نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: يا داحي الكعبه

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,669
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,691
    مورد تشکر
    206,293 در 64,540
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض يا داحي الكعبه






    ياداحی الکعبه...

    اللهم داحی الکعبه و فالق الحبه و صارف اللزبه و کاشف کل کربه اسئلک فی هذا الیوم من ایامک التی اعظمت حقها و اقدمت سبقها و جعلتها عند المومنین ودیعه و الیک ذریعه و برحمتک الوسیعه ان تصلی علی محمد عبدک المنتخب...

    ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می‏خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی...

    مدتهایی که تصور طول آن از قدرت من و تو خارج است، این کره خاک در زیر آب رها مانده بود. یک روزخداوند اراده کرد مکانی را برای زندگی موجودات و انسان ها به وجود آورد.آن روزخدا به فکر خانه ای برای من و تو بود. از این رو نگاهی به زمین انداخت و آن را برای مقصود خود مناسب دید. اولین نقطه ای که اراده خداوندی آن را از زیر آب بیرون کشید، مکان مقدسی بنام کعبه بود.

    سرزمین هر شروع بی پایان! بدین ترتیب حیات در زمین آغاز شد.روز شروع زندگی! روزی مثل امروز. روزی بنام دحوالارض!بیست و پنجمین روز ذی القعده! یکی از چهار روز با عظمت سال در فضیلت روزه. روزی که مورد توجه بزرگان وتوصیه انبیاء و معصومین قرارگرفته است.روزه گرفتن در این روز همانند روزه هفتاد سال است. روزه این روز کفاره گناهان هفتاد سال است .

    در روایت آمده که" از برای روزه دار این روز، هر چه در میان آسمان و زمین است استغفار کنند و این روزی است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده است. امیرالمومنین علی(ع) درمورد این روز فرمودند:

    "اولین رحمتی كه از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنجم ذی‌القعده بود. كسی كه این روز را روزه داشته و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را كه روزش را روزه و شبش را در عبادت باشد، خواهد داشت. هرگروهی كه در این روز برای ذكر پروردگار بزرگشان گرد هم آیند، پراكنده نمی‌گردند مگر این كه خواسته آنان داده می‌شود.



    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************






  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi