب دور مى شود،آنها پروردگار خود
    را با بیم و امید مى خوانند»

    مضاجع جمع مضجع. محل دراز كشیدن (خوابگاه) است .(3)


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  6. Top | #5

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    بهترین زمان برای انجام عبادت و عذر تقصیر
    از پروردگار هستی در هنگام سحر است،
    چرا که اولا این ساعت جزو شریف ترین ساعات به حساب می آید.

    خداوند به تمام قطعات زمان سوگند یاد كرده است
    -- خداوند به هر چه قسم بخورد نشانه ی عظمت و شرافت آن است--

    مثلًا: «وَ الْفَجْرِ»، «وَ الصُّبْحِ»، «وَ النَّهارِ»، «وَ الْعَصْرِ»

    اما به سحر سه بار سوگند یاد شده است:

    «وَ اللَّیْلِ إِذا یَسْرِ»«و به شب هنگامى كه (به سوى روشنائى روز) حركت مى كند سوگند»،
    «وَ اللَّیْلِ إِذا عَسْعَسَ»«و قسم به شب، هنگامى كه پشت كند و به آخر رسد»
    «وَ اللَّیْلِ إِذْ أَدْبَرَ» (سوگند) به شب هنگامى كه (دامن برچیند و) پشت كند.(4)


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  7. Top | #6

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    و ثالثا سحرگاهان زمانی است که اکثر مردم در خواب هستند.
    حتما تجربه کرده اید که انجام عبادات دسته جمعی بسیار راحت تر
    و دلپذیر تر از عبادات فردی است.

    در ماه مبارک رمضان همه مسلمین روزه می گیرند و جو روزه داری حاکم بر
    جامعه است لذا روزه داری آسان تر خواهد بود.

    اعتکافی که همراه با دهها مسلمان در مسجدی برگزار می شود بسیار راحت تر از
    اعتکافی است که فردی تک و تنها در مسجد، مشغول عبادت شود.

    همچنین است پیاده روی به سمت قبور ائمه
    (علی الخصوص پیاده روی اربعین).


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  8. Top | #7

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    و لذا خواندن نماز شب در زمانی که همه در خواب هستند
    و کسی مشغول عبادت نیست دارای سختی و البته شیرینی بیشتری است.

    یکی از خصوصیاتی که ائمه اطهار در رابطه با فضیلت نماز شب
    مطرح می کنند همین مسئله است. به عنوان نمونه:

    پیغمبر اكرم (صلی الله علیه وآله) مى فرمایند:

    خیركم من ... صلى باللیل و الناس نیام "

    بهترین شما كسانى هستند كه... در شب در آن هنگام
    كه مردم خوابند نماز مى خوانند"(5)


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  9. Top | #8

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    خداوند متعال نماز شب و مناجات در سحرگاهان را بسیار عزیز می داند
    و برای آن اجری قرار داده است که خارج از حد تصور است.

    جایزه ای ویژه که تنها خداوند برای بندگان خاص خود کنار گذاشته است
    و حتی فرشتگان مقرب و اولیای الهی نیز از عظمت آن بی خبرند:

    (فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْیُنٍ ).

    هیچكس نمى داند چه پاداش هاى مهمى كه مایه روشنى
    چشمها مى گردد براى آنها نهفته شده است

    "جَزاءً بِما كانُوا یَعْمَلُونَ (6)

    این پاداش فوق العاده عظیم" جزاى بر
    اعمالى است كه انجام مى دادند."


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  10. Top | #9

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    گمان نکنیم با خواندن نماز شب و تهجد در شب منتی برخداوند
    می گذاریم،بلکه باید بدانیم این منتی است که خداوند بر ما می گذارد
    و به ما توفیق عبادت در این وقت شریف را عنایت می کند.

    نماز شب نعمتی است که فقط به افراد خاصی عطا می شود
    لذا با گناه توفیق آن از انسان گرفته می شود.

    مردى نزد حضرت علی علیه السلام آمد و عرض كرد،
    من از نماز شب محروم شدم، ایشان فرمودند:

    انت رجل قد قیدتك ذنوبك "

    تو كسى هستى كه گناهانت تو را به بند كشیده است"

    و از امام صادق علیه السلام نقل شده است که:

    ان الرجل لیكذب الكذبة و یحرم بها صلاة اللیل "

    انسان گاهى دروغ مى گوید و سبب محرومیتش
    از نماز شب مى شود.(7)


    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

  11. Top | #10

    عنوان کاربر
    مدير ارشد انجمن چند رسانه ای
    تاریخ عضویت
    August 2014
    شماره عضویت
    7103
    نوشته
    7,709
    صلوات
    5000
    دلنوشته
    24
    طـاقتم طاق شـــــد و از تو نیامــــــد خبری...
    تشکر
    26,141
    مورد تشکر
    15,182 در 6,458
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    کلام آخر:


    ماه رمضان ماهی است که خداوند متعال برای جبران کمبود عبادات
    در طول سال برای ما قرار داده است.

    از آنجا که شب های قدر در اواخر این ماه شریف قرار گرفته است
    و تقدیر هر شخصی بسته به میزان اعمال حسنه یا سیئه ای است
    که برای خود جمع کرده است لذا خداوند آخرین و بهترین فرصت
    را به بندگان خود در این ماه می دهد.

    اگر تا بحال کمبودی در عبادت داشته ایم،
    اگر کوله بار گناهانمان سنگین شده است
    فرصت را از دست ندهیم.

    کمر همت ببندیم و بهترین و محبوب ترین عبادت نزد خداوند متعال را
    که راز و نیاز در دل شب است را داشته باشیم که هم توشه ی
    اعمال حسنه ی ما را سنگین می کند و هم موجب
    کم شدن و نابودی گناهانمان می شود.





    امضاء
    .
    .



    اللهمّ عجّل لولیّک الفرج


    .

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi