نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: آیا قاری قرآن هر روز باید قرائت انجام دهد؟

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    9287
    نوشته
    1,719
    تشکر
    358
    مورد تشکر
    1,435 در 858
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض آیا قاری قرآن هر روز باید قرائت انجام دهد؟

    بسیاری از قاریان محترم قرآن می گویند: «اساتید جلسات قرآن به ما توصیه می کنند که بایستی

    هر روز قرائت داشته باشید. حالا اگر نشد قرائت کنید حتما باید ترتیل بخوانید تا صدایتان پخته

    شود!» گاهی هم توصیه های عجیب دیگری از این اساتید نقل می شود؛ مثلا اینکه می گویند:

    «صبح ها حتما بعد از بیدار شدن از خواب ترتیل بخوانید؛ برای گرم کردن صدا فقط ترتیل بخوانید؛

    اگر می خواهید صدایتان باز شود، یک بالشت جلوی دهان تان بگذارید و فریاد بزنید؛ به کوهستان

    یا مکان های خلوت بروید و داد بزنید تا به ارتفاع صدایتان افزوده شود؛ پوست گلوی تان را بگیرید و

    بکشید تا صدایتان بم شود» و توصیه های شگفت آور دیگر.


    در پاسخ به این موارد بایستی بدانید که اگر قرار بود همین خواندن های بی هدف هر روزه صدای

    کسی را بسازد و درست کند همه ی انسان های روی کره زمین به واسطه ی حرف زدن در شبانه روز

    بایستی حالا خوانندگانی حرفه ای بودند!

    هر کدام از تمرینات و توصیه هایی که در بالا ذکر شد (و تخیّل هم نیست؛ یعنی واقعا افرادی هستند

    که این توصیه ها را به عنوان پیشنهادهای نتیجه بخش به قاریان جوان و نوجوان توصیه می کنند)

    ناشی از راحت طلبی در صداسازی است. توصیه کننده خودش برای کار حرفه ای زحمت چندانی

    نکشیده و فقط با همین توصیه ها رشد کرده؛ حالا چون به یک نتیجه ی حداقلی رسیده است دیگران

    را هم توصیه می کند که کار اشتباه او را انجام بدهند. ما بدون رنج و سختی و تلاش و تمرین و کوشش،

    می خواهیم حرفه ای و استاد شویم! اما راه راحت طلبی دقیقا مانند دور باطل است. در یک جا

    می نشینیم و فقط در همان جا که هستیم دور خودمان می چرخیم؛ خیال باطل هم داریم که در

    مسیر پیشرفت هستیم. همین می شود که کسی ده سال جلسه قرآن می رود اما هنوز اکسان

    واژه ها را بلد نیست، هنوز نمی داند با چه گامی باید شروع به خواندن کند، صدایش چقدر ظرفیت

    دارد، تنفس دیافراگمی چیست، احساس در خواندن یعنی چه و … ! افتخار هم می کند که ده سال

    است پای ثابت جلسه فلان استاد است.

    امضاء


    عـاشقان را سر شوریده به پیكر عجب است

    دادن سر نه عجب ،داشتن سر عجب است

    تـن بـی سر عجبـی نیست رود گـر در خاک

    سـر سربـاز ره عشـق بـه پیکـر عجب است


  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi