نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: از قرآن چه مي دانيم و تكاليف ما در قبال آن چيست؟

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,578
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,665
    مورد تشکر
    206,261 در 64,534
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض از قرآن چه مي دانيم و تكاليف ما در قبال آن چيست؟





    الف ـ پيرامون جايگاه قرآن

    1 ـ برتري هاي كلامي ومعنوي قرآن

    قرآن كلام خداست و بارقه‌هاي اميدبخش آن دررگ عالم جاري است، سخن از فيروزة كلامي است كه برخاسته از حنجرة ملكوت سموات و خود نشانه‌اي از حقايق و كمالات است.

    كلامي‌جوشيده از چشمه‌سار آفرينش و متصل بدرياي حقيقت كه ما در اين شوره زار دنيا به تكاپوي آن بسر مي‌بريم.يكي از اصول برتري قرآن همين است كه مستقيماً از جانب خدا و توسط فرشته وحي الهي بر قلب پاك رسول خدا (ص) نازل شده و كلام خداست كه تا كنون نيز خدشه و تحريفي در آن ايجاد نشده است.

    «انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون (1)

    و نيز از آن جهت كه برنامة كامل سعادت بشري و راه هدايت انسانهاست و نيز از جهات ديگر بر ساير كتب آسماني ديگر برتري دارد.

    برهمين اساس درميان پيروان ساير اديان نيز از احترام خاصي برخورداراست.

    علاوه برآن قرآن، داراي ظاهري زيبا و در عين حال معاني ژرف و عميقي دارد.وسرچشمه‌هاي علوم عالم درآن نهفته و از حقايق ناگفته وكنه عالم برخوردار است.

    درواقع روح و معناي وسيع آن درقالب كلمات يك كتاب نمي گنجد بلكه فراتر از قالب الفاظ است.

    حرف قرآن را مدان چون ظاهر است
    زير ظاهر باطني هم قاهر است.
    «مولوي»

    ـ قرآن بليغ‌ترين و شيواترين كلام است و اعجاز قرائت و شيوايي كلام آن تاثير شگرفي بر روح و جان قاري و مستمع مي گذارد پيامبر اكرم (ص)دراين باره فرمودند:


    «اصدق القول و ابلغ الموعظه و احسن القصص كتاب الله».(2)


    ما اگر به آيات قرآن قدري با دقت و تامل بنگريم و به ماوراي آن بينديشيم به حقائق نوراني‌اش دست ‌خواهيم يافت و عظمت الهي را در كلامش بخوبي درك خواهيم كرد.







    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************






  2. تشكر


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi